درآمد طراح گرافیست چقدر است؟

طراحان گرافیک افرادی با روحیه خلاق، انگیزه و شاید حتی برخی از مهارت‌های فنی هستند. اما وقتی نوبت به حقوق و دستمزد طراحی گرافیک می‌رسد، یک نگرانی اصلی مدام به ذهن این افراد خطور می‌کند: آیا به‌عنوان یک طراح گرافیک به اندازه‌ی کافی و مناسب درآمد دارم که متناسب با میزان مهارتم       باشد؟

مطمئنا تمام کسانی که در این حیطه کار می‌کنند یک حس کنجکاوی نسبت به درآمد گرافیست‌ها دارند و دوست دارند تا از رنج دستمزد باخبر شوند تا بتوانند در مصاحبه‌ها و مذاکرات شغلی، به آن مبلغ و رنج دستمزد تکیه کنند.

پس درآمد یک گرافیست چقدر است؟ طراحان گرافیک برای موفقیت به چه مهارت‌هایی نیاز دارند؟ ما پاسخ همه این سوالات را داریم. به خواندن این مقاله  ادامه دهید تا اطلاعاتی به دست آورید که با کمک آنها می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حرفه طراحی گرافیک برای شما مناسب است یا خیر و آیا باید پا به  مسیر شغلی برای طراح گرافیک شدن بگذارید.

گرافیست چه کاری انجام می‌دهد؟

بسیاری ممکن است کنجکاو باشند که گرافیست‌ها روزانه چه کارهایی انجام می‌دهند. چرا که آنچه از گرافیست‌ها در ذهن دارند تنها شامل طراحی برخی کارهای گرافیکی می‌شود. به خاطر داشته باشید که بسته به محل کار و تخصص گرافیست‌ها، فعالیت‌ها و وظایف آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا برخی از وظایف روزانه است گرافیست‌ها آورده شده است.

وظایف متداول طراح گرافیک:

  • ملاقات با مشتریان یا مدیران هنری برای تعریف محدوده یک پروژه
  • استفاده از نرم افزار ویرایش عکس، نرم افزار صفحه آرایی و تصویرسازی دیجیتال برای ایجاد طرح
  • انتخاب رنگ‌ها، تصاویر و حروف برای انتقال هویت برند و پیام شرکت
  • ارائه مفاهیم طراحی به مشتریان یا مدیر هنری
  • اعمال به روز رسانی در طرح‌ها بر اساس بازخورد و نظر ذینفعان
  • بررسی طرح‌های نهایی برای اطمینان از عدم وجود خطا قبل از چاپ یا انتشار

حقوق گرافیست

همان‌طور که عنوان کردیم، گرافیک و به خصوص گرافیست‌ها در صورتی که شرایط خاصی را داشته باشند، دریافتی خوبی خواهند داشت. اما طبق گزارش بازار کار ایران که در وب‌سایت ایران سلری منتشر شده است، گرافیستی در ایران کار می‌کند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارد، که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان است و از ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

حقوق گرافیست‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی، مهارت و سابقه کار می‌تواند بیشتر و کمتر شود و حتی مبلغ نهایی به میزان توافق کارفرما با گرافیست بستگی دارد.

چشم انداز شغلی طراحان گرافیک

با نگاهی به آگهی های استخدامی گرافیست در سایت کاریابی ایران تلنت، می‌توان تشخیص داد که این شغل چقدر آینده‌ی روشنی دارد و نمی‌توان آن را در میان مشاغل تمام شده در نظر گرفت.

طبق پیش‌بینی‌ها، فرصت‌های شغلی برای گرافیک تا سال‌های پیش رو تغییر و رشد خوبی خواهد داشت. یکی از دلایل آن دیجیتالی شدن دنیا و استفاده از خدمات گرافیکی توسط تمام شرکت‌ها است. شرکت‌ها در بخش تبلیغات، روابط عمومی و خدمات به گرافیست‌ها نیاز دارند. همچنین در طراحی تخصصی،  روزنامه‌ها، انتشارات یا چاپ نیز فرصت برای کار طراحان گرافیک بسیار زیاد است.

ساخت انیمیشن، کار در بخش‌های هنرهای زیبا، مد و فشن، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی، عکاسی و ساخت ویدیو نیز از مشاغلی است که گرافیست‌ها می‌توانند در آنها کار و کسب درآمد کنند.

مهارت‌های مورد نیاز گرافیست‌ها برای رسیدن به موفقیت و حقوق بیشتر

مهارت‌های فنی مورد نیاز برای طراحان گرافیک شامل مهارت در استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای گرافیکی می‌شود و البته که باید در طراحی انواع قالب‌های گرافیکی نیز مهارت داشته باشند. اینها مهارت‌هایی هستند که گرافیست‌ها برای انجام وظایف خود نیاز دارند. اما این تمام چیزی نیست که برای موفقیت به آن نیاز دارید. چندین مهارت دیگر مورد نیاز است تا بتوان با موفقیت یک ایده را به طرحی واقعی تبدیل کرد و در دنیای طراحی گرافیک حرفه‌ای حرکت کرد.

در اینجا برخی از مهارت‌ها و توانایی‌های غیر فنی که به آن‌ها نیاز دارید آورده شده است:

  • خلاقیت: این مورد مطمئنا نیاز به توضیح نداشت، اما طراحان گرافیک وظیفه شناسایی راه‌حل‌های خلاقانه برای ارائه پیام یا حل یک مشکل را دارند. این نیاز به توانایی ذاتی برای فکر کردن خارج از چارچوب و ارائه ایده‌های نوآورانه و به طور منظم دارد.
  • مهارت تحلیل: یک طراح گرافیک باید ذهن خود را از چارچوب خارج کند و محصول یا خدمات را به صورت تحلیلی و از دیدگاه‌های مختلف مشاهده کند. به این ترتیب، آنها می‌توانند طرحی ارائه دهند که مناسب مخاطب است.
  • ارتباط: طراحان گرافیک باید در برقراری ارتباط به صورت کتبی و شفاهی قوی باشند تا به طور مؤثر با اعضای تیم و مشتریان به طور همزمان کار کنند. پرسشگری هوشمندانه و دقیق به آن‌ها کمک می‌کند تا انتظارات را درک کنند تا در نهایت، طرح‌هایشان با دیدگاه مشتری‌شان هماهنگ شود.
  • کار تیمی: خروجی نهایی یک طراح گرافیک بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید، یک تلاش گروهی است. آنها باید به خوبی با کپی رایترها، مدیران پروژه و سایر افراد کلیدی همکاری کنند تا چالش‌های پیش روی خود را حل کنند.
  • مدیریت زمان: طراحان اغلب با چالش کار بر روی چندین پروژه با ضرب‌الاجل‌های مختلف به طور همزمان مواجه هستند. توانایی انجام پروژه‌های متعدد و رعایت ضرب‌الاجل‌های دقیق برای حرفه طراحی گرافیک ضروری است.
  • تحقیق: تکنیک‌ها و گرایش‌های طراحی گرافیک به طور مداوم در حال تغییر هستند، به این معنی که یادگیری هرگز برای گرافیست‌ها تمام نمی‌شود. به منظور حصول اطمینان از اینکه طرح‌ها با اهداف مشتری مطابقت دارد، گرافیست‌ها باید مخاطبان خود و استراتژی آنها را درک کنند و همیشه به دنبال راه‌های بهتر باشند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها