تاثیر افزایش قیمت بنزین در تعیین حداقل دستمزد سال آینده لحاظ می‌شود

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور از آغاز فعالیت کمیته‌های مزد استانی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تاثیر افزایش قیمت بنزین، در تعیین دستمزد سال آینده کارگران لحاظ شود.
اولیا علی‌بیگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته کمیته‌های مزد استانی از اوایل دی ماه فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه فعالیت این کمیته‌ها به منظور تحقیقات میدانی درباره وضعیت معیشت کارگران است، افزود: این تحقیقات میدانی معمولا تا نیمه دوم یا اواخر بهمن ماه ادامه دارد و نتایج آن در اختیار شورای عالی کار قرار خواهد گرفت تا در نهایت در اسفند ماه با حضور شرکای اجتماعی درباره دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران تصمیم‌گیری شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۱ قانون کار باید نرخ دستمزد بر اساس دو شاخص نرخ تورم و سبد معیشت خانوار کارگری تعیین شود، عنوان کرد: امسال به دلیل افزایشی که در قیمت بنزین داشتیم، هر دو شاخص تحت تاثیر قرار گرفت.
وی عنوان کرد: خواسته نمایندگان کارگری بر این بود که کمیته‌های مزد کار خود را با قدری تاخیر آغاز کنند تا تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاهای اساسی نیز مشخص شود.
به گفته علی‌بیگی، تلاش می‌شود تاثیر افزایش قیمت بنزین در دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران لحاظ شود.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور اظهار کرد: اگرچه باید شرایط کارفرمایان را نیز در تعیین حداقل دستمزد مد نظر قرار دهیم، اما معتقدم اینکه همیشه عنوان می‌شود افزایش زیاد دستمزد کارگران به تعدیل آنها منجر خواهد شد، فقط یک بهانه از سوی کارفرمایان است.
علی‌بیگی معتقد است، شورای عالی کار باید حتما این موضوع را بررسی کند که سهم واقعی دستمزد و افزایش آن بر هزینه‌های تمام شده تولید چقدر است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها