استخدام تمام آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال ۱۴۰۰

برای دریافت آخرین استخدام های روز کشور اینجا کلیک کنید

استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

 

خبر ۲۲ خرداد ۱۴۰۰: تمدید ثبت نام آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی قبل از سال ۱۳۹۲ (منبع: سایت جهاددانشگاهی)

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر(دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی قبل از سال ۱۳۹۲می‌رساند، با توجه به عدم تکمیل پرونده و عدم دریافت اطلاعات برخی از واجدین شرایط و تقاضای داوطلبان، مهلت ثبت‌نام این آزمون تا پایان روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.


۱۲ خرداد ۱۴۰۰  –  شروع ثبت نام آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی

به استناد قانون الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش سراسر کشور، مصوب ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ و شیوه نامه های شماره ۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۹/۲، ۱۴۰/۴۰ مورخ ۱۳۹۹/۹/۵ و ۱۴۰/۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۰ وزارت آموزش و پرورش، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای برگزاری آزمون داخلی به منظور تعیین حد نصاب به شرح زیر اعلام می گردد:
ثبت‌نام این آزمون تا پایان جمعه ۲۱ خرداد ماه تا پایان دوشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

> بخش اول: تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:
الف) قانون
قانون الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ مجلس شورای اسلامی
ب) سازمان
سازمان اداری و استخدامی کشور
ج) وزارت
وزارت آموزش و پرورش
د) دانشگاه
دانشگاه فرهنگیان
هـ) آموزشیار نهضت سوادآموزی
فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد.
و) آموزش دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی
آموزش دهندگانی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ به صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد.
ز) معلمان قرآنی
افرادی که با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی یا معدل حوزوی (حداقل کاردانی/ سطح یک حوزه) از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ صرفاً در یکی از مدارس دولتی و یا دارالقرآن های دولتی تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش بدون واسطه و مستقیم تحت عنوان مربی قرآنی یا معلم قران حداقل ۱۲ ساعت در هفته همکاری داشته و حقوق خود را از محل اعتبارات دولتی و یا مشارکت های مردمی (ساز و کار مدیر مدرسه یا مدیر دارالقران، انجمن اولیاء و مربیان) دریافت کرده باشند.
ح) افرادی که با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا معادل حوزوی (حداقل سطح یک) از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ طی تفاهم نامه منقده یا معرفینامه رسمی حوزه علمیه مراکز استان ها، حداقل ۱۲ ساعت در هفته با مدارس دولتی و در قالب مدرس طرح امین همکاری داشته و حقوق خود را از محل اعتبارات حوزه علمیه یا آموزش و پرورش دریافت نموده باشند.

> شرایط عمومی داوطلبان

۱. داشتن تابعیت ایران
۲. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
۶. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.
۹. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و یا بازنشسته باشند.
۱۰. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی
تذکر: ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، حداکثر تا پایان روز ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ می باشد؛ ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه تحصیلی می باشد.

> شرایط اختصاصی داوطلبان

– آموزشیاران و آموزش دهندگان دونفر و بالاتر نهضت سواد آموزی
– معلمان قرآنی
– طرح امین

> بخش سوم : مواد آزمون

به استناد تبصره (۱) ماده (۵) تصویب نامه شماره ۷۹۷۹۵/ت/۵۶۶۱۰هـ مورخ ۱۳۹۸/۶/۳۰ هیات محترم وزیران با توجه به نیاز وزارت در شغل آموزگاری آزمون داخلی موضوع این ماده صرفاً در رشته آموزگار ابتدایی برگزار خواهد شد.
مواد آزمون داخلی رشته شغلی آموزگاری در دو بخش عمومی و تخصصی به شرح ذیل تعیین می شود:
– آزمون عمومی:
این آزمون به صورت چند گزینه ای بوده و مواد آزمون شامل:
– فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
– معارف اسلامی
– ریاضی و آمار مقدماتی
– زبان و ادبیات فارسی
– اطلاعات عمومی – هوش و توانمندی های ذهنی
– زبان انگلیسی عمومی
– آزمون تخصصی:
این آزمون به صورت چند گزینه ای است و مواد آزمون تخصصی شامل:
– اصول و فلسفه تعلیم و تربیت
– روان شناسی پرورشی
– روان شناسی رشد
– روش ها و فنون تدریس
– اندازه گیری، سنجش نو ارزشیابی آموزشی
تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (۱) می باشند.

> بخش چهارم : امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران
بر اساس تبصره (۳) ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای مشمولین سهمیه ایثارگران (۲۵%) و (۵%) ، کسب حداقل هشتاد درصد ۸۰% حد نصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده در آزمون الزامی می باشد.

– ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

 

– ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

توضیحات:
۱. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور، مجاز به انتخاب سهمیه ۲۵% ایثارگران نمی باشند.
۲. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور لازم است قبل از ثبت نام برای تائید مستندات استفاده از سهمیه مذکور به اداره کل آموزش و پرورش استان – مدیریت منابع انسانی و امور اداری مراجعه نمایند.
ب) سهمیه معلولین
جذب معلولین با ارائه معرفینامه از اداره کل بهزیستی استان و از محل سهمیه سه درصد (۳%) قانون جامع حمایت از معلولان و در صورت کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون داخلی و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول و بر اساس امتیازات فضلی در هنگام معرفی به دوره آموزشی امکان پذیر خواهد بود.

> بخش پنجم: مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان روز جمعه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ در سامانه به آدرس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
داوطلبانی که در بازه زمانی فوق ثبت نام نموده اند، برای ویرایش اطلاعات خود می توانند تا پایان روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰ نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است در روز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰ ثبت نام جدید انجام نمی شود و فقط داوطلبانی که قبلا ثبت نام نموده اند، می تواند ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی شرکت در آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک:
۱. عکس پرسنلی: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
– عکس ۴×۳ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
– با فرمت JPG بوده و اندازه آن باید حداقل ۲۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ پیکسل باشد؛
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱) : اسکن و استفاده از عکس روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲) : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند، رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۲. کارت ملی
تذکر(۱): داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۱ و ۲ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و در هنگام ثبت نام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.
– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛
– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد حذف و ترجیحا رنگی باشد.

> پرداخت وجه:

متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۹۰۰/۰۰۰ ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۵/۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی و کد CVV2 مورد نیاز می باشد.
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص می یابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبت نام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، می تواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، می بایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر ۲: در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/ توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر ۳: به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
د) شروع فرآیند ثبت نام:
فرآیند ثبت نام در سامانه، در شش مرحله انجام می پذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.
مرحله ۱: بارگذاری مدارک
در این بخش، مدارک مشخص شده در «بند ب» بارگذاری می گردد.
مرحله ۲: اطلاعات فردی
مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت می گردد.
مرحله ۳ : سهمیه
این بخش مربوط به ثبت سهمیه داوطلبان می باشد.
تذکرات مهم :
۱- به دلیل ارتباط سامانه ثبت نام با سامانه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، فقط افرادی امکان استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران را خواهند داشت که اطلاعات آنان در سامانه سجایای بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده باشد که در این صورت اطلاعات مربوط به سهمیه ۲۵ درصد و نوع آن به صورت خودکار در سامانه ثبت خواهد شد.
داوطلبانی که اطلاعات آنان در سامانه بنیاد شهید و امور ایثاگران ثبت نشده باشد و قصد استفاده از این سهمیه را داشته باشند، فقط زمانی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند که پس از مراجعه به بنیاد شهید محل تشکیل پرونده خود، کدملی و اطلاعات ایثارگری خود را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند. این دسته از داوطلبان ابتدا بدون استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ثبت نام خود را تکمیل نموده و ضروری است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران، در مدت زمان مشخص شده جهت ثبت نام، اقدام به ویرایش اطلاعات خود نموده و از سهمیه ۲۵ درصد خود استفاده نمایند. چنانچه این دسته از داوطلبان در مدت مذکور نتوانند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید مورد تایید قرار دهند، صرفا تا قبل از شروع ثبت نام (مورخ ۱۴۰۰/۳/۱۲) فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه بنیاد شهید به تایید برسانند. بدیهی است در صورت عدم تایید اولویت ایثارگری داوطلب، ثبت نام فرد با سهمیه آزاد به قوت خود باقی خواهد ماند.
۲- صرفا نیروهای مشمول قانون ( آموزشیاران و آموزش دهندگان دونفر و بالاتر نهضت سواد آموزی معلمان قرآنی/ طرح امین) می توانند برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند، که مشخصات آنان قبلا توسط نهضت سوادآموزی و اداره کل آموزش و پرورش استانها و براساس شیوه نامه۱۴۰/۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۰ تایید شده و کد ملی آنان در سامانه آزمون موجود باشد؛ لذا افرادی که کد ملی و اطلاعات آنان از سوی نهضت سوادآموزی و اداره کل آموزش وپرورش استانها تایید نشده است امکان ثبت نام در آزمون برای آنان فراهم نخواهد بود.
توجه: در صورتی که اطلاعات افراد(صرفا مشمولین قانون در سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برای ثبت نام وجود ندارد، می بایست برای پیگیری در مهلت ثبت نام ۱۴۰۰/۳/۱۲ تا ۱۴۰۰/۳/۲۱ به نهضت سوادآموزی یا مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش وپرورش استان محل سکونت خود مراجعه نموده و نسبت به رفع مشکل خود اقدام نماید و پس از رفع مشکل می تواند نسبت به ثبت نام اقدام نماید.
۳- معلمان قرآنی و مدرسین طرح امین نیز که پرونده آنها براساس شیوه نامه شماره ۱۴۰/۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۰ وزارت آموزش و پرورش بررسی و توسط منطقه و استان تائید گردیده، می توانند در آزمون شرکت کنند.
مرحله ۴: اطلاعات تحصیلی
اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه می گردد.
مرحله ۵: اطلاعات تکمیلی
اطلاعات تکمیلی شامل اطلاعات تماس با داوطلب و آدرس محل سکونت می باشد. همچنین داوطلب می تواند استان و شهرستان محل آزمون خود را به سامانه اعلام تا در صورت امکان، سامانه نزدیک ترین حوزه آزمون را برای ایشان درنظر بگیرد(محل دقیق آزمون، بر روی کارت ورود به جلسه ذکر خواهد گردید)
مرحله ۶: کد رهگیری
تاکید می گردد صرفا در صورتی ثبت نام فرد به پایان می رسد که داوطلب وارد این مرحله شده و از سامانه «کد رهگیری» دریافت نماید.

 > ویرایش اطلاعات

در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز می باشد، داوطلبان می توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.
نکته بسیار مهم : در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتما می بایست دوباره تمامی ۶ مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.
و) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون
کارت شرکت در آزمون، از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ در مراکز استانها و حسب مورد و بر اساس آمار شرکت کنندگان در سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیک ترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» می باشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

> بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه

الف) کسب حدنصاب علمی
پس از برگزاری آزمون، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان بر اساس ۵۰% نمره کل آزمون که در آن نمرات آزمون فرد با ارزش وزنی چهل درصد(۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد(۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی است، محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می گیرد.
تذکر مهم :
داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون داخلی نشوند از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفا کارنامه آزمون کتبی از طریق پروفایل شخصی جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا این آزمون براساس قانون الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش، مصوب ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ صرفا برای یکبار برگزار می گردد و به هیچ وجه تجدید نخواهد شد.

> اعلام نتایج اولیه

افرادی که حدنصاب قبولی در آزمون را کسب نموده اند جهت بررسی مدارک به کارگروه بررسی مدارک استان معرفی می گردند. نمره کل افراد دارای سهمیه در کارنامه اولیه صادرشده، صرفا بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیه های قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط، اعلام خواهد گردید.

> اعلام نتایج نهایی

افرادی که در این مرحله به عنوان پذیرفته شده نهایی (قبولی دارای حد نصاب) معرفی می گردند به همراه سایر مشمولین و در سقف ظرفیت استخدام سالیانه اعلامی توسط سازمان به دانشگاه برای گذراندن دوره آموزشی یک ساله در رشته شغلی آموزگاری استخدام می شوند.
۱) آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر دو نفر و بالاتر که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند و همچنین معلمان قرآنی و مدرسین طرح امین پس از قبولی در آزمون داخلی (کسب حد نصاب) در سقف ظرفیت استخدام سالیانه اعلامی توسط سازمان به دانشگاه فرهنگیان برای گذراندن دوره آموزشی یک ساله در شغل آموزگاری معرفی می شوند.
تبصرہ: کسب حد نصاب لازم در آزمون داخلی به منزله استخدام تلقی نشده و استخدام افراد دارای حد نصاب، با در نظر گرفتن نیاز و در سقف مجوزهای تخصیص یافته (سالیانه) و بر اساس امتیازات فضلی ، شرکت و قبولی در دوره مهارت آموزی یکساله در دانشگاه صورت می پذیرد.
۲) چنانچه فردی در آزمون شرکت نموده و حد نصاب لازم را نیز کسب نماید و یا پس از معرفی افراد به دانشگاه جهت گذراندن دوره آموزشی، محرز گردد؛ که فرد یا افراد معرفی شده فاقد شرایط قانون و شیوه نامه های صادره بوده اند، از ادامه روند تعیین تکلیف و استخدام حذف خواهند شد.

 

پرداخت هزینه | ورود به پروفایل | بازیابی کدرهگیری

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ اسفند  ۹۹ – شورای نگهبان مصوبه مجلس برای استخدام ۱۰ هزار نهضتی و معلم طرح امین را تایید کرد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تایید مصوبه مجلس در خصوص برگزاری آزمون مجدد برای حدود ۱۰ هزار معلم نهضتی و مدرسین طرح امین در سراسر کشور خبر داد.


 خبر ۲۴ مهر ۹۹ – استخدام ۸۴۰ معلول در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال در آموزش و پرورش ۲۸ هزار نفر استخدام داریم که برای گروه معلولان پیش بینی شده ۳ درصد (معادل ۸۴۰ نفر) است.
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسمی که به مناسبت روز جهانی نابینایان با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین رییس سازمان بهزیستی برگزار شد، نماینده نابینایان در استان اصفهان درباره وضعیت استخدام نابینان در وزارت آموزش و پرورش مطالبی را عنوان کرد.


 خبر ۲۲ شهریور ۹۹ – برگزاری مجدد آزمون استخدامی برای آموزشیاران سوادآموزی

برگزاری مجدد آزمون استخدامی برای آموزشیاران سوادآموزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: آزمون استخدامی مجدد به صورت داخلی برای آموزشیاران سوادآموزی کشور و این استان برگزار می‌شود.


 خبر ۱۷ شهریور ۹۹ –  امسال می‌توانیم ۲۵ هزار نفر از پذیرفته‌ شدگان آزمون نهضت سوادآموزی را استخدام کنیم

به گفته وزیر آموزش‌ و پرورش این وزارتخانه امسال می‌تواند تنها ۲۵ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی را استخدام کند و مابقی آنها طی سال‌های آینده استخدام خواهند شد.


 خبر ۱۹ اسفند ۹۸ –  اطلاعیه آموزش و پرورش در خصوص آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی

اطلاعیه شماره ۲ تمدید زمان ثبت نام

قابل توجه آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به اطلاع کلیه آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی می رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به منظور رفاه حال افرادی که نام آنها در لیست افراد تایید شده برای ثبت نام توسط نهضت سوادآموزی نمی باشد زمان ثبت نام تا پایان اسفندماه ۱۳۹۸ تمدید شده است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۲۳ بهمن ۹۸ – آزمون استخدام آموزش‌یاران نهضت قبل از پایان سال برگزار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر داد آزمون استخدامی آموزش یاران نهضت قبل از پایان سال برگزار می‌شود، اما برای مربیان پیش‌دبستانی که از محل اعتبارات دولتی حقوق نگرفته‌اند، منتظر تعیین تکلیف استفیاریه مجلس هستیم.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۲ دی ۹۸ – جذب ۱۰۰۰ معلم نهضتی لرستان در مدارس تهران

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به جذب بیش از هزار معلم نهضتی این استان در مدارس تهران گفت: ۳۰۰ نفر را هم در شهرهای مختلف لرستان به کار گرفتیم.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۵ آذر ۹۸ – آغاز تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ شیوه نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به کلیه استان‌ها خبر داد و گفت: عملیات مربوط به تبدیل وضعیت کلیه مشمولان یعنی آموزشیاران نضهت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش دبستانی از همین هفته آغاز خواهد شد.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۲۰ مهر ۹۸ – استخدام آموزشیاران متناسب با شرایط آموزش و پروش

محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سهمیه جذب آموزشیاران در دولت تصویب ‌شده که متناسب با شرایط آموزش‌وپرورش استخدام می‌شوند.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۲۶ مرداد ۹۸ -نیروهای نهضت سوادآموزی در سرازیری استخدام

شاپور محمد زاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره آخرین جزئیات از به کار گیری نهضتی ها به عنوان حق التدریس و استخدام گفت:

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۱۹ مرداد ۹۸ -نیروهای نهضت سوادآموزی در سرازیری استخدام

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از جذب ۱ هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای این سازمان خبر داد و گفت: آن دسته از نیروهایی که مشمول استخدام می‌شوند، پرونده‌هایشان تکمیل شده است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۱۹ خرداد ۹۸ -۲ هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان گلستان

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا بهمن ‌ماه امسال ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان گلستان ایجاد و به ‌بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش بازارکار خبرگزاری فارس، در پی بازدید محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از مناطق سیل‌زده‌ی‌ استان گلستان، ایجاد و راه‌اندازی ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی در این مناطق مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفت.
بنابر این گزارش، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مامور و موظف به ایجاد این تعداد طرح اشتغال‌زایی در تمامی شهرها و مناطق استان گلستان شد. عملیات اجرایی ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی از تیر ماه سال جاری و با جذب تسهیل‌گران مورد نیاز آغاز و تمامی طرح‌ها تا بهمن ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.
برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن‌ها، بیش از ۵۶۰۰ فرصت شغلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان گلستان ایجاد خواهد شد.
براساس این گزارش، رسته‌هایی که در آن‌ها شغل ایجاد خواهد شد، با توجه به ظرفیت، پتانسیل و مزیت‌های شناسایی‌شده در هر منطقه توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت مشخص و معرفی می‌شوند. در انتخاب این رسته‌های شغلی علاوه بر مزیت‌های منطقه‌ای، اولویت‌ها و ظرفیت‌های جوامع محلی نیز مدنظر قرار می‌گیرد. با این حال، مشاغلی هم‌چون پرورش دام سبک و سنگین و بوقلمون و دیگر مشاغل و کسب‌وکارهای خرد، در اولویت خواهند بود.
لازم به توضیح است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخوردار، نهضت اشتغال‌زایی را در این مناطق در دستور کار قرار داده است. این بنیاد هم‌چنین تا به امروز ۹۱ طرح توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و عمرانی و زیربنایی در زمینه‌های مختلفی چون ساخت مدرسه، بیمارستان، مرکز بهداشت و درمان، مرکز فرهنگی مذهبی، و ارایه‌ی خدمات مالی و بیمه‌ای به روستاییان و ایتام را با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۵ میلیارد ریال در استان گلستان به بهره‌برداری رسانده است.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۲۰ مرداد ۹۷ – جزئیات استخدام مشروط معلمان حق‌التدریس و ۳۶ هزار نهضتی‌

استخدام معلمان حق‌التدریس، نیروهای پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر یکی از موضوعات چالشی و بحث برانگیز حوزه تامین منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش بوده است.

به گزارش ایسنا، موضوع استخدام معلمان حق‌التدریس همواره موافقان و مخالفان جدی داشته است و چندین مرتبه طرح‌ها و اصلاحیه‌هایی بر قوانین مجلس ارائه شده که برخی از آنها مورد تایید قرار نگرفته و برخی دیگر نحوه بکارگیری این گروه از معلمان را دستخوش تغییراتی کرده اما تا کنون استخدام قطعی آنها مسجل نشده است.
در همین راستا نمایندگان مجلس روز سه شنبه هفته گذشته یکبار دیگر تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس را در دستورکار قرار دادند و نحوه استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مشخص کردند. آنها طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را با ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.
بر این اساس در صورت تایید شورای نگهبان، معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزشیاران مستمر در نهضت سوادآموزی با طی یک دوره‌ آموزشی و قبولی آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش به استخدام این وزارتخانه درمی‌آیند.
این قانون وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرده است که مشمولان قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۵/۶/۳ را با شرایطی استخدام کند.
کلیه نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه) به استخدام درآیند.
آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند (مشمولین قانون اصلاحی ۳ شهریور ۹۵) بعد از قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پروش برگزار می‌شود با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یک ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند.
نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش بر اساس آیین‌نامه اجرایی که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان استخدامی کشور و نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، تعیین و بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق‌التدریسی‌های تبدیل وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تامین می‌شود.
عبارتی مشکل ساز در قانون جدید استخدام
۳۶ هزار آموزش دهنده مشمول قانون
علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این باره توضیحاتی ارائه کرد و به ایسنا گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مصوب سوم شهریور ۹۵ را با رعایت مواردی استخدام کند. یک بخش مربوط نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی است که با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت و ظرفیتی که سازمان اداری استخدامی تعیین می‌کند یک دوره را در دانشگاه فرهنگیان طی می‌کنند و بعد از سپری کردن دوره آموزشی در آزمون پایانی شرکت می‌کنند و بتدریج تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام می‌شوند.
وی افزود: عبارتی در این قانون آمده که ما را دچار مشکل می کند و مربوط به آموزشیاران و آموزش دهندگان است. آموزشیاران که از استخدام سال ۹۰ و ۹۱ جامانده بودند و حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر بیشتر نیستند. برای آموزش‌دهندگان نیز قید شده است آن دسته از افرادی که در آموزش دو نفر و بالاتر همکاری در قبل از سال ۹۲ همکاری داشته‌اند باید در یک آزمون داخلی که وزارتخانه طراحی می‌کند شرکت کنند و افرادی که حدنصاب را بدست می‌آورند متناسب با رشته و جنس و سنوات دوره یکساله را طی کنند و بعد از قبولی در آزمون، تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در قانون به «آموزش‌دهندگان مستمر» اشاره شده است گفت: در قانون نوشته اند «آموزش دهندگان مستمر دو نفر و بالاتر » که مفهوم آن استمرار همکاری نیست بلکه حدنصاب همکاری است. اگر این تعریف را در نظر بگیریم مفهومش آن است که همه آموزش دهندگان دو نفر و بالاتر که در فاصله سال‌های ۷۹ تا پایان ۹۱ با ما همکاری کرده‌اند مشمول اند که نزدیک به ۳۶ هزار نفر هستند.
باقرزاده در پاسخ به اینکه آیا خروج این تعداد نیرو به مجموعه نهضت ضربه وارد نمی کند؟ عنوان کرد: مجموعه آموزش‌دهندگان ما حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر هستند، اما آنها که استخدام می‌شوند مربوط به سال‌های قبل از ۹۲ هستند. تعداد این افراد زیاد نیست زیرا از بین ۳۶ هزار نفر یک تعدادی در آزمون قبول می‌شوند و بتدریج در طول برنامه ششم توسعه جذب می‌شوند. بنابراین چندان لطمه‌ای به فعالیت ما نمی‌زند و آموزش‌دهندگان زیادی را در برنمی‌گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا آموزش‌دهندگان دو سال و بالاتر باید در حال حاضر هم استمرار خدمت داشته باشند؟ گفت: در پیش نویس قانون الزامی درباره استمرار خدمت بعد از سال ۹۲ نیامده است.
حق‌التدریسی‌ها که خاک کلاس را خورده اند یک گام جلوتر هستند
محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش نیز در پاسخ به اینکه آیا بکارگیری معلمان حق‌التدریس می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش در مدارس کمک کند و روش مناسبی برای جبران کمبود نیرو باشد؟ اظهار کرد: روند استخدام در همه جای جهان همینگونه است و افراد پس از گذراندن مدرسه، آموزش‌های تخصصی در دانشگاه دریافت و وارد حیطه کار می‌شوند. اما نیروهای حق‌التدریس این روند را طی نکرده‌اند. البته معلمان رسمی هم که وارد دانشگاه می‌شوند آموزش‌های لازم و درخوری را در مراکز تربیت معلم دریافت نمی‌کنند. صرفا دروسی را می گذرانند و مدرک می‌گیرند و وارد کلاس‌های درس می‌شوند.
وی افزود: چه بسا این جذب نیرو از معلمان حق‌التدریس، بهتر هم باشد زیرا آنها تجربه دارند. بنده خودم معلم آموزش‌دیده‌ای بودم که در دانشگاه درس خواندم اما تا سرکار نرفتم به آموخته‌هایم اضافه نشد و هرچه آموختم از تجربه عملی و کاری‌ام بود. قطعا نیروهایی که تجربه تدریس دارند یک گام جلوتر هستند
این کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس چند سال معلمی کرده‌اند و خاک کلاس خورده‌اند و روندی را تجربه کرده‌اند که امروز به دردشان می‌خورد اظهار کرد: با توجه به ساختار فعلی، معلمان با تجربه کارآمدتر هستند. هرچند به اذان مسئولان آموزش و پرورش به شدت با کمبود نیرو مواجهیم و قطع روش‌های موجود جبران بازنشستگی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار معلم بازنشسته در چند سال آتی را نمی‌کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۳۰ تیر ۹۷ -تعیین تکلیف وضعیت استخدامی حق‌التدریسان و آموزشیان نهضت‌سوادآموزی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از نتیجه بررسی‌های کمیسیون متبوعش درخصوص وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه طی هفته پیش رو طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مجددا در صحن علنی بررسی می‌شود، گفت: اصلاحیه این طرح در حالی ازسوی کمیسیون آموزش به صحن ارائه شده است که طرح قبلی مبنی بر استخدام این افراد براساس شرکت در آزمونی یکپارچه، اعلام نیاز سازمان استخدامی کشور و تعیین سقف نمره پذیرش به تفکیک جنس، سن، سابقه، شهرستان و استان نتوانست رای نمایندگان را کسب کند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون در جریان بررسی مجدد طرح فوق ابتدا خواهان دریافت آمارِ دقیقی از تعداد معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شد تا بدانیم چه تعداد از این نیروهای خواستار استخدام در کل کشور وجود دارند اما با وجود مشخص شدن تعداد بالای آموزشیاران آمار دقیقی از آن‌ها به دست نیامد.
وی به نتیجه این بررسی‌ها که صرفا در رابطه با افرادی است که شامل مصوبه سال ۹۱ و ۹۲ می‌‍‌شوند اشاره کرد و افزود: نمایندگان در پی بررسی‌های بسیار در رابطه با معلمان حق‌التدریس تصمیم گرفتند، این افراد به دلیل محدود بودن تعداد، فعالیت همزمان در مدارس در کنار معلمان رسمی و نیاز مدارس به وجود آن‌ها، ابتدا در دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله آموزشی را گذرانده و در نهایت پس از قبولی در یک آزمون مجزا در طول برنامه ششم توسعه در استان‌های مختلف، براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک دوره و جنس و… باعنوان معلم استخدامی مشغول به کار شوند.
میرزاده همچنین با بیان اینکه حق التدریسان با استخدام صرفا تبدیل وضعیت می‌شوند، درخصوص تصمیم کمیسیون متبوعش درباره آموزشیاران نهضت سوادآموزی، توضیح داد: تعداد این افراد چندین برابر حق‌التدریسان بود و آموزش و پرورش نتوانست آمار دقیقی از آن‌ها دهد، ضمن آنکه هنوز درخصوص اینکه یک آموزشیار با آموزش چه تعداد دانش‌آموز چنین عنوانی را کسب می‌کند به توافق نرسیده‌اند، با این وجود نمایندگان درخصوص آن‌ها تصمیم گرفتند که ابتدا از آن‌ها صرفا براساس نیاز آزمون گرفته شود و سپس در دانشگاه فرهنگیان دوره یکساله بگذرانند تا پس از گذراندن دوره آموزشی، آن‌ها نیز براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک سن، جنس، رشته و استان استخدام شوند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی دولت جزئیات و نحوه استخدام این افراد را همچون اینکه چه استانی چه تعداد نیرو جذب کند مشخص می‌شود، گفت: دولت سه ماه وقت دارد دستورالعمل اجرایی این طرح را پس از تبدیل به قانون تدوین کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


خبر ۲۷ تیر ۹۷  – تامین نیروی انسانی کارآمد از دستاوردهای مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و نهضتی

عضو کمیسیون آموزش مجلس تامین نیروی انسانی کارآمد را دستاورد مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه طرح بکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از رفت و برگشت‌های مداوم در کمیسیون آموزش مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار گرفت، گفت: این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع ایرادات تبصره‌های باقیمانده به کار خواهند برد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس بر اساس نیاز آموزش و پرورش و توان دولت استخدام می‌شوند، افزود: نحوه تصمیم‌گیری در مورد تعیین تکلیف وضعیت این نیروها طی هفته‌های آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تامین نیروی انسانی کارآمد را یکی از دستاورد و اهدف مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست و ادامه داد: سال‌ها است نیروهای حق التدریسی با تمامی توان و هیچ گونه چشمداشتی و تجارب بالا به آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند.
سعیدی یادآور شد: در حال حاضر وقت آن رسیده که این نیروها از بلاتکلیفی خارج شده تا بر اساس نیاز آموزش و پرورش بتوان نسبت به بکارگیری آنان اقدام کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم افزود: کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور همگی متفق‌القول هستند که باید نیروها با توجه به نیاز و امکانات دولت استخدام شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود با رفع ایرادات طرح مذکور به زودی به صحن علنی ارائه و تصویب شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تامین نیروی انسانی کارآمد را دستاورد مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست.
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه طرح بکارگیری و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از رفت و برگشت‌های مداوم در کمیسیون آموزش مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار گرفت، گفت: این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع ایرادات تبصره‌های باقیمانده به کار خواهند برد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس بر اساس نیاز آموزش و پرورش و توان دولت استخدام می‌شوند، افزود: نحوه تصمیم‌گیری در مورد تعیین تکلیف وضعیت این نیروها طی هفته‌های آتی به اطلاع عموم خواهد رسید.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تامین نیروی انسانی کارآمد را یکی از دستاورد و اهدف مهم طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی دانست و ادامه داد: سال‌ها است نیروهای حق التدریسی با تمامی توان و هیچ گونه چشمداشتی و تجارب بالا به آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند.
سعیدی یادآور شد: در حال حاضر وقت آن رسیده که این نیروها از بلاتکلیفی خارج شده تا بر اساس نیاز آموزش و پرورش بتوان نسبت به بکارگیری آنان اقدام کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم افزود: کمیسیون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور همگی متفق‌القول هستند که باید نیروها با توجه به نیاز و امکانات دولت استخدام شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود با رفع ایرادات طرح مذکور به زودی به صحن علنی ارائه و تصویب شود.

منبع : خبرگزاری خانه ملت


خبر ۱۶ تیر ۹۷ – مصوبه ای برای استخدام حق التدریس ها و نهضتی ها توسط دولت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از کش و قوس های فراوان در کمیسیون آموزش مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ، محمد بیرانوند در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش های نیروی انسانی در آموزش و پرورش» روی آنتن شبکه آموزش‌رفت با بیان اینکه محور توسعه در نیروی انسانی و محور آموزش معلم است گفت تعداد دانش آموزان در سال جاری چقدر است و باید به چه شاخصی برسیم. تعداد معلمان چقدر است و شیوه تامین نیرو چگونه است.

وی افزود: استاندارد و میانگین نیروی انسانی به دانش آموز در دوره فنی و حرفه ای ۱۲ و در دوره نظری ۱۴ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات و تناقضات آماری وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی درباره تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش در سال های آینده گفت: اینکه هنوز اختلاف آماری بر سر بازنشسته شدن نیروهای شاغل داریم یک مصیبت است. سه راه برای محاسبه وجود دارد که مبنا قرار دادن سال استخدام، لیست اسمی شاغلان و سوم استعلام از صندوق بازنشستگی از این جمله است.

بیرانوند افزود: روند رشد جمعیت دانش آموزی یک روند سینوسی است. از آن سو تعدادی معلم در آستانه بازنشستگی قصد دارند ادامه خدمت دهند که بالانس کننده سیستم سینوسی رشد جمعیت دانش آموزی است. آنها که توانایی و یا نیاز دارند استمرار خدمت می‌دهند و ما باید مشوق بگذاریم تا معلمان ادامه خدمت دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال ۱۳۵ هزار نیرو کمبود داریم گفت: ۲۴ هزار مجوز جذب از دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان داده شده و مابقی کمبودها باید از طریق حق التدریس و… تامین شوند.البته ورودی های دانشگاه فرهنگیان چهارسال دیگر وارد سیستم می شوند.

وی تاکید کرد: باید حتما روی کیفیت بخشی کار شود. وجود کلاس های بالای۴۰ نفره و پرتراکم را قبول داریم.

بیرانوند در پایان اعلام کرد: بعد از کش و قوس های فراوان در کمیسیون آموزش مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها داشتیم. در واقع این افراد دو دسته شدند، تعدادی حق التدریس ها بودند که حدود چهل هزار نفرند و دسته دوم نهضتی ها هستند و قرار است تا پایان برنامه ششم دولت این ها را استخدام کند.

منبع  : خبرگزاری مهر


۲۰ دی ۹۶ – تعیین تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها

بدون تعیین تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها موافق برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش نیستیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها را مشخص نکرده، موافق جذب نیروی جدید در این وزارتخانه نیستیم.
سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره برگزاری آزمون جذب و استخدامی آموزش‌وپرورش، گفت: تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها را مشخص نکرده است، موافق جذب نیروی جدید در این وزارتخانه نیستیم.
نماینده مردم گرمی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانال ورود به آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در نظر گرفته شود و این مهم نیز در برنامه ششم توسعه آمده است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با امکانات مناسبی که دارد، معلم متخصص تربیت می‌کند؛ بنابراین با این گونه اقدامات در جذب نیرو در آموزش و پرورش نباید دانشگاه فرهنگیان را به زیر سوال ببریم و اگر لازم نیست که از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیرو جذب کنیم پس چرا دانشگاه‌های مذکور ایجاد شده‌اند.
میرزاده با بیان اینکه شغل معلمی کاملا تخصصی است، افزود: تدریس نیز روش‌های علمی و فن خودش را دارد بنابراین نمی‌توان فردی را به صرف اینکه لیسانس و فوق لیسانس دارد، وارد شغل معلمی کرد و اگر نیاز به نیرو در وزرات آموزش و پرورش وجود دارد می‌بایست از نیروهای حق التدریس در این وزارتخانه که حداقل ۱۰ الی ۱۵ سال سابقه دارند، نیرو جذب شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جذب نیرو در آموزش و پرورش توسط کانال دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی طبق برنامه ششم توسعه عملیاتی شود، گفت: قرار گرفتن نیروهای حق‌التدریس در صف اول جذب نیرو در صورت نیاز در وزارت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت


۱۸ دی  ۹۶  – پیگیری جدی مسئله اشتغال مربیان سوادآموزی استان کهگیلوی و بویراحمد

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مسئله اشتغال مربیان سوادآموزی با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام محمد زارعی بعدازظهر شنبه در دیدار با مسئولین سوادآموزی استان افزود: با توجه به شرایط موجود وبررسی وضعیت نیروی انسانی تلاش ما بر این است که تصمیمات مطلوبی در راستای اشتغال این قشر اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه مجلس نگاه مثبتی به موضوع مربیان سوادآموزی دارد، گفت: آموزش پایه و اساس پیشرفت در یک جامعه است و توجه به معیشت آموزش دهندگان یک ضرورت اساسی است.
زارعی تصریح کرد: طبق فرمایشات امام خمینی (ره)، ارتقای آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه های گوناگون به استقلال فرهنگی و علمی کشور می انجامد.
وی بیان داشت: دانش آموزانی که پدر و مادرشان از نعمت سواد برخورداند، می توانند در زمینه تحصیل رشد و تعالی بیشتر و یهتری داشته باشند و باید فرزندان نیز در این راستا تلاش کنند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با بررسی و تحقق خواسته های این مربیان بخشی از مشکل اشتغال مرتفع می شود.
عدل هاشمی پور افزود: پرونده های مربوط به آموزشیاران و آموزش دهندگان با سابقه قبل از سال۹۲ مجموعه سوادآموزی بازدید و بررسی شده است.
وی افزود: نمایندگان استان در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر


۱۰ دی  ۹۶  –  ۵۰۰ آموزشیار نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد شرایط استخدام دارند

خبرگزاری ایرنا :مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:۵۰۰ آموزشیار نهضت سوادآموزی در این استان شرایط لازم برای استخدام را دارند.
هادی زارع پور روز پنجشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش کسانی که قبل از سال ۱۳۹۲ سالانه پنج نفر را آموزش داده اند و اسناد پرداخت مالی و دریافتی آنها موجود است جزو این افراد هستند.
وی اظهار کرد: اسامی افراد واجد شرایط از سوی آموزش و پرورش استخراج و برای انجام مراحل قانونی به وزارت خانه مربوطه ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون کار آموزش سوادآموزی در این استان از طریق هشت موسسه برون سپاری انجام می شود.
زارع پور بیان کرد: در این طرح به ازای هر نفر آموزش گیرنده که در دوره ۴۰۰ ساعته موفق به قبولی شود ۶ میلیون ۸۰۰ هزار ریال به آموزشیاران پرداخت می شود.
وی بیان کرد: طرح بیمه آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز از مهر امسال شروع شده و به ازای هر سوادآموز سه روز بیمه می شوند.
مدیر کل آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی در سال جاری در استان چهار هزار و ۶۰۰ نفر است.
وی افزود: از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ نفر در دوره سواد آموزی، یک هزار و ۱۰۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز مربوط به دوره تحکیم سواد است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۹۵درصد از تعهد امسال زیرپوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ باسوادی در استان در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ با ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری یعنی حدود ۹۲.۷ درصد است.
هادی زارع پور تأکید کرد: میزان نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ تاکنون ۲.۳ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف سوادآموزی در استان (۱۰ تا ۴۹ سال) بین زنان حدود ۸۹.۴ و در مردان نیز ۹۱.۶ درصد است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شده که ۴۹.۳ درصد این جمعیت زنان و مابقی مرد هستند.


۹ دی  ۹۶ – ۵۰۰ آموزشیار نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد شرایط استخدام دارند

خبرگزاری ایرنا :مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:۵۰۰ آموزشیار نهضت سوادآموزی در این استان شرایط لازم برای استخدام را دارند.
هادی زارع پور روز پنجشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش کسانی که قبل از سال ۱۳۹۲ سالانه پنج نفر را آموزش داده اند و اسناد پرداخت مالی و دریافتی آنها موجود است جزو این افراد هستند.
وی اظهار کرد: اسامی افراد واجد شرایط از سوی آموزش و پرورش استخراج و برای انجام مراحل قانونی به وزارت خانه مربوطه ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون کار آموزش سوادآموزی در این استان از طریق هشت موسسه برون سپاری انجام می شود.
زارع پور بیان کرد: در این طرح به ازای هر نفر آموزش گیرنده که در دوره ۴۰۰ ساعته موفق به قبولی شود ۶ میلیون ۸۰۰ هزار ریال به آموزشیاران پرداخت می شود.
وی بیان کرد: طرح بیمه آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز از مهر امسال شروع شده و به ازای هر سوادآموز سه روز بیمه می شوند.
مدیر کل آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی در سال جاری در استان چهار هزار و ۶۰۰ نفر است.
وی افزود: از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ نفر در دوره سواد آموزی، یک هزار و ۱۰۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز مربوط به دوره تحکیم سواد است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۹۵درصد از تعهد امسال زیرپوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ باسوادی در استان در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ با ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری یعنی حدود ۹۲.۷ درصد است.
هادی زارع پور تأکید کرد: میزان نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ تاکنون ۲.۳ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف سوادآموزی در استان (۱۰ تا ۴۹ سال) بین زنان حدود ۸۹.۴ و در مردان نیز ۹۱.۶ درصد است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شده که ۴۹.۳ درصد این جمعیت زنان و مابقی مرد هستند.


۲۸ مرداد ۹۶ – آموزش دهندگان نهضت بلاتکلیف نیستند 

خبرگزاری ایسنا : رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مخالفت کمیسیون آموزش با طرح استخدام نیروهای نهضتی و پیش دبستانی گفت: از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است. از سوی دیگر این مسیر ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش مناسب نیست، اما چون مجلس قانونی را تصویب کرده بود موظف بودیم به نمایندگی از آموزش دهندگان آن را دنبال کنیم.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: تنها قانونی که اکنون می‌توان آن را اجرا کرد، قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف است که شهریورماه سال گذشته تصویب شد و چهار گروه از جمله نیروهای پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت می‌توانستند در مناطقی که آموزش و پرورش احتیاج به نیروی انسانی دارد به عنوان «حق التدریس» تبدیل وضعیت دهند.
وی افزود: اردیبهشت ماه جاری نمایندگان مجلس طرح دیگری را در مجلس ارائه کردند که ناظر به استخدام این گروه‌های چهارگانه بود که یک فوریت آن در مجلس به تصویب رسید و به کمیسیون آموزش ارجاع شد. کمیسیون آموزش جلسات مختلفی را برگزار کرد که نمایندگان آموزش و پرورش، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در آن حضور داشتند و آمارها از ابعاد مختلف بررسی شد. نمایندگان در نهایت به این جمع بندی رسیدند که در شرایط موجود امکان اجرای این طرح نبوده و به صلاح نیست، بنابراین با این طرح مخالفت شد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مطلع شده‌ایم برخی نمایندگان همزمان پیش نویس طرح دیگری را برای پیگیری حقوق صنفی این گروه‌ها تهیه کرده‌اند که اگر گزارش مخالفت طرح قبلی در صحن ارائه شد آن را مدنظر قرار دهند، درباره سرانجام وعده استخدامی به آموزشیاران نهضت گفت: از نظر ما هیچ کس بلاتکلیف نیست و از ابتدا با آموزش‌دهندگان قرار گذاشتیم که سرانه -هزینه‌ای با ما کار کنند و به ازای تعداد قبولی‌ها در هر سال حق الزحمه دریافت کنند. بنابراین قراری بر استخدام نبوده است که اکنون بتوان گفت عده‌ای پس از مخالفت با این طرح بلاتکلیف شده‌اند.
باقرزاده افزود: از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است. از سوی دیگر این مسیر ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش مناسب نیست زیرا معلمی نیازمند احراز صلاحیت‌هایی است، اما چون مجلس قانونی را تصویب کرده بود موظف بودیم به نمایندگی از آموزش دهندگان آن را دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه دستورالعمل قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ که درباره جذب حق التدریسی آموزشیاران نهضت و نیروهای پیش دبستانی است، در حال تدوین در آموزش و پرورش است گفت: هر تصمیمی که برای نیروهای پیش دبستانی و شرکتی اخذ شود برای آموزش دهندگان هم مصداق دارد.


 

۷ مرداد ۹۶ – آموزشیاران نهضت سوادآموزی مظلوم‌ترین قشر در نظام آموزشی کشور

خبرگزاری خانه ملت : نماینده مجلس دهم با انتقاد از بلاتکلیفی تعداد زیادی از معلمان حق التدریس در نظام آموزشی کشور، آموزشیاران نهضت سواد آموزی را از مظلوم ترین قشرهای فرهنگی کشور دانست.
مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بلاتکلیفی تعداد زیادی از معلمان حق التدریس در نظام آموزشی کشور، آموزشیاران نهضت سواد آموزی را از مظلوم ترین قشرهای فرهنگی کشور از لحاظ بلاتکلیفی در وضعیت استخدامی دانست و گفت: گمنام بودن در سیستم آموزشی کشور، عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه، نبود ردیف های استخدامی، تدریس با حداقل امکانات و تجهیزات از مهمترین مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی است که باید برای رفع آنان فکر اساسی کرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، امنیت شغلی را لازمه پویایی نظام آموزشی کشور خواند و گفت: در دو سال اخیر پیگیری های متعددی بر ای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی صورت گرفته است اما متاسفانه تا به حال نتیجه دلخواهی حاصل نشده است و جمع کثیری از آموزشیاران نهضت سواد آموزی از وضعیت شغلی خود ابراز نارضایتی می کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان کاهش دغدغه های معیشتی و شغلی معلمان را بهترین خدمت به آنان و نظام آموزشی کشور قلمداد کرد و افزود: بدون تردید آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز همپای دیگر معلمان نقش مهم و ارزنده ای در ریشه کن کردن بیسوادی دارند بنابراین باید به آنان کمک کنیم تا از لحاظ وضعیت شغلی و معیشتی به ثبات و آرامش فکری برسند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سخنان یکی از اعضاء هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر تعیین تکلیف ۳۰ هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی پس از انتخابات ریاست جمهوری، ابراز امیدواری کرد دولت جدید طرح و برنامه دقیق و مشخصی برای این موضوع داشته باشد.


۲۷ اردیبهشت ۹۶ – آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در پورتال جهاد دانشگاهی ثبت‌نام کنند

خبرگزاری فارس: جزئیات مربوط به آزمون و شیوه همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان نهضت سوادآموزی اعلام شد و آموزش‌دهندگان سوادآموز می‌توانند در پورتال جهاد دانشگاهی ثبت‌نام کنند.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جزئیات همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص توانمندسازی آموزش‌دهندگان این سازمان اعلام شد.
در اطلاعیه فوق، چگونگی و شرایط افرادی که حائز ثبت نام در پورتال جهاد دانشگاهی برای شرکت در آزمون مربوطه هستند، بیان شده است.
اطلاعیه مربوطه برای آموزش‌دهندگانی است که قصد ثبت‌نام در پورتال فوق‌الذکر را دارند.
۱.محتوای آموزشی دوره توانمندسازی به تدریج روی پورتال جهاد دانشگاهی در حال بارگذاری است و لازم است با ترتیبی که از طریق اطلاعیه جهاد دانشگاهی بارگذاری می‌گردد به سایت مراجعه و از مطالب استفاده کنید.
۲.مطالب اصلی دوره مجموعه فیلم‌های کوتاهی است که توسط اساتید ضبط و بارگذاری شده است و نسخه pdf کتاب‌ها صرفاً برای مطالعه بیشتر است. لذا لازم نیست منابع مذکور چاپ و هزینه اضافه ایجاد شود.
۳. سؤالات آزمون پایانی، از محتوای فیلم‌های آموزشی طراحی می‌شود لذا لازم است تمام مطالب فیلم‌های ضبط و بارگذاری شده مورد توجه قرار گیرد.
۴. طبق قرارداد، جهاد دانشگاهی مسئول پاسخگویی به سؤالات و رفع مشکلات ثبت نام‌کنندگان است، لذا در صورت بروز اشکال در دریافت مطالب، صرفا از طریق جهاد دانشگاهی پیگیری و از مراجعه به واحدهای سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق خودداری کنید.
۵. همان‌طور که قبلا تأکید شده هیچ رابطه‌ای بین شرکت در این آزمون و موضوعاتی مثل استخدام و تبدیل وضعیت وجود ندارد. هر چند که سازمان مستمراً اجرای قانون اصلاح بند ۱۰ ماده ۱۷ را از طریق وزارت متبوع پیگیری کرده و خواهد کرد.
۶. فقط افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که تا پایان سال ۱۳۹۵ حداقل یک دوره با سوادآموزی همکاری داشته باشند. تاکید می‌شود شرکت در دوره و پذیرفته شدن در آزمون دلیلی بر الزام همکاری با موسسات و شرکت‌های طرف قرارداد در سال ۹۶ نخواهد بود.
۷. با عنایت به درخواست تعداد زیادی از همکاران برای اختصاص زمان مناسب برای مطالعه و بهره‌برداری از محتوای آموزشی، هماهنگی لازم صورت خواهد پذیرفت.
۸. افرادی که تا سال ۱۳۹۵ حداقل یک دوره با سوادآموزی همکاری داشتند ولی نتوانستند در موعد مقرر ثبت نام کنند، اسامی آن‌ها بعد از پایان مهلت ثبت‌نام از سوی معاونت سوادآموزی ادارات کل به این سازمان اعلام شده پس از بررسی اطلاعات ارسالی و در صورت دارا بودن سابقه همکاری قبل از سال ۹۶ در سامانه سوادآموزی می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت نام کنند.
۹. نحوه شرکت در آزمون پایانی پس از پایان بارگذاری محتوای آموزشی از طریق سایت جهاد دانشگاهی متعاقباً اعلام می‌گردد، لذا از مراجعه به واحدهای سوادآموزی در ادارات و مناطق آموزش و پرورش خودداری شود.


۱۱ اردیبهشت ۹۶ – تعیین تکلیف ۳۰ هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی

خبرگزاری خانه ملت: عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبرداد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند.
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تسریع در رسیدگی به مساله استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با یک فوریت رسیدگی به طرحی در این خصوص را موافقت کردند، گفت: این طرح برای بحث و بررسی درخصوص کلیات و جزئیات آن به کمیسیون آموزش ارائه شده که نهایتا پس از طی مراحل قانونی به منظور تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی ارائه خواهد شد.
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰ هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی وجود دارند که از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات، بررسی و پیگیری طرح مذکور بعد از انتخابات در دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهد گرفت.
وی با یادآوری اینکه در سال ۹۱ قانونی مبنی بر خرید خدمات آموزشی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، افزود: بر این اساس برای افراد واجد شرایط آزمون برگزار شد که طی آن بیشتر افراد مورد نیاز قبول شدند اما در این قانون نام نهضت سوادآموزی ذکر نشده بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بعد از اجرای قانون مذکور، مجددا قانون خرید خدمات آموزشی و نیروهای پیش دبستانی اجرایی شد که طی آن حدود ۲۰ هزار نفر دیگر جذب شدند و متاسفانه در این میان ۱۰ هزار نفر از مرحله جذب جاماندند؛ باید گفت که استان‌های شمالی مانند مازندران و گیلان از جمله استان‌هایی هستند که کمترین سهمیه را دریافت کردند.
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به شرایط کنونی و عدم ذکر نام نهضت سوادآموزی در قوانین قبلی، طرح فعلی زمینه انتفاع عده بیشتری را از قانون فراهم می‌کند.

 


۹ اردیبهشت ۹۶ – استخدام قطعی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در انتظار تصویب مجلس

خبرگزاری ایسنا : استخدام قطعی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که طی دوسال گذشته در مصوباتی از سوی مجلس بر تعیین تکلیفشان تاکید شده بود اخیرا با تصویب یک فوریتی طرحی قوت گرفته است و ۶۰ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی را در برمی‌گیرد.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در مرداد ماه ۹۴ و شهریورماه ۹۵ دو مصوبه برای تعیین تکلیف و بکارگیری نیروهای حق التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی داشتند. اخیرا نمایندگان مجددا بر عملیاتی شدن دو مصوبه یادشده تاکید کردند و در روز ۲۹ فروردین ماه امسال یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.
بر این اساس در صورت موافقت مجلس با جزئیات این طرح دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت یک‌سال کلیه نیروهای حق التدریسی مشمول این قانون را و همچنین معلمین حق التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را پس از گذراندن دوره های آموزشی بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآورد. در این مصوبه جدید مجلس که چند روز قبل اعلام کرد بحث استخدام قطعی آموزش دهندگان مطرح  شده است و ماده ۱۷ دولت را موظف کرده افراد با طی دوره آموزشی شش ماهه بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدام شوند.
علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره می‌گوید: آنچه تحت عنوان موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مطرح شده، در واقع تصریح به عملیاتی شدن دو مصوبه مجلس شورای اسلامی است که مردادماه ۹۴ و شهریورماه ۹۵ به تصویب رسیده است.
وی می‌افزاید: بر اساس این طرح که به عنوان ماده ۱۷ مکرر از آن یاد شده است، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال تمام نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین و تکلیف و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین و تکلیف را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حداکثر شش ماهه و بدون نیاز به برگزاری آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآورد.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بر اساس ماده واحده موسوم به قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷، وزارت متبوع موظف بود فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق در تبصره به ماده ۱۷ در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را با توجه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی، نیاز منطقه ای و جنسیت به کارگیری کند عنوان می‌کند: چون این قانون همه واجدین شرایط را پوشش نداده بود لذا در شهریورماه ۹۵ مجددا طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، اصلاح و برای اجرا ابلاغ شد.
باقرزاده ادامه می‌دهد: بر اساس قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، مشمولین تبدیل وضعیت، به چهار گروه افزایش یافت یعنی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس غیر مستمر. این قانون تاکید دارد مشمولین متناسب با رشته، جنس و نیاز منطقه‌ای به عنوان حق التدریس تبدیل وضعیت می شوند و تبدیل وضعیت آن ها هم تعهدی برای استخدام نیست.
وی با بیان اینکه در واقع طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف که به عنوان ماده ۱۷ مکرر نامیده شده است ترکیبی از دو قانون مصوب قبلی است می‌گوید: براساس این طرح دولت موظف است دو قانون  را با شرایط جدید و حداکثر ظرف مدت یکسال اجرایی کند. آنچه از روح طرح پیشنهادی استنباط می شود این است که گروه های چهارگانه یعنی آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی که در فاصله سال های ۷۹ تا پایان ۹۱ با سوادآموزی همکاری کرده اند، مربیان پیش دبستانی که با ابلاغ آموزش و پرورش به کارگیری شده، همچنین نیروهای حق التدریس غیرمستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی که اطلاعات مربوط به آن ها در سیستم وجود دارد، مشمول تبدیل وضعیت و استخدام هستند و دولت موظف است ظرف یکسال همه آن ها را تبدیل وضعیت کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش می‌افزاید: فعلا فوریت طرح تصویب شده نه متن پیشنهادی، ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.


 

۲۳ فروردین ۹۶ – دوره‌های توانمندسازی آموز‌شیاران ضما‌نتی برای استخدام نیست

باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تعداد آموز‌شیاران شرکت‌کننده در دوره‌های توانمندسازی گفت: شرکت در این دوره هیچ ارتباطی با الزام استخدام آن‌ها ندارد.
علی باقر‌زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند دوره‌های توانمند سازی آموزشیا‌ران نهضت عنوان کرد: تا آخر اسفند ماه ۵۲ هزار و ۷۴۶ آمو‌زشیار در این دوره ثبت‌نام کردند.
وی ادامه داد: اکنون سایر اقدامات در نظر گرفته شده برای دوره‌های توانمندی در حال اجراست که از جمله آن می‌توان به آماده‌سازی درسنامه‌های مختلف برای آموزشیار‌ان و بار‌گذاری مطالب روی سایت جهاد دانشگاهی اشاره کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره اینکه ویرایش اطلاعات آموز‌شیاران همچنان امکان‌پذیر است، بیان کرد: آموزشیارا‌ن با مراجعه به پور‌تال جهاد دانشگاهی و از طریق پروفایل خود امکان دریافت محتوای الکترونیکی را دارند. همچنین فرصتی ایجاد شده تا افراد از طریق تلفن همراه فیلم‌های آموزشی را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: همزمان با تولید محتوا و بار‌گذاری دروس روی سایت، روند طراحی آزمون نیز در حال اجرا است و پس از قبولی در آزمون اعطای گواهینامه به آموزشیار‌ان انجام می‌شود.
باقر‌زاده با بیان اینکه به جز پور‌تال جهاد دانشگاهی هیچ مرجعی برای ثبت‌نام دوره‌های توانمندسازی آموز‌شیاران وجود ندارد، گفت: همچنین به جز ۳۸ هزار تومان مبلغ ثبت‌نام، وجه دیگری نباید برای آموز‌شیاران در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اضافه کرد: تمام محتوای مورد نیاز آموز‌شیاران از طریق پور‌تال جهاد دانشگاهی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و آن‌ها لازم نیست خریدی برای دریافت محتوا داشته باشند که البته اطلاعیه‌هایی برای چگونگی روند کار انجام می‌شود تا آموز‌شیاران از روال کار مطلع باشند.
باقر‌زاده تصریح کرد: آموز‌شیاران توجه داشته باشند که هیچ ارتباطی بین ثبت‌نام دوره‌های توانمندسازی و استخدام آن‌ها وجود ندارد بلکه این دوره‌ها تنها به منظور ارتقای سطح عملکردی آنان برگزار می‌شود.

 


۱۹ فروردین ۹۶ – ایجاد مهارت های شغلی ویژه افراد جامانده از تحصیل

خبرگزاری میزان: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از حمایت های این سازمان برای ایجاد مهارت های شغلی در بین سواد آموزان خبرداد.
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:مراکز یادگیری محلی،واحد های آموزشی هستند که وبژه بزرگسالان کم سواد و بی سواد دایر شده است.
وی افزود:این مراکز با استفاده از امکانات محلی برای بهتر زیستن و با مشارکت افراد تحصیل کرده و سواد آموزان فعالیت می کند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:از مزیت های مراکز یادگیری محلی این است که علاوه بر دوره های آموزشی سواد آموزی که منجر به دریافت مدرک تحصیلی می شود معادل ۲۰۰ ساعت مهارت آموزشی نیز ارائه خواهد شد.همچنین مهارت های زندگی و حقوق شهروندی از جنس مهارت های اجتماعی از اهداف ما محسوب می شود.
باقرزاده ادامه داد:برای ارائه آموزش های مناسب تا کنون ۴۰ عنوان مهارتی انتخاب شده است و تلاش اصلی ما استفاده از مشارکت های داوطلبانه و مدرسین است.
وی ادامه داد:درحال حاضر در برخی مراکز مهارت های شغلی ارائه می شود تا اقتصاد خانواده بر اساس آن گرایش پیدا کند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی  بیان داشت:طبق برنامه ریزی های انجام شده اگر افراد بعد از یادگیری شغل مورد نظر انگیزه ای برای ایجاد شغل تولیدی داشته باشند، نهضت سواد آموزی با ارائه تسهیلات وام و همچنین تسهیلاتی دیگر برای  ارزه محصولات آن ها را حمایت می کند تا شغل تولیدی  را راه اندازی کنند.
باقرزاده در پایان خاطر نشان کرد:در حال حاضر در استان کرمانشاه این تسهیلات از طریق بانک عامل به افرادی که اعلام نیاز می کنند ارائه می شود.


 

۲۰ بهمن ۹۵ – شرایط مشروط نهضت سوادآموزی برای به کارگیری آموزشیاران 

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اگر آموزشیاران گواهی صلاحیت از جهاد دانشگاهی را ارائه نکنند، امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده در مراسم رونمایی از سامانه آموزش و توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی که در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد گفت: سالانه تعداد ۶۰ هزار نفر از شهروندان تحصیلکرده از طریق مراکز غیردولتی آموزش می بینند.
وی افزود: در گذشته تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزشی پیش بینی می کردیم اما نسبت به اثربخشی برنامه های آموزشی تردید داشتیم. با بررسی هایی که انجام شد این برنامه ها از ساماندهی مطلوبی برخوردار نبود.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با جهاددانشگاهی به این نتیجه رسیدیم تا دوره های آموزشی الکترونیکی شود.
وی افزود: یک برنامه آموزش ۱۲۶ ساعته  در نظر گرفته شد که ۸۲ ساعت آن دروس تخصصی و مابقی عمومی است.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ثبت نام فراگیران از ۲۳ بهمن ماه آغاز می شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد.
باقرزاده تاکید کرد: سال ۹۶ همکاری افراد با نهضت سواد آموزی در قالب موسسات غیردولتی صرفا از طریق ارائه  گواهی شرکت در این دوره امکان پذیر است و  آموزش دهندگانی مجاز به قبول و جذب افراد بیسواد برای آموزش از اردیبهشت هستند که در این سامانه ثبت نام کرده باشند.
وی ادامه داد: اگر در پایان دوره این گواهی صلاحیت را ارائه نکنند امکان ادامه همکاری با ما را ندارند.
باقرزاده ادامه داد: بخش اندکی از هزینه آموزش و آزمون را آموزش دهندگان می پردازند که عمدتا هزینه آزمون های حضوری در شهرستان هاست.
معاون آموزش و پروش بیان کرد: تعداد ۱۲۶ ساعت آموزش برای فراگیران در نظر گرفته شده است. این دوره ها ۴۴ ساعت عمومی و ۸۲ ساعت دروس تخصصی است.
وی افزود: پس از ثبت نام برای هرشخص پروفایلی ایجاد می شود و تمام اطلاعات و محتویات برای وی قابل دسترس است. پس از پایان ثبت نام، فایل های دروس بتدریج تا خرداد ارائه می شود. از ابتدای تیرماه امکان انجام آزمون آنلاین فراهم و امیدواریم تا پایان شهریورماه به اتمام برسد.
باقر زاده یاد آور شد: علی رغم آنکه جهاد دانشگاهی آمادگی داشت برنامه را برای همه علاقه مندان ارائه کند اما این دوره برای ۷۵ هزار آموزش دهنده ما درنظرگرفته شده است. این دوره با هدف ارتقای دانش و بروزرسانی اطلاعات آموزش دهندگان دنبال می شود.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی درباره  علت تاخیر در پرداخت حق الزحمه بخشی از آموزش دهندگان نیز بیان کرد: تا امروز ۴۷۰ هزار نفر را تحت پوشش بردیم. تعهد ما با دولت در سال ۹۵، آموزش ۴۲۰ هزار نفر بود در حالی که ما ۴۷۰ هزار نفر و ۱۲ درصد بیش از تعهد افراد بیسواد را تحت پوشش بردیم.
وی ادامه داد: اعتبار۱۴۴ میلیارد تومان و معادل ۵۲ درصد بودجه مصوب تا کنون به ما تخصیص داده شده است و ۳۰ درصد کسری تخصیص داریم. بخشی از آموزش دهندگان حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند و امیدواریم تا پایان سال بودجه تخصیص یابد.
وی درباره واریز پاداش باسواد شدن افراد گفت : از ۱۴۵ هزار نفر سوادآموز فارغ التحصیل فقط ۸۹ هزار نفر شماره حساب بانکی داده بودندکه ۵۵ هزار نفر شماره حساب به نام خودشان بود. تا امروز صبح ۳۶ هزار نفر پاداش گرفته اند و ۱۸ هزار نفر هم تا پایان وقت امروز دریافت می کنند.
باقرزاده خاطر نشان کرد: حدود ۳۴۰۰ نفر نیز زمان ثبت نام اعلام کردند که پاداش نمی خواهند و مایل اند بودجه آن صرف اقدامات فرهنگی شود.


 

۴ بهمن ۹۵ – ۵۰هزار نفر آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی در انتظار تبدیل وضعیت استخدامی

خبرگزاری خانه ملت: معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سال آینده اجرایی خواهد شد، از در انتظار بودن ۵۰هزار نفر آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی برای اجرای این قانون خبر داد.
علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، گفت: قانون مذکور در نیمه مهرماه سال جاری به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده لذا در این راستا دستورالعملی نیز از سوی اداره کل امور اداری وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شد تا اطلاعات افراد مشمول قانون جمع آوری و نیاز مناطق به افراد مشخص شود.
رئیس سازان نهضت سواد آموزی ضمن تاکید بر اینکه اجرای این قانون نیاز به دستورالعمل یا شیوه نامه دیگری دارد تا بتوان مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریسان غیرمستمر و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را به کارگیری کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه این قانون در زمان سال تحصیلی جاری ابلاغ شده و از طرفی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کمبود نیرو در کلاس‌های درس نیز جبران شده، اجرای قانون به سال آینده موکول خواهد شد.
باقرزاده با بیان اینکه میزان سنوات افراد نیز در به کارگیری آنها تاثیر دارد، تصریح کرد: طبق قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مقرر شده با تبدیل وضعیت این افراد، کسری نیروهای آموزش و پرورش رفع شود.
وی با اشاره به اینکه در قانون تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، قانونگذار تاکید بر به کارگیری آموزش دهندگان تجمیعی دارد، افزود: بر این اساس حدود ۵۰ هزار نفر در نهضت سوادآموزی مشمول این قانون می شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه این قانون در استان‌ها و مناطقی اجرایی خواهد شد که با کسری معلم مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در این قانون موضوع استخدام مطرح نیست بلکه تبدیل افراد به حق التدریس است که سازوکار مشخصی دارد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس این ماده واحده نیروهای آموزش دهنده نهضت سوادآموزی که تا پایان سال ۱۳۹۱ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند مشمول تبصره ۱۰ اصلاح ماده ۱۷ قرار می گیرند و باید تعیین تکلیف  شوند.


۱۸ آبان ۹۵ – تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مازندران

خبرگزاری فارس : مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: حق‌التدریسی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در اجرای قانون استخدامی تعیین تکلیف می‌شوند.
سید علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران در حال تعیین و تکلیف نیروهای حق‌التدریس است، اظهار کرد: آموزش و پرورش مازندران، برای تکمیل بانک اطلاعاتی مشمولان قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۲۸ مهر ماه امسال مجلس شورای اسلامی بخشنامه شماره ۱۵/۷۱۰-۱۲/۸/۹۵ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت متبوع، نسبت به جمع‌آوری آمار اقدام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های مشمول برای تکمیل فرم، حداکثر تا ۲۳ آبان ماه امسال به ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند، افزود: تمامی نیروهای خرید خدمات آموزشی که تا قبل از سال ۹۱ با مدرک تحصیلی دانشگاهی که از طریق شرکت‌های خرید خدمات آموزشی با آموزش و پرورش همکاری داشته اند می‌توانند نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: مربیان پیش‌دبستانی با مدارک دانشگاهی که در یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی و یا کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ اشتغال به کار داشته‌اند در تعیین و تکلیف لحاظ می‌شوند.
قاسمی با بیان اینکه افرادی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ به‌صورت حق‌التدریس با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند در اجرای این طرح دیده می‌شوند، گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که با مدرک دانشگاهی از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۲ به‌عنوان آموزشیار اشتغال داشته‌اند نسبت به تکمیل فرم تعیین و تکلیف از سوی آموزش و پرورش اقدام کنند.

 

۷ مهر ۹۵ – ثبت نام ۲۴۷ هزار نفر در نهضت سواد آموزی

خبرگزاری میزان: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان در نهضت سواد آموزی را امسال زنان تشکیل می دهند.
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: طبق آخرین آمار در سال تحصیلی جدید ۲۴۷ هزار نفر در نهضت سواد آموزی ثبت نام کرده اند که ۱۲۰ هزار نفر از آنها بیسواد مطلق، ۳۴ هزار نفر در دوره تحکیم، ۹۳ هزار نفر در دوره دوم و ۱۱ هزار نفر اتباع خارجی هستند.
وی افزود: از بین ثبت نام کنندگان امسال ۱۱ هزار نفر بین سنین ۱۰ تا ۱۹ سال و ۵۰ هزار نفر بین سنین ۲۰ تا ۲۹ سال هستند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه حضور ۸۰ درصد از خانمها و ۵۰ درصد از روستائیان درنهضت خبر داد و گفت: امسال ثبت نام کنندگان در ۱۶ استان آموزش خواهند دید.
باقرزاده تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین درصد عملکرد و استقبال از جانب استانهای گلستان، چهار محال و بختیاری و خراسان رضوی است. عملکرد کمی نهضت سوادآموزی امسال نسبت به سال گذشته هم  افزایش ۳۵ درصدی داشته است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکلی که در نهضت سواد آموزی ممکن است با آن مواجه شویم مغایرت در آمار سرشماری بین افراد باسواد و بیسواد است.  توصیه می شود در هنگام سرشماری که به تازگی آغاز شده است افراد نسبت به ثبت سطح سواد خود دقت لازم را داشته باشند.


مدیر کل نهضت سواد‌آموزی استان فارس گفت: طبق لایحه دولت و مصوبات مجلس تمام آموزشیاران نهضت سوادآموزی طی سه تا پنج سال آینده استخدام می‌شوند.به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزباد، قدرت‌الله بخشی صبح امروز در مراسم جشن پایان بی‌سوادی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه آموزشیاران فرشتگان گمنام نهضت سوادآموزی هستند، اظهار داشت: سوادآموزی یک فریضه است و هر فرد مسلمان باید در امر سوادآموزی کوشا باشد.
وی با اشاره به اینکه در دولت اسلامی بی‌سوادی باید محو شود، افزود: ما مصمم هستیم در برنامه پنج‌ساله بی‌سوادی را محو کنیم.

بخشی اضافه کرد: با توجه به پراکندگی روستا‌ها و عشایر و امکانات کم و صعب‌العبور بودن راه‌ها و شرایط اقلیمی، کار سوادآموزی بی‌سوادان در این روستا‌ها با مشکلاتی همراه است که باید از طریق تشویق افراد باسواد منطقه و طرح آموزش فرد به فرد این امر مهم دنبال شود و دستگاه‌های اجرایی نیز با مسئولان نهضت سوادآموزی نهایت همکاری را داشته باشند……

مدیر کل نهضت سواد‌آموزی استان فارس ادامه داد: در سال «همت مضاعف و کار مضاعف» این سازمان تلاش خود را می‌کند که تا سال ۹۰ شیراز و مجموعه استان فارس به عنوان نخستین کلان‌شهری باشد که جشن پایان بی‌سوادی را می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال در دو سوم از شهر‌های استان فارس جشن پایان بی‌سوادی گرفته می‌شود و تا سال ۹۰ جشن بزرگ پایان بی‌سوادی را در سراسر این استان برگزار می‌کنیم.

بخشی در مورد استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: در دولت کریمه جای نگرانی برای هیچ فردی وجود ندارد و طبق لایحه دولت و مصوبات مجلس تمام آموزشیاران نهضت سوادآموزی طی سه تا پنج سال آینده استخدام می‌شوند.

مدیر کل نهضت سوادآموزی استان فارس گفت: در حال حاضر مجوز استخدام گروهی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار دولت بوده که مقرر شده است تا افراد طبق سنوات و امتیازات برتر استخدام شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۳)

  1. علی گفت:

    گفته بودند تمام اموزشیارا نهضت حداقل تا سال ۹۴ را استخدام می کردند.زحمت نیفتید بزرگواران!!!!!

  2. mahnaz گفت:

    سلام
    من آموزشیار نهضت سوادآموزی هستم امروز رفتم مدارکم رو اسکن کنم متاسفانه سایت بسته بود اسمم تو سامانه هست ولی مدارکم نیستف من سال ۸۲ و ۸۶ تدریس داشتم. خواهش میکنم یه فرصت دیگه به ما بدین .خدا شاهده من خبردار نشدم الان کاملا فکرم درگیره و اعصابم خورده .
    لااقل تا آخر ماه تمدید کنید .سپاسگزارم

  3. سپیده گفت:

    سلام .چرا مشمولین تا امسال را نگذاشتند .حداقل می گفتند از۸۷ تا ۹۷ همه امتحان بدهند.نه فقط یک عده خاص.باز هم تبعیض الان دو یا سه یال هست نهضت سواد آموزی اموزشیار نمی خواهد.و باید این قانون شامل۹۳ و ۹۴ هم می شد.فقط همین دو سال اضافه بودند؟؟؟؟

  4. سپیده گفت:

    سلام دوستان. ما در مدارس نیرو کم داریم .چطور اموزش و پرورش نیرو نمی خواهد؟!
    خودم شاهد بودم مدرسه ای که یک معلم چند کلاس را درس می داد.اموزش و پرورش گلستان چطور اعلام نیاز نمی کند.نیروی خانم کم هست و من هر بار به مدرسه فرزندم مراجعه کردم .بارها خودم به جای معلم ماندم.به خودمان دروغ نگوییم .معلم ها را اذیت نکنیم و برایشان ارزش قایل باشیم.

  5. سپیده گفت:

    انهایی که مدرک جهاد دانشگاهی گرفتند .در ازمون شرکت کنند .قبول شدگان وارد دوره دانشگاه فرهنگیان شوند.و بعد جذب

  6. سپیده گفت:

    سلام.چرا سایت منو غیر فعال کردند و نگذاشتند من این ترم شاگرد بگیرم؟؟؟؟من در استان گلستان هستم و مدارک شاگرد را بردم و به من گفتند سایت شما غیر فعال است.آنهایی که مدرک جهاد دانشگاهی را گرفتند .همه استخدام شوند .چون دوره هاش خیلی سخت بود.مدرک ادبیات فارسی در مقطع دکتری واقعا شرم اور است که استخدام نشود.دوستان من در اموزش و پرورش در کرمانشاه با رشته ادبیات مقطع ابتدایی استخدام شدند.اما در استان گلستان فقط اموزش ابتدایی جذب می کنند.فقط باید پارتی داشته باشی

  7. معصومه گفت:

    باسلام من سال۹۱سه نفربیسواد داشتم(طرح فردبه فرد)وسال۹۶یک نفرو۹۷هم ده نفرکلاس تحکیم دارم.آیا این استخدامی شامل من هم میشود.تورو خدا جواب بدهید.خواهش میکنم ماهار استخدام کنید.بخدا ماخیلی داریم سختی میبینیم.با تشکر

    • سعید گفت:

      سلام به معلمان واقعی و تلاشگر و دلسوز انقلاب اسلامی. فرزند بنده دو سال پیش کلاس پنجم ابتدایی از نظر تحصیلی افت شدیدی داشت، با توجه به اینکه از نظر هوش و استعداد و نتایج تحصیلی سالهای قبل شاگرد اول بود. با تحقیق و پیگیری متوجه شدم معلم او از آموزشیاران نهضت سواد آموزی است. فوراً با مراجعه به آموزش و پرورش به طریقی مدرسه او را تغییر دادم. خوشبختانه با اقدام بموقع به شرایط خوبی برگشت و فهمیدم آموزشیاران نهضت سواد آموزی خائن به آینده ایران اسلامی عزیز هستند. لطفاً در اشتراک این مطلب سهیم باشید. با تشکر.

      • سپیده گفت:

        این شامل همه نمی شود.همه را به یک چوب نرانید.ما در مقاطع مختلف معلمان و دبیران در رشته های مختلف داریم که هم بی سوادند و هم بویی از فرهنگ نبرده اند.متاسفانه با سوادها جذب نمی شوند.

  8. صادقی گفت:

    سلام من در سال ۸۹یک نفر فردبه فرد(دوره تکمیلی)اموزش دادم اگه قراره استخدامی باشه چه فرقی بین یک نفرودونفرهست تورا به خدا ما را هم درنظر بگیرید

  9. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید که اسم بچه های نهضت رو تو مجلس بردید و این خودش یه امیدواری هست برا استخدام شدن ماها .حالا که میخوایید از ما حمایت کنید از همه ی بچه ها حمایت کنید و خواستار هستیم که یه ازمون گرفته بشه و تعداد اون هایی که قبول میشن تو ازمون رو برا استخدامی انتخاب کنید همه ی بچه های نهضت باید یک گروه بشن ن قبل ۹۱ و بعد۹۱
    همشون باید یک گروه بشن چون همگی تلاش کردن و واقعا باید از همه ی ماها حمایت بشه

  10. پروانه جهان گفت:

    سلام .ماهایی که از سال ۹۴شروع به تدریس کردم میشه امیدوار باشیم برا استخدام شدن ?
    لطفا اگه قراره افراد نهضت استخدام بشن همه ی انها رو تو لیست قرار بدید چون واقعا هر کدوم تو هر سالی ک باشن زحمت کشیدن پس به فکر همه ی افراد تو نهضت باشید نه فقط قشر کمی از انها.

  11. sss گفت:

    سلام امید وار باشید طی ۳ تا ۵ سال اینده همه نهضتی ها استخدام میشن

  12. سیمین خوش خواهش گفت:

    سلام من لیسانس معارف اسلامی هستم ازسال۱۳۸۴تاحال بانهضت سواداموزی بصورت فردبفردمشغول هستم ایااستخدام هم شامل حال من میشه

  13. عبدالغفور گفت:

    با سلام در طرح توانمند سازی اموزشیاران نهضت که ازمونش در شهریور برگزار میشه ثبت نام کردم اما امروز که برای گرفتن سی دی به اداره نهضت محل زندگیم مراجعه کردم به من گفتند اسم‌ شما جز لیست ثبت نام شدگان نیست لطفا راهنمایی کنید .در ضمن جواب سوالم رابه ادرس ایمیلم بفرستید با تشکر

  14. شاهسوندم گفت:

    با سلام…من مدت ۷ساله که با نهضت سواد آموزی همکاری می‌کنم.
    ولی هیچ گونه حمایتی از ما نمی شود.
    نه بیمه..نه مزایا و….هنوز هم یک سال شده که هزینه ما را ندادند

  15. شاهسوندم گفت:

    با سلام…دکتر باقرزاده…
    لطفاً هزینه آموزش دهنده ها رو بدید. من برای آینده نمی تونم هزینه کنم

  16. خالد گفت:

    سلام می خواستم بدونم امحتان درباره چی؟

  17. غزال گفت:

    سلام من سال ۹۱ یک کلاس فرد به فرد گرفتم الانم تو جهاد دانشگاهی ثبت نام کردم برای دوره.آیا امیدی برای استخدامی سال آینده هست؟اصلا صحت داره؟ضمنا مدرک کارشناسی حسابداری دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید

  18. فاطمه گفت:

    با سلام .منم یکسال قبل ٩١ در نهضت سواد اموزی یکسال فعالیت داشتم،اما الان برای ثبت نام کلاسای ضمن خدمت هشدار میده ک کد ملی اشتباه است.لطفا راهنماییم کنید چکار کنم

  19. ali گفت:

    سلام من فوق لیسانی دارم می تونم در این کار سهیم باشم

  20. علی گفت:

    سلام من از سال ۸۷در طرح سواد آموزی فردبه فرد شرکت دارم که از اول به ماگفتن هیچ ادعایی نباید داشته باشین اما حالا شنیدیم که خبرایی هست یعنی شامل ما میشه؟؟؟

  21. مهین حسنوند گفت:

    سلام من از شما تشکر میکنم به خاطر اینکه به اموزش یاران نهضت توجه دارید فعلااسامی مارو برا استخدام فرستادن بقیش هم توکل بر خدا و امید به اینکه مسئولان برا استخدام ماتلاش کنند و مارا فراموش نکنند ما هم قول میدهیم دلسوزانه به اموزش پرورش و همه ی مردم ایران خدمت کنیم فوق لیسانس روانشناسی دارم قبل از سال ۹۱ اموزش یار نهضت بودم و هنوز هم مشغول خدمتم از شهر الشتر

  22. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید. خواهش میکنم جواب بدین. من یک سال سابقه درنهصت سوادآموزی به صورت فرد به فرد داشتم.آیاجذب میشم.درسال۹۰بوده

  23. حبیب گفت:

    باسلام من از سال ۸۴ طرح فرد به فرد نهضت داشتم و سال ۸۵ هم سه ماه حق التدریس بودم ایا میتونم استخدام بشم یا نه.لطفا راهنمایی کنید.

  24. س.خ گفت:

    دوست عزیر آموزش و پرورش درحال جذب و بکارگیری ۱۰هزار نفر نیرو میباشد جهت شرکت به سایت سنجش مراجعه کنید آخرین مهلت۲۷/۰۷/۱۳۹۵

  25. tersa گفت:

    خیلی دوست دارم بانهضت همکاری داشته باشم وتوطرح فرد به فرد شرکت کنم

  26. ناشناس گفت:

    با سلام وخسته نباشید لطفا راهنماییم کنید من در طرح فردبه فرد نهضت سواد اموزی شرکت کردم ایا در اینده امیدی هست که در امورزش و÷رورش شرکت کنیم من فوق لیسانس زیست دارم پاسخ را به ایمیلم بفرستید با تشکر

  27. مارال گفت:

    سلام لطفا راهنمایی کنید آیا برا ما آموزشیاران طرح انتقال در سال۹۴استخدام هست امیداوار باشیم یا اصلا نهضت استخدام نداره لطفا جوابو تو ایمیلم بذارین

  28. فاطمه گفت:

    سلام من دو ساله اموزش دهنده هستم به ما گفتن به تصمیم مجلس بستگی داره که چه تصمیمی واسه نهضتی ها بگیره و اخرش سر راهی قرار بدن،هر وقت پرسیدیم گفتن تا حالا هرکی اومده نهضت پشیمون نشده

  29. سارا گفت:

    سلام من لیسانس مدیریت هستم
    وازسال ۹۱ درنهضت کلاس فردبه فردودوره ی انتقال دارم پدرم هم فرهنگی هستن ومن چندجاخوندم که اولویت استخدامی بافرزندان فرهنگیست لطفاجهت استخدام اقدام فرمایید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها