سازمان استخدامی نظر واحدی با آموزش و پرورش و مجلس درخصوص جذب معلم ندارد

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص اعلام آمادگی برای جذب ۲۵ هزارنفری دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت مناسبی جهت  تربیت معلم دارد و این ظرفیت باید در جهت تربیت نیروی کارآمد و کاردان برای امور مربوط به تدریس استفاده شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف مراکز تربیت معلم اشتباه بزرگی بود که باعث ایجاد خلاء در آموزش و پرورش شد، ولی دانشگاه فرهنگیان توانست مقداری از این خلاء را جبران کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: ظرفیتی که امروز دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌کند، باید از سوی دولت و سازمان اداری و استخدامی ردیف استخدامی پیدا کند ولی متاسفانه از جانب دولت اهتمامی در این خصوص صورت نمی‌پذیرد و ردیف درخواستی اختصاص پیدا نمی‌کند.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای که کمیسیون آموزش و تحقیقات با نمایندگان سازمان اداری و استخدامی حول این محور برگزار کرد، جمع‌بندی‌های موجود در این خصوص، چنین نتیجه داد که سازمان اداری و استخدامی نظر واحدی با آموزش و پرورش و مجلس ندارد و تفسیر دیگری می‌کند؛ ولی قانون صریحا دولت و وزارت آموزش و پرورش را ملکف کرده است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، نیروی انسانی مورد نیاز خود جهت تدریس را تأمین کند و دولت نمی‌تواند از اجرای قانون در این خصوص استنکاف کند.

فلاحتی تأکید کرد: با توجه به ظرفیتی که دانشگاه فرهنگیان دارد، چه دلیلی وجود دارد که دولت ردیف استخدامی موردنیاز را اختصاص نمی‌دهد؛ باید به خوبی دلیل خود را بیان کنند و نمایندگان باید از جایگاه نظارتی خود از حسن اجرای قوانین توسط دولت استفاده کنند و دلیل استنکاف دولت از اجرای قانون را پرسش کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس دهم افزود: متاسفانه دلیلی که دولت در این خصوص مطرح می‌کند، بارمالی است؛ درحالیکه حین تصویب قانون در مجلس، تمامی شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس تصویب می‌شود.

وی گفت: زیبنده دولت جمهوری اسلامی نیست که از طریق آزمون استخدامی، به دنبال کسب درآمد برای خود باشد و ردیف‌های استخدامی دانشگاه فرهنگیان را اختصاص ندهد؛ چراکه معلمی شغلی تخصصی است و هر فارغ التحصیل دانشگاهی توان تدریس و مدیریت فضای کلاس‌های درس را ندارد.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین دولت علی‌الخصوص سازمان اداری و استخدامی موظف است که تمامی شرایط موجود برای جذب حداکثری دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را فراهم کند؛ باید قانون اجرا شود و مجلس نیز از بازوی نظارتی خود در این راستا استفاده خواهد کرد./

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها