استخدام وزارت ورزش و جوانان سال ۹۹ (خبر جدید)

استخدام وزارت ورزش و جوانان سال ۹۹

 

خبر ۲۲ دی ۹۹ – پارالمپیکی‌ها در آرزوی استخدام دولتی

به گزارش ایسنا، در قانون آیین نامه های اجرایی استخدام مدال آوران المپیک و پارالمپیک در ارگانها و سازمانهای دولتی هر چند تفاوت چندانی به چشم نمی خورد، اما شواهد امر و اظهارات ورزشکاران و دست اندرکاران پارالمپیک به وضوع نشانگر بروز تبعیض میان مدال آوران این حوزه با المپیکی ها در بحث استخدام است. به طوری که در این قانون شرایط استخدام نفرات اول تا سوم مدال آوران المپیک، نفرات اول و دوم جهانی و قهرمانان بازیهای آسیایی در ارگانهای دولتی در نظر گرفته شده، اما این قانون برای ورزشکاران پارالمپیکی حتی پس از اصلاح تنها در قهرمانان پارالمپیک خلاصه شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ شهریور ۹۸ – اطلاعیه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی ششمین امتحان فراگیر مشترک دستگاههای اجرایی

پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی ششمین امتحان فراگیر مشترک دستگاههای اجرایی برای انجام مراحل استخدامی به اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،براساس اعلام اداره کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه، پذیرفته شدگان نهایی ششمین امتحان فراگیر مشترک دستگاههای اجرایی برای انجام سایر مراحل استخدام از ۲۵ شهریور تا یکم مهر به اداره کل ورزش وجوانان استان مربوطه مراجعه کنند.


خبر ۸ مرداد ۹۸ – تشریح وضعیت استخدامی قهرمانان و مدال‌آوران

به گفته معاون وزیر ورزش و طبق آئین‌نامه مصوب دولت، تاکنون تعدادی از قهرمانان استخدام دستگاه ورزش شده‌اند و در رابطه با استخدام متقاضیان حضور در دیگر دستگاه‌ها هم رایزنی لازم انجام شده است.

ژاله فرامرزیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه استخدام قهرمانان و مدال آوران شرایط خاص خود را داشته و باید طبق آئین نامه مصوب دولت برای آن اقدام شود، در مورد روند و نتیجه آن در دستگاه ورزش و دیگر دستگاه ها توضیح داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲ تیر ۹۸ – مصوبه دولت در خصوص اشتغال و جذب قهرمانان ورزشی اجرا می‌شود

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که مصوبه دولت در خصوص اشتغال و جذب قهرمانان ورزشی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی اجرا می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ خرداد ۹۸ -اطلاعیه وزارت ورزش وجوانان برای مصاحبه تخصصی ششمین امتحان مشترک فراگیر

برنامه زمان بندی مصاحبه تخصصی معرفی‌ شدگان ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، این وزارت خانه ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای معرفی‌شدگان آزمون به اطلاع می رساند، برنامه زمان بندی مصاحبه تخصصی معرفی‌ شدگان ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی، موضوع مجوز شماره ۱۰۷۱۷۴مورخ ۹۷/۳/۷ سازمان اداری واستخدامی کشور از فایل پیوستی زیر قابل دریافت می‌باشد.

 برای مشاهده برنامه زمان بندی مصاحبه تخصصی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اطلاعیه در سایت وزارت ورزش و جوانان اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۸ – استخدام قهرمانان ورزشکار استان گلستان پیگیری می‌شود

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع استخدام ورزشکاران از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان و نمایندگان مجلس به صورت جدی پیگیری شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۶ اردیبهشت ۹۸ – تعهد وزارت ورزش و جوانان برای آموزش مهارت به ۴۰ هزار سرباز 

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تعهد این وزارتخانه برای آموزش مهارت به ۴۰ هزار سرباز خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ فروردین ۹۷ – ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲ هزار نفر در سال ۹۸

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲ هزار جوان در سراسر کشور در سال جاری خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۴ آبان ۹۷ – وزارت ورزش ۴۴۰ میلیارد ریال به اشتغال جوانان اختصاص داد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه ۴۴۰ میلیارد ریال برای اشتغال جوان اختصاص داده که ۲ برابر این میزان نیز توسط ۲ بانک‌ عامل تامین می شود.

به گزارش ایرنا، ژاله فرامرزیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: وزارت ورزش و جوانان با رویکرد جدی دولت برای ایجاد اشتغال برای جوانان از محل کمک‌های فنی اعتباری برنامه هایی را برای ایجاد اشتغال آغاز کرده است.
وی بیان کرد: در این ارتباط با هدف ایجاد بنگاه های زود بازده رایزنی های خوبی با ۲ بانک کشور به عنوان بانک های عامل انجام شده است.
فرامرزیان در ارتباط با بیمه ورزشکاران گفت: این مهم بطور جد در دست پیگیری که یکی از مقدمه های آن شناسنامه دار شدن ورزشکاران است.
وی ادامه داد: ورزشکارانی که در سامانه مبین نام نویسی کرده باشند زیر پوشش بیمه ورزشکاری رفته و از تسهیلات نیز برخوردار می شود.
فرامرزیان در ارتباط با طرح های ورزشی نیمه تمام گفت: برای تکمیل چهار هزار طرح ورزشی نیمه تمام کشور استفاده از ظرفیت خیران بجد مورد توجه است.
وی یادآور شد: استان بوشهر با روند خوبی که در تکمیل طرح های نیمه تمام داشته سرانه فضای ورزشی آن اکنون به بیش از یک‌ مترمربع افزایش یافته است.
فرامرزیان افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی در ورزش‌های آبی بوشهر زیربناهای این پایگاه ورزشی توسعه یابد که در این ارتباط پس از بررسی وضعیت اعتباری برای این مهم تصمیم گیری می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱ آبان ۹۷ – اشتغالزایی در مناطق محروم از اهداف وزارت ورزش و جوانان است

معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: توجه به طرح های اشتغال زایی و پیشبرد مسائل اجتماعی در مناطق محروم از مهمترین اهداف این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، ژاله فرامرزیان دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از ۲ سالن ورزشی در شهرستان خرامه از توابع استان فارس افزود: امیدوارم افتتاح این پروژه ها فضا و بستر مناسب را برای نشاط و سلامتی جوانان فراهم کند.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستانها وزارت ورزش و جوانان تسهیلاتی برای طرح های زود بازده در نظر گرفته است که همکاری فرمانداران در این زمینه موجب سرعت بخشیدن به دریافت منابع تعیین شده می شود.
این مقام مسئول در ادامه سخنانش بیان داشت: برای کمک به هیات های ورزشی جهت خرید اقلام مورد نیاز منابعی را در نظر گرفته ایم که بزودی عملیاتی می شود.
فرامرزیان ادامه داد: نگهداری از اماکن ورزشی مهمترین دغدغه وزارت ورزش و جوانان است و با همکاری جوانان و ورزشکاران می توان امیدوار بود که حفظ و پایداری اماکن ورزشی میسر خواهد شد.
او افزود: در مناطقی که پروژه های ورزشی با کیفیت بیشتری نگهداری می شود، سرانه ورزشی هم با انگیزه بیشتری در این مناطق توسعه می یابد.
معاون وزارت ورزش و جوانان افزود: اداره کل ورزش و جوانان فارس در بحث افزایش سرانه ورزشی این استان به خوبی عمل کرده است و در زمان مدیریت کنونی این اداره کل، تعداد پروژه های افتتاح شده در این استان نسبت به سایر استان های کشور بسیار چشمگیر و قابل توجه است و تنها ۳۰ پروژه نیمه تمام در فارس باقی مانده است.
وی گفت: تامین منابع مالی برای پیشرفت پروژه های ورزشی از مهمترین دغدغه های اداره کل ورزش و جوانان فارس و امیدوارم با همکاری سایر مسئولان فارس در افزایش سرانه گام های موثری برداشته شود.
در این آیین، سالن های چند منظوره شهدای شهرک ایثار و روستای معز آباد جابری شهرستان خرامه که هر کدام، یک هزار و ۲۵۰ مترمربع زیربنا دارند و با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال از محل منابع استانی و کمک های خیرین ساخته شده اند، به بهره برداری رسیدند.
همچنین در حاشیه افتتاح این سالن ها، کلنگ احداث خوابگاه ورزشکاران و ساختمان اداری ورزش و جوانان شهرستان خرامه نیز به زمین زده شد.
هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۸ مهر ۹۷ – مهم ترین اولیت برنامه‌ریزی اشتغال برای جامعه ورزش است

محسن جهانشیر گفت : برنامه‌ریزی برای اشتغال جامعه ورزش از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ در ابتدای این نشست جعفر کردی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به خبرنگاران و اصحاب رسانه از تعامل و همکاری کلیه فعالان این عرصه با اداره ورزش و جوانان تقدیر و تشکر کرد و خواستار همکاری و همفکری بیشتر در دو حوزه ورزش و علی الخصوص جوانان شد.
محسن جهانشیردر این نشست اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال جامعه ورزش از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل بوده؛ چراکه مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران، کسب‌وکار آینده آنان است.
وی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در حوزه فوتبال و تلاش برای رفع چالش‌های پیش‌آمده، بیان کرد: از دغدغه‌ها و اهداف اصلی این اداره‌کل، توسعه ورزش فوتبال است؛ چراکه فوتبال به لحاظ پرطرفدار بودن و نگاه جوان‌پسندانه از جایگاه خاصی برخوردار است و باید هر چه زودتر برای تحقق اهداف جامعه ورزش تلاش کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به ضرورت بازگشت برخی فعالان خانه کشتی استان سمنان به میادین و گود و همچنین بهره‌مندی از تجارب آنان اظهار داشت: برخی از فعالان این عرصه بنا به دلایلی از گود خارج شده‌اند که بازگشت آنان نیز در اولویت برنامه‌های این اداره کل است.
جهانشیر اعتلای اهداف ورزشی را در گرو مردمی کردن آن دانست و افزود: برای حمایت از تیم‌های لیگ برتری، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران شده است و تحقق این امر، اهداف ورزشی را بهتر محقق خواهد کرد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان از تلاش این اداره‌کل برای پیوند بین ورزش و صنعت خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های مجدانه در این بخش، گام‌هایی برای حمایت دو واحد صنعتی استان از دو تیم ورزشی برداشته شد.
جهانشیر در ادامه از بهره‌برداری سه طرح ورزشی در هفته تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: یادمان شهدای آزادی استادیوم تختی سمنان، افتتاح زمین چمن مصنوعی سرخه و استخر سرپوشیده بیارجمند سه طرح استانی هستند که در هفته تربیت‌بدنی و ورزش به بهره‌برداری می‌رسند.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان به بهره‌برداری چند طرح در دست اجرا اشاره و تصریح کرد: زمین چمن کلاته‌رودبار، سالن بانوان درجزین و سالن ورزشی حسین‌آباد کالپوش ازجمله طرح‌هایی بوده که با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست و به تناسب ضرورت تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به گلایه‌هایی از جانب مردم شهرستان دامغان مبنی بر به مناسب نبودن استخر ورزشی این شهر بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی، ۹۰ درصد استخر دامغان بازسازی شد و این مکان در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
جهانشیر خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در بازسازی استخر دامغان، ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۴ مدال در عرصه ورزش توسط ورزشکاران این استان کسب شده است، گفت: ۲۶۴ مدال در سطح آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران این استان کسب شده و با وجود قابلیت‌های استان، کیفیت و کمیت مدال‌های ورزشکاران این دیار باید افزایش یابد.
در ادامه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ، مهم‌ترین رویکرد این نهاد را ارتقای امید اجتماعی بین قشر جوان جامعه عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی باید از همه توان و ظرفیت خود برای سبز نگه ‌داشتن نهال امید بهره جست.
مصطفی مرادی، حرکت در مسیر ارتقای اجتماعی را در شرایط تحمیل جنگ اقتصادی و روانی امری ضروری دانست و افزود: در دوره کنونی برای هویدا کردن عظمت جمهوری اسلامی ایران باید بیش از گذشته نقش‌آفرینی کرد؛ چراکه شرایط فعلی حساس است.
وی یکی از اهداف این نهاد را پیگیری رشد و بالندگی جوانان با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، برای ترویج امید بین نسل جوان جامعه بیش از گذشته تلاش می‌شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به اخذ ۵۶ پروانه فعالیت سمن‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: استان سمنان به لحاظ توسعه‌یافتگی رتبه دوم و در حوزه ساماندهی ستادها، رتبه اول به خود اختصاص داده است.
مرادی به پیگیری طرح مشترکی با استانداری سمنان در حوزه خانواده اشاره و تصریح کرد: این طرح ابتکاری، اقدامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
وی به حمایت از طرح‌های بدیع در حوزه جوانان اشاره و تصریح کرد: مشکلی برای حمایت از طرح‌های بدیع وجود ندارد و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان اگر طرحی بدیع ارائه دهند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
رئیس هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد این اداره‌کل در حوزه بانوان، ارتقای سطح سلامت زنان و توسعه جامعه سالم است، افزود: برنامه‌ریزی برای تربیت نیروهای توانمند و شایسته در حوزه زنان در المپیک‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ از اهدافی است که در سطح قهرمانی پیگیری می‌شود.
ناهید امیدی از آغاز مسابقات استعدادیابی ورزشی حوزه بانوان در ۲۰ آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این مسابقات، از ۲۹ رشته ورزشی استعدادیابی خواهد شد.
رئیس هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت، توسعه ورزش بانوان در گروه‌های خاص، شناسایی استعداد ورزش بانوان و افزایش مدال‌آوری در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی و جلوگیری از کم‌تحرکی از برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه بانوان است

منبع : اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان


خبر ۵ مهر ۹۷ – جزئیات معافیت قهرمانان ورزشی کشور

رئیس سازمان منابع انسانی نظام وظیفه کشور جزئیات معافیت قهرمانان ورزشی کشور را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:درمسابقات المپیک سه نفراول که مدال، طلا، نقره و برنز را کسب کنند چه فردی و چه تیمی از خدمت وظیفه عمومی معاف هستند.

وی گفت:در مسابقات جهانی دو نفر اول یا دوتیم اول که موفق به کسب مقام قهرمانی شوند نیز از انجام خدمت وظیفه‌ی عمومی معاف هستند.

کمالی در ادامه با اشاره مسابقات آسیایی اضافه کرد: مسابقاتی که تحت پوشش کمیته المیپک برگزار می‌شود نه جام‌های ملت که تقریبا در همه رشته‌ها برگزار می‌شود، نفر اول و یا تیم اول که موفق به کسب طلا خواهد شدمثل والیبال و کبدی که در جاکارتا مقام گرفتند از خدمت سربازی معاف هستند.

رئیس سازمان منابع انسانی نظام وظیفه اضافه کرد:در بقیه موارد وضعیت به این صورت است که تیم‌های والیبال ،بستکبال، فوتبال که جزو تیم ملی هستند سربازی این ورزشکاران تا ۳۱ سالگی به تعویق افتاده و وضعیت این ورزشکاران در لیگ برتر نیز به این صورت است که تا ۲۹ سالگی خدمت آن‌ها به تعویق می‌افتد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ورزشکارانی که در تیم ملی هستند بنا به درخواست فدراسیون‌های ورزشی خود می‌توانند خدمت را با موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح در فدراسیون‌ها انجام دهند.

منبع : خبرگزاری میزان


خبر ۳ مهر ۹۷ – ۳ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان خراسان شمالی پیش بینی شده است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از پیش بینی سه میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جوانان این استان خبر داد.
امان الله فیروزه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اعتبار اشتغالیزایی به صورت غیر نقدی پرداخت می شود، اظهار کرد: این تسهیلات برای خرید ابزار و آلات اشتغالزایی جوانان استان پیش بینی شده است.
فیروزه تصریح کرد: این میزان تسهیلات برای جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است که با سود صفر درصد اعطا می شود.
وی بر انتقال تجارب فنی به نسل سوم تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال با کارهای تیمی که سبب اشتغال و درآمدزایی می شوند، آشنایی پیدا کنند.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در ادامه به ساخت خانه های جوان در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساخت خانه جوان در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در دست انجام است.
فیروزه همچنین با اشاره به برگزاری ۶ کارگاه آموزشی برای جوانان مجرد و زوجین در سطح خراسان شمالی، مطرح کرد: مشکلی برای تامین اعتبار تشکیل این کارگاه ها وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۲ اسفند ۹۶ – استخدام ۱۴۷ قهرمان ورزشی در دستگاه های اجرایی به صورت رسمی

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس مصوبه های وزارت ورزش در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های اجرایی ۱۴۷ نفر به صورت رسمی استخدام شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شعبانی بهار شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران، مربیان و داوران عرصه های ملی و بین المللی در سال های ۹۵ و ۹۶ که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ ورزش و فرهنگی کردن آن دو رسالت وزارت ورزش و در صدد اجرایی کردن آن در جامعه است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: فرهنگی شدن ورزش با وجود ورزشکاران گذشته و پیشکسوتان ورزش امکان پذیر خواهد بود و باید این افراد در این مهم ورود پیدا کنند.

وی گفت: اگر ورزش در کشور همگانی شود قطعاً به قهرمانی نزدیک تر خواهد شد.

شعبانی بهار افزود: وزرات ورزش تمام تلاش خود را بر همگانی کردن ورزش در جامعه گذاشته و آن را به دغدغه در جامعه تبدیل کرده است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد بودجه برای همگانی کردن ورزش در خواست شد که به یک هزار ۶۰۰ میلیارد نیز ارتقاء پیدا کرد و باید توجه کرد که بودجه خود وزارت ورزش هزار میلیارد نمی شود.

وی گفت: یکی از شاخصه های سلامتی در دنیا توسعه ورزش همگانی است که بسیاری از کشور ها به این امر توجه می کنند.

شعبانی بهار افزود: در سال آینده جشنواره هایی در راستای همگانی کردن رشته های ورزشی در تمامی سنین و بخش ها برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان در ماه بهمن برای همگانی کردن ورزش به مدیران کل ورزش تخصیص داده شده است.

وی افزود: نگاه دولت به همگانی کردن ورزش بسیار راهبردی و زیر ساختی است و عملیاتی کردن این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

شعبانی بهار گفت: بر اساس مصوبه های وزارت ورزش در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های اجرایی ۱۴۷ نفر جزو این مصوبه قرار گرفتند و در دستگاه ها به صورت رسمی استخدام شده اند.

وی افزود: تا کنون ۱۸ مدال المپیکی برای ایران کسب شده است که چهار مدال آن قبل از انقلاب و ۱۴ مدال آن بعد از انقلاب کسی شده است که نشان از توجه دولت ها به امر ورزش را نشان می دهد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر در کشور می بایست دو هزار و ۳۰۰ خانه روستایی برای افزودن به فضای ورزشی روستاها ساخت.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۷ اسفند ۹۶ – رایزنی برای «امریه» جوانان کارآفرین در تشکل‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره اینکه بیشتر تشکل‌های جوانان در حوزه کارآفرینی فعال هستند، گفت: به دنبال این هستیم در تفاهم با سازمان وظیفه عمومی این افراد بخشی از دوران سربازی‌شان را در همان تشکل کارآفرین بگذارنند.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا بخشی از تسهیلات «امریه» یا کسر از خدمت، شامل حال تشکل‌های کارآفرین در حوزه جوانان هم بشود، افزود: در تفاهم نامه بین سازمان نظام وظیفه عمومی و معاونت ساماندهی امور جوانان به دنبال آن هستیم تا تشکلی که وارد حوزه کارآفرینی شده است، بتواند بخشی از دوران سربازی‌اش را در همان تشکلی که هم مورد تأیید سازمان وظیفه عمومی و هم معاونت ساماندهی امور جوانان است، بگذراند.
وی در ادامه تصریح کرد: رایزنی میان معاونت ساماندهی امور جوانان و سازمان وظیفه عمومی برای انعقاد تفاهم نامه، ویژه سازمانهای مردم نهاد زیر نظر معاونت جوانان است و شامل تشکل‌های مردم نهاد زیر نظر وزارت کشور نمی شود.
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه بیشتر تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان، کارآفرین هستند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به فعالیت تشکل‌های جوانان در این حوزه، بسیاری از زمینه‌های طرح « سرباز مهارت» شامل حالشان شود. این درحالیست که سازمان‌های مردم نهاد زیر نظر وزارت کشور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز فعال هستند و ممکن است کارآفرین نباشند.
تندگویان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت سازمان تربیت بدنی بخشی از امریه‌ها به این سازمان تعلق می‌گرفت، گفت: مدتی است که این فرایند متوقف شده است، به همین دلیل این مساله را هم در تفاهم نامه تحت عنوان “مهارت حرفه‌ای” گنجانده‌ایم تا ورزشکاران حرفه‌ای بخشی از سربازی‌شان را به شکل امریه بگذرانند.
به گفته تندگویان، این تفاهم‌نامه در حال حاضر آماده است و باید تاریخی برای امضاء آن اعلام شود و در صورت امضاء و قطعی شدن برای سال آینده قابل اجرا خواهد بود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۲۵ بهمن ۹۶ – فراهم شدن مقدمات استخدام ۱۲ نفر از قهرمانان ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان گیلان

«مقدمات استخدام ۱۲ نفر از قهرمانان ورزشی مرد و زن گیلان با حمایت و رویکرد جوان باوری استاندار در اداره کل ورزش وجوانان گیلان فراهم و نهایی شده است.»

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، با اشاره به نگاه جوانگرایی و جوان باوری دولت و در رأس آن دکتر سالاری استاندار گیلان گفت:با پیگیریهای مجدانه و تلاشهای شبانه روزی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در خصوص جذب و استخدام جوانان و قهرمانان ملی، مقدمات استخدام ۱۲ نفر از قهرمانان مرد وزن فراهم و ۶ نفر از آنها نهایی شد .
مسعود رهنما با تقدیر و تشکر از استاندار گیلان و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گفت: به زودی با سپردن مسئولیتهای اجرایی به جوانان ، به معنای واقعی جوان باوری و بهره مندی از پتانسیل های بکر جوانان نخبه را در عمل نشان خواهیم داد .
وی افزود : این اداره کل خود را موظف می داند تا در مورد مابقی قهرمانان نخبه ورزشی و جوانان برجسته برای جذب و استخدام پیگیر باشد.
رهنما ساماندهی و جذب قهرمانان ورزشی را موجب ایجاد انگیزه و امید در میان دیگر جوانان دانست و گفت : این مسئله باعث می شود تا جوانان بیشتری به سوی ورزش و فعالیتهای حرفه ای ورزش گرایش پیدا کنند.


خبر ۱ آذر ۹۶ – قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان در وزارت ورزش

خبرگزاری ایسنا : ژاله فرامرزیان گفت: سازمان بازرسی و سازمان اداری و استخدامی کشور، قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان به وزرات ورزش و جوانان ابلاغ کرده است و ما ملزم به اجرای آن هستیم.
به گزارش ایسنا، فرامرزیان در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان گفت: این مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی ، بایستی به سرعت در ورزش کشور اجرایی شده و ادامه تصدی بازنسشتگان در مسئولیت های فعلی غیر قانونی بوده و مستلزم پیگرد قضایی است.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: سازمان بازرسی و سازمان اداری و استخدامی کشور ، قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان را به همه وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرده است و ما ملزم به اجرای آن هستیم.
وی درباره ادامه حضور بازنشستگان در مدیریت باشگاهها و فدراسیون ها گفت : تاکید مجلس و دولت و سازمان بازرسی کل کشور اجرای هر چه سریعتر این قانون است و قطعا وزارت ورزش و جوانان خود را ملزم به اجرای تمام و کمال آن می داند و به جز تبصره هایی که در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری ذکر شده است ، استثنایی دیگری نداریم.
فرامرزیان درباره سمت هایی که بازنشستگان در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشته اند برای ادامه حضور در پست های مدیریتی ستادی، استانی، باشگاهها و فدراسیون ها گفت: تنها مقامات موضوع ماده ۷۱ در صورتی که در پست وزیر ، معاون وزیر ، سفیر و استاندار قرار بگیرند از شمول قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان معاف هستند و فردی حتی اگر قبلاً پست مقامات داشته نمی تواند در رده دیگری به جز پست هایی که ذکر کردم بکار گرفته شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : به هیچ عنوان در موضوع اجرای ماده واحده قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان به جز مجوز سابقه ایثارگری از مراجع رسمی ، استثنای دیگری تحت هر عنوان نداریم.


خبر ۱۶ مهر ۹۶ – استخدام ۵ مدال‌آور ورزشی در شهرداری گناوه

خبرگزاری مهر :شهردار گناوه از استخدام پنج مدال‌آور ورزشی در شهرداری خبر داد و گفت: حامی ورزشکاران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاءاله احمدی صبح یکشنبه در نشست با ورزشکاران مدال‌آور گناوه اظهار داشت: اولین معیاری که می‌تواند تندرستی و سلامتی به جامعه را تقویت کند و باعث نشاط و شادابی شود ورزش است.
وی به حمایت از ورزش اشاره کرد و ادامه داد: ما در تلاش هستیم که بر اساس همین آیتم ارزشمند جامعه را به سوی شادابی بیشتر پیش ببریم.
احمدی افزود: خیلی از شهرهای کشور دارای مجموعه بزرگ ورزشی هستند و ما به همراه شورا در تلاش هستیم که بتوانیم این طرح بزرگ را مصوب و سپس اجرا کنیم و این را مطمئن باشید اگر در این دوره چهارساله حضور داشتم آن را به پایان می‌رسانیم و اگر نبودیم استارت کار را خواهیم زد و این آغاز خوبی برای آینده خواهد بود.
وی بیان داشت: در بودجه سال ۹۷ شهرداری هزینه مجموعه ورزشی را خواهیم گنجاند و همین‌طور برای بازسازی اماکن ورزشی در شهر در حد توان و تا آنجایی که از طریق سازمان‌های نظارتی زیر سؤال نرویم کمک خواهیم کرد.
شهردار گناوه گفت: تمام تلاش قانونی خود را برای کمک به مدال آوران ورزش و فرهنگ انجام خواهیم داد و در صورت گرفتن مجوز برای ساخت آتشنشانی جدید طبق اولویت بندی از ورزشکاران مدال آور المپیک، جهانی و بین المللی ۵ نفر را به استخدام در خواهیم آورد.


خبر ۲۵ اردیبهشت ۹۶ – ۲۵هزار ورزشکار در کشور استخدام شدند

خبرگزاری مهر: معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سنوات اخیر ۲۵ هزار ورزشکار در حوزه ورزش استخدام شدند، گفت: طی چهار سال گذشته یک میلیون مترمربع به فضای ورزشی کشور افزوده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده غروب یکشنبه در آیین تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان استان سمنان به میزبانی سالن هلال احمر سمنان با بیان اینکه در دولت یازدهم یک هزار و ۲۰۰طرح ورزشی در کشور به بهره برداری رسیده است، ابراز داشت: طی سنوات گذشته فضای ورزشی کشور به یک میلیون مترمربع ارتقا پیدا کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد نظام مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به اشتغال است لذا در وزارت ورزش و جوانان نیز تلاش شد تا با بهره گیری از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان در رشته های مختلف ورزشی ۲۵هزار نفر را طی سنوات گذشته استخدام کنیم و معتقدیم باید با همراهی مسئولان مربوط و دستگاه های اجرایی در راستای افزایش اشتغال حوزه ورزش گام های ارزشمندی برداریم.
معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوان با بیان اینکه اعتبارات ورزشی از ۳۵۰میلیارد تومان در سال ۹۳  با جهش ۱۰برابری به سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافت که همین موضوع نشان می دهد دولت با رویکردی قهرمان پروری می کوشد تا استعدادهای جوانان شکوفا شود و بر همین اساس با اختصاص سرانه ورزشی امیدواریم بتوانیم در رسیدن به این هدف کوشا باشیم.
آقازاده در ادامه تصریح کرد: اعتبارات ورزشی کشور در سال ۹۴ با رقم یک هزار و ۴۰۰میلیون ریال مصوب شد که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم طرح های نیمه تمام را طی سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری کامل برسانیم تا هیچ طرح نیمه تمامی در کشور وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته  ۳۵ میلیارد تومان از جوایز ورزشکاران در دولت پرداخت شده است، افزود: رویکرد نظام دولت همواره بر تکریم ورزشکاران است که با این رویکرد انگیزه ورزشکاران ارتقا و قهرمان پروری تقویت شد.
دراین مراسم از ورزشکاران نمونه استان سمنان تجلیل شد.


خبر ۶ فروردین ۹۶ – راهکارهای ایجاد اشتغال و رونق تولید در ورزش ایران

خبرگزاری ایسنا : تحولات دو دهه اخیر در صنعت ورزش جهان نشان می دهد که سرمایه های خارجی می تواند به طور مستقیم یا از طریق بورس، جذب باشگاههای ورزشی گردد و یا در تولید تجهیزات و لوازم ورزشی و همچنین در واگذاری و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی بکار آید تا بدین ترتیب به توسعه اشتغال و افزایش رونق تولید در صنعت ورزش، کمک شود.
به گزارش ایسنا،هر چند اطلاعات دقیقی درباره تعداد شاغلین صنعت ورزش ایران در دست نیست ولی با اتکاء به برخی آمارها و نیز تحقیقات دانشگاهی می توان گفت تعداد شاغلین کشور در صنعت ورزش ایران در دهه ۸۰ خورشیدی، چیزی حدود ۲۵۰۰۰ نفر یعنی برابر با حدود یک درصد شاغلین کشور بوده و این رقم در دهه ۹۰ خورشیدی نیز، افزایش قابل توجهی نداشته است.
وزیر کار در اردیبهشت ۱۳۹۴ گفته است”در حال حاضر ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم که ۱۵ میلیون نفر دارای دفترچه بیمه و هفت میلیون نفر در مشاغل غیر رسمی مشغول کارند و با ۶۰۰ هزار دفترچه بیمه اجباری که سال ۹۳ صادر شده است می توانیم ادعا کنیم که در سال گذشته ۶۰۰ هزار شغل خالص ایجاد کرده ایم”
صادق رییسی کیا در یادداشت خود با بیان این مطلب ادامه می دهد:از مجموع سخنان وزیر کار هم می توانیم نتیجه بگیریم که دولت ایران در بهترین شرایط، توان ایجاد بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی را نخواهد داشت و اگر سهم صنعت ورزش در اشتغال کشور را همان یک درصد دهه هشتاد فرض کنیم و اگر سهم صنعت ورزش در گردش اقتصاد ملی به یک درصد برسد دولت ما، حداکثر امکان ایجاد ۶ تا ۸ هزار فرصت شغلی در صنعت ورزش را خواهد داشت و این در حالی است که سهم صنعت ورزش در اقتصاد ملی حدود هفت دهم درصد است و این بدان معنی است که دولت ما توان ایجاد حداکثر ۴ هزار فرصت شغلی در صنعت ورزش را دارد و نه بیشتر.
از آنجا که بنا به نظر کارشناسان، حداقل هزینه ایجاد هر شغل در حال حاضر حدود ۱۵۰ میلیون تومان است اگر دولت بخواهد در سال جاری ۴ هزار شغل در صنعت ورزش ایجاد کند به حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و حداقل شش ماه زمان نیاز خواهد داشت که البته از جنبه مالی و زمانی دولت ما چنین امکانی را عملا ندارد فلذا دولت باید به منظور تحقق هدف اشتغال و تولید در صنعت ورزش ایران، حدود ۱۷ هزار باشگاه ورزشی ثبت شده در کشور و کمتر از یک هزار تولید کننده تجهیزات و لوازم ورزشی را به عنوان هسته اصلی کارآفرینی و اشتغال در این صنعت که بسترها و شرایط اولیه کارآفرینی و تولید را ایجاد کرده اند در نظر بگیرد و به رفع موانع فعالیت آنان و تحرک بخشی به تولید از طریق آنان اهتمام بورزد. بدین ترتیب، سرمایه بیشتری از سوی بخش خصوصی به ورزش کشور تزریق خواهد شد و امکان اشتغال زایی با سرعت بیشتر در صنعت ورزش، تامین خواهد گردید.
با نگاهی به ۴ هزار طرح نیمه تمام ورزشی که به ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل، نیاز دارند و با در نظر گرفتن محدودیت منابع مالی دولت (که امیدی به رفع همه محدودیت های مالی حتی در طول برنامه ششم توسعه نیز وجود ندارد) اقتضاء می کند در راستای تحقق اشتغال زایی در صنعت ورزش، نسبت به جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه ها از طریق وزارت ورزش و جوانان اقدامات جدی و عاجلی با حمایت مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.
همچنین دولت و مجلس شورای اسلامی باید به آغاز اجرای سیاست های اصل ۴۴ در ورزش کشور اهمیت بدهند. وزارت ورزش تاکنون به دلایل مختلف، موفق به پیاده سازی سیاست های اصل ۴۴ در ورزش نشده و تقریبا هیچ گونه خصوصی سازی واقعی و جدی در این حوزه، صورت نگرفته است. لایحه ای خاص و جامع برای پیاده سازی سیاست های اصل ۴۴ در حوزه ورزش که آغاز روند خصوصی سازی در ورزش کشور را با توجه به تجارب داخلی و بین المللی به شیوه ای صحیح و کارآمد محقق سازد یک نیاز راهبردی برای ورزش کشور است.
در عین حال، جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه سرمایه ایرانیان خارج از کشور (بعضی برآوردها حاکی از توانایی ایرانیان خارج از کشور برای بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است) نباید مورد غفلت دست اندرکاران صنعت ورزش ایران قرار گیرد. تحولات دو دهه اخیر در صنعت ورزش جهان نشان می دهد که سرمایه های خارجی می تواند به طور مستقیم یا از طریق بورس، جذب باشگاههای ورزشی گردد و یا در تولید تجهیزات و لوازم ورزشی و همچنین در واگذاری و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی بکار آید و بدین ترتیب به توسعه اشتغال و افزایش رونق تولید در صنعت ورزش، کمک کند.
جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، خواهد توانست پروژه های نیمه تمام در صنعت ورزش را تکمیل و علاوه بر ایجاد هزاران فرصت شغلی، سهم صنعت ورزش در اقتصاد ملی را بهبود بخشد.
توجه به مجموع اصول و راهکارهای فوق خواهد توانست وزارت ورزش را در تحقق تدابیر و سیاست های ابلاغی رهبری و پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ورزش ایران، موفق بدارد و صنعت ورزش کشورمان را به جایگاه و سهم شایسته خود نزدیک سازد.

 


خبر ۱۱ مهر ۹۵ – ضرورت توجه به مسائل اشتغال جوانان در کنار ورزش

خبرگزاری فارس : رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با اشاره به ظرفیت این شهرستان در بحث ورزش گفت: باید نیازها و مشکلات جوانان در کنار توجه به مسائل ورزشی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، اسماعیل پهلوان امشب در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات فرمانداری به تشریح فرآیند مدیریت اشاره کرد و گفت: در فرآیند مدیریت برای استفاده بهینه از منابع به چهار فاکتور توجه شده که به‌ترتیب شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه جوانان توسط سیاست‌گذاران در شورای عالی جوانان کشور تهیه و تنظیم شده و طبق اسناد بالادستی باید نسبت به سازماندهی و ساماندهی امور جوانان اقدام شود، افزود: در این جلسات به‌دنبال برنامه‌ریزی نیستیم و الزاما بخش ساماندهی را عهده‌دار خواهیم بود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بابلسر در ادامه خواستار تشکیل جلسات ستاد در بخش‌های تابعه شهرستان به‌ریاست بخشداران شد و افزود: دستگاه‌ها در حوزه جوانان نگاه جدی‌تر داشته و به این مهم با حساسیت ویژه‌ای ورود کنند.
پهلوان در ادامه خواستار کاربردی شدن جلسات ستاد شد و اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در مسأله جوانان نقش ایفا می‌کنند و اینکه تصور شود اداره ورزش و جوانان صرفا در این حوزه مسؤول بوده یک تصور اشتباه است چون تنها دبیری ستاد مربوط به اداره ورزش و جوانان است و هر دستگاه عضو ستاد بر اساس دستور کار و مصوبات به ایفای نقش می‌پردازند و در جلسات اعلام گزارش می‌کنند.
وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ستاد ساماندهی، امور جوانان دارای سه کمیته فرعی بوده که این سه کمیته شامل پیگیری مصوبات ستاد، اجتماعی،  اقتصادی و همچنین فرهنگی و تربیتی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با بیان اینکه شهرستان بابلسر شهرستانی مساعد برای موفقیت در زمینه‌های مختلف ورزشی است، خاطر نشان کرد: در کنار توجه به‌ مسائل ورزشی باید نیازها و مشکلات جوانان مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.
پهلوان در پایان گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بابلسر تمام تلاش این اداره ضمن فراهم کردن زیرساخت مناسب ورزشی و ایجاد پایگاه قهرمانی در این شهرستان اشتغال‌زایی و ایجاد رفاه و نشاط برای جوانان است.

 


خبر ۲۳ شهریور ۹۵ – طرح تثبیت شغلی قهرمانان پارالمپیک را در مجلس پیگیری می‌کنیم

خبرگزاری ایسنا : یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای سفر کاری هیات ۵ نفره پارلمانی ایران به مسابقات پارالمپیک در برزیل گفت که طرح تثبیت شغلی قهرمانان پارالمپیک در مجلس پیگیری خواهد شد.
فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سفر هیات پارلمانی ایران به ریودوژانیرو به روال تمامی مسابقات آسیایی المپیک و پارالمپیک بود که همیشه هیات نمایندگان برای حضور در این مسابقات اعزام می شوند. در این دوره نیز من و خانم سیاوشی به قید قرعه از بین اعضای کمیسیون فرهنگی، آقای تابش به عنوان رئیس فراکسیون ورزش، آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و آقای جعفرزاده به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون معلولان و جانبازان به دعوت کمیته ملی المپیک برای حضور در مسابقات پارالمپیک به ریو اعزام شدیم.
وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک یادآور شد: حضور نمایندگان در این سفر بعد از این مصوبه حائز اهمیت ویژه ای بود و نشان دهنده حمایت مجلس از ورزش جانبازان و معلولین بود.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس بین المللی پارالمپیک اضافه کرد: آقای فیلیپ کرون در این دیدار از سفر پارلمانی ایران استقبال کرد و آن را نشان‌دهنده اهمیت ورزش معلولین برای نمایندگان و مسئولین ایرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که از ورزش معلولان و جانبازان در ایران با قوت و قدرت پشتیبانی شود. ایشان همچنین از پیشنهاد سفر به ایران برای آشنایی بیشتر با وضعیت ورزش جانبازان و معلولین استقبال کرد.
ذوالقدر ادامه داد: در این سفر همچنین با کمیته پارالمپیک کشورمان نیز دیدار کردیم و در مورد چگونگی گنجاندن مواد حمایتی در قانون برنامه ششم توسعه بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت. همچنین با سفیر و مسئولان سفارت ایران نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و گزارشی در مورد وضعیت توسعه کشور برزیل، قراردادهای ایران با این کشور، توافقات دو جانبه، تبادل نظر فنی، تکنولوژیک و علمی وسطح روابط دو کشور ارائه شد.
این نماینده مجلس با بیان این که علی رغم برخی حاشیه سازی ها سفر چهار روزه هیات پارلمانی ایران یک سفر کاری بوده است خبر داد: آنچه ما در این سفر شاهد بودیم این بود که انسجام خوبی بین تیم های پارالمپیکی کشورمان وجود داشت و همه مربیان تیم های مختلف نیز در این بازها حضور داشتند و بازیکنان روحیه خوبی داشتند.
وی با بیان این که در حال حاضر طبق قانون قهرمانان المپیک تثبیت شغلی می‌شوند و قراردادهای کاری آن ها به قرار داد رسمی تغییر می کند، اضافه کرد: ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و برای تثبیت شغلی مدال آوران پارالمپیک نیز طرحی را پیگیری می کنیم، حتی معتقدیم کسانی که در این دوره از مسابقات مدال نیاوردند هم باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند و زمینه اشتغال آن ها نیز فراهم شود.
ذوالقدر در پایان گفت که بعد از تعطیلات تابستانی مجلس از مدال آوران پارالمپیک در صحن علنی تقدیر خواهد شد.


خبر ۴ مرداد ۹۵ – استخدام قهرمانان ورزشی تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در ورزش بانوان امنیت شغلی وجود ندارد، گفت: استخدام قهرمانان ورزشی تصویب شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ربابه شهریان در نشست مشترک نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزشی بانوان استان البرز با معاون ‌ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که بعد از ظهر امروز در اداره ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز دارای شایستگی‌های ویژه در زمینه ورزش است، اظهار داشت : نگاه به ورزش بانوان در استان البرز یکی از شاخصه‌های البرز است.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه استان البرز از آمار خوبی در زمینه همگانی برخوردار است، افزود: باید شرایط یکسان در زمینه ورزش بانوان و آقایان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه بحث در مشارکت حداکثری زنان در ورزش یکی از اهداف ورزش بانوان است، گفت: این ورزش با محوریت سلامتی است و باید از نگاه فرهنگی برخوردار باشد.
شهریان با بیان اینکه در سال ۹۴، بیش از ۳۵۰ مدال توسط بانوان در بخش بین‌المللی کسب شده است، افزود: در بخش بانوان در زمینه قهرمانی ۱۷۱ اعزام بین‌المللی وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر بانوان در همه رشته‌ها افتخار‌آفرینی کرده‌اند، گفت : در ۴۰ مورد این افتخارآفرینی برای نخستین مرتبه بوده است.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه استان البرز در زمینه ‌ای داور و مدرس بین‌المللی ظرفیت خوبی دارد، افزود : ۴۷ کرسی در سطح ورزش بین‌المللی برای بانوان وجود دارد که باید افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۵ داور برای قضاوت در بازی‌های خارجی اعزام شده است، گفت: موضوع استعدادیابی یکی از اولویت‌های وزارتخانه است که به همین منظور پایگاه‌هایی در سطح استان‌ها وجود دارد.
شهریان با بیان اینکه اخلاق‌محوری سرلوحه کار در ورزش است، افزود: در ارتباط با ورزش بانوان باید استانداردسازی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در ورزش بانوان امنیت شغلی وجود ندارد، گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان چتر حمایت برای خانواده‌های ورزشی است.
شهریان با بیان اینکه در ماه اخیر استخدام قهرمانان ورزشی تصویب شده است، افزود : زنان کارمند یکی از آسیب‌پذیرترین قشرها از نظر سلامتی هستند.
وی با اشاره به اینکه ۴۵ فدراسیون در ورزش بانوان فعال است، گفت : در استان البرز ۴۲ فدراسیون ورزشی برای بانوان فعال است.
شهریان با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزش بانوان عدم حمایت بخش خصوصی است، افزود : در استان‌ها از مسئولان خواسته شده ‌که فضاهای ویژه‌ای برای بانوان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه بحث کاهش رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان از اهداف وزارت ورزش است، گفت: یکی از این راهکارها ورزش است.


 

خبر ۲۱ تیر ۹۵ – آیین‌نامه استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک به تصویب دولت رسید

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان از تصویب آیین نامه استخدام قهرمانان بازی‌های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک در جلسه هایت دولت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود گودرزی در پایان جلسه امروز هیات دولت از تصویب آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک خبر داد و گفت : خوشبختانه در استانه بازیهای المپیک و پارالمپیک ، در جلسه هیات دولت که عصر امروز به ریاست جناب آقای دکتر روحانی برگزار شد ، این آیین نامه که پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان برای تامین بیشتر قهرمانان کشور بود ، به تصویب هیات محترم دولت تدبیر و امید رسید.
وزیر ورزش و جوانان افزود : همه تلاش من و مدیران ورزش کشور اماده کردن شرایط بهتر برای موفقیت و کمتر شدن دغدغه های قهرمانان ایران است و خوشحالم که در کنار افزایش چشم گیر پاداش قهرمانان بازیهای ریو ، اهدا زمین و جوایز کمیته ملی المپیک امروز با همت دولت تدبیر وامید آیین نامه استخدام قهرمانان بازی های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی بدون تشریفات و آزمون های استخدامی مهیا شده است و این خبری خوش برای انها و خانواده بزرگ ورزش است.


 

خبر ۱۲ تیر ۹۵ – خانواده قهرمانان المپیکی استخدام می شوند

باشگاه خبرنگاران : تفاهم نامه کمیته ملی امکان استخدام یکی از بستگان مدال آوران المپیک در فروشگاه رفاه را فراهم کرد.
خانواده قهرمانان المپیکی استخدام می شوندبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛کمیته ملی المپیک در راستای سیاست های انگیزشی المپیک ریو با فروشگاه رفاه تفاهم نامه ای را در ۳ بند به امضاء رساند.
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای سیاست های کمیته ملی المپیک در بحث انگیزشی ورزش کاران در المپیک ریو و تلاش مضاعف برای کسب مدال با برخی بنگاه های اقتصادی وارد مذاکره شدیم و خوشبختانه نسبت به گذشته استقبال بیشتری از سوی بنگاه های اقتصادی برای حمایت ملی پوشان المپیک را شاهد بودیم.
وی ادامه داد:در این تفاهم نامه مقرر شد فورشگاه رفاه برای هر قهرمان با کسب مدال طلا ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۵۰ میلیون تومان امکان خرید از این فروشگاه ها لحاظ کندو برای بانوان مدال آور با هر نوع رنگ مدالی همین امکان وجود داشته باشد ضمن اینکه بستگان درجه یک مدال آوران می توانند در این مجموعه استخدام شوند.
هاشمی افزود:در بند سوم و بحث استخدام به دلیل اینکه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان قول استخدام مدال آوران المپیک را داده است لذا مقرر شد یکی از بستگان درجه یک مدال آوران به استخدام فروشگاه های زنجیره ای رفاه درآید.
گلزاده مدیر عامل مجموعه فروشگاه های رفاه و عضو هیئت مدیره پرسپولیس نیز در این باره گفت:قصد داریم ارتباط خود را در جهت رفاه خانواده ها بکار گیریم و با توجه به اینکه المپیک نیز یک رویداد اجتماعی ،اقتصادی،سیاسی و ورزشی است مجموعه ما براین باور بود که می توانیم به این شکل سهمی در موفقیت کاروان ایران داشته باشیم و در جهت رفاه و نشاط جامعه نقشی را ایفا کنیم.
وی در مورد اعطای ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار خرید به ورزشکاران طلایی در مردان و مدال آوران بانوان در رده های اول تا سوم یاد آور شد:این مبلغ را از طریق کارت اعتباری و طی ۲۵ ماه به قرار هر ماه ۲۰ میلیون ریال شارژ می کنیم و پس از المپیک نیز نسبت به استخدام یکی از بستگان درجه یک مدال آوران اقدام خواهیم کرد.
وی در مورد شرایط استخدام این افراد گفت:شرایط استخدام باید احراز شود و بسته به نوع فعالیت ،شرایط استخدام متفاوت است.


 

خبر ۳۰ اریبهشت ۹۵ – اطلاعیه مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت ورزش و جوانان

زمان مراجعه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در مصاحبه تخصصی اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بر اساس اعلام اداره کل توسعه منابع و سرمایه انسانی وزارت ورزش و جوانان، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در مصاحبه تخصصی می توانند طبق جدول پیوست، برای مصاحبه تخصصی مراجعه کنند.

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

 


 

خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۵ – قانون استخدام قهرمانان ورزشی به زودی تصویب می شود

خبرگزاری صدا و سیما: معاون وزیر ورزش گفت: قانون استخدام قهرمانان ورزشی پس از تصویب در کمیسیون اصلی دولت ظرف دو هفته آینده به ما ابلاغ می شود.
قانون استخدام قهرمانان ورزشی به زودی تصویب می شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ سید مناف هاشمی امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در نشست خبری افزود: در چند ماه آینده رویداد بزرگ المپیک را پیش رو داریم که امیدوارم تلاش های مجموعه ورزش کشور مسیر را برای قهرمانان ایران هموار کند و ورزشکاران ما بتوانند نتایج خوب و در حد انتظار در المپیک رقم بزنند و دل مردم را شاد کنند و باعث غرور ملی شوند.
وی ادامه داد: در این حوزه، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پنج اقدام خوب را انجام داده اند. در قدم نخست پاداش مدال آوران طلا، نقره و برنز که در المپیک قبل به ترتیب ۲۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ سکه بهار آزادی بود با وجود محدودیت هایی که دولت تدبیر و امید داشت به ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه افزایش یافت که برای مدال طلا رشد ۵۰ درصدی و برای نقره و برنز رشدی کمتر داشت.
هاشمی با بیان اینکه سازمان ها، نهاد ها و استان ها به صورت موردی و غیر رسمی پاداش‌هایی برای قهرمانان درنظر می‌گرفتند که همواره ادامه خواهد داشت، گفت: در کنار تمام این کمک ها یک کار ملی را هم وزارت ورزش آغاز کرد و در جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم پیشنهاد تخصیص یک پلاک زمین به شکل توافقی در شهرهای جدید به مدال آوران طلا، نقره و برنز بود که مقرر شد این زمین ها با تخفیف ۱۲۰ میلیون تومان در اختیار مدال آوران قرار بگیرد.
وی با تشکر از وزیر راه و شهرسازی و مجموعه این وزارت گفت: محمود گودرزی این پیشنهاد را به هیئت دولت ارائه کرد و تصویب شد که می توان از آن به عنوان اصلی ترین پاداش مکمل به قهرمانان یاد کنیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش ادامه داد: در آیئن نامه استخدام قهرمانان نیز بر اساس مصوبه سال ۹۱ سرباز قهرمان، در بخشی معافیت های سربازی برای قهرمانان در نظر گرفته شده و همچنین در بخش استخدام نفرات اول تا سوم المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی نیاز به قانون داریم که این قانون به پیشنهاد وزارت ورزش و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی پس از تصویب در کمیسیون اصلی دولت به ما ابلاغ و اجرا می شود که در آئین نامه اجرایی جزئیات آن مشخص می شود.
وی به اختصاص حقوق ماهی دو میلیون تومان به کسب کنندگان سهمیه المپیک و پارالمپیک از زمان کسب سهمیه اشاره کرد. از آن به عنوان اقدام دیگر وزارت ورزش در حوزه حمایت از ورزشکاران المپیکی نام برد و ادامه داد: این حقوق علاوه بر آن ده میلیون تومانی است که کمیته ملی المپیک برای کسب سهمیه به ورزشکاران پرداخت می کند. همچنین پس از کسب مدال در المپیک و در پای سکو ۱۰ و ۵ و ۳ هزار دلار بر حسب مدال کمیته ملی المپیک به قهرمانان پرداخت می کند.
هاشمی گفت: کمیته ملی المپیک توافقی با کفش ملی انجام داده است که بر اساس آن هر مدال آور المپیک یک کفش طلا با وزن قابل توجه دریافت می کند. در این جا هم اعلام می کنم که اگر بانک‌ها و بیمه‌ها و سایر نهاد ها قصد پرداخت پاداش دارند با وزارت ورزش تفاهم‌نامه امضا کنند تا هم در چارچوب ایجاد انگیزه برای ورزشکاران کمک کرده باشیم و هم قدردانی و تبلیغی برای این بانک‌ها، بیمه ها و… محسوب شود. در حقیقت با این برنامه ها می‌خواهیم قهرمانان بی دغدغه وارد مسابقات شوند.
وی افزود: در حوزه طرح های عمرانی با اعتبار وزارت بیش از ۲۰۰ پروژه قابل اتمام نیست ولی با واگذاری ۲۳۱ طرح به خیرین و به بخش خصوصی هدف‌گذاری ما پایان ۵۰۰ تا ۶۰۰ پروژه در سال ۹۵ است که دو برابر بودجه ابلاغی به وزارت ورزش و جوانان است.
هاشمی گفت: در حوزه اعتبارات جاری نزدیک ۴۳ درصد رشد داشتیم. جلسات زیادی با دولت و سازمان مدیریت داشتیم که شخص رئیس جمهور، معاون اول و نوبخت با پیگیری وزیر ورزش در تلاش هستند تا در ۶ ماه اول بخش بیشتری از اعتبارات را برای مسابقات المپیک دریافت کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: حواله‌های رئیس جمهور قرار بود تا پایان خرداد نقد ‌شود و تا امروز ۵۰ درصد پرداخت شده و ۵۰ درصد مابقی ظرف دو هفته آینده تامین و نهایتا تا پایان خرداد نقد می شود. از بابت یک ماه تاخیر از ورزشکاران عذرخواهی می‌کنم.
وی در خصوص حوزه منابع انسانی وزارت ورزش نیز گفت: کار بزرگی در جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی انجام شد و ۳۰۰ نفر معرفی شدند که از بین آن ها ۱۰۰ نفر با نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتخاب می شوند و سعی ما بر این است تا بهترین و متخصص ترین نیرو ها جذب شوند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش افزود: از ستاد کل نیروهای مسلح نیز ۳۶۲ نفر به صورت امریه مجوز گرفتیم و جلسات با این ستاد ادامه دارد تا از سربازانی که در رشته های مختلف مورد نیاز وزارت ورزش و جوانان تحصیلات دارند استفاده کنیم و حوزه سرمایه انسانی وزارتخانه را تقویت کنیم.


 

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۵ – مجوز استخدام برای مدال آوران المپیک و پارالمپیک

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد کسانی که در بازی‌های المپیک، پارالمپیک و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی و جهانی موفق به کسب مقام اول می‌شوند به استخدام وزارت ورزش و جوانان درخواهند آمد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید مناف هاشمی در نشست مطبوعاتی، اظها‌ر کرد: با توجه به این که امسال با رویدادهای مهمی همچون المپیک و پارالمپیک مواجه هستیم، تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم همانند المپیک لندن دل مردم را شاد کنیم و به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.
وی یکی از هدفگذاری‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان در سال المپیک و پارالمپیک را ایجاد انگیزه برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک بیا‌ن‌ کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: ما برای این که بتوانیم انگیزه قهرمانان را برای کسب مدال آوری در این رویداد مهم افزایش دهیم، حتی سعی کردیم تعداد جوایز نقدی را نسبت به المپیک و پارالمپیک لندن با توجه به محدودیت‌هایی که دولت داشت افزایش دهیم، به طوری که اگر ما به مدال آوران لندن ۲۰۰ سکه برای مدال طلا، ۱۵۰ سکه برای نقره و ۱۰۰ سکه برای برنز اختصاص دادیم این دوره برای مدال آوران طلا، نقره و برنز این مقدار به ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه افزایش پیدا کرده است. تقریبا یک رشد ۵۰ درصدی را در پاداش مدال آوران در نظر گرفتیم و این اتفاق بسیار خوبی برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک است.
مناف هاشمی همچنین از یکی دیگر از پاداش های مدال آوران را اهدای زمین عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز جلساتی را با سازمان راه و شهرسازی داشتیم و تصمیم بر این گرفته شد برای این که بتوانیم انگیزه مدال آوران را برای کسب عنوان قهرمانی در رویدادهای مهمی مثل المپیک و پارالمپیک ارتقا دهیم پاداش‌هایی همانند اهدای زمین در نظر گرفتیم و به همین منظور طبق جمع بندی که با مدیریت راه و شهرسازی داشتیم یک پلاک زمین به صورت توافقی در شهرهای جدید همانند پردیس، پرند و شهرک‌هایی که در حال ساخت و ساز است برای مدال آوران پیش‌بینی شده است که قرار بر این است کسانی که موفق به کسب عناوین اول تا سوم شوند با تخصیص ۱۲۰ میلیون تومان این زمین‌ها به صورت بلاعوض به آنها تحویل داده شود. البته مابقی هزینه زمین را باید خود مدال آوران پرداخت کنند. ما تنها در حدود ۱۲۰ میلیون تومان می‌توانیم برای خرید زمین توسط راه و شهرسازی اختصاص دهیم. این پاداش به نظر من به عنوان یکی از اصلی‌ترین پاداش‌هایی است که می‌توان برای ورزشکاران ایثارگر و تلاشگر در بازی‌های المپیک و پارالمپیک در نظر گرفت.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در ادامه از استخدام قهرمانان المپیک و پارالمپیک، باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی، پاراآسیایی و جهانی خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: همان طور که قانون سرباز قهرمان را در طی رویدادهای قبلی به تصویب رساندیم و اعلام کرده بودیم کسانی که در رویدادهای مهمی همچون پارالمپیک، المپیک و باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی و جهانی افتخار آفرین باشند از معافیت سربازی برخوردار می‌شوند در این دوره نیز به دنبال تصویب آیین‌نامه‌ ای هستیم که برای مدال آوران در حوزه استخدامی قوانینی را به تصویب برسانیم تا کسانی که بتوانند در چنین رویدادهای مهمی صاحب عناوین اول تا سوم شوند به استخدام وزارت ورزش و جوانان در آیند. البته این آیین‌نامه‌ هم اکنون در کمیسیون فنی دولت به تصویب رسیده است و در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است. طبق قولی که به ما داده شده است ظرف دو هفته‌ آینده این آیین‌نامه‌ در دستور کار قرار می‌گیرد. ما امیدواریم که این آیین‌نامه‌ تا قبل از اعزام ورزشکاران المپیکی به تصویب برسد، زیرا این مساله یکی از بزرگترین عوامل انگیزشی برای ورزشکاران ما جهت کسب عناوین بهتر در المپیک و پارالمپیک خواهد بود.


 

خبر ۱۰ آذر ۹۴ – استخدام ۲۰۰ نفر در وزارت ورزش و جوانان از طریق برگزاری آزمون

خبرگزاری ایسنا : معاون پشتیبانی و توسعه منایع انسانی وزارت ورزش و جوانان از استخدام ۲۰۰ نفر در ۲ سال آینده در وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌ سیدمناف هاشمی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی در وزارت ورزش و جوانان گفت: ما تمامی کارهای مربوط به وزارت خانه را صورت داده‌ایم و منتظر اعلام زمان برگزاری آزمون از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم.
معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان درباره جذب فارغ التحصیلان ورزش اضافه کرد: در این آزمون ۱۰۰ نفر عمدتا برای استان‌ها جذب خواهند شد و تلاش می کنیم یک سهمیه ۱۰۰ نفری دیگر هم در سال ۹۵ بگیریم.
هاشمی هم‌چنین در مورد اختصاص اعتبارات به استان‌ها و فدراسیون ها تا این زمان گفت: ۶۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم و متوسط هر فدراسیون ۷۰ درصد اعتبارات خود را دریافت کرده است ولی این میزان در مورد فدراسیون های المپیکی به ۷۹ درصد می رسد.
او افزود: دولت توجه خوبی به موضوع ورزش و جوانان دارد و وزارتخانه در بحث بودجه پیشنهادات خود را تقدیم دولت کرده است و نکته ویژه آن در حوزه جاری و به خصوص در سال المپیک پیشنهاد افزایش صد درصدی اعتبارات را داده ایم.
معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از جمله موارد مهمی که ما برای بودجه ۹۵ ورزش ایران پیش بینی کرده‌ایم در بخش عمرانی ردیفی برای حل موضوع معارضین است که مشکل بزرگی بر سر راه توسعه زیر ساخت‌های ورزش در ایران محسوب می شود.


خبر ۴ آذر ۹۴ – استخدام ۳۵۰ عضو خانواده شاهد و ایثارگر در وزارت ورزش و جوانان

خبرگزاری ایرنا : مشاور امور ایثارگران وزیر ورزش و جوانان گفت، این وزارتخانه با اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در شش ماه نخست سال جاری(۱۳۹۴) حدود ۳۵۰ نفر از جامعه معزز شاهد و ایثارگر را جذب و استخدام کرده است.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، محمد خرم افزود: وزارت ورزش و جوانان در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های ماده «۲۱» قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، این تعداد از جامعه خانواده شهدا را جذب کرده است.
وی ادامه داد: از میان این افراد ۳۰ نفر از فرزندان معظم شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد استان تهران هستند که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و استانداری تهران، پرونده آنان نیز در حال تکمیل و طی مراحل نهایی استخدام در وزارت ورزش و جوانان است.
خرم با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های اصلی وزارت ورزش و جوانان است، گفت: مدیران و مسئولان این وزارتخانه در راستای اجرای طرح سپاس و تجلیل و سپاسگزاری از جامعه ایثارگری کشور، در دو ماه اخیر با تعداد ۱۷۰ خانواده شاهد و ایثارگر در کل کشور دیدار داشته اند که بر اساس دعوت وزارت ورزش و جوانان از سایر مسئولان برای دیدار با خانواده شهدای ورزشکار که به عنوان یک الگوی ورزشی نیز در جامعه مطرح هستند، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در منزل شهیدان طوقانی، با خانواده این دو شهید دیدار و از رشادت و ازخودگذشتگی آنان قدردانی کرد.
مشاور امور ایثارگران وزیر ورزش و جوانان افزود: کنگره شهدای ورزشکار طی یک سال اخیر در شهرستان ها و استان های سراسر کشور برگزار شد که بخش ملی آن با عنوان کنگره بزرگ شهدای ورزش ۲۳ بهمن ماه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان، ستاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.
خرم ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری کنگره بزرگ شهدای ورزش، وزارت ورزش و جوانان از تمام فدراسیون های ورزشی کشور درخواست کرده که لیگ ها و مسابقات خود را به نام شهدا نامگذاری و برگزار کنند.
رییس کارگروه فرهنگی شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با بیان اینکه در آخرین جلسه این شورا، مقرر شد شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بمنظور استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی با دبیرخانه شورای مشاورین وزرا ارتباط و هماهنگی تنگاتنگی داشته باشد، گفت: بمنظور بررسی چگونگی استفاده از پتانسیل سایر نهادها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، برگزاری جلسات کارگروهی با حضور مسئولان این دو شورا در حال انجام است.


خبر ۳ مرداد ۹۴ – دعوت به همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان

اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به منظور انتخاب رئیس هیئت ورزشی استان سمنان به شرح ذیل از کلیه علاقمندان جهت همکاری دعوت به عمل می آورد.

متقاضیان می توانند تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۹۴/۰۵/۰۳ جهت دریافت فرم ثبت نام به اداره امور و ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در شهرستانها به ادارات ورزش و جوانان شهرستانها مراجعه و بعد از تکمیل ، شخصا به اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان واقع در سمنان میدان معلم – بلوار بسیج تحویل نمایند.

بدیهی است پس از انقضاء مهلت ثبت نام از پذیرفتن فرم های تکمیل شده خودداری به عمل می آید . ضمنا مسئولیت ناقص بودن مدارک ارسالی و یا ارسال مدارک بعد از مهلت قانونی و نداشتن شرایط مندرج به عهده کاندیدا خواهد بود و حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت .

رشته ورزشی : ۱ – تنیس روی میز ۲ – شطرنج – ۳ – فوتبال ۴ – جانبازان و معلولین

مدارک مورد نیاز :

۱ – عکس جدید ۳ در ۴ (سه قطعه )

۲ – فتوکپی شناسنامه یک سری از تمام صفحات آن

۳ – فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

۴ – فتوکپی کارت ملی

۵ – فتوکپی مدرک تحصیلی

۶ – تکمیل فرم ثبت نام به صورت کامل و خوانا (با قید آدرس و شماره تماس)

شرایط عمومی :

۱ – اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

۲ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۳ – معتقد به یکی از ادیان رسمی کشور

۴ – نداشتن سوء سابقه کیفری

۵ – مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم

۶ – حداقل سن ۳۰ سال تمام

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۹)

  1. فرزاد فرزین ارا گفت:

    مقام اسیایی و جهانی دارد حالا باید از این تاریخ به بعد مدال بیاورد برای استخدام یا با اون مدال ها که قبا سال ۱۳۹۵ اورده استخدام میشود

  2. ا.ا گفت:

    میخوان مدال نیارن با استخدام اونها چند جوان بیکار میشن … ۳۰۰ سکه یعنی ۳۰۰ میلیون کمشونه؟ حقوقشون کمشونه؟ باید جای ی نفر دیگه هم تو ی سازمان بگیرن؟ ماشین های خارجی بدون گمرک وارد می کنن کمه؟

  3. ا.ا گفت:

    بازرسی کشور شکایت کنید و پیگیر باشید اگه واقعا چنین باشه مشکلتون ب امید خدا حل میشه

  4. ناشناس گفت:

    یعنی چی ۳۵۰ نفر خانواده شهید بدون ازمون بر میدارن
    ۲۰۰ نفر با ازمون
    عدالت علی رو فقط داشته باش

  5. nasser گفت:

    مردم رو مسخره کردید
    آقای * از استخدام ۲۰۰ نفر در دو سال آینده خبر داد
    این جنبه خبری داره اما شرکت ما که ۸۰۰ نفرو تعدیل کرده جنبه خبری نداره

  6. هانیه گفت:

    سلام این استخدامی هم مثل آموزش پرورش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه رو امیدوار به استخدامی کردن آخرش هم هر استان یه نفر؟

  7. سارا ریاضتی گفت:

    موافق.در صورت وارا بودم شرایط تمایل به همکاری دارم

  8. سیمین هادیفر گفت:

    به این امید که من استخدام بشم

  9. مریم رحمانیان گفت:

    فوق دیپلم حسابداری،لیسانس تربیت بدنی.در انواع و اقسام فضاها،منشی گری،کار دفتری،مربیگری،کردم.بسیار جویای کار هستم.۲۴ساله
    تشکر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها