بنیاد برکت ۵۲۲ فرصت شغلی در پاکدشت ایجاد کرد

فرماندار پاکدشت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای امسال تاکنون برای ۵۲۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد کرده است.

مهدی یوسفی جمارانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین چارچوب قرار بود ۲۰۰ طرح اشتغالزایی برای نخستین بار تا پایان امسال با مشارکت بنیاد برکت در قالب طرح سحاب در این شهرستان اجرا شود که از این تعداد تاکنون ۱۴۶ طرح به مرحله اجرا در آمده است.
وی با بیان اینکه طرح های اشتغالزایی در هشت روستای شهرستان اجرایی شده است، افزود: مرحله اول این طرح در ۶ روستای بخش مرکزی و شریف آباد شامل توچال، فیلستان، چنگی، حاجی آباد، آلوئک و کلین با اجرای ۷۰ طرح انجام شده بود که در این مرحله ۲ روستای قشلاق حاجی آباد و ابراهیم آباد نیز به مجموع روستاهای شهرستان اضافه شد.
یوسفی جمارانی با بیان اینکه این طرح ها توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح سحاب، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار روستائیان است که این امر سهم به سزایی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد.
وی با اشاره به این‌که تاکنون در اجرای این طرح ۶۲ میلیارد ریال اعتبار جذب شهرستان شده است، افزود: با اجرای ۱۴۶طرح اشتغالزایی، برای ۴۰۵ نفر به شکل مستقیم و ۱۱۷ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که میزان تسهیلات اعطایی با توجه به مشاغل و رسته‌های کاری متفاوت است، توضیح داد: سقف تسهیلات حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان است که با توجه به نوع مشاغل و ظرفیت‌های منطقه، متفاوت است و عمده آن‌ها شامل مشاغل خرد خانگی نظیر قالیبافی، صنایع دستی، تولید پوشاک و کفش و مشاغل فنی در روستاها است.
فرماندار پاکدشت بر توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: ظرفیت افراد و روستاها در مشاغل ایجاد شده متفاوت است که بر این اساس، درخواست افراد متقاضی در کارگروه اشتغال روستایی مطرح و پس از تصویب، طرح به تسهیلگرِ بنیاد برکت معرفی و بعد از تایید این تسهیلات اعطا می‌ شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها