استخدام : حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۱۴۰۰ (اطلاعیه جدید)

برای دریافت آخرین استخدام های روز کشور و آخرین اخبار دستمزد و حقوق اینجا کلیک کنید

حقوق

جداول تفصیلی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰

 

شما می‌توانید در این صفحه کلیه اخبار مربوط به حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۹۹ و میزان افزایش حقوق در سال ۹۹ را پیگیری فرمایید. برای این کار کافی است با مراجعه به بخش فهرست اخبار، خبر مورد نظر خود را یافته و مطالعه بفرمایید.

جدول حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰

جدول حقوق و مزایای حداقل بگیران و سایر سطوح در سال ۱۴۰۰

ردیف شرح روزانه (ریال) ماهیانه (ریال)
سطح پایه (حداقل)
۱ حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ۸۸۵,۱۶۵ ۲۶,۵۵۴,۹۵۰
۲ بن کارگری ۲۰۰,۰۰۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰
۳ حق مسکن ۱۵۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۴ حق اولاد (برای هر فرزند) ۸۸,۵۱۶ ۲,۶۵۵,۴۹۵
۵* پایه سنوات (به شرط داشتن یک سال سابقه کار) ۴۶,۶۶۶ ۱.۳۹۹.۹۸۰
سایر سطوح
۱ درصد افزایش نسبت به حقوق سال قبل ۲۶ درصد
۲ مبلغ ثابت اضافه پرداختی ماهیانه ۸۲,۷۸۵ ۲,۴۸۳,۵۵۰
۳ پایه سنوات (به شرط داشتن یک سال سابقه کار) ۴۶,۶۶۶ ۱.۳۹۹.۹۸۰
۴ بن کارگری ۲۰۰,۰۰۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰
۵ حق مسکن ۱۵۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۶ حق اولاد (برای هر فرزند) ۸۸,۵۱۶ ۲,۶۵۵,۴۹۵

افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ به چه میزان است؟

شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ را با ۳۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹، به غیر از سایر مزایای مستمر ۲۶۵۵۴۹۳۵ ریال تعیین کرد.
برای سایر سطوح مزدی نیز این افزایش به میزان ۲۶درصد به اضافه ماهانه ۲۴۸۳۵۵۵ ریال تعیین شد.

مسئولیت بررسی افزایش حقوق کارگران با چه کسی است؟

بررسی و انجام تکالیف مربوط به افزایش حقوق کارگران بر عهده شورایعالی کار متشکل از:

  • وزیر کار و امور اجتماعی
  • دو نفر از افراد بصیر و مطلع در مسائل اجتماعی و اقتصادی به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب هیات وزیران که یک نفر از آنان از اعضای شورایعالی صنایع
  • سه نفر از نمایندگان کارفرمایان ( یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کارفرمایان
  • سه نفر از نمایندگان کارگران ( یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کانون عالی شوراهای اسلامی کار

همانطور که مشخص است، تعیین افزایش میزان حقوق کارگران امری تخصص است که شورایعالی کار عهده‌دار مسئولیت آن است و سایر اظهار نظرها را می‌توان مسائلی غیرتخصصی دانست.

سوالات متداول

 


دوستان و همراهان عزیز سایت استخدام با توجه به صحبت های که درباره حقوق و دستمزد در سال آینده می شود دوست داریم، نظرات شما عزیزان را به اطلاع همه همراهان سایت برسانیم.  تقاضا داریم تا نظرات و برآورد خودتان از افزایش حقوق دستمزد سال آینده را با دلایلی که می سنجید در “بخش نظرات” همین صفحه درج نمایید.


خبر ۲۷ آذر  ۱۴۰۰  – میزان افزایش حقوق در سال آینده

محمد علیپور با اشاره به میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران افزایش پلکانی حقوق‌ها را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند تا این افزایش به طور یکسان نباشد. به این ترتیب که حقوق‌های بالا با درصد کمتر و حداکثر ۵ درصد افزایش می‌یابد و حقوق‌های پایین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت. بنابراین این افزایش پرداخت‌ها پلکانی خواهد بود.

مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۳ آذر  ۱۴۰۰  – جزئیات عیدی و پاداش امسال کارگران

به موجب قانون، همه مجموعه ها، شرکتها و سازمانهای مشمول قانون کار باید حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش به کارگران و نیروهای کار خود بپردازند.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰، کلیه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین مزد ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند؛ البته پرداخت عیدی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه‌ها مشغول به کار بوده اند هم الزامی است و به موجب تبصره یک ماده واحده مذکور، مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند باید به مآخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

تمام کارکنان مشمول قانون کار که طبق تعریف این قانون، کارگر شناخته می‌شوند، مشمول دریافت عیدی و پاداش پایان سال هستند و عیدی آنها متفاوت از میزان عیدی کارکنان دستگاههای اجرایی و دولتی است.

قانون کار برای عیدی آخر سال کارگران، سقف تعیین کرده است؛ به این نحو که این میزان نباید از سه برابر حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار بیشتر شود.

در واقع مبنای تعیین عیدی پایان سال همه کارگران و کارکنان مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بدهند.

با توجه به آنکه حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد بنابر این کارگرانی که حقوق پایه آنها به این میزان است، با در نظر گرفتن مصوبه سال ۱۳۷۰ مجلس و با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و با احتساب سه برابر حداقل دستمزد، ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان عیدی می گیرند.

کارگرانی که پایه حقوقشان از این میزان بیشتر باشد، مبلغ عیدی آنها بیش از سقف پرداختی تعیین شده در مصوبه مذکور نخواهد بود.

مبنای محاسبه عیدی، یک سال کاری است و کارگرانی که کمتر از یکسال در محل کار فعلی خود مشغول به کار هستند عیدی آنها به میزان تعداد ماههای پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود. این گروه از شاغلان باید دو برابر پایه حقوق خود را تقسیم بر ۱۲ ماه و مجموع حاصل را ضربدر تعداد ماههای کارکرد خود کنند.

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته افزایش حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران را ۳۹ درصد تصویب کرد و از یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان افزایش داد.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۷ آذر  ۱۴۰۰  – پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی حقوق در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: موضوع افزایش حقوق‌ها در دولت در حال بررسی است و پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها ۱۰ تا۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش بازارکار از ایرنا، مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست امروز خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: هدف دولت در بودجه سال آینده رشد و ثبات اقتصادی به عنوان محور اصلی است، ثبات اقتصادی در جهت اینکه تورم به صورت جدی مدیریت شود و به هیچ عنوان اجازه بروز کسری در بودجه را ندهیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی و به تبع آن افزایش نقدینگی و تورم می شود که این تورم براساس تجربه سنوات قبل منجر به افزایش حقوق‌ها می شد و یک چرخه معیوب و باطلی را ایجاد می کرد. همیشه یک افزایش حقوق در برابر افزایش تورم انجام می‌شد که گاهی تورم حتی از حقوق‌ها نیز بالاتر می‌رفت.دولت می خواهد این موضوع را مدیریت کرده و بجای رفتن به سمت افزایش حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را در سال ۱۴۰۱ بالا ببرد و مدیریت تورم کند.

میر کاظمی تصریح کرد: از سوی دیگر منابع را برای پشتیبانی از بخش خصوصی و اختصاص مبالغ قابل توجهی به استانها و سطح ملی به عنوان اهرم استفاده کند. منابع در اختیار مردم بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان است و باید تنها اعتماد آنها به سیستم اقتصادی بازگردد که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این هدف گذاری انجام شود و مردم اعتماد کنند.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده نیز گفت: بحث افزایش حقوق‌ها در دولت همچنان در حال بررسی است و جمع‌بندی نشده و امیدواریم این هفته بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد متوسط رشد یابد، البته حقوق‌های پایین تر می‌تواند تا۳۰ درصد هم افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۸ آبان  ۱۴۰۰  – پیشنهادات لازم برای ترمیم حقوق کارگران آماده شد

معاون وزیر کار با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه کارگری گفت: پیشنهادات لازم در زمینه ترمیم حقوق و دستمزد کارگران را آماده کرده ایم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد در نخستین نشست شورای عالی کار در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اصل کار این شورا بر مبنای سه جانبه گرایی است. امیدواریم با این اصل و با قدرت و قوت، مباحث حقوق و دستمزد و موضوعات دیگر در زمینه جامعه کارگری و کارفرمایی را بر اساس قانون و نظر شرکای اجتماعی حل و فصل و به نتیجه مطلوب برسانیم.
معاون روابط کار با اشاره به دغدغه معیشت کارگران در دولت سیزدهم گفت: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اعضای اصلی شورا و رئیس شورای عالی کار، بررسی‌های کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است.

مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۶ مهر  ۱۴۰۰  – جزئیات افزایش حقوق ۱۴۰۱؛ از ۱۰ تا بالای ۳۰ درصد

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در سال آینده افزایش حقوق کارکنان پلکانی و احتمالا از ۱۰ تا بالای ۳۰ درصد خواهد بود.
به گزارش ایسنا، در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های دولتی مکلف شدند میزان افزایش حقوق کارکنان را به طور متوسط ۱۰ درصد در نظر بگیرند که اعلام این میزان با توجه به شرایط تورمی با واکنش‌هایی از جمله برخی نمایندگان مجلس همراه بود.

مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۰ مهر  ۱۴۰۰  – افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت علی‌الحساب ۱۰ درصد

براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ و پیوست‌های آن، حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت و شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شب گذشته بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که در آن چارچوب و قواعد کلی حاکم بر تدوین بودجه تعیین می‌شود.

مشاهده ادامه خبر


خبر ۶ شهریور  ۱۴۰۰  -تعیین دستمزد واقعی برای کارگران

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه هزینه سبد معیشت کارگران دو برابر درآمد آنها است، می گوید: تا زمانی که با ترکیب نابرابر شورای عالی کار روبه‌رو باشیم و به فهمه مشترکی در خصوص ماده ۴۱ قانون کار نرسیم هیچگاه مزد واقعی برای کارگران تعیین نخواهد شد.
درباره قانون تعیین دستمزد که وزیر پیشنهادی کار از اصلاح آن خبر داده، اظهار کرد: معتقدم مشکل ما در بحث دستمزد، فهم مشترک است در حالی که می توانیم ماده ۴۱ قانون کار را به سادگی و صراحت تحلیل و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۶ اردیبهشت  ۱۴۰۰  – پرداخت معوقات افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان ستادی، تا پایان مرداد‌ماه

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم از پرداخت معوقات افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان ستاد وزارت علوم در ماه جاری خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر اباصلت خراسانی گفت: پیرو ابلاغ دولت برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ و عدم تامین اعتبار لازم در آن سال و به دلیل محدودیت منابع مالی در سال گذشته (۱۳۹۹)، این افزایش از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ اجرا و پرداخت آن صورت گرفت و مقرر شد در صورت تامین اعتبار لازم معوقات از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ پرداخت شود.

وی افزود: با حمایت و دستور ویژه‌ی وزیر محترم علوم و پیگیری‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال جاری با توجه به رشد بودجه و موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور برای استفاده از منابع امسال برای پرداخت معوقات سال ۹۸ و ۹۹، پس از تایید و اخذ موافقت نامه لازم از آن سازمان، احکام کارگزینی از اسفند ماه سال ۹۸ اصلاح و برای پرداخت آماده شده است.

دکتر خراسانی افزود: احکام کارگزینی مربوط به برخورداری از سقف ۵۰ درصد افزایش حقوق و مزایا از تاریخ ۱/۱۲/۹۸ لغایت ۱/۱۱/۹۹ صادر و با توجه به تامین اعتبار مورد نظر، معوقات مربوطه در ماه جاری (مردادماه) پرداخت خواهد شد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش حقوق کارکنان و پرداخت معوقات بایستی از تلاش‌ها و زحمات وزیر محترم علوم، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و مجموعه همکاران آن سازمان، معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تمامی همکارانی که در این زمینه تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع : بازار کار


خبر ۱۶ اردیبهشت  ۱۴۰۰  –  جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی

مدیر کل مستمری های تامین اجتماعی نحوه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و متناسب سازی را تشریح کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ اردیبهشت  ۱۴۰۰  –  همسان­ سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، با ارسال بخشنامه‌ای، دستورالعمل «همسان­ سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) با کارمندان پیمانی» را به ادارات کل آموزش‌وپرورش، ابلاغ و تاریخ اجرای این بخشنامه را یکم فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ فروردین ۱۴۰۰  –  همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قراردادی و پیمانی شهرداری‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از همسان شدن حقوق و مزایای کارمندان قراردادی و پیمانی شهرداریها بر اساس بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷  فروردین ۱۴۰۰  –  حقوق کارمندان دولت همسان می شود

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه گفت: کسانی که تحت پوشش نظام مدیریت خدمات کشوری هستند قانون متناسب سازی و همسان سازی را باقوت برای آنها در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهیم کرد.

 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۴  فروردین ۱۴۰۰  –  حق بیمه سال ۱۴۰۰ تعیین شد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۸  فروردین ۱۴۰۰  –  جزئیات دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳ اسفند  ۹۹  – حداقل مزد ۳۹ درصد افزایش یافت

جلسه مزدی با افزایش ۳۹ درصدی حداقل مزد خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا دقایقی پیش، جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰ خاتمه یافت. در این جلسه، میزان افزایش مزد تعیین شد.

براساس مصوبات این جلسه، برای حداقل بگیران، پایه مزد و سایر مولفه‌های مزدی ۳۹ درصد افزایش یافت. به این ترتیب، دستمزد برای کارگری با ۱.۳ فرزند با احتساب بن ۶۰۰ هزار تومانی، سنوات ۱۴۰ هزار تومانی و حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی به ۴۱۹۰۷۰۷۷ ریال رسید.

با افزایش ۳۹ درصدی، مزد روزانه حداقل بگیران به ۸۸۵۱۶۵ ریال و پایه مزد ماهانه به ۲۶۵۶۲۹۰۰ ریال رسید.

برای سایر سطوح نیز افزایش ۲۶ درصدی و مقدار ثابت روزانه ۸۲۷۸۵ ریال (ماهانه ۲۴۸۳۵۵۵ ریال) مصوب شد.

با این حساب پرونده مزد ۱۴۰۰ با این مصوبات بسته شد و همه گروه‌ها مصوبه مزدی را امضا کردند.

جزئیات آیتم‌های مزد کارگری:

دستمزد روزانه: ۸۸۵.۱۶۵ ریال
دستمزد ماهیانه: ۲۶.۵۵۴.۹۲۵ ریال
پایه سنوات: ۱.۴۰۰.۰۰ ریال
بن: ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
مسکن: ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال

منبع: خبرگزاری ایلنا


خبر ۱۹ اسفند  ۹۹  – تعیین دستمزد ۱۴۰۰ به شنبه هفته آینده موکول شد

جلسه شورای عالی کار برای بررسی مزد ۱۴۰۰ برگزار شد بدون نتیجه عدد و رقم برای دستمزد به پایان رسید و به هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دویست و نود و ششمین نشست شورای عالی کار و دومین نشست تعیین حقوق و دستمزد۱۴۰۰ پس از سه ساعت مذاکره به پایان رسید.

این جلسه با حضور نمایندگان دولت,کارفرمایان و کارگران برگزار شد و در نهایت به نتیجه نهایی نرسید و تعیین دستمزد به نشست هفته آینده در روزشنبه هفته آینده موکول شد.

طبق اخبار دریافت شده محور اصلی صحبت های نمایندگان کارگران در جلسه امروز شورای عالی کار جبران افزایش یک میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران در سال ۹۹ بود. ظاهراً کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۳۳ درصدی حداقل دستمزد را مطرح کرده اند اما کارگران با این پیشنهاد موافقت نکرده‌اند و کارفرمایان اصرار بر اجرای ماده ۴۱ و بند اول این ماده داشتند و با بهانه تراشی اجرای تبصره ۲ماده ۴۱ قانون کار را توجه نداشتند.

به گزارش تسنیم,با توجه به عقب ماندگی مزدی کارگران در سال ۹۹, ملاک کارگران در جلسات مزدی جبران قدرت خرید و تامین سبد معیشت کارگران است . بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار می گوید”حداقل دستمزد باید فارغ از مشخصات جسمی و روحی فرد، به‌گونه‌ای باشد که کفاف هزینه‌های حداقلی یک خانوار متوسط را بدهد.”بنابراین تقاضای جامعه کارگری همین است.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۹ اسفند  ۹۹  – حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ حداقل باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ حداقل باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند تا کارگران بتوانند نیاز‌های معیشتی خود را جبران کنند.

حسن لطفی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ گفت: ما باید ارزیابی درستی از هزینه تمام شده تولید در دست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نرخ رشد تورم باید در تعیین حقوق و دستمزد کارگران مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: ما باید نرخ رشد تورم و همچنین آنالیز هزینه‌های تولید را در یک کفه ترازو گذاشته و در کف دیگر ترازو ارزیابی از فعالیت کارگر در تولید محصولات مختلف داشته باشیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: به جای اینکه فشاری به کارگر وارد شود، دولت باید بیاید و بخشی از هزینه‌های تولید را کاهش داده تا به کارگر فشار نیامده و حقوق کارگران پایین نیاید.

وی تاکید کرد: در این رهگذار حتی ما پیشنهاد می‌کنیم که سود کارفرما هم مقداری کم شود تا کارگر متحمل فشار‌های زیادی نشود.

این نماینده مجلس بیان داشت: به اعتقاد بنده حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ حداقل باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند تا کارگران بتوانند نیاز‌های معیشتی خود را جبران کنند.

منبع : خبرگزاری میزان


 

خبر ۱۱ اسفند  ۹۹  – سه‌شنبه، نخستین جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۰

یک مقام آگاه در وزارت کار گفت: نخستین نشست شورای عالی کار برای تعیین حد اقل مزد سال آینده فردا برگزار می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک مقام آگاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعد از تعیین سبد معیشت خانوار کارگری در کمیته تخصصی تعیین دستمزد، نخستین نشست شورای عالی کار برای تعیین حد اقل مزد سال آینده کارگران فردا سه شنبه برگزار می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ اسفند  ۹۹  – نهایی شدن دستمزد کارگران در روز‌های پایانی اسفند

وزیر کار ابراز امیدواری کرد در هفته‌های پایانی سال با دقیق‌تر شدن اعداد نرخ تورم در بهمن ماه و پیش بینی اسفندماه امسال، تصمیم مشترک و مناسبی با اکثریت آرای شورای عالی کار درباره میزان دستمزد کارگران اتخاذ شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ اسفند  ۹۹  – مزد ۱۴۰۰ کارگران حدود ۱۰ میلیون تومان باشد

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت: اگر دولت بتواند تورم سال آینده را کنترل کند، مبلغ ۹ تا ۱۰ میلیون تومان برای مزد ۱۴۰۰ کارگران عدد درستی است و دیگر نباید برای سال آینده با درصد دستمزد را تعیین کنیم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ اسفند  ۹۹  – آیا می‌توانیم حقوق کارگران را ۷ میلیون تومان افزایش دهیم؟

یک کارشناس حوزه کار معتقد است تعیین هزینه سبد معیشت کارگران زمانی موثر و کارگشا است که بتواند در افزایش سطح معیشت کارگران و حقوق و دستمزد آنها اثرگذاری لازم را داشته باشد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ اسفند  ۹۹  – رقم سبد معیشت کارگران برای سال ۱۴۰۰ اعلام شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار از اعلام سبد معیشت کارگران برای سال ۱۴۰۰ با رقم ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان خبرداد.

محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رقم سبد معیشت کارگران ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بر مبنای آمار و تورم دی ماه در جلسه ۴ ساعته کمیته مزد امروز تعیین شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۴ اسفند  ۹۹  – کاهش ۶۳ درصدی قدرت خرید کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به کاهش ۶۳ درصدی قدرت خرید کارگران و بازنشستگان در سال جاری، گفت: درخواست ما افزایش حقوق متناسب با کاهش قدرت خرید بازنشستگان است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲اسفند  ۹۹  – حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت ۱۵برابر حداقل حقوق شد

با پایان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، حداکثر حقوق دریافتی ۱۵برابر حداقل حقوق کارمندان تعیین شد.

 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ بهمن  ۹۹  – سال ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگان افزایش چشمگیری دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با کمک دولت و مجلس امیدواریم سال آینده پرداخت خوبی برای بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشیم.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در مرداد ماه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کردیم و بعد از آن مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه متناسب شد و همین افزایش مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهر ماه، بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود، به همین دلیل این شکاف باید پر شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ بهمن  ۹۹  – دستمزد کارگران براساس مصوبه شورای عالی کار است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش دستمزد کارگران در سال آینده براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ بهمن  ۹۹  – زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام شد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ بهمن  ۹۹  – مخالفت نماینده کارگران با پیشنهاد مجلس برای افزایش ۴۰ درصدی مزد ۱۴۰۰

نماینده کارگران در شورای ‌عالی کار با اشاره به اینکه دستمزد ۱۴۰۰ باید به گونه ای تعیین شود که عقب ماندگی مزدی کارگران را جبران کند گفت: این حقوق جوابگوی خوراک و مواد غذایی هم نمی شود.

محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش دستمزد کارگران گفت: شکاف دستمزدی ایجاد شده در سال‌های گذشته به حدی بزرگ است که افزایش حقوق حتی اگر ۱۰۰ درصدی باشد نمی‌تواند آن را پر کند. فاصله میان سبد هزینه و دستمزد دریافتی کارگران بسیار زیاد است. دو برابر کردن حقوق دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی هم باعث تامین هزینه‌های کارگران نخواهد شد. طبق اصل ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی دولت موظف است خدماتی را به آحاد جمعیتی کشوری ارائه کند، در همین راستا دولت باید برنامه‌های متفاوتی ارائه کند، در غیر این صورت فاصله طبقاتی هر روز بیشتر خواهد شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ بهمن  ۹۹  – میزان عیدی کارکنان دولت تعیین شد

هیات دولت به ریاست رییس جمهوری میزان و پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارمندان دولت را ۱۵ میلیون ریال تعیین کرد.
به گزارش ایلنا، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ بهمن  ۹۹  – حقوق بازنشستگان لشگری وکشوری ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان لشگری وکشوری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ بهمن  ۹۹  – احتمال تصویب “افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران” تا ۱۵ اسفند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان مجلس برای افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ گفت: امیدواریم وضعیت افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰، تا پیش از ۱۵ اسفند امسال مشخص شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ دی  ۹۹  – رقم سبد معیشت کارگران آخر بهمن‌ماه تعیین می‌شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره فرایند تعیین رقم سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۰، گفت: با توجه به تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها رقم سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۰ پس از اعلام نرخ تورم بهمن ماه توسط مرکز آمار تعیین می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ دی  ۹۹  – توضیحات وزیر علوم درباره افزایش حقوق کارکنان دانشگاه‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سازمان برنامه و بودجه علی رغم قول‌هایی که داده، هنوز منابع مالی برای اجرای مرحله دوم افزایش حقوق کارکنان دانشگاه‌ها را تامین نکرده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ دی  ۹۹  –  اصلاح آیین نامه حقوق و دستمزد در دانشگاه آزاد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی از قرارداد با بیمه تکمیلی مناسب و همچنین اصلاح آیین نامه حقوق و دستمزد در دانشگاه آزاد خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی فداکار در سفر به استان خراسان جنوبی از واحدهای فردوس و طبس بازدید و با کارکنان و اساتید این واحدها دیدار و گفت و گو کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ دی  ۹۹  –  مزد ۱۴۰۰ کارگران بدون توجه به مبحث «مزد منطقه‌ای» تعیین می‌شود

معاون روابط کار وزیر کار گفت: تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ کارگران بدون در نظر گرفتن مباحث مزد منطقه ای است و نقطه نظرات افراد راجع به تعیین حداقل مزد، هیچ تغییری را در ساز و کار تعیین حداقل مزد سال آینده ایجاد نخواهد کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید

 


خبر ۲۵ دی  ۹۹  –  مدرک تحصیلی در دستمزد کارگران تاثیر دارد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تاثیر مدرک تحصیلی در حقوق و دستمزد کارگران در دو حالت قابل برررسی است. به طوری که در کارگاه‌های فاقد طبقه بندی مشاغل مدرک تحصیلی تاثیری در حقوق و مزایای کارگران ندارد.

همچنین در کارگاه‌های دارای طبقه بندی مشاغل مدرک تحصیلی یکی از شرایط احراز مشاغل محسوب می‌شود و به صورت مستقیم در شرایط احراز شغل و به تبع آن در گروه شغلی و مزد کارگر تاثیر دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۲۱ دی  ۹۹  –  تلاش برای کاهش فاصله حقوق بین نیروهای شرکتی و قراردادی با نیروهای استخدامی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تفاوت زیاد بین حقوق نیروهای شرکتی و استخدامی گفت بر اساس آمار تفاوت بسیار زیادی بین حقوق دریافت نیروهای قراردادی، شرکتی، خدماتی، پیمانکاری و حجمی و نیروهای استخدامی وجود داشته و یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی کاهش این فاصله حقوق دریافتی است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ دی  ۹۹  – تعیین مزد منطقه‌ای مشروط به تامین حداقل معیشت خانوار ۳.۳ نفری است

معاون وزیر کار گفت: تعیین دستمزد کارگران تابع نرخ تورم و هزینه‌های زندگی است، بنابراین تعیین مزد منطقه‌ای و صنایع نیز مشروط به تامین حداقل معیشت یک خانوار ۳.۳ نفری است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۸ دی  ۹۹  – برگزاری جلسه کمیته مزد در ۹ دی

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مزد در سه شنبه هفته جاری گفت: متاسفانه همزمان با اعمال محدودیت کرونایی ۲هفته ای دولت، برخی کارفرمایان حقوق کارگران را ندادند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ آذر  ۹۹  – نحوه محاسبه مرخصی کارگران اعلام شد

اگر کارگری بیش از یک روز مرخصی بگیرد و در طول مدت مرخصی استحقاقی جمعه و یا تعطیل رسمی دیگر وجود داشته باشد تعطیلات رسمی جزو مرخصی استحقاقی کارگر محسوب نخواهند شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ آذر  ۹۹  – آیا دستمزد هفته آینده ترمیم می‌شود؟

یک نماینده مجلس از احتمال افزایش مزد در نیمه دوم سال خبر داد؛ درحالیکه اعضای کارگری می‌گویند: هنوز دعوت‌نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ آذر  ۹۹  – پیشنهاد افزایش حقوق کارگران دو بار در سال

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد نمایندگان به دولت درباره افزایش حقوق کارگران در سال بر اساس افزایش تورم خبر داد.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران و کارمندان هر ساله باید بر اساس قانون و میزان تورم سالیانه افزایش پیدا کند ،گفت :با توجه به اینکه در سال های گذشته تورم در سال چندین بار افزایش پیدا کرده است لازم است همراه با افزایش این تورم حقوق کارگران نیز افزایش پیدا کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ آذر  ۹۹  – حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق دریافتی کارمندان دولت از دو میلیون و هشتصد هزار تومان به سه و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ آذر  ۹۹  – حداقل عیدی امسال کارگران ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

حداقل عیدی امسال کارگران بیمه شده تامین اجتماعی، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ حداکثر عیدی نیز نود ضربدر حداقل دستمزد روزانه است که می‌شود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 

خبر ۱۵ آذر  ۹۹  – افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده

رئیس جمهور گفت: در بودجه سال آینده تلاش خواهیم کرد به اقشاری که در فشار زندگی هستند و حقوق ثابت دارند کمک کنیم و همچنین حقوق کارمندان و بازنشستگان را ۲۵ درصد افزایش دادیم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳ مهر  ۹۹  – حقوق بازنشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش پیدا کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهمین جلسه شورای ملی سالمندان با تاکید بر حرکت در راستای توانمندسازی سالمندان، ایجاد نشاط اجتماعی، حضور موثر آنها در جامعه و بروز و ظهور تجربیات و اندوخته‌های آنها برای بکارگیری در نظام اجرایی کشور، اذعان کرد: حقوق بازنشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش پیدا کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ شهریور ۹۹  – چگونگی پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان

درباره چگونگی بکارگیری افراد شغل اولی تا ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار بیشتر بدانید.
طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است،

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱۱ شهریور ۹۹  – مصوبه افزایش حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار درباره پرداخت حق سنوات اضافه بر یکماه کارگران گفت: مطابق ماده ۳۲قانون در صورتی که نمایندگان قانونی کار کاهش توانایی کارگر را اعلام کنند کارفرما باید سابقه خدمت کارگران را معادل دوماه آخرین حقوق پرداخت کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱ اردیبهشت ۹۹  – مصوبه افزایش حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای مصوبه شورای حقوق و دستمزد درباره افزایش حقوق کارکنان این سازمان خبر داد و گفت: امیدواریم اجرای این مصوبه همزمان با روز کارمند موجب افزایش رضایتمندی و بهبود خدمت رسانی به مردم شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱ اردیبهشت ۹۹  – دستمزد هر ساعت اضافه‌کاری چقدر است؟

یکی از موارد مهم در واریز مزد کارگران مربوط به اضافه کار می شود که مطابق با قانون باید ۴۰ درصد مازاد بر دستمزد هر ساعت کارگر در شرایط عادی کار، برای اضافه کاری پرداخت شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۳۰ فروردین ۹۹  – بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد

طی بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌بیمه در سال ۱۳۹۹ اعلام شد و واحدهای اجرایی این سازمان مکلفند بر این اساس لیست و حق‌بیمه ماهیانه را از کارفرمایان دریافت کنند.
اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مفاد این بخشنامه به شرح زیر است:
۱- بر این اساس، حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تامین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع)‌ در‌سال۱۳۹۹ مبلغ ۶۱۱.۸۰۹ ریال اعلام می شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۳۰ فروردین ۹۹  – بخشنامه حقوق و دستمزد سال ۹۹ (pdf)

در اجرای ماده (۴۱) قانون کار “شورای عالی کار” با حضور نمایندگان سه گروه دولت، کارفرمایان و کارگران در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ پس از بحث و بررسی راجع به “تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹۸ “، با در نظر گرفتن معیارهای موضوع آن ماده و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر را مورد تصویب قرار داد:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ را به کلیه کارفرمایان و کارگاههای مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 

 خبر ۲۰ فروردین ۹۹  – حقوق امسال کارگران به اندازه کارمندان بالا برود

حمید نجف در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی جلسه عصر شورای عالی کار که به منظور تعیین دستمزد کارگران برگزار می شود، گفت: پیش بینی می‌شود که اعضای شورای عالی کار روی همان رقم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که قبل از عید نوروز مذاکره کرده بودند، به توافق برسند اما این رقم روی کف دستمزد کارگران اعمال خواهد شد، نه سرجمع حداقل مزد با مزایای جانبی آن.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱۹ فروردین ۹۹  – روز چهارشنبه برای مزد ۹۹ تصمیم‌گیری می‌شود

عضو کارگری شورای عالی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز چهارشنبه هفته جاری (۲۰ فرودین ماه) خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ فروردین ۹۹  – کارگران شاغل و بازنشسته در انتظار تعیین تکلیفِ مذاکرات دستمزد

انتقادات کارگران و بازنشستگان همچنان ادامه دارد و روز به روز بر حجم نگرانی آنها از سناریوهای پشت پرده، افزوده می‌شود؛ آیا خیز برداشته‌اند که افزایش مزد ۹۹ را کن فیکون کرده و به دیار فنا بفرستند؟! اگر اینگونه نیست پس چرا علیرغم اینکه کمتر از دو هفته تا پایان فرودین زمان داریم، خبری از برگزاری جلسه مزد نیست؟!

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ فروردین ۹۹  – چرا حقوق کادر اداری بیشتر از معلمان اضافه شد؟

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق ۵۰ درصدی فرهنگیان توضیحاتی داد.
به گزارش بازارکار به نقل از اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش: درباره افزایش تا ۵۰ درصدی حقوق فرهنگیان که این روزها محل بحث است، گفت: معلمان و کادر اداری مشمول این افزایش شدند.

 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ فروردین ۹۹  –  افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری

محمدباقر نوبخت از افزایش میانگین ۸۰۰ هزار تومانی تمام بازنشستگان لشکری و کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی خود درباره نتایج دومین نشست سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان تصریح کرد: نتیجه جلسه قبل ما تشکیل چهار کمیته شد. حقوق و مزایا، رفاهی مباحث درمانی و وضعیت و امکانات مورد نیاز بازنشستگان از جمله این موارد بود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ فروردین ۹۹  –  سه فرضیه برای حقوق کارگران در سال ۹۹ قوت گرفت

با گذشته ۱۰ روز از ابتدای سال هنوز حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۹ مشخص نشده است، ولی این بین نمایندگان حوزه کارگری از قوت گرفتن سه فرضیه برای تعیین حقوق کارگران در سال جدید خبر می‌دهند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ فروردین ۹۹  – پیشنهاد موکول شدن تعیین دستمزد سال ۹۹ به شرایط پس از بحران

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: تعیین دستمزد ۹۹ باید به گونه‌ای باشد که منافع کارگران و کارفرمایان تامین شود؛ بر این اساس معتقدیم تعیین دستمزد باید به بعد از شرایط بحرانی موجود موکول شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ فروردین ۹۹  – حداقل دستمزد در سال ۹۹ چقدر افزایش می‌یابد؟

یکی از اعضای کمیته دستمزد شورای عالی کار می‌گوید کارگران به هیچ عنوان حاضر نیستند قانون کار را نادیده بگیرند و حداقل دستمزد جدا از میزان دریافتی کارگران باید براساس نرخ تورم مصوب یعنی ۳۴ درصد افزایش یابد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ فروردین ۹۹  – سناریوی افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ قوی تر شد

از میان سه قشر کارمندان دولت، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فعلا تنها میزان افزایش حقوق گروه اول مشخص شده است. حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ معادل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ فروردین ۹۹  – برگزاری جلسه تعیین دستمزد در نیمه اول فروردین

عضو شورای عالی کار گفت: اگرچه نمایندگان کارفرمایان و دولت بر افزایش ۲۰ درصدی مزد امسال تاکید دارند اما جامعه کارگری به هیچ وجه با این رقم موافق نیست.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ اسفند ۹۸ – جلسه تعیین دستمزد چرا به نتیجه نرسید؟

عضوی شورای عالی کار با بیان اینکه رقم مدنظر نمایندگان تشکل های کارگری برای افزایش حداقل دستمزد با رقم مدنظر تشکل های کارفرمایی فاصله زیادی داشت، گفت: همین مساله مانع حصول نتیجه شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ اسفند ۹۸ – عیدی و افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۹ مشخص شد

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود..

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۴ اسفند ۹۸ – جلسه تعیین حداقل دستمزد در هفته آخر اسفند ماه

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور به کارگران اطمینان داد، نگرانی بابت دستمزد سال ۱۳۹۹ نداشته باشند.

اولیا علی بیگی در گفت و گو با ایسنا، گفت: اگرچه ویروس کرونا شرایط سختی را در کشور ایجاد کرده و ناجوانمردانه اقتصاد کلان را تحت تاثیر قرار داده و اولویت اول مسئولین کشور مقابله با این مشکل است، اما قطعا این موضوع سبب نمی‌شود که از تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران غافل باشیم.

.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۰ اسفند ۹۸ – دریافتی ماهانه کارگران تناسبی با نرخ تورم و معیشت ندارد

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: حقوق کارگران در ایران پائین ترین دستمزد جهان است، به طوری که دریافتی ماهانه آنان تناسبی با نرخ تورم و معیشت ندارد.

داود میرزائی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به این که دریافتی ماهانه کارگران تنها جوابگوی ۱۰ روز، برابر با ۳۰ درصد از مخارج زندگی آنان است، اظهار کرد: افزایش حقوق این قشر زحمت کش باید متناسب با نرخ تورم و هزینه های کنونی خانوار محاسبه و افزایش یابد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۴ اسفند ۹۸ – تعیین حداقل دستمزد کارگران در وقت اضافه

۱۷ روز به پایان سال باقی مانده است اما هنوز جلسات شورای عالی کار برای دستمزد ۹۹برگزار نشده است. نمایندگان کارگران معتقدند روی مجموع دریافتی۹۸ کارگران باید یک میلیون و ۱۸۰هزارتومان افزوده شود. در این صورت مجموع دریافتی ۳میلیون و ۳۸۰هزارتومان خواهد شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱۳ اسفند ۹۸ – کارگران با کارکرد کمتر از یکسال چقدر عیدی می‌گیرند

طبق قانون کار، کارگران که کمتر از یک سال کارکرد دارند، نیز مشمول عیدی آخر سال بوده و برمبنای مدت حضور، حداقل و حداکثر عیدی آنها مشخص است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس قانون کار محاسبه عیدی کارگران به میزان ۲ پایه حقوق به شرطی که بیش از ۳ برابر حداقل حقوق کارگران نشود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


 خبر ۱۱ اسفند ۹۸ – حداقل دستمزد کارگران باید ۴میلیون و ۹۴۰ هزار تومان باشد

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه برای حفظ قدرت خرید کارگران دستمزد سال آینده حداقل باید ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان باشد گفت: سعی می کنیم پیشنهاد ۱۵درصد را نشنویم در غیراین صورت در میز مذاکره شرکت نخواهیم کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۱ اسفند ۹۸ – لزوم افزایش ۱.۱۸ میلیون تومانی دستمزد ۹۹ برای حفظ قدرت خرید کارگران

هفته گذشته سبدمعیشت کارگران تعیین شد که با سبد سال ۹۸ فاصله یک میلیون و ۱۸۰ هزارتومانی دارد،یعنی اگر قرار باشد قدرت خرید کارگران حفظ شود،دستمزد سال آینده حداقل باید ۱میلیون و ۱۸۰ هزارتومان افزایش یابدو این کمترین مطالبه کارگران در تعیین دستمزد است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ اسفند ۹۸ – هزینه معیشت کارگران برای مذاکرات دستمزد دوشنبه نهایی می‌شود

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار، از نهایی شدن هزینه معیشت کارگران برای ورود به مذاکرات دستمزد سال ۹۹ کارگران در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت آغاز مذاکرات رسمی جلسات شورای عالی کار برای تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران گفت: در آخرین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار که چهارشنبه هفته گذشته با حضور شخص وزیر کار برگزار شد، نمایندگان کارگری گزارش خود را در خصوص هزینه سبد معیشت کارگران ارائه دادند.

 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳ اسفند ۹۸ – چه کسانی مشمول افزایش ۱۵ درصدی دستمزد در سال آینده هستند؟

میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال آینده متفاوت از میزان افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه سازمان برنامه وبودجه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان به میزان ۱۵ درصد برای سال ۹۹ را در نظر گرفته است، این موضوع باعث شده تا برخی شاغلان خارج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری تصور کنند میزان حقوق آن‌ها هم ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ بهمن ۹۸ – پیش‌بینی افزایش دستمزد کارگران در سال آینده

یک کارشناس حوزه کار با پیش‌بینی افزایش حداقل دستمزد کارگران، گفت: علاوه‌بر افزایش نقدی دستمزد باید بن خواروبار و کمک‌هزینه مسکن کارگران در سال آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

 

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ بهمن ۹۸ – سبد معیشت کارگران براساس میانگین کل کشور تعیین می‌شود

رییس کارگروه دستمزد شورای عالی کار گفت: هزینه سبد معیشت کارگران باید براساس میانگین کل کشور باشد، بنابراین پیشنهاد حقوق ۱۰ میلیون تومانی کارگران منطقی نیست.

«فرامرز توفیقی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بیش از چهار سال است که کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار تشکیل شده است و شرکای اجتماعی شورای عالی کار (نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت) با توجه به نرخ تورم و سبد معیشت کارگران، پیشنهاداتی برای تعیین دستمزد به شورای عالی ارائه می‌کنند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ بهمن ۹۸ – استخراج هزینه معیشت کارگران برای تعیین دستمزد ۹۹ کلید خورد

دبیر شورای عالی کار با بیان اینکه این شورا از نشست آتی با دستور کار بررسی دستمزد ۹۹ تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: از هفته آینده استخراج هزینه معیشت ماهیانه کارگران در کمیته دستمزد آغاز می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۴ بهمن ۹۸ – تعیین دستمزد بصورت منطقه‌ای منتفی شد

شورای عالی کار در نشست عصر دیروز خود با تعیین دستمزد به صورت منطقه ای مخالفت کرد؛ همچنین فعالیت تشکل‌های کارگری در مناطق آزاد را به رسمیت شناخته شناخت.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۲ بهمن ۹۸ -چرا برای همه صنوف دستمزد یکسان تعیین می‌کنیم؟

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم برای همه صنوف یکسان تعیین مزد کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم کارگران زندگی کنند و از حداقل‌ها برخوردار باشند دستمزد آنها باید با رفاه نسبی و رفع دغدغه‌های زندگی همراه باشد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۱ بهمن ۹۸ – زمان توافق نهایی برای تعیین دستمزد کارگران

مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پرداخت عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن ماه، زمان توافق نهایی برای تعیین دستمزد کارگران، بهترین کسب و کارها برای جویندگان کار و فارغ التحصیلان و افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی اختصاص داشت.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ بهمن ۹۸ -پیش‌بینی شرایط سال آینده در تعیین مزد ۹۹

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه کمک هزینه مسکن کارگران پول اجاره یک اتاق هم نیست، از شورای عالی کار خواست که دستمزد سال آینده کارگران را با درنظر گرفتن تعاملات سیاسی، نوسانات احتمالی و تغییر نرخ برخی اقلام تاثیرگذار در معیشت کارگران تعیین کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ بهمن ۹۸ -تورم دی ماه ملاک تعیین هزینه سبد معیشت کارگران برای سال آینده است

رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه شرایط مناسبی برای تعیین دستمزد صنفی و منطقه ای نیست گفت:مقرر شد در اولین دوشنبه نزدیک به ۱۰بهمن ماه کمیته دستمزد با توجه به تورم دی ماه عدد و رقم سبدمعیشت را تعیین کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ بهمن ۹۸ – کف و سقف حقوق‌های ۹۹

کف و سقف حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ چقدر است؟ اعدادی که در روزهای اخیر به عنوان کف حقوق اعلام شده، پاسخ به این سوال را پیچیده کرده است. اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس بندی را به لایحه بودجه افزود که دولت را مکلف می‌کند در سال آینده دریافتی کارکنان کشوری، لشکری و بازنشستگان در ماه، از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نباشد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ بهمن ۹۸ – هیچ کارفرمایی مخالف افزایش مزد کارگرانش نیست

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه هیچ کارفرمایی مخالف افزایش دستمزد کارگرانش نیست، از شورای عالی کار خواست منصفانه و واقع بینانه به تعیین دستمزد سال آینده کارگران ورود کنند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ بهمن ۹۸ – تصویب افزایش ۱۵درصدی حقوق سال آینده کارمندان

یک فعال حوزه کار با تاکید بر افزایش هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری گفت: در سال‌های گذشته رویکرد شورای عالی کار بیشتر به سمت تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار و سبد معیشت کارگران بوده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ دی ۹۸ – لزوم توجه به معیشت کارگران در دستمزد سال آینده

یک فعال حوزه کار با تاکید بر افزایش هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری گفت: در سال‌های گذشته رویکرد شورای عالی کار بیشتر به سمت تبصره ۲ ماده ۴۱ قانون کار و سبد معیشت کارگران بوده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ دی ۹۸ – عیدی و سنوات پایان سال کارگران چقدر است؟

حداقل عیدی کارگران در پایان سال ۹۸ معادل ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان و حداکثر عیدی نیز معادل ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۷ تومان است.
به گزارش بازارکار به نقل از مهر، بر اساس قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلف هستند به هر یک از کارگران خود در پایان هر سال، معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۲ دی ۹۸ – تاثیر افزایش قیمت بنزین در تعیین حداقل دستمزد سال آینده لحاظ می‌شود

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور از آغاز فعالیت کمیته‌های مزد استانی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تاثیر افزایش قیمت بنزین، در تعیین دستمزد سال آینده کارگران لحاظ شود.
اولیا علی‌بیگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته کمیته‌های مزد استانی از اوایل دی ماه فعالیت خود را آغاز کردند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ آذر ۹۸ – چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟

یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.
درباره دلیل برگزار نشدن جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: طبق گفته‌های نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار به دلیل افزایش قیمتی که در چند قلم از جمله نان و بنزین به وجود آمده، محاسبات و معادلات و آمار و ارقام مربوط به هزینه‌های سبد معیشت کارگران دچار تغییر شده است و به نظر می‌رسد که نیازمند به روز کردن اطلاعات مربوط به وضع معیشت خانوارها در شهرهای مختلف هستیم.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ آبان ۹۸ – برگزاری دومین نشست کمیته دستمزد؛ دوشنبه آینده

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری دومین جلسه کمیته دستمزد در دوشنبه آینده خبر داد و گفت: در این جلسه به راهکارهای ترمیم حقوق و دستمزد جامعه کارگری ورود خواهیم کرد.

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فاصله برگزاری جلسه اول کمیته دستمزد اطلاعات مربوط به بحث معیشت کارگران در نقاط مختلف کشور را جمع آوری کردیم که گزارش مربوط به آن را در جلسه بعدی کمیته مزد ارائه خواهیم کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ آبان ۹۸ – حداقل دستمزد کارگران بیشتر از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد

در خصوص تعیین حداقل دستمزد کارکنان در سال ۹۹ گفت: رقم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل دستمزد در سال گذشته بوده است که برای نرخ گذاری سال آینده باید با توجه به در نظر گرفتن تورم، این رقم محاسبه شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۰ آبان ۹۸ – شیوه تعیین مزد کارگران باید تغییر کند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است اگر کارفرمایان توان افزایش نقدی دستمزد سال آینده کارگران را ندارند آن را به شکل غیرنقدی افزایش دهند تا بخش اعظمی از هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری جبران شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۱ آبان ۹۸ -افزایش کف حقوق‌ها بعد از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان

مسئولان معاونت منابع انسانی وزارت نفت مهرماه امسال در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اجرای طرح بهبود معیشت و طبقه بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری صنعت نفت تا آذرماه امسال خبر داده‌اند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ مهر ۹۸ -افزایش حقوق و عیدی سال ۹۹ کارمندان چقدر است؟

سازمان برنامه و بودجه در ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال ۹۹ میزان افزایش حقوق و عیدی کارکنان دولت را پیشنهاد کرد.
به گزارش بازارکار به نقل از فارس،‌‌ سازمان برنامه و بودجه طبق روال هر ساله پیش از ارائه لایحه بودجه سنواتی ضوابط مالی ناظر بر تنظیم لوایح را تهیه و تدوین می‌کند. این ضوابط مبنایی برای تهیه لایحه و ارقام مالی بودجه است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ مهر ۹۸ -افزایش حقوق کارمندان در سال آینده چقدر است؟

گرچه هنوز وضعیت حقوقی کارمندان در بودجه سال آینده مشخص نیست ولی ظاهرا با توجه به منابع دراختیار دولت، درصد افزایش حقوق کارکنان تفاوت چندانی با سال جاری نداشته و بعید نیست با متوسط ۲۰ درصد پیشنهاد شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ تیر ۹۸ -ابلاغ دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای کارکنان سال ۹۸

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل افزایش حقوق و مزایای سال ۹۸ اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ خرداد ۹۸ – مصوبات افزایش حقوق ۹۸ دولت دوباره تایید شد

به گزارش ایلنا، هیئت تطبیق مقررات با قوانین مجلس، در آخرین نظر خود، تبصره‌هایی را که هیئت وزیران بر اساس ایراد آن هیئت به مصوبات افزایش حقوق سال ۹۸ کارمندان و بازنشستگان الحاق کرده بود، مغایر قانون دانست.

با توجه به اینکه ایراد دیگری راجع به اصل فرمول افزایش وجود ندارد، با حذف تبصره‌های الحاقی و برگشت به مصوبه اولیه دولت، در واقع مصوبه تایید شده است.

منبع : خبرگزاری ایلنا


خبر ۲۸ خرداد ۹۸ -همسان‌ سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی در دستور کار دولت

رییس سازمان اداری و استخدامی،از همسان‌ سازی حقوق کارکنان قراردادی و پیمانی خبر داد و گفت که این اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ خرداد ۹۸ -توضیحات تکمیلی پیرامون صدور احکام کارگزینی و افزایش حقوق سال ۱۳۹۸

در پی صدور احکام کارگزینی سال ۹۸ و مبالغ مندرج در فیش حقوقی اردیبهشت‌ماه همکاران فرهنگی، سوال‌هایی در این خصوص مطرح‌شده است که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع به برخی این سوالات پاسخ داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ اردیبهشت ۹۸ -افزایش حقوق کارمندان از این ماه باید پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، غلامرضا تاجگردون در پایان نشست مشترک مجلس با دستگاه‌های نظارتی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت: بر اساس مصوبه قانون بودجه، حقوق همه کارمندان دولت با هر رده‌ای حداقل ۴۰۰ هزار تومان باید افزایش یابد و بین صفر تا ۱۰ درصد هم علاوه بر این به حقوق افزوده می‌شود که این افزایش باید متناسب با اعتبارات اعمال شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳ اردیبهشت ۹۸ -جزئیات افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حداقل حقوق کارمندان دولت

با ابلاغ هیات دولت، حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری؛ کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ ۱۵ میلیون و ۶۳۴ هزار ریال تعیین شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ فروردین ۹۷ -میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ مشخص شد

در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ مشخص شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ فروردین ۹۷ -مبنای افزایش حق بیمه مشاغل خاص

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در مورد مبنای افزایش حق بیمه، بیمه شدگان خاص مشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان، کارگران ساختمانی و…، می شود توضیحاتی ارائه کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ فروردین ۹۷ -جزییات افزایش مستمری بازنشستگان

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به اینکه در افزایش حقوق بازنشستگان بهترین مدل انتخاب شد، گفت: در مجموع دریافتی هیچ بازنشسته‌ای در سال جاری کمتر از ۱.۹ میلیون نیست.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ فروردین ۹۷ -حقوق تمام مستمری‌بگیران خوزستان فردا واریز خواهد شد

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خوزستان گفت: هرچند روال پرداختی مستمری بگیران تا بیست و نهم هر ماه بود اما با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این پرداختی به ۳ استان خوزستان، لرستان و گلستان در خارج از نوبت پرداخت خواهد شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ فروردین ۹۷ -افزایش حق مسکن کارگران در حقوق فروردین‌ماه اعمال شود

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ابراز امیدواری کرد: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در روزهای آینده از تصویب هیات وزیران بگذارد تا در فیشهای حقوق فروردین ماه کارگران اجرایی شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۸ فروردین ۹۷ -بخشنامه دستمزد ۹۸ اعلام شد

پس از مصوبه جلسه ۲۸۲ شورایعالی کار ؛ ” شریعتمداری” ، بخشنامه مزد سال ۹۸ را ابلاغ کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ اسفند ۹۷ -حداقل دستمزد ۹۸ اعلام شد+جدول

شورای عالی کار پس از ۱۲ ساعت چانه‌زنی فشرده با تعیین درصد سایر سطوح مزدی به کار خود پایان داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ اسفند ۹۷ – احتمال نهایی‌شدن حداقل دستمزد ۹۸ در نشست فردا

ظاهراً نظرات شرکای اجتماعی برای تعیین دستمزد نزدیک‌تر شده و احتمال دارد در نشست فردای شورای عالی کار ، میزان حداقل دستمزد کارکنان مشمول قانون کار نهایی شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ اسفند ۹۷ – اوضاع حقوق بگیران بالای ۴ میلیون تومان در سال آینده

فقط حدود ۲۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت حقوق بالای چهار میلیون تومان دریافت می‌کنند که نزدیک به نیمی از آنها در مرز چهار میلیون قرار دارند.به گزارش ایسنا، در حالی شواهد حاکی از آن است که دولت بر حمایت از حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان تاکید دارد و از بسته‌های حمایتی گرفته تا یارانه نقدی را حق این قشر می‌داند که از حدود دو میلیون و ۶۳۷ هزار کارمندی که در ماه حقوق دولتی دریافت می‌کنند فقط حدود ۷۷۰ هزار نفر حقوق بالای سه میلیون تومان دارند

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ اسفند ۹۷ – باید حداقل دستمزد کارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک کنیم

رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، گفت: ۱۳ میلیون کارگر در کشور داریم که بسیاری از آنها به لحاظ معیشت در شرایط بدی هستند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۲ اسفند ۹۷ – تصمیم گیری درباره حقوق کارگران به ۲۷ اسفند موکول شد

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار سه شنبه شب اعلام کرد: جلسه بعدی این شورا برای تصمیم گیری درباره میزان دستمزد قشر کارگر در سال ۹۸ به دوشنبه هفته آینده (۲۷ اسفند) موکول شده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ اسفند ۹۷ – آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوص میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۸

نماینده‌کارگران کشور در شورایعالی کار در رابطه با نحوه تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ اسفند ۹۷ -ماجرای افزایش ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارکنان

الزام قانون برای کاهش اختلاف پرداختی به کارکنان و از سوی دیگر مجوز قدیمی قوانین بالادستی برای افزایش تا ۵۰ درصدی امتیاز حقوق کارکنان از جمله فوق‌العاده شغل، موضوعی کمتر رو شده در جریان پرداخت‌های حقوقی است که این روزها صدای کارکنان را در آورده و حاشیه‌ساز شده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ اسفند ۹۷ -شورای عالی کار دستمزد کارگران را تعیین کند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، خواستار تعیین حقوق کارگران در سال ۹۸ از سوی شورای حقوق و دستمزد شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ اسفند ۹۷ -توضیحاتی درباره‌ مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره‌ مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان توضیحاتی را ارائه کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ اسفند ۹۷ -حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران به هیات دولت رفت

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره مصوبه افزایش حق مسکن گفت: مصوبه یکم بهمن ماه شورای عالی کار برای تصویب و اجرا به هیات دولت ارسال شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ اسفند ۹۷ – دستمزد کارگران پلکانی افزایش می‌یابد؟

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا برخی نمایندگان از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر دادند تا بلکه از این طریق خانوارهای کارگری از افزایش قیمت کالاها آسیب نبینند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ اسفند ۹۷ – اعمال افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی و تا ۱۰ درصدی برای حقوق های زیر ۲ میلیونی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:حقوق بگیران کم درآمد جامعه افزایش حقوق ۴۰۰هزار تومانی و تا ۱۰ درصدی را دریافت می کنند که با این فرمول درصد رشد حقوق های زیر ۲ میلیون تومان بیش از درصد رشد سایر حقوق ها خواهد بود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ اسفند ۹۷ – اجرایی نشدن افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزار تومان

عضو هیات رییسه مجلس گفت: محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس اعلام کرده که دولت نمی تواند مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت را اجرایی کند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۲ اسفند ۹۷ – حقوق کارگران تا سقف ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی از افرایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۸ خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ اسفند ۹۷ – حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند

نمایندگان مجلس با افزایش حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان حقوق کارکنان دولت مخالفت کرده و مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند./ ایسنا

نظر شما دررابطه با این افزایش حقوق چیست؟ لطفا با ارسال نظر در پایین همین صفحه نظرات خودتان را بیان نمایید


خبر ۸ اسفند ۹۷ – پیش بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی دستمزد کارگران

یک کارشناس اقتصادی گفت: پیش بینی این است که در شورای عالی کار افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی دستمزد کارگران تصویب شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۸ اسفند ۹۷ –  پیشنهاد جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران

یک نماینده مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از پیشنهاد جدید نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۸ را تشریح کرد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ اسفند ۹۷ –  شمارش معکوس تعیین دستمزد۹۸ از فردا 

مذاکرات تعیین دستمزد ۹۸ کارگران در حالی از فردا آغاز می شود، که به گفته معاون وزیر کار باید تصمیمی متفاوت از سال های گذشته درباره افزایش قدرت خرید کارگران گرفته شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱ اسفند ۹۷ – وعده وزیر کار به افزایش حقوق کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه توان خود را به کار گرفته‌ایم که جامعه کارگری صدمه نبیند و لازم است دستمزد کارگران به صورت معقول افزایش یابد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ بهمن ۹۷ -احتمال تعیین دستمزد کارگران بعد از عید

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به برگزار نشدن جلسات دستمزد شورای عالی کار در یک ماه باقی مانده به پایان سال ۹۷، از احتمال موکول شدن تعیین دستمزد کارگران به سال آینده خبر داد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ بهمن ۹۷ – افزایش حقوق کارکنان، پلکانی یا یکسان؟

در کنار بحث‌هایی که درباره افزایش حقوق کارکنان در سال جاری وجود داشت، اکنون با ورود لایحه به صحن علنی مجلس، نحوه پرداخت یعنی افزایش پلکانی یا یکسان بودن حقوق نیز به چالشی دیگر تبدیل شده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ بهمن ۹۷ – همراهی بیشتر دولت در تعیین دستمزد کارگران

یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از دولت خواست با درنظر گرفتن شرایط خاص اقتصاد کشور، مشکلات کارفرمایان و کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری، در تعیین دستمزد سال آینده کارگران همراهی بیشتری داشته باشد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۴  بهمن ۹۷ – تعیین منطقه‌ای حداقل دستمزد؛راهکار تامین سبد معیشت کارگران

هزینه‌های زندگی در نقاط مختلف کشور متفاوت است و تعیین حداقل دستمزد با یک نرخ برای کل کشور، موجب می‌شود تا در حق کارگران ظلم شود.براین اساس لازم است حداقل حقوق به صورت منطقه ای تعیین شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳  بهمن ۹۷ – نشست کمیته دستمزد شورای عالی درباره مزد سال ۹۸ کارگران

چانه زنی های مزد سال ۹۸ کارگران در کمیته دستمزد شورای عالی کار آغاز شده و دو نشست به روزرسانی سبد معیشت در دستور کار قرار داشته است؛ این چهارشنبه نشست سوم این کمیته برگزار می شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ بهمن ۹۷ – چرا مجلس دستمزد کارگران را ۴ میلیون تومان پیشنهاد کرد؟

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پیشنهاد فراکسیون کارگری مجلس برای افزایش حداقل مزد کارگران به چهار میلیون تومان،گفت: با درنظر گرفتن خط فقر و رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری انتظار داریم دستمزد سال آینده کارگران بیش از نرخ تورم تعیین شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ بهمن ۹۷ -احتمال افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۸

یک کارشناس حوزه کار گفت: تکلیف تعیین دستمزد سال آینده کارگران را ماده ۴۱ قانون کار روشن می‌کند. وی پیش‌بینی کرد که حداقل مزد کارگران در سال آینده ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ بهمن ۹۷ – حقوق ها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق کارکنان دولت که کمتر از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان باشد از مالیات معاف است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ بهمن ۹۷ – حقوق ها تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ می گوید اعضای این کمیسیون برای افزایش حقوق ها به روش پلکانی و تا ۲۵ درصد اتفاق نظر دارند.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ بهمن ۹۷ – عیدی کارگران در سال ۹۷ چقدر است؟

براساس یک فرمول ساده، حداقل و حداکثر عیدی کارگران و نیز افرادی که کمتر از یک سال مشغول فعالیت بوده‌اند، بر حسب ماه‌های خدمت مشخص می‌شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ بهمن ۹۷ – برگزاری اولین جلسه کمیته مزد شورای عالی کار ۸ بهمن ماه

مطابق دعوت نامه وزارت کار خطاب به اعضای شورای عالی کار، دوشنبه ۸بهمن ماه اولین جلسه کمیته دستمزد با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ بهمن ۹۷ –  کارگران ساعتی و پاره وقت چقدر عیدی می گیرند؟

مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاه‌های فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاه‌های مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند، باید بر ماخذ ۶۰ روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ بهمن ۹۷ –  افزایش حق مسکن در دستمزد سال ۹۸ کارگران لحاظ می شود

معاون وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که افزایش حق مسکن بعد از تایید هیئت وزیران به زودی عملیاتی شود و در دستمزد سال ۹۸ کارگران لحاظ شود.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک نمایید

استخدام: حداقل حقوق، دستمزد و مزایای ۹۸

حداقل دستمزد ۹۸ اعلام شد

حداقل دستمزد ۹۸ اعلام شد

دانلود بخشنامه دستمزد و حقوق سال۹۷

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها