استخدام استانداری همدان سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام استانداری همدان

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

 

خبر ۳ آبان ۹۷ – ابلاغ ۱۷ میلیارد تومان بودجه برای ایجاد اشتغال همدان

استاندار همدان از ابلاغ ۱۷ میلیارد تومان بودجه برای ایجاد اشتغال در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در رتبه نخست کشور هستیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی منابع موجود کشور بخصوص تامین کالاهای استراتژیک پاسخگوی نیازهای کشور است.

وی خطاب به مسوولان استان با بیان اینکه با صداقت و جدیت باید هر کمبودی را جبران کنیم، افزود: در مورد ایجاد اشتغال و به کارگیری جوانان برای کار باید از هیچ کوششی دریغ نکنیم، چراکه برکت ایجاد اشتغال برای جوانان به خود و خانواده ما باز می‌گردد.

استاندار همدان ادامه داد: این خواسته دولت و مجلس است که سرمایه‌گذار بتواند سفره خالی را برای ایجاد اشتغال جوانان پر کند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جدید برای ایجاد اشتغال استان از سوی کشور به استان همدان ابلاغ شده است، گفت: بزودی سهم بودجه اشتغال هر شهرستان به تفکیک اعلام می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه دانشگاه علوم پزشکی همدان ساخت بیمارستان اکباتان است، خاطرنشان کرد: این پروژه از اولویت‌های دانشگاه برای واگذاری به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا هفته آینده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم کلنگ بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان را بزنیم.

استاندار همدان یادآور شد: اولویت واگذاری پروژه‌های علوم پزشکی ۱۵ پروژه است که تاکنون دو پروژه واگذار شده اما به دلیل مشغله دانشگاه باید واگذاری این پروژه‌ها به معاونت توسعه داده شود.

وی در خصوص واگذاری پروژه سراب گیان و گاماسیاب نهاوند به بخش خصوصی نیز بیان کرد: به تازگی از منابع استان یک میلیارد تومان برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام سراب گیان نهاوند و یک میلیارد تومان برای سراب گاماسیاب اختصاص یافته است.

نیکبخت همدان در مورد واگذاری پروژ‌ه‌های میراث فرهنگی همدان نیز گفت: این طرح‌ها باید زیر نظر معاون امور عمرانی استانداری همدان برای مساعدت مالی واگذار شود.

وی تصریح کرد: در مورد واگذاری پروژ‌ه‌های آموزش و پرورش معتقدم نباید مدارس به بخش خصوصی واگذار شود اما در حال حاضر واگذاری سه پروژه را در دست اقدام و اجرا داریم.

استاندار در خصوص واگذاری ۱۱ پروژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش خصوصی نیز اظهار کرد: واگذاری این پروژه‌ها باید از طریق آگهی، جراید و صدا و سیمای همدان تبلیغ شود تا سرمایه‌گذار از واگذاری این پروژه‌ها آگاهی کافی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفت: تاکنون همدان میزبان خوبی برای زوار از نظر خدمات‌دهی موکب‌های داخل استان، عراق و تامین ارزاق عمومی بوده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: امسال ۲۵۸ دستگاه اتوبوس برای جابجایی ۸ هزار زائر اربعین حسینی در داخل استان پیش‌بینی شده است.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۸ آذر ۹۶ – اختصاص ۱۴هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال استان همدان

بازارکار : مدیر کل بازرسی و سرپرست امور روستایی و عشایری استانداری همدان گفت: دولت به منظور ایجاد اشتغال و فعال نمودن بخش تولید ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به استان اختصاص داده است.
ظاهر پورمجاهد روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند که با حضور دهیاران و اعضای شوراهای روستا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به محدودیت استخدام در دستگاه های اداری، دولت برنامه ریزی برای رفع مشکل بیکاری و فعال نمودن بخش تولید را با جدیت دنبال می کند و بر این اساس اعتبارات خوبی را به استان ها اختصاص داده است.
وی گفت: البته مساله اصلی این است که این اعتبارات باید در راه های درست هزینه شود تا بتواند مشکلی از مشکلات مردم که بیشتر در حوزه اشتغال است، حل شود و در همین چارچوب باید عملکردها به صورد دقیق رصد و نظارت شود.
وی گفت: ۶ هزار میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده استان با سود ۱۶ درصد به طرح های دانش بنیان اختصاص می یابد.
پورمجاهد افزود: سه هزار و ۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در اختیار استان قرار دارد که برای اشتغال فراگیر است و می تواند تمامی طرح ها را شامل شود.
وی اضافه کرد: در راستای تخصیص اعتبار برای اشتغال فراگیر نیز اولویت با طرح های دانش بنیان و فناوری های جدید است و سود این تسهیلات بر اساس محرومیت و درجه ایثارگری بین ۱۰ تا ۱۶ درصد است.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان اضافه کرد: یکهزار و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر از این اعتبارات نیز در اختیار دستگاه های خاص مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و دیگر دستگاه ها که افرادی تحت پوشش آنهاست، قرار می گیرد.
پور مجاهد بر ارائه طرح ها به شکل تعاونی تاکید کرد و افزود: به منظور با صرفه بودن و توجیه اقتصادی، وام ها به صورت گروهی و تعاونی داده می شود؛ لذا افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا بهزیستی می توانند به صورت گروهی طرحی را معرفی کنند.
وی با بیان اینکه برای ارائه طرح ها ۱۵ اولویت از سوی استانداری اعلام شده است، افزود: با توجه به اولویت های اشتغال و تولید، لازم است که طرح ها در این چارچوب تعریف شوند و متناسب با صنایع جدید و دانش بنیان باشند.
فرماندار نهاوند نیز در این نشست گفت: در بحث پرداخت تسهیلات به فرد حقیقی با مشکل مواجه هستیم و لازم است که افراد در قالب تعاونی و یا گروه های تولیدی تقاضای وام کنند.
کریم حمیدوند افزود: با توجه به اینکه چهار کارخانه تولید مواد لبنی در نهاوند وجود دارد و این شهرستان بخش عمده ای از علوفه خود را به استان قم و سایر استان ها صادر می کند، لذا این ظرفیت و استعداد در شهرستان وجود دارد که روی دامداری نهاوند برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه نباید برای شهرستان محدودیت ایجاد کرد؛ بلکه نهاوند در این زمینه باید استثنا باشد تا ما بتوانیم تسهیلات لازم را برای توسعه دامداری جذب کنیم.
وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک های شهرستان در زمینه پرداخت تسهیلات، گفت: متاسفانه برخی بانک ها قانون گریزی می کنند و حتی امروز در جلسه مهم و تاثیر گذار کارگروه اشتغال شرکت نکرده اند که ما اسامی این بانک ها را به بازرسی استانداری اعلام می کنیم تا مطابق قانون با آنها برخورد شود.
به گزارش ایرنا، نهاوند با ظرفیت های متعدد و متنوع در بخش های کشاورزی، معدن و گردشگری، از جمله شهرستان هایی است که می تواند سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کند.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی افزون بر ۱۸۵ هزار نفر در ۱۰۵ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

 


خبر ۵ مهر ۹۶ – ایجاد اشتغال برای ۵۶۰ نفر طی سالجاری در شهرستان رزن

خبرگزاری مهر : رزن گفت: طی ۵ ماه نخست سالجاری بیش از ۵۶۰ شغل در شهرستان رزن ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، فتحعلی حسینی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فنی و حرفه ای شهرستان رزن با اشاره به اینکه حفظ منابع آب و ایجاد اشتغال دو اولویت مطرح در شهرستان رزن است، گفت: با تلاش های صورت گرفته، شهرستان رزن توانسته نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز رتبه نخست حفظ منابع آبی را کسب کند
وی افزود: شهرستان رزن در خصوص جذب تسهیلات اشتغال زایی نیز رتبه سوم استان همدان را دارا بوده و با برگزاری جلسات متعدد پیگیر ایجاد زمینه های اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاران در شهرستان هستیم.
فتحعلی حسینی با بیان اینکه معیار اصلی ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان رزن بیمه شدن افراد در تامین اجتماعی است، گفت: طبق آمار اداره تامین اجتماعی رزن در سال ۹۳ بیش از ۸۶۰ شغل در شهرستان رزن ایجاد شده که این تعداد در سال ۹۴ به یک هزار و ۵۳۷ شغل، در سال گذشته به ۱۲۰۰شغل و در ۵ ماه نخست سالجاری به بیش از ۵۶۰ شغل پایدار در سطح شهرستان رزن رسیده است.
وی از کاهش نرخ بیکاری در شهرستان رزن خبرداد و گفت: نرخ بیکاری درشهرستان رزن در سال ۹۳ بیش از ۱۲.۵ درصد بود که با تلاش های صورت گرفته این میزان به ۸.۴ درصد در سالجاری رسیده است.
حسینی با عنوان اینکه طی ۳ سال گذشته ۴ هزار و ۱۰ شغل در شهرستان رزن ایجاد شده است، افزود: شهرستان رزن نسبت به استان از کمترین میزان بیکاران برخوردار است.
فرماندار رزن با بیان اینکه باید تلاش مضاعفی صورت گرفته و از ظرفیت های موجود بهره گیری شود تا اشتغال در کشور ایجاد شود، گفت: زمانی ضرورت ایجاب می کرد برای دفاع از کشور در مقابل دشمنان بایستیم ولی الان دلسوزان نظام و مردم باید برای ایجاد اشتغال تلاش کند


خبر ۱۶ مرداد ۹۶ – ایجاد ۱۰ هزارو ۱۳۸ شغل توسط فنی‌وحرفه ای در همدان

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۱۳۸ نفر با مدرک فنی و حرفه‌ای در همدان خبر داد وگفت: افزایش یک و نیم برابری عملکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای را نسبت به میانگین کشوری شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا مهرابی ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه انتقال فناوری از خارج به داخل کشور، ارتقا سطح استانداردهای کشور و در زمینه ارتقا همه‌جانبه، یک سازمان تاثیرگذار می‌باشد.
مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای همچون نگینی در بین دستگاه‌های اجرایی کشور می‌درخشد، عنوان کرد: ۷۰ درصد خروجی دستگاه‌های آموزشی کشور به سراغ سازمان فنی و حرفه‌ای می‌آیند.
وی با بیان اینکه مردم به کیفیت و زحمت مربیان این سازمان اعتماد کرده‌اند، گفت: امروزه مردم می‌دانند اگر به فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند مدت زمان کمتری را صرف انتظار برای اشتغال می‌کنند و بنگاه‌های اقتصادی نیز می‌دانند اگر از افراد توانمند جذب کنند، ارزش افزوده را افزایش می‌دهند.
مهرابی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای از شرکاء اجتماعی خود غافل نشده است، تصریح کرد: امسال ۸۰ درصد آموزش تقاضا محور داشته‌ایم و جلسات بسیاری تشکیل شده که بهتر است مردم بدانند مسیر انتخابی، مسیر درستی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه نباید وقت مردم را بیهوده هدر داد و در نهایت آنان را بدون اشتغال رها کرد، عنوان کرد: امروز همان زمان‌است که استانداری باید به سازمان فنی و حرفه‌ای کمک کند و سازمان را یاری دهد.
وی جابجایی مدیران کل را مشابه با جابجایی مشعل المپیک دانست و افزود: زمانی که مشعل روشن می‌شود همه سعی در رساندن آن به جایگاه دارند بدون اینکه مشعل خاموش شود و اکنون آنچه اهمیت دارد، هدایت این مشعل به مسیر درست، به نفع مردم است.
مهرابی با اشاره به اینکه در ابتدای کار، حفظ بیت‌المال را اولویت قرار داده‌ایم، گفت: ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۱۳۸ نفر با مدرک فنی و حرفه‌ای از اقدامات این سازمان بوده که افزایش یک و نیم برابری عملکرد اداره‌کل را نسبت به میانگین کشوری شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان کسب رتبه‌های متعدد استانی و کشوری و قرار گرفتن در بین استان‌های برتر کشور را از نتایج خدمات این سازمان دانست و افزود: از دریافت ۱۷ تقدیرنامه ازجانب استاندار هم می‌توان نام برد که هریک از تقدیرنامه‌ها تلاش ما را افزون‌تر می‌کرد.


خبر ۹ اریبهشت ۹۶ – ایجاد ۱۰ هزار شغل در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ هزار شغل جدید و بیمه شده جدید در زمینه مشاغل خانگی و خرد در استان همدان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان امروز( ۸ اردیبهشت) جاری در پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته همدان گفت: مهارت آموزی و اجرای طرح های آموزشی از برنامه های مهم دولت در بحث اشتغالزایی است.
وی با بیان اینکه ماهیانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ شغل در استان ایجاد شده است، افزود: سال گذشته ۱۰ هزار شغل جدید و بیمه شده جدید در زمینه مشاغل خانگی و خرد در استان همدان ایجاد شده است.
وی از پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۶ هزار و ۱۱۴ نفر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبرداد و تصریح کرد: در دولت یازدهم چهار هزار و ۷۰۷ واحد مسکونی برای متقاضیان احداث شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید پایه سنوات از سال ۹۲ به کارگران تعلق گرفت و نرخ دستمزد کارگری افزایش پیدا کرده است.
توصیفیان خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات رهبری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امروزه کارگران آماده افزایش تولیدات ملی هستند و خرید کالای ایرانی باید به یک ارزش تبدیل شود.


خبر ۶ بهمن ۹۵ – ایجاد ۸۴۰ شغل جدید در شهرستان رزن استان همدان

خبرگزاری مهر : فرماندار رزن گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری ۸۴۰ شغل جدید در شهرستان رزن ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، فتحعلی حسینی بعدازظهر سه شنبه در دیدار امام جمعه رزن با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شهرستان رزن با دو هدف ایجاد اشتغال پایدار و حفظ منابع آب کارخود را شروع کرده است، افزود: حل این دو معضل مهم نقش بسیار مهمی در پیشرفت و آبادانی این شهرستان خواهد داشت.
وی معیار اصلی ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان رزن را بیمه شدن افراد در تامین اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: طبق آمار اداره تامین اجتماعی رزن در سال ۹۳ بیش از ۸۶۰ شغل ایجاد شده که این تعداد در سال ۹۴ به یک هزار و ۵۳۷  شغل و در ۱۰ماهه نخست سال جاری به ۸۴۰ شغل رسیده است.
فرماندار شهرستان رزن با اشاره به بهره برداری بیش از ۱۲۶پروژه عمرانی و کلنگ زنی چهار پروژه در دهه فجر سالجاری در شهرستان رزن اظهار داشت: برای بهره برداری و کلنگ زنی این پروژه ها بیش از ۶۰میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
وی در ادامه افتتاح سیلوی گندمکاران رزن، افتتاح سردخانه کیما، افتتاح ساختمان دانشگاه آزاد، افتتاح بهسازی روستای پشتجین، افتتاح طرحهای شهرداری دمق، افتتاح پمپ بنزین روستای خورونده، افتتاح مجتمع اداری بخش قروه درجزین و افتتاح طرح های شهرداری قروه درجزین را ازجمله  مهمترین پروژهای شهرستان رزن برشمرد که دردهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
حسینی با اشاره به اینکه پروژهه ای امسال از نظر ریالی افزایش ۳ برابری را نسبت سال گذشته نشان می دهد، یادآور شد: در سال گذشته ۴۸پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد تومان در شهرستان رزن به بهره برداری رسیده بود.
حسینی اظهار داشت: طبق برآورد صورت گرفته مجموعه طرح های صنعتی و واحدهای تولیدی که با ظرفیت کم کار میکنند در صورت تزریق ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار با ایجاد یک هزار و ۸۹ شغل در همین حوزه به ظرفیت اشتغال شهرستان اضافه خواهد کرد.


خبر ۵ دی ۹۵ – ایجاد ۶۰۰ شغل در شهرستان رزن

خبرگزاری مهر : فرماندار رزن از ایجاد ۶۰۰ شغل در رزن خبر داد و گفت: درزمینهٔ ایجاد اشتغال رزن در سطح استان همدان دارای رتبه نخست است.
به گزارش خبرنگار مهر، فتحعلی حسینی عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، گفت : طبق آمار اداره تأمین اجتماعی رزن در سال ۹۳ بیش از ۸۶۰ شغل ایجادشده که این تعداد در سال ۹۴ به ۱ هزار و ۵۳۷ شغل و در ۸ماهه نخست سال جاری به ۶۰۰ شغل رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به بیش از ۲هزار شغل برسد
وی اظهار داشت :بیمه شدن افراد در تأمین اجتماعی معیار اصلی ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان رزن است.
فرماندار رزن خاطرنشان کرد :در این شهرستان با جمعیت ۳ هزارنفری جوانان بیکار مواجه ایم که از این تعداد بیکار موجود در رزن ۸۰۰ نفر را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: توجه و حمایت از طرح‌های مشارکتی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و همچنین افزایش تولیدات خواهد داشت که به‌تبع آن شاهد کاهش بیکاری در سطح جامعه خواهیم بود.
حسینی با اشاره به کاهش آمار افرادی که از  بیمه بیکاری استفاده می‌کنند گفت: با توجه به اقدامات دولت در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان رزن در مقایسه با سال پیش کاهش داشته است این در حالی است که در رزن ۱ هزار و ۱۱ نفر مستمری‌بگیر وجود دارد.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در شهرستان رزن نیازمند ۵۱۸میلیارد تومان سرمایه در گردش می‌باشد که در صورت راه‌اندازی مجدد این واحدها شاهد ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر خواهیم بود.
فرماندار رزن با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه قطعه سازان در شهرستان  رزن گفت: این پروژه دارای ۳ فاز می‌باشد که  فاز اول آن با اشتغال‌زایی برای  ۴۵ نفر با پیشرفت ۹۸ درصدی همراه بوده است که در صورت تکمیل در فاز دوم برای ۴۵۰ نفر و در فاز سوم برای ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام خواهد شد.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده در راستای ایجاد اشتغال و تسهیل سرمایه‌گذاری در رزن مرکز رشد به دنبال تبدیل قطعه سازان به شرکت دانش‌بنیان می‌باشد .
حسینی بابیان اینکه حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری از اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید در این شهرستان است گفت: باید تأمین منافع دو قشر کارگر و کارفرما در نظر گرفته شود.
وی در ادامه با تأکید بر رفع مشکلات کارگری افزود :هیچ مسئولی حق کوتاهی در کمیسیون کارگری را ندارد و همه مسئولان در برابر صیانت از جامعه کارگری وظایفی داریم و باید توجه داشت که همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط می‌تواند مسیر را برای حل‌وفصل مشکلات جامعه کارگری هموار سازد  .
فرماندار رزن بابیان اینکه کارگران و کارفرمایان عهده‌دار نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور هستند اضافه کرد:پشتوانه حقیقی برای استقلال کشور درگرو فعالیت‌های مسئولانه کارگران و تعامل مثبت و سازنده مدیران واحدهای تولیدی است
وی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی جرائم دیرکرد تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون ریال بخشیده خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های دولت و نظام اشتغال‌زایی است و امسال سال اقدام و عمل است و انتظار داریم در پرداخت تسهیلات خیلی سختگیری نشود .
وی ادامه داد: رزن در عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران و همچنین کارآفرینان با ۱۲ممیز۸صدم درصد رتبه دوم استان را دارا است که این امر نشان‌دهنده عملکرد مطلوب بانک‌ها است.
فرماندار رزن در خاتمه بیکاری را بزرگ‌ترین مانع توسعه و ایجاد اشتغال را اولویت اول کشور است دانست و یادآور شد: باید با شناسایی کانون‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شد


خبر ۳ آذر ۹۵ -ایجاد ۸۷۲ شغل در همدان

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان از ایجاد اشتغال برای ۸۷۲ نفر در شهرستان همدان خبر داد و گفت: امسال برای ۸۷۲ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.
به گزارش ایسنا، جمال حدادهمدانی چهارشنبه ۳ آذرماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان، درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان در زمینه ارائه تسهیلات خوداشتغالی اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده که به میزان ۶۵ درصد از سهمیه کل این دستگاه‌ها در شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان در زمینه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی ۵۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه کرده‌اند که در مجموع به میزان ۴۷ درصد نسبت به سهمیه تعهد شده دستگاه‌های شهرستان بوده است.
وی همدان، ملایر و تویسرکان را به عنوان شهرستان‌های تراز اول در زمینه تسهیلات عقدقرارداد شده عنوان کرد و گفت: شهرستان همدان ۴۲.۴ درصد، ملایر ۱۲.۵ درصد و تویسرکان ۵.۳ درصد از کل سهمیه تعریف شده تسهیلات عقدقرارداد شده داشته است.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان خاطرنشان کرد: آمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و سامانه رصد یکدیگر را پوشش می‌دهند و حتما به مفهوم یکسان بودن این آمار با یکدیگر نیست چراکه تمامی کسانی‌که استخدام می‌شوند حتما بیمه نیستند و برخی اشتغال‌ها شناور هستند.


خبر ۲۴ تیر ۹۵ – پیش‌بینی ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در همدان

خبرگزاری فارس : مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان همدان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، البرز محمدی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه کمتر جلسه‌ کارشناسی و چالشی مانند کارگروه اشتغال در همدان دیدیم، اظهار کرد: استان همدان از جدی‌ترین استان‌ها در حوزه اهمیت به تعاون است.
وی با بیان اینکه طرحی به نام تاک با افق سه ساله که برش استانی نیز دارد، تدارک دیده شده است، افزود: برای استان همدان نیز به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی ۲۰ هزار شغل با ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که با ارائه به دولت و تصویب آن ابلاغ خواهد شد.
افزایش حقوق بگیران صندوق بیکاری
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه بخشودگی جرائم حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شده است، اظهارکرد: تا پایان خردادماه ۲ هزار و ۴۴ نفر بیمه شده جدید داریم.
محمد عسگری با بیان اینکه در آمار تأمین اجتماعی، سیستمی است، افزود: تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند از اردیبهشت ۹۴ از ۲ هزار و ۱۷۹ نفر به ۲ هزار و ۳۸۶ نفر در سال جاری رسیده است.
۳۹۵ نفر تسهیلات اشتغال از بهزیستی دریافت کردند
مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۴۵ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شده‌اند، تصریح کرد: ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار داشتیم که از این میزان ۱۱ میلیارد تومان به یک‌هزار و چهار نفر تخصیص یافته است.
حمیدرضا الوند خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۳۹۵ نفر با معرفی بهزیستی استان همدان به بانک‌ها، تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

 


 

خبر ۲۶ خرداد ۹۵ – بخش کشاورزی می تواند ناجی اشتغال در استان همدان باشد

خبرگزاری ایرنا : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بخش کشاورزی می تواند ناجی اشتغال و صنعت در استان همدان بوده و این خلا را پر کند.
به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: استان همدان استان فقیری است چرا که از نبود صنعت رنج می برد.
وی با بیان اینکه باید توسعه کشاورزی و محصولات گلخانه ای را به مرحله ای رساند که این خلا ها پر شود و آمار بیکاری کاهش یابد ادامه داد: میزان تولید محصولات گلخانه ای از لحاظ کمیت بالا ااست اما از نظر کیفی باید این نوع محصولات بررسی شود.
وی با ابراز رضایت از عملکرد بخش کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید تدابیری در جهت بهبود کشت محصولات بیندیشد و از کشت محصولات پر آب بر در استان پرهیز شود.
امام جمعه همدان افزود: کشت محصولاتی چون هندوانه که در مناطق جنوبی کشور کشت می شود با قیمت های مناسبی به فروش می رسد اما در زمان برداشت این محصول در استان همدان قیمت ها بسیار پایین بوده و کشاورزان متضرر می شوند.
وی خاطر نشان کرد: باید محصولاتی جایگزین شود که نه تنها در مصرف آب صرفه جویی شود بلکه از لحاظ اقتصادی نیز برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد.
آیت الله محمدی افزود: کارکنان اداره جهاد کشاورزی با آموزش علم روز به کشاورزان در نحوه مراحل کاشت تا برداشت محصول می‏توانند، نقش موثری در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشند.
وی گفت : توسعه و توجه به بخش کشاورزی از زمینه های حمایت از تولید ملی است و برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در این بخش باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

 


 

خبر ۱۹ خرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال زودبازده و خوشه‌های صنعتی در همدان

خبرگزاری تسنیم : فرماندار همدان از راه‌اندازی ۳ خوشه صنعتی در همدان خبر داد و گفت: اشتغال زودبازده و خوشه‌های صنعتی در همدان ایجاد می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جهادی ، به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، علی تعالی  در مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد بزرگ تولیدی مصنوعات چوبی جورقان اظهار داشت: ایجاد شغل‌های زودبازده و خوشه‌های صنعتی یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان همدان محسوب می‌شود که تلاش لازم برای رسیدن به این هدف به کار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان همدان سه خوشه در حال راه‎اندازی و فعالیت بوده که مجموعه صنایع چوب جورقان یکی از این خوشه‌هاست، گفت: دو خوشه صنعتی دیگر در روستاهای امزاجرد و یکن‌آباد راه‎اندازی می‎شود که به ترتیب در حوزه تراشکاری و تولید پوشاک فعال می‌شوند.
تعالی با اشاره به اینکه  تولیدی پوشاک یکن‌آباد برای ۵۰ نفر اشتغالزایی داشته است، گفت: زمینه برای توسعه فعالیت در این واحد فراهم شده و در چند ماه آینده ۱۰۰ نفر به ظرفیت اشتغالزایی این مجموعه افزوده می‌شود.
وی از ایجاد ماهانه ۴۷۵ شغل در شهرستان همدان خبر داد گفت: ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های اساسی در استان همدان محسوب می‌شود که مدیران شهرستان نیز برای رسیدن به این موضوع تلاش خود را به کار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیازمند ورود مردم و بخش خصوصی به میدان است، تصریح کرد: خوشبختانه زمینه فعالیت بخش خصوصی در همدان فراهم است و این انتظار وجود دارد تا بخش خصوصی با عزم جدی در زمینه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند.
فرماندار همدان با بیان اینکه یکی از راهبردها، استراتژی‌ها و اولویت‌های دولت ایجاد اشتغال است، خاطرنشان کرد: افتتاح این مجموعه‌ها دست دلالان و واسطه‎ها را کوتاه کرده و سبب می‌شود تا کالاها و تولیدات با قیمت پایین‌تری به دست مصرف‎کنندگان برسد.
امام جمعه شهر جورقان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهر جورقان با وجود نزدیکی به مرکز استان از شهرهای محروم همدان محسوب می‌شود، گفت: احداث مجموعه صنایع چوب برای مردم منطقه اشتغال‌زایی به همراه داشته و سبب می‌شود تا شاهد توسعه شهر باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی بهرامی تصریح کرد: با جمع شدن کوره‌های آجرپزی سنتی از این منطقه عده زیادی بیکار شدند که امیدواریم با احداث این مجموعه اشتغالزایی خوبی برای منطقه ایجاد شود.

 


 

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۵ – ایجاد ماهانه ۳۵۰ تا ۴۰۰شغل جدید در همدان

خبرگزاری فارس : فرماندار شهرستان همدان با اشاره به معضل اعتیاد که از بیکاری و نبود اشتغال نشات می گیرد، به آمار ماهیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغال زایی در همدان طبق آمار تامین اجتماعی اشاره کرد
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه بیکاری ریشه مشکلات اجتماعی و آسیب هاست، گفت: ماهانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ شغل جدید در همدان ایجاد می شود.
به گزارش مهر، علی تعالی ظهر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان با بیان اینکه در جامعه ای که هدف تهاجم فرهنگی قرار گرفته شخصیت الگوهای مذهبی همچون حضرت علی اکبر (ع) باید برای مردم موشکافی شود، گفت: با این اقدام جوان بهتر خود را در برابر آسیب های اجتماعی حفاظت می کند.
وی در ادامه با قدردانی از دستگاه های اجرایی در خصوص انجام اقدامات لازم در حوزه جوان، عنوان کرد: خوشبختانه در نهاد های مختلف اجتماعی سمن ها و تشکل های فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگ و فعالی دارند هرچند که نتوانسته ایم هم پای حضور آنان، پاسخگوی مطالباتشان باشیم.
فرماندار شهرستان همدان با اشاره به معضل اعتیاد که از بیکاری و نبود اشتغال نشات می گیرد، به آمار ماهیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغال زایی در همدان طبق آمار تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: وظیفه ایجاد مشغولیت برای جوان به عهده ماست و استفاده از ظرفیت های مدیریت شهری در بحث اوقات فراغت و ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری بخصوص در مناطق حاشیه ای شهر بسیار اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه ها، این اقدامات هم سو و یکپارچه نیست و با توجه به اینکه صدا و سیما در ایجاد هماهنگی و همسو سازی اهداف نقش بسزایی دارد خواستار همکاری بیشتر صدا و سیما در حوزه جوانان هستیم.
تعالی همچنین با بیان اینکه خبرنگاران در ایجاد حلقه ارتباطی بین مدیران و جامعه، نقش اساسی دارند، به روز روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و ضمن قدردانی از اصحاب رسانه یادآور شد: خبرنگاران در ایجاد حلقه ارتباطی بین مدیران و جامعه نقش اساسی دارند.
علی تعالی متذکر شد: اطلاع رسانی در خصوص خدمات دولت در ایجاد امید و پویایی در جامعه اهمیت دارد که این مسئولیت خطر بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان نیز عنوان کرد: برنامه هایی متناسب با هفته جوان و اوقات فراغت پیش بینی شده که مستقر شدن در نمایشگاه بهداشت و ارائه یک هفته مشاوره رایگان به مراجعان از آن جمله است.
علی رهبر اعزام معلولان به سفرهای تفریحی، برگزاری نمایشگاه هنری ویژه معلولان، برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی و مسابقه پیاده روی ویژه بانوان زیر نظر سازمان، اردوی تفریحی ورزشی و برنامه ای جانبی ویژه کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز از برگزاری همایش بهداشت در همدان خبر داد.

 


 

خبر ۲۷ اریبهشت ۹۵ – گره‌گشایی از مشکلات استان با اولویت دادن به اشتغال و رفع بیکاری

همدان پیام : تأکید استاندار همدان بر اولویت داشتن اشتغال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در حالی مورد توجه قرار گرفت که از مدتها قبل نگرانیها و مسائل مربوط به عرصه تولید و کسب و کار ذهن کارشناسان، مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده است.
بیشتر این نگرانی‌ها به رکود ناشی از توقف فعالیت واحدهای تولیدی و موانع ایجاد شده در فضای کسب و کار مربوط می‌شود که رشد سرمایه‌گذاری و فعال شدن بخش خصوصی یکی از مهمترین راهکارهای رفع آن به حساب میآید.
مدیر ارشد استان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری نه‌تنها به صراحت اعلام کرد که رفع مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم در اولویت فعالیت‌های استان قرار دارد، بلکه تأکید کرد که نمی‌خواهد ببیند که اشتغال اولویت دوم هیچ نهادی باشد؛ چراکه اولویت نخست استان رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و تمام موضوع‌ها مرتبط با اقتصاد مقاومتی است و البته هشدار داد که در اجرای اقتصاد مقاومتی با هیچ مدیری تعارف ندارد و با هر مدیری که اشتغال در اولویتش نباشد، برخورد خواهد کرد. شرایط استانی مثل همدان که همچنان با موانع متعددی در مسیر توسعه مواجه است، ایجاب میکند که چنین اولویتی برای آن تعریف شود. هرچند این استان جزو ۹ استان کشور دارای نرخ بیکاری تک رقمی و ششمین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری به حساب میآید، اما نرخ بیکاری ۸/۵ درصد نیز برای استانی که از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های مهم و ارزشمندی برخوردار است، پذیرفتنی نیست و برای کاهش وحتی رفع آن و ایجاد اشتغال پایدار باید اقدامات اساسی صورت گیرد. در همین راستا مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و فراهم کردن فضا و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری به ویژه از سوی فعالان بخش خصوصی و اعتماد به آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نکات مهمی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مطرح شد، باید به طور جدی مورد بررسی و توجه قرار گیرد و هر یک از بخشهای مرتبط و مسئول در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری به فراخور امکانات و فرصت‌ها، نفش خود را به خوبی ایفا کنند.
اولویت دادن به بحث اشتغال آن هم در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل است، قطعاً متناسب با شرایط و مقتضیات فعلی استان است. با این حال در صورتی میتوان نمود عینی و بیرونی چنین نگاه و تصمیمی را مشاهده کرد که اقدامات عملی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف صورت گیرد و این اولویت مورد توجه همگان قرار گیرد.
به هر حال آنچه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت اصلی استان در شرایط فعلی مورد تأکید قرار گرفت، در واقع نیاز و ضرورت استان به حساب میآید که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا یکی از مهمترین گره‌های توسعه استان گشوده شود.


 

خبر ۸ دی ۹۳ استخدام : اسامی پذیرفته شدگان ۱.۵ برابر ظرفیت

اسامی پذیرفته شدگان ۱.۵ برابر ظرفیت (اصلی و ذخیره) آزمون استخدامی مورخ ۲۶/۳/۹۱

به آگاهی پذیرفته شدگان اصلی آزمون استخدامی مورخ ۱۳۹۱/۳/۲۶ استانداری همدان می رساند به منظور ادامه سایر مراحل استخدامی با همراه داشتن مدارک شناسایی تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه در تاریخ اعلام شده به منزله انصراف قطعی تلقی شده و نفرات ذخیره جایگزین خواهند شد. لازم بذکر است شروع بکار پذیرفته شدگان نهایی پس از تایید گزینش، تامین اعتبار و طی مراحل استخدامی در سال ۱۳۹۴ می باشد. مقتضی است درخصوص نتیجه آزمون و یا هرگونه سئوال احتمالی، موضوع از طریق دستگاههای اجرایی ذی ربط پیگیری گردد.

لینک اعلام نتایج

 

خبر ۲۶ بهمن ۹۲ – اطلاعیه جدید استانداری همدان

با عنایت به اتمام مصاحبه معرفی شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان همدان مورخ ۱۳۹۱/۳/۲۶ ، به اطلاع داوطلبان واجد شرایطی که پس از کسب حد نصاب نمره آزمون عمومی و در مصاحبه علمی شرکت نموده اند می رساند ، نتایج نهایی پس از تایید توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و تامین اعتبار در سال آتی اعلام خواهد شد

 

خبر ۵ شهریور ۹۲ – مدیر کل اداری و مالی استانداری با اعلام خبر مذکور اعلام داشت به دنبال برگزاری آزمون استخدامی استانداری همدان در ۲۶ خرداد ماه سال ۹۱ و براساس سهمیه های برنامه پنجم توسعه، اسامی سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون مذکور توسط دفتر منابع انسانی و از طریق سایت اطلاع رسانی استانداری منتشر شد که مصاحبه تخصصی آن نیز با حضور برخی از مدیران و کارشناسان مجرب به مدت سه روز از تاریخ ۲۷ لغایت ۲۹ مردادماه برگزار گردید.

خبر ۱۲ اردیبهشت ۹۲ – اعلام اسامی پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت تعدادی از رشته های شغلی آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان همدان مورخ ۲۶/۳/۱۳۹۱ – لینک خبر

خبر ۵ اسفند – اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی استان همدان (مورخ ۲۶/۳/۱۳۹۱)

خبر ۵ اسفند – نتایج آزمون استخدام سال ۱۳۹۱ استان همدان – سه برابر ظرفیت اعلام شد

دریافت فایل توضیحات  —–   دریافت فایل نتایج

لینک دوم :  اینجا کلیک فرمایید

خبر ۳ اسفند – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان از اعلام اسامی پذیرفتهشدگان آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی همدان در پنجم اسفندماه خبر داد.

کریم مطهری‌مؤید با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه‌های اجرایی که در آزمون استخدامی سال گذشته شرکت کردند، اظهار کرد: ۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون برای مصاحبه به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ نفر از این افراد پس از مصاحبه تأیید و پس از انجام گزینش ۲۰۰ نفر از این تعداد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان ادامه داد: در ۲۶ خرداد ماه سال گذشته ۷ هزار و ۲۷۲ نفر در آزمون عمومی شرکت کردند که برای ۳۹۱ نفر از این تعداد مجوز استخدام دریافت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت‌کنندگان در این آزمون، ۲۰۵ سهمیه هم از فرزندان شهدا، آزادگان، همسران شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد با اولویت از درصد بالا به پایین استخدام خواهند شد.

مطهری خاطرنشان کرد: این افراد نیز در ۲۰ دستگاه اجرایی و ۱۰۸ رشته شغلی باهم در آزمون رقابت کردند که در حال حاضر سه برابر سهمیه استخدامی اعلام شده و ما این سه برابر ظرفیت را به دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم.

به گفته وی، دستگاه‌های مربوطه پس از مصاحبه از متقاضیان، ۱.۵ برابر ظرفیت پذیرفته شده را گزینش می‌کند به طوری که ۳۹۱ نفر در گزینش تأیید شده و به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه ۴۹ پست نتوانسته حدنصاب نمره را کسب کند، اضافه کرد: پنجم اسفندماه تمام افرادی که در آزمون ۲۶ خرداد سال قبل شرکت کردند، می‌توانند اسامی و نمره خود را در سایت کارمند ایران  مشاهده کنند.

مطهری اضافه کرد: اسامی کسانی که سه برابر ظرفیت در آزمون استخدامی قبول شدند نیز در سایت استانداری همدان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مجوز استخدام ۳۶۰ نفر در هفت دستگاه اجرایی شامل امور آب، شرکت توزیع برق باختر، گاز عسلویه، جهاد کشاورزی، کتابخانه عمومی، امور مالیاتی و بانک توسعه و تعاون دریافت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان بیان داشت: طبق بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور ایثارگرانی که به صورت قراردادی در دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت هستند باید تبدیل وضعیت شوند.

مطهری‌مؤید افزود: بر این اساس ۸۲ ایثارگر فعال در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شدند که این تعداد ایثارگر تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی در خصوص «طرح مهرآفرین» اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری، از سال ۸۹ اقدام به تهیه لیست پست‌های بلاتصدی و شمار کارمندان شاغل در دستگاه بر حسب جنسیت، میزان تحصیلات و سابقه فعالیت در استان‌ها کرده است.

وی بیان کرد: پست‌های بلاتصدی همدان نسبت به سایر استان‌ها کم بوده ولی با این وجود سهمیه استخدام ۷۰۰ نیرو به استان داده شد که طبق رایزنی‌های صورت گرفته این رقم به یک هزار و ۲۳۶ نفر افزایش یافت.

وی در پایان با بیان اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس مجوز استخدام ۶۰۰ نیرو علاوه بر رقم تأیید شده را دریافت کردند، افزود: این ۶۰۰ نفر تنها در صورت وجود پست خالی و تأمین ردیف اعتباری در دستگاه‌ها جذب می‌شوند.

خبر ۳ اسفند – معاون منابع انسانی استانداری همدان با تکذیب گمانه زنی های رسانه ها در خصوص استخدامی های دولت در استان همدان گفت: در سال آینده هزار و ۳۸ نفر در دستگاه های اجرایی استان همدان استخدام خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کریم مطهری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در همدان پستهای بلاتصدی کمی وجود دارد، عنوان کرد: ۶۰۰ مجوز علاوه بر ظرفیت داده شده به استان همدان، از سوی نمایندگان دریافت شده که با مشکل اعتبار و نیاز به وجود پست مواجه است.
وی ادامه داد: اطلاعاتی که برخی رسانه ها در مدت اخیر از میزان استخدامی ها عنوان می کردند درست نیست و هنوز تمام استانها نسبت به این کار اقدام نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۰ موضوع تغییر وضعیت افرادی که باید از قراردادی به پیمانی تبدیل می شدند در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: افرادی که شامل این موضوع می شوند باید تعهد ۱۰ ساله به دستگاه مربوطه بدهند که در مرکز استان خدمت نکرده و اگر غیر از مرکز استان نیز ساکن هستند باید به مناطق کمتر توسعه یافته منتقل شوند.
وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون و دیگر مراحل اداری ۲۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند، گفت: سه برابر ظرفیت، اسامی به دستگاه های اجرایی مد نظر اعلام شده است.
وی در ادامه با اشاره برگزاری آزمون استخدامی دولت در اردیبهشت ماه سال جاری از شرکت هزار و ۲۷۲ نفر در این آزمون برای رقابت کسب ۳۹۱ پست خبر داد وبیان کرد: ۲۰۷ سهیمه نیز علاوه بر این تعداد به خانواده شهدا و فرزندانی که پدرشان داری جانبازی بیش از ۲۵ درصدی هستند، تعلق گرفت.
مطهری با تاکید براینکه این تعداد در ۱۰۸ رشته شغلی برای استخدام در ۲۰ دستگاه اجرایی رقابت کردند، عنوان کرد: از پنجم اسفند ماه شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت “کارمند ایران” نمره کسب شده خود را ببیند.
وی ادامه داد: همچنین برای کسب قبولی در آزمون و قرار گرفتن در سه برابر ظرفیت قبول شدگانی که به دستگاه معرفی می شوند می توانند به سایت های استانداری همدان و پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
وی گفت: در ۴۹ پست نیز که شامل ۱۹ رشته است شرکت کنندگان نتوانسته اند حد نصاب لازم آزمون را کسب کنند که با اعلام این موضوع به تهران، به زودی تصمیمات لازم نیز اعلام خواهد شد.
معاون منابع انسانی استانداری همدان با اعلام این خبر که هفت دستگاه اجرایی در کشور مجوز استخدام ۳۶۰ نفر را کسب کرده اند، گفت: این افراد در سازمان های امور مالیاتی، بانک توسعه تعاون، جهاد کشاورزی، کتابخانه ها، برق باختر و گاز عسلویه استخدام می شوند.
وی اظهار داشت: از این میزان ۱۷۲ نفر از مجوز های استخدامی به امور مالیاتی و ۷۰ نفر به جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۸۹ در کشور بررسی سوابق کارمندان و میزان پست های خالی در کشور از سوی معاونت توسعه انسانی ریاست جمهوری بررسی شده است، عنوان کرد: استان همدان از استانهایی بود که تعداد پست های بلا تصدی کمتری داشت و در مرحله اول به استان همدان ۷۰۰ پست و در مرحله دوم و با رایزی ها یک هزار پست اختصاص یافت و با دریافت مجوز های خاص در نهایت ۱۲۳۶ مجوز پست به استان همدان تعلق گرفت.
وی در خصوص ۶۰۰ مجوزی نیز که نمایندگان استان همدان گرفته اند، اذعان کرد: اگر نمایندگان بتوانند مشکلات مطرح شده آن را حل کنند مجوزهای تصدی در استان همدان به ۱۸۳۶ خواهد رسید.
مطهری با اشاره به تلاش برای حل مشکلات طرح مهر آفرین، گفت: علت تاخیر در اعلام قبول شدگان حل این موضوع در مجلس و تغییر مدیریت معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری بود.
وی با اشاره به اینکه برگه های شرکت کنندگان چهار بار تصحیح شده وایرادی در آن وجود ندارد، بیان کرد: برای جلوگیری از تضییع نشدن حق شرکت کنندگان بار دیگر سوابق کارمندان بررسی می شود.

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

استخدام استانداری همدان

استانداری همدان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی استان طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه های اجرایی و از محل سهمیه استخدامی شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/د م مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی  رئیس جمهور  تعداد ۳۹۱  نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی ، تخصصی، مصاحبه و گزینش بصورت پیمانی به شرح ذیل استخدام می نماید .

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۳۸)

  1. بهمن گفت:

    کاردانی آی تی شبکه کارشناسی نرم افزار
    جویای کار در رزن هستم لطفا اطلاع رسانی کنید
    علاقه مند کار در بخش دولتی خصوصی .و شرکت ها

  2. سمیه گفت:

    جویایی کار در بهزیستی یا امور زندان ها یا بخشداری ها فرمانداری ها در همدان یا شهرستانعای همجوارهستم لیسانس مدیریت ۲۴ساله.ممنون میشم اطلاع بدین

  3. امین فارسی گفت:

    سلام علاقه مند کار دربانک هاومخابرات هستم -مدرک مهندسی الکترونیک
    اطلاع رسانی کنید.

  4. امین فارسی گفت:

    سلام علاقه مند کار دربانک هاومخابرات هستم -مدرک مهندسی الکتونیک
    اطلاع رسانی کنید.

  5. امین فارسی گفت:

    علاقه مند کار دربانک هاومخابرات هستم -مدرک مهندسی الترونیک
    اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها