دولت هرچه سریع‌تر حق‌التدریسان را جذب کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس گذشت یک سال از مصوبه مجلس با اشاره به کمبود ۱۰ هزار معلم در استان تهران، تاکید کرد: دولت هرچه‌ سریع‌تر نسبت به جذب معلمان حق التدریس اقدام کند.
به گزارش بازارکار سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: مجلس خردادماه سال ۹۷ مصوبه‌‎ای در زمینه استخدام معلمان حق‌التدریس، نیروهای پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پشت سر گذراند و بالاخره هیات دولت پس از گذشت بیش از یک سال آیین نامه اجرایی این مهم را ابلاغ کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود شدید معلم در سراسر کشور در آستانه سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: در حال حاضر فقط در استان تهران کمبود ۱۰ هزار معلم وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه کمبود معلم در سراسر کشور با توجه به بازنشسته شدن ۶۰ هزار معلم در آستانه سال تحصیلی جدید و کمبود ۴۰ هزار معلم، حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌‎تواند از این ظرفیت قانونی که مجلس برای دولت فراهم کرده استفاده و این کمبودها را تا حد زیادی جبران کند.
ذوالقدر با بیان اینکه ضرورت دارد نیروهای استخدامی مجلس تخصص لازم در این حوزه را داشته باشند، افزود: معلمان حق التدریسی که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند و دوره‌های مختلفی را نیز پشت سر گذاشته‌اند بهترین گزینه برای استخدام در آموزش و پرورش هستند.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس مصوبه مجلس معلمانی که از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربی پیش دبستانی یا معلم حق التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی به شکل های مختلفی با آموزش و پرورش همکاری کرده اند، پس از طی این مراحل و از طریق آزمون و دوره آموزشی در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها