چه ارتباطی بین دوج کوین و ایلان ماسک وجود دارد؟

ایلان ماسک و ارتباط عجیب و غریب او با ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) شاید برای شما هم جالب باشد. ایلان ماسک ،ثروتمندترین فرد جهان و خالق تسلا موتورز، ارتباط مرموزانه‌ای با ارز Dogecoin دارد. ارتباطات عجب ماسک روی این ارز و قیمت آن تأثیرات زیادی داشته و به شهرت آن افزوده است. ترجیحات ماسک به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان و سرمایه‌گذاری او روی ارز دیجیتالی Dogecoin با وجود ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم، حواشی بسیاری در پی داشته است. ما هم در این مطلب تصمیم داریم ضمن بررسی این حواشی، اطلاعاتی کامل درمورد ارز دیجیتالی Dogecoin در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!

 

دوج کوین چیست؟

Dogecoin را می‌توان ارزی دیجیتالی همتابه‌همتا دانست که به‌صورت منبع باز طراحی شده‌است. Dogecoin با فراهم کردن محیطی ناشناخته، امن و غیرمتمرکز، توانسته است توجهٔ کاربران را به خود جلب کند، به خصوص این‌که هیچ شخص ثالثی درمورد تراکنش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود دخالتی ندارد. ادوبی جکسون پالکر و بیلی مارکوس، دو مهندس IBM، توانستند این ارزدیجیتالی را در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ ایجاد کنند. برای اولین بار Dogecoin تنها یک شوخی برای دنیای ارزهای پایه مانند بیت کوین بود. این ارز دیجیتالی با الهام گرفتن از میم پرطرفدار
Doge و تصویری از Shiba Inu، کار خود را آغاز نمود. شوخی‌شوخی این ارز دیجیتال به موفقیت‌های بسیاری دست یافت و امروزه این ارز دیجیتالی در بازار کریپتو بیش از ۴۵ میلیارد دلار ارزش دارد. البته که Dogecoin هنوز هم از پیشرفت باز نمانده و قیمت دوج کوین در بازار کریپتو هنوز هم رو به اوج است.

ظهور دوج کوین و خرید آن

خرید دوج کوین بلافاصله پس از عرضهٔ آن در سال ۲۰۱۳، توسط افرادی که قصد داشتند آزادانه تنها با ارزهای دیجیتال بازی کنند آغاز شد. پس از آن انجمن‌هایی اینترنتی همچون Reddit، به سازندگان محتوایی خود Dogecoin اهدا کردند. همین موضوع باعث شد که ارزش Dogecoin نسبت‌به ارزهای دیجیتالی دیگر به خصوص بیت کوین، درست یکسال بعد از عرضهٔ آن افزایش پیدا کند. قیمت دوج کوین در اثر اقداماتی که توسط افراد مشهوری مانند ایلان ماسک انجام شد، روزبه‌روز افزایش بیشتری پیدا می‌کرد و آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم، قدرت Dogecoin در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتالی است.

 

آیا دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

شاید تا پیش از سال ۲۰۲۰ نسبت به سرمایه‌گذاری روی Dogecoin دو دل بوده‌اید، اما بعد از حمایت‌ها و علایق ایلان ماسک باید شک خود را به یقین تبدیل کنید. بعد از حمایت ماسک از Dogecoin حتی توسعه‌دهندگان آن هم انگیز پیدا کرده و تغییرات زیادی در قیمت و کدهای فنی آن ایجاد کردند. در حال حاضر قطع به یقین می‌توان گفت خرید دوج کوین به دلایل زیر کامل هوشمندانه است.

نبود هیچ قدرت مرکزی

در طی فروپاشی‌های اخیر ارزهای رمزپایه، می‌توان به این نتیجه رسید که همیشه تمرکززدایی ارزشش را دارد. ارزهای دیجیتالی که به صورت غیرمتمرکز ایجاد می‌شوند با از بین بردن نقاط شکست توانسته‌اند نظر کاربران را به خود جلب کنند. غیرمتمرکز بودن از ویژگی‌هایی است که اتریوم را حتی با وجود کارمزدهای بالا و سرعت پایین برای کاربران جذاب می‌کند.

با توجه به اینکه Dogecoin هم جزو ارزهای غیرمتمرکز و در دسترس قرار دارد، خرید آن می‌تواند کاری هوشمندانه باشد. استخراج Dogecoin با توجه به اینکه این ارز دیجیتالی از الگوریم‌های اثبات کار استفاده کرده به‌راحتی و بدون استفاده از تجهیزات گران قیمت امکان پذیر است.

غیرمتمرکز بودن Dogecoin و سطح بالای آن باعث شده این ارز به یکی از امن‌ترین ارزهای دیجیتالی برای خرید و نگهداری طولانی مدت تبدیل شود. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی معادل قیمت تومانی دوج کوین از ابزار تبدیل دوج کوین به تومان والکس استفاده کنید.

قابل استفاده برای تراکنش‌های روزمره

از دیگر دلایلی که باعث شده خرید Dogecoin به یکی از اقدامات هوشمندانه در سال ۲۰۲۳ تبدیل شود، استفاده از آن برای انجام تراکنشات روزمره است. اگر بخواهیم Dogecoin را با دیگر ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم یا حتی بیت کوین مقایسه کنیم، باید بگوییم که تراکنش‌های Dogecoin حجم کمتری داشته و امکان تایید آن‌ها در چند دقیقه وجود دارد. ضمن اینکه ساختار غیرمتمرکز این ارز به کاربران تضمین می‌دهد که تراکنش‌های آنان برخلاف زمان‌هایی که از موسسات متمرکزی همچون بانک‌ها استفاده می‌کنند، قابل تنظیم نیستند.

رشد یک جامعه پرجنب و جوش در اطراف Dogecoin

ازدیگر دلایلی که Dogecoin را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو تبدیل کرده، می‌توان به حمایت افرادی مانند مارک کوبان و ایلان ماسک از این ارزدیجیتالی اشاره نمود. ثروتمندانی که این ارزدیجیتالی طرفداری می‌کنند، باعث شده‌اندخرید این ارزدیجیتال حرکتی هوشمندانه باشد. با این اوصاف می‌توان مطمئن بود خریدو تبدیل دوج به تومان سود زیادی به شما می‌رساند.

 

رابطه عجیب و غریب ایلان ماسک و دوج کوین

بله همانطور که دریافتید ایلان ماسک رابطه‌ای عجیب و غریب با این ارزدیجیتالی دارد. توییت‌هایی که او در طی سال‌هایی اخیر در توییتر منتشر کرده نوسانات زیادی در بازار کریپتو و ارز Dogecoin به وجود آورده است.

ایلان ماسک در آوریل سال ۲۰۲۰ یک توییت کرد که دوج در ماه پارس می‌کند، همین توییت ایلان باعث شد Dogecoin ارزشی چندین برابر پیدا نماید. ۶۰۰ درصد افزایش قیمت Dogecoin در اثر همین توییت بوده است.

اقدامات اخیر ایلان ماسک ارزش فعلی Dogecoin را به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسانده، علاوه بر این‌ها ایلان اقدامات دیگری هم انجام داده، از جمله آن‌ها می‌توان به حضور او در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در اجلاس شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال اشاره کرد.

او در این اجلاس بیان کرده چرا میم کوین یکی از ارزهای رمزنگاری مورد علاقه اوست. ایلان ماسک در اجلاس نامبرده توضیح داده که عشقی فراتر از ارزهای دیگر به Dogecoin دارد و عشق او از قابلیت‌های این توکن در بازار کرپیتو نشات می‌گیرد. ضمن اینکه ماسک خاطر نشان کرده از ماهیت طنز این توکن واقعا خوشش می‌آید.

علیرغم اینکه ماسک در دنیای ارزهای دیجیتال نفوذ دارد، به صراحت گفته است که به کسی توصیه نمی‌کند در زمینه این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نماید. او گفته که توصیه نمی‌کنم فردی این ارز دیجیتال را خریداری نماید، این تنها علاقه شخصی من است و به دلیل طنز پشت این ارز و اینکه یک سگ دارد به آن علاقه دارم.

جمع‌بندی

در این مطلب شما دریافتید که دوج کوین چیست و این ارز رمزنگاری شده با ثروتمندترین مرد دنیا چه ارتباطی دارد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد!

منابع:

https://finbold.com/elon-musk-reveals-why-dogecoin-is-his-favorite-cryptocurrency/

https://www.simplilearn.com/tutorials/blockchain-tutorial/what-is-dogecoin

https://blockchainmagazine.net/pros-and-cons-of-buying-dogecoin-in-2022-a-deep-dive/

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها