مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مقررات استخدامی شهرداریها

خبر ۲۷ آبان ۹۷ – تبدیل وضعیت ۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌ها

۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال وبختیاری،مدیرکل دفترنوسازی تحول اداری وفناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها از تبدیل وضعیت ۵۰ هزار نیروی قراردادی خبر داد. تبدیل وضعیت ۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌ها

عباس کرکه آبادی گفت:این تعدادنیرو‌های قراردادی بامدرک کارشناسی وبالاتردر شهرداری‌ها تا پایان امسال تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی افزود:این تعداد نیرو، در بیش از هزار و ۲۶۰ شهر کشور از طریق آزمون استخدامی ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ های کشور همچنین از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب چهار هزار نیروی متخصص ومرتبط شغلی در سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها درسال جاری خبر دادو گفت:باجذب این تعدادنیرو، بخش عمده‌ای از مشکل نیروی انسانی این سازمان‌ها برطرف می‌شود.

کرکه آبادی گفت:۱۵۰ روستا در دولت دوازدهم به شهر تبدیل شد و نیروی انسانی این شهرداری‌ها هم تامین شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۶ آبان ۹۷ -معوقات دستمزد کارگران شهرداری تا آخر هفته پرداخت می شود

سرپرست شهرداری کرمانشاه از پراخت معوقات دستمزد کارگران شهرداری تا آخر هفته خبر داد.حامد لعل بخش در گفت‌وگو باخبرنگار مهر اظهار داشت: معوقات کارگران شهرداری در ماه شهریور از سوی شرکت‌ها در حال پرداخت است و تا آخر هفته همه کارگران حقوق شهریور را می گیرند.

وی افزود: برابرضوابط جدید برنامه‌ریزی جلسات بودجه از روزسه شنبه آغاز می شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم نبود شهردار خللی در اجرای برنامه‌ها ایجاد نکند، گفت: پروژه‌های عمرانی نظیر پل و تونل و قطار فعال است همچنین تا قبل از بارندگی پیگیر بحث آسفالت بودیم و روزانه هر منطقه لکه‌گیری و آسفالت می شد و تازمانی که شرایط جوی اجازه دهد فعالیت ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی درزمینه ادامه فعالیت های عمرانی نداریم، گفت: نقاطی که دچار مشکل آبگرفتگی بودند شناسایی شدند در چند نقطه اصلی منطقه سه رفع این مشکل شروع شده است.

به گفته لعل‌بخش، ۱۶ میلیارد تومان برای خرید لوله در این مناطق نیاز است که اعتبار موردنیاز به اطلاع مدیریت بحران رسیده و مجموع ۴۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آب‌گرفتگی در سطح شهر کرمانشاه نیاز است که پیگیر تخصیص اعتبار آن از طریق سازمان شهرداری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۶ آبان ۹۷ – بررسی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای تامین امنیت شغلی کارکنان شهرداری ها اقدام کند.حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای پیگیری درخواست نیروهای شهرداری که مدارک تخصصی و تجربه کاری اشتغال دارند و متقاضی تبدیل وضعیت هستند موارد بررسی شده است، گفت: دریافت مجوز استخدامی نیاز به طرح در کمیسیون اجتماعی و تصویب مجلس دارد.

وی تاکید کرد: نیروهای شاغل در شهرداری با مدارک تخصصی و سابقه خدمت، تجارب ارزشمندی دارند که باید در تبدیل وضعیت استخدامی مدنظر قرار گیرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: دستورالعمل اخذ آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری ها نسخه ای است که شفا نمی دهد و تکرار دستورالعمل های سال های گذشته است که اجرا نشده و کار جدیدی اتفاق نیفتاده است.

وی بابیان اینکه در سازمان شهرداری ها طی یکسال گذشته کار جدیدی شکل نگرفته است، گفت: مجلس باید از نیروهای متخصص شهرداری ها که گاهی با ۱۵ سال سابقه در حوزه های مختلف مشغول ارائه خدمت هستند حمایت کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه توجه به امنیت شغلی کارکنان دستگاههای خدمات رسان به مردم مدنظر بوده و تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری ها با توجه به سابقه تجربه و مدارک تحصیلی از این نظر حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: هم دولت باید اراده برای حل این مشکل داشته باشد و هم مجلس باید برای تامین امنیت شغلی کارکنان شهردای ها اقدام کند.

حاجی بابایی گفت: نظام پرداخت ها در شهرداری ها ناعادلانه است و نیروهای شرکتی و کارمعین به ویژه کارگری مورد بی توجهی قرار گرفته اند درحالی که وضعیت معیشتی آنها سخت و شکننده است و باید در بازنگری قوانین و متناسب سازی حقوق؛ به صورت ویژه مدنظر قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۴ مهر ۹۷ – پرداخت ۴۶ میلیارد تومان از مطالبات متقاضیان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس، با پیگیری های انجام شده در دوره مدیریتی اخیر که از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، بیش از ۴۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان از دیون صندوق به کارکنان شهرداری تهران پرداخت شده است.

این گزارش حاکی است از این رقم بیش از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسویه مطالبات بازنشستگان صندوق بوده است که طبق مقررات در دوره اشتغال به کار ۳ درصد حقوق ماهانه آنها به همراه ۳ درصد سهم کارفرما به حسابشان واریز شده و با پایان دوره خدمت تقاضای تسویه مبالغ واریزی و سود حاصل از آن را به صندوق ارائه کرده بودند.

بخش دیگر پرداخت های صندوق ذخیره مربوط به سپرده های اختیاری متقاضیان یعنی “مازاد پس اندار”،”زرین “و”آتیه” بوده است که در این بخش نیز بیش از ۱۷ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان سپرده مازاد پس انداز ، ۱۸ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان سپرده زرین و بیش از ۲۰۰میلیون تومان سپرده آتیه بنا بر درخواست های ارائه شده تسویه شده است.

بر اساس این گزارش همچنین مطالبات بازنشستگانی که برای دریافت مطالبات خود در صف انتظار به سر می برند تا نیمه مهرماه امسال به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان نیز درخواست تسویه سپرده های مازاد پس انداز ارائه شده است.

پیگیری مدیران صندوق برای وصول مطالبات موسسه و به روز رسانی پرداخت های متقاضیان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس


خبر ۴ مهر ۹۷ – شفاف سازی قوانین استخدامی شهرداریها در اولویت برنامه‌های سازمان شهرداریها

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه نیروی انسانی شهرداری تاثیر زیادی در توسعه پایدار شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد، گفت: شفاف سازی قوانین و مقررات استخدامی و ساماندهی منابع انسانی شهرداری‌ها در اولویت برنامه‌های کاری سازمان شهرداریها و دهیاری ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا، عباس کرکه آبادی با بیان مطلب فوق گفت: عدم شفافیت و ناکارآمدی قوانین و مقررات مورد عمل در حوزه استخدامی شهردای ها، پایین بودن سطح حقوق و مزایای کارکنان، مدیران و شهرداران کشور به نسبت کارکنان سایر دستگاههای دولتی، نامناسب بودن وضعیت استخدامی کارکنان و تراکم نیروی انسانی برخی از شهرداری‌های کشور از جمله مواردی است که می‌بایست با اهتمام مسئولین ذیربط نسبت به حل موضوعات اقدام کرد.

وی درباره اقداماتی که تاکنون برای پاسخگویی به انتظارات شهرداری‌ها در حوزه‌های یادشده انجام شده، تصریح کرد: لایحه اجازه تدوین مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و در حال حاضر در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی می باشد.

وی با بیان اینکه لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری وتسری قانون مذکور به شهرداری ها از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز در حال بررسی می باشد، ابراز امیدواری نمود که این اقدام بتواند بستر لازم و اساسی در حوزه قوانین و مقررات استخدامی شهرداری ها را فراهم نماید.

کرکه آبادی در ادامه اظهار کرد: یکی از موارد مهم و مطالبه به حق شهرداری ها، حقوق و مزایای کارکنان شهرداری هاست که برابر بررسی تطبیقی به عمل آمده، حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها به نسبت سایر کارکنان دستگاه ها، اختلاف قابل توجهی داشته که پیشنهاد اصلاح آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران و افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری ها مستند به ماده (۶) قانون نظام هماهنگ پرداخت به دولت محترم و سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده و موضوع در دست بررسی و اقدام است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها و پیگیری و تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری ها از دیگر موضوعاتی اساسی است که در دستور کار قرار دارد و بحث برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور در حال پیگیری است که نتایج حاصله متعاقباً اعلام می شود.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر، ساماندهی بسیاری از نیروهای شرکتی شرکت های مختلف تامین نیرو که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده به منظور جلوگیری از تراکم نیروی انسانی بیش از گذشته ضروری بوده که در راستای مقررات مربوطه، تعیین تکلیف این دسته از افراد هم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

کرکه آبادی همچنین گفت: اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل، احصاء مشاغل اختصاصی شهرداری ها، بررسی و تدوین شرح وظایف واحدهای سازمانی شهرداری ها با توجه به ابلاغ ساختارهای جدید شهرداری ها، پیگیری و اخذ مجوز لازم برای برگزاری آزمون آتش نشانی از جمله دیگر اقداماتی است که در حال بررسی و اقدام می باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی درخاتمه با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد این نهاد از مواردی است که دستگاه های متولی می بایست به آن اهتمام وی‍ژه داشته باشند، تصریح کرد: تحقیقات نشان داده بیش از ۷۰ درصد سرمایه یک سازمان، نیروی انسانی آن است و بی شک توجه به نیروی انسانی در شهرداری ها و شناسائی عوامل تاثیرگذار بر توانمندی و رضایت آنها و اقدامات لازم پیرامون این عوامل با همکاری مستمر تمامی نهادهای ذیربط در کشور می تواند موجبات رضایتمندی و افزایش اعتماد مردم را از این نهاد عمومی غیر دولتی در برداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


 

خبر ۴ مهر ۹۷ – تمام استخدام‌های شهرداری بر اساس مجوز وزارت کشور بوده است

معاون شهردار سابق تهران در رابطه با استخدام‌های صورت گرفته در دوره گذشته شهرداری تهران، گفت: استخدام‌ها با مجوز وزارت کشور و طی مراحل قانونی و مجوزهای لازم از اداره استخدامی کل کشور انجام شده است.

ناصر امانی معاون سابق برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس درباره طرح ادعای اسخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری تهران و برخی از شرکت‌های گفت: درباره موضوع استخدام در شهرداری بارها بنده و آقای تشکری توضیح دادیم. بیشترین ادعای دوستان درباره انتقال نیروهای خدماتی و کاربری شهرداری از شرکت‌های پیمانکاری به دو مجموعه شرکت هادیان شهر و خدمات اداره شهر است.
وی ادامه داد: مسئله دیگر استخدامی بود که در سال ۹۱ و اوائل سال ۹۲ انجام شد که با مجوز وزارت کشور و طی مراحل قانونی و مجوزهای لازم از اداره استخدامی کل کشور انجام شده است. این مسئله هم بارها توضیح داده شده است.
امانی همچنین گفت: ۵ تا ۶هزار نیروی خدماتی و کارگری شهرداری در قالب بیش‌ از ۲۵ تا ۲۶ شرکت پیمانکاری با شهرداری همکاری می‌کردند که براساس مصوبه دولت در سال ۹۱ باید قراردادشان مستقیم به شهرداری تهران منتقل می‌شد.
معاون شهردار اسبق تهران گفت: اما شهرداری تهران این کار را با تاخیر انجام داد و در اواخر سال ۹۱ این کار انجام شد. البته این مصوبه درباره دولت نهم و دهم بوده و ربطی به دولت اقای روحانی ندارد. دولت در آن زمان باید با همه موسسات دولتی نیروهای خدماتی و شرکتی خود مستقیماً قرارداد می‌بستند و شرکت‌های تامین نیروی انسانی باید حذف می‌شد. اما شهرداری این مصوبه را اجرا نکرد و با تاخیر انجام شد که البته این انتقال هم به خود شهرداری رخ نداد، بلکه از طریق دو شرکت از شرکت‌های وابسته به شهرداری انتقال صورت گرفته است و فقط به ‌نوعی انتقال نیرو انجام شده و اعتبار از شرکت‌ها به دو شرکت وابسته به سازمان بازنشستگی تهران انجام شد.
امانی گفت: درواقع این کل ماجرا بوده و آن ۵هزار نفر هم با کسب مجوز از وزارت کشورو سازمان امور استخدامی استخدام رسمی شدند و از همان افراد شهرداری آزمون گرفته شده و نیروی جدیدی استخدام نشده است.
امانی در رابطه با نیروهای در حال تعدیل در شهرداری تهران نیز گفت: درباره تعدیل هم بنده اطلاعی ندارم و نمی‌دانم براساس چه مجوزی انجام شده است. زیرا همه این افراد قرارداد دارند که چندساله است و اگر وزارت کار بخواهد عادلانه رفتار کند و با شهرداری سیاسی برخورد نکند، تعدیل این افراد غیرقانونی است. مگر اینکه قرارداد این نیروها قانونی تمام شده باشد و خودشان نخواهند قراردادشان را تمدید کنند. اما این افرارد سابقه خدمت چندساله دارند و طبیعتاً نمی‌توانند به علت تمام شدن قرارداد تعدیل شوند. بلکه شهرداری هم موظف به تمدید قرارداد با آنها است.

منبع: خبرگزاری فارس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها