استخدام موسسه بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰(خبر جدید)

استخدام موسسه بنیاد برکت

 

خبر ۲۹ آذر ۱۴۰۰- بنیاد برکت یک هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد می‌کند

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: امسال هدف‌ این بنیاد بر اجرا و حمایت از حداقل یک هزار طرح اشتغال زا در تمام شهرستان‌های این استان متمرکز شده است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ مهر ۱۴۰۰- بنیاد برکت ۵۲۲ فرصت شغلی در پاکدشت ایجاد کرد

فرماندار پاکدشت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای امسال تاکنون برای ۵۲۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۸ بهمن ۹۹ – ایجاد ۶۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بخش اعظم فعالیت های بنیاد برکت در کشور در زمینه اشتغال است که در همین راستا بیش از ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد مخبر در مراسم بهره‌برداری از ۳ هزار طرح اشتغال کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه اظهار کرد: بخش اعظم فعالیت های بنیاد برکت در کشور در زمینه اشتغال است که در همین راستا بیش از ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ آذر ۹۹ – اجرای ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در استان تهران

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: امسال با اجرای ۴۴ هزار طرح اشتغالزایی در مناطق مختلف کشور، ۱۲۰ هزار شغل جدید توسط این نهاد ایجاد شده است که ۲ هزار طرح آن مربوط به استان تهران است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۵ بهمن ۹۸ – ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید در ۵ هزار روستای محروم توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت:اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ۹۰ هزار شغل جدید در ۵ هزار روستای محروم کشور ایجاد شده است

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ مهر ۹۸ – دور دوم اشتغال‌زایی بنیاد برکت در کردستان با ایجاد ۴۶۰۰ شغل

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر اساس ماموریت‌های محوله از سوی ستاد اجرایی، در دومین سال فعالیت اشتغال‌زایی اجتماع‌محور خود در استان کردستان، بیش از ۱۵۰۰ طرح را در این استان راه‌اندازی می‌کند.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ شهریور ۹۸ – اختصاص سهمیه ۳۰۰ اشتغال توسط بنیاد برکت در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری برای ایجاد اشتغال توسط بنیاد برکت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا ،منطقه همدان ،مجید درویشی در مراسم افتتاح شرکت تعاونی گل آرای بنفشه روستای چنار سفلی در چهارمین روز از هفته تعاون، اظهار کرد: قرار است ستاد اجرایی حضرت امام تحت عنوان بنیاد برکت در بحث اشتغال به کمک شهرستانها بیاید که شهرستان اسدآباد در استان همدان در این راستا اولین شهرستان در این راستا خواهد بود.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۴ شهریور ۹۸ – آغاز فرآیند ایجاد۱۲۰۰طرح اشتغالزایی بنیاد برکت درآذربایجان غربی

با سفر معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌ محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به آذربایجان غربی، فرآیند ایجاد ۱۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در این استان آغاز شد.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ تیر ۹۸ – راه اندازی۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی جدید بنیاد برکت در مازندران

با سفر مدیرعامل بنیاد برکت ِستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مازندران، ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جعفری گفت: بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شرق مازندران ایجاد کرده، هم‌چنین ۵۹۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های نکا، گلوگاه و بهشهر به بهره‌برداری رسانده است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ تیر ۹۸ – اجرای ۱۸۰۰ طرح اشتغال‌‌زایی بنیاد برکت در کرمانشاه

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال اجرای فرآیند راه‌اندازی ۱۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه است. این طرح‌ها تا چند ماه آینده تکمیل و به پایان می‌رسند.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ تیر ۹۸ – اجرای ۱۸۰۰ طرح اشتغال‌‌زایی بنیاد برکت در کرمانشاه

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال اجرای فرآیند راه‌اندازی ۱۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه است. این طرح‌ها تا چند ماه آینده تکمیل و به پایان می‌رسند.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ خرداد ۹۸ – ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان گلستان 

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا بهمن ‌ماه امسال ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان گلستان ایجاد و به ‌بهره‌برداری می‌رساند.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۸ – تسهیل‌گر بنیاد برکت ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد کرد

تسهیل‌گر برگزیده‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توانسته است در مدت کوتاه سه ماهه نزدیک به ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در روستاهای محروم کهگیلویه ایجاد کند.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳ اردیبهشت ۹۸ – به‌کارگیری روش‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در دستگاه‌های اجرایی

وزیر امور اقتصاد و دارایی بر به‌کارگیری روش‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستگاه‌های اجرایی کشور تاکید کرد.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید

 


خبر ۱۹ اردیبهشت ۹۸ – اشتغالزایی بنیاد برکت

مجری طرحهای بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مازندران درحاشیه دوره آموزشی توجیهی پایداری اشتغال مشمولان اعتباری بیناد برکت در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما در نکا، گفت: پارسال از ۲ هزارو ۴۵۰ متقاضی تسهیلات اشتغال ، برای ۷۰۰ نفر در شرق استان با تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت شغل ایجاد شد.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ اردیبهشت ۹۸ – ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان های سیلزده توسط بنیاد برکت

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: امسال ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در چهار استان سیلزده کشور از جمله لرستان اولویت مهم این بنیاد است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱ بهمن ۹۷ – بنیاد برکت تا پایان امسال ۱۰هزار فرصت شغلی ایجاد می کند

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۱۷ استان، ۷۷ شهرستان و ۲هزار و ۳۰۰ روستا زیرپوشش طرح‌های اشتغالزایی اجتماع ‌محور بنیاد برکت قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ هزار فرصت شغلی از این طریق ایجاد شود.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید 


خبر ۱۸ دی ۹۷ – ۲۳۰۰ طرح اشتغال محور در ۴ شهرستان لرستان اجرا می‌شود

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت با اشاره به اینکه ۲۳۰۰ طرح اشتغال محور در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، کوهدشت و رومشکان اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۵۴۰ مورد از این طرح‌ها به نتیجه رسیده است.

برای مشاهده کامل متن خبر اینجا کلیک نمایید 


خبر ۱۰ دی ۹۷ – ایجاد ۲۳۰ فرصت شغلی مستقیم از سوی بنیاد برکت در ورامین و مهدی‌شهر

بنیاد برکت در ادامه‌ نهضت ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور، اقدام به بهره‌برداری از ۲ واحد صنعتی در مهدی‌شهر سمنان و پیشوای ورامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به منظور کمک به محرومیت‌زدایی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و کالای ایرانی و ایجاد معیشت پایدار در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، این بنیاد دو طرح توانمندسازی اقتصادی را در پیشوای ورامین استان تهران و مهدی‌شهر در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رساند.
با فعالیت این دو واحد صنعتی در شهرهای ورامین و مهدی‌شهر، نزدیک به ۲۳۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و ۹۰۰ نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
شرکت زیباچوب در تولید انواع روکش‌های مصنوعی چوبی (HPL) فعالیت دارد و از ظرفیت تولید سالانه‌ی ۵ هزار تن برخوردار است. این شرکت واقع در شهرک صنعتی پیشوای ورامین، دومین تولیدکننده‌ی روکش‌های HPL در ایران به‌شمار می‌رود که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قابلیت ایجاد فرصت شغلی مستقیم برای ۱۸۰ نفر و فرصت شغلی غیرمستقیم برای ۷۲۰ نفر را دارد. هم‌چنین فعالیت این واحد صنعتی، ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه را برای کشور در پی دارد. بیش از ۴۵۲ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای راه‌اندازی شرکت زیباچوب است.
گروه صنعتی‌ ساتراپ مهدی‌شهر نیز که در حوزه‌ی تولید انواع دستکش‌های صنعتی فعالیت دارد، با حجم سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد ریالی و تعداد اشتغال ۴۷ نفر مستقیم و ۱۸۸ نفر غیرمستقیم به بهره‌برداری می‌رسد. ‌با عملیاتی شدن فاز دوم توسعه‌ی این واحد صنعتی، علاوه بر ۲ برابر شدن ظرفیت تولید، امکان ایجاد ۴۵ فرصت شغلی مستقیم دیگر نیز فراهم خواهد شد.
قرار است این دو واحد صنعتی روز سه‌شنبه‌ی جاری با حضور دکتر سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مهندس جعفری مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان استانی به‌طور رسمی به بهره‌برداری برسد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۸ دی ۹۷ – ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم لرستان توسط بنیاد برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ استان لرستان را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو توافق‌نامه‌ منعقده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان، اشتغال‌زایی به عنوان یکی از اقدامات مهم ستاد برای این استان درنظر گرفته شده است.
بنیاد برکت از چهار ماه گذشته فرآیند راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی را در قالب طرح اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) آغاز کرده و تا پایان سال بیش از یک‌هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ استان به بهره‌برداری خواهد رساند.
شهرستان‌های دلفان، پلدختر، رومشکان و کوهدشت به عنوان نقاط هدف این طرح در نظر گرفته شده و مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت با استقرار در این شهرها فرآیند اشتغال‌زایی را آغاز کرده‌اند. هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکار مانند استانداری، فرمانداری، بخشداری، ادارات کار و … نیز در قالب کمیته‌ی توسعه‌ی اشتغال، بنیاد برکت را در این راه یاری می‌رسانند.
تاکنون در شهرهای دلفان، پلدختر، کوهدشت و رومشکان فرآیند اهلیت‌سنجی به ترتیب برای ۸۰۰، ۲۰۱، ۳۹۷ و ۳۶۵ نفر از متقاضیان به پایان رسیده و برای تشکیل پرونده معرفی شده‌اند.
این پروژه‌های اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور سحاب بنیاد برکت و در حوزه‌ کسب‌وکارهای خرد و خانگی روستایی راه‌اندازی می‌شود. تاکنون بیش از ۲۰ رشته‌ شغلی از جمله پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، گلیم‌بافی و… تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و دایره‌ این مشاغل گسترش پیدا خواهد کرد.
برای اجرای هر چه بهتر طرح اجتماع‌محور سحاب و استفاده‌ بهینه از منابع، مراحلی پیش‌بینی شده است که بررسی توانایی‌ها و قابلیت‌های نسبی و رقابتی هر منطقه، شناسایی متقاضیان، اهلیت‌سنجی اعتباری، تامین منابع مالی، معرفی به بانک عامل، آموزش و مهارت‌آموزی و استقرار شغل برخی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.
متقاضیان پس از احراز شرایط لازم و معرفی به بانک عامل، می‌توانند وام قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد و بازپرداخت متوسط ۴۸ ماهه دریافت کنند که متوسط پرداختی در طرح‌های اشتغال‌زایی استان لرستان ۲۵۷ میلیون ریال است. اعتبار کلی راه‌اندازی بیش از یک‌هزار طرح‌ اشتغال‌زایی در استان لرستان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پس از کسب اطمینان از وجود بازار فروش مناسب برای کسب‌وکارهای پیشنهادی، به حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در مناطق محروم و روستاها ورود می‌کند. هم‌چنین پیش از راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی، پشتیبانان کسب‌وکار جذب می‌شوند که وظیفه‌ اصلی آن‌ها تامین نهاده‌های تولید، مهارت‌آموزی و خرید تضمینی با قیمت مناسب و منصفانه‌ی محصول است. هم‌چنین با برپایی نمایشگاه‌های برکت در مناطق هدف، بازاریابی الکترونیکی و ایجاد شبکه‌های اشتغال، روند فروش محصولات نهایی تسریع می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۴ آذر ۹۷ – اجرای طرح اشتغال زایی بنیاد برکت در ۷ استان

معاون بنیاد برکت: طرح اقتصادی اجتماع محور “آسمان” این بنیاد از ابتدای امسال در ۷ استان کم برخوردار آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون اشتغالزایی بنیاد برکت امروز با بیان این مطلب گفت: طرح اقتصادی اجتماع محور “آسمان” با رویکرد معیشت پایدار، ایجاد کسب و کار و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم از ابتدای امسال آغاز شده است.
محسن مردعلی در گردهمایی کارآفرینان این بنیاد در تربت جام افزود: در این طرح به دنبال افزایش مشارکت اجتماعی مردم مناطق کم برخوردار هستیم تا با ایجاد مشاغل پایدار انگیزه ماندگاری در روستا‌ها افزایش یابد.
وی همچنین گفت: با ارائه طرح‌های کارجویان و نظارت تسهیلگران تا پایان بهمن امسال بیش از ۲۰۰ شغل پایدار در شهرستان تربت جام ایجاد می‌شود.
معاون بنیاد برکت کشور افزود: در طرح‌های اشتغال زایی این بنیاد در شهرستان تربت جام از آغاز تا پایان آخرین قسط تسهیلات کارجو رصد می‌شود.
بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذر ۱۳۸۶ تاسیس شد.
ساخت مدرسه، احداث خانه برای محرومان، تامین آب، برق، مخابرات و مسجد در مناطق کم برخوردار کشور بخشی از برنامه‌های این بنیاد است.

منبع : خبرگزاری صداوسیما


خبر ۶ آذر ۹۷ – ایجاد هزار فرصت شغل در استان لرستان به همت بنیاد برکت

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان بهمن ماه بیش از هزار فرصت شغلی را در استان لرستان ایجاد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد برکت ایجاد اشتغال در شهرهای دلفان، پل‌دختر، کوهدشت و رومشکان لرستان را به عنوان یکی از استان‌های محروم کشور در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) در دستور کار خود دارد.

بر این اساس، تا به امروز ۳۵۰ فرصت شغلی در زمینه‌ی پرورش دام سبک در این شهرستان‌ها به مرحله‌ی اجرایی رسیده و ۷۰۰ اشتغال دیگر نیز تا بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرآیند اشتغال‌زایی در استان لرستان از مرداد ماه امسال با حضور بنیاد برکت و تشکیل کمیته‌ی توسعه‌ی اشتغال در شهرهای مختلف این استان به ریاست فرماندار و عضویت تمامی دستگاه‌های اجرایی موثر در این حوزه کلید خورده است.
با تصویب رشته‌های مستعد در زمینه‌ی کارآفرینی، با توجه به ظرفیت‌های منطقه و پس از آغاز شناسایی متقاضیان در مناطق محروم روستایی، نزدیک به ۲۵۰۰ نفر انتخاب و وارد فرآیند اهلیت‌سنجی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت شدند که از این تعداد، تا به امروز ۳۵۰ واجد شرایط به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.
میانگین تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر متقاضی ۲۵۰ میلیون ریال به شکل وام قرض‌الحسنه و با تنفس پرداخت ۴ ماهه است. هم‌چنین فاز دوم این طرح، تا پایان بهمن ‌ماه با ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی دیگر اجرایی خواهد شد.
گفتنی است، اشتغال‌آفرینی بنیاد برکت در قالب طرح‌های اجتماع‌محور آسمان و سحاب، فرآیندی چندمرحله‌ای است که در آن، ایجاد کسب‌وکارهای پایدار و ماندگار با مهارت‌آموزی و استانداردسازی به کمک تسهیل‌گران مدنظر قرار دارد.
اشتغال‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته از جمله رسالت‌ها و فعالیت‌های عمده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۵ مهر ۹۷ – طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی برکت در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمان در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه، طرح‌های‌ اشتغال‌زایی و عمرانی برکت در شهرستان راور و سایر مناطق محروم استان کرمان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی برکت در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان کرمان در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه، طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی برکت در شهرستان راور و سایر مناطق محروم استان کرمان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.
به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری از طریق اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و حمایت از طرح‌های مرتبط با پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زمینه‌ی رفع محرومیت و ورود آحاد واجد شرایط جوامع محلی به فضای کسب‌وکار را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در شهرستان راور فراهم کرده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) براساس نتایج مطالعات شناخت شهرستان راور، اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در این شهرستان را از سال ۱۳۹۶ در برنامه‌ی کاری خود قرار داده است. ظرفیت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کرمان با اولویت شهرستان راور یک‌هزار میلیارد ریال در مدت ۳ سال است.
براساس تفاهم‌نامه‌ی منعقدشده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری کرمان، از بهمن ماه سال گذشته مطالعات شناخت شهرستان راور با رویکرد توانمندسازی و پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی آغاز و با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه، اولویت ایجاد اشتغال به طرح‌های کارآفرینی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور داده شد.
در این سفر، با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و حوزه‌ی تسهیلات‌محور، تعداد ۱ هزار و ۱۲۵ شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان راور تحقق می‌یابد.
توانمندسازی اقتصادی با الگوی آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) نیز با اقدامات سازمان‌یافته و هدف ایجاد ۸۰۰ شغل در شهرستان راور، در این سفر به‌طور رسمی فرآیند پیاده‌سازی و انجام خود را آغاز می‌کند.
هم‌چنین ۲۲ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی برکت در روستا‌های شهرستان راور از جمله اجرای یک طرح آب‌رسانی، تکمیل و آماده‌ی افتتاح است. در این سفر، ۱۶ پروژه‌ی عمرانی دیگر برکت نیز از جمله یک مدرسه و ۴ طرح آب‌رسانی در مناطق محروم و روستا‌های سایر شهرستان‌های استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
علاوه بر این، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، عملیات احداث ۲۱۴ پروژه در روستا‌های شهرستان راور شامل پروژه‌های ساخت مسکن محرومین و طرح‌های ورزشی آغاز خواهد شد.
ارزش کل سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی مذکور بالغ بر ۱۴۱ میلیارد ریال است.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز ۲ هزار و ۴۰۸ طرح را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، امور زیربنایی و عمرانی، ساخت مدرسه، مسجد و مراکز فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال در استان کرمان اجرا کرده است.
ساخت مسکن محرومین، ارائه خدمات بیمه‌ای، اعطای وام قرض‌الحسنه و ارائه خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام نیز از جمله دیگر اقدامات عام‌المنفعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمان به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری میزان

 


خبر ۲۲ مهر ۹۷ – بنیاد برکت تا پایان امسال ۴۰۰ فرصت شغلی در هرمز ایجاد می‌کند

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان امسال در قالب طرح «آسمان» تعداد ۴۰۰ فرصت شغلی در جزیره‌ هرمز ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، در سفر سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت به هرمز، ششمین جلسه‌ی ستاد راهبری این جزیره با حضور ایشان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد.
در این جلسه، مصوبات سفر بهمن ‌ماه سال گذشته‌ی دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به هرمزگان و چگونگی اجرای سند توسعه و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز پی‌گیری و اقدامات هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت.
در فرآیند توسعه‌ و پیشرفت جزیره‌ی هرمز که براساس یک سند مطالعاتی انجام می‌گیرد، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اشتغال‌زایی، رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی این جزیره، تا پایان سال جاری ۴۰۰ فرصت شغلی را در قالب الگوی اقتصادی اجتماع محور «آسمان» (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی)، در هرمز ایجاد خواهد کرد. در طرح آسمان، با ایجاد گروه‌های توسعه‌ای ۱۵ تا ۲۰ نفره، صندوق‌های کسب و کار راه‌اندازی شده و به هر یک از اعضای این صندوق‌ها تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال وام با سود ۴ درصد و مهلت بازپرداخت چهارساله اعطا می‌شود. از آن‌جا که مبنای توسعه‌ی جزیره‌ی هرمز بر مبحث گردشگری گذاشته شده است، همه‌ی این فرصت‌های شغلی در همین حوزه خواهند بود.
مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت
امام(ره)، در سفر یک‌روزه‌ی خود به جزیره‌ی هرمز از پروژه‌های کارآفرینی این بنیاد از جمله کارگاه قالی‌بافی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر نیز بازدید به‌عمل آورد. هم‌چنین قرار شد در بحث بوم‌گردی ۱۱ خانه‌ی آماده‌ی اسکان و ارایه‌ی خدمات به مسافران برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی و خودروهای لازم برای حمل و نقل و جابه‌جایی گردشگران در جزیره در قالب طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور آسمان برای متقاضیان اشتغال در این حوزه تامین شوند.
هدف از این فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی‌های مستقیم، ایجاد جذابیت‌های لازم و فراهم‌آوردن امکانات کافی برای اقامت مسافران و رونق گردشگری در جزیره‌ی هرمز است. در حال حاضر با وجود سفر گردشگران فراوان به این جزیره، امکان اسکان و اقامت شبانه‌ی آن‌ها وجود ندارد.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین آموزش مباحث اجتماعی در زمینه‌هایی هم‌چون حقوقی، قانونی، سیاسی، اجتماعی، روان‌شناختی و … را در قالب برگزاری کلاس‌هایی برای مردم جزیره‌ی هرمز تدارک دیده است.
گفتنی است، در سند توسعه و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز با توجه به مطالعات کافی درباره‌ی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این جزیره، توسعه‌ی گردشگری در جایگاه یک صنعت با جذب نیروی کار فراوان و سرمایه‌ی اندک و توانایی ایجاد اشتغال پایدار، به عنوان بهترین الگوی توسعه تعریف شده است.
پس از آماده‌سازی سند توسعه‌ و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز و تایید آن در شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان، ۹۸ پروژه در قالب این سند تعریف شده است که با اجرای آن‌ها معضل بیکاری و محرومیت در این جزیره تقریباً به‌طور کامل مرتفع خواهد شد. این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی، سازمان‌های فعال در حوزه‌ی زیرساخت‌ها، تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی با حمایت بنیاد برکت و استانداری هرمزگان اجرا خواهد شد. هم‌چنین نیروهای بومی جزیره‌ی هرمز تحت آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت تا مهارت و دانش ارتباط با گردشگران و ارایه‌ی خدمات به آن‌ها را کسب کنند. در سند توسعه‌ و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز علاوه بر صنعت گردشگری به حوزه‌های دیگری هم‌چون صنایع دستی، شیلات و … هم توجه شده است.
مدت اجرای سند توسعه‌ی پایدار جزیره‌ی هرمز سه ساله است که با توجه به همکاری‌ها و پی‌گیری‌های مناسب بنیاد برکت و استانداری هرمزگان پیش‌بینی می‌شود تمامی پروژه‌های درنظر گرفته شده در این طرح، تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسند. با اجرای کامل سند توسعه‌ و پیشرفت پایدار و همه‌جانبه‌ی جزیره‌ی هرمز، این جزیره به یکی از الگوهای موفق توسعه‌ی محلی تبدیل خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۹ شهریور ۹۷ – بنیاد برکت ۲۵۰ فرصت شغلی در خمینی‌شهر ایجاد می‌کند

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «مهتاب» (مدل هادی تلاش اقتصادی برکت) ۲۵۰ فرصت شغلی در شهرستان خمینی‌شهر ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، در دیدار چندی پیش محمدجواد ابطحی نماینده‌ مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مقرر شد برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در این شهرستان از سوی بنیاد برکت انجام شود.
در همین راستا، جلسه‌ای در فرمانداری خمینی‌شهر با حضور مدیران بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و نماینده‌ی مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی این شهرستان برگزار و مدل‌های اشتغال‌زایی و مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت در حوزه‌های تسهیلات‌محور، اجتماع‌محور و بنگاه‌محور تشریح و تبیین شد.
هم‌چنین مقرر شد در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور، شرکت‌هایی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایجاد اشتغال هستند، به بنیاد برکت معرفی شوند. در حوزه‌ی تسهیلات‌محور هم از محل تسهیلات بانک پارسیان به عنوان بانک عامل استفاده خواهد شد.
براساس این گزارش، در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور و در قالب طرح «مهتاب»، ۲۵۰ فرصت شغلی در مرحله‌ی اول در خمینی‌شهر ایجاد می‌شود که مدت اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه ۹۷ تا پایان سال خواهد بود.
طرح اجتماع‌محور «مهتاب» بر مشاغل و کسب‌وکارهای خرد و خانگی متمرکز است و در خمینی‌شهر با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی منطقه در زمینه‌هایی هم‌چون زنبورداری، قالی‌بافی، صنایع دستی و گردشگری اجرا خواهد شد.
با توجه به نزدیکی خمینی‌شهر به اصفهان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، بوم‌گردی و صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد.
گفتنی است، به منظور انجام کارهای مقدماتی و شناسایی و پایش افراد واجد شرایط برای مشارکت و دریافت تسهیلات در طرح اجتماع‌محور «مهتاب» به زودی کمیته‌ی توسعه‌ی اشتغال برکت در خمینی‌شهر تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۰ مرداد ۹۷ – ایجاد ۱۰هزار شغل در ۳۴شهر کشور با طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت

رییس هیات مدیره‌ بنیاد برکت گفت: این بنیاد تا پایان سال ۹۷ از طریق اجرای طرح‌های اجتماع‌محور «مهتاب» و «آسمان» ۱۰ هزار فرصت شغلی در روستاها و مناطق محروم کشور ایجاد می‌کند.

محمود عسکری‌آزاد، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم اشتغال‌زایی و ایجاد محل درآمد برای روستاییان برای کاهش مهاجرت از روستاها، گفت: واقعیت این است که از سال ۵۳ تا امروز، از ۷۵ درصد جمعیت روستایی در کشور به ۲۶ درصد رسیدیم. ما در روستاها مشاغل جدید ایجاد نکردیم، به تبع آن مردم برای کسب درآمد از روستاها به شهرها آمدند. برای اشتغال‌زایی در روستاها و توانمندسازی اقتصادی روستاییان، باید نگاه‌مان فراتر از مشاغل سنتی موجود در روستاها باشد.
وی با تشریح طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت، با اشاره به طرح آسمان، خاطرنشان کرد: در این طرح تشکیل گروه‌های محلی، توانمندسازی این گروه‌ها، شناسایی ظرفیت‌های محلی، تشکیل صندوق‌های پشتیبان کسب‌وکار، ارایه‌ی مدل‌های توسعه‌ی‌ کسب‌وکار به افراد، تامین و تجدید منابع و ایجاد شرکت‌های تعاونی توسعه‌ای برای پشتیبانی مشاغل، کارهایی است که از سوی بنیاد برکت انجام می‌شود.
رییس هیات مدیره‌ی بنیاد برکت، افزود: آن‌چه مهم است، همه‌ی کارهای ما در هماهنگی کامل با دستگاه‌های اجرایی است. ما برای انجام بهینه‌ی کار اشتغال‌زایی، تسهیل‌گرانی داریم که در روستاهای هدف با مردم صحبت می‌کنند، آن‌ها را آموزش می‌دهند و متناسب با وضع روستا، گروه‌های توسعه‌ای تشکیل می‌دهند. پس از تشکیل گروه‌های توسعه‌ای، آن‌ها هستند که کار را در دست می‌گیرند.
عسکری‌آزاد، طرح آفتاب بنیاد برکت را پشتیبان طرح آسمان دانست و اذعان داشت: در قالب این طرح نهادهای مجری را تشکیل می‌دهیم و توانمند می‌کنیم. برای این کار معمولاً تعاونی‌هایی با عضویت خود روستاییان تشکیل می‌شود و بنیاد برکت با تعاونی‌ها به عنوان نهادهای مجری شراکت می‌کند. در این شراکت بنیاد ۴۹ درصد و تعاونی‌ها ۵۱ درصد سهم دارند. ثمره‌ی این شراکت احداث کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی است که می‌توانند محصولات روستایی را فرآوری، بسته‌بندی، استانداردسازی و بازاریابی کنند.
وی هم‌چنین به طرح «مهتاب» اشاره کرد و گفت: این طرح در واقع مدل‌های هادی تلاش اقتصادی بنیاد برکت است که مدل‌های کسب و کار را دربر می‌گیرد. تلفیق این سه طرح با یک‌دیگر است که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و روستاها را توسعه می‌دهد. مدلی که توضیح داده شد، نتیجه‌ی سه سال کار و پژوهش کمیته‌ی تحقیق و توسعه‌ی بنیاد برکت است. همه‌ی فعالیت‌هایی که در گذشته و حال در ایران انجام می‌شده، بررسی شده و در نهایت به این مدل رسیدیم.
برنامه بنیاد برکت برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در ۳۴ شهر کشور
رییس هیات مدیره‌ بنیاد برکت، در ادامه از برنامه‌ این بنیاد برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در ۳۴ شهر کشور از طریق اجرای طرح‌های اجتماع‌محور آسمان و آفتاب خبر داد و گفت: برای تامین مالی این کار، تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران امضا کردیم تا ۳۰۰ میلیون ریال به خانوارها و افراد متقاضی شغل در روستاها وام بدهیم. شرایط تضمین این وام با رایزنی‌های انجام شده، برای روستاییان آسان‌تر شده و وام به راحتی به خانوارهای متقاضی که حایز شرایط باشند پرداخت می‌شود.
وی افزود: بنیاد برکت در این طرح عمدتاً پول را به جای این‌که مستقیماً به افراد پرداخت کند، به سازمان‌های پشتیبان می‌دهد تا کار از طریق آن‌ها انجام شود. مثلاً اگر فردی برای پرورش گوسفند قرار است بره یا علوفه تهیه کند، سازمان پشتیبان این کار را می‌کند تا هم خرید با شرایط استاندارد انجام شود و هم تسهیلات منحرف نشود.
عسکری‌آزاد سپس به پروژه‌های در حال اجرا در قالب طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت اشاره کرد و بیان داشت: در طرح آفتاب هم ما در مجموع ۳۰ پروژه داریم که پشتیبان مشاغل ایجاد شده در طرح آسمان هستند.
وی شناسایی مزیت‌های نسبی مناطق را از اولویت‌های بنیاد برکت دانست و گفت: مثلاً در مناطقی که تولیداتی دارند، سعی کردیم با تقویت و توسعه‌ی همان محصول‌شان، از آن‌ها پشتیبانی کنیم.
شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده‌ مناطق کمتر توسعه یافته
رییس هیات مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از احداث دو کارخانه برای بسته‌بندی، فرآوری و برندسازی خرما در استان محروم سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: آن‌جا کشاورزها سالانه ۴۰ هزار تن خرما تولید می‌کردند، اما کارخانه‌ی بسته‌بندی و فروش خرما وجود نداشت. نتیجه این‌که در فصل خرما، دلال‌ها از جاهای مختلف می‌آمدند و با قیمت‌های بسیار ارزان خرمای کشاورزان را می‌خریدند و می‌بردند. اما با ساخت کارخانه‌ فرآوری و بسته‌بندی خرما در قالب طرح آفتاب بنیاد برکت، این مشکل برطرف می‌شود و کشاورز خودش از فروش خرمای تولیدی‌اش منتفع خواهد شد.
وی به دیگر طرح‌های مشابه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق دیگر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: همین طرح را در کورین استان سیستان و بلوچستان برای پسته داریم. یا در استان کردستان در حال احداث کارخانه‌ای برای تولید، بسته‌بندی و فرآوری عسل هستیم. در سرچشمه‌ استان آذربایجان شرقی، به یک کارآفرین کمک کردیم که کارخانه‌ای را احداث کند و ۷۰ خانم سرپرست خانوار را برای تولید و بسته‌بندی مواد غذایی جذب کار کرد.
عسکری‌آزاد شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده‌ی مناطق و شهرها را از جمله اقدامات بنیاد برکت دانست و خاطرنشان کرد: در اندیمشک استان خوزستان، یک تعاونی بانوان وجود داشت که از ظرفیت‌های آن استفاده‌ی چندانی نمی‌شد. با این تعاونی، شرکت مشترکی ایجاد کردیم، پس از آن یک سوله‌ی بلااستفاده در شهر را پیدا و آن را پس از تجهیز به مرکز آموزش و تولید فرش دست‌بافت تبدیل کردیم. در مرحله‌ی بعد یک کارآفرین از شهر تبریز به مجموعه اضافه کردیم که با آموزش ۱۲۰ خانم اندیمشکی، کار تولید فرش تبریز را شروع کرد. این فرد خودش خرید فرش را هم از خانم‌های شاغل در کارگاه تضمین کرده است. تعداد شاغلین در این کارگاه تا پایان سال به ۴۱۳ نفر افزایش پیدا خواهد کرد. این حرفه اصلاً در آن‌جا وجود نداشت، اما ما از ظرفیت‌های شهر که همان تعاونی مورد نظر و سوله‌ی بی‌استفاده بودند بهره بردیم و ده‌ها شغل پایدار ایجاد کردیم. در این پروژه حدود ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی از انتخاب مناطق هدف سرمایه‌گذار در فرآیندی کاملاً کارشناسی‌شده و علمی خبر داد و گفت: در برخی موارد، کارشناسان ما تا ۱۰ مرتبه به منطقه‌ی مورد نظر رفته‌اند. تعاونی تشکیل‌شده، عضو گرفته، شرکت ثبت کرده‌اند، مراحل اولیه انجام شده بعد ما با این تعاونی شریک شده‌ایم تا کارخانه را ایجاد کنیم. با توجه به این‌که کشاورزان و اعضای تعاونی‌ها سرمایه‌ی نقدی برای شروع کار ندارند، روال این است که سرمایه‌ی ثابت یا همان سرمایه‌ی اولیه‌ی نقدی مورد نیاز برای احداث کارخانه را بنیاد برکت تامین می‌کند، سرمایه در گردش را هم خود تعاونی‌ها از طریق محصولات‌شان می‌آورند. پس از این‌که کارخانه راه افتاد و به سوددهی رسید، بنیاد برکت سهمش را به‌طور کامل به تعاونی واگذار می‌کند و از پروژه خارج می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۵ مهر ۹۶ – ایجاد ۳۵۰ هزار شغل به همت بنیاد برکت

خبرگزاری ایرنا: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اعلام این که بنیاد برکت ۳۵۰ هزار شغل ایجاد کرد، گفت: نقطه آسیب کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و دشمن روی همین مساله طمع دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد مخبر در مراسم افتتاح ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور، از ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: نقطه آسیب کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و دشمن روی همین مساله طمع دارد.
مخبر با اشاره به این که به لحاظ سیاسی ایران در منطقه حرف اول را ایران می زند و هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود مگر اینکه ایران در آن دخیل باشد، افزود: امروز به لحاظ امنیتی و نظامی به نقطه ای رسیده ایم و وضعیت اقتدار نظامی ما به گونه ای است که هیچ خطری از ناحیه حمله نظامی دشمن حتی به ذهن آنان خطور نمی کند اما نقطه ضعف ما بحث اقتصاد است.
وی با بیان این که رهبر انقلاب از ۱۲ سال پیش در خصوص اقتصاد هشدار دادند، افزود: نقطه آسیب ما مساله اقتصادی است، بحث نظامی و درگیری منتفی است اما دشمن روی اقتصاد تمرکز و طمع کرده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در کشور نعمت ها و فرصت های بسیاری وجود دارد و اگر آنقدر که به بیرون از کشور نگاه می کنیم به خودمان نگاه می کردیم ، امروز مشکلات کشور حل شده بود.
به گفته مخبر، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد به مردم سپرده شود، همانطور که سیاست و اداره جنگ به مردم سپرده شد.
وی اظهار کرد: نمی دانم چرا همه واهمه داریم که اقتصاد را مردمی کنیم ما مسائل خطرناک تر را به مردم دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم.
مخبر با اعلام این که توانمندهای کشور، ظرفیت دو برابر جمعیت فعلی را دارد، تاکید کرد: عزم و نهضت ملی برای حل دو موضوع اساسی کشور لازم است از دلسوزان نظام و مردم خواهش می کنم مساله اشتغال و رفع فقر را جدی بگیرند زیرا این وضعیت زیبنده کشور نیست.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هیچ کاری انجام نمی شود مگر با منطق اقتصاد مقاومتی و در ستاد، موضوع اشتغال را در همه ابعاد برنامه ریزی شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد: از جمله ۳۲۰ بنگاه در زیرمجموعه ستاد راه اندازی شده که تا امروز ۱۶۰ بنگاه از آنها به خارج از ستاد سپرده شده است که همین مساله ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
مخبر اضافه کرد: تمام پرونده های بزرگ را به مناطق محروم بردیم و بیش از ۳۰ شرکت از طریق بورس و فرابورس آماده واگذاری به مردم است. همچنین از سال ۹۳ تاکنون از بیش از ۴۰ شرکت خارج شده ایم و موسسه دانش بنیانی را راه اندازی کرده ایم که زمینه خوبی برای ساماندهی دیگر شرکت های دانش بنیان است.
وی، پشتیبانی از ۳۵۰ گروه جهادی، احداث هزار و ۳۵۰ مدرسه و تحویل ۹۳۰ باب از آنها را از جمله خدمات ستاد اجرایی دانست و گفت: حدود ۴۰۰ مدرسه در حال ساخت است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: ۲۵ هزار پروژه از مسجد و مدرسه و بیمارستان گرفته تا موارد دیگر احداث کرده ایم اما کار اصلی ما این نیست بلکه هدف اصلی ایجاد اشتغال است.
مخبر درباره فعالیت های درمانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای ۶۰ هزار بیمار سرطانی خدمات ویژه ارائه شدو همچنین سه هزار زوج نابارور شناسایی شدند که دو هزار مورد از آنها را پوشش دادیم و نتیجه آن تولد حدود ۲۵۰ کودک است که بیشتر آنها در مناطق محروم زندگی می کنند.
وی از ارائه وام قرض الحسنه به حدود ۵۰ هزار نیازمند خبر داد و گفت: کاشت حلزونی برای نوزادان ناشنوا به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی در ستاد اجرایی در حال انجام است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ هزار نفر خبر داد و افزود: اگر معیشت مردم تامین شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد؛ در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از سه هزار تقاضای مشارکت وجود دارد که می تواند زمینه جذب ۶۰ هزار میلیارد تومان مشارکت در جهت اشتغالزایی را فراهم کند.


خبر ۱۲ مرداد ۹۶ – تسهیلات اشتغال زایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر : رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بنیاد برکت به ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تسهیلات قرض‌الحسنه‌ ۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله خرید شتر اعطا می‌کند.

دکتر محمد مخبر در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان و امضای تفاهم‌نامه‌ توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و کمک به محرومیت‌زدایی و قراردادهای مشارکت با جوامع محلی و روستایی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان نقطه‌ وحدت و نمونه‌ هم‌زیستی اقوام مختلف است و ارتباط و علاقه‌مندی بسیار خوبی بین مردم سیستان و بلوچستان و رهبری وجود دارد.
وی گفت: با وجود ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد پسندیده نیست که حتی یک نفر بیکار و فقیر داشته باشیم.
مخبر اذعان داشت: ایران در بحث تولید صنایع دستی رتبه‌ی هشتم و در بحث تنوع رتبه‌ی اول را دارد که باید از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده شود. دکتر مخبر تأکید کرد در زمینه‌ی سامان‌دهی صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: تکیه بر بنگاه‌های خرد و متوسط و آموزش نیروی انسانی از راه‌های پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته است و در این استان با این ظرفیت باید اشتغال مبتنی بر تولیدات و مزیت‌های صادرات‌محور را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: مردم باید ثمره‌ی شیرینی محصولات خود را بچشند و امیدواریم این سفر نقطه‌ی عطفی در این حلقه‌ی مفقوده ایجاد کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه‌ی فرآوری خرما در سراوان، کارخانه فرآوری پسته در بخش کورین زاهدان، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و اختصاص اعتبار برای کودکان بازمانده از تحصیل از جمله طرح‌های بنیاد برکت در این استان است که امروز مورد موافقت قرار گرفت.
وی بیان کرد: کارخانه‌ی فرآوری خرما در سراوان با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال و کارخانه‌ی فرآوری پسته در بخش کورین شهرستان زاهدان با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می‌شود.
مخبر همچنین تأکید کرد: پرورش شتر ظرفیت بسیار خوبی در استان است که باید طرحی جامع در زمینه‌ی پرورش و سامان‌دهی آن با مدل اجتماع‌محور در استان نوشته شود و ما این آمادگی را داریم که به افراد متقاضی خرید شتر وام قرض‌الحسنه دهیم.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت به ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تسهیلات قرض‌الحسنه‌ ۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله خرید شتر اعطا می‌کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال برای جذب ۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان اختصاص‌می یابد.
مخبر اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار، تمام ۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان مهر ماه امسال سر کلاس درس حاضر خواهند شد.
وی افزود: مهارت‌آموزی نیروی انسانی برای توسعه‌ کشور و سیستان و بلوچستان از اهمیت خاصی برخوردار است که بنیاد برکت در این زمینه فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان پنج هنرستان کار و دانش به منظور مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان این استان می‌سازد.
وی بیان کرد: بنیاد برکت این آمادگی را دارد تا به واحدهای تولیدی غیرفعال در سیستان و بلوچستان، که می‌توانند به چرخه‌ تولید بازگردند تسهیلات ارایه کند و در همین زمینه، گروه ارزیاب مورد نیاز را برای بررسی و تهیه‌ی گزارش به منظور تصمیم‌گیری به مناطق اعزام می‌کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و نیاز مردم به امکانات بهداشتی، بنیاد برکت ۶ دستگاه اتوبوس را برای انجام معاینات غربالگری و درمانی به این استان اختصاص می‌دهد. ایجاد پایگاه‌های مشارکت سلامت نیز ضرورتی مهم در استان است که در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌پذیرد.
مخبر اظهار داشت: بنیاد برکت ۲۵ درصد هزینه‌ ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در حاشیه‌ زاهدان را نیز تقبل می‌کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: در زمینه‌ اجرای طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی منطقه‌ی سیستان نیز بررسی‌های لازم انجام و حمایت‌های مورد نظر انجام خواهد شد.
مخبر گفت: تاکنون از سوی این ستاد ۲۰۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده است و در این سفر نیز تأکید بر بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال است که در رفع بیکاری استان و ارتقای معیشت مردم مؤثر هستند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف، مظهر وحدت بین شیعه و سنی در جهان است.
مخبر بیان کرد: علاقه و محبت متقابلی بین رهبر معظم انقلاب و مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از این پتانسیل‌ها برای تأمین نیاز سایر استان‌های کشور نیز بهره برد.
در نشست امروز، تفاهم‌نامه‌ی جامع محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استاندار سیستان و بلوچستان امضا شد.
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق بنیاد برکت پیش از این نیز نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده بود که با مبلغ تفاهم‌نامه‌ اخیر این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. با اجرای بخش‌های مربوط به توانمندسازی اقتصادی تفاهم‌نامه‌ امضا شده، برای ۸۰۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.


بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در نظر دارد به منظور شناسایی و انتصاب افراد توانمند و مجرب در هیأت مدیره‌ی شرکت‌های مشارکتی خود در استان‌های مختلف به صورت موظف و یا غیرموظف، از بین داوطلبان واجد شرایط، از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه اقدام نماید.
بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در نظر دارد به منظور شناسایی و انتصاب افراد توانمند و مجرب در هیأت مدیره‌ی شرکت‌های مشارکتی خود در استان‌های مختلف به صورت موظف و یا غیرموظف، از بین داوطلبان واجد شرایط، از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه اقدام نماید.

کلیه‌ی متقاضیان واجد شرایط می‌توانند ضمن تکمیل فایل پیوست، آن را به نشانی ایمیل  [email protected] ارسال نمایند.

حداقل شرایط مدنظر:
۱.    دارا بودن حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۶۰ سال
۲.    دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، حسابداری و صنایع
۳.    دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه‌ی کار
۴.    دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه‌ی مدیریتی
۵.    عدم سابقه‌ی محکومیت جزایی و کیفری
۶.    تسلط کامل به مباحث شرکت‌داری، قانون تجارت و دیگر قوانین مالی، اداری و مالیاتی، اصول حاکمیت شرکتی، وظایف مجمع و هیأت مدیره‌ی بنگاه‌های اقتصادی، صورت‌های مالی و …
۷.    عدم داشتن معوقات و بدهی‌های بانکی و مالیاتی و چک برگشتی
۸.    ترجیحاً بومی و ساکن استان مورد تقاضا

چگونگی دعوت به آزمون و مصاحبه پس از بررسی اولیه‌ی روزمه‌های دریافتی و براساس اولویت‌های مورد نیاز، از طریق تلفن به اطلاع متقاضی خواهد رسید. لذا از متقاضیان درخواست می‌شود در ثبت شماره‌ تلفن خود دقت نمایند و از پیگیری حضوری و یا تلفنی خودداری فرمایند.

بدیهی است متقاضیانی که در بررسی اولیه‌ی رزومه، حایز حداقل شرایط لازم نباشند، برای مصاحبه دعوت نخواهند شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲)

  1. محمدهادی گفت:

    فرم. خام رزنومه اصلا باز نمیکنه لطفا پیگیری کنید

  2. سید هادی علوی تفتی گفت:

    سلام..خدا قوت..

    ان شاء الله که در عمل انجام شده باشد. و دیگر بیکار در هیچ استان و شهرستان و روستاها نداشته باشیم.

    اللهم عجل لولیک الفرج…//////////////////۳۱۳+۱ نفر.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها