استخدام استانداری لرستان سال ۹۷ (آخرین اخبار)

آخرین اخبار استخدامی استانداری لرستان را اینجا دنبال کنید.

 

خبر ۲۰ دی ۹۷ – جذب ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در لرستان

معاون استاندار لرستان، از جذب ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در این استان خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۸ دی ۹۷ – ۲۳۰۰ طرح اشتغال محور در ۴ شهرستان لرستان اجرا می‌شود

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت با اشاره به اینکه ۲۳۰۰ طرح اشتغال محور در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، کوهدشت و رومشکان اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۵۴۰ مورد از این طرح‌ها به نتیجه رسیده است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید 


خبر ۱۷ تیر ۹۷ – ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار رازانی در جلسه معارفه مدیر منطقه ویژه اقتصادی لرستان با حضور معاون پشتیبانی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان و اعضاء هیت مدیره و مدیران عامل تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لرستان اظهار داشت: برقراری ارتباط مستمر با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در منطقه، نظارت دقیق و هوشمندانه بر نحوه ارائه خدمات شرکت در منطقه و اهتمام ویژه نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و روش‌های ابتکاری لازم برای کاهش هزینه‌های غیرضروری همگام باسیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از موارد موردتوجه در حکم انتصاب مدیر جدید منطقه ویزه اقتصادی لرستان است.
وی همچنین بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لرستان با مساحت ۳۹۱ هکتار دارای همه امکانات زیر بنایی، گمرک و سند تفکیکی بوده و یکی از مناطق ویژه اقتصادی فعال در کشور است؛ ۲۵ واحد صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر هستند و برای بالغ بر ۴۵۰ نفر با سرمایه گذاری ۹۴۲ میلیارد ریال فرصت شغلی ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لرستان را صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی، کانی غیر فلزی صنایع وابسته، صنایع الکترونیکی، شیمیایی و خدماتی عنوان کرد.
بنابر این گزارش، در این جلسه «فرید یاراحمدی» به عنوان مدیر منطقه ویژه اقتصادی لرستان منصوب شد.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۳ تیر ۹۷ – پرداخت ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در لرستان

استاندار لرستان گفت: از یکهزارو ۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات اشتغال ارزان قیمت سهم این استان تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده و بخشی نیز با انعقاد قرارداد در حال تصویب می باشد.

به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز سه شنبه در حاشیه کارگروه اشتغال لرستان که در محل استانداری برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در تسهیلات ارزان قیمت اشتغال در بخش اشتغال روستایی سعی شده که تا پایان تیرماه این تسهیلات جذب شود که باید برای تسریع در روند اجرای کار هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: این امیدواری وجود دارد که بتوان میزان رقم تسهیلات جذب شده را افزایش داد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه روند جذب این تسهیلات ممکن است در بانک ها بنا به دلایلی با کندی صورت گیرد ، گفت: در عین حال در برخی بانک همچون پست بانک رقم جذب آنها صد در صد بوده و برخی نیز ۵۰ درصد و بانک کشاورزی نیز حدود ۳۰ درصد از اعتبارات را جذب کرده است.
خادمی اظهار داشت: جذب این تسهیلات حتما باید بصورت بهینه صورت گیرد تا بدست افرادی برسد که واقعا دنبال تسهیلات و ایجاد اشتغال هستند.
وی گفت: اعتبارات دیگری نیز در بخش مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شده است که باید بتوان آنها را نیز بموقع جذب کرد.
استاندار لرستان تاکید کرد: تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی با نرخ سود ۶ درصد فرصت مناسبی است که بخصوص در روستاها مشاغل خرد تعریف شوند و از این تسهیلات در اشتغال بهره گرفته شود.
وی یادآور شد: به منظور افزایش سرعت جذب این تسهیلات باید بصورت فوری جلسه ای با حضور فرمانداران، روسای بانک های کشاورزی در شهرستان ها، روسای صندوق کارآفرینی و رئیس شعبه بانک های کشاورزی برگزار شود تا مشکلات احتمالی شناسایی و بررسی شود.
خادمی با تاکید بر تشکیل کمیته نظارت در این خصوص گفت: این کمیته با دعوت از سرمایه گذار و سایر عوامل دخیل در دریافت تسهیلات ضمن معرفی آنهایی که قصور می کنند حلقه هایی که در تسریع کار مشکل ایجاد می کنند را شناسایی می کند.
استاندار لرستان اظهار داشت: نکته مهمی که در جذب تسهیلات اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد این است که تمام مدیران باید به باور و احساس انجام کار بصورت جهادی و اینکه هر کدام به یک نسبت در برابر اشتغال استان مسئولیت دارند برسند.
وی افزود: تنها در این صورت می توان به روند جذب مطلوب تسهیلات و ایجاد اشتغال در استان امیدوار بود در غیر اینصورت برگزاری این جلسات هر چند مهم هستند اما با این جلسات نمی توان اعتبار جذب کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۴ تیر ۹۷ – ایجاد طرح تشویقی برای بکار گیری نیروهای جدید در لرستان

استاندار لرستان گفت: کلیه کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود، اقدام به جذب و به‌کارگیری نیروی جدید از کار جویان مراکز کاریابی کنند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

‌به گزارش ایسنا‌، دکتر سیدموسی خادمی با بیان اهمیت ویژه مباحث اشتغال و کارآفرینی و اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای کاهش میزان بیکاری در جامعه، گفت: حل مشکل اشتغال درگرو حمایت از بخش خصوصی و کارفرمایان بوده و بدین منظور طرح‌های مختلفی در دولت مطرح و به مرحله اجرا درآمده است.
وی حمایت از بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلفی ازجمله پرداخت تسهیلات و همچنین معافیت‌های بیمه‌ای دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی، شرایط بسیار مناسبی برای کارفرمایانی که اقدام به افزایش نیروی کار جدید کنندد به وجود آمده است و این کارفرمایان از پرداخت بیمه سهم کارفرمایی به مدت ۲ سال معاف می‌شوند.
خادمی با بیان اینکه الزاماً می‌بایست نیروی کار جدید از مراکز کاریابی معرفی و مشغول بکار شوند، گفت: فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی به بالا که حداقل ۳ ماه از ثبت‌نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره شغلی گذشته باشد، مشمول اجرای این طرح تشویقی خواهند بود.
استاندار لرستان با بیان اهمیت ویژه جذب نیروهای جوان جویای کار، گفت: از کلیه فعالان بخش خصوصی و کارفرمایان انتظار می‌رود با همکاری اداره کل کار و تعاون و همچنین مراکز کاریابی، از امکان فراهم‌شده برای بهره‌مندی از طرح‌های تشویقی دولت استفاده لازم را برده و گامی در جهت کاهش بیکاری و حل مشکل اشتغال بردارند.
وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه حداکثر سن مجاز برای کارجویان جدید برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ و دکترا ۳۲ سال است و مدت خدمت نظام‌وظیفه به حداکثر سن مجاز افزوده می‌شود. همچنین کارآفرینان به ازای هر ۲ نفر بیمه‌شده، مجاز به استخدام یک نفر جدید از کار جویان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 


خبر ۱ آذر ۹۶ – اختصاص ۴۶۳ میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی در لرستان

خبرگزاری مهر : به گزارش هفت روز خبر به نقل از خبرنگار مهر، علی آشتاب صبح چهارشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان، از اختصاص ۴۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تسهیلات اشتغالزایی در استان خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار به صورت کشوری اختصاص یافته است و اعتبار مربوط به لرستان معادل ۲.۳۱ درصد کل اعتبارات این حوزه است.

وی با بیان اینکه این اعتبار بر اساس نرخ بیکاری، جمعیت و درآمد معکوس هر استان توزیع شده است، تصریح کرد: ۱۰ رسته و ۳۸ خرده پروژه فرعی برای استان تعریف شده که بر اساس آنها اعتبارات توزیع می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: رسته هایی که دارای اشتغال بالایی هستند با مصوبه کارگروه اشتغال می توانند از این اعتبارات بهره مند شوند.
آشتاب با بیان اینکه سهم هر بانک برای توزیع اعتبارات مشخص شده و بانک های عامل می توانند از هم اکنون برای دریافت و توزیع این اعتبارات اقدام کنند، تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات برای ۱۵ هزار و ۱۰۲ نفر شغل ایجاد می شود که در واقع اشتغال پایدار محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات بین شهرستان های مختلف استان توزیع شده است و سهم شهرستان خرم آباد ۱۱۹ میلیارد، بروجرد ۶۰ میلیارد، دورود ۳۵ میلیارد، ازنا ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و الیگودرز ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین برای پلدختر ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، سلسله ۳۹ میلیارد تومان، دلفان ۶۹ میلیارد تومان، کوهدشت ۴۸ میلیارد تومان، دوره ۱۸ میلیارد تومان و رومشکان ۲۵ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی پیش بینی شده است.


خبر ۱۸ مرداد ۹۶ – پیش بینی ایجاد ۲۵هزار شغل در سند اشتغال لرستان در سالجاری

خبرگزاری ایرنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان پیش بینی کرد امسال با ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ۲۵ هزار شغل در سند اشتغال استان لرستان ایجاد شود.
به گزارش ایرنا مهرداد غضنفری روز سه شنبه در آیین تجلیل از واحدهای تولیدی برتر استان لرستان در اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: در یک برنامه کارشناسی سه ماهه تکلیف دستگاه ها در این سند مشخص شده است.
وی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال در این زمینه تامین و سرمایه گذاری شده است و معتقدیم مدیران در کنار یک نظام سازماندهی شده و با مشارکت بخش خصوصی می توانند در حوزه اقتصادی فعال باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان سال گذشته را سال خوبی در روند تسهیل واحدهای تولیدی لرستان دانست و گفت: پارسال یکهزار و ۵۲ واحد تولیدی به ظرفیت تولید استان لرستان افزوده شد.
وی یکی از اساسی ترین مشکلات واحدهای تولیدی لرستان را مشکلات نقدینگی دانست و افزود: لرستان به عنوان یکی از پایلوت های اقتصادی مقاومتی در کشور شاهد آثار ثبات اقتصادی در واحدهای تولیدی در گذشته بوده و خوشبختانه در یک پروسه زمانی یکساله بسیاری از واحدها تعطیل احیا شد.
غضنفری با تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان گفت: از آثار احیای این واحدها می توان به حوزه اشتغال در استان اشاره کرد.
وی بیان کرد: واحدهای کوچک باید از منابع حمایتی بهره ببرند و در صورت توجه به این واحدها زنجیره تولید اقتصادی ایجاد می شود.
ا برجام امکان تبادلات بین المللی در کشور فراهم شد
رئیس اتاق بازرگانی لرستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش خصوصی داشته است، گفت: با برجام امکان تبادلات بین المللی در کشور فراهم شد و نرخ تورم از بیش از ۴۰درصد به تک رقمی رسیده است.
حسین سلاح ورزی افزود: ۱۲استان در کشور تنها در کمتر از ۲۳درصد تولید ناخالص ملی سهم دارند لذا باید بتوانیم شکاف توسعه یافتگی را بین استان های برخوردار کم کنیم.
وی تنها راه حل خاموش کردن آتشفشان بیکاری در کشور را سرمایه گذاری دانست و گفت: انتظار داریم دولت دوازدهم در ادامه راه مثبت خود در تسهیلات و رفع مشکل واحدهای تولید قدم بردارد.
۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری تا سال ۹۷ در استان لرستان انجام می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: در برنامه‌ سه ساله‌ ای که سال گذشته تدوین شد در مجموع باید تا پایان سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در استان لرستان سرمایه‌ گذاری شود.
محمدرضا صفی خانی افزود: پارسال با صدور ۱۱۶ پروانه بهره‌ برداری ۱۰هزارو ۴۰۰میلیارد ریال در استان لرستان سرمایه ‌گذاری شد.
وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع ۴۰ پروانه صادر کردیم، گفت: تولید و اشتغال تنها راهی است که می‌توان برای ایجاد نشاط و پویایی در جامعه به آن تکیه کرد.
صفی خانی بیان کرد: سال گذشته تجربه ۲۳ درصد در صادرات را داشتیم و امسال نیز در چهار ماه نخست سال این رشد به ۴۲ درصد رسیده که بسیار قابل توجه است.
وی گفت: در برنامه‌ سه ساله ‌ای که سال گذشته تدوین شد در مجموع باید تا پایان سال ۹۷، ۶۰ هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد.
۱۵۰۰ واحد صنعتی در لرستان در گروه واحدهای کوچک و متوسط قرار می‌گیرند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان نیز گفت: در کل کشور ۸۹هزار پروانه بهره‌برداری صنعتی وجود دارد که ۹۲ درصد آن‌ها را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
بختیار رازانی گفت: در لرستان یکهزارو ۶۰۰ پروانه واحد صنعتی دارای پروانه وجود دارد و حدود یکهزارو ۵۰۰ واحد از این تعداد، واحدهای کوچک و متوسط هستند.
وی بیان کرد: علت حمایت دولت از این واحدها به دلیل ایجاد اشتغال آن‌ ها بوده است چراکه در واحدهای کوچک به ازای هر ۲میلیارد ریال یک شغل ایجاد می‌شود، اما در واحدهای بزرگ این رقم ۱۰ برابر می ‌شود.
وی ادامه داد: در لرستان ۲۱ شهرک صنعتی دولتی وجود دارد و این در حالی است که شرکت پتروشیمی لرستان، تنها شرکت خصوصی صنعتی در لرستان است.
رازانی با اشاره به اینکه وسعت شهرک‌های صنعتی در لرستان، یکهزارو ۴۰۰ هکتار است، بیان کرد: تعدادی شهرک صنعتی دیگر ‌نیز در لرستان در حال ساخت و تکمیل داریم که شرکت لاستیک‌سازی لرستان با سرمایه‌گذری بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال از جمله آن‌ها است.
وی افزود: مصرف کالای ایرانی سبب ابجاد اشتغال می‌شود و واحدهای صنعتی توسعه می‌یابند.
وی به حمایت از واحدهای صنعتی کوچک اشاره کرد و گفت: این واحدها با ثبت‌نام در سایت بهین‌ی اب می‌توانند از تسهیلاتی که برای حمایت از آن‌ها در نظر گرفته شده استفاده کنند.
واحدهای تولیدی برتر لرستان روز سه شنبه طی آیینی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خرم آباد تجلیل شدند.
در این آیین که با حضور برات قبادیان معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد از ۲۹ واحد صنعتی، هفت واحد معدنی و یک واحد فنی و مهندسی لرستان قدردانی به عمل آمد.


خبر ۱۲ تیر ۹۶ – ۱۷۰۰ فرصت شغلی در پلدختر ایجاد شود

خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید امسال ۱۷۰۰ فرصت شغلی در پلدختر ایجاد شود، گفت: علی‌رغم تلاش بسیار هنوز وضعیت بیکاری در استان تغییر نکرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تولید و اشتغال استان در شهرستان پلدختر اظهار داشت: در شهرستان پلدختر شرایط برای ایجاد شغل مطلوب است و باید مسئولان با اتحاد سعی کنند در سال ۹۶ با میلیارد تومان، یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنند تا بتوان گوشه ای از مطالبات مردم را پاسخگو شد.
وی افزود: احداث آزاد راه موجب از دست دادن حدود ۲ هزار فرصت شغلی در شهرستان پلدختر شد که باید مسئولان این مسئله را پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند.
استاندار لرستان گفت: مسئولان موظفند بر اساس سند اشتغال ایجاد شغل را در شهرستان پلدختر در اولویت کار خود قراردهند و در راستای تحقق این سند تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی افزود: مسئولان می توانند با تسهیلات و وام های کم بهره در شهرستان پلدختر فرصت شغلی ایجاد کنند و در این موضوع اولویت با خانواده شهدا باشد.
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در پلدختر، در رابطه با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ماهیانه یک کمیته چهار تا پنج نفره برگرفته از حوزه های مهم و مربوطه دستگاه های اجرایی تشکیل جلسه دهد و گزارش و نتیجه کار خود را به استانداری و مردم اطلاع رسانی کنند.
بازوند گفت: استان لرستان چندین سال است که در کشور رتبه اول بیکاری را به خود اختصاص داده که علی رغم تلاش بسیار هنوز وضعیت تغییر نکرده و یا تغییرات آن محسوس نیست، بنابراین مسئولان موظفند در راستای ایجاد اشتغال اهتمام ویژه داشته باشند.

 


خبر ۶ خرداد ۹۶ – ایجاد بیش از ۲۵ هزار شغل در لرستان

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد بیش از ۲۵ هزار شغل طی سال جاری در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا ، علی آشتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث توجه به واحدهای مشکل‌دار، لرستان جزو استان‌های برتر است و در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: مشکل‌های کارگران کارخانه سامان کاشی رفع شده و تحت حمایت بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند.
آشتاب ادامه داد: کارخانه عظیم خودرو(زاگرس خودرو سابق) که الان با درصدی از ظرفیت کار می‌کند تا نیمه نخست سال جاری به ظرفیت قابل توجهی خواهد رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه یادآور شد: ابتدای سال ۹۲ طبق اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری لرستان ۲۰ درصد بود که با فعالیت‌های اجرا شده در سال ۹۵ آمار بیکاری استان به ۱۳ درصد کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: در سند اشتغال استان برای سال جاری ۲۵ هزار و ۴۷۶ شغل پیش‌بینی شده و تلاش می‌کنیم این تعداد شغل ایجاد شود.


خبر ۱۸ اریبشهت ۹۶ – ایجاد ۲۵ هزار شغل امسال در لرستان

خبرگزاری ایرنا : استاندار لرستان گفت: با تدوین سند تولید و اشتغال و با سرمایه گذاری ۶۰هزار میلیارد ریالی ۲۵ هزار شغل امسال در این استان ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان که عصر یکشنبه در محل استانداری لرستان برگزار شد افزود: بطور میانگین برای ایجاد هر شغل ۲میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال لازم است.
وی با اشاره به اینکه سند تولید و اشتغال استان با همکاری و مشخص کردن سهم هر کدام از دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین شده است که نیازمند تحلیل و آنالیز از سوی دستگاه های اجرایی مختلف است تا نهایت طی هفته آینده نهایی و تدوین شود گفت: برای تحقق شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید سرمایه گذاری ، کارآفرینی و تولید ثروت انجام شود.
بازوند اظهار کرد: میانگین هزینه لازم برای ایجاد شغل در بخش صنعت متفاوت است به عنوان مثال در کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد ریالی ۶۰۰ شغل ایجاد می شود بنابراین ایجاد شغل نیازمند برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل و استفاده از تمامی ظرفیت ها و قابلیت هایی است که در استان وجود دارد.
استاندار لرستان گفت: در تدوین سند تولید و اشتغال باید سهم بانک ها مشخص شود با توجه به اینکه بانک های دولتی حدود ۵۱ درصد سپرده ها و بانک های خصوصی نیز ۴۹ درصد سپرده ها را در اختیار دارند باید سهم هر کدام به تناسب سپرده هایی که دراختیار دارند در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: بانک های دولتی در سال گذشته عمکرد مطلوب و قابل قبولی داشتند بطوریه نسبت مصارف به منابع آنها حدود ۱۴۰ درصد بوده است به عبارتی بانک های دولتی استان طی سال ۹۵ درصد قابل توجهی از منابعی را که در اختیار داشتند را توانستند از طریق سپرده های سایر استان ها در استان سرمایه گذاری کنند.
استاندار لرستان همچنین گفت: مقدمات و رایزنی هایی برای ایجاد پتروشیمی در لرستان با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده که جانمایی آن انجام می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی افزود: کشت گلخانه ای از جمله مواردی است که می تواند به توسعه اشتغال در استان منجر شود و باید ۲۰ درصد افزایش در این بخش مورد توجه بخش کشاورزی استان قرا رگیرد .
بازوند با تاکید بر برند سازی تولیدات کشاورزی استان گفت: علی رغم وجود محصولات خوب کشاورزی استان اما این محصولات در کشور با نام لرستان شناخته شده نیستند به عنوان مثال انجیز و انار لرستان را می توان برند سازی آنها را در دستور کار قرار داد.
استاندار لرستان یادآور شد: گیاهان دارویی و عسل لرستان از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند به تولید و اشتغال استان کمک کند.
وی گفت: در بخش گردشگری نیز استان قابلیت های خوبی دارد و در سال ۹۶ باید برنامه ریزی شود که گردشگری استان ۲۰ درصد رشد داشته باشد تا در مجموع بتوان شعال سال را که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است را عملی کرد.


خبر ۱۴ فروردین ۹۶ – تدوین سند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در لرستان

خبرگزاری ایسنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندری لرستان از تهیه سند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا ، مهندس مهرداد غضنفری امرایی در جلسه هماهنگی تهیه و تنظیم سند سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال استان لرستان اظهار کرد: با توجه به شعار امسال باید یک سند سرمایه‌گذاری اشتغال و تولید را برای استان در جهت پیشبرد اهداف خود تدوین کنیم.
وی با بیان اینکه استاندار تاکید دارد که تا پایان فروردین این سند آماده شود، افزود: جهت انجام دقیق وظیفه محوله و کار کارشناسی بیشتر تا پانزدهم اردیبهشت برای این سند زمان گرفته‌ایم.
غضنفری‌امرایی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته و تدوین اسناد خوبی که داشتیم می‌توانیم این سند را به نحو مطلوبی تنظیم کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان به سند اشتغال سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سند موضوع سرمایه‌گذاری و اشتغال آورده شده و می‌توان به عنوان پایه کار، آن را درنظر گرفت و بحث تولید را نیز در آن لحاظ کرد.
وی ادامه داد: در ابتدای هر کاری می‌بایست چارچوب و ساختاری برای تدوین این سند تعریف شود که باید به صورت کارگروه و یا ستاد باشد، هر کدام از این ساختارها زیربخش‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه باید تعیین شوند.
غضنفری‌امرایی گفت: همچنین اداره کل اقتصاد و دارایی باید سربرگ سرمایه‌گذاری خارجی خود را تنظیم کند و سازمان صنعت و معدن استان نیز برنامه صادرات خود را ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: اصل موضوع سند هست که قطعا با این پایه باید فراتر رود و استاندار تاکید دارد سند روی ۶۰۰۰ میلیارد تومان تنظیم شود چراکه مانند سال گذشته منابع، قواعد و قوانین تکرار شده و رفع موانع نیز وجود دارد. باید از یک رقم ۴۲۰۰ میلیارد تومانی به ۶۰۰۰ میلیارد تومان برسیم که در این راستا سهم دستگاه‌ها، بخش خصوصی و بانک‌ها تعیین می‌شود.
وی افزود: در این سند بحث سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال می‌بایست رابطه معنادار و منطقی داشته باشند و برای همین در مدتی که برای تهیه سند تعیین شده باید این موضوع مورد بررسی و مطالعه زیادی قرار گیرد و در نهایت سند با کار کارشناسی و حساب شده‌ تنظیم شود.
غضنفری‌امرایی یادآور شد: همچنین در این سند باید فرمانداران نیز دخیل داده شوند و از نظرات آنان نیز استفاده کرد.


خبر ۲۶ اسفند ۹۵ – ایجاد بیش از ۷۱ هزار شغل در استان لرستان

خبرگزاری تسنیم : از خرم‌آباد، مهرداد غضنفری چهارشنبه شب در نشست مدیران کل و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس آسیب‌شناسی که از وضعیت استان انجام شد مشکل اصلی استان بحث اقتصاد و بیکاری بود که برای حل این مشکل برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی در ذیل سند آمایش، سند اشتغال و سند اقتصاد مقاومتی در استان تدوین شد.
وی اولین برنامه کوتاه‌مدت اجر شده را احیاء ظرفیت‌های راکد و حفظ اشتغال موجود در استان دانست افزود: در بحث رونق تولید سهمیه ابلاغی به استان احیاء ۳۰۴ واحد نیمه تکمیل و راکد استان بود که با یک اعتبار ۴۰۵ میلیارد تومانی در سامانه رونق تولید ۳۲۷ واحد و با واحدهایی که مستقیماً توسط بانک‌ها تزریق تسهیلات صورت گرفت ۶۹۲ واحد از این وضعیت خارج شد.
معاون استاندار لرستان عنوان کرد: از این میزان ۱۴۰ واحد ۱۰۰ درصد تعطیل بود که اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد تومان هزینه شد که به لحاظ درصد تحقق نسبت به سهمیه تخصیصی رتبه سوم را در کشور کسب کردیم.
غضنفری به برگزاری جلسات ستاد تسهیل جهت رفع موانع تولید در لرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۱۷۲ جلسه با بیش از ۷۲۱ مصوبه در استان برگزار شد که ۴۳۱ مورد آن اجرایی شد.
وی میزان صادرات استان لرستان را ۲۰۲ میلیون دلار برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم درحالی‌که هدف‌گذاری ما یک رشد ۱۲ درصدی بود و واردات استان دو درصد کاهش یافت.
معاون استاندار لرستان به احیاء صنایع غذایی گهر، فولاد ازنا، بایر افلاک، گلخانه دیناروند اشاره کرد و اظهار داشت: کارخانه پارسیلون خرم‌آباد با همت استاندار و همراهی وزیر کشور، صنعت و معدن و دستگاه‌های اجرایی به سرانجام رسید که به‌زودی اخبار نهایی آن اعلام می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون آمار بیکاری از ۱۱۳ هزار نفر که از انتهای دولت گذشته انباشته‌شده بود به ۸۷ هزار نفر رسیده است و این در شرایطی است که هرساله یک جمعیت جویای کار به آن افزوده می‌شود.
غضنفری عنوان کرد: از ۱۱۳ هزار نفر بیکاری دپو شده دولت قبل تا پایان سال ۹۵ حدود ۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر جدید جویای کار به این جمعیت اضافه شد و درمجموع آمار به ۱۶۰ هزار نفر بیکار رسید.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی و ثبت در سامانه ۷۱ هزار و ۸۵۷ شغل در استان ایجادشده به‌طوری‌که ۲۵ هزار نفر از انباشت بیکاری کاهش‌یافته است.
معاون استاندار لرستان تصریح کرد: بانک‌های استان لرستان امسال از دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تعهد خود به دو هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان تحقق رسیده‌اند و درمجموع از سه هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده به سه هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان رسیده‌اند.
وی گفت: ازآنجاکه سرمایه‌گذاری از مسیر اعتبارات دولتی با محدودیت‌ها و موانع مواجه بود عملاً ۱۱ درصد از این سرمایه‌گذاری به اعتبارات دولتی تعلق گرفت درحالی‌که ۱۳۶ درصد اعتبارات بخش خصوصی محقق شد و برآورد ۶۳۸ میلیارد تومانی به ۸۹۱ میلیارد تومان رسید.


خبر ۲۲ اسفند ۹۵ – ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در لرستان تا پایان بهمن‌ماه امسال

‌خبرگزاری ایسنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تا پایان بهمن ماه امسال، ۲۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
‌مهندس آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: در سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان امسال تعهداتی برای دستگاه‌ها و بانک‌ها پیش‌بینی و تصمیم بر این شد که با استفاده از منابع بانکی، اعتبارات دولتی و سهم آورده بخش خصوصی سیاست‌گذاری صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای امسال ۳۷۱۳ میلیارد تومان تصویب شد که عملکرد مجموع بانک‌های استان، اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تا پانزدهم بهمن ماه امسال ۳۷۵۰ میلیارد تومان اجرا شد که میزان تحقق آن ۱۰۱ درصد بوده است.
آشتاب اضافه کرد: اگر بخواهیم توزیع بخشی داشته باشیم سهم منابع بانکی ۷۳ درصد، اعتبارات دولتی ۳ درصد و سهم بخش خصوصی ۲۳ درصد است.
وی گفت: بیشترین نقش در توزیع و پرداخت تسهیلات را بانک‌های دولتی داشتند که تعهد آنها ۱۱۲۰ میلیارد تومان بوده اما عملکرد این بانک‌ها تا نیمه بهمن ماه امسال ۲۴۱۲ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: از مجموع ۳۷۵۵ میلیارد تومان مذکور، ۸۷ درصد مربوط به بانک‌های دولتی بوده است.
وی اظهار کرد: تعهد بانک‌های خصوصی نیز ۹۶۰ میلیارد تومان بوده که ۳۰۳ میلیارد تومان پرداختی داشتند و میزان تعهد آنان ۳۱.۵ درصد بوده است.
آشتاب یادآور شد: تا پایان ۱۱ ماهه امسال، ۲۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی افزود: این پرداخت تسهیلات کمکی برای تأمین سرمایه در گردش، تکمیل تکنولوژی و توسعه واحدها، کمک به تأمین مواد اولیه و در راستای طرح‌های ایجادی و حمایت از طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی بوده است.


خبر ۱۳ بهمن ۹۵ – ایجاد بیش از ۲۰۰۰ شغل جدید در شهرستان بروجرد

خبرگزاری تسنیم : از بروجرد، علی کورانی فر ظهر امروز در دیدار با امام‌جمعه بروجرد که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، دهه فجر را ایام انسجام همبستگی، ایثار، همدلی و هم‌زبانی برای امام و امت دانست و اظهار داشت: در دوازدهم بهمن سال ۵۷ تمامی ملت ایران به رهبری امام راحل(ره) برای خدا قیام کردند تا با وحدت و اتحاد حکومت اسلامی را به کرسی بنشانند و دست اجانب را از کشور کوتاه سازند.
وی پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی را هدیه‌ای الهی برای ملت ایران توصیف کرد و افزود: مدیران و مسئولان و کسانی که در عرصه‌های مختلف مسئولیت دارند باید بدانند که این فرصت خدمتگزاری و آزمایش است و نباید سیاسی‌کاری مانع خدمت‌رسانی به مردم شود و باید با ترویج روحیه نشاط در بین مردم روحیه ضعف و سستی را از جامعه دور کرد.
فرماندار بروجرد با تأکید بر  لزوم بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود و تقویت زیرساخت‌های راه عنوان کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی قرارگاه خاتم‌الانبیا در شهرستان بروجرد باید در اجرای طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار گیرد هم چنان‌که در حال حاضر عملیات احداث آزادراه توسط این قرارگاه در حال انجام است که با بهره‌برداری از این طرح بزرگ علاوه بر صرفه‌جویی در وقت کارکردهای ایمنی برای مردم منطقه فراهم می‌شود.
وی با اشاره به واگذاری عملیات احداث سد آبسرده به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بیان کرد: همچنین طرح خط انتقال آب از این رودخانه و تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد نیز اجرا می‌شود.
کورانی فر با اشاره به دیگر طرح‌های واگذارشده عمرانی به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: اجرای ۵۰ هزار مترمربع طرح در حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان از دیگر مشارکت‌های این قرارگاه در امر سازندگی است که شهرداری و شورای شهر بروجرد نیز باید از این ظرفیت به‌خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی خود استفاده کنند.
وی از تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌آهن بروجرد خبر داد و تصریح کرد: عملیات احداث راه‌آهن شهرستان بروجرد با این میزان اعتبار امسال آغاز می‌شود که اجرای این پروژه مهم می‌تواند فرصتی مناسب در راستای جذب سرمایه‌های مختلف برای توسعه این شهرستان فراهم آورد.
فرماندار بروجرد با اشاره به انجام عملیات گازرسانی به ۵۰ روستای این شهرستان در دولت فعلی گفت: عملیات گازرسانی به ۲۶ روستای دیگر نیز در حال انجام است که تاکنون ۹۰ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
وی با اشاره به انجام عملیات آب‌رسانی به ۵۵ روستای این شهرستان در دو بخش مرکزی و اشترینان افزود: احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق بااعتباری معادل هفت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مطلوبی در راستای تأمین برق پایدار شهرک صنعتی بروجرد است.
کورانی فر با اشاره به تحقق ۷۰ درصد سهمیه اشتغال و ایجاد بیش از ۲۰۰۰ شغل در این شهرستان عنوان کرد: امسال ۴۷۲ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در حوزه‌های مختلف به متقاضیان در شهرستان بروجرد پرداخت‌شده است.


خبر ۲۷ دی ۹۵ – ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی در لرستان

خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از افتتاح کارخانه فولاد ازنا با حضور وزیر صنعت خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی پروژه «جی نف» اظهار داشت: این طرح یکی از اولویت های وزارت ارتباطات است که تحت عنوان طرح ملی «جی نف» معرفی شد.
وی با بیان اینکه به دلیل سازگاری شرکت پست این وظیفه به شرکت پست و باهمکاری ۱۳ دستگاه اجرایی دیگر محول شد افزود: این طرح یکی از طرح های مهم و تاثیرگذار بوده و بنابراین خروجی آن باید دقیق و صحیح باشد که در دولت الکترونیک از آن استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: لرستان امسال در بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو به همراه دو استان دیگر انتخاب شد و این امر ناشی از نیروی انسانی ماهر و یک مدیریت خوب است.
غضنفری افزود: در بحث اشتغال که یک چالش اصلی در استان است بیش از ۴۵۰ مقام ارشد کشور به استان دعوت شده اند و شناخت خوبی از استان حاصل و این امر کمک به رفع موانع استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه همچنین لرستان در بحث رفع موانع تولید و سرمایه برای تولید در بین همه استانهای کشور با جذب بالاترین درصد نسبت به سهمیه کل کشور رتبه اول را کسب کرده است افزود: همچنین از نظر وزارت کار استان لرستان رتبه اول را در این وزارت خانه را کسب کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهارداشت: در بحث اشتغال ۲ هزار میلیارد سرمایه گذاری در لرستان شده و ۱۶ هزار فرصت شعلی ایجاد شده است.
غضنفری با بیان اینکه ۱۳۸ واحد تعطیل شده و راکد در استان وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته احیا شده اند گفت: از این تعداد ۹۲ واحد در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی احیا شده اند.
وی با اشاره به ایجاد شش هزار فرصت شغلی در لرستان گفت: کارخانه فولاد ازنا نیز به زودی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به نرخ بیکاری در لرستان از ۲۲.۲ درصد در سال ۹۱ به ۱۳.۳ درصد در سال ۹۴ کاهش یافته است گفت: همچنین میزان صادرات غیر نفتی لرستان طی امسال ۳۶ درصد افزایش یافته است.


خبر ۲ مرداد ۹۵ – ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در لرستان

خبرگزاری ایرنا : عیسی منصوری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: سه طرح اشتغال زا شامل تکاپو، اشتغال فراگیر و کارآفرینی اجتماعی در کمتر از یک ماه گذشته با هدف طرح توسعه رسته های اشتغال در استان تدوین شده که با هدف ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان تحت نظر کارشناسان و برنامه های کارشناسی در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، بخش کشاورزی ظرفیت خوبی در استان دارد ولی به دلیل خرده مالکی و عدم ورود نسل دوم در این حوزه در هیچ منطقه ای از استان به علت عدم وجود صنایع تکمیلی اشتغالی ایجاد نشده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول طرح های اشتغال و اقتصادی اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد صنایع تکمیلی و مکمل این بخش در استان در دستور کار قرار گرفته و خدمات این حوزه افزایش یافته تا از بیکاری و مهاجرت کشاورزان جلوگیری شود.
منصوری ادامه داد: همچنین در صنایع تبدیلی کشاورزی و در زمینه پرورش زنبور عسل و صنایع تبدیلی آن کارکارشناسی انجام شده است.
وی افزود: در صنایع موج دومی همانند سیمان و فولاد دچار رکود هستیم که دلیل آن نهتنها تحریم بلکه تغییر ساختار صنعت است.
وی دغدغه دولت را معیشت و اشتغال عنوان کرد و گفت: در بحث آموزش مهارتی نیز آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با اشتغال استان نبوده و نیازها را مرتفع نمی کند که این بخش باید اصلاح شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول طرح های اشتغال و اقتصادی اقتصاد مقاومتی افزود: آمارهای بیکاری که اعلام می شود صرفا بیکاری نبوده بلکه کم کاری بوده است .
به گفته منصوری در بخش کشاورزی استان نیز بسیاری از محصولات تولید استان قابل توزیع در بازارهای داخلی بوده که این مهم انجام نشده است.


خبر ۱۵ تیر ۹۵ – اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر در بخش شیلات لرستان

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل شیلات لرستان از اشتغال حدود ۱۳ هزار نفر در حوزه آبزی‌پروری این استان خبر داد.
کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: حدود هفت تعاونی شیلات در استان داریم که امیدواریم این تعاونی‌ها با توجه به اجرای برنامه‌ها بیشتر شوند.
وی با اظهار رضایت از اشتغال بخش شیلات در لرستان، تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار نفر در حوزه آبزی‌پروری اشتغال دارند که بدون شک با توجه به برنامه‌هایی که در دستورکار داریم این تعداد در سال جاری بیشتر خواهد شد.
بیرانوند اضافه کرد: به دنبال اجرای کارهای جدید هستیم و برنامه‌های زیادی در این راستا داریم که اگر محقق شوند اشتغالزایی شیلات خیلی بیشتر از وضع موجود خواهد شد.
مدیرکل شیلات لرستان درخصوص پرورش زالو بیان کرد: این کار در دستور سازمان شیلات ایران قرار دارد که در استان خراسان یکی از شغل‌های درآمدزا است و اگر در این پروژه ترویجی و الگویی به نتیجه برسیم، قطعاً آن را اجرا خواهیم کرد.
وی تولید ماهیان زینتی را یکی از برنامه‌های دیگر شیلات لرستان عنوان کرد و افزود: درصددیم پرورش ماهیان زینتی را در استان انجام دهیم و به صورت ویژه در دستور کار ماست. پرورش ماهیان زینتی در اصفهان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها شده است.
بیرانوند در پاسخ به پرسشی درباره اجرایی نشدن پرورش قورباغه در استان، گفت: باید سرمایه‌گذار پای کار بیاید و ما هم حمایت خواهیم کرد که تاکنون متقاضی نداشته‌ایم و اگر طرح توجیهی داشته باشد شرایط را برای متقاضی فراهم خواهیم کرد. پرورش قورباغه در مازندران شروع شد و به تازگی در مشهد هم این کار را انجام می‌دهند و ما هم دوست داریم اگر امکان داشته باشد در لرستان این کار را انجام دهیم.


 

خبر ۱۷ خرداد ۹۵ – ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی در سند اشتغال لرستان

خبرگزاری ایرنا : هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال لرستان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶ درصد از منابع برای ایجاد شغل از محل تامین بانک ها صورت گرفته است، گفت: ایجاد کمیته نظارتی و راستی آزمایی در روند پیشبرد سند اشتغال در سالجاری در دستور کار قرار گیرد
به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال لرستان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶ درصد از منابع برای ایجاد شغل از محل تامین بانک ها صورت گرفته است، گفت: ایجاد کمیته نظارتی و راستی آزمایی در روند پیشبرد سند اشتغال در سالجاری در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با مشخص شدن برش شهرستانی باید فرمانداران سند اشتغال هر شهرستان را با طرح های پیشنهادی مدیران تعیین، نهایی و ابلاغ کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه کارشناسان ظرف مدت سه ماه با نهایت دقت، سند را تهیه کرده اند، گفت: آمار بیکاری استان، ۱۴٫۹ درصد بوده که با رشد ۱٫۶ درصدی به ۱۳٫۳ درصد رسیده است.
مهرداد غضنفری با اشاره به اینکه در برخی از بخش ها با حداقل سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال موفق هستیم، گفت: با حساسیت موجود در طرح ها و تلاش برای محقق کردن این سند، کمیته ارزیابی، طرح ها را به صورت هفتگی رصد می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: همه دستگاه های اجرایی استان با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود و نگاه تخصصی به اشتغال، زمینه را در ایجاد فرصت های شغلی فراهم کنند.
علی آشتاب بیان کرد: با ظرفیتهای فراوان موجود در استان در بخش خدمات و ایجاد اشتغال برای جوانان، می توان کمک بسزایی در بخش درآمدهای ملی داشته باشیم.


 

خبر ۹ خرداد ۹۵ – ۳۴۰۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان بروجرد ایجاد می‌شود

خبرگزاری مهر : رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: طی سالجاری در این شهرستان برای سه هزار و ۴۰۲ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران فرشید ظهر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ادارات گفت: طی سالجاری در شهرستان بروجرد برای سه هزار و ۴۰۲ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی افزود: از این میزان اشتغال به‌کارگیری ۳۶۵ نفر به عهده جهاد کشاورزی در حوزه تولید محصولات کشاورزی، ایجاد زیر ساخت های دامپروری و شیلات و ۸۶۱ نفر به عهده اداره صنعت و معدن و تجارت بوده و شرکت گاز نیز وظیفه ایجاد اشتغال برای ۱۱۷ نفر در بخش خصوصی و دولتی را دارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد سهم اداره میراث فرهنگی از ایجاد اشتغال در شهرستان را ۴۲۰ نفر دانست و اظهار داشت: از این رقم به کار گیری ۲۹۰ نفر هم در بخش های مختلف به عهده اداره راه و شهرسازی است.
فرشید استفاده از ظرفیت های شغلی در بروجرد را از مهمترین وظایف دستگاه های دولتی برشمرد و افزود: ادارات و شرکتها وظیفه دارند تا با به کارگیری نیروهای متقاضی و متخصص در راستای کاهش بیکاری، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی نبود نقدینگی، کاهش صادرات، افزایش مالیات و بدهی را از مهمترین علل به وجود آمده در بحث رکود اقتصادی در لرستان و به‌خصوص در بروجرد نام برد و افزود: به عنوان متولیان ایجاد اشتغال از بانکها و موسسات ذی ربط درخواست همکاری در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار را خواستاریم.
در ادامه این جلسه معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بروجرد هدف دولت را جلوگیری از فرصت سوزی در زمینه اشتغال برشمرد.
کیانی افزود: دولت در راستای جذب نیرو هر آنچه را که در توان داشته باشد، در اختیار بخش خصوصی و دولتی خواهد گذاشت تا روزی شاهد کاهش روند تقاضای اشتغال از سوی متقاضیان باشیم.
این مسئول اظهار داشت: رونق اقتصادی از اهداف مهم دولت در سال ۹۵ است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی در پایان سال شاهد این امر مهم باشیم.
کیانی اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار برای خروج از رکود خواند و افزود: با مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی و اقدام و عمل و فراهم کردن بستر لازم امیدواریم شاهد رشد و رونق اقتصادی در سالجاری خواهیم بود.


خبر ۲۲ اسفند ۹۳ استخدام: آغاز جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی استانداری/ دولت قبل از درآمد نفت، یک دلار هم به لرستان اختصاص نداد!
استاندار لرستان اظهار داشت: سهمیه جذب آزمون استخدامی لرستان در آزمون فروردین ۱۳۹۱ تعداد ۲ هزار نفر بوده که فقط هزار نفر آن‌ها جذب می‌شوند.
هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار یافته با بیان این که سهمیه هزار نفر از پذیرفته‌شدگان اعلام شده در این آزمون از طرف دولت باطل اعلام شده، اظهار داشت: دلیل ابطال این سهمیه، مبهم بودن صحت آزمون جذب افراد مورد نظر و سلامت برگزاری مراحل آن بوده است.
وی با بیان این که از هزار نفر دیگر ۲۹۴ نفر عضو خانواده معظم شهدا هستند که اسفندماه ۱۳۹۳ همه جذب می‌شوند، گفت: ۷۰۶ نفر باقی‌مانده نیز پس از تأمین اعتباری که صورت گرفته از فروردین ۱۳۹۴ جذب دستگاه‌های اجرایی استان می‌شوند.
استاندار در پاسخ به این سؤال خبرنگار یافته که چرا قیمت نان در لرستان همانند استان‌های برخوردار محاسبه شده و افزایش یافته است گفت: ما که جدای از کشور نیستیم؛ دولت وقتی مصوبه‌ای را در مورد افزایش قیمت نان برای کل کشور می‌دهد.
بازوند با بیان این که یک افزایش ۳۰ درصدی اولیه اعمال شده و یک افزایش ۲۵ درصدی برای نان بربری و سنگگ داده و گفته آزادپز باشند، افزود: بر اساس آمار ۷۰ درصد مردم لرستان نان لواش استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به این که استانی که ۱۵ سال رتبه اول بیکاری کشور را دارد، سکنه‌ی فقیری هم دارد، افزود: این سؤال را بپرسید که دولت گذشته از ۷۲۱ میلیارد دلار درآمد فروش نفت، چه مقدار برای مردم این استان فقیر سرمایه‌گذاری کرد؟!
استاندار لرستان گفت: منتقدین دولت کنونی اگر مدرکی دارند بیاورند که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد یک دلار برای لرستان هزینه یا سرمایه‌گذاری شده است.
بازوند در پاسخ به سؤال خبرنگار یافته مبنی بر این که شما اطلاعی دارید که آیا از این درآمد برای شهر یا استان دیگری هزینه شده باشد؟ تصریح کرد: مطلعم که برای طرح توسعه اراک حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان از این درآمد سرمایه‌گذاری شد.
وی دلیل این بی‌توجهی را کوتاهی زمام‌داران استان و همچنین دولت‌مرادن وقت بیان کرد و گفت: برای اولین بار این من بودم آنالیز کردم که سرانه درآمدی مردم لرستان از میانگین کشوری پایین‌تر است.
استاندار با بیان این که وقتی سپرده‌گذاری مردم استان رتبه ۲۸ کشور را دارد که این یعنی درآمد ندارند، افزود: وقتی مردم ۹۸۰ میلیارد تومان معوقات بانکی دارند و نمی‌توانند این پول را پس بدهند، نشان‌دهنده‌ی وجود فقر در استان است.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود شاخص سرانه درآمد شهرداری‌هایکشور را در ماه حدود ۲۵۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: متأسفانه این میزان برای شهرداری‌های استان لرستان حدود ۹۰ هزار تومان است؛ یعنی این که شهروندان نمی‌توانند بابت خدمات شهرداری به این نهاد پول پرداخت کنند که دلیل اصلی آن هم فقر مردم این خطه است.

خبر ۷ دی ۹۳ استخدام : آغاز به کار قبول شدگان آزمون استخدامی استانداری لرستان تا پایان سال

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: سد معشوره هیچ خطری برای خوزستان ندارد.
الهیار ملکشاهی در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به توقف اجرای عملیات سد معشوره افزود: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان لرستان در سال جاری، از مرگ حتمی سد معشوره جلوگیری کرد و عملیات اجرایی این مهم از سرگیری شد.

وی بیان کرد: اگر بین مجمع نمایندگان همراهی باشد وضعیت استان از نظر بودجه و اقتصاد بهبود خواهد یافت و لرستان به شاخص‎های توسعه‎یافتگی خواهد رسید.

رئیس کمیسیون قضایی با اشاره به وضعیت نامشخص استخدام ۱۰۰۰ نفر در استانداری لرستان اظهار کرد: مجمع نمایندگان لرستان از رئیس جمهور خواستار بررسی گزینش این اشخاص شدند و تا پایان سال جاری این افراد شروع بکار خواهند کرد.

استخدام شهرداری های استان لرستان ۹۳

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲۱)

  1. حمیدرازانی گفت:

    سلام من لیسانس حقوق دارم مدرک کامپیوتر وهم چنین گواهینامه دودوره قهرمانی کشور در رده کشتی ودوره کار آفرینی همچنین ۸سال بسیج فعال وکادر سن ۲۴سال آیا میتونم استخدامی شرکت کنم حمیدرازانی از لرستان

  2. م گفت:

    سلام به دوستان
    با تشکر از مدیریت سایت که واقعا در دوران بیکاری و دوران معلق بودن برای شروع بکار تنها منبعی که میشد اطلاعات دقیق گرفت همین سایت بود واقعا خسته نباشید دست مریزاد دارید
    روزهای سختی بود گاهی اوقات نفسم بند می امد و تامرز سکته مغزی می رفتم صبح و عصر بلا استثنا می اومدم سایت داخل شهر پیگیر شروع بکار استخدام استانداریها می شدم سه سال شب و روزمون رو نابود کردن فقط به خاطر لج بازی با رییس جمهور قبلی واقعا سه سال از عمرمون رو در حالت مرگ و زندگی گذروندیم
    خداراشکر الان یک سال خدمتیم و حالمون هم خوب شده ایشالا مشکل همه جوونا حل بشه امین

  3. احمدسالاروند گفت:

    جوشکار co2جوشکار برق هستم داری مدرک دیبلم تجربی هستم ۲۹سالمه

  4. علی جودکی گفت:

    ثبت نام شهرداری لرستان کی شروع میشه

  5. ساسی گفت:

    خداروشکر بعد از سالها انتظار بالاخره اولین حقوق رو گرفتم. قبول شده ازمون ۹۱ .

  6. نادر گفت:

    سلام ،بچه های که مشغول شدند یه سوال ازتون دارم ،آیا شمارو در همان سمتی که آزمون دادید و قبول شدید قرار دادند یا در سمت دیگر ؟

  7. داود......فنی حرفه ای گفت:

    سلام…فنی حرفه ای که همچنان وعده سر خرمن میدهد…مسول نیرو انسانی هم گفته اسامی رو تازه دادن برا گزینش…کسی خبر جدید داره یا اماری از گزینش شنیده؟

  8. taaak گفت:

    ماکه نفهمیدیم استخدام جدید یا ساماندهی قبلیا خداییش شما فهمیدین

  9. انیس گفت:

    سلام
    متوجه نشدم استانداری استخدام داره یا همچنان ساماندهی افرادیه که قبلا ازمون دادن؟

  10. بازوند گفت:

    شبکه افلاک اعلام کرد قبول شدگان آزمون استخدامی۹۱پنجشنبه دهم اردیبهشت تو خرم اباد معارفه و دریافت حکمشونه.یکشنبه هم شروع کار….مبارک باشه

  11. فرمانداری گفت:

    کسی میدونه حقوق توفرمانداری با مدرک کارشناسی ارشدچقدره؟

  12. melo گفت:

    سلام کارمیخوام لچفآ کمک کنین؟

  13. ساها گفت:

    ثبت احوال چی شد خدااااااااا

  14. على گفت:

    سلام بچه های لرستان،کد هاتون صادر شده؟

  15. ساها گفت:

    بنظر شما فروردین دعوت بکاردر ثبت احوال میشیم
    روال کار تا کجا پیش رفته

    • حقوق ثبت احوال گفت:

      سلام حقوق کارمند رسمی ثبت احوال با مدرک لیسانس ۲۶ سال سابقه با گرفتن کل امتیازات و طبقه و پایه یک میلیون و سیصد هزار تومان است . وجالب است بدانید یکی از ارگانها و سازمانهای دولتی که پایین ترین دریافتی را دارند سازمان ثبت احوال است در این مورد میتونید به نامه کارکنان اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی که به وزیر کشور نوشتند مراجعه کنید بنده هم اداره ثبت احوال قبول شدم . واقعا جای تأسف داره که بعضی ادارات مثل دادگستری – ثبت اسناد- مخابرات وگمرک و دانشگاه ها و….. حقوقشان ۳ برابره یک کارمند ثبت احوال است پس کجا رفتهاین قانون هماهنگی پرداخت کارکنان دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. ساها گفت:

    شروع بکار ثبت احوال چی شد

  17. ساها گفت:

    کسی میدونه حقوق ثبت احوال چطوره با مدرک کارشناسی ارشد

  18. بی تفاوت گفت:

    سلام ثبت احوال همش میگه صبر کنید این صبر کی باید تموم بشه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. محمدرضا گفت:

    سلام کسی می دونه شروع به کارچه زمانی هست

  20. بروز رسانی: نامه استانداری لرستان به دستگاههای اجرایی استانی مبنی بر اعلام شروع بکار به پذیرفته شدگان گفت:

    مدیران محترم دستگاههای اجرایی (لیست پیوست )
    سلام علیکم
    با احترام با عنایت به نهایی شدن مراحل استخدامی قبول شدگان آزمون استخدامی فروردین ۱۳۹۲و باتوجه به تامین اعتبار مورد نیاز از فروردین ماه ۹۴ توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مقتضی است کلیه دستگاههای اجرایی (پیوست ) نسبت به دعوت بکار ایثارگران مشمول و قبول شدگان آزمون مذکور که موفق به اخذ تاییدیه گزینش و رورد اطلاعات در سامانه کارمند ایران شده اند اقدام و نتیجه را به این استانداری اعلام دارند لازم بذکر است صدور حکم حقوقی منوط به اخذ شماره مستخدم از بستر سامانه کارمند ایران میباشد .
    لینک نامه جهت رئویت در سایت
    bayanbox.ir/preview/8515319352984271260/Untitled-1.jpg

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها