آزمون sat ترکیه و شرایط آن

یکی از مهمترین آمون هایی که در سطح جهان برگزار می شود آزمون sat است. این آزمون مخفف کلمات Scholastic Aptitude Test است که توسط موسسه کالج برد آمیکا طراحی می شود.

بسیاری از دانشگاه های سرتاسر دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، فنلاند، اتریش، ترکیه و …. از طریق این آزمون دانشجو پذیرش می کنند. زبان امتحانی این آزمون انگلیسی است. اگر می خواهید در این آزمون شرکت کنید باید بگوییم که برای تمامی سنین مجاز است.اگر به این فکر می کنید که در یکی از دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرید و با آزمون  sat آشناییی ندارید ما در این مطلب به شما کمک می کنیم و به شما می گوییم که این آزمون چیست و شرایط ثبت نام آن چگونه است. اگر رویای این را دارید که در دانشگاه ترکیه یا دانشگاه های معتبر باشید به هیچ عنوان این مطلب توران آکادمی را از دست ندهید.

آزمون sat ترکیه

از مهمترین آزمون هایی که می توان به آن اشاره کرد آزمون sat ترکیه است و یکی از اصلی ترین آزمون های ورودی به دانشگاه های این کشور است. طبق آمار، بیش از ۱۰۰ دانشگاه در ترکیه از طریق این آزمون دانشجو پذیرش می کنند. البته در بین این تعداد از دانشگاه، یک سری دانشگاه هم هستند که تنها راه پذیرش دانشجو در آن قبول شدن در این آزمون است.
آزمون sat ترکیه هر سال ۴ بار برگزار می شود. این آزمون برای ایرانیان در ماه های اردیبهشت، شهریور، آذر و اسفند برگزار می شود و در شهرهای ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا از دانشجویان گرفته می شود. در مورد هزینه شرکت در آزمون sat ترکیه می توانیم بگوییم هیچ فرقی با سایر کشورها ندارد و همان ۹۸ دلار است که البته بسته به گزینه های مختلف ثبت نام می تواند کمی بیشتر شود. البته لازم است که بدانید در ترکیه تنها نوع عمومی آزمون ست برگزار می شود و نوع موضوعی آن برگزار نمی شود. در کشور ترکیه پذیرش دانشجو به این صورت است که برخی دانشگاه ها با آزمون sat و برخی هم با هر دو آزمون یعنی sat  و yos دانشجو می پذیرند.

انواع آزمون SAT

آزمون sat در گذشته دارای دو نوع آزمون و مرحله بود. یکی از این آزمون ها SAT Subject بود که داوطلبان می توانستند در هر دو آزمون یا یکی از این آزمون ها شرکت کنند. در حال حاضر SAT Subject تخصصی حذف شده و تنها آزمون sat برگزا می شود.

لازم است که بدانید آزمون یوس در کنار آزمون sat برای قبولی در دانشگاه های برتر ترکیه و همچنین بورسیه تحصیلی کاربردی است. اینکه می خواهید در کدام آزمون شرکت کنید کاملا بستگی به هدف شخصی و سطح زبان شما بستگی دارد چرا که آزمون یوس نیاز به تسلط در مورد زبان ترکی دارد.

نحوه ثبت نام در SATترکیه چگونه است؟

اگر می خواهید در آزمون sat ثبت نام کنید باید بگوییم که باید خودتان آن را انجام دهید. در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام را برایتان شرح می دهیم.

مراحل ثبت نام در آزمون sat ترکیه به شرح زیر است:

  • ایجاد پروفایل شخصی در org
  • تکمیل و پر کردن فرم درخواست
  • انتخاب و رزرو تاریخ برگزاری آزمون sat ترکیه
  • پرداخت هزینه های مربوطه

هزینه‌ی شرکت در آزمون  SATچقدر است؟

در مورد هزینه شرکت درآزمون sat ترکیه باید بگوییم که این مبلغ برای داوطلبان آمریکایی ۴۷.۵۰ دلار است و داوطلبانی که می خواهند بخش انشا را نیز داشته باشند باید مبلغ ۶۴.۵۰ دلار دیگر نیز پرداخت کنند. البته لازم است که بدانید این هزینه ها برای داوطلبان بین المللی متفاوت است و برای داوطلبان ایرانی ۴۷ دلار است.

بخش های آزمون sat در ترکیه

لازم است بدانید که برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه SAT2 برگزار نمی شود. مدت زمان برگزاری آزمون حدود ۴ ساعت است که در این تایم باید ظرف مدت ۴ ساعت به تمام سوالات پاسخ دهید.

این آزمون به طور کلی شامل ۱۵۴ تست است که ۵۲ تست آن مربوط به ریدینگ و ۴۴ تست آن رایتینگ و ۵۸ تست آن بسته به مهارتتان در ریاضیات است.

تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن زمینه قوی در این آزمون حائز اهمیت است. درصورتی که در بخش ریاضیات داوطلب با تسلط بر ریاضیات اول و دوم می تواند نمره قابل قبول این بخش را کسب کند.

هر یک از این آزمون ها دارای ۸۰۰ الی ۲۰۰ امتیاز هستند که برای کسب قبولی در دانشگاه های خوب باید نمره ۱۳۰۰ الی ۱۴۰۰ را کسب کنند.

بخش درک مطلب آزمون SAT

تعداد سوالات دربخش درک مطلب به صورت تستی ۵۲ است که باید بر اساس متن داده شده به آن پاسخ داد. منابع این متن ها بر اساس متون کلاسیک آمریکا و متنی مرتبط با زیست و شیمی یا فیزیک جامعه شناسی و حقوق و اقتصاد است. مدت پاسخ گویی به این سوالات ۶۵ دقیقه است. پاسخ اشتبا به عنوان نمره منفی لحاظ نمی شود و نمره این بخش ۸۰۰ الی ۲۰۰ است.

بخش ریاضیات آزمونSAT

سوالات بخش ریاضیات شامل دو بخش است که در بخش اول ۲۰ سوال است که مدت پاسخ گویی به آن ۲۵ دقیقه است و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نیست.

بخش دوم شامل ۳۸ سوال است که مدت زمان پاسخ گویی به آن ۵۵ دقیقه است. استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز است البته تنها ماشین حساب هایی که باطری خور هستند.

سوالات مربوط به هر دو بخش چند گزینه است و لازم است بدانید که در بخش ریاضیات قسمت بزرگ سوالات مربوط به هندسه، آمار و احتمال، مثلثات و حل مسئله و آنالیز است.

بخش انشا و نگارش آزمون SAT

آزمون این بخش به صورت زبانی است و توانایی خواندن، درک کردن، پیدا کردن دام و سوال و اشتباهات و نکات مورد سنجش قرار می گیرد. داوطلبان باید گزینه صحیح را از میان گزینه های قید شده انتخاب کنند.

نکاتی برای موفقیت در آزمون sat ترکیه

  • حالا که علاقمند شدید می خواهیم چند نکته اساسی در مورد موفقیت در آزمون ست ترکیه را برای شما بازگو کنیم. توجه داشته باشید که کسب اطلاعات لازم برای بررسی دقیق در معیارهای موفقیت در آزمون ست ترکیه، احتمال قبولی شما را
    افزایش می دهد.
  • اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را دارید باید قبل از ثبت نام تمامی جوانب آن را بسنجید و به خوبی مطالعه کنید.
  • داوطلبان برای شرکت در این آزمون و قبل از برگزاری باید آمادگی لازم را برای پاسخ به سوالات امتحان داشته باشند.
  • از مهمترین نکاتی که داوطلبان باید به آن توجه کنید زمانبندی برای پاسخ به سوالات آزمون است. هر بخش از سوالات دارای زمانبندی است و داوطلب موظف است طبق زمان مشخص شده به هر بخش پاسخ دهد.
  • توجه داشته باشید تمرکز بر روی سوالاتی که وقت گیر است می تواند فرصت پاسخ گویی به سایر سوالات دیگر را از شما بگیرد. حتما از سوالات آزمایشی اینترنتی کمک بگیرید چرا که برای موفقیت شما لازم است و آشنایی با نحوه پاسخگویی
    و نمونه سوالات سرعت و عملکرد شما در امتحان را افزایش می دهد.
  • این مهم است که قبل از برگزاری امتحان هر گونه استرس و چالش ذهنی را از خود دور کنید. شرایط جسمی و روحی خوب در امتحان، قدرت تمرکز و ذهنی شما را افزایش می دهد.
  • مدارک مورد نیاز برای برگزاری آزمون را از قبل آماده کنید و آن را چک کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل در مورد آزمون sat ترکیه صحبت کردیم. در نظر داشته باشید که قبل از شروع همه جوانب را بسنجید و با یک شخص که اطلاعات کافی در امور مهاجرت تحصیلی دارد صحبت کنید. همانطور که در این متن به آن هم اشاره کردیم برای پذیرش در برخی از دانشگاه های ترکیه علاوه بر این آزمون، آزمون یوس نیز لازم است که بهتر است آن را نادیده نگیرید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها