روش های کسب درآمد کم ریسک در فارکس

فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است. پتانسیل سودآوری بسیار بالای این بازار مالی، معامله‌گران را در همه سطوح به سمت خود جذب می‌کند. از تریدرهای  حرفه‌ای و با‌تجربه تا مبتدیان و تازه‌واردان به دنیای تریدری و حتی افرادی که دانش معامله‌گری چندانی ندارند.

دسترسی آسان به این بازار و ۲۴ ساعته بودن آن، وجود اهرم‌های وسوسه انگیز و کمیسیون های نه چندان زیاد، از جمله عواملی است که افراد جذب فارکس  می‌شوند. اما باید گفت در پس این نمای جذاب، غول خطرناکی نهفته است. بسیاری از معامله‌گران به امید به‌دست آوردن درآمد بالا وارد این بازار می‌شوند و پس از مدت کوتاهی با متقبل شدن ضررهای زیاد و سنگین، ناامید شده و از فارکس خداحافظی می‌کنند. ما اینجاییم که بیشتر در مورد روش‌های کسب درآمد کم ‌ریسک در فارکس آشنا شویم.

آموزش و حرفه‌ای شدن

از مهمترین روش‌های کسب درآمد کم ریسک در فارکس آموزش و حرفه‌ای شدن در زمینه تریدینگ است. تنها به این دلیل که ورود به فارکس آسان است، نباید بدون یادگیری و آموزش وارد این بازار شد. با اینکه بیشتر دانش تریدینگ از تجربه ترید در بازار زنده به دست می‌آید، اما یک تریدر برای موفقیت خود باید همه چیز در مورد فارکس را بداند و اصول و انواع معامله‌گری با دانش‌های متفاوت را نیز بیاموزد.

پیدا کردن بروکر معتبر همراه با خدمات مناسب

قبل از ورود به فارکس حتما در مورد بروکرهای معتبر تحقیق کنید. در بازار فارکس نظارت کمتری نسبت به سایر بازارها وجود دارد، بنابراین باید یک بروکر مطمئن داشته باشید تا با خیال راحت حساب خود را شارژ و به ترید بپردازید.
همچنین قبل از بازکردن حساب در بروکر به مواردی همچون میزان اهرم‌ها، کمیسیون و اسپرد، حداقل سپرده لازم برای ترید، سیاست‌های تامین مالی و نحوه برداشت از حساب، دقت کنید.

داشتن استراتژی سودساز و متناسب با شخصیت خود

داشتن استراتژی سودساز برای کسب درآمد در بازارهای مالی یک رکن اساسی است. معامله‌گر پس از دیدن آموزش‌های مختلف برای تحلیل و درک رفتار بازار، باید به تدوین چند استراتژی بر پایه روانشناسی خویشتن بپردازد. از استراتژی‌های خود در حالت دمو حداقل دویست بار بک تست بگیرد و در ژورنال معاملاتی خود یادداشت کند. درنهایت به یک یا چند استراتژی موفق برسد و همیشه به آنها پایبند باشد.

برای ساخت استراتژی علاوه بر استفاده از روش‌های تحلیلی مناسب مثل انواع روش‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، ترید بر پایه خبر، رعایت موارد زیر ضروریست.

  • درک مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک و مدیریت زمان
  • گذاشتن حدضرر و حدسود برای تمام معاملات
  • استفاده از اهرم معقول و مناسب با توجه به میزان دارایی
  • معامله در حجم‌های مناسب با توجه مدیریت سرمایه و ریسک
  • داشتن ژورنال معاملاتی برای یادداشت کردن معاملات و استفاده از تجربه خود و عدم تکرار اشتباهات
  • حفظ آرامش و کنترل هیجانات در هنگام سود و ضرر و نداشتن معاملات زیاد

درصورت داشتن استراتژی موفق و تست شده و پایبند بودن به آن، کنترل و مدیریت احساسات، می‌توان تا حد زیادی ریسک معامله در بازار فارکس را کم کرد و در این بازار به یک تریدر موفق تبدیل شد.

سایر روش ها برای کسب درآمد از فارکس

شاید اینطور به نظر برسد که تنها از راه تریدری می‌توان در فارکس کسب درآمد کرد، باید گفت که اینطور نیست و روش‌های دیگری نیز برای کسب درآمد در این بازار جهانی وجود دارد که حتی می‌تواند از تریدری کم ریسک تر باشد.

حساب پم PAMM

یکی از روش‌های کم ریسک برای کسب درآمد از فارکس استفاده از حساب پم است. اگر فردی دانش زیادی از تریدری و بازار فارکس نداشته باشد، باز هم می‌تواند در این بازار کسب سود کند. بسیاری از کارگزاران فارکس ماژول مدیریتی برای
حساب‌هایی به نام پم (Percentage allocation management module) اختصاص می‌دهند.

در این حساب‌ها یک تریدر با تجربه و حرفه‌ای به مدیریت حساب و انجام معاملات می‌پردازد و سایر افراد در این حساب‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در یک حساب پم سه عامل مهم وجود دارد.

  • بروکر یا کارگزار فارکس که مالک پلتفرم معاملاتی و ماژول تخصیص درصدی از سرمایه است.
  • مدیر یا تریدر حساب که به مدیریت سرمایه و ترید می‌پردازد و سرمایه خودش نیز در حساب وجود دارد.
  • سرمایه‌گذاران حساب که سرمایه خود را در حساب پم می‌گذارند و با سود و زیان معاملات مدیر حساب، آنها هم
    به سود و زیان می‌رسند.

چگونه یک حساب پم PAMM را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک حساب پم عواملی مهم است که حتما باید درنظر گرفته و بررسی شوند تا میزان ریسک به حداقل برسد.

طول عمر حساب پم: هرچقدر زمان بیشتری از افتتاح حساب پم گذشته باشد و حساب سودآوری خوبی داشته باشد، اعتماد کردن به حساب راحت‌تر است. به حساب‌هایی با طول عمر کمتر از شش ماه اعتماد نکنید.

حداکثر میزان کاهش سرمایه: بررسی درصد کاهش سرمایه حساب پم، این میزان نشان می‌دهد که چقدر از سرمایه تاکنون از دست رفته است و در هر معامله چند درصد از حساب در معرض ریسک قرار می‌گیرد. هرچقدر این میزان کمتر
باشد، بهتر است.

میزان سودآوری: حساب‌هایی با درصد سودآوری بالا و میزان ریسک به ریوارد حداقل یک به سه، بسیار بهتر هستند. ارزش فعلی یا equity مدیر پم: بدیهی است که هرچه میزان سرمایه مدیر حساب بیشتر باشد، مدیر حساب ریسک
معقولی روی سرمایه کلی انجام می‌دهد و سرمایه سرمایه‌گذاران کمتر به خطر می‌افتد.

ارزش سرمایه سرمایه‌گذاران دیگر: میزان سرمایه‌گذاری بالا در یک حساب پم نشان از سطح کیفی بالای حساب است. 

 

آی بی گری و همکاری با بروکرها در فارکس

از روش های دیگر کسب درآمد در فارکس که می‌توان گفت نیاز به سرمایه اولیه ندارد، همکاری با بروکرها و بازاریابی برای آنها و اصطلاحا آی بی گری است. فرد یا مجموعه یا سازمانی که کار آی بی گری برای بروکر را انجام می‌دهد، درصدد جذب مشتری با معرفی و بازاریابی برای بروکر است.

آی بی ها با معرفی مشتریان به بروکر، با توجه به مقرراتی که بروکر دارد، به سود می‌رسند. برخی از بروکرها در همان مرحله اولیه ثبت‌نام هم درصدی به آی بی می‌پردازند. اما بسیاری از بروکرها پس از انجام ثبت‌نام و واریز وجه، به ازای حجم معامله‌ای که معامله‌گر در پلتفرم بروکر انجام می‌دهد به آی بی سود پرداخت می‌کنند.

آی بی گری تنها تبلیغات و کسب سود از معرفی مشتری به بروکر نیست. میزان فعال بودن مشتری‌ها و حجم معاملات آنها ارتباط مستقیمی با سود دریافتی آی بی دارد. این درصد سود می‌تواند با افزایش تعداد مشتری و حجم معاملات مشتریان به صورت تصاعدی بالا برود.

درصد موفقیت آی بی با داشتن اطلاعات و دانش بالا در زمینه فارکس و تریدری و همچنین با انتخاب یک بروکر مورد اعتماد که خدمات خوبی ارائه می‌دهد، بسیار بالاتر می‌رود.

 

آموزش و مربی گری در فارکس

مثل هر شغل دیگری، تریدری در بزرگترین بازار مالی جهان نیز، نیازمند داشتن یک مربی حرفه‌ای و باتجربه است. افرادی که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارند و در بازار عملکرد مثبتی داشته‌اند، می‌توانند به آموزش به علاقه‌مندان و مبتدیان این بازار بپردازند.

همکاری با آکادمی‌ها، تدریس و آموزش در بسترهای مجازی و آنلاین به صورت خصوصی و جمعی می‌تواند درآمد خوبی را به همراه داشته باشد. همچنین یک مربی می‌تواند از طریق پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام، تلگرام، پادکست، وبینار به آموزش در سطوح مبتدی، متوسط و پپیشرفته بپردازد.

مربیان باید اصول اولیه بازار فارکس و مفاهیم کلی، کار با پلتفرم‌های معاملاتی، انواع استراتژی‌های معاملاتی، مدیریت ریسک و سرمایه، روانشناسی بازار و روانشناسی خویشتن را به دانشجویان خود آموزش دهند. مربی باید زیر و بم بازار را بشناسد و بتواند در بازار زنده دانشجوی خود را همراهی کند. هرچه سابقه معاملاتی یک مربی درخشان‌تر و درصد معاملات موفق وی بیشتر باشد، دانشجویان راحت‌تر به مربی اعتماد می‌کنند و میزان کسب درآمد مربی بیشتر می‌شود.

سوالات متداول

کدام استراتژی برای یک مبتدی ساده‌ترین استراتژی است؟

برای یک تریدر مبتدی پیروی کردن از روند ساده‌ترین استراتژی است. معامله گران بازارهای مالی حتما جمله ” روند دوست شماست” را شنیده‌اند. ترید در خلاف جهت بسیار کار پرریسکی است و نیازمند دانش و مهارت بسیار زیادی در ترید است. به عنوان یک مبتدی از اسکالپینگ و ترید بر اساس اخبار نیز دوری کنید.

تریدر با یک استراتژی موفق در چند درصد مواقع به سود می‌رسد؟

یک استراتژی موفق هم نمی‌توانند در تمام مواقع به سودآوری برسد. آمار و ارقام اینگونه نشان می‌دهند که بسیاری از تریدرهای موفق تنها در پنجاه تا شصت درصد معاملاتشان به سود می‌رسند. تمایز آنها در نحوه مدیریت ریسک معاملاتشان است. بدین صورت که درصد ریسک به ریوارد مناسبی در هر معامله لحاظ می‌کنند.

چرا تقسیم سرمایه در چند حساب PAMM توصیه می‌شود؟

این روش مورد تایید همه صاحبان حساب پم و بروکرهاست. با این روش میزان ریسک به حداقل می‌رسد و درصورتی که یک مدیر حساب پم با شکست مواجه شود و معاملاتش به ضرر برسد، می‌توان از سایر حساب‌های پم خود که در همان زمان به سود رسیده‌اند، بهره برد.

منبع: https://itbfx.com/fa

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها