معرفی بهترین کتاب کمک درسی زیست شناسی یازدهم

بی شک زیست شناسی در کنکور تجربی مهم ترین و سرنوشت ساز ترین درس است. به دلیل اهمیت این درس نیاز است تا توجه بسیار زیادی به افزایش تسلط خود به مفاهیم آن داشته باشید. برای موفقیت در این درس نیاز است تا حتما از کتاب کمک درسی زیست شناسی یازدهم استفاده کنید.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که دانش‌آموزان مطرح می‌کنند این است که بهترین کتاب‌های کمک درسی برای زیست شناسی یازدهم چیست و ویژگی‌های هر یک از این کتاب‌ها چیست؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم با ما همراه باشید.

زیست یازدهم تجربی خیلی سبز

کتاب زیست یازدهم خیلی سبز بی شک یکی از برترین کتاب کمک درسی زیست شناسی یازدهم موجود در بازار است. در این کتاب نزدیک به ۲۰۰۰ تست وجود دارد و استفاده از آن به شما اجازه می‌دهد تا تسلط خود را به درس زیست شناسی افزایش فوق العاده‌ای دهید.

  • نویسندگان این کتاب دکتر کمیل نصری، دکتر ابوذر نصری، دکتر سینا شمسی بیرانوند، دکتر محمد حسن نشتایی و دکتر سینا رضا زاده سرابی هستند.
  • به منظور خرید و استفاده از این کتاب باید به این نکته اشاره کرد که در اول هر فصل، درسنامه آن فصل به شما ارائه می‌شود. سپس در بخش بعدی تست‌های همان درسنامه به شما ارائه می‌شود.
  • پس از اتمام تست ها، دوباره درسنامه مطلب بعدی همان فصل به شما ارائه می‌شود و این روند تا آخر فصل ادامه پیدا می‌کند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی‌های کتاب زیست خیلی سبز عدم اشاره به موارد حاشیه‌ای بی اهمیت و حجم مناسب کتاب است.
  • همچنین در این کتاب تلاش شده است تا بخش‌هایی از کتاب درسی که ممکن است مبهم باشد، به صورت شفاف ارائه می‌شود.
  • در صورتی که نیاز دارید تا یک خلاصه و درسنامه عالی از کتاب زیست یازدهم را داشته باشید، کتاب زیست خیلی سبز یکی از بهترین منابع به حساب می‌آید.

زیست یازدهم نشر الگو

یکی دیگر از برترین کتاب‌های کمک آموزشی برای درس زیست شناسی یازدهم، کتاب سه بعدی زیست یازدهم نشر الگو است. نویسنده این کتاب اشکان هاشمی است.

  • این کتاب بیش از ۲۵۰۰ تست داشته و شما می‌توانید پس از مطالعه درسنامه هر فصل، به حجم بسیار زیادی از تست‌های آن فصل پاسخ داده و از این طریق مهارت‌های خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.
  • همچنین یکی از نکات مهمی که به منظور خرید کتاب زیست یازدهم نشر الگو باید به آن توجه داشته باشید این است که در آخر هر فصل از کتاب زیست یازدهم نشر الگو، شما می‌توانید تست‌های کنکور سراسری سال‌های اخیر را نیز بررسی کنید.
  • همچنین در کنار تست‌های کنکور سراسری، شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی از تست‌های آزمون‌های آزمایشی نظیر گزینه دو و قلم چی­ را نیز مشاهده و به آن‌ها پاسخ دهید.
  • نکته جالبی که باید به آن توجه کنید این است که تست‌های موجود در این کتاب به شکل A،B و C سطح بندی شده اند. همچنین برای آن که شما بتوانید مهارت‌های خود را در پاسخ دادن به تست‌های سخت افزایش دهید، تست‌هایی که علامت C داشته و جز تست‌های قوی تری هستند را می‌توانید با پاسخ تشریحی مشاهده کنید.
  • اگر بخواهیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که این کتاب برای کدام دسته از دانش آموزان مناسب است باید گفت که اگر شما جز افرادی هستید که در درس زیست شناسی به دنبال یک منبع تست قوی هستید، پیشنهاد ما این است که حتما به سراغ کتاب سه بعدی زیست نشر الگو اشکان هاشمی آمده و از این کتاب استفاده کنید.

زیست یازدهم تجربی میکرو گاج

از دیگر کتاب‌های محبوبی که در حوزه درست زیست شناسی یازدهم نوشته شده است، می‌توان به کتاب میکرو زیست یازدهم گاج اشاره کرد. این کتاب بیش از ۱۴۰۰ تست داشته و توسط دکتر حمیدرضا زارع نوشته شده است.

اگر بخواهیم شما را با کتاب‌های سیر تا پیاز گاج آشنا کنیم باید گفت که این کتاب به نحوی نوشته شده است که برای دانش آموزانی مناسب است که بر روی کتاب زیست تسلط نسبی داشته و بیشتر به دنبال درسنامه‌ای هستند که مختصر و مفید باشند.

به همین دلیل می‌توان گفت که اگر به دنبال یک منبع تست مناسب بین کتاب‌های گاج هستید، میکرو گاج زیست یازدهم تجربی رو انتخاب کنید که درسنامه آن خلاصه بوده اما تست‌های قابل توجهی دارد.

سیر تا پیاز زیست یازدهم تجربی

از دیگر کتاب‌های خوبی که برای آموزش درس زیست شناسی پایه یازدهم نوشته شده است، کتاب سیر تا پیاز زیست یازدهم تجربی انتشارات گاج است. در این کتاب هم درسنامه، هم تست و هم سوالات تشریحی برای امتحانات مدرسه وجود دارد.

  • نویسندگان این کتاب دکتر حسین احدی، دکتر شهریار دانشی و مالک اشتر اسفندیاری هستند. شما می‌توانید در کتاب سیر تا پیاز زیست یازدهم تجربی بیش از ۱۴۰۰ سوال تستی را مشاهده کنید.
  • نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پاسخ‌های تشریحی سیر تا پیاز این کتاب برخلاف میکرو جامع و کامل نیست.
  • در این کتاب در کنار مبحث از فصل، یک درسنامه تقریبا کامل و جامع وجود دارد. همچنین پس از درسنامه می‌توانید سوالات هر مبحث را نیز مشاهده کرده و به آن پاسخ دهید.

زیست یازدهم تجربی آبی کانون

در صورتی که قصد شرکت در آزمون‌های قلم چی را دارید و به دنبال موفقیت در این آزمون‌ها هستید، پیشنهاد ما این است که به سراغ کتاب زیست یازدهم تجربی قلم چی آمده و از این کتاب استفاده کنید.

کتاب زیست یازدهم تجربی آبی کانون عالی است. اگر بخواهیم نگاهی به این کتاب انداخته و در مورد ویژگی‌های آن صحبت کنیم باید گفت که:

  • کتاب زیست یازدهم آبی کانون نزدیک به ۱۰۰۰ تست دارد. لازم به ذکر است که بیش از یک سوم این تست‌ها سوالات کنکور سراسری و همچنین سوالات آزمون‌های کانون است.
  • همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که به همراه این کتاب یک DVD به شما ارائه می‌شود که در آن ۴۱ فیلم سه دقیقه‌ای زیست یازدهم تجربی، ۸۴ فیلم از حل سوالات و ۱۷۰ فایل مشاوره قرار دارد و می‌توانید از محتواهای
    موجود در این DVD استفاده کنید.
  • خلاصه عناوین هر فصل در کتاب آبی قلم چی به شکل یک نمودار درختی آورده شده تا بتوانید دید کاملی نسبت به محتواهای آن فصل بدست بیاورید.
  • سپس برای هر فصل تقریبا ۳ درسنامه ارائه می‌شود. شما می‌توانید در این کتاب ۲۴ درسنامه را برای کل مباحث زیست شناسی یازدهم مشاهده کنید.
  • از مهم ترین مزایا و ویژگی‌هایی که باعث محبوبیت کتاب‌ها زیست یازدهم تجربی آبی کانون شده می‌توان به رنگی بودن شکل ها، ذکر صفحه مربوط به هر سوال به صورت دقیقا و… اشاره کرد.
  • موضوع مهمی که برای خرید این کتاب باید به آن توجه کنید این است که درسنامه‌های کتاب آبی قلم چی زیست یازدهم تجربی به اندازه درسنامه سایر کتاب‌هایی معرفی شده جامع نیست و همچنین تعداد تست‌های این کتاب خیلی کمتر از سایر کتاب‌ها است.

در نتیجه می‌توان گفت که این کتاب کامل ترین و جامع ترین کتاب کمک درسی زیست یازدهم تجربی نیست اما اگر به عنوان یک کتاب جمع و جور و خلاصه هستید، می‌توانید به سراغ زیست یازدهم تجربی آبی کانون آمده و از آن استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به برترین کتاب‌های درسی زیست شناسی یازدهم انداخته و تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌های هر یک از این کتاب‌ها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. برای خرید کتاب کمک درسی یازدهم تجربی می‌توانید به وب سایت تلکتاب مراجعه کنید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها