ایجاد ۶۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بخش اعظم فعالیت های بنیاد برکت در کشور در زمینه اشتغال است که در همین راستا بیش از ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد مخبر در مراسم بهره‌برداری از ۳ هزار طرح اشتغال کولبران در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه اظهار کرد: بخش اعظم فعالیت های بنیاد برکت در کشور در زمینه اشتغال است که در همین راستا بیش از ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی از احداث ۲ هزار باب مدرسه توسط بنیاد در سطح کشور خبر داد و گفت: در زمینه های احداث مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی ، آب رسانی و ساخت بیمارستان نیز بنیاد برکت فعالیت های بسیار برجسته ای داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از جمله دستگاه های فعال کشور بوده است، گفت: بنیاد از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون در کمک به مردم و جامعه پزشکی، تهیه تجهیزات، مواد ضدعفونی کننده و درمان بیماران و تهیه دارو نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: در زمینه تهیه واکسن کرونا نیز بنیاد برکت فعالیت‌های بسیار مطلوبی داشته و برخلاف تصورات که وجود داشت، امروز بیگانگان دستشان را به سمت جمهوری اسلامی دراز کرده اند و خواهان تهیه دارو و تجهیزات درمانی شده اند.

وی با بیان اینکه چندین کشور تقاضای پیش خرید واکسن کرونا را از ما کرده اند، گفت: در کردستان نیز کارهای بسیار مطلوبی انجام شده است که از جمله آنها به اتمام رساندن ۸هزار طرح با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان و ایجاد قریب به ۴۰ هزار شغل مستقیم است.

وی تصریح کرد: همچنین انجام و اتمام قریب به ۳هزار طرح با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار شغل نیز در حال انجام است که در مجموع این موارد حدود ۵۰ هزار شغل در کردستان با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رقم خواهد خورد.

مخبر افزود: طرح هایی در بخش تهیه گوشت، تولید ماهی، باغداری و ایجاد خوابگاه برای دانشگاه کردستان نیز با پیگیری هایی که از سوی استاندار کردستان انجام شده است.

وی در زمینه حل مشکلات و ایجاد شغل برای کولبران هم بیان کرد: با توجه به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح هایی که در این زمینه انجام داده ایم به این اطمینان رسیده ایم که می توان مشکل کولبرهایی را که صرفا به دلیل نیاز و به خاطر بیکاری وارد این کار شده اند با ایجاد شغل پایدار رفع کنیم.

مخبر افزود :با ایجاد شغل برای کولبران علاوه بر کمک به این قشر مظلوم، بخشی از نیازهای کشور نیز در زمینه تهیه عسل، گوشت و فرآورده های دامی حل خواهد شد.

مخبر با اشاره به طرح دیم در کشاورزی افزود: در کشور حدود ۶۶۰ هزار هکتار زمین دیم در بحث فنی و تکنولوژی و نیز در بحث بذر و برداشت در حال توسعه است که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن مربوط به استان کردستان است.

وی گفت: تاکنون ۳ هزار طرح باسرمایه ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شده که برای ۹ هزار کولبر شغل ایجاد شده است و در سال آینده نیز برای ۱۵ هزار نفر دیگر شغل ایجاد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این ایام فرصت بسیار خوبی است که از ویژگی های والای حضرت امام یاد کنیم گرچه همه ایام روز حضرت امام است، افزود: مکتب امام ؛مکتب با مردم بودن و حل مسائل مردم است.

وی عنوان کرد: امام تنها با فکر و اعتقاد و تدین مردم کار میکردند و تمام مسائل کشور را با مردم حل می نمود؛ این ویژگی حضرت امام منبعث از مکتب پیامبر گرامی اسلام است که امروز نیز رهبر انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه امام و شیوه و مکتب فکری ایشان هستند.

مخبر ادامه داد : راهبرد کمک و همکاری با مردم و تکیه به مردم از راهبردهای اساسی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

منبع : خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها