استخدام استانداری قم سال ۹۷ (خبر جدید)

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

خبر ۹ آبان ۹۷ – در نظر گرفتن ۱۴ هزار شغل برای استان قم در سال ۹۷

استاندار قم با توجه به اقدامات استانداری برای ایجاد اشتغال در این استان گفت: یک سند اشتغال تهیه کردیم که در اردیبهشت ماه توسط وزیر وقت رونمایی شد. در این سند ایجاد ۱۴ هزار شغل برای استان قم در سال ۹۷ در نظر گرفته شده بود.

صادقی درگفت‌وگو با میزان:سیدمهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اقدامات استانداری قم برای کاهش نرخ بیکاری در این استان بیان کرد: یک سند اشتغال تهیه کردیم که در اردیبهشت ماه توسط وزیر وقت رونمایی شد. در این سند ایجاد ۱۴ هزار شغل برای استان قم در سال ۹۷ در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: در این سند هدف‌گذاری کرده بودیم که نرخ بیکاری دو رقمی را به یک رقمی برسانیم تا هفته پیش بر اساس آمار از حدود ۱۰.۸ به ۱۰.۲ رساندیم و انشاءالله این رقم را تا پایان سال به زیر ۱۰ درصد برسانیم.

استاندار قم با اشاره به سهم ۸۰ درصدی بانک‌ها در ایجاد اشتغال در سند تدوین شده افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته گمان می‌کنیم که بتوانیم تمام اشتغال مربوط به امسال را محقق کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهیم. تفاهم‌نامه‌ای هم پیوست این سند بود تا تمام دستگاه‌های مربوط ، کار مربوط به خود را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود بسته‌های مختلفی برای ارائه تسهیلات اشتغال از جمله بسته اشتغال پایدار، تبصره ۱۸، رونق تولید، مشاغل خانگی و غیره تصریح کرد: این بسته‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و شرایط متفاوتی را برای متقاضی ایجاد می‌کنند. به همین علت اقبال به استفاده از تسهیلات برخی بسته‌ها بیشتر است.

منبع : خبرگزاری میزان


خبر ۱۱ مهر ۹۷ – ابلاغ دستورالعمل ۳۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال فراگیر استان قم

در کارگروه اقتصادی استان قم از ابلاغ دستورالعمل تبصره ۱۸ اشتغال فراگیر به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان به استان خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه کارگروه اقتصادی قم با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار و جمعی از مدیران بانکی و استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به برخی از شاخص‌های ارزیابی بانک‌ها در استان اظهار داشت: میزان مصرف مصارف به منابع، مشارکت در طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری، رعایت بسته‌های بانک‌های مرکزی و میزان و نرخ رشد منابع موجود از جمله شاخص‌های اصلی در ارزیابی بانک‌های استان بوده است.

مجید آوری فرد با بیان انواع بانک‌های فعال استان افزود: دو دسته عمده بانک‌های دولتی تجاری و بانک‌های تخصصی به همراه چندین بانک خصوصی در استان قم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر عملکرد بانک ملی استان در سال ۹۶ عنوان کرد: در بانک ملی استان میزان منابع و مصارف ۶۵ رشد داشته که امیدوارکننده بوده و امید می‌رود در سال جاری به ۸۵ درصد برسد، از مزیت‌های اصلی بانک ملی کم بودن بدهی این بانک است.

وی ادامه داد: ۷۹ درصد از مصارف بانک ملی استان در بخش بازرگانی و خدمات هزینه شده و در بخش مسکن و تجارت فعالیت قابل‌توجهی نداشته است، ۴۴ شعبه بانک ملی در قم فعال است.

آوری فرد با اشاره به عملکرد بانک صادرات استان ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سپرده و تسهیلات این بانک بوده که البته تناسبی بین مصارف و منابع این بانک وجود ندارد، بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان در مسئله رونق تولید به این بانک ابلاغ‌شده تا بخشی از عدم تناسب بین مصارف و منابع را جبران کند.

وی عنوان کرد: مصارف بانک صادرت از ۶۸ درصد در سال ۸۹ به ۲۷ درصد در سال ۹۶ کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد عملکرد مناسبی در این بانک وجود نداشته است، درصد معوقات و بدهی‌های بانک صادرات استان ۷ درصد است و ۲۹ شعبه بانک صادرات در استان فعال است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: منابع این بانک در سال‌های گذشته رشد داشته اما مصارف آن ثابت مانده است، ۴۸ درصد از منابع این بانک در بخش صنعت و معدن مصرف‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد بانک سپه گفت: متاسفانه در این بانک همواره کسری تسهیلات و اعتبارات پرداخت‌نشده وجود دارد، با وجود رشد منابع، مصارف این بانک کاهش پیدا کرده است، از سال ۹۰ به بعد این بانک همواره مانده تسهیلات داشته و از این نظر دومین بانک استان با ۳۱ درصد بعد از بانک صادرات است.

آوری فرد با بیان عملکرد بانک تجارت تصریح کرد: از نظر نسبت منابع و مصارف ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش پرداخت منابع و اعتبارات در این بانک در سال ۹۶ اتفاق افتاده است، ۷۷ درصد منابع این بانک در بخش بازرگانی و خدمات مصرف‌شده است و ۳۰ شعبه این بانک در قم فعال است.

وی با بیان اعتبارات تجاری بانک‌های استان ابراز کرد: در مجموع ده هزار میلیارد تومان میزان اعتبارات بانک‌های تجاری استان است که بالغ‌بر ۵۹ درصد از این منابع به مرحله مصرف رسیده و در بخش‌های مختلف پرداخت‌شده است، بدهی بانک‌های تجاری قم ۱۴ درصد است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: اعتبارات بانک‌های تخصصی هزار و ۳۰۰ میلیارد بوده که ۳۴ درصد پرداخت تسهیلات در این بانک‌ها بوده است، مطالبات و معوقات بانک‌های تخصصی ۱۰ درصد است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ابراز کرد: یکی از کارگروه‌هایی ۱۳ گانه‌ای که برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته‌شده کارگروه اقتصادی بوده که ریاست آن به معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری واگذارشده است.

سید رضا علیزاده طباطبایی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای ایام دهه فجر پیش‌بینی‌شده که افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری با همکاری بخش خصوصی از جمله آن‌هاست، باید دستگاه‌های دولتی اطلاعات دقیق طرح‌های آماده بهره‌برداری را به استانداری ارسال کنند.

طباطبایی تاکید کرد: نمایشگاهی برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر و با رویکرد اقتصادی و مقایسه‌ای بین دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برپا می‌شود، دستگاه‌های استان باید تفاوت‌های بین صادرات، توسعه صنایع کوچک و متوسط، تعاونی و فناوری‌های نوین قبل و بعد از انقلاب اسلامی را احصاء و به استانداری ارسال کنند.

دستورالعمل اشتغال فراگیر استان قم ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، تاکید کرد: برای توسعه و رونق اشتغال و تولید بسته‌های ویژه‌ای در قالب دستورالعمل تبصره ۱۸ به استان قم ابلاغ‌شده که می‌تواند زمینه شکوفایی نسبی در بخش اشتغال باشد.

مصطفی کاویانی تاکید کرد: دستورالعمل تبصره ۱۸ اشتغال فراگیر به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان رسماً به استان قم ابلاغ‌شده و امید می‌رود اعتبارات و منابع در نظر گرفته‌شده نیز تخصیص داده شود، سود این اعتبارات به‌احتمال‌زیاد ۱۲ درصد خواهد بود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 


 

خبر ۶ اسفند ۹۶ – اشتغال ۵۳ هزار نفر در واحدهای صنعتی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اکنون دو هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحدها شاغل هستند.
محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار کرد: اکنون دو هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحدها شاغل هستند، برای احداث واحدهای صنعتی در استان قم تاکنون چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: عمده واحدهای صنعتی استان قم در زمینه مواد شیمیایی، مواد سلولزی، صنایع کانی و غیرفلزی، صنایع فلزی و ریخته گری، صنایع غذایی و مواد شوینده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: براساس سند آمایش استان باید واحدهای صنعتی دانش بنیان، کم آلاینده، دارای بازار مصرف بالا، متناسب با اقلیم قم و دارای اشتغالزایی بالا در استان مستقر شوند تا در آینده شاهد رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی در قم نباشیم.
سیجانی با اشاره به صنایع بومی استان قم اظهار کرد: تولید مبلمان جزو صنایع بومی استان است و در این زمینه ظرفیت زیادی در قم داریم، اکنون ارزش افزوده صنعت مبلمان استان پایین است و امکان افزایش این ارزش افزوده وجود دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال استقرار صنایع آلاینده در استان نیستیم ادامه داد: واحدهای زیادی در استان قم به تولید کفش مشغول هستند که این واحدها اشتغالزایی زیادی دارند و صادرات بسیاری انجام می‌دهند.

منبع:خبرگزاری فارس


خبر ۳ شهریور ۹۵ – ایجاد ۱۶۵۵ فرصت شغلی در استان قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: گفت: در مجموع هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ‌۳۵۵ میلیارد تومان با افتتاح طرح‌های هفته دولت در استان قم ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیمای امید که در تالار بعثت فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه سیمای امید دستاوردهای دولت در سه سال اخیر را به نمایش می‌گذارد، اظهار کرد: قم جایگاه برجسته‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده به همین علت مسؤولان باید شایستگی خدمت‌گذاری در این شهر را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ۱۸۶ پروژه طی هفته دولت در استان قم افتتاح می‌شود، اضافه کرد: ۱۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی، ۴۲ پروژه با اعتباری بیش از ۸۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۸۲ نفر در حوزه کشاورزی، چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد در حوزه گردشگری و سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۳۳۸ در حوزه صنعتی در هفته دولت دنبال می‌شود.
استاندار قم از اجرای ۱۰ پروژه فرهنگی ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در مجموع هزار و ۶۵۵ شغل با اعتباری بالغ بر ‌۳۵۵ میلیارد تومان با افتتاح طرح‌های هفته دولت در استان قم ایجاد شده است.
وی امنیت را یکی از اولویت‌های استان قم برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی تلاش‌های بسیاری برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن داشته و باید برای قدردانی از این امنیت شاکر خداوند متعال باشیم.
صادقی افزایش هماهنگی، هم‌گرایی و تعامل منطقی در استان قم را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: بسترهای خدمت‌گذاری به شیوه‌ای فراهم شده که از حاشیه‌های نادرست در حوزه‌های مختلف پرهیز شود.

 


خبر ۶ اسفند – مشاهده کارنامه داوطلبین آزمون استخدامی مورخ ۲۶/۳/۹۱

با سلام کارنامه داوطلبین آزمون استخدامی مورخ ۲۶/۳/۹۱ دستگاههای اجرایی استان در آدرس ذیل قابل دسترسی می باشد

داوطلبان محترم می توانند با مراجعه به سایت زیر کارنامه خود را دریافت کنند.

http://217.218.215.14:99

جهت  مشاهده مستقیم از سایت اینجا کلیک کنید

خبر ۱۸ بهمن – معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار قم از اعلام نتایج آزمون استخدامی استانداری قم خبر داد.
سعید عین‌‌اللهی  اعلام کرد: با دستور و تأکید ویژه مهندس پیریایی استاندار قم نتایج آزمون استخدامی استانداری قم اعلام شد و در دسترس شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
وی افزود: در این آزمون که خرداد ماه امسال برگزار شد در نهایت ۲۳۸ نفر جذب دستگاه‌های استان خواهند شد که نتایج اولیه و سه برابر ظرفیت آن اعلام گردید که شرکت کنندگان برای دیدن نتایج افراد پذیرفته شده می‌توانند به سایت استانداری قم به آدرس: http://www.ghom.ir مراجعه کنند.
به گفته عین‌‌اللهی گزینش و مصاحبه تخصصی افراد پذیرفته شده در این آزمون به صورت متمرکز در اداره کل منابع استان استانداری قم انجام خواهد گرفت.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار قم این استخدام را بخشی از مرحله اول طرح مهر آفرین عنوان کرد و گفت: برای ادامه جذب نیرو در طرح مهر آفرین به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شد که پست‌های مورد نیاز دستگاه خود‌ را احصا کنند و در نهایت با توجه به نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان قم سهمیه بندی مورد نظر صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه به تشریح طرح مهر آفرین در استان قم پرداخت و اظهار داشت: کل سهمیه اختصاصی طرح مهر آفرین به استان قم هزار نفر اعلام شده است که طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ جذب دستگاه‌های اجرایی استان قم خواهند شد.
عین‌‌اللهی افزود: در مرحله اول اجرایی این طرح ۶۱۳ نفر جذب دستگاه‌های اجرایی استان قم خواهند شد که از این تعداد ۲۳۸ نفر طی آزمون استخدام برگزار شده، ۱۲۵ نفر از خانواده‌های جانبازان و ایثارگران بالای ۲۵ درصد و ۲۵۰ نفر نیز به طور اختصاصی از فرزندان شهدا جذب خواهند شد.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار قم در پایان گفت: از هزار نفر نیروی در نظر گرفته شده در طرح مهرآفرین استان قم، ۱۰۰ نفر برای تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی به پیمانی در نظر گرفته خواهد شد که طی آزمون یک اختصاصی ‌این کار صورت خواهد گرفت.
ه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) طول عمر توأم با عزت و سلامتی عنایت فرماید، ارواح طیبه‌ی شهیدان عزیز و مجاهدان راه حق را که در راه انقلاب اسلامی فداکاری کردند مشمول رحمت و برکت و فیض خود قرار دهد، و ما را خادمینی مطلوب مردم، مجذوب در ولایت، محبوب حضرت ولی‌عصر (عج) و ثابت قدم در راه انقلاب اسلامی قرار دهد.

اطلاعیه نتایج آزمون استخدامی مورخ ۲۶ خرداد ماه سال ۹۱ استان قم

بدینوسیله به اطلاع داوطلبان محترم می رساند، نتایج سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی مورخ ۲۶ خرداد ماه سال ۹۱ دستگاه های اجرایی استان قم، به تفکیک دستگاهی، در پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم به نشانیghom.ir   قابل مشاهده می باشد.

قبل از مشاهده، توجه به نکات ذیل ضروری است:

–         استخراج نتایج بر اساس مندرجات آگهی استخدام و با رعایت ضوابط سهمیه ای، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مربوطه صورت گرفته است.

–         نتایج اعلام شده صرفا سه برابر ظرفیت هر پست سازمانی است و از پذیرفته شدگان این مرحله برای انجام مصاحبه تخصصی دعوت بعمل خواهد آمد و انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون بعد از طی مراحل مصاحبه و گزینش صورت خواهد گرفت.

–         رفع هرگونه ابهام و یا اشکال فقط از طریق دستگاه اجرایی شغل مورد تقاضا امکانپذیر می باشد.

دانلود فایل : natayej.pdf ( 388KB )


بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

قابل توجه شرکت کنندگان محترم درآزمون استخدامی مورخ ۲۶/۳/۹۱ دستگاههای اجرایی استان:

به اطلاع داوطلبین محترم می رساند نتایج اولیه آزمون استخدامی در استان استخراج شده و برای تایید به معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ارسال شده است، لذا با توجه به پیگیریهای به عمل آمده و مکاتبات صورت گرفته کماکان تاییدیه فوق برای استان ارسال نگردیده است. لذا پس از اخذ تایید آن معاونت،نتایج آزمون استخدامی استان از طریق پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی استانداری در اسرع وقت اعلام خواهد گردید.

استخدام استانداری ها-نمونه سوالات آزمون های قبلی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۰)

  1. مریم گفت:

    سلام مدیر محترم سایت شما اطلاع دارید استخدامی های قم چی شدند همه رفتند سر کار همه کارشان را شروع کردند خواهش می کنم جواب بده هیچکس که جواب نمی ده به چیزی می نویسند اعصاب آدم را خورد می کنند و می روند

  2. مریم گفت:

    سلام به مثل یک معجزه
    تبریک می گم شروع به کار شما کی بود خواهش می کنم بگو که ما هم دلگرم بشم ما هم خیلی وقته منتظریم

    • مثل یک معجزه گفت:

      سلام مریم خانم ببخشید دیر جواب دادم شروع بکار من خرداد ۹۴ بود. ان شا الله که شما هم توی این فاصله کارتون رو شروع کرده باشین

  3. مریم گفت:

    سلام به مثل یک معجزه
    تبریک می گم شروع به کار شما کی بود خواهش می کنم بگو که ما هم دلگرم بشم ما هم خیلی وقته منتظریم

  4. مثل یک معجزه گفت:

    سلام باورم نمیشه بعد از سه سال بالاخره قرار شده برم سر کارم . از استانداری قم بهم زنگ زدن مثل یک معجزه بود توی این فاصله من ارشدم رو هم گرفتم این تاخیر همش از روی مصلحت خدا بوده .خدایااا شکرت ……..

  5. الهه گفت:

    سلام.
    فکر کنم شروع به کارمون (افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی استانداری / خرداد ۹۱) نیمه اول اردیبهشت باشه. تماس گرفتم‏ بهم گفتن و …..

    • مریم گفت:

      الهه خانم شما مشغول به کار شدید خواهش می کنم کسانی که مشغول به کار شدند بیان بگن که استرس بقیه کمتر بشه

  6. نسرین گفت:

    منم از پذیرفته شده های این آزمون هستم. اما تا الان( ۲۴ فروردین ۹۴ )خبری ندارم. بچه ها اگه کسی خبری داره بگه.

  7. مجید گفت:

    سلام
    کسی از نتایج آزمون استانداری قم خبری داره؟ شروع بکارمون چه زمانی هست؟

  8. سوال گفت:

    سلام میشه یکی جواب سوال منا بده، لطفا
    در آزمون استانداری اگر دو فرد که دارای سهمیه معلولین باشند (برای دو پست مختلف) اولویت بر چه اساسی است؟
    برا اساس نمره کل یا فقط نمره تخصصی کتبی؟

    خواهشا کسی اطلاع دقیق دارد جواب بده.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها