بنیاد برکت یک هزار فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد می‌کند

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: امسال هدف‌ این بنیاد بر اجرا و حمایت از حداقل یک هزار طرح اشتغال زا در تمام شهرستان‌های این استان متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مهرداد اصغری افزود: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و مشاغل خانگی بنیاد برکت در سال ۹۸ و ۹۹ در شهرستان‌های خلخال، کوثر و بیله‌سوار اجرا شد.
وی اظهارکرد: تاکنون از ۸۵۰ طرح زود بازده و خانگی در روستاهای استان حمایت شده و بزودی بیش از چهار هزار فرصت شغلی جدید در شهرستان‌های هدف ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به نحوه حمایت از کارگاه‌های تولیدی راه‌اندازی شده و اشتغال‌زا از سوی بنیاد برکت گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه تنفس‌دار با کارمزد بانکی چهار درصد و با بازپرداخت ۴۸ تا ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده و سقف این تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زا است.
وی با بیان اینکه عملکرد بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی مناطق محروم این استان مناسب بوده و این نهاد نقش مثبتی در حل مشکل اشتغال در مناطق محروم روستایی از جمله شهرستان خلخال داشته است. افزود: ۵۳۰ طرح اقتصادی و اشتغال‌زا را در مناطق محروم روستایی خلخال اجرا شده است.
اصغری بیان کرد: با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی در حوزه مشاغل خرد و اجتماع محور تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زای روستایی خلخال قرار گرفته و تا پایان امسال نیز ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت پرداخت خواهد شد.
وی به تلاش برای اجرا و توسعه طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: امسال با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به مجریان ۱۵۰ طرح اشتغال روستایی در حوزه تولید کشاورزی ، تولید پوشاک ، دامداری ، زنبورداری ، پرورش مرغ و ماکیان ۷۵ درصد از اهداف اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۰ محقق شده و تاکنون نیز هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خلخال ایجاد شده است.
اصغری با بیان اینکه خلخال جزو ۲ شهرستان برتر با تنوع شغلی بسیار بالای استان اردبیل است، افزود: برای بهره‌مندی متقاضیان طرح‌های شناسایی شده جدید از تسهیلات بانکی بنیاد برکت در روستاهای خلخال تلاش می‌شود.
نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

منبع : خبرگزاری بسیج

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها