شانس قبولی و ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 

 

شانس قبولی و ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد

دوستان سوالات خود درباره آزمون ارشد و انتخاب رشته را اینجا بپرسید تا دوستان با تجربه کمکتون کنند!

دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد منتشر شد.
داوطلبان می توانند این دفترچه را مستقیما از سایت دانشگاه آزاد در لینک زیر دریافت کنند
دریافت دفترچه راهنما از سایت دانشگاه آزاد

دریافت دفترچه راهنمای  دانشگاه آزاد

کارنامه دانشجویان کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع – مهندسی صنایع و مهندسی مالی سال ۱۳۹۱

توضیجات: درصدهای زیر، بر اساس ورود اطلاعات دانشجویان  بدست آمده است. از این رو کاملا بی خطا نخواهد بود. اما تمامی این اطلاعات پالایش شده و تا حد ممکن اطلاعات غیرصحیح از میان آنها حذف شده است. این اطلاعات به صورت رایگان میان داوطلبان کنکور سال ۹۱ موسسه پژوهش شرکت خواهند کرد، توزیع شده است.

حقوق استفاده از این داده ها شرعا و قانونا متعلق به دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع است و لطفا از استفاده از این اطلاعات بدون اجازه دپارتمان بپرهیزید.

گرچه میانگین درصد، معیار خوبی برای دستیابی به رتبه هر فرد نیست و تنها تراز در این میان تاثیرگذار است اما به جهت رفع برخی شبهه ها و برای سادگی تجزیه و تحلیل داده ها به لیست اطلاعات دانشجویان افزوده شده است.

در کنکور سال ۹۰ ضریب دروس آمار و تحقیق و زبان ۲ و پنج درس تخصصی ۵ بوده است.

نمونه و بخشی از کارنامه ها:

 

زبان عمومی و تخصصی

تحقیق در عملیات ۱و۲

مبانی احتمالات و آمار مهندسی

دروس تخصصی صنایع

رتبه گرایش صنایع-صنایع

معدل موثر

 دانشگاه کارشناسی

میانگین

صنایع

۴۴

۳۸

۲۰

۳۱

۱۴۰

۱۲.۶

علم و صنعت ایران

۳۲.۶۴

۰

۴۰

۲۵

۴۲

۱۴۳

۱۵/۶۶

پیام نور مشهد

۳۰.۹۱

۰

۵۷

۳۵

۳۰

۱۴۵

۱۵.۳۵

تفرش

۳۰.۳۶

۶۰

۲۵

۳۱

۱۷

۱۴۸

۱۷.۶۹

یزد

۲۸.۸۲

۹

۴۵

۲۲

۳۲

۲۰۷

۲۸.۳۶

۵۰

۴۳

۱۶

۱۶

۲۰۹

۲۷.۰۹

۴۶

۴۳

۶

۲۳

۲۱۳

۸۵/۱۵

پیام نور مرکز تفت

۲۷.۷۳

۹

۳۰

۲۰

۳۸

۲۲۷

۱۵.۷

علامه طباطبایی

۲۸.۰۰

۶۰

۱۵

۰

۳۰

۲۲۸

۱۶.۹۴

الزهرا

۲۷.۲۷

۳۶

۲۱

۲۵

۲۵

۳۳۸

۱۳.۸

صنعتی شاهرود

۲۶.۲۷

۰

۲۵

۱۳

۴۲

۳۴۷

۱۴.۷۲

کردستان

۲۶.۰۰

۵۵

۵۰

۱۲

۹

۳۴۸

۱۵.۴

هرمزگان

۲۵.۳۶

۳۱

۱۶

۴۸

۱۷

۳۵۲

۱۵.۳

کردستان

۲۵.۰۰

۵۰

۳۰

۸

۲۸

۳۵۴

۱۳

تهران جنوب

۲۸.۷۳

و کارنامه هایی از این دست که بیش از ۲۰۰ عدد در این گرایش می باشد.

درباره ثبت نام کارشناسی ارشد: انتخاب رشته و شهر

اول  در مورد رشته های کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، کسانی که علاقمند به انتخاب رشته های مهندسی صنایع هستند، سه انتخاب دارند: اولین انتخاب خود صنایع – صنایع است که ادامه دروس کارشناسی و نوع پیشرفته آنها می باشد مثلاً اقتصاد مهندسی پیشرفته یا آمار پیشرفته و…. در تهران جنوب در صورت پذیرفته شدن می توانید دو زمینه مهندسی کیفیت یا برنامه ریزی سیستم های تولیدی را انتخاب کنید. در سایر دانشگاهها چنین امکانی نیست. همچنین تهران جنوب علاوه بر کادر خود از استادان صاحب نامی چون پروفسور توکلی مقدم، پروفسور نورالسنا و پروفسور سید حسینی و دکتر ماکویی استفاده می کند. دانشکده ما همچنین دارای لابراتوارهای آموزشی و پژوهشی نیز هست. رقیب اصلی واحد ما، واحد قزوین است و واحدهای شیراز، فیروزکوه، نجف آباد و نراق با فاصله زیادی از لحاظ کیفیت با ما قرار دارند. ظرفیت پذیرش دانشکده حدود ۸۰ نفر است که دارای بیشترین ظرفیت در کشوراست.

برای کسانی که به حوزه های مدیریت علاقه مند هستند، گرایش سیستم و بهره وری را توصیه می کنم. درسهای اصلی این رشته : سازماندهی،استراتژی، مدیریت کیفیت و مدیریت عملیات است. در دانشکده ما پس از قبولی می توانید دو زمینه سیستم ها یا مدیریت کیفیت را انتخاب کنید. در واحدهای دیگر چنین امکانی وجود دارد. در این گرایش هم از استادان صاحب نام و مجرب استفاده می کنیم. برای دروس لابراتوار وجود دارد مثلاً لابراتوار روش تحقیق و سیستم های دینامیکی. در این رشته دانشجویان سایر رشته های فنی مهندسی، آمار و ریاضی علاوه بر مهندسی صنایع شرکت می کنند. تنها در دانشگاه آزاداسلامی، فارغ التحصیلان مهندسی صنایع می توانند در این  رشته شرکت کنند.رقبای در این رشته امسال به شدت افزایش یافته اند اما از لحاظ کیفیت آموزشی با ما فاصله زیادی دارند. نکته آخر این که به جای MBA یا سایر رشته های مدیریت، این رشته مناسبتر است چون اولاً دید مدیریتی را می دهد و ثانیاً همچنان تحصیلات شما مهندسی است. ظرفیت پذیرش احتمالی ۱۰۰ نفر- باز هم بیشترین ظرفیت در کشور- است.

رشته سیستم های اقتصادی – اجتماعی را از امسال اضافه کردیم و در دفترچه هم به صورت رسمی اعلام شده است. این رشته دارای دروس اقتصاد، سیستم های دینامیکی و تحقیق در عملیات است. تنها در دانشکده ما می توانید دو زمینه سیستم های انرژی یا تحقیق در عملیات را انتخاب کنید. بیشتر پذیرفته شدگان از رشته های ریاضی هستند. با این که رشته در دانشکده ما جوان است اما نهایت سعی خود را جهت با کیفیت کردن آن می کنیم. این رشته هم دارای لابراتوار است. رقیب اصلی ما واحد علوم و تحقیقات است و واحد دهاقان (یکی از شهرهای استان اصفهان) نیز از امسال این رشته را گذاشته است. ظرفیت پذیرش احتمالی ۵۰ نفر است.

رشته مهندسی مالی را هم تنها در دانشگاه آزاد، امسال واحد دهاقان دارد. البته ما هم درخواست کرده ایم که فعلاً در کمال تعجب داریم به نهادهای تصویب کننده اثبات می کنیم که مربوط به مهندسی صنایع است!!! مهندسی لجستیک را هم فقط دانشگاههای دولتی دارند، که فعلاً درخواست ما در خصوص تصویب این رشته در وزارت علوم است.

البته یادآوری کنم که دانشکده ما هم نواقصی دارد و همه چیز هم از نظر ما عالی – به خصوص که به شدت محدودیت فضا داریم- نیست. در ضمن کسانی  تهران جنوب را انتخاب کنند که علاقمند به درس خواندن و پژوهش باشند. کلاسهای ما اصلاً در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار نمی شود و اینجا یک محل تولید مدرک برای افزایش حقوق افراد شاغل نیست. دوستانی هم که از شهر های دیگر دانشکده ما را انتخاب می کنند د ر خصوص رفت وآمد و سکونت هم فکر کنند. البته ما اکنون تعداد زیادی دانشجوی کارشناسی ارشد از تمام نقاط کشور داریم که خاطر کیفیت صنایع تهران جنوب را انتخاب کرده اند. در ضمن به یاد داشته باشید که صنایع واحد تهران جنوب در آستانه تصویب دکترا قرار دارد.

شهریه دوره ارشد ما، از شهریه دانشگاههای دولتی شبانه و غیر انتفاعی کمتر است و امکان وام و تقسیط نیز وجود دارد. و به یاد داشته باشید که اینجا تنها دانشکده تخصصی مهندسی صنایع در سطح دانشگاههای آزاد اسلامی است.

اما اگر می خواهید سایر رشته های فنی و مهندسی را انتخاب کنید: از عمران (مهندسی حمل ونقل) و (مدیریت پروژه و ساخت) و از مهندسی فناوری اطلاعات (تجارت الکترونیک) قابل انتخاب هستند. اما به فکر مواد امتحانی آنها هم باشید.

اما در مورد رشته های مدیریت، مدیریت صنعتی نزدیکترین است و بعد مدیریت تکنولوژی. کسانی هم که فناوری اطلاعات علاقه دارند به شدت رشته مدیریت فناوری اطلاعات  و گرایش های متنوع آن را توصیه می کنم. مدیریت بازرگانی و دولتی، هم برای علاقمندان فروش و بازاریابی مناسب است.

 این روزها  MBAو مدیریت اجرایی هم مد هستند که بیشتر برای افراد شاغل مفید هستند و به یاد داشته باشید که تعداد شرکت کنندگان آنها زیاد هستند. واحد علوم و تحقیقات در رشته های مدیریت واحد، خوبی است و بعد تهران جنوب و مرکز و شمال  و واحد الکترونیکی

 نکته دیگر این که با تلاش مناسب می توانید در رشته  و واحدی که علاقمند هستید پذیرفته شوید. امکان مهمان شدن و انتقال بسیار کم و دارای هزینه های زیاد است. برای اطلاعات بیشتر به سایت واحد آزمون مراجعه کنید.

معمولاً در مشاورین کلاسهای کنکور، فقط نگاه به قبول شدن دارند و بنابراین مسائل بعدی را در نظر نمی گیرند. توصیه می کنم که حتماً در انتخاب رشته و شهر و دانشگاه خود دقت کنید و مطمئن باشید که تلاش مناسب حتماً به هدف خود می رسید. تراز هم هر سال متغیر است.

همچنین یادآوری می کنم پذیرش تهران جنوبی ها در دانشکده خودمان کم است. دو علت دارد یکی این که دانشگاههای دولتی را هدف می گیرند و دوم این که به خاطر قبول شدن به سایر دانشگاههای آزاد یا پیام نور رو می آورند و بعد دچار مشکلات فراوان می شوند. امید وارم این روند امسال تغییر کند و با توکل بر خدا، همت بلند و پشتکار سال بعد بیشترین پذیرش ما از دانشجویان تهران جنوب باشد البته با در یک رقابت سالم چون به غیر از دانشجویان ممتاز سهمیه یا امتیاز دیگری وجود ندارد.

 در انتظار دیدار همه دانشجویان مستعد، ممتاز و پر انگیزه دانشگاههای کشور در در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی صنایع تهران جنوب هستم.

این مقاله به منظور انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۱ ارائه می گردد. با این مقاله، احتمالا از هر

نوع مشاوره ای در این رابطه بی نیاز خواهید شد. ضمن اینکه انتخاب رشته یک مسئله شخصی است و

 

شما صرفا با راهنمای یهای این مقاله، نتیجه گیری صحیح را م ییابید و انتخاب نهایی را خودتان انجام

 

می دهید.

اولین و مهمترین کار برای شروع فرایند انتخاب رشته، دریافت دفترچه شماره ۲ یا همان دفترچه راهنمای

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۱ است. شما باید تعداد نفرات دوره های روزانه، شبانه، پیام

نور، غیر انتفاعی، مجازی رشته خود را به صورت مجزا استخراج نمایید. به علاوه جمع کل ظرفیت پذیرش

آزمون کارشناسی ارشد رشته مورد نظر را حساب نمایید.

به طور مثال در سال ۱۳۹۰ ، ظرفیت پذیرش در یکی از رشته ها، به صورت زیر بود :

۱۳۶ .۱ نفر، روزانه .

۷۷ .۲ نفر، شبانه .

۴۴ .۳ نفر، پیام نور .

۱۹ .۴ نفر، غیر انتفاعی .

۶۳ .۵ نفر، مجازی .

۳۳۹ .۶ نفر، ظرفیت پذیرش کل .

۷. اگر فرض بگیریم که هر رتبه، اختصاص به یک نفر دارد، احتمالا تا رتبه ۳۳۹ قبول خواهند شد. البته

در صورتی، هر رتبه، اختصاص به چند نفر خواهد داشت که تمام درصدها و معدل موثر (نمره کل )،

دقیقا یکسان باشد که احتمال آن خیلی کم است. ضمن اینکه ممکن است برخی از افراد، به علت

 

توان مالی پایین، عدم علاقه به پرداخت شهریه، یا اینکه م یدانند در سال آینده، رتب هی ایده آلشان را بدست خواهند آورد، تمایلی به ادامه تحصیل از طریق دور ههای شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و

مجازی نداشته باشند. در این صورت ممکن است حتی تا رتبه ۳۸۰ هم قبول شوند.

۸. با توجه به ظرفیت پذیرش روزانه در سال ۱۳۹۰ ، تا رتبه ۱۵۰ ، احتمال قبولی در دوره های روزانه

وجود دارد.

۹. با توجه به ظرفیت پذیرش شبانه در سال ۱۳۹۰ ، تا رتبه ۲۴۰ ، احتمال قبولی در دور ه های شبانه

وجود دارد.

۱۰ . با توجه به ظرفیت پذیرش پیام نور در سال ۱۳۹۰ ، تا رتبه ۲۹۰ ، احتمال قبولی در دوره های پیام نور

وجود دارد.

۱۱ . با توجه به ظرفیت پذیرش غیر انتفاعی در سال ۱۳۹۰ ، تا رتبه ۳۱۵ ، احتما ل قبولی در دوره های

غیرانتفاعی وجود دارد.

۱۲ . با توجه به ظرفیت پذیرش مجازی در سال ۱۳۹۰ ، تا رتبه ۳۸۰ ، احتمال قبولی در دور ههای مجازی

وجود دارد.

 

بر خلاف تصور برخی از داوطلبان که فکر م یکنند چون رتبه مطلوبی کسب نکرد هاند باید از همان ابتدا به

انتخاب دوره های شبانه، غیرانتفاعی یا مجازی روی بیاورند، بهترین و صحی حترین کار برای انتخاب

 

رشته، انتخاب به ترتیب روزانه (از بهترین دانشگاه به بدترین دانشگاه)، شبانه (از بهترین دانشگاه به

بدترین دانشگاه)، پیام نور (از بهترین دانشگاه به بدترین دانشگاه)، غیر انتفاعی (از بهترین دانشگاه به

بدترین دانشگاه)، مجازی (از بهترین دانشگاه به بدترین دانشگاه ). در ادامه چرایی این ترتیب و

الویت بندی، توضیح داده خواهد شد.

۱. نحوه انتخاب رشته و تعیین الویت ها: هر رتبه ای که به دست آورد هاید، بهتر است به ترتیب مقابل

عمل کنید. ابتدا کدرشته های روزانه را به ترتیب علاقه به دانشگاهی که دارید، انتخاب کنید، سپس

 

کدرشته های شبانه را انتخاب کنید، سپس کدرشت ههای پیام نور را انتخاب کنید، سپس کدرشت ههای

 

غیر انتفاعی را انتخاب کنید، و در نهایت کدرشته های مجازی را انتخاب کنید. حالا چرا باید بدین

طریق عمل کنید؟ چون ممکن است رتبه های قبل از شما به دلایل خاص: متاهل بودن، شاغل بودن،

…. امکان انتخاب کدرشت ههای روزان هی شهری غیر از شهر خود را نداشته باشند و ناچارا شبانه شهرخود را به روزانه شهرهای دیگر ترجیح دهند و به لحاظ مالی هم مشکلی نداشته باشند. بنابراین اگر

 

شما از همان ابتدا شبان هها را انتخاب کنید، فرصت قبولی در روزانه را از دست خواهید داد. به عبارت

 

دیگر، ممکن است فردی به دلیل شرایط کاری و مشکلات سفر و جابجایی مجبور باشد، فقط و فقط

 

کدرشته روزانه و شبانه شهر خودش را انتخاب کند که این یک مورد خاص، محسوب می شود.

۲. چهار معیار انتخاب رشته: معمولا چهار معیار در انتخاب رشته، وجود دارد که درجه اهمیت و الویت

هر یک از این معیارها برای افراد مختلف، متفاوت است. سوال: کدام یک از معیارهای زیر برای شما

از همه با اهمی تتر است؟ ۱. اعتبار علمی دانشگاه محل تحصیل. ۲. نزدیکی به محل زندگی شما .

۳. وجود امکانات رفاهی و خوابگاه. ۴. موقعیت های کاری آینده. اگر شما یک خانم هستید و علاقه ای

 

به درس خواندن در شهری غیر از شهر خودتان ندارید، اگر شما شاغل هستید و ممکن است قبولی

در شهر دیگر، مشکلاتی برای شما ایجاد کند، اگر شما علاقه ای به ترک خانواده ندارید، اگر شما

 

دوست دارید در شهر خودتان تحصیل کنید، یعنی الویت دوم (نزدیکی به محل زندگی شما)، از همه

 

با اهمیت تر است و سایر الوی تها را تحت تاثیر قرار م یدهد و به تبع آن روی انتخا ب ها و تعیین

 

الویت انتخاب رشته شما، اثر می گذارد. بنابراین برای یک دانشجوی مشهدی که این الویت، برایش

در درجه اهمیت است، احتمالا انتخاب روزانه مشهد و شبانه مشهد، …. در الویت خواهد بود. هر چند

در اینجا مسال هی دیگری هم مطرح می شود. اینکه آیا این شخص توان مالی برای پرداخت شهریه را

دارد. اگر این توان مالی را دارد و برایش مشکلی پیش نم یآید، می تواند شبانه شهر خودش را قبل از

روزانه دیگر شهرها بزند. اما اگر مشکل مالی برایش ایجاد خواهد شد، ناچارا الویت انتخاب

دانشگاه های روزانه، بر الویت دانشگاه های شبانه نزدیک محل زندگی، برتری م ییابد. پس م یبینید

که من برای هیچ کدام از شما نم یتوانم انتخاب رشته کنم. چون هر کس شرایط خاص خودش را

دارد. راهنمایی های ارائه شده هم بیشتر به جهت هدایت فکری شما، در جهت صحیح می باشد .

هم « بعد مسافت » ممکن است شخصی برایش اهمیت نداشته باشد، در کدام شهر قبول شود و

برایش اهمیتی ندارد. در این صورت بهتر است این شخص، از بهت رین دانشگاه روزانه مورد

علاقه اش شروع کند و به بدترین دانشگاه روزانه (البته به نظر خودش، بدترین دانشگاه روزانه) ختم

بر سایر معیارها، برتری می یابد. در این میان، بیان یک نکته، ،« معیار اعتبار علمی » نماید. در اینجا

خالی از لطف نیست. به نظر من اهمیتی ندارد در کدام دانشگاه روزانه، تحصیل کنید. چه می خواهد

 

قطب باشد و چه م یخواهد قطب نباشد. آنچه اهمیت دارد، تلاش و پشتکار خودتان خواهد بود که

شما را در آینده، فردی متفاوت در رشته، بار خواهد آورد. به همین خاطر، من سعی م یکنم به لحاظ

اعتبار علمی، دانشگا هها را طبق هبندی نکنم و انتخاب آن را به خودتان واگذار نمایم. تنها تاثیری که

 

گروه ها و اساتید دانشگاه های محل تحصیل، بر شما خواهند داشت، این است که رویکردهای فکری

خویش را در شما تقویت خواهند نمود و ناخودآگاه شما نیز در آینده در جهت این رویکردهای فکری،

 

دانشگاه های مختلف، مطالب مربوطه را از « امکانات رفاهی و خوابگاه » حرکت خواهید کرد. در رابطه با

 

دفترچه استخراج نمایید تا با دید مناسب تری نسبت به انتخاب شهری غیر از شهر خودتان، اقدام

 

شاید در این رابطه، شهر تهران، :« موقعیت های کاری آینده » . نمایید. حالا می ماند معیار چهارم

برتری محسوسی نسبت به بقیه شهرها داشته باشد. در عین حال، رشته شما و پتانسیل های صنعتی

و سخت افزاری یک شهر خاص (برای آن رشته) هم م یتواند موثر باشد. به عبارتی، این به معنای

عدم وجود موقعی تهای کاری در شهرهای دیگر نیست. اما تهران، موقعیت هایی دارد که نسبت به

بقیه شهرها برجسته تر است. اکثر همای شهای مهم علمی و ملی در شهر تهران برگزار م ی شود و

 

هفته یا ماهی نمی گذرد، مگر اینکه همایشی در تهران، در رابطه با رشت ههای مختلف برگزار م یشود و

 

این مورد برای یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی، بسیار اهمیت دارد . اکثر ناشران تخصصی ، در

 

تهران ساکن هستند و شما به راحتی م یتوانید به منابع مورد نیاز در دوره کارشناسی ارشد، در تهران

 

دسترسی یابید و از این بابت، محدودیت هایی وجود ندارد. اکثر اعلامیه های استخدامی، کارآموزی و

… برای ساکنین تهران اعلام م یشود. اکثر سازمان های با اهمیت در تهران هست ند. برخی از

دانشگاه های شهر تهران، به نسبت سایر شهرها دارای اساتیدی جوا نتر و به روزتر هستند. همه ی

 

اینها را گفتیم تا به این نتیجه برسیم، احتمالا اگر کسی الویت چهارم برایش از الوی ت های دیگر

 

مهمتر است، باید بداند که در این رابطه، تهران برتری محسوسی نسبت به سایر شهرها دارد . هر

 

چند گفتم این یک تجویز کلی برای تمام رشته ها نیست و هر رشته با توجه به پتانسی لهایی که دارد

 

ممکن است در شهری دیگر، موقعیت مناسب تری داشته باشد. آنچه هم بیان شد، جنبه های کلی

انتخاب یک شهر ایده آل برای یافتن موقعیت های کاری بیشتر است.

 

سعی کنید حتما پی شنویس فرم انتخاب رشته اینترنتی را پرینت بگیرید و قبل از انتخاب رشته اینترنتی،

کد رشته ها را وارد نمایید تا هنگام انتخاب رشته اینترنتی، با دقت و سرعت، کد رشته ها را در سایت

 

سنجش وارد نمایید. به علاوه می توانید یک کپی از انتخا بهای خود را به همراه داشته باشید و قبل از

 

انتخاب رشته اینترنتی، به دانشگا ههای مورد نظر خود مراجعه کنید و از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در

 

رابطه با الوی تهای انتخابی تان مشورت بگیرید. همچنین از وضعیت گروه مورد نظر، دانشگاه مورد نظر،

…. سوال کنید و از موضوعات مورد علاقه اساتید آگاه شوید و با جو آن گروه و دانشکده، آشنایی نسبی

بیابید تا انتخاب صحی حتری داشته باشید. اینکه بیان شد از موضوعات مورد علاقه اساتید از طریق

 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی آگاه شوید، بدین علت است که شاید موضوعی که شما برای پایا ن نامه

 

می خواهید انتخاب کنید، مورد علاقه اساتید آن گروه خاص نباشد و برایتان مشکلاتی ایجاد شود. هر چند

 

معمولا دانشجویان دوره کارشناسی تا قبل از ورود به دوره ارشد، اطلاع کافی برای انتخاب موضوع مورد

 

نظر پایان نامه ندارند و پس از ورود به دوره ارشد، به انتخاب دست خواهند زد . در عین حال شای د

دوستانی پیدا شوند که از همان دوره کارشناسی علاقمندی های موضوعی مشخصی را دنبال می کنند.

یادآوری خیلی مهم : نظر به اینکه بر اساس نمره کل محاسبه شده برای هر یک از داوطلبان، گزینش علمی انجام م یگیرد، لذا ترتیب تقدم یا تاخر کدهای محل تحصیل انتخابی توسط داوطلب ،

هیچگونه تاثیر یا امتیازی در گزینش نهایی نخواهد داشت و منحصرا تقدم کد محل تحصیل، نشانگر

ترتیب علاقه داوطلب، به تحصیل در محل مربوط می باشد.

 

نکاتی درباره” انتخاب رشته کارشناسی ارشد” آزمون سراسری بخوانید
هر سال داوطلبان زیادی در آزمون ورودی دانشگاهها شرکت می کنندوبعد از حدود دوماه کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را دریافت می کنند.تحلیل صحیح در نتایج اولیه این آزمون برای انتخاب رشته و گزینش بعدی مهم وسرنوشت سازاست.اما نحوه تحلیل این کارنامه ها بستگی به اطلاعات و تجربه افراد شرکت کننده داشته واگر اشتباهی در دریافت اطلاعات ویا راهنمایی بوجود آید ممکن داوطلب را از انتخاب رشته ناامیدویامنصرف و گمراه نماید.
در این مقاله به چند اشتباه رایج در این زمینه اشاره نموده و آنها را مطرح میکنیم
  • اشتباه اول: عده ای از داوطلبان که رتبه خود را اصطلاحا درخشان نمی بینند, با جمع زدن ظرفیت پذیرش یک یک دانشگاههای مورد انتخاب رشته و محاسبه فاصله رتبه خود از عدد بدست آمده, از انتخاب رشته منصرف می شوند. اشتباه این عزیزان از آنجا ناشی می شود که آنها با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاهها آشنایی ندارند .
  • اشتباه دوم: با توجه به اینکه نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد براساس علاقمندی داوطلب می باشد, این مطلب به خوبی توسط انتخاب رشته کنندگان تفهیم نشده و گروهی در ترتیب کردن رشته های مورد تقاضای خود دچار اشتباه می شوند.
  • اشتباه سوم: عدم آشنایی صحیح از سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ,امتیازات و نحوه تخصیص معدل.
  • اشتباه چهارم: عدم انتخاب رشته های متناسب با رتبه داوطلب که شاید این اشتباه بدترین و مهمترین بین آنها باشد.فراموش نکنید بازه مطلوب و متناسب با رتبه خود باید انتخاب شود,در غیر اینصورت فرصت انتخاب رشته خود را از دست میدهید.انتخاب این بازه مناسب نیازمند به اطلاعات آماری داشته ودر دسترس همگان نیست.

 

« موفق باشید »

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲۵۷)

  1. Zhra گفت:

    سلام لطفا لطفا لطفا لطفا جواب منو بدیید خواهشاااااا رد نکنید با رتبه۲۲هزار میشه روانشناسی عمومی دانشگاه ازاد قبول شد؟خواهش میکنم جواب بدید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها