توزیع کارت آزمون جذب ۴۰ هزار معلم و برگزاری بی‌سابقه‌ترین آزمون استخدامی کشور

در سال‌های اخیر حرفه معلمی همواره جزء پرطرفدار ترین مشاغل مورد نظر کارجویان بوده است و بسیاری از آن‌ها با رویای تدریس و معلم شدن سال های درس و دانشگاه را سپری کرده‌اند. اما در این سال‌ها با اعمال سیاست‌های  توقف جذب نیروی انسانی در بزرگترین وزارتخانه کشور سدی بزرگ برای این علاقه مندان ایجاد شده بود. تا اینکه سرنجام کمبود معلمان رشته‌های گوناگون در نقاط مختلف کشور مسئولان امر تعلیم وتربیت را بر آن داشت تا با انتشار فراخوانی گسترده برای جذب ۴۰ هزار معلم از علاقه‌مندان دعوت به عمل آورند.
پس از طی مراحل ثبت‌نام، جمعه ۷ خرداد ماه بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین آزمون استخدامی کشور با حضور بالغ بر ۶۰۰هزار متقاضی برگزار می‌شود. با در پیش بودن آزمون استخدامی آموزش و پرورش نگاهی داریم به فرایند توزیع کارت و برگزاری این آزمون استخدامی که در پی می‌آید:

طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش بی‌نظیر ترین و بزرگ‌ترین آزمون استخدامی در تاریخ آموزش و پرورش بعدازظهر این جمعه با حضور ۶۳۸ هزار نفر برگزار خواهد شد که از میان آن ها ۴۰ هزار نفر برای حرفه معلمی انتخاب می شوند.
حمید رضا حاجی بابایی ، وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که این افراد در رشته های گوناگون شرکت می کنند، به نحوی که فقط نخبگان می توانند ورود پیدا کنند گفت: در رشته‌های گوناگون تعداد افراد شرکت‌کننده به گونه‌ای است که به ازای هر ۱۷ نفر یک نفر می‌تواند وارد آموزش و پرورش شود.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه حق آموزش و پرورش نیز همین است که برترین ها برای تدریس و شکل دادن زیرساخت تولیدات علمی حضور داشته باشند افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که نیروها کیفی تر انتخاب شوند، ضمن اینکه همه کسانی که امروز در آموزش و پرورش فعالیت می کنند، از این کیفیت برخوردارند.
وی با بیان اینکه برگزاری آزمون استخدامی از لحاظ وسعت در آموزش و پرورش بی نظیر است، گفت: تاکنون در آموزش و پرورش آزمون در این حد وسیع نداشتیم و این موضوع در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه است.
اولویت استخدام در استان‌ها

حاجی بابایی در حاشیه نشست مشترک با وزیر علوم و آموزش ارمنستان در جمع خبرنگاران درباره الویت استخدام در استانها افزود: استانهای خوزستان، سیستان و بلوستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان در الویتهای اول استخدام نسبت به سایر استانها قرار دارند.
وی با اعلام اینکه آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور نیز روز هفتم خرداد و همزمان با آزمون استخدامی برگزار می شود، ادامه داد: صبح جمعه آزمون اعزام به خارج از کشور و ظهر آزمون استخدامی برگزار می شود.
حاجی بابایی در پاسخ به اینکه آزمون مرحله دوم استخدامی چه زمانی برگزار می شود، نیز گفت: هنوز زمان دقیق این آزمون مشخص نشده و به محض اینکه نهایی شد آن را اعلام می کنیم.
منابع امتحانی این آزمون استخدامی
وی در خصوص منابع امتحانی گفت: مواد آزمون مشخص است به طور مثال کارشناس روانشناسی که می‌خواهد در آزمون شرکت کند در حد داده‌های کارشناسی آن رشته‌ که سرفصل مشترک آن را وزارت علوم مشخص کرده است باید دارای اطلاعات باشد.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه در آزمون مرحله اول استخدامی حدود ۱۰۰ سؤال عمومی و ۵۰ تا ۶۰ سوال تخصصی طرح شده است، تصریح کرد: تمام کسانی که از اطلاعات اولیه رشته خود برخوردار باشند می‌توانند به سوالات پاسخ دهند.
جابجایی ظرفیت‌ها
وزیر آموزش و پرورش در خصوص امکان تغییر در روند استخدامی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار نیروی جدید و ۲۶ هزار معلمان حق‌التدریسی در آینده نزدیک استخدام آموزش و پرورش می‌شوند و ممکن است در این فرایند استخدام، جابجایی انجام پذیرد و رشته‌ای ۵۰۰ نفر کم و در رشته‌ای دیگر ۵۰۰ نفر اضافه شود.
جذب نیرو طبق مصوبه مجلس
وی ادامه داد: آموزش و پرورش طبق مصوبه مجلس و از دو طریق نیرو جذب می‌کند؛ نخست از طریق برگزاری آزمون است و دوم از طریق مراکز تربیت معلم است که آموزش و پرورش در حال فراهم کردن شرایطی است تا نیروی انسانی‌ که از هر طریق جذب می‌شود بهترین نیروی انسانی باشد.
بازدید روزانه ۲۰۰ هزار نفر از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش
وی گفت: نگاه مردم به آموزش و پرورش عوض شده است به طوری که هر روز ۲۰۰ هزار نفر از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش دیدن می‌کنند و یکی از مشکلات ما این است که چگونه این سرورها را تقویت کنیم.
آمادگی برگزاری آزمونهای بزرگ وزارتخانه ها و نهادهای دیگر
حاجی بابایی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال، هفت آزمون در آموزش و پرورش برگزار شد و نخستین بار این آزمون ها را مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد افزود: از این پس آزمون های آموزش و پرورش از جمله آزمون بی سابقه جذب ۴۰ هزار معلم، در این مرکز برگزار خواهد شد.
حاجی بابایی گفت: ضمن آنکه تمام آزمون های خود را در این مرکز انجام می دهیم، آمادگی داریم، آزمونهای بزرگ وزارتخانه ها و نهادهای دیگر را هم در این مرکز سنجش انجام دهیم.
جذب ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش بر اساس قانون برنامه چهارم
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور  نیز اعلام کرد: این معاونت در خصوص جذب ۴۰ هزار معلم مراقبت های لازم را انجام می دهد تا عدالت استخدامی رعایت شود.
لطف الله فروزنده در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور رعایت عدالت استخدامی باید آگهی استخدام داده شود که این کار انجام شده است.
وی با بیان اینکه آزمون جذب ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش ۷ خرداد و با همکاری این وزارتخانه برگزار می شود افزود: نقش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در این باره این است که مراقبت های لازم را انجام دهد تا عدالت استخدامی رعایت شود.
فروزنده گفت: این مراقبت ها بدین خاطر است که افرادی که در آزمون و مراحل مختلف سیر پذیرش را دنبال می کنند، جذب آموزش و پرورش شوند.
وی درباره اینکه برخی ها استخدام این تعداد فرهنگی را مغایر با قانون می دانند افزود: آموزش و پرورش بر اساس برنامه چهارم توسعه سهمیه دارد؛ میزان خروجی هایش خیلی بیشتر بوده است.
فروزنده با بیان اینکه جذب ۴۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کاملا بر اساس قانون برنامه چهارم است گفت: نه مجلس شورای اسلامی ایراد گرفته است و نه دستگاه های نظارتی.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: خوشبختانه بار مالی طرح جذب ۴۰ هزار معلم هم پیش بینی شده است که امیدواریم با همدلی و همراهی این معاونت، آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بتوانیم این گام مهم و اساسی را برداریم.
فروزنده اضافه کرد: بخشی از این استخدامی ها معلم ورزش و بخشی نیروهای مشاوره هستند که می توانند نقش موثری در نوسازی نظام آموزش و پرورش داشته باشند.
جزییات توزیع کارت و برگزاری آزمون
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری آزمون استخدامی این وزارت خانه را اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمدتقی صابری اظهار داشت: داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که تمامی شرایط عمومی واختصاصی مندرج در آگهی استخدام را دارا بوده‌اند و در مهلت مقرر (۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه) نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نموده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه (۵/۳/۸۹) لغایت ساعت ۱۳ روز جمعه (۷/۳/۸۹) با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش به نشانی http://Aee.medu.ir نسبت به چاپ (پرینت) و دریافت کارت ورود به جلسه‌ی آزمون اقدام نمایند.
وی درخصوص محتوای آزمون گفت: سوالات در دو دفترچه در قالب آزمون «عمومی» و «تخصصی» تهیه شده است. داوطلبان تمامی رشته‌ها می‌بایست به سوالات آزمون عمومی در مدت ۹۰ دقیقه و به سوالات تخصصی متناسب با رشته‌ی انتخابی خود در مدت ۷۰ دقیقه پاسخ دهند.
به این ترتیب، در مجموع داوطلبان در مدت ۱۶۰ دقیقه به کلیه‌ی سوالات عمومی و تخصصی پاسخ خواهند داد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: چنانچه داوطلبان برای دریافت کارت از سایت مرکز سنجش با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ثبت‌نام اینترنتی، اصل کارت ملی و ارائه‌ی کد رهگیری به اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان (مرکز استان) مراجعه کنند تا نسبت به رفع مشکل آنان اقدام شود.

منبع: بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها