معرفی شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه

بسیاری از افراد برای راه‌اندازی کسب و کارهای مورد علاقه خود سرمایه کافی ندارند و ممکن است همین موضوع سبب شود تا از ادامه راه خسته شوند. اما به لطف اینترنت شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه‌ زیادی وجود دارند که می‌توان در گام نخست برای کسب درآمد از آن‌ها استفاده کرد. کسانی که توان مالی و بودجه کمی در دست دارند می‌توانند با انتخاب و ارتقای مهارت در یکی از مشاغلی که به سرمایه اولیه احتیاجی ندارند، درآمد ماهانه قابل قبول و خوبی را کسب کنند. در این راهنما قصد داریم با برخی از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه آشنا شویم. اگر به دنبال سایت‌هایی با محوریت کارآفرینی مثل هاروارد بیزینس ریویو، فوربز، دانشگاه کسب و کار، فرچون و بیزنس اینسایدر هستید توصیه می‌کنم سری به وب‌سایت فارسی زبان دانشگاه کسب و کار بزنید.

  • تولید محتوا

یکی از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه، تولید محتوا است. این شغل نیازی به سرمایه اولیه نداشته و ارتقای مهارت و تسلط بر آن می‌تواند به درآمد سرشاری منجر شود. تنها کافی است که نوشتن و تجزیه و تحلیل را دوست داشته باشید! هر اندازه در کار خود حرفه‌ای‌تر شده و با دقت و نظم بیشتری محتواهای خود را آماده کنید، به همان میزان درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. علاوه بر این می‌توان شغل تولید محتوا را به عنوان یک کسب و کار پاره‌وقت نیز در نظر گرفت. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تولید محتوا این است که شما می‌توانید محتوای مربوطه را در هر زمان از شبانه‌روز که مایل باشید، آماده کنید و همچنین محدودیت مکانی برای شما وجود نخواهد داشت. البته ناگفته نماند که مسئولیت سنگینی بر دوش تولیدکنندگان محتوا بوده و در بعضی از روزها ساعات طولانی مشغول به کار هستند.

  • تدریس زبان انگلیسی

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه، تدریس خصوصی زبان انگلیسی است. البته تدریس زبان مختص زبان انگلیسی نبوده و اگر به هر زبان دیگری غیر از انگلیسی همانند روسی، فرانسوی، آلمانی و… مسلط هستید و به تدریس نیز علاقه دارید، می‌توانید به انجام این کار مشغول شوید. از نظر دانشگاه کسب و کار، اگر در زبان انگلیسی (انگلیسی مثال است) تبحر و تسلط دارید می‌توانید مهارت خود را با شرکت در آزمون‌های آنلاین رایگان سنجیده و در صورت تأیید، اقدام به برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضوری نمایید. البته پس از تسلط بر زبان انگلیسی، علاقه به تدریس و محیط کلاس برای انجام این کار در اولویت است.

  • طراح گرافیک؛ یکی از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه

اگر دوره تحصیلات دانشگاهی در زمینه گرافیک را پشت سر گذاشته‌اید و یا سیستم مورد نیاز برای انجام این کار را دارید، معطل چه هستید؟! برای تبدیل شدن به یک طراح یا دیزاینر گرافیک به بودجه و سرمایه زیادی نیاز نیست. تنها چیزی که بعد از داشتن علم و سیستم به آن نیاز دارید، خلاقیت است. اگر فرد خلاقی هستید و دوره آموزشی طراحی گرافیک را نیز پشت سرگذاشته‌اید، رفتن مسیر تبدیل شدن به طراح گرافیک بهترین انتخاب برای شما است. طراحان گرافیک می‌توانند به صورت دورکار و پروژه‌ای نیز اقدام به فعالیت نمایند. امروزه بسیاری از مراکز برای انجام امور تبلیغات، برندسازی و طراحی‌های مجموعه خود به یک طراح گرافیک حرفه‌ای نیاز دارند؛ در نتیجه با تقویت مهارت خود در این زمینه می‌توانید درآمد خوب و قابل قبولی را کسب نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود اگر به زبان انگلیسی نیز کمی تسلط دارید، در سایت‌های فریلنسری خارجی ثبت‌نام کرده و پروژه‌هایی که می‌توانید را با درآمد دلاری
قبول کنید.

  • نویسنده کتاب الکترونیکی

اگر به نوشتن علاقمند هستید و از قلم خوبی نیز برخوردارید، نوشتن کتاب الکترونیکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سیستم انتشار مستقیم آمازون یکی از بهترین راه‌ها برای انتشار کتاب الکترونیکی و کسب درآمد است. با انتشار کتاب الکترونیکی خود در آمازون علاوه بر اینکه خودتان قیمت کتاب را تعیین می‌کنید، حداکثر ۷۰ درصد از فروش حق امتیاز خود را نیز حفظ خواهید کرد. انتشار کتاب الکترونیکی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد زیاد محسوب شود. البته پرفروش شدن هر کتاب می‌تواند ارتباط مستقیم با نوشته شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر سری بعدی ارباب حلقه‌ها را نوشته باشید، به طور قطع فروش چشمگیری خواهید داشت!

  • اینفلوئنسر یا یوتیوبر؛ یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه

یکی از شغل‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است، کار کردن به عنوان یوتیوبر یا اینفلوئنسر است. شغل‌های مذکور حول محور تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند. در صورت داشتن علاقه و یک تلفن همراه که دوربین با کیفیتی دارد، به راحتی می‌توانید در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام یا یوتیوب فعالیت خود را آغاز کنید. برای انجام این کار در ابتدا نیاز است مهارت خود را بشناسید و موضوعی که قرار است درباره آن محتوا تولید کنید را بیابید. سپس با افزایش بازدید از محتوای شما می‌توانید کسب و کار خود را گسترش داده و در حوزه تبلیغات نیز فعالیت نمایید. ناگفته نماند که برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر یا یوتیوبر در درجه اول باید سبک زندگی و خلاقیت و توانایی خود را بسنجید. در صورتی که شرایط تا حدودی مهیا بود، می‌توانید فعالیت خود را قوی و با اراده محکم شروع نمایید.

در این راهنما سعی کردیم با برخی از شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه آشنا شویم. شغل‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که می‌توان با تحقیق و مطالعه یکی از آن‌ها یا چند مورد را باهم شروع کرد. اما چگونه می‌توانیم مشاغل دیگری که به سرمایه اولیه احتیاج ندارند را بشناسیم؟‌ یکی از بهترین مراجع برای بالا بردن اطلاعات مربوط به دنیای کسب و کار، دانشگاه کسب و کار است. دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی، استارتاپ و سرمایه‌گذاری می‌باشد. اگر علاقمند به توسعه فردی و پیدا کردن بهترین روش‌های کسب درآمد هستید، به آدرس https://businessuni.net/ مراجعه نمایید.

 

منبع : دانشگاه کسب و کار رسانه سرمایه گذاری و کارآفرینی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها