دستور مجدد رئیس جمهوری برای استخدام و کاهش ساعت کاری پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: رئیس جموری دیروز در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال بر استخدام و تأمین اعتبار لازم برای کاهش ساعت کاری پرستاران دستور مجدد داد.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهوری در مراسم روز پرستار مبنی بر استخدام ۲۳ هزار پرستار و تأمین اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی لازم برای اجرای قانون کاهش ساعت کاری پرستاران و با توجه به اینکه هنوز معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقدامی در این زمینه انجام نداده است، رئیس جمهوری دیروز در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال بار دیگر بر دستور قبلی خود و لزوم اجرای آن تأکید کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: رئیس جمهوری در مراسم روز پرستار (۳۱ فروردین) از سازمان نظام پرستاری خواست گزارش اجرای قانون ارتقای بهره‌وری خدمات پرسنل بالینی یا کاهش ساعت کاری پرستاران و استخدام ۲۳ هزار پرستار را دو ماه بعد به وی ارائه کنیم….

وی اضافه کرد: بر این اساس دیروز در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال بنده به اتفاق خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت نزد رئیس جمهوری رفتیم و گزارشی از روند کند اجرای این دستورات را ارائه کردیم و اعلام کردیم که با وجود پیگیری وزارت بهداشت و نامه‌نگاری مکرر با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با وجود صدور مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار از سوی معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جهموری، معاونت نطارت راهبردی ریاست جمهوری در این زمینه همکاری نمی‌کند.
وی گفت: در واقع علت اجرا نشدن این دستورات که بر اساس قانون مصوب مجلس است، تفاوت سلیقه بین وزارت بهداشت و معاونت توسعه سرمایه انسانی از یک طرف و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری که باید اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی اجرای این قانون را اختصاص دهد و پست‌های سازمانی ۲۰ هزار پرستار را تعیین کند از طرف دیگر است.
وی افزود: رئیس جمهوری نیز پس از شنیدن گزارش بر دستور قبلی خود مبنی بر استخدام پرستاران و کاهش ساعت کاری آنها تأکید کرد و دستور داد تا زمان اجرای کامل این مصوبات باید ساعت کاری پرستاران کاهش یابد و مابه التفاوت ساعت کاری آنان به عنوان اضافه کار محاسبه شود تا زمانی که نیروهای جدید استخدام شوند.
میرزابیگی گفت: با توجه به دستور مجدد رئیس جمهوری پیش بینی ما این است که مسئله استخدام پرستاران و کاهش ساعت کاری آنان تا آخر ماه آینده عملی شود و در ضمن با پیگیری وزیر بهداشت و مذاکره با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری پست‌های سازمانی ۲۰ هزار پرستار جدید از محل پست‌های بلاتکلیف وزارت بهداشت که کم هم نیستند و در ردیف ۱۴۴۴ ردیف‌هایی شغلی خالی زیادی در وزارت بهداشت وجود دارد را تعیین کنند تا مشکل حل شود.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: با توجه به دستور مجدد رئیس جمهوری و هم‌نظری سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و معاونت توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهوری دیگر هیچ توجیهی برای تعلل در اجرای این قانون وجود ندارد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد اختصاص بودجه ۲۳۰ میلیارد تومانی اجرای این قانون و استخدام پرستاران باشیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها