بررسی بازار کار کاشت ناخن در آلمان برای مهاجران

آلمان در صنعت زیبایی در جهان رتبه بالایی دارد و بازار این کشور برای افراد متخصص زیبایی از جمله متخصصان ناخن بسیار مناسب و پرطرفدار است. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و میخواهید در زمینه زیبایی و کاشت ناخن فعالیت کنید بسیار مهم است که با جنبه های مهم این کار در کشور آلمان آشنا شوید.

این مقاله درست همان جایی است که اطلاعات مهم برای ورود به این کار را به شما میدهد. از آشنایی با بازار کار و چالش ها تا مسیری که برای کار در صنعت ناخن در آلمان نیاز دارید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با صنعت زیبایی آلمان

صنعت زیبایی در آلمان به خوبی جا افتاده و در حال حاضر رو به رشد است و این به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات زیبایی است. مراقبت از ناخن، و از همه مهمتر روش های پیشرفته کاشت ناخن، بخش پرطرفداری در این صنعت است. مردم آلمان هم مانند اکثر کشورها برای خدمات زیبایی حرفه ای و با کیفیت ارزش زیادی قائل هستند . در نتیجه ناخن کاران ماهر به ویژه آنهایی که تخصص های بیشتری در زمینه‌هایی مانند کاشت ناخن دارند، فرصت های شغلی خوبی پیدا می کنند.

برای مهاجرت به عنوان ناخن کار چه شرایطی لازم است؟

قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید بهتر است با فضای آلمان و چارچوب هایی که برای این کار در نظر گرفته است آشنا شوید . همانطور که قبلا هم شنیده اید آلمانی ها بسیار قانونمند هستند و این سختگیری ها در زمینه بهداشت و ایمنی در سالن ها هم اجرا می شود و کسی که به عنوان ناخن کار قرار است در این کشور فعالیت کند باید از این قوانین اطلاع داشته باشد

به طور معمول، برای کار به عنوان یک ناخن کار در آلمان، به موارد زیر نیاز دارید:

 

۱.گواهینامه(فنی حرفه ای): مدرک رسمی دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان مورد نیاز نیست، ولی داشتن گواهینامه رسمی از یک موسسه آموزش حرفه ای جز الزامات است.
برخی از دوره های تخصصی به طور خاص بر روی کاشت ناخن تمرکز دارند. (داشتن مدرک آوسبیلدونگ در آلمان توصیه می شود)

در زیر نمونه‌ای از دوره‌های آموزشی ناخن در آلمان را می توانید ببینید

۲. به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خارجی: اگر مدارک فنی حرفه ای از ایران یا آکادمی های معروف جهان دارید که از خارج آلمان گرفته شده اند ممکن است لازم باشد توسط مقامات مربوطه آلمان به رسمیت شناخته شوند یا به زبان معمولی لگال شده باشند. این فرآیند شامل تأیید این است که مدارک شما با استانداردهای آلمانی مطابقت دارد.

۳. تسلط به زبان: تسلط به زبان آلمانی لازم است. ارتباط با مشتریان و درک استانداردها و مقررات بهداشتی معمولاً نیاز به تسلط به زبان مردم آن جامعه یعنی آلمانی را دارد.

 

درآمد ناخن کاران در آلمان

میانگین دستمزد تکنسین ناخن در آلمان ۲۹.۱۵۳ یورو در سال است و نرخ درآمد ساعتی معادل ۱۴ یورو است. این اعداد بر اساس آمار ثبت شده در سایت salary expert است.

 

بازار کار و فرصت برای ناخن کارها در آلمان

بازار کار برای ناخن کارانی که تخصص کاشت را دارند بسیار امیدوارکننده است، به ویژه در مناطق شهری مانند برلین، هامبورگ و مونیخ که سالن های زیبایی بسیاری وجود دارد. بسیاری از سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند خدمات متنوعی را از جمله کاشت ناخن، که به دلیل دوام و جذابیت محبوب است را ارائه دهند.

 

اگر می خواهید کسب و کاری فراتر از متخصص کاشت ناخن راه اندازی کنید یا سالن ناخن خود را افتتاح کنید این امکان برای شما وجود دارد. با این حال، برای این کار هم لازم است مجوز کسب و کار داشته باشید و کلیه مقررات کسب و کارهای محلی، از جمله بهداشت و ایمنی مخصوص خدمات آرایشی رعایت شود.

 

نحوه پیدا کردن کار در زمینه ناخن در آلمان

سایتهای مختلفی در زمینه استخدام نیروهای ناخن کار در آلمان هستند که با سرچ در آنها می توانید براساس نیاز خود شغل مورد نظرتان را پیداکنید و درخواست دهید. بهتر است قبل از ورود به آلمان از کارفرمای موردنظرتان جاب آفر بگیرید تا با ویزای کاری، مهاجرت به آلمان را ساده‌تر کنید. نمونه این سایتها شامل:

  • سایت indeed
  • سایت leisurejobs
  • سایت laimoon

 

نمونه یک آگهی استخدام در سایت indeed :

هماهنگی با فرهنگ آلمان

در هر شغل و حرفه ای درک فرهنگ کاری در آن شغل و از همه مهمتر ان منطقه بسیار اهمیت دارد. برای رشد در صنعت زیبایی در کشور آلمان هم لازم است فرهنگ این کشور
را درک کنید و خود را با این فرهنگ مطابقت دهید.

مشتریان آلمانی ممکن است در زمینه زیبایی شناسی ناخن مواردی را دوست داشته باشند، که می تواند حتی با کشورهای دیگر هم متفاوت باشد. به روز بودن با ترندهای هر کشور و تقویت مهارت های شخصی در این زمینه با شرکت در دوره و کارگاههای آنلاین باعث می شود بتوانند انتظارات مشتری را برآورده کنند و مشتری وفادار ایجاد کنند.

ادغام با بازار کار ناخن در آلمان

اینکه بتوانید با محلی ها ارتباط داشته باشید و شبکه کاری و محلی خودتان را ایجاد کنید در موفقیت و جذب مشتری بسیار اثرگذار است. شرکت در نمایشگاه های زیبایی، پیوستن به انجمن های حرفه ای و شرکت در انجمن های آنلاین مخصوص صنعت زیبایی در آلمان می تواند ارتباطات و درک بهتری را نسبت به این بازار برای ناخن کاران مهاجر فراهم کند.

چالش و حمایت های دولت آلمان از کسب و کارهای مهاجران

مهاجران ممکن است با چالش هایی مانند هماهنگ شدن با فرهنگ کشور آلمان و قوانین محلی مواجهه شوند. البته یکسری سازمان ها در داخل آلمان هستند که از کسب و کارهایی که توسط مهاجران راه اندازی و توسعه داده می شوند حمایت می کنند.

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (IHK) با آدرس diihk.comراهنمایی و منابعی را برای راه اندازی یک کسب و کار فراهم می کند و شبکه های مختلف خارج نشین پشتیبانی و مشاوره جامعه را ارائه می دهند.

مسیر ناخن کارها برای مهاجرت به آلمان

بازار کار کاشت ناخن در آلمان چشم اندازهای امیدوارکننده ای برای مهاجران با تجربه و حرفه بالا دارد که با شرایط مناسب و درک درست از بازار کشور آلمان می توان در این کشور فعالیت کرد. با آمادگی کامل، و داشتن مدارک لازم و پذیرش استانداردهای فرهنگی صنعت زیبایی آلمان، می توان شغلی موفق در این زمینه داشت.
توجه کنید، یادگیری مستمر و ایجاد شبکه کلیدی برای پیشرفت در صنعت زیبایی رقابتی آلمان است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها