استخدام استانداری سیستان و بلوچستان سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام استانداری سیستان و بلوچستان

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

 

خبر ۱ مهر ۹۷ – ایجاد ۱۳ هزار اشتغال در ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی سیستان و بلوچستان

‌مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در استان ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، در این مناطق دو هزار و ۲۳۱ قرار داد منعقد شد و از این میان هزار و ۲۷۴ واحد صنعتی به بهره برداری رسید که برای ۱۳ هزار و ۴۷۰ نفر اشتغال پایدار به همراه داشته است.

‌سارانی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: برای این تعداد واحد فعال بیش از ۵۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و این میزان سرمایه گذاری سبب شد بیش از ۶۰ درصد صنایع مستقر در استان و ۵۰ درصد اشتغال صنعتی در واحد های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان انجام شود.
به گفته وی، از میان واحد های صنعتی فعال در استان ۱۹۴ واحد در قسمت مواد غذایی و آشامیدنی، ۴۱ واحد در حوزه نساجی، ۲۵۹ واحد در حوزه مواد سلولزی، ۱۴۲ واحد در قسمت مواد شیمیایی، ۱۷۷ واحد در حوزه کانی غیر فلزی، ۲۷۱ واحد در قسمت تولیدات فلزی، ۱۶ واحد برق الکترونیکی و ۱۷۴ واحد خدماتی فعالیت می کنند و هرکدام موفق به اشتغال زایی پایدار شده اند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان در ادامه گفت: علاوه بر شهرک ها و نواحی صنعتی، مجتمع های کارگاهی هم برای ایجاد اشتغال در استان راه اندازی شد که در این مجتمع ها ۲۸۱ واحد کارگاهی تکمیل شد و از این میان ۲۷۲ واحد به متقاضیان واگذار شد، با وجود این فقط ۲۳۹ واحد کارگاهی به بهره برداری رسید ولی همین تعداد واحد هم برای ۶۸۵ نفر اشتغال پایدار به همراه داشت.
وی اظهار کرد: ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی و صنفی مستقر در شهرک های صنعتی استان فعال هستند.
سارانی به نقش صنایع کوچک در اشتغال نیر اشاره کرد و گفت: نقش صنایع کوچک و متوسط در تولید و ایجاد اشتغال پایدار بی بدیل است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان بیان کرد: در حال حاضر بیشتر صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که نقش اساسی و بی بدیل آن در ایجاد اشتغال پایدار ملموس بوده و بخش عمده ای از اشتغال زایی در کشور در این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از صنایع کوچک و نقش موثر این صنایع در ایجاد اشتغال این مهم در سالجاری بیش از پیش مورد توجه دولت قرار گرفته است.
سارانی گفت: ما برای ارتقاء تولید و بهره گیری از مزیت های بالقوه استان‌، تبدیل آن ها به تولید متناسب با نیاز بازار‌، ایجاد اشتغال‌، تکمیل چرخه تولید و افزایش سود‌ نیازمند گسترش واحدهای صنعتی کوچک هستیم‌.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۹ تیر ۹۷ – فرصتی برای فراهم کردن‌ اشتغال جوانان سراوانی

‌فرماندار سراوان گفت: ۴۰ هکتار گلخانه در شهرستان وجود دارد که باید مشکلات پیش روی گلخانه داران شهرستان را برطرف کرد.
‌به گزارش ایسنا- ‌درویش نارویی در شورای کشاورزی شهرستان افزود: در استان قسمت اعظم انتظار مردم از کشاورزی تولید و اشتغال است و معیشت مردم با کشاورزی گره خورده است.

وی بیان کرد: واردات دام از سراوان در کشور تاثیر گذار است و زمینه اشتغال افراد بسیاری را مهیا کرده ‌که می‌طلبد با تقویت بیشتر این ظرفیت و همراهی مردم گام‌های موثرتری برداشت.
فرماندار گفت: تولید بیش از ۴۰ هزار تن خرما در سراوان فرصتی برای فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان دانش آموخته منطقه است.
نارویی ادامه داد: در سراوان بیکاری و فراوانی پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود زمینه‌های کار و آشنا نبودن افراد در این حوزه‌ها از مهم ترین مشکلات است.
وی با اشاره به قابلیتهای این شهرستان در حوزه کشاورزی و نبود تناسب میان تولید و ظرفیت‌های موجود اظهار کرد: محصول خرما با تولید بیش از ۴۰ هزار تن در شهرستان با کیفیت و مرغوبیت بی نظیر از ظرفیت‌های این منطقه است که می‌طلبد با هدایت نیروی انسانی و سرمایه و با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه اشتغال جوانان دانش آموخته منطقه را فراهم کرد.
فرماندار با اشاره به پیچیدگی در صدور مجوز‌ها، بر تسهیل، روان سازی، پشتیبانی، آموزش و مهارت و پرداخت تسهیلات در قالب یک برنامه تاکید کرد و گفت: می‌طلبد با سیاست‌گذاری و هم‌افزایی به صورت گروهی در مسیر استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاثیر‌گذار منطقه حرکت کرد.
وی با اعلام آمادگی برای تسهیل مشکلات و همراهی مردم ابراز امیدواری کرد: حاصل این شرایط تولید، سرمایه گذاری و ماندگاری مردم در این حوزه باشد‌.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۵ اردیبهشت ۹۷ – اشتغال ۷۵ هزار نفر در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان مشغول کار هستند.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۷۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت شیلات سیستان و بلوچستان فعال‌اند که توانمندی لازم برای افزایش این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار هم نفر وجود دارد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان قطب صید و صیادی و آبزی‌پروری ایران است و بنا به مطالعاتی که انجام‌شده، مستعد پرورش و صید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس و میگو در سال است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر صیادان سیستان و بلوچستان با صید سالانه بیش از ۲۳۰ هزار تن صید ماهی از آب‌های آزاد رتبه اول میزان صید را در بین بنادر کشور دارند و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از سیستان و بلوچستان تامین می‌شود.
وی گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین کارخانه تن ماهی ایران با ظرفیت تولید ۵۰ کنسرو در روز در کنارک فعال است، این کارخانه برای ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده و محصولات آن علاوه‌بر نیاز داخل به کشورهای لبنان، عراق و سوریه صادر می‌شود.
میرمرادزهی خاطر نشان کرد: در سند توسعه شیلاتی استان، یک برنامه منسجم برای استقرار صنایع شیلاتی و یک پکیج کامل برای تولید، صید، فرآوری، تامین غذا، نیازهای اولیه و ادوات و در نهایت صادرات ماهی و میگو برنامه‌ریزی شده که درصورتی‌که این سند محقق شود، اشتغال‌زایی حوزه شیلات سیستان و بلوچستان از ۷۵ هزار نفر فعلی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول‌اند به بیش از ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۴ هزار صیاد به‌صورت مستقیم و بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت صید و صیادی سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند و حدود یک هزار نفر هم در بخش تولید و فرآوری میگو مشغول‌ هستند.

منبع:خبرگزاری مهر


خبر ۶ فروردین ۹۶ – لزوم توجه جدی به اشتغال و تولید سیستان و بلوچستان

افکار نیوز : پورمحمدی اظهار کرد: هر چه به مبحث اشتغال و تولید اهمیت داده شود و مردم بیشتر پای کار بیایند و دولت هم حمایت لازم را داشته باشد در زمینه کاهش جرائم و سبک سازی پرونده های ورودی به حوزه قضایی تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه در سفر به خاش افزود: این شهرستان با داشتن ظرفیت های ارزشمند مرزی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی یکی از قطب های مهم اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
وی بیان کرد: وجود ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و تولید سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی نشان دهنده توان اقتصادی، اشتغالزایی و تولیدی خاش است.
زیر دادگستری اظهار داشت: دولت به سهم خود در تلاش برای رونق تولید و اشتغال است و در همین راستا از توان و ظرفیت ارزشمند مردم برای توسعه و پیشرفت هر منطقه استفاده می کند.
وی گفت: دولت با حمایت از بخش خصوصی و رونق دادن به بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب و نیز اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در صدد تحقق اهداف اشتغالزایی و تولید است.
پورمحمدی افزود: هر چه به مبحث اشتغال و تولید اهمیت داده شود و مردم بیشتر پای کار بیایند و دولت هم حمایت لازم را داشته باشد در زمینه کاهش جرائم و سبک سازی پرونده های ورودی به حوزه قضایی تاثیرگذار خواهد بود.
وزیر دادگستری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رونق دادن به تولید و اشتغال را از اهداف و برنامه های مهم دولت و وزارت دادگستری عنوان و تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان از فرهنگ بالای کار و خدمت و مهمان نوازی برخوردارند، در تحقق شعار سال بهتر می توانند به موفقیت برسند.
فرماندار خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه عادلانه به استان در ابعاد مختلف گردشگری، صنعتی، خدمت رسانی، گازرسانی، راه آهن و پتروشیمی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و غیره حمایت و سرمایه گذاری کرده و همچنان با قوت کار و تلاش را ادامه می دهد.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: نگاه عادلانه و امیدبخش دولت به سیستان و بلوچستان سبب ایجاد موجی از نشاط و امید در مردم شده است.
وی با برشمردن ظرفیت های مختلف خاش بیان کرد: این منطقه به عنوان سرزمین قبائل و طوایف و کانون مهم وحدت و همدلی نقش ارزشمندی در توسعه استان دارد و از هر جهت توان و پتانسیل آن برای اشتغالزایی و تولید و خدمت و ارتقای شاخص‌های توسعه ای برجسته است.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری امروز در سفر به شهرستان خاش مورد استقبال فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، شماری از امامان جمعه، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.
وزیر دادگستری در این سفر یک روزه از بخشهای مختلف حوزه مدیریت شهری خاش و طرح های کشاورزی بازدید می کند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی از ۲ روز پیش به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و پس از بازدید از طرح های مختلف در بندر چابهار به ویژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، از راه زمینی عازم شهرستانهای ایرانشهر و خاش شد و قرار است عصر امروز در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در محل استانداری شرکت کند.
شهرستان ۱۷۳ هزار نفری و مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.


خبر ۶ شهریور ۹۵ – صید وصیادی درسیستان وبلوچستان زمینه اشتغال ۲۵ هزار نفر را فراهم کرده است

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت های صید و صیادی زمینه بکارگیری ۲ هزار و ۴۰۰ شناور صیادی اعم از لنج و قایق و اشتغالزایی ۲۵ هزار نفر را به صورت مستقیم در شهرستان های کنارک و چابهار فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا هدایت الله میرمرادزهی روز جمعه به مناسبت هفته دولت در آیین نماز جمعه بندر کنارک با تبریک هفته دولت گفت: عملیات ساخت ساختمان اداره شیلات با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال و طرح ساماندهی قایق های شهر کنارک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت آغاز شد.
وی افزود: همچنین در آینده نزدیک اسکله صیادی جدید بندر تنگ از توابع بخش مرکزی کنارک با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال آغاز می شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی برنامه ها و سیاست های شیلات برای کمک به آینده صیادان و بهره گیری لازم از نعمت عظیم دریا انجام می شود.
وی از صیادان سیستان و بلوچستان خواست این نهاد را در راستای تحقق اهداف یاری کنند تا بتوان از ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد.
سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار واقع در ساحل دریای عمان(مکران) از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قراردارد.
شهرستان بندری کنارک با داشتن ۸۲ هزار نفر جمعیت دارای چهار دهستان، ۲ شهر و ۲ بخش در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب شهرستان چابهار و ۶۳۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وجود ۲ پایگاه نظامی دهم شکاری نیروی هوایی ارتش و پایگاه سوم نیروی دریایی، فرودگاه بین المللی، بزرگترین بندر صیادی کشور با هزار فروند شناور صیادی، دارا بودن بیشترین نوار ساحلی سیستان و بلوچستان با بیش از ۲۰۰ کیلومتر و قطب صید تن ماهیان کشور از جمله ظرفیت ها و قابلیت های بندر کنارک است.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.


خبر ۲ شهریور ۹۵ – ۱۰۰۰ نفر در پروژه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان استخدام می شوند

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار نفر در قالب آموزش حرفه های گازرسانی و ۱۵ نفر به عنوان مربی در این کار به زودی استخدام می شوند که حداقل تا ۱۵ سال برای آنان فرصت شغلی ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا علی اصغر جمشید نژاد روز سه شنبه به مناسبت آغازین روز هفته دولت در آئین غبار روبی گلزار شهدای زاهدان و نشست شورای اداری این شهرستان در محل گلزار شهدا بهشت مصطفی، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده که با اتمام طرح های گازرسانی، راه آهن چابهار- سرخس، ارتقای بندر شهید بهشتی و طرح ۱۴۶ هزار هکتاری در استان تحول عظیمی به وجود خواهد آمد.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط اقتصادی و تورم کشور را تحویل گرفت که در شرایط طبیعی نبود.
وی ادامه داد: دولت یازدهم در سطح بین المللی تلاش های بسیار زیادی را انجام داد تا از تنش هایی که دولت قبل برای کشور ایجاد کرده بود تا حدودی کم کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تنشی که دولت گذشته ایجاد کرده بود ما اجازه نداشتیم در بازارهای بین المللی نفت خودمان را به فروش برسانیم و فقط به ۲ کشور چین و هندوستان آن هم در سطح خیلی محدود می توانستیم نفت صادر کنیم.
جمشید نژاد اظهار داشت: نفتی که به این ۲ کشور صادر می شد به ازای دریافت پول باید از آنها خدمات و کالا دریافت می کردیم به طوری که حق انتخاب در گرفتن کالاهای مورد نظرخودمان را نیز نداشتیم.
وی با اشاره به شرایط پسابرجام تصریح کرد: امروز ما در سایه ی برجام می توانیم نفت خودمان را بدون هیچ محدودیتی در بازار های بین المللی به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: برجام شرایط حضور جمهوری اسلامی را در بازارهای بین المللی برای کشور ما به وجود آورد و اکنون به راحتی می توانیم در این بازارها حضوری فعال داشته باشیم.
وی با انتقاد از پرداخت یارانه ها افزود: دولت گذشته در اقدامی کارشناسی نشده پرداخت یارانه نقدی به تمامی مردم را آغاز کرد که در آن زمان بسیاری از کارشناسان اقتصادی با این امر مخالف بودند.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه به تمام افراد جامعه کار درستی نبود باید افرادی یارانه می گرفتند که نیازمند بودند زیرا اکنون بخش زیادی از اعتبارات دولت به جای صرف شدن برای عمران و آبادانی کشور به پرداخت یارانه اختصاص می یابد و آینده کشور را با مشکلات زیادی رو به رو می کند.
امام جمعه موقت زاهدان نیز در این نشست گفت: خدمات ارزشمند دولت و نظام جهموری اسلامی باید به مردم بازگو شود تا در جریان کارهای صورت گرفته باشند.
حجت الاسلام احمد راهداری اظهار داشت: همان گونه که مردم نسبت به دولت وظیفه اطاعت پذیری دارند دولت نیز وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای رفاه حال مردم انجام دهد.
وی تصریح کرد: مردم علت دوام و بقا دولت ها هستند، بنابراین دولت ها باید برای آسایش و رفاه حال مردم خود از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.
وی ادامه داد: در سایه ی دولت اسلامی ما می توانیم احکام الهی را پیاده کنیم بنابراین ما نسبت به دولت خود مسئول هستیم.
وی افزود: تمام دولت مردان نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم را وظیفه و بزرگترین افتخار خود می دانند.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: شهدا عزت و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به ارمغان آوردند و وظیفه همه است تا حرمت و عزت خون این بزرگواران را پاس بداریم.
حجت الاسلام راهداری اظهار داشت: شهدا در نزد حضرت حق از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که این امر از درک و فهم بشر خارج است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از ۳ مدیر نمونه شهرستان زاهدان تجلیل به عمل آمد.
مدیران دستگاههای اجرایی زاهدان ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، با ذکر فاتحه با آرمان ها و دستاوردهای شهدا تجدید میثاق کردند.


خبر ۱۸ مرداد ۹۵ – اشتغال‌زایی ۳۰۰هزار نفری شیلات سیستان بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: یک میلیون تن صید(ماهی، میگو و دیگر ذخایر دریایی) و ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه و سند توسعه سواحل مکران پیش بینی شده است.
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: هدایت الله میرمرادزهی گفت فعالیت در حوزه شیلات نقش مهمی در توسعه سواحل مکران دارد و همه مسئولان نگاه ویژه ای به اجرای طرح های شیلاتی دارند.
وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران از برنامه های مهم رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیروامید است و شیلات جایگاه ویژه ای در توسعه این منطقه دارد.
وی افزود: حل مشکلات ۲۵ هزار صیاد در آب های چابهار و کنارک، توجه و توسعه مزارع پرورش میگو گواتر، افزایش مکان های پرورش ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه های تون و پودرماهی از جمله طرحهای برنامه ششم توسعه است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند.
وی گفت: صیادان چابهار و کنارک هم اینک تامین کننده بیش از ۶۰ درصد ماهیان صنعتی کشور هستند و رتبه اول صید در غرب اقیانوس هند را دارند.
وی بیان کرد: لایروبی و توسعه ۱۱ بندر صیادی و تخلیه صید می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان این که بنادر ماهیگیری علاوه بر ایجاد اشتغال موجب جذب گردشگران زیادی شده اند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های پیشنهادی اداره شیلات تبدیل روستاهای حاشیه بنادر صیادی به «بندر شهر» است تا از مردم از خدمات رفاهی و زیربنایی بهره مند شوند.
میرمرادزهی گفت: ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۵ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک فعالیت دارند.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

 


 

خبر ۲۴ تیر ۹۵ – ایجاد منطقه آزاد سیستان عاملی برای رونق اشتغال درسیستان و بلوچستان است

 

خبرگزاری ایرنا : نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد در سیستان عاملی بسیار مهم برای حیات، پویایی و توسعه سیستان و بلوچستان است و به رونق اشتغال و تولید در منطقه کمک می کند.
علی کرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه آزاد در سیستان و آثار و برکات ناشی از آن در منطقه مرزی استان اظهار داشت: روز گذشته یک فوریت از طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به یاری خداوند و تلاش و همت همکاران و ارائه مباحث کارشناسی شده بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
وی گفت: ایجاد منطقه آزاد سیستان در کنار فعالیت منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، به عنوان یک ضرورت و خواسته مهم مردم سیستان و بلوچستان محسوب می شود و امیدواریم این طرح که هدف مهم دولت و خواسته مردم استان است به تصویب نهایی مجلس برسد.
نایب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد در مرز بین ایران و افغانستان عاملی مهم برای تقویت مناسبات اجتماعی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و غیره بین ۲ کشور خواهد بود و قطعا اثرات خوب آن می تواند در راستای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان موثر باشد.
کرد گفت: تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایتهای مردمی در جهت حل شدن مشکلات منطقه به خوبی پیش می رود و موضوع ایجاد منطقه آزاد در سیستان بعنوان یک شاخص و یک امر مهم در راستای تقویت عناصر وحدت و همدلی و رسیدن به پیشرفت، توسعه ، عمران و آبادانی در استان به شمار می آید.
وی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان سالهاست ایجاد منطقه آزاد برای حوزه سیستان را انتظار می کشند اما تاکنون این امر محقق نشده است.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است

 


 

خبر ۱۷ اسفند ۹۳ استخدام: خبر خوش و عیدی استاندار : آزمون استخدامی استان تعیین تکلیف شد

آزمونهای استخدامی که در دو سال منتهی به پایان دولت قبل برگزار شد , مشکلات فراوانی برای جوانان تحصیلکرده و جویای کار بوجود آورد , عزیزانی دراین آزمونها پذیرفته شدند و تمامی مراحل اسخدامی را نیز پشت سرگذاشته بودند که با تغییر دولت , شروع بکار آنها مدت طولانی معطل مانده بود , حال اما با پیگیری مسئولین دولتی بخصوص شخص استاندار سیستان و بلوچستان و نهادهای مردمی این مساله حل و در آغاز سال ۹۴ این عزیزان شروع بکار خواهند نمود .

به گزارش گندمــ پرس مهندس هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در صفحه شخصی خود نوشت : سلام

طی نشستی با اقای نوبخت معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونین ارجمندش با فراخوان أفراد شرکت نموده در ازمون سالها ٩٢’ ٩١ و با به روز نمودن پرونده و لحاظ حال فعلی ، مراحل صدور احکام اداری ،جذب و بکار گیری در سازمانها و ادارات استان سیستان و بلوچستان فراهم و در اول سال ٩۴ مشغول خدمت خواهند شد.
در آستانه عید نوروز ، شاید بهترین عیدی باشد به ان دسته از جوانانی که مدتها در انتظار این خبر بودند.

خبر ۲۲ مهر ۹۳ استخدام : استخدام ۵۲۷ نفر در ادارات سیستان و بلوچستان تعیین تکلیف می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۵۲۷ نفر از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی ادارات دولتی استان طی ماه های آتی تعیین تکلیف و فرایند استخدام آنها تکمیل خواهد شد.
زهرا اربابی در گفتگو با مهربیان داشت: تعداد ۵۲۷ نفر در سیستان و بلوچستان پیش از این در آزمون استخدامی ادارات دولتی پذیرفته شدند که به دلیل عدم تامین منابع مالی و ردیف بودجه تاکنون امکان بکارگیری و استخدام آنها میسر نشده بود.
وی بیان داشت: خوشبختانه با مساعدت‌های انجام شده و پیگیری های بعمل آمده دراین راستا توسط استاندار محترم و نگاه ویژه معاونت راهبردی ریاست جمهوری تعداد ۵۲۷ نفر از قبول شدگان در آزمون های استخدامی دستگاه های مختلف در فروردین ماه سال ۹۲ فرایند استخدام آنها در طی ماه های آتی انجام و تکمیل خواهد شد.
اربابی اظهار داشت: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که تامین اعتبار آنها به منظور جذب نیروهای مورد نیاز از محل اعتبارات ملی دیده شده بود امکان پذیرش پذیرفته شدگان پیش از این برایشان مقدور بود که به منظور جلوگیری از ایجاد دو گانگی مقرر شد با تامین اعتبارات استانی این تعداد از پذیرفته شدگان به طور همزمان فرایند استخدام آنها در دستور کار و پروسه اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: با بکارگیری این تعداد از افراد در دستگاه های اجرایی بخشی از نیازهای ادارات دولتی به نیروی کار مورد نیاز رفع می شود.

خبر ۱ مرداد ۹۳ استختام : اطلاعیه استخدامی شماره ۷ هواشناسی استان سیستان و بلوچستان

خبر ۱۱ خرداد ۹۳ – ۵۲ آتش نشان از طریق آزمون عملی در شهرداری های سیستان و بلوچستان جذب می شوند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین نیازهای شهرداری های استان تعداد ۵۲ آتش نشان از طریق آزمون عملی مورد استخدام قرار می گیرند.به گزارش خبرنگار مهر، محمود ملاشاهی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: در آزمون عملی که در همین رابطه در ۲۱ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد تعداد ۵۲ نفر به عنوان آتش نشان و راننده جذب می شوند.
وی افزود: از این تعداد ۳۶ نفر به عنوان آتش نشان و تعداد ۱۶ نفر به عنوان راننده به منظور تامین نیروهای مورد نیاز در سازمان ایمنی و خدمات شهری شهرداری های استان جذب می شوند.
وی بیان داشت: برابر دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور آزمون عملی از بین سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان برگزار می شود.
ملاشاهی ادامه داد: افرادی که در آزمون استخدامی سال ۹۰ شهرداری های تابعه استان نمره قبولی کسب کرده اند با شرکت در آزمون عملی مذکور جواز جذب در شهرداری های استان را پیدا می کنند.
وی ابراز داشت: آزمون عملی جذب در رشته های آتش نشان و راننده آتش نشانی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در دهکده المپیک زاهدان برگزار می شود.

 

خبر ۱ دی ۹۲ – معاون رییس جمهوری:مجوز استخدام پذیرفته شدگان در آزمون سالهای گذشته برای سیستان و بلوچستان صادر شد
ˈمحمد باقر نوبختˈ شنبه شب در پایان نشست شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و صدا و سیما اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود نیرو در دستگاه های اجرایی این استان، در نشست امشب مقرر شد افرادی که بر اساس قانون و رعایت ضوابط در سال های گذشته در آزمون استخدامی پذیرفته و مراحل استخدامی شان نیز انجام شده بود و تنها منتظر مجوز بودند، جذب شوند.

آمار افراد پذیرفته شده در آزمون برای استخدام ذکر نشده است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد و این سفر نیز در همین راستا انجام شد، افزود: زیارت مردم و آشنایی با معضلات و مشکلات منطقه از اهداف سفر است که حاصل دیدارها و بازدیدها و استماع گزارش های مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس در نشست شورای برنامه ریزی مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: معضلات و مشکلات این استان در سه گروه تقسیم شد که بخشی از آن به منظور جبران عقب ماندگی ها در سال ۹۲ مقرر شد از مکانیزم تخصیص اعتبارات استفاده کنیم بگونه ای که اعتبارات مصوب امسال این استان بیش ار نورم کشوری تخصیص یابد تا بخشی از نابرابری ها جبران شود.

معاون رییس جمهوری گفت: بخش دوم برای سال ۹۳ است که علاوه بر اعتبارات لایحه بودجه قرار شد بخش قابل توجه ی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع نشده برای آب و راه روستایی، راه و راه آهن به سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همچنین از محل منابع در اختیار از محل صندوق توسعه ملی ۲۰ میلیارد دلار اعتبار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی برای تقویت و حمایت از بخش خصوصی و طرح هایی که نیاز به اعتبار دارند به صورت تسهیلات در نظر گرفته می شود.

نوبخت سومین راه کمک به رفع مشکلات این استان را استفاده از تسهیلات خارجی ذکر کرد و اظهار داشت: هم اینک ۳۵ میلیارد دلار فاینانس و تسهیلات خارجی وجود دارد که تاکنون پیگیری ها و اقدامات لازم برای ۱۵ میلیارد دلار آن انجام شده که از محل این تسهیلات نیز برای طرح های زیربنایی بویژه راه آهن این استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان این که کمک به صنایع موجود سیستان و بلوچستان از دیگر تصمیمات شورای برنامه ریزی بود، افزود: تفاوت فاحش قیمت سوخت مصرفی (مازوت) در برخی کارخانه های این استان بویژه کارخانه های سیمان مشکلات زیادی ایجاد کرده و برخی از آنها را در آستانه تعطیلی قرار داده است، لذا مقرر شد یارانه هزینه مازوت از محل اعتبارات یارانه در اختیار پرداخت شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: تخصیص اعتبار برای تکمیل قطعه یک بزرگراه زاهدان – زابل از دیگر تصمیمات نشست شورای برنامه ریزی این استان بود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان از کارخانه سیمان سیستان، شهر سوخته، تالاب خشکیده هامون، مناطق مرزی هیرمند، شهر جدید رامشار و چند طرح دیگر دیدن کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی که جمعه شب به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند، دقایقی پیش زاهدان را ترک کردند.

خبر ۵ شهریور ۹۲ – برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۲ دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان اینجا کلیک نمایید.

خبر ۲ مرداد ۹۲ -انتقاد شدید اربابی از نتایج آزمونهای استخدامی استانداری و گارد و انتظامات بنادر استان

نماینده مردم شهرستانهای ایرانشهر،سرباز،دلگان،فنوج و بخش های بنت،لاشار،آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی از نتایج آزمون استخدامی استانداری و گارد و انتظامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش بلوچ پرس،محمد سعید اربابی در نامه های جداگانه ای به وزیران کشور،راه و شهرسازی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با توجه به  بی عدالتی و عدم رعایت حقوق متقاضیان بومی شهرستانها، خواستار بررسی دقیق و کارشناسی موضوع گردید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مکاتبات مذکور می افزاید:علیرغم پایان عمر مدیریتی استاندار سیستان و بلوچستان و چالش های مداومی که آسیب جدی به همدلی و توسعه استان رسانده ،متاسفانه بی عدالتیها و یکجانبه گریهای ایشان پایانی ندارد و با حضور آقای نارویی بر مسند استانداری سیستان و بلوچستان برای نابودی اهداف بلند نظام برای توسعه همه جانبه و چشم انداز بیست ساله کشور، استان نیاز به دشمن خارجی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داده است:آیا استاندار سیستان و بلوچستان پاسخی برای این بی عدالتی و همچنین خیل عظیم کارکنان استخدامی سالهای گذشته شهرهای مختلف که پست های مختلف سازمانی را اشغال و هم اکنون در مرکز استان و سایر استانها حقوق و مزایا دریافت میکنند در روز جزا خواهند داشت؟

محمد سعید اربابی،استخدام صرفا دو نفر از بومیان شهرستان چابهار از مجموغ ۴۱ نفر دعوت شده به مراحل آزمون استخدامی گارد و انتظامات بنادر چابهار را عمدی و غیر طبیعی برای حذف و به حاشیه راندن تحصیلکردگان بومی و علیرفم تقاضای خیل عظیم بیکاران دیپلم دانسته و اضافه نموده است:آیا مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی اندکی به فکر تقاضاهای بسیار بالای انتقالی نیروهای غیر بومی،هزینه های اسکان و سایر هزینه های دولت بوده اند و یا صرفا این استخدامیها که اکثرا خانوادگی و بر مبنای عدم رعایت شایسته سالاری بوده جهت رضایت عده ای خاص صورت پذیرفته است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با انتقاد شدید از عملکرد بانیان این استخدامها،از مسئولان مربوطه خواسته تا ضمن متوقف کردن نتایج آزمون،بر مبنای تمام اصول قانونی و رعایت حقوق آحاد متقاضیان اقدام نمایند و تنها راه نمایندگان معترض،طرح سوال و تذکرات لازم به وزیران متولی خواهد بود.

خبر ۱۳ تیر – نتایج آزمون استخدامی دستگاههای دولتی سیستان و بلوچستان – لینک فایل

خبر ۲۶ فروردین ۹۲ – با عنایت به اینکه در نظــراست آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان که در خرداد ماه و تیر ماه سال ۱۳۹۱ ثبت نام بعمل آمده، در روز جمعه مورخ ۳۰/۱/۹۲ برگزارگردد ، داوطلبان عزیز می تواننــد از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۸/۱/۹۲ و ۲۹/۱/۹۲ با مراجعه به سایــت اینترنتی به آدرس http://jazb.portaltvto.com نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند و از مراجعه حضوری خودداری نمائید .

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۷۸۹)

  1. متعجب گفت:

    این دقیقا یعنی چی؟

  2. r67 گفت:

    سلام آقا سعید،ممنون شما هم موفق باشید

    • سعید گفت:

      سلام ودرود به شما دوستان وهمکاران دانشگاه ولایت*****خسته نباشید خداقوت♡♥♡♥♡♥♡
      دوستان سلامتی وآرامش رو براتون آرزو میکنم***♡♥♡♥♡♥♡***

  3. سعید گفت:

    باسلام واحترام به دوستان دانشگاه ولایت*********
    خداقوت به شما همکاران عزیز ودوست داشتنی به شمایی که واقعا این چند سال صبوری به خرج دادین تا استخدام شی خداروشکر که آخرش خوب شد ان شالله درتمامی مراحل زندگی ودرسی وکاری ******♡♥♡♥♡♥♡♥♡******

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها