استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش را ساماندهی می کنیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

اجرای نظام رتبه بندی معلمان، استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش را ساماندهی می کند
ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان، استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش را ساماندهی می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ،   سحرخیز با حضور در همایش «نقش انجمن های علمی آموزشی معلمان برای اجرای سند تحول بنیادین» در همدان که با همت انجمن علم تربیتی استان برگزار شد ،افزود: در سند تحول آموزش و پرورش، کلیدی ترین عنصر تحول، معلم است که نجات بخش بوده و سایر تغییرات از جمله کتاب ها، فضای آموزشی، هوشمند سازی و نظام ارزشیابی، در کنار آن روبنایی محسوب می شود.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: بر همین اساس توجه به اجرای طرح سنجش صلاحیت و نظام رتبه بندی معلمان در اولویت برنامه های سند تحول قرار دارد تا مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش محقق شود.

 وی اظهار داشت: شیوه توزیع نامناسب باعث شده تا در برخی مناطق تهران ۸۰ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش را زنان و ۲۰ درصد بقیه را مردان تشکیل دهند. در حالی که زمانی معلمان مرد را به مدارس دخترانه می فرستادیم و امروز این نسبت برعکس شده اما نمی توانیم دبیران خانم را به مدارس پسرانه بفرستیم.

سحر خیز خاطر نشان ساخت: برای پیشگیری از استخدام فله ای ۶۰-۵۰ هزار نفری که جوابگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست و امروز ما را با تنگنا مواجه ساخته است، دو راهکار شامل تأسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان و برگزاری آزمونهای استخدامی مخصوص آموزش و پرورش در دست اجرا قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق سند تحول بنیادین و نیز برنامه جامع علمی کشور، معلم کارمند دولت محسوب نمی شود بلکه کنار اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فناوران جایگاه او تعریف شده و لذا در طول خدمت خود، همواره نیاز به ارتقای توانمندیهای علمی و افزایش سطح دانش و آگاهی خود دارد.

 

بازگشت به صفحه استخدام آموزش و پرورش

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها