برگزاری جلسه تعیین دستمزد در نیمه اول فروردین

عضو شورای عالی کار گفت: اگرچه نمایندگان کارفرمایان و دولت بر افزایش ۲۰ درصدی مزد امسال تاکید دارند اما جامعه کارگری به هیچ وجه با این رقم موافق نیست.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس آخرین آمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کشور ۱۳ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۰۲ نفر است که حدود ۸۰ درصد این افراد در حول و حوش حداقل مزد، حقوق دریافت می‌کنند، از این رو حداقل مزد کارگران رقم مهمی در تصمیم گیری اقتصاد در هر سه حوزه خصوصی، تعاونی و دولتی محسوب می‌شود که هر ساله نیز شورای عالی کار (بعنوان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی جلساتی را برای تعیین حداقل دستمزد و سایر سطوح مزدی کارگران برگزار می‌کند.
برای تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ حقوق بگیران تحت بیمه تامین اجتماعی نیز، اولین جلسه شورای عالی کار به دلیل شیوع ویروس کرونا، علی رغم سنت سال‌های قبل، در روز ۲۶ اسفند ماه برگزار شد که پس از برگزاری سه جلسه تا ۲۹ اسفند ماه، نتوانست به نتیجه روشنی برسد.
علی خدایی عضو شورای عالی کار در همین ارتباط در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه که نمایندگان دولت و کارفرمایان برای افزایش حداقل دستمزد مدنظر داشتند رقمی نزدیک به ۲۰ درصد بود، البته در مورد سایر سطوح مزد هیچ موضوعی مطرح نشد اما تحلیل این است که اگر کارفرما و دولت روی همان ۲۰ درصد برای افزایش حداقل دستمزد تاکید داشته باشند، سایر سطوح مزدی ۱۳ تا ۱۵ درصد به اضافه یک عدد ثابت، با افزایش مواجه خواهند شد.
وی ادامه داد: جامعه کارگری مخالف این ارقام است و ما تلاش می‌کنیم که افزایش حداقل دستمزد به میزان قابل قبولی صورت گیرد.
خدایی افزود: با توافق حاصله مقرر شده که نیمه اول فروردین ماه جلسه بعدی شورای عالی کار برگزار شود و قبل از پایان فروردین، رقم افزایش مزد تعیین خواهد شد از این رو امکان فریز مزدی وجود ندارد.
این عضو شورای عالی کار در پایان گفت: البته هنوز دعوت نامه‌ای برای برگزاری جلسه شورای عالی کار نیامده است.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها