چرا قانون نظام وظیفه طبق برنامه ششم توسعه اجرا نشد؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا آنچه پیرامون وضعیت کسری خدمت سربازی در قانون برنامه ششم توسعه آمده، اجرا نشده است.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری از سوی سردار کمالی مبنی بر اینکه به جوانانی که دارای غیبت سربازی هستند تاکید می‌کنم که منتظر بخشش نباشند و مشمولانی که دارای غیبت هستند هم حتی در صورتی که پدر آن‌ها ۷۰ سال داشته باشد شامل معافیت کفالت نخواهند شد، گفت: آنچه که در قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است این است که ۱۲ روز در یک ماه اجرا می‌شود، مگر اینکه شرایط خاص در کشور ایجاد شده باشد که فکر نمی‌کنم در شرایط کنونی این وضعیت ایجاد شده باشد.
تعیین تکلیف غایبان سربازی نباید برخلاف قانون باشد
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که آنچه در قانون برنامه ششم توسعه آمده است باید اجرا شود، بنابراین نباید در مورد وضعیت غایبان سربازی خلاف قانون صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: در بند ۷ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه آمده است که فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه می‌گیرند، همچنین در تبصره آن تاکید شده که بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه بر اساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بر اساس بند ۷ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه توافق کردیم که به لحاظ کمبود سرباز هر ماه به ۱۲ روز تبدیل شود، بنابراین در این مورد باید قانونی که مصوب شده، اجرا شود.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته نیازی هم به این موضوع نیست، چرا که تاکنون فرزندان ایثارگران در این ۳۰ سال از قانون کسری خدمت استفاده کرده‌اند و تنها عده قلیلی برای بهره‌مندی از این مهم باقی مانده‌اند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها