خرافاتی که در سفر به ترکیه خواهید شنید

اگر در طول سفر خود به ترکیه خرافه ها و رسومات نزدیک به خودمان را دیدید تعجب نکنید، برخی از این خرافه و رسومات نزدیک به کشور خودمان می باشد

چشم نظر مهم ترین بخش در خرافه های ترکیه

چشم نظر تنها یک دکوری در خانه و مغازه ها نیست بلکه چیزی بیش تر از یک دکوری زیباست، چشم نظر همانند کشور ایران برای رفع موج های بد و بد شانسی مورد استفاده قرار می گیرد، در طی سفر با تور هوایی ترکیه ممکن است در تمامی فروشگاه ها چشم نظر را ببینید.

1

 

شیشه شکسته و خرافه ی پنهان در آن

در ترکیه زمانی که شیشه ای می شکند مردم بر این باورند که این شیشه شکستن رفع بلا و چشم نظر می باشد و به فال نیک می گیرند و شیشه شکسته شده را جمع می کنند و سریع تر از خانه دور می کنند.

ضربه زدن به چوب در ترکیه

از دیگر خرافات ترکیه ۳ بار ضربه زدن به یک تکه چوب می باشد که در میان مردمان ترکیه بسیار رایج است که آن را برای رهایی از چشم نظر و بد شانسی انجام می دهند، زما نی که می خواهند خود را و یا کسی دیگر را از چشم

بد دور کنند ۳ مرتبه به چوب ضربه می زنند و این خرافه در کشور خودمان هم بسیار رایج است. مسافران تور استانبول حتما در سفر خود شاهد این خرافه می باشند.

2

 

خرافه ای در ریختن یک لیوان آب

وقتی کسی قصد سفر کردن داشته باشد پشت سر آن کاسه و یا لیوانی آب می ریزند، این خرافه در ایران هم مانند ترکیه دنبال می شود تا سفر برای مسافرشان و به سلامتی برگردد.

3

 

خرافه بر سر وسایل تیز در ترکیه

اهالی ترکیه بر این باورند که دادن یک شی تیز مانند چاقو ویا قیچی بین آن ها در آینده دعوا و بحث به وجود می آورد، از این رو مردم مهربان ترکیه به منظور جلوگیری بحث و یا دعوای احتمالی به هیچ عنوان وسیله ی تیزی را به دست هم نمی دهند، چاقو را بر عکس می کنند و یا از قسمت دستگیره به دست فرد می دهند.

4

 

سوت زدن گوش

مردم ترکیه این اعتقاد را دارند که سوت زدن گوش دلیل ر این است که جایی سخن از اوست و فردی راجع به وی در حال سخن گفتن است. اگر گوش راست سوت بزند نشانگر این است که سخن در رایطه با او به نیکیست. عده ای دیگر بر این باورند که اگر پلک چشم بپرد بر این نشان است که دوست و یاری به دیدار شما خواهد آمد.

5

 

کف دست چپ و یا کف دست راست

در ترکیه خاریدن کف دست نشانگر و خبر از پول است، اگر کف دست چپ بخارد نشانه به دست آمدن پول است.

عروس و داماد

در ترکیه در طی مراسمات عروسی عروس جندین بار پای دااد را لگد می کند، آن ها بر این باورند که با این کار داماد از عروس حرف شنوی خواهد داشت.

مسافران تور آنتالیا می توانند در سفر خود شاهد این خرافات باشند.

 

6

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها