آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال ۹۹

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

برای دریافت آخرین اخبار تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها عضو کانال استخدام شوید

خبر  ۳۰ فروردین ۹۹ –  تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای مشمولان اردیبهشت‌ماه

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولانی که در اردیبهشت ماه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، دو دسته هستند، دسته اول مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند و دسته دوم، تمام سربازان به غیر از دسته اول را شامل می‌شود. یعنی مشمولان زیردیپلم تا دکتری غیرپزشکی که دوره آموزشی این افراد نیز به یک ماه کاهش خواهد یافت. در همین راستا برخی از آموزش‌های تئوری به این افراد در دوره آموزشی ارائه نخواهد شد و برخی از موارد دوره آموزشی نیز در حین خدمت به آنان آموزش داده می‌شود.

 

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۲۱ بهمن ۹۸ –  تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند

مسول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: تمامی سربازان تا سال ۱۴۰۱ مهارت‌های منجر به اشتغال فرا می‌گیرند.
سردار سید مهدی فرحیمسول قرارگاه مهارت‌ آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در ساری با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری و ریاست نیرو‌های مسلحف قرارگاه مهارت آموزی سربازان تشکیل شد، گفت: تا سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۲۴ دی ۹۸ –  معافیت یکی از فرزندان خانواده تحت پوشش بهزیستی از سربازی

برابر ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره)، می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۱۱ آبان ۹۸ –  خدمت سربازی طلبه‌ها با پایان تحصیلات سطح یک حوزه انجام می‌شود

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: تمام طلبه‌ها پس از اتمام تحصیلات سطح یک حوزه می‌توانند تقاضای انتقال به سایر مراکز آموزشی تخصصی و یا اعزام به خدمت سربازی را داشته باشند.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۶ آبان ۹۸ –  گواهینامه مهارت آموزی سربازان اعتبار بین المللی دارد

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه‌ای از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای آنان صادر می شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین برای این افراد بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات بانکی نیز درنظر گرفته شده است.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۶ مهر ۹۸ – سربازان بر اساس مهارت‌های فنی تقسیم می‌شوند

جانشین قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: به دنبال این هستیم که به‌زودی در نیروهای مسلح سربازان را بر حسب مهارت‌های فنی که دارند تقسیم بندی کنیم.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۶ مهر ۹۸ – چگونه به واسطه جانبازی پدر از سربازی معاف شویم؟

میزان درصد جانبازی برای دریافت معافیت سربازی چقدر است؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که متقاضی دریافت معافیت جانبازی هستند، درباره حد نصاب درصد جانبازی برای امتیاز معافیت یک فرزند سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۳ مهر ۹۸ – امریه فعالان سمن‌های جوانان به معنای معافیت از سربازی نیست

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان فعال سمن‌ها در ۶ ماه پایانی می‌توانندسربازی را در تشکل‌های خود خدمت کنند و این به معنای معافیت از سربازی نیست.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۲۴ شهریور ۹۸ – شرایط سفر مشمولان وظیفه عمومی به عتبات عالیات اعلام شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از شرایط سفر مشمولان وظیفه عمومی به عتبات عالیات در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی خبر داد.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۲۰ شهریور ۹۸ – تغییر زمان اعزام مشمولان سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس از تغییر تاریخ اعزام به خدمت مشمولان خبر داد.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۹ شهریور ۹۸ – مشمولان خدمت سربازی ۶ ماه پایانی سربازی خود را در سمن ها طی کنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: مشمولان خدمت سربازی می توانند ۶ ماه پایانی سربازی خود را در سمن ها طی کنند.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر  ۹ مرداد  ۹۸ – مدت سربازی افزایش می‌یابد؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به شایعات مطرح شده پیرامون احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی تاکید کرد که تغییری در طول مدت خدمت سربازی ایجاد نشده است.

مشاهده کامل آگهی اینجا کلیک کنید


خبر ۱۲ مرداد ۹۸ – اعلام زمان آموزش نظامی اعضای هیئت علمی طرح سربازی

جزئیات گذراندن دوره آموزش نظامی اعضای هیئت علمی مشمول قانون نحوه تامین هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور مشخص شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای زمان گذراندن دوره آموزش نظامی اعضای هیئت علمی، مشمول قانون نحوه تامین هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور در سال ۹۸-۱۳۹۷ را اعلام کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است:
بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح و اجرای ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون نحوه تامین هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مبنی بر برگزاری دوره آموزشی اعضای هیئت علمی مشمول قانون مزبور، اعضای هیئت علمی مشمول قانون که از این مرکز ابلاغیه دریافت کرده‌اند، لازم است با در دست داشتن اصل برگ اعزام یا دفترچه آماده به خدمت و دو قطعه عکس ۴×۳ راس ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ به مرکز آموزش شهید مدرس سپاه واقع در تهران، اتوبان کرج – کیلومتر ۲۵ – جنب پارک جهان‌ نما مراجعه کنند.
عدم حضور به موقع تمام مشمولین در روز اعزام موجب غیبت آنان شده به طوری که از طرح سربازی خارج خواهند شد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر  ۹ مرداد  ۹۸ – طرح امریه سربازی برای نخبگان اجرا می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخبگان و دانشمندان جوان کشور می‌توانند نیمی از خدمت سربازی را در شرکت‌های دانش‌بنیانی بگذرانند که در آن کار می‌کنند.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۵ مرداد  ۹۸ – جزئیات معافیت مالیاتی پزشکان تشریح شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مباحث مطرح شده در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت توضیحاتی را ارائه داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲۴ تیر  ۹۸ – جزییات خرید بیمه سربازی در سال ۹۸

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید بیمه خدمت سربازی با داشتن دو شرط برای همه افراد مجاز است.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲۳ تیر  ۹۸ – مهلت اجرای قانون کسر خدمت ایثارگری تنها تا سال ۱۴۰۱

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در رابطه با سوالات مربوط به کسر خدمت ایثارگران اعلام می‌شود که به ازای هر ماه جبهه یا هر درصد جانبازی، ۱۲ روز از مدت خدمت هر سرباز کم می‌شود.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۱۹ تیر  ۹۸ – تسهیلات جدید برای تردد مشمولان غایب خارج از کشور

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه تسهیلات جدید به مشمولان غایب خارج از کشور خبر داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۱۷ تیر  ۹۸ – کاهش سهمیه سربازان امریه

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از برنامه ریزی برای کاهش سهمیه سربازان امریه خبر داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۱۱ تیر  ۹۸ – جزئیات تبعات و مجازات غیبت از سربازی

روز گذشته با اعلام خبر «اعمال محدودیت و تشدید برخورد با مشمولان غایب سربازی» از سوی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح این سوال ایجاد شد که برخورد با این افراد چگونه خواهد بود؟، پرسشی که قانون خدمت وظیفه عمومی به آن پاسخ داده است.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲ تیر  ۹۸ – تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان برای سفر حج تمتع

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان برای سفر حج تمتع خبر داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۱۲ خرداد  ۹۸ – تفاهم مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح درباره اصلاح قانون سربازی

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در مجلس، گفت: در آخرین جلسه‌ای که در این زمینه با ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم به تفاهماتی در این زمینه رسیدیم.

 

وی ادامه داد: پس از جلسه با مسئولان ستاد کل قرار بر این شد تا این ستاد به صورت کتبی نظرات خود را به مجلس اعلام کند تا طرح مذکور پس از اصلاح نهایی در کمیسیون امنیت‌ملی، نهایی و برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع داده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: تاکنون ستاد کل نیروهای مسلح پاسخی درباره درخواست مجلس ارائه نکرده است که امیدواریم ظرف یک‌ماه آینده این اتفاق رخ دهد.

به گزارش تسنیم پیش از این ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از پیشنهاد طرحی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی بر مبنای “داوطلب بسیجی” خبر داده بود.

وی در تشریح این طرح گفته بود که مشابه این طرح هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های غربی از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند.

ابوترابی همچنین گفته بود که بر اساس طرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا ۵ سال به طول بیانجامد. البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر  ۱۲ خرداد  ۹۸ – چرا قانون نظام وظیفه طبق برنامه ششم توسعه اجرا نشد؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا آنچه پیرامون وضعیت کسری خدمت سربازی در قانون برنامه ششم توسعه آمده، اجرا نشده است.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲۴ اردیبهشت  ۹۸ – بهره‌مندی ۱۳۴ مددجوی زنجانی از تسهیلات سربازی

۱۳۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب معافیت سربازی، انتقال به نزدیک‌ترین یگان به محل سکونت و کاهش تعرفه خدمت سربازی در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲۴ اردیبهشت  ۹۸ – شرط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی شرط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای مشمولانی که تا پایان سال ۹۶ با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور کرده اند را تشریح کرد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۸ اردیبهشت  ۹۸ – شرایط دریافت پروژه کسری خدمت سربازی دانشگاه امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز حدیث ولایت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در راستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران و نیز پیشبرد پروژه‌های خود از میان دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مسلط به ترجمه معکوس اقدام به جذب همکار تحقیقاتی و اعطای کسری خدمت می‌کند.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۳ اردیبهشت  ۹۸ – مشمولان سربازی که از دانشگاه انصراف داده‌اند چگونه ادامه تحصیل دهند؟

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که از دانشگاه انصراف داده‌اند، درباره حق تحصیل مجدد سوالاتی دارند که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر  ۲۸ فرودین ۹۸ – سن پدر برای معافیت تک فرزندی چقدر است؟

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که تک فرزند هستند، درباره معافیت سربازی از طریق تک فرزندی سوالاتی دارند، که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۱۹فرودین ۹۸ – آیا مشمولانی که صافی کف پا دارند از سربازی معاف می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق قوانین جدید در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، صافی کف پا جزء معافیت‌ها محسوب نمی‌شود.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۱۸فرودین ۹۸ – آیا به سربازان متاهل کسری خدمت تعلق می‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد دارند، سوالاتی در رابطه با نحوه دریافت پاسپورت و خروج از کشور مطرح می‌کنند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۱۸فرودین ۹۸ – تسهیلات ستادکل به سربازان مناطق سیل‌زده معمولان و پلدختر

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که غیبت دفترچه‌ای دارند، درباره قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل خود سوالاتی دارند که در این گزارش به برخی از آن‌ها پاسخ داده شده است.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۱۰فرودین ۹۸ – مشمولانی که غیبت دفترچه‌ای دارند، چگونه به دانشگاه بروند؟

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که غیبت دفترچه‌ای دارند، درباره قبولی در دانشگاه و ادامه تحصیل خود سوالاتی دارند که در این گزارش به برخی از آن‌ها پاسخ داده شده است.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۲۲ اسفند ۹۷ – خرید سربازی تا ۲۰ فروردین ۹۸ تمدید شد

متقاضیان واجد شرایط قانون خرید جریمه مشمولان غایب تا پایان روزکاری بیستم فروردین سال ۹۸ فرصت دارند، درخواست خود را از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) ثبت کنند.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۲۲ اسفند ۹۷ – شرایط اسکان سربازان در دوره آموزشی تسهیل می شود

جانشین معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با هدف تامین آسایش خاطر خانواده ها و تسهیل شرایط ، سربازان جوانان مشمول تا حد امکان در محل سکونت خود و یا مناطق همجوار مدت آموزش سربازی خود را سپری می کنند.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۲۱ اسفند ۹۷ – تنها چند روز فرصت برای خرید سربازی باقیمانده است

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اجرای طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ توضیحاتی داد.سربازان برای طرح جریمه مشمولان غایب بشتابندسردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جریمه مشمولان غایب از سال ۹۴ آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۹۴، افرادی که بالای ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند با پرداخت جریمه، از خدمت سربازی معاف شوند.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۱۱ اسفند ۹۷ – آیا می توانم با استفاده از کفالت پدر، معاف از خدمت شوم؟

چگونه با استفاده از کفالت پدر، معاف از خدمت شویم؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با شرایط اختصاصی کفالت پدر سوالاتی دارند، که در این گزارش به تعدادی از آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۶ اسفند ۹۷ – فراخوان فعالیت پژوهشی به ازای خدمت سربازی ویژه دانشگاهیان

دانشگاه پیام نور از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور در خواست کرد تا در فراخوان فعالیت پژوهشی به ازای خدمت سربازی شرکت کنند.

مشاهده کامل آگهی


خبر ۳۰ بهمن ۹۷ – بهره‌مندی ۷۴ مددجوی سمنانی از مزایای انتقال و بخشودگی سربازی

معاون حمایت خانواده کمیته امداد سمنان بابیان اینکه ۷۴ مددجوی این نهاد از مزایای انتقال و بخشودگی سربازی بهره‌مند شدند، گفت: این طرح در راستای حمایت از خانواده‌ها اجرایی شده است.

مشاهده کامل اگهی


خبر ۲۷ بهمن ۹۷ – ازدواج با این بانوان، معافیت از سربازی دارد

مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند، در چه صورتی از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با معافیت مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند سوالاتی دارند.

مشاهده کامل اگهی


خبر ۱۵ دی ۹۷ – روش خرید خدمت سربازی برای مشمولان دارای ۸ سال غیبت

طبق قوانین مشمولان غایبی که بیشتر از ۸ سال غیبت از خدمت سربازی دارند، می‌توانند در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۳۰۴ قانون نظام اجباری که مشتمل بر ۳۶ ماده بود در مجلس شورای ملی به تصویب رسید و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی تمام مردان بالای ۱۸ سال باید به سربازی بروند، مگر اینکه مشکل پزشکی خاصی داشته باشند. البته برخی افراد به دنبال راهی برای فرار از زیر بار خدمت سربازی هستند.

یکی از راه‌های انتخابی مشمولان برای فرار از سربازی، غیبت کردن است. طبق قوانین مشمولان غایبی که بیشتر از ۸ سال غیبت از خدمت سربازی دارند، می‌توانند در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کنند.
طرح خرید خدمت سربازی چیست؟

شروع این طرح بر می‌گردد به چند سال پیش، که اهداف مختلف این طرح باعث به اجرا درآمدن آن شد.

نخستین هدف از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، تعیین تکلیف این افراد و کاهش میزان آمار غیبت سربازان بود؛ طبق گفته سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، آمار و اطلاعات نشان می‌دهد با وجود اینکه در سالهای اخیر تعداد موالید ذکور و به تبع آن مشمولان اعزامی کاهش یافته است، اما تعداد مشمولان غایب افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

همچنین به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، این طرح نه تنها باعث افزایش غیبت سربازان شده، بلکه برای نیرو‌های مسلح و خانواده مشمولان نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. همین مشکلات و عوامل دیگر موجب تصمیم به حذف این طرح از سوی نیرو‌های مسلح شد. اما با وجود مخالفت‌هایی که درباره این طرح مطرح می‌شود، حدود چند سالی است که طرح جریمه مشمولان غایب در لایحه بودجه قرار می‌گیرد و در نهایت در مجلس تصویب می‌شود.

ذکر این نکته در اینجا ضروری است که این طرح فقط تا پایان امسال برگزار می‌شود و مشمولان غایب با بیش از ۸ سال غیبت باید هر چه زودتر وضعیت خود را مشخص کنند و در نظر داشته باشند که با پرداخت مبلغ جریمه می‌توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.
مشمولان غایب برای خرید خدمت سربازی چقدر باید هزینه کنند؟

طبق گفته سردار کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، افراد متاهل از ۵ درصد و افراد دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند از ۵ درصد تخفیف جریمه غیبت از سربازی برخوردار هستند.

همچنین برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهند بود.

اما حتما مشمولان توجه داشته باشند که اگر ۸ سال غیبت ندارند، نباید برای رسیدن این عدد در سال‌های آینده برنامه ریزی کنند، چون این طرح فعلا قابل تمدید نیست.

میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه بر اساس مدرک تحصیلی، طبق آن چیزی که در قانون بودجه اجرایی شده به این شکل است:

مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترا عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترا تخصصی غیرعلوم غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر تا ۵۰ میلیون تومان باید برای خرید جریمه بپردازند.

توجه داشته باشید که به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

در رابطه با نحوه هزینه کردن منابع ناشی از طرح جریمه مشمولان غایب باید یادآور شد که طبق قانون بودجه سال‌های پیش، تمام درآمد‌های حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان، به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مساوی به ردیف‌های ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیرو‌های مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان بـرنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.
مخالفت با پیشنهاد یک نماینده مجلس برای تمدید طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸

در چند روز اخیر، طرح جریمه مشمولان غایب مورد بحث و نقد قرار گرفت و سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از احتمال تمدید طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در صورتی که طرح خرید خدمت سربازی در بودجه ۹۸ آورده نشود، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع را پیگیری و تمدید مجدد آن را به ستاد کل نیرو‌های مسلح پیشنهاد خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است که انتظار داریم طرح خرید خدمت سربازی به مشمولان غائب در بودجه امسال هم مانند سال گذشته دیده شود.

به گفته این نماینده، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ستادکل نیرو‌های مسلح درخواست می‌کند طرح خرید خدمت سربازی را در بودجه سال آینده آورده شود، چرا که بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانستند از این طرح استفاده کنند و اگر طرح تمدید شود هم به نفع نیرو‌های مسلح و هم به نفع مردم خواهد بود.

همچنین نقوی حسینی در این گفتگو خاطر نشان کرده است که متاسفانه تاکنون جدول بودجه را مشاهده نکرده‌ام، اما در صورتی که در بودجه سال ۹۸ به آن اشاره نشده باشد، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی خواهد شد.

این در حالی است که رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از موفق نبودن ستادکل با اجرای مجدد خرید خدمت سربازی خبر داده است.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبری مبنی بر پیگیری و تمدید مجدد طرح خرید خدمت سربازی در سال ۹۸ اظهار کرد: ما قبلا رسما از دولت خواستیم به خاطر معایب و آثار منفی این طرح را حذف کند، چراکه این طرح باعث تشویق و ترغیب مشمولان به غیبت بی‌رویه سربازی می‌شود و دولت نیز آن را در لایحه پیش بینی نکرده است.

وی با اشاره به حذف طرح از لایحه بودجه بیان کرد: ما به هیچ وجه با طرح مجدد آن موافق نیستیم و از نمایندگان مجلس نیز خواسته‌ایم که به هیچ وجه آن را طرح نکنند، چون به مصیبتی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.
روش خرید خدمت سربازی برای مشمولان دارای ۸ سال غیبت

پیش ثبت نام جریمه مشمولان غایب توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) سراسر کشور صورت می‌گیرد و سپس تطبیق مدارک ارائه شده با ضوابط، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره توسط وظیفه عمومی مستقر در شهرستان‌ها از طریق ارسال پرونده‌های آنان به معاونت وظیفه عمومی استان صورت می‌گیرد.

مرحله بعدی، ارسال پیامک واریز وجه جریمه به مشمولان است که این طرح با سامانه پیامکی به شماره ۱۱۰۰ از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت می‌پذیرد.

مشمولان متقاضی پس از دریافت پیامک سازمان وظیفه عمومی می‌بایست ظرف مدت پنج روز به همان دفتر پلیس +۱۰ که درخواست آن‌ها در آن ثبت شده، مراجعه و میزان مبلغ مشخص شده، شماره حساب، بانک و شناسه واریزی مورد نظر و همچنین فرم تعهد نامه محضری را دریافت نماید.

مرحله بعدی ارائه مدارک تکمیل شده از قبیل: تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت ۱۰ روز به همان دفتر پلیس +۱۰ و ثبت در سامانه وظیفه عمومی است. بعد از آن ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیان در مهلت مقرر در سامانه وظیفه عمومی و ارسال این سوابق از طریق همان دفتر پلیس +۱۰ به وظیفه عمومی محل سکونت صورت می گیرد.

پس از آن، بررسی و تایید مدارک ارسال شده توسط حوزه وظیفه عمومی محل سکونت و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی صورت می گیرد. سپس معرفی به صدور کارت معافیت در مورد پرونده‌های متقاضیان دارای تاییدیه واریز در سامانه انجام می شود.

در مرحله آخر صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان صورت خواهد گرفت.


خبر ۶ دی ۹۷ – پاسخ به شبهه در رابطه با طرح جریمه مشمولان غایب

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: معمولا وقتی طرح شکست خورده‌ای در حال توقف است، برخی از افراد که از آن منتفع می‌شوند با آمارسازی به دفاع از آن می‌پردازند.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار خبری مبنی بر درآمد تقریبی طرح جریمه مشمولان غایب اظهار کرد: نخستین هدف از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب، تعیین تکلیف مشمولان غایب و کاهش آمار آن‌ها است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: آمار و اطلاعات نشان می‌دهد با وجود اینکه تعداد موالید ذکور و به تبع آن مشمولان اعزامی کاهش یافته است، اما تعداد مشمولان غایب افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سردار کمالی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای طرح جریمه مشمولان غایب تعداد قابل توجهی ثبت نام کردند، اما برای واریز جریمه خود هنوز اقدام نکردند و آمار ۵۰۰ هزار شرکت کننده در این طرح صحت ندارد، در نتیجه این هدف نه تنها تحقق نیافت، بلکه نتیجه عکس هم داشت.

سردار کمالی با اشاره به هدف دوم از اجرای طرح جریمه مشمولان غایب بیان کرد: برعکس نظر نویسنده متن که با توجه به اینکه افراد فوق ۸ سال غیبت داشته و اکثرا متاهل و دارای فرزند بودند و از تخفیف برخوردار شدند، در نتیجه متوسط ۱۵ هزار برای هر نفر صحت ندارد و در مجموع درآمد مورد ادعا صحت ندارد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص هدف سوم طرح جریمه مشمولان غایب و هزینه مبالغ فوق برای بهبود وضع سربازان گفت: این هدف هم تحقق پیدا نکرد، خوب است نویسنده خبر بررسی کند چه میزان از مبلغ فوق برای سربازان اختصاص یافته است.

سردار کمالی تصریح کرد: در نتیجه طرحی که هیچکدام از اهدافش تحقق نیافته، چرا باید ادامه یابد؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این طرح تبعیض آمیز باعث شده است ارتکاب غیبت افزایش پیدا کند و مشکلاتی برای نیرو‌های مسلح و خانواده‌ها ایجاد شود.

وی در پایان افزود: معمولا وقتی طرح شکست خورده‌ای در حال توقف است، عده‌ای خاص که از آن منتفع می‌شوند با آمار سازی به دفاع از آن می‌پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲ دی ۹۷ – جذب سربازان نخبه پژوهشی در پژوهشگاه علوم ورزشی

رییس پژوهشگاه علوم ورزشی با اشاره به عقد تفاهمنامه همکاری با بنیاد ملی نخبگان گفت: به منظور حمایت از سربازان نخبه پژوهشگرعلوم ورزشی به دنبال آن هستیم تا با جذب سربازان نخبه، عملکرد موفقی در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشیم.

علی شریف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته پژوهش اظهارکرد: طی مدت ۳ ماهی که در راس پژوهشگاه علوم ورزشی قرار گرفتم، نخستین اقدام برنامه‌ریزی بر روی کتابچه کاربست یافته‌های پژوهشی بود که در هفته پژوهش رونمایی و به صورت کاربردی عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: اجرای تحقیقات سفارش محور با رویکرد مشارکت با دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا در جریان کار مشترکی که با اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم داشتیم، ۳ طرح تحقیقاتی نیازمحور به پژوهشگاه سفارش شده که برای هر کدام از آنها برگه درخواست پروپوزال تنظیم و به کلیه دانشکده‌های تربیت بدنی سراسر کشور ارسال شد. ماحصل این رقابت علمی دریافت ۹ پرپوزال علمی بوده که در مرحله ارزیابی و داوری هستند تا اجرایی شوند.
رییس پژوهشگاه علوم ورزشی از دیگر اقدامات انجام شده در طی مدت ۳ ماه حضورش در پژوهشگاه جذب سربازان نخبه پژوهشگر عنوان کرد و افزود: طی تفاهمنامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است، برای حمایت از سربازان نخبه پژوهشگر در حوزه علوم ورزشی و اجرای طرح‌های پژوهشی، سربازان نخبه پژوهشگر را جذب و در جهت فعالیت در اجرای طرح‌های پژوهشی در پژوهشگاه دوره خدمت خود را سپری خواهند کرد.
شریف نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ۴ محصول فناوری پژوهشگاه از جمله؛ پرچم ویبره فوتبال، شبیه‌ساز قایقرانی، کفش هوشمند و پنجه کربنی ویژه ورزشکاران قطع عضو و ربات توانبخشی زانو از جمله محصولات فناوری ورزشی پژوهشگاه هستند که در طی یکسال‌ونیم گذشته برنامه‌ریزی شده بودند، درحال حاضر به مرحله اجرا درآمدند که در هفته پژوهش رونمایی خواهند شد و آماده سرمایه‌گذار و تجاری‌سازی می‌شوند. همچنین در راستای حمایت از نخبگان جوان و ایجاد فضای اشتغال برای این افراد از دوازده عنوان استارت آپ ورزشی که ایده های جدید در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری داشتند حمایت شده است که امیدواریم طی سال آتی نمونه های اولیه این محصولات تولید و رونمایی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱ دی ۹۷ – وضعیت بودجه برای مشمولان غائب در سال ۹۸

بعد از آن‌که بودجه، حدود چهار سال این فرصت را برای مشمولان غائب فراهم کرد که بتوانند با پرداخت جریمه، سربازی خود را خریداری کرده و معاف شوند، بودجه ۱۳۹۸، حاوی این امتیاز نیست و باتوجه به مخالفت‌هایی که وجود دارد، بعید است که دیگر چنین امکانی برای سال آینده فراهم باشد.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۴، شرایطی در قانون بودجه پیش‌بینی شد که طبق آن، کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه، مدت زمان غیبت را تسویه کرده و معاف شوند، این روال تا بودجه سال جاری ادامه داشت و طی چهار سال اجرایی شد.

اما در مدت اخیر و همزمان با تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۸، حذف تبصره مربوط به خرید جریمه سربازی مشمولان غائب، مورد بحث قرار داشت و درنهایت آنچه که مسئولان نظام وظیفه و البته سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند، از عدم گنجاندن این تبصره برای سال بعد حکایت داشت. با این حال در روزهای اخیر، برخی اظهارنظرها در این باره، مطرح بوده که احتمال برگشت تبصره مربوط به خرید جریمه سربازی برای مشمولان غائب وجود دارد.

این در حالی است که بعد از آن‌که لایحه بودجه در ۱۵ آذرماه آماده اعلام شد و حتی نسخه‌ای به مجلس رفت، مواردی از آن، نیاز به اصلاح داشت و از این رو، طی چند روز گذشته، لایحه در بخش‌هایی مورد بازنگری قرار گرفت و در حالی که ممکن بود موضوع مشمولان غائب نیز در این اصلاحات گنجانده شود، آخرین پیگیری از سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که تبصره مربوطه حذف شده و لایحه‌ای که دولت به مجلس در هفته آینده ارائه خواهد کرد، حاوی این موضوع نیست.

این در شرایطی است که ظاهرا مسئولان مربوطه در وزارت دفاع و هم‌چنین ستاد کل نیروهای مسلح نیز تمایلی به ادامه ماندن تبصره قانونی معافیت مشمولان غائب نداشته‌اند. البته در زمان تدوین لایحه بودجه سال جاری نیز مخالفت‌هایی برای گنجاندن تبصره مربوطه وجود داشت، اما درنهایت مورد تصویب قرار گرفته بود.

لازم به یادآوری است که طبق تبصره (۱۱) قانون بودجه، کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت داشتند، می‌توانستند پرداخت جریمه، مدت زمان غیبت را تسویه کرده و معاف شوند.

بر این اساس، میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی به این ترتیب بود که زیردیپلم ۱۰ میلیون، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق‌لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان.

طبق قانون، به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یک سال محسوب می‌شود. در عین حال که بر اساس قانون بودجه سال جاری برای مشمولان متاهل پنج درصد و افراد دارای فرزند به ازای هر فرزند نیز پنج درصد از مبلغ جریمه کسر می‌شد.

اگرچه لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال بعد تاکنون حاوی تبصره معافیت مشمولان غائب نبوده است ولی نهایی شدن آن به زمان بررسی در مجلس و تصویب بودجه نیز بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۶ آذر ۹۷ – مشمولان مقیم خارج درصورت غیب بالای هشت سال شامل جریمه می‌شوند

رئیس اداره منابع انسانی سازمان وظیفه عممومی گفت: مشمولانی که مقیم خارج از کشور هستند طبق قانون و با توجه به مدت زمان غیب از سربازی می‌توانند با پرداخت جریمه مشخص کارت پایان خدمت دریافت کنند و یا به داخل کشور تردد داشته باشند.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با خبرنگار میزان اظهار داشت:مشمولانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند اگر هشت سال به بالا غیب داشته باشند می‌توانند با پرداخت جریمه کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: اگر مشمولی زمان غیبتش از سربازی کمتر از هشت سال، اما از سه سال به بالاتر باشد می‌تواند سالی دوبار و هر بار حداکثر سه ماه بدون تعیین تکلیف خدمت سربازی به داخل کشور تردد داشته باشد.

سردار کمالی با بیان اینکه به هرحال انجام خدمت سربازی قانونی‌ترین کار است اضافه کرد اگر فردی کمتر از سه سال اقامت در خارج از کشور را دارد و جزو غایبان محسوب می‌شوند اجازه تردد به داخل کشور را ندارند.

رئیس اداره منابع انسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:جریمه غیبت مشمولان از ده میلیون برای افراد زیردیپلم شروع و با هر مقطع تحصیلی ۵ میلیون تومان به آن اضافه می‌شود وهمچنین با هر سال غیبت ده درصد هم به مبلغ جریمه آن‌ها اضافه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که هر کدام از مشمولانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند به محض ورود به داخل کشور چه اتفاقی برای آن‌ها رخ می‌دهد گفت:گذرنامه این افراد گرفته می‌شود و آن‌هایی که بالاتر از هشت سال غیبت دارند می‌توانند جریمه را پرداخت و کارت پایان خدمت بگیرند و همچنین اگر بالاتر از سه سال غیبت داشته باشند که در دو دوره سه ماهه اجازه تردد به داخل کشور را دارند.

منبع: خبرگزاری میزان


خبر ۱۸ آذر ۹۷ – روزشمار برای پایان یک معافیت سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده تمدید نخواهد شد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت سربازی افرادی که تا پایان سال ۹۷ سنوات غیبتشان به هشت سال نمی‌رسد گفت:‌ پیش از این بارها تاکید شده بود که امسال آخرین سال اجرای طرح جریمه ریالی سربازی است و این طرح در سال‌ آینده اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد دارای هشت‌سال غیبت تا پایان سال ۹۷ می‌توانند از جریمه ریالی سربازی بهره‌مند شوند، گفت: همچنین دانشجویان انصرافی و افرادی که اقدام به ترک یگان خدمتی خود کرده باشند نیز اگر چنانچه تا پایان سال ۹۷ هشت سال از آخرین مدرک تحصیلی یا ترک یگان خدمتی‌شان گذشته باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح افزود:‌بنابراین واجدین شرایط باید از هم اکنون برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند چرا که در سال آینده امکان بهره مندی از آن وجود ندارد، ضمن اینکه در روزهای پایانی سال نیز ممکن است با توجه به ازدحام جمعیت و مشکلات سامانه امکان استفاده از این طرح فراهم نشود.

کمالی با بیان اینکه ادامه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی سبب شده بود تا برخی وارد غیبت شده و به امید بهره‌مندی از این‌ تسهیلات در سال‌های آتی وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، گفت: افرادی که واجد شرایط نیستند و برای بهره‌مندی از این طرح در سال‌های آتی برنامه ریزی کرده‌اند باید در برنامه‌های خود تجدید نظر کرده و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۳ آذر ۹۷ – سقف معافیت فرزند ایثارگران با سابقه ۲۸ ماه خدمت پر نشده است

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: هنوز سقف ۲۰ هزار نفری معافیت فرزندان ایثارگرانی که ۲۸ و ۲۹ ماه حضور در جبهه داشته اند، پر نشده است.

سردار ابراهیم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: یکی از بندهایی که در اجرای طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر مطرح شد، معافیت فرزندان ایثارگرانی است که ۲۸ و ۲۹ ماه در جبهه حضور داشته اند، اجرای این بند قانونی همچنان پابرجاست اما فقط شامل حال ۲۰ هزار نفر می شود. بر این اساس هر فردی که زودتر اقدام کند می تواند از این قانون بهره مند شود در غیر این صورت در قالب کسر خدمت فرزندان ایثارگر قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: تمام مشمولانی که پدر یا مادرشان؛ آزاده، جانباز، ایثارگر یا رزمنده هستند، از این فرصت بهره مند می شوند.
کریمی در مورد تغییرات اجرای طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر افزود: تا کنون ۳۰ هزار نفر از قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر استفاده کرده اند و افرادی که تا کنون از این قانون استفاده نکرده اند، نیاز نیست برای ثبت نام اقدام کنند.
وی گفت: در طرح قبلی که سال گذشته انجام شد، مقرر شده بود، در مجموع طی ۵ سال، ۱۰۰ هزار از این طرح استفاده کنند یعنی سالانه ۲۰ هزار نفر می توانستند از این طرح استفاده کنند.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر نام نویسی کردند، اما ۲۵۰ هزار نفر دیگر نمی توانستند هیچ گونه استفاده ای از طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر داشته باشند.
سردار کریمی افزود: ضمن رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی، توافق شد تا کسر خدمت فرزندان ایثارگر به این ترتیب انجام شود که به ازای هر یک ماه ایثارگری و حضور در جبهه، به ازای هر درصد جانبازی، هر یک ماه آزادگی، ۱۲ روز کسر خدمت داده شود تا از این طریق به توان رزمی نیروهای مسلح خللی وارد نشود و از سوی دیگر همه ایثارگران بتوانند از این طرح بهره مند شوند.
جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: این طرح از امسال اجرایی شد و اکنون سربازانی که وارد خدمت سربازی می شوند، در صورت داشتن شرایط ذکر شده و با ارائه مدارک لازم، می توانند از کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.
سردار کریمی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که دارای شرایط لازم هستند باید برای نام نویسی اقدام کنند، گفت: نیازی به نام نویسی نیست، نام نویسی سال گذشته برای برآورد تعداد و شرایط انجام شد، هر فردی که قصد دارد برای گذران دوران خدمت سربازی اقدام کند، مدارک لازم را ارائه دهد، مشمول این طرح می شود. هیچ محدودتی در اجرای این طرح وجود ندارد و شامل همه فرزندان ذکور ایثارگران می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۱ آذر ۹۷ – مدت مرخصی سربازان تشریح شد

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره مرخصی سربازان در حین خدمت ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره مدت مرخصی سربازان در طول سال گفت: بر اساس قانون، مدت مرخصی برای سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و برای سربازان متاهل سالی یک ماه است.

وی با بیان اینکه به ازای هر صدکیلومتر فاصله تا محل خدمت نیز یک روز به مرخصی اضافه خواهد شد، گفت: همچنین سربازانی که در مناطق بد آب و هوای درجه دو، درجه سه و درجه چهار خدمت می کنند به ترتیب شش، هشت و چهار روز به مدت مرخصیشان اضافه می شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سربازان باید از مدت مرخصی خود در سربازی استفاده کنند، اظهارکرد: مرخصی حق تمامی سربازان است و فرماندهان حق ندارند که مانع از استفاده سربازان از حق مرخصی خود شوند و البته در مورد استفاده از آن و روزهای مرخصی باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

کمالی درباره اینکه آیا می‌توان مرخصی‌های معوق را هنگام تسویه از کل مدت سربازی کم کرد، گفت: تنها ۲۰ درصد از مرخصی‌های معوق برای آخر دوره ذخیره می شود، بنابراین بهتر است سربازان از مرخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزهای تعطیل جزو مرخصی محسوب نمی شود، گفت: افرادی که اقوام درجه یکشان را در حین خدمت از دست بدهند، ده روز مرخصی اضافه دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۷ آذر ۹۷ – مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ اعلام شد و بر این اساس؛ مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برا‌ی آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها مجاز به نام ‌نویسی از آنها نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلبان مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام)، شرایطی لازم وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی را داشته باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.
داوطلبان آزمون دکتری باید کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دایم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران، موارد خاص و…) داشته باشند.
براساس این گزارش، افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه است باید در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، برای ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که تا ۳۱ شهریور ۹۸ در سنوات مجاز تحصیل فارغ‌التحصیل می‌شوند، اجازه ثبت‌نام را دارند، همچنین فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی که در سقف سنوات مجاز فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع دکتری تخصصی، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.
براساس این گزارش، کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل و کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی و دارای معافیت تحصیلی حوزوی در صورتی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تایید کند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. این دسته از دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید نامه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی را ارائه کنند.
براساس این گزارش، مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام‌دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا…) در مدمت اعتبار آن باید مجوز لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ را از معاونت وظیفه عمومی استان محل استقرار دانشگاه اخذ کرده و با احراز سایر شرایط و مقررات وظیفه عمومی در دانشگاه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.
همچنین کارکنان وظیفه (در حال خدمت) فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی در سنوات مجاز تحصیلی و بدون غیبت اولیه، پس از اعلام قبولی از سوی دانشگاه، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشروط به اینکه قبلاً دانشجوی اخراجی نبوده و سابقه فرار از خدمت نیز نداشته باشند، برای ادامه تحصیل پس از احراز سایر شرایط از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ ترخیص خواهند شد. البته کارکنان وظیفه‌ای که خدمت آنها تا ۳۱ شهریور ۹۸ به اتمام می‌رسد، مجاز به شرکت در آزمون هستند ولی باید پس از قبولی و زمان ثبت‌نام در دانشگاه، کارت پایان خدمت هوشمند ارائه کنند.
براساس این گزارش، مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برا‌ی آنان صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنها نیستند همچنین فارغ‌التحصیلان دوره دکتری تخصصی ناپیوسته (Ph.D) هم اجازه شرکت مجدد در این آزمون را ندارند، دانشجویان اخراجی دانشگاه‌‌ها نیز تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.
سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته (Ph.D) حداکثر شش سال است، دانشجویان باید برای اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه کنند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۵ آذر ۹۷ – فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش می‌توانید از فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب مطلع شوید.

فرآیند اخذ کارت معافیت جریمه مشمولان غایب به شرح زیر است:

۱- پیش ثبت نام توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)
۲- ارسال پیامک واریز وجه به مشمولان با سامانه ۱۱۰۰ از طریق سازمان
۳- ارائه مدارک تکمیل شده شامل تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت‌ها روز به همان پلیس+ ۱۰
۴- بررسی و تایید مدارک ارسال شده و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی
۵- کنترل مدارک ارائه شده و تطبیق با ضوابط ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها
۶- مراجعه مشمول پس از دریافت پیامک تا ۵ روز به پلیس+۱۰ و دریافت میزان مبلغ، شماره حساب، شناسه واریز، … و فرم تعهدنامه محضری
۷- ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیان در سامانه وظیفه عمومی و ارسال سوابق از طریق همان دفتر پلیس+۱۰ به وظیفه عمومی محل سکونت
۸- معرفی به صدور کارت معافیت در رابطه با پرونده‌های دارای تاییدیه در سامانه
۹- صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۹ آبان ۹۷ – مهارت های امدادی به مشمولان نظام وظیفه آموزش داده می شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: طرح دوره های آموزشی بدو خدمت، مهارت های امداد و نجات سربازان و مشمولان معافیت از خدمت سربازی، با همکاری سازمان هلال احمر تا پایان امسال اجرایی می شود.

سردار موسی کمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده با سازمان هلال احمر، قرار است تمام مشمولان خدمت وظیفه در بدو خدمت مهارت های امداد و نجات را فراگیرند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شامل مقاطع زمانی قبل از شروع خدمت وظیفه، در حین انجام خدمت وظیفه و پس از آن با هدف تامین نیاز نیروهای مسلح در دفاع و تامین امنیت کشور و کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل ورود آنها به بازار کار انجام می‌گیرد.
سردار کمالی افزود: ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت سربازی در سطح جامعه، خوشایند کردن خدمت وظیفه عمومی و افزایش نشاط کارکنان وظیفه و همچنین افزایش بهره ‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان از دیگر اهداف این آموزش ها است.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان با آموزش مهارت های امدادی می توانند در شرایط بحران عملکرد مناسبی داشته باشند.
سردار کمالی افزود: سالانه ۴۰۰ هزار سرباز به دوره خدمت اعزام و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر مشمول معافیت می شوند که در نظر داریم یکی از شروط تحویل کارت معافیت را فراگیری مهارت های امداد و نجات قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: این طرح هنوز در برنامه های آموزشی مراکز قرار نگرفته است اما تا پایان امسال جزو برنامه های آموزشی قرار می گیرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۴ آبان ۹۷ – احتساب رایگان مدت سربازی به سوابق بیمه افراد متقاضی

بر اساس استفساریه ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی مصوب مجلس، افرادی که متقاضی احتساب مدت سربازی به سوابق بیمه خود هستند می توانند بصورت رایگان از این مزایا بهره مند شوند. ‌‌‌‌‌

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس استفساریه ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی مصوب مجلس، افرادی که متقاضی احتساب مدت سربازی به سوابق بیمه خود هستند می توانند بصورت رایگان از این مزایا بهره مند شوند.

‌‌‌افراد متقاضی باید دارای سه شرط اساسی باشند. این سه شرط عبارت است از: ‌‌‌‌

داوطلبان باید قبل از ورود به خدمت سربازی سابقه ‌بیمه پردازی داشته باشند.

پیش از هفتم مرداد سال ۱۳۸۵ خدمت سربازی‌ آنان به پایان رسیده باشد.

‌پس از پایان سربازی نیز بیمه‌پرداز سازمان بیمه تامین اجتماعی بوده‌ باشند.

براساس استفساریه ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی که از سوی مجلس تصویب شده است، این سه شرط برای افرادی که متقاضی استفاده از سابقه بیمه رایگان دوران خدمت سربازی هستند الزامی است.

بدیهی است که نبود هر یک از این سه شرط، امکان برخورداری از این نوع سابقه بیمه‌پردازی را ناممکن خواهد کرد.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۲ آبان ۹۷ – بررسی وضعیت سلامت جسمانی و روحی مشمولان اولویت پلیس

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: بررسی وضعیت سلامت جسمانی و روحی مشمولان؛ اولویت مهمی است.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی اظهارکرد: سطح سلامت مشمولان برای رویارویی با مسائل مربوط به دوران سربازی در اولویت قرار دارد و وضعیت جسمی آنان توسط پزشکان معتمد و آموزش دیده سنجیده می شود و در صورت تایید سلامتی،مشمول در ردیف سربازان سالم قرار می گیرد و درغیر این صورت معافیت دائم و یا معافیت از رزم برای آنان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: درصورت تشخیص سلامت کامل توسط پزشک، وضعیت فرد به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اعلام و سایر مراحل اعزام به خدمت آن انجام می شود و در مواردی که مشمول ادعای بیماری کرده و با معاینه اولیه پزشکی قابل تشخیص نیست، برای بررسی بیشتر از سوی وظیفه عمومی به بیمارستان های تخصصی ارجاع داده می شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص نحوه برخورد با سربازانی که رژیم غذایی خاصی دارند، عنوان کرد: مشمولانی که به مواد غذایی خاصی حساسیت دارند مانند افراد مبتلا به بیماری سیلیاک که قادر به هضم پروتئین گندم نیستند؛ از نظر سطح سلامت در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به مدارک و سوابق پزشکی که فرد مبتلا به بیماری سیلیاک ارائه می دهد و همچنین اقدامات پاراکلینیکی مانند آندوسکوپی ،پاتولوژی و…که در مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح انجام می شود؛بیماری مشمول توسط پزشک متخصص بررسی و در صورتی که تایید شود، برابر ضوابط آیین نامه پزشکی برای مشمول در شورای پزشکی وظیفه عمومی رای بر معافیت دائم پزشکی صادر می شود.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار کریمی بیان کرد: مشمولانی که به علت برخی از بیماری‌ها نظیر شکستگی و… تنها برای مدت کوتاهی درگیر بیماری هستند و نمی توانند خدمت سربازی را در آن دوره انجام دهند از معافیت ۲ تا ۶ ماهه برای معالجه بهره‌مند می‌شوند و بعد از اتمام زمان معافیت موقت،مجددا وضعیت سلامت فرد بررسی و تصمیم گیری صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۵ آبان ۹۷ – مشمولان به خدمت سربازی فراخوانده شدند

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای از مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم را که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم آبان سال ۹۷ دریافت کرده اند به خدمت سربازی فرا خواند.

به گزارش ایرنا از ناجا، سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه روز دوشنبه خود از مشمولان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آبان ۹۷ دریافت کرده اند خواست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: مشمولان ساکن تهران بزرگ باید ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ نوزدهم آبان ۱۳۹۷ و مشمولان ساکن سایر استانها نیز ساعت ۷ صبح تاریخ ذکر شده، در محل و مراکزی که در برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: حضور نیافتن به موقع در زمان و محل های تعیین شده، غیبت محسوب می شود و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت های اجتماعی را برای آنان در بر خواهد داشت.
این اطلاعیه می افزاید: همه مشمولان می توانند با مراجعه به پایگاه فرهنگی سرباز به نشانی www.vazifeh.ir مدارک و وسایل مورد نیاز را برای ارائه به مراکز آموزش رویت و در موعد اعزام همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۷ آبان ۹۷ – سربازان مشاور فرماندهان خود می‌شوند

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از ابلاغ طرح «سرباز مشاور» به تمامی یگان‌های نیروهای مسلح خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این تصمیم ستادکل نیروهای مسلح گفت: در راستای خوشایندسازی دوران خدمت سربازی و نیز بهره‌گیری از توان و ظرفیت سربازان در نیروهای مسلح از مدتی قبل ستادکل نیروهای مسلح ابلاغیه‌ای را تحت عنوان سرباز مشاور صادر کرد.

وی در توضیح بیشتر این ابلاغیه گفت: بر اساس این ابلاغیه که انجام آن به تمامی یگان‌ها نیز تاکید شده است، هر یک از فرماندهان نظامی و انتظامی که دارای درجه سرهنگی و بالاتر هستند، موظفند که یک نفر از سربازان وظیفه را به عنوان مشاور خود انتخاب کنند.

کمالی درباره وظایف و اقدامات سربازان مشاور نیز گفت: این سربازان با توجه به تخصص و مهارتی که دارند، در تصمیم گیری‌ها ورود پیدا کرده و نظرات مشورتی خود را به فرمانده اعلام می‌کنند. همچنین این افراد مشکلات و مسائل دیگر سربازان را نیز به فرماندهان خود منتقل خواهند کرد و می‌توانند راهکارها و نظرات خود و دیگر سربازان را در حل مشکل یا اجرای طرح های دیگر ارائه دهند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره فرآینده انتخاب سربازان مشاور نیز گفت: این سربازان، افراد دارای حسن خلق، تخصص و مهارت و… هستند. از سوی دیگر سربازان به فرمانده پیشنهاد شده و توسط فرمانده منصوب می‌شوند.

کمالی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح به تمامی رده های نیروهای مسلح ابلاغ شده است، گفت: به عنوان مثال اگر رییس یک کلانتری دارای درجه سرهنگی باشد، این فرد باید یکی از سربازان را به عنوان سرباز مشاور انتخاب کند و همین‌طور در دیگر رده‌ها مثلا یک سردار سپاه هم موظف است یکی از سربازان را به عنوان مشاور خود انتخاب کند.

وی افزود: سرباز مشاور حقوق یا مزایای دیگری نداشته و همچون دیگر سربازان خدمت خواهد کرد و تسهیلاتی شامل حالش نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۶ آبان ۹۷ -نحوه محاسبه دوران رزمندگی جبهه برای دریافت تسهیلات سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از احتساب سه چهارم معادل ۷۵ درصد مدت خدمت وظیفه عمومی سربازان دوران جنگ به عنوان خدمت داوطلبانه خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره مندی از تسهیلات رزمندگی اظهارکرد: در قانون یکسری تسهیلات مانند تسهیلات مربوط به کنکور و … برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را به جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند که در همین راستا ستادکل نیروهای مسلح در دی ماه سال ۸۸ ابلاغیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سه چهارم مدت خدمت سربازی این افراد نیز به عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازانی که از سوی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته، شهربانی، ژاندارمری و وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند، مشمول این ابلاغیه هستند، گفـت:‌ این افراد می‌توانند از تسهیلاتی که برای خدمت سربازی داوطلبانه در نظر گرفته شده است، برای خود یا فرزندان خود استفاده کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به عنوان مثال اگر فردی ۱۶ ماه از دوران خدمت سربازی خود را در جبهه گذرانده باشد، سه چهارم این مدت یعنی معادل ۱۲ ماه آن داوطلبانه خواهد بود.

کمالی با تاکید بر اینکه این ابلاغیه ارتباطی با کسر خدمت‌های ایثارگری ندارند، خاطرنشان کرد: کسر خدمت‌ها برای تمامی افراد به طور یکسان صادر می‌شود، به عبارت بهتر، تفاوتی میان حضور داوطلبانه و حضور به عنوان سرباز در جبهه‌های جنگ تحمیلی وجود ندارد و چه فردی مثلا ۱۵ ماه حضور داوطلبانه داشته باشد و چه فردی همین مدت به عنوان سرباز در جبهه‌ها حضور داشته باشد، می‌تواند به ازای هرماه ۱۲ روز کسرخدمت دریافت کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود:‌ بنابراین این ابلاغیه برای متقاضیان دریافت کسر خدمت جای نگرانی ندارد و تنها برای بهره‌مندی از دیگر تسهیلات مربوط با حضور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان این دستور ستادکل به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد:‌ تمامی دستگاه‌هایی که ملزم به ارائه تسهیلات به رزمندگان و خانواده‌های آنان هستند باید از این ابلاغیه پیروی کنند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۲ آبان ۹۷ – آموزش ۱۴۰۰ مددجو در دوره‌های فنی و حرفه‌ای گلستان

مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: یک هزار و ۴۱۳ نفر از سربازان وظیفه و مددجویان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های گلستان، علیرضا رضوانی اظهار کرد: توانمندسازی و مهارت‌آموزی مددجویان در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی افزود: یک هزار و ۴۱۳ نفر از سربازان وظیفه و مددجویان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

وی با اشاره به اهداف این دوره‌ها افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره‌کل فنی و حرفه‌آموزی استان و جهت کسب مهارت و توان مدسازی سربازان وظیفه و مددجویان، یک هزار و ۴۱۳ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

رضوانی گفت: مهم‌ترین هدف ما در سال جاری مهارت‌آموزی و اشتغال مددجویان تحت پوشش مرکز خدمات اجتماعی و سربازان وظیفه‌ای که از خدمت مقدس سربازی ترخیص شدند است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تعامل بسیار خوبی که با اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی داریم به اهداف خود دست‌یابیم.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۹ مهر ۹۷ – احتمال به تعویق افتادن اعزام به خدمت سربازان محقق

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از احتمال به تعویق افتادن اعزام به خدمت سربازان محقق خبر داد.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با مشمولانی که پروژه تحقیقاتی خود را با درصد قابل توجهی انجام دادن، ولی به خدمت اعزام شده اند، اظهار کرد: پیش از این در جلسه‌ای وضعیت این افراد بررسی و توافق شده بود کسانی که تا زمان اعزام به سربازی تحقیق‌شان به اتمام نمی‌رسد، ۶ ماه اعزام آنها به تعویق بیافتد.

وی ادامه داد:، اما اخیرا مطلع شدیم که تعدادی از این افراد به خدمت سربازی اعزام شده اند. در صورتی که مقرر شده بود تا به کسانی که پروژه را تمام نکرده و وارد خدمت شده اند در صورت پیشرفت ۵۰ درصدی کار، اجازه داده شود کار را تمام کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در ارتباط با اعزام به خدمت افرادی که درصد قابل توجهی از پروژه تحقیقاتی را انجام داده، اما هنوز تکمیل نکرده اند، به نیرو‌های مسلح ابلاغ شد که در اسرع وقت مشخصات این افراد را برای بررسی به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح ارسال کنند.

وی یادآور شد: بنابراین همه کسانی که قبلا پروژه خود را شروع و درصد قابل توجهی از آن را انجام داده، ولی به خدمت اعزام شده اند در اسرع وقت به مراکزی که تحقیق را برای آنجا انجام داده اند مراجعه و پیگیر ارسال مشخصات خودشان به ستاد کل نیرو‌های مسلح شوند تا مشکل‌شان برطرف شود.

سردار کمالی در رابطه با انجام پروژه تحقیقاتی به جای خدمت سربازی اظهار کرد: برابر مقررات، مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند پروژه تحقیقاتی در مورد مسائل دفاعی و امنیتی انجام دهند و این پروژه به عنوان مدتی از خدمت سربازی آنان محاسبه می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدت فوق به عنوان خدمت در کارت درج می‌شود. توجه داشته باشیم که انجام پروژه تحقیقاتی کسری خدمت نبوده و این روش رویکرد جدیدی از نحوه خدمت است.

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که مشمولان چه زمانی می‌توانند پروژه تحقیقاتی را انتخاب و انجام دهند؟، گفت: باید سعی شود پروژه در زمان دانشجویی یا همان ابتدای فراغت از تحصیل انتخاب شود تا افراد فرصت کافی برای تحقیق داشته باشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره نحوه انتخاب پروژه تصریح کرد: سربازان برای انجام پروژه تحقیقاتی باید به یکی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی نیرو‌های مسلح و یا به سایت این مراکز مراجعه کنند.

سردار کمالی در ادامه افزود: افراد باید توانایی انجام پروژه را داشته باشند و اگر نتوانند پروژه را انجام دهند، زمانی به عنوان مدت خدمت برای آنان محاسبه نخواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر ثبت پروژه در سامانه وظیفه عمومی گفت: افراد پس از انتخاب پروژه، حتما به مرکزی که پروژه را از آن دریافت کرده اند، تاکید کنند تا موضوع پروژه در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

سردار کمالی درباره تعداد پروژه‌هایی که هر فرد می‌تواند انجام دهد، بیان کرد: هر فرد حداکثر دو پروژه می‌تواند انجام دهد و اگر فردی دوپروژه انتخاب کرد، هر دو باید برای یک نهاد نظامی باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه انتخاب پروژه در حین خدمت ممنوع است، گفت: اصل بر این است که مشمول قبل از تاریخ اعزام مندرج در برگ اعزام، پروژه‌های خود را به اتمام برساند، اما در موارد خاص ممکن است با تشخیص سازمان بکارگیرنده، تقاضای تعویق اعزام مشمول مورد موافقت قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تقاضای تعویق اعزام باید حداقل یک ماه مانده به اعزام صورت گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره انتخاب موضوعات تحقیقی تصریح کرد: تحقیق یک کار تخصصی است، لذا موضوع تحقیق باید متناسب با رشته تحصیلی آن‌ها باشد. کسانی که برای سازمانی پروژه انجام دادند حتما باید در همان سازمان خدمت کنند.
سردار کمالی گفت: کسانی که اقدام به دریافت پروژه کرده‌اند نباید برای دریافت امریه به دستگاه‌های غیر نظامی مراجعه کنند، مگر اینکه سازمان امریه را بپذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۴ مهر ۹۷  – امکان تازه برای مشمولان قبل از اعزام به سربازی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان مشخص کردن تاریخ اعزام به سربازی برای مشمولان فارغ‌التحصیل خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا درباره مهلت مجاز و مناسب برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی پس از پایان تحصیل، اظهار کرد: مشمولان وظیفه حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند تا تکلیف سربازی خود را مشخص کنند و در غیر اینصورت وارد غیبت شده و امکان استفاده از یکسری از تسهیلات سربازی برایشان وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه برخی به دلایلی همچون ادامه تحصیل در مقطع بالاتر ، دریافت امریه و پروژه تحقیقاتی و… دیرتر برای اعزام به سربازی اقدام می کنند، گفت: این موارد سبب می شود تا افراد دیر برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده و بعضا با مشکلاتی مواجه شده و حتی وارد غیبت شوند.
کمالی با بیان اینکه بهتر است مشمولان در همان آغاز مهلت یکساله برای تعیین تکلیف سربازی اقدام کنند، به ایسنا گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده اگر مشمولان در همان ابتدای مهلت یک ساله برگ اعزام خود را دریافت کنند می توانند زمان اعزام خود را در طول سال خودشان تعیین کنند.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مزایای این اقدام گفت: این کار چند حسن دارد به عنوان مثال اگر فردی قصد شرکت در مراسم اربعین در عراق را داشته باشد می تواند به راحتی مجوز خروج از کشور را دریافت کند، همچنین می توانند به راحتی برای دریافت کسر خدمت سربازی پروژه تحقیقاتی انتخاب کند.
کمالی ادامه داد: همچنین مشمولان می توانند برای دریافت امریه نیز در همین مدت اقدام کرد و تا زمان اعزام به سربازی نیز بدون دغدغه می توانند برای شرکت در کنکور بعدی خودشان را اماده کنند.
به گفته وی همچنین آن دسته از افرادی که تقاضای معافیت از سربازی دارند هم می توانند سر فرصت تقاضای خود را ثبت کرده و بدون آنکه وارد غیبت شوند، به آن رسیدگی شود.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به مشمولان و خانواده هایشان توصیه کرد که هرچه زودتر اقدام به تعیین تکلیف سربازی خودشان کرده و در ابتدای مهلت یک ساله با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ آن را ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۶ مهر ۹۷ – حجم بالای تقاضای مشمولان برای خروج از کشور در اربعین حسینی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:حجم بالای تقاضای مشمولان برای خروج از کشور را برای اربعین حسینی در پیش داریم که با به کارگیری سامانه اینترنتی خروج از کشور،توانسته ایم تسریع در رسیدگی به درخواست آنان را فراهم کنیم .

به گزارش ایسنا، بهرام نوروزی با بیان این مطلب که هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای نمایش اقتدار پلیس و ارتقاء جایگاه آن در جامعه، اظهارکرد: خدمات دهی به مردم یک فرصت و نعمت الهی است و سازمان وظیفه عمومی ناجا همواره تلاش می‌کند در این مسیر، به بهترین شیوه ممکن پاسخگوی مردم باشد.

وی گفت: کارکنان این سازمان پیوسته در انجام وظایف خود پویا بوده و به دنبال تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به درخواست های آنان است.

سردار نوروزی بیان کرد: با ایجاد بسترها و پیگیری های مداوم، شاهد تحولات چشمگیری در تسهیل فرآیندهای سازمان وظیفه عمومی و شیوه خدمت رسانی به مردم هستیم؛ به نحوی که در نیمه نخست سال ۹۷ شاهدکاهش مراجعه کنندگان حضوری و افزایش رضایت مردم از خدمات این سازمان بوده ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: تلاش ما بر این است که در زمینه های مختلف، خدمات به نحوی ارائه شود که مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به وظیفه عمومی و از طریق سامانه اینترنتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: هرساله در ایام اربعین حسینی(ع)، حجم بالای تقاضای مشمولان برای خروج از کشور را در پیش داریم که با به کارگیری سامانه اینترنتی خروج از کشور،توانسته ایم کاهش فرآیند صدور مجوز خروج از کشور و در نهایت تسریع در رسیدگی به درخواست مشمولان برای زیارت را فراهم کنیم .

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار نوروزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانیwww.vazifeh.police.ir می باشد که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خاتمه گفت: همچنین مشمولان در سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی مطلع شده و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی، از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا


 

آرشیو آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۲۰)

  1. اسد گفت:

    لطفاً رای شماره ۲۰۷۱ دیوان عدالت اداری در مورد ابطال بخشنامه سازمان وظیفه عمومی را بررسی کنید.این رای در روزنامه رسمی کشور منتشر شده.
    این موضوع خیلی مهمه که توسط رسانه ها بررسی نشده.
    رای شماره ۲۰۷۱ دیوان عدالت اداری

  2. اسد گفت:

    لطفاً رای شماره ۲۰۷۱ دیوان عدالت اداری در مورد ابطال بخشنامه سازمان وظیفه عمومی را بررسی کنید.این رای در روزنامه رسمی کشور منتشر شده.
    این موضوع خیلی مهمه و تعییرات زیادی در قانون سربازی ایجاد میکنه که توسط رسانه ها بررسی نشده.

  3. حامد گفت:

    سلام ممنون از اینکه به سوالات جواب میدید.
    مصوبه ای رو دولت به تاریخ ۲۷/۱۲/۹۷ داشت مبنی بر اینکه شهر کرمانشاه به مناطق جنگی اضافه شده و به تایید فرماندهی کل نیروهای مسلح هم رسیده. سوالم اینه که آیا کرمانشاه جز مناطق جنگی بحساب میاد(مشخصا هوانیروز کرمانشاه مدنظر من هست) یا در آینده نزدیک بحساب خواهد آمد(یکی دو ماه آیند) و میشه از معافیت ۳۰ ماه منطقه جنگی استفاده کرد؟ تشکر

  4. مهدی گفت:

    سلام متولد ۱۳۵۵هستم دارای یک فرزند مدرک تحصیلی دیپلم و جدا شدیم از زنم و حضانت بچه پسر ۱۲ساله بامن هست ایا معافیت به من تعلق میگیره

  5. بهروز گفت:

    سلام ایا اضافه خدمت انظباتی ب مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بخشیده شده است ؟

  6. موسوی گفت:

    سلام.چجوری باید تقاضا داد تا دوباره قانون کفالت تک پسری با سن ۶۰ سال پدر رو بررسی کنن و برگرده؟چرا این قانونو تغییر دادن

  7. Reza گفت:

    سلام ببخشید ی سوال داشتم اگر فردی به خاطر قطع دوانگشت از هردوپا انگشتای کوچیک کمسیون پزشکی بهش بگه که شما معاف هستین بعد مدرک لیسانس طرف داشته باشه معاف از رزم میشه ینی به خاطر اینکه لیسانس داره خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون

  8. نوید گفت:

    سلام
    دوستانی که رفتن یا میدونن میشه یکی بگه اموزشی امسال چند ماهه؟
    اینکه سه ماه شده درسته یا نه؟
    لطفا جواب بدین ممنون

  9. فاطمه گفت:

    سلام همسرم سرباز لیسانسه حقوقشم ک خودتون مثدونید ناچیزه کرایه رفت وامدش دوسه برابره حقوقشه درخواست داده بود که بدلیل شرایط زندگیه متاهلی براش پست نذارن تابتونه بعدازساعت اداری سربازی جایی مشغول به کاربشه(دوروزدرمیون پسته)ولی موافقت نکرن گفتن سرباز زن نمیگیره!!!چیکار میشه‌کرد واقعا؟؟!!!

  10. عباس گفت:

    سلام من ۲۲سالمه ۵خواهردارم وپدرمم ۵۹سالشه خودمم متاهل هستم.میتونم معافیت کفالت بگیرم.

  11. مهدی گفت:

    ایا میشه قبل ۱۸ سال رفت خدمت

  12. علی گفت:

    من متأهلم و تا ۳۱ شهریور۹۶ در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل میشوم . ضمنا با استفاده از تسهیلات ازدواج در دستیاری پزشکی (تخصص) قبول شده ام ، و از اول مهر ۹۶ مشغول ادامه تحصیل میشوم. آیا نیاز به دریافت دفترچه آماده بخدمت دارم یا خیر ؟

    • رامین گفت:

      داداش وقتی دوره عمومیت تموم بشه دانشگاه یه نامه بهت میده با عنوان لغومعافیت تحصیلی که واسه ارسال دفترچه لازمه با این نامه تا ۱ سال وقت داری ادامه تحصیل بدی یا دفترچه پست کنی حالا شما که تخصص قبول شدی دیگه نیازی نیست کاری کنی موقع ثبت نام مجدد دانشگاه اونا خودشون معافیت تحصیلی واست میزنن

  13. محمدعلی گفت:

    سلام تورو خدا یکی جواب مارو بده برام مهم گیر کردم هرساعت یکی یه جواب خراب بهم میده من ۱۹ سالم و پدر مادرم از هم طلاق گرفتن و برادرم سربازی و زیر پوشش کمیته امداد هم هستیم من میتونم معاف بشم فرزند دوم هستم هنوز اضافه خدمت هم نخوردم میتونم معاف بشم

  14. مهدی گفت:

    سلام.همین که سایت به روزی دارین جای تشکر داره؛امیدوارم که همیشه به روز باشه.
    سوال :میخواستم بدونم راهی برای ابطال معافیت از رزم چه در حین خدمت و چه بعد از اتمام دوره سربازی و جود داره؟!
    معافیت از رزم من؛به خاطر ضعیف بودن یک چشمم هست!

    دوستان لطف می کنید جواب بدین
    واقعا این مدت خیلی به هم ریختم
    مخصوصا برای استخدام برای بعد از پایان خدمت سربازی.

    دمتون گرم
    یا علی

  15. محمد گفت:

    سلام من آموزشیم تمام شده و الان دارم ازداج میکنم آیا میتونم تو شهر خودم بیفتم؟

  16. مجتبی محمدلو گفت:

    سلام،من حدود۱۶ماهه خدمت میکنم و۶ماه سنواتی دارم لطفا تکلیف مارو روشن کنین من خدمت خودمو نمیتونم بکنم حالا بیام این۶ماه اضاف رو بکشم انصافتون کجا رفته

  17. سعید فرح انگیز گفت:

    سلام.. من ۶ ماه سنوات دارم که الکی ظرفیت کامل بود خدمت افتاد عقب بعد تو برگه اعزام جدید ۶ “ماه اضافه خوردم و الانم اخرای خدمت چیکار باید بکنم تا بخشیده شه؟؟

  18. حسی گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس دارم ، الان هم تصمیم دارم برم سربازی ولی بهم میگی برج ۶ اعزامی . من ۷ ماه غیبت دارم آیا باید ۶ ماه اضافه بکشم ؟
    ایا بخاطر مدرکم از سربازی کم نمیکنن؟
    الآن مهندس it هستم ایا هنگام پر کردن دفترجه سوابق و مهارتهام رو بنویسم بهش اهمیت میدن ؟

  19. Iman گفت:

    با سلام
    اینجانب در دوره اموزشی در سال ۹۴ به دلیل بیماری از خدمت سربازی فرار کردم و الان که بخش نامه معافیت رزمندگان اعلام شد پدر من دارای ۲۹ ماه جبهه می باشد
    من با این فرارم تکلیفم چی میشه ؟!
    میتونم استفاده کنم از معافیت ؟

  20. محمد گفت:

    من سرباز مرزبانی هستم ۵۷ روز غیبت دارم…آیا رضایت خدمتی شامل حال من میشود یاخیر؟
    حداقلش باید سه برابر اضاف بکشم…احتمال جریمه فقط همون روز رو بکشم چقدر است..
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  21. مرتضی گفت:

    سلام به دوستان .پدرم سه ساله فوت شده و من با مادرم و یک خواهر صغیر و برادر صغیر زندگی میکنیم و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستیم تازه لیسانسمو گرفتم و کارهای خدمتمو کردم و برگ سبزم هم دستمه و اول دی ۱۳۹۵ اعزامم.یک برادر بزرگتر از خودم دارم. خودمم ۲۴سال دارم که برادرم خدمتش را چند سال است که تمام کرده و اذدواج کرده و دو فرزند دارد و دارای بیماری بواسیر و یبوست است و کبدش هم چرب هست.به من گفتن اگر زیر پوشش کمیته امداد بریم معاف میشم …شمارو به امام حسین کمک کنید و منو از بلاتکلیفی در بیارین …من اگه برم خدمت خانواده ام خیلی اذیت میشن از طرفی هم با عروسمون مشکل داریم…چی کار کنم؟راهنمایی لطفا

  22. مهرداد گفت:

    سلام سایت وظیفه پلیس زده کسانی که فراری هستن از تاریخی که باید به سربازی میرفتنو نرفتن یعنی ١٨سالگی و از ١٨ تا ٩۵ ٨ یا بیشتر از ٨ سال میگذره میتونه معاف بشه درسته ؟؟

  23. ح م گفت:

    سلام فرزند اول من پسر هست ومتولد ۱۱/۶/۷۵ هست وداری چشمان ضعیف هست که یکیش ۵/۵ویکی ۳/۵ودچارمشکل آلرژی ریه هست وخودم هم چشم راستم رو ازدست دادم آیا معافیت خدمت شامل حال فرزند من میشه

  24. SPL7 گفت:

    سلام ببخشید این اعلام وضیعت نظام وظیفه تو ثبت نام اینتنتی دانشگاه چیه؟ من ۱۸ سالمه امسال پیش دانشگاهی رو تموم کردم باید بزنم مشمول یا معافیت تحصیلی؟

  25. احمد سام گفت:

    اخرین مدرکمم میشه دیپلم چون به کاردانی نرسید

  26. احمد سام گفت:

    سلام، من ورودی سال ۸۶ هستم ولی به دلایل…سال ۸۹ سنوات درسیم تموم شد و گفتند سرباز هستی ولی هنوز نرفتم تسویه کنم، ایا خرید خدمت یا همون پرداخت جریمه شامل من میشه؟ فکر کنم تاریخ انصرافم میشه همون ۸۹، ممنون میشم راهنمایی کنید متولد ۶۵ هستم

  27. Ali گفت:

    س.من دانشجو هستم.ما پنج برادریم دوتا بزرگتر از خودم رفتن سربازی وپایان خدمتشون رو گرفتن ودوتا دارن خدمت میکنن من دانشجوی پیام نورم.پدرم ازسال۸۱به رحمت خدا رفته.الان فقط من ومامانم زندگی میکنیم معافیت دایم مشمولم میشه لطفا ج بدین ممنون.

  28. علي گفت:

    س.من دانشجو هستم.ما پنج برادریم دوتا بزرگتر از خودم رفتن سربازی وپایان خدمتشون رو گرفتن ودوتا دارن خدمت میکنن من دانشجوی پیام نورم.پدرم ازسال۸۱به رحمت خدا رفته.الان فقط من ومامانم زندگی میکنیم معافیت دایم مشمولم میشه لطفا ج بدین ممنون.

  29. محمد گفت:

    سلام
    من و برادرم هر دو در حال خدمت هستیم و یک خواهر دانشجو هم دارم
    من ۱۹ و برادرم ۲۳ ساله هست. او در مشهد نیرو انتظامی و من در اصفهان پدافند هستم . مادر و پدر مان به مدت ۵ سال است که جدا شدند.
    آیا امکان معافی برای هیچکدام از ما هست؟
    لطفا راااااااهنمایی کنید
    در ضمن من ۴ ماه هست که دارم خدمت میکنم و بردارم ۳ ماه
    آیا در حین خدمت هیچکدام از ما میتوانیم معاف شویم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  30. میلاد گفت:

    سلام من٢۰سالمه دو حدود ٢ساله دیپلم گرفتم ولی دانشگا نرفتم میخام بدونم اگخ دفترچه بفرستم و دانشگاه ازادم ثبت نام کنم ایا میتونم ایست خدمت گرفته و ادامه تحصیل بدم؟؟؟؟لطفا حتما جوابمو بدین بشدت ب کمکتون نیاز دارم

  31. علی گفت:

    سلام من دوتا برادرهام ارتش خدمت کردن و سومی برادرمم دانشجودانشگاه افسری شهید ستاری هستو من برادر چهارم هستم و بابام هم ۶۰سال سن دارد میخواستم بدونم معاف سه برادری یا معافیت دیگه میتونم بگیرم یا چه جوری میتوانم معاف از خدمت بشوم ?

  32. عباس گفت:

    سلام.من متولد۶۸هستم تاکنون بخاطر داشتن سه خواهرو شرایط سخت خانواده نتونستم برم هرسه خواهرم ازدواج کردن و امسال کلیه چپ پدرم ازکارافتاد و درش اوردن و دیگه توانایی کارکردن رو نداره با وجود این شرایط پدرم ایا درخاست معافیت بدم باتوجه به چندسال غیبتم معافم میکنن یا نه .پدرم هم متولد۴۵هستش.باتشکرلطفا جواب بدین ممنون.

  33. امید گفت:

    سلام
    خداوکیلی جواب مارو یکی بدد
    من دوتا برادر بزرگتر دارم که بخدمت رفتن
    ویه برادر بزرگتر دیگه دارم که معلولیت ذهنی داره و تحت نظر بهزیستی هست
    پدرم شصت و نه سالشه و از کار افتاده شده ایا من میتونم معافیت کفالت پدرم رو بگیرم
    خواهش میکنم جواب بدین

  34. مهدی گفت:

    سلام.
    پدرمن۶۵سالشه و دوتا برادر داشتم که یکیشون فوت شد.برادر دیگمم توو شهرستان زندگی میکنه و۳۵سالشه دو تا بچه داره و ب زور زندگی خودشو میچرخونه
    به نظرتون معاف میشم من

    باید چیکارکنم…

  35. مصطفی یوسفی گفت:

    سلام خدمت تمام بزرگوارانی ک در این سایت بزرگ ارتش اسلامی نظرات و مطلب گویای خودتون را میگذارید بسیار تشکر وقدر دانی دارم.بنده۲۲سال دارم وخدمت خود را به اتمام نمودهام شماهم برین خدمت فکر نکنین سخته یا دچار مشکل میشین ماهم میگفتیم سخته ولی تموم شد برین خداوکیلی مسخره بازی هم درنیارین بیخودی نگین مامانم مریضه یابابام لگنش خورد شده موفق باشین دوستان عزیز

  36. امیر گفت:

    چرا تو این قانوناتون ی فکری به حال ما دوقلو های بیچاره نمیکنین. من پدرم فوت شده مادرم از کار افتادست من و بردار دوقلوم مجبوریم همزمان بریم سربازی و مادر تنها میشه. یا یکیمون ۴ سال الاف بشه. آخه این عدالته!!؟؟

  37. مجید گفت:

    سلام بنده متولد سال۱۳۵۸هستم حدود۱۵سال پیش ازدواج کردم ودارای یک پسر ۱۲ساله هستم چند ماهه که ازهمسرم جداشدم وسرپرستی بچمو ب عهده دارم بااین وضعیت نمیتونم برم سربازی کسی هم ندارم که بچمو بسپرم بهش لطفا راهنمایی کنید چکارکنم

  38. ارش گفت:

    ایا کم کاری تیروئید شامل معافیت پزشکی میشه؟

  39. هدايت گفت:

    با سلام،من متاهلم و ی فرزند دارم،آموزشی ارتش افتادم شهر ما هم ارتش نداره یعنی میتونم خدمتم رو تو سپاه یا نیرو انتظامی تو شهرم خدمت کنم؟لطفا راهنماییم کنید

  40. فرهاد گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده پدرم فوت کرده و برادر بزرگتر دارم ک ازدواج کرده ایا من میتونم کفالت مادرم بگیرم ممنون میشم اگر جواب بدید……

    • ایمان شکوه گفت:

      اگه برادر بزرگت که ازدواج کرده نتونه خرج مادرتو بده اره معافی ولی اگه دستش به دهنش میرسه و میتونه خرج بده معاف نیستی وباید خدمت کنی

  41. میلاد گفت:

    سلام
    دوستان من۰۶/۰۱ پادگان خاتمی یزد اعزام می شوم. کارنت سبز ۴۵ روزه هم دارم. دوره آموزشی رو باید کامل بگزرونم یا اینکه ترتیب اثر میدن؟

  42. younes گفت:

    باسلام من درحال خدمتم ۱۰ماه خدمت کردم ومیخوام اگه میشه بقیه خدمتمو بخرم متولد۷۲هستم ایا میشه . لطفا اگه میشه شرایطشو لطف کنید بگید

  43. امين گفت:

    سلام
    من تابستان ٩۴ دوره ٣٠ روزه تکمیلی بسیج گذروندم، از فروردین ٩۵ منتظرم دوره ١٨ روزه برم ولی اجرا نشده، امریه هم هستم. حق ما پایمال شد …
    اعزام شهریور از فارس

  44. مصيب گفت:

    من بابام سال ۶١ تا ۶٣ سرباز بوده ک افتاده زاهدان و علاوه بد دو سالش ۶ ماهم بعنوان ضرورت بیشتر خدمت کرده،، حالا هیچ کسری ب من تعلق میگیره؟؟ لطفا جواب بدین

  45. بهمن گفت:

    حق بیمه از سربازان جبهه ای ۸ سال دفاع مقدس اخذ نشود تا روحیه ایثارگری در جامعه حفظ شود . و خدایی خارج از انصاف است .

  46. Yazdan گفت:

    پدر من ۲۴ ماه جبهه داره و من متولد ۷۳ و تک پسرم آیا معافیت شامل من میشه؟؟؟

    • محسن گفت:

      دونستی به منم خبر بده الان تو یگانم ۴ماهه دارم خدمت میکنم از هرکی میپرسم یه جوابی میده!گیج شدم منم شرایط تورو دارم متولد ۷۳هم هستم

  47. فرهاد گفت:

    با سلام.

    خبر بسیار کامل و خوب بود

    تشکر

  48. محمد گفت:

    شرایط هیئت علمی بجا یسربازی چیه؟

  49. علی گفت:

    چرا درمورد طرح سربازی بعنوان هیئت علمی صحبت نشده؟ من چجوری میتونم توی این طرح شرکت کنم بجای سربازی؟

  50. آرش گفت:

    سلام خبر افزایش مدت خدمت سربازی درسال۹۵ و ۹۴می خواستم

    • علی گفت:

      سلام
      من اعزامی ۹۵/۶/۱ هستم
      و اعزامی های ۹۶ هم هنوز ۲۱ ماه خدمت میکنن
      اگر میخوای بری خدمت حتما سعی کن نزدیک خونتون پذیرش بگیری
      ترجیحا سپاه یا وزارت دفاع در غیر اینصورت ارتش و ناجا بدترین خاطرات زندگیتو برات رقم میزنن

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها