جذب نخبگان در وزارت نیرو

رضا اردکانیان با بیان این که در بخش برق ۵۰ درصد مشترکان کمتر از ۱۴۸ کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند، گفت: ۳۰ درصد دیگر مشترکان بین ۱۴۸ تا ۲۴۵ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند یعنی ۸۰ درصد جمعیت در حد الگوی مصرف هستند.

وی ادامه داد: هر شهروند ایرانی در ماه در هزینه زندگی خود تنها ۱۲۴۷ تومان برای برق بیشتر هزینه خواهد کرد. در بخش آب نیز باید گفت که میزان افزایش بسیار کم است.

وی تصریح کرد: به طور کلی در حوزه آب و برق ۵۰ درصد مشترکان هر خانواده حدود ۷۰۰ تومان و ۳۰ درصد مشترکان هر خانواده ۱۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد یعنی در مجموع برای هر نفر ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان جمع هزینه آب و برق خواهد شد.

وی با بیان این که سعی ما این است تا بر اساس سیاست‌های عمومی دولت به ویژه تاکیدات رئیس‌جمهور، برنامه‌های خود را با هدف مدیریت مصرف تنظیم کنیم، گفت: از سال ۵۷ تا پایان ۹۶ ظرفیت تولید ۱۱ برابر پیک مصرف، ۱۵ برابر برق‌رسانی به روستا‌ها ۱۳ برابر شده، اما قیمت ثابت نرخ فروش برق سال ۱۳۹۰ کمتر از نصف شده است که باید این مساله اصلاح شود در غیر این صورت با چالش‌های زیادی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو این است که امسال از فارغ‌التحصیلان نخبه و ممتاز کشور در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی و رشته‌هایی که می‌تواند به مدیریت مصرف کمک کند همانند علوم اجتماعی استفاده کند.

وی با بیان این که با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح و موافقت نهایی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا موفق شدیم تا تعداد سهمیه ۳۰ نفر در سال از امریه را برای مشمولین سربازی به ۹۰۰ نفر در سه سال آینده افزایش دهیم. به عبارت دیگر قرار شده تا در هر سال ۳۰۰ نفر از اوایل تیرماه وارد مجموعه وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه شوند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها