استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۱۴۰۰ (خبر جدید)

استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

در این صفحه آخرین اخبار استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اسرع وقت منتشر خواهد شد

خبر ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ – اعلام اسامی ذخیره چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی برای مصاحبه

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان باید مطابق شماره ملی و زمانبندی تعیین شده در جداول پیوست، با در دست داشتن اصل و تصاویر مدارک شناسایی مربوطه و همچنین در صورت دارا بودن مدارک آموزشی و پژوهشی از قبیل مقالات علمی و پژوهشی (داخلی و خارجی) مقالات علمی و ترویجی و چاپ شده در کنفرانس ها و همایش های معتبر نمایه شده در ISC یا CIVILICA و همایش های بین المللی – کتاب و ترجمه ، کسب مقام در المپیادهای علمی و جشنواره های معتبر – مدارک زبان معتبر MSRT،TOLIMO،TOFEL(IBT-PBT-CBT) ، IELTS به نشانی تهران ، میدان آزادی، بزرگراه آیت اله سعیدی،چهار راه یافت آباد،بلوار معلم،نرسیده به میدان معلم، جنب مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور ، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار مراجعه کنند.
بدیهی است عدم مراجعه در زمان مقرر به منزله انصراف بوده و از ادامه فرآیند استخدام می شوند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه و زمانبندی مصاحبه اینجا کلیک کنید


خبر ۱۶ مهر ۹۸ – قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به اطلاع پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی(وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) می رساند: در ادامه روند استخدام ،نامبردگان به هسته مرکزی گزینش معرفی خواهند شد.بدیهی است زمان و مکان مصاحبه از طریق تماس تلفنی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. در ضمن انتصاب بازرسان کار نیز با عنایت به ماده ۲ آیین نامه شرایط استخدام بازرسان کار منوط به تایید کمیته مربوطه خواهد بود که پس از هماهنگی های لازم به نحو مقتضی به اطلاع نامبردگان خواهد رسید.


خبر ۲ آبان ۹۷ – تلاش برای اجرایی شدن بسته های حمایتی دولت تا دو هفته آینده

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص زمان اجرای طرح بسته های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد گفت: تمام تلاش رئیس جمهور این است که ظرف دو هفته آینده اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره بسته های حمایتی دولت اظهار داشت: این موضوع در دولت تصویب شده و قرار است جزئیات آن توسط شورای اطلاع رسانی دولت به اطلاع رسانده شود.
وی افزود: مرحله اول این طرح حمایت غذایی از اقشار با درآمد پایین است که قرار شده جزئیات آن توسط آقای نوبخت و واعظی در جلسه عصر امروز شورای اطلاع رسانی مطرح شود.
محسنی بندپی همچنین درخصوص زمان اجرای این طرح گفت: تمام تلاش رئیس جمهور این است که ظرف دو هفته آینده اجرایی شود و تمام اقشار با حقوق یا درآمد زیر سه میلیون تومان، شامل این بسته می‌شوند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: میزان بسته غذایی در وهله اول از طرف آقای نوبخت اعلام می‌شود و اگر اجرای آن طول کشیده، به خاطر این است که ما با یک اعتماد و اطمینان خاص آن را اعلام کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس


خبر ۲۹ مهر ۹۷ – تصویب حدود ۶۵ میلیارد ریال اعتبار اشتغال در آران و بیدگل

حدود ۶۵ میلیاردریال طرح اعتبار اشتغال فراگیر به تصویب بانک ها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل ازتصویب نزدیک به ۶۵ میلیاردریال اعتبار اشتغال فراگیر در بانک های شهرستان آران و بیدگل خبرداد.
جوادصدیقیان افزود: این طرح ها ازسال گذشته شامل ۹ طرح که ۱۸.۵ درصد اعتبارات شهرستان را به خوداختصاص داده که معادل شش میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان می باشد.
وی با اشاره به رتبه چهارم آران و بیدگل درجذب این اعتبارات تصریح کرد: تعدادطرح های متقاضیان۱۲۲طرح که۹۷طرح به تصویب کارگروه اشتغال وکارآفرینی شهرستان رسیده که اعتبارکل طرح های اشتغال فراگیرازآذر ۹۶ تاشهریور امسال ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.
صدیقیان گفت: طرح های اعتبار اشتغال پایدار روستایی ۴۰۰ طرح وبا اعتبار ۳۶ میلیاردریال و همچنین مشاغل خانگی با ۶۷۰ میلیون تومان نیز از پارسال بوده که به تصویب بانک های شهرستان رسیده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل در کشور طی سه سال گذشته

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار طی سه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
ه گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی امروز پنج شنبه درآیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار داشت: اگر چند روز پیش شاهد این بودیم که موشک های ما به حق در بازدارندگی از توطئه های ابرقدرت ها مواضع داعش وتکفیری ها در هزاران کیلومتر آنطرف مرزها را هدف نشانه گرفتند در مقابل احیاء و زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) و درس ایشتادگی و مقاومت بوده است.
وی افزود:سپاه پاسداران به دنبال تصویب شورای امنیت این افتخار را آفریدند که بار دیگر در مقابل استکبار، اقتدار و عظمت این فرهنگ را احیاء کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:سلامت جامعه کار و تولید که در گرداندن کشور نقش آفرینی می کنند واجب است و شعار امسال که توسط رهبر معظم انثلاب نامگذاری شد در همین راستاست.
وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم فرهنگ کار، تلاش، سازندکی و بالندگی را با ارائه خدمات به موقع و در ابعاد مختلف سالم نگهداریم، عنوان داشت:در همین راستا سازمان تامین اجتماعی کشور عهده دار خدمات ارتقاء تندرستی از بدو تولد است و تا امروز توانسته کارنامه درخشانی ارائه دهد.
محسنی بندپی تعداد مراکز تامین اجتماعی از سال ۹۲ تا کنون را ۵۳ مرکز اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۷ مرکز دیگر در دست ساخت داریم و ۵۴ مرکز هم در مرحله طراحی قرار دارند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۱ بیمارستان با ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در کشور مسئول ارائه خدمات سلامت هستند یادآور شد: همچنین در زمینه خرید خدمات غیر مستقیم و هم در استراتژی های وزارت کار و رفاه اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی در تلاشیم تا بتوانیم ارتقاء سلامت مردم را در اولویت کاری قرار دهیم.
وی افزود:این مرکز با یک هزار و ۴۵۱ متر مربع فضای ارائه خدمات سلامت درمانی یک مرکز استاندارد است که می تواند ۳۰ درصد از جمعیت این شهرستان را تحت پوشش خدماتی از قبیل دندانپزشکی، مامایی، مشاوره ای قرار دهد.
محسنی بند پی گفت:اگر در حین کار در این مرکز به این نتیجه رسیدیم که یک شیفته بودن ممکن است قادر به ارائه خدمات به همه مردم باشد این اطمینان را خواهیم داد که درصدد ۲ شیفته شدن آن خواهیم بود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت را در سال ۹۷ دولت کسب و کار معرفی کرد و بیان داشت: از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ حدود ۳ میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه طی این ۳ سال بر اساس گزارش مرکز آمار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما هنوز جامعه نیازمند تحرکات اثربخش تر در این زمینه است، اذعان داشت:سالانه ۵۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل از دانشگاهها خروجی داریم و به دنبال این هستند که استعدادهای تخصصی خود را در پیشرفت و توسعه کشور به کار بگیرند.
محسنی بندپی گفت:در سال ۹۷ هم در اشتغال روستایی و هم در تبصره ۱۸ استان کرمانشاه به صورت ویژه دیده شده است و با تلاش استاندار خستگی ناپذیر امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در زلزله سال گذشته بهزیستی توانست ۱۰۰ هزار نفر از مردم را به لحاظ اضطراب و ناراحتی های روحی و روانی غربالگری کند و ۲۰ هزار نفر را مورد مداخله قرار دهد و در نتیجه هم اکنون میزان ناراحتی های روحی و روانی نسبت به قبل از زلزله نیز در این مناطق کمتر شده است.
وی از افتتاح مرکز جامع خدمات بهزیستی در شهرستان سرپلذهاب خبر داد و اظهار داشت:در بحث اشتغال هر طرحی که در کارگروه اشتغال تصویب و توجیه فنی داشته باشد به لحاظ مالی آنرا حمایت خواهیم کرد و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.
رپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ما در اشتغال روستایی بیش لز ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و در بند الف تبصره ۱۸ نیز بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و برای استان کرمانشاه چون بیکاری بالاتر از میانگین کشوری دارد برای اشتغال ۳۰ درصد یارانه و دستمزد را نیز پرداخت می کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۳۱ شهریور ۹۷ – ۴۰ شرکت تعاونی امسال در استان زنجان تشکیل شده است

مدیرکل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در شش ماهه ابتدایی امسال بیش از ۴۰ شرکت تعاونی با عضویت ۳۲۷ نفر و ایجاد فرصت شغلی ۳۵۵ نفر دراستان زنجان تشکیل شده است.

محمدرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشکیل تعاونی‌های جدید در استان زنجان طی شش ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مدیریت امور تعاون استان در سال جاری تشکیل ۹۴اتحادیه و شرکت تعاونی جدید است.
وی اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری بیش از ۴۰ شرکت تعاونی با عضویت ۳۲۷ نفر و ایجاد فرصت شغلی ۳۵۵ نفر و با سرمایه ثبتی بالغ‌بر ۲۵۷۰ میلیون ریال تشکیل و به ثبت رسیده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از ثبت چهار هزار و۴۴۸ تعاونی در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد تنها یک‌چهارم آنها فعال است.
یوسفی تاکید کرد: بیش از ۱۰ هزار شرکت غیرتعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده که بخشی از آنها غیرفعال هستند و تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند بنابراین باید به آنها توجه ویژه شود.
یوسفی تصریح کرد: توجه و تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه و کاهش فقر می‌شود و طی سال‌های اخیر فعالیت تعاونی‌ها در استان زنجان تسهیل شده است.
یوسفی به تعاونی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: مشکل تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به‌زودی رفع می‌شود و در استان جلسات برای رفع مشکل تعاونی‌ها مسکن با مدیریت لازم با اعضای هیئت‌مدیره تعاونی‌ها انجام می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۷ شهریور ۹۷ – تشکیل تعاونی از راهکارهای ایجاد اشتغال در مناطق محروم گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تلاش می‌کنیم تا از راه‌هایی همچون تشکیل تعاونی ها و یا استفاده از توان سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق محروم فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، عباس علیزاده در خصوص برنامه‌های این اداره کل در جهت توسعه مشاغل خانگی گفت: مطابق پیش بینی های صورت گرفته، امسال بیش از ۲ هزار و ۶۲۴ مجوز در قالب مشاغل خانگی صادر کردیم. طرح کارورزی را نیز در دست اجرا داریم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آمار خوبی در این زمینه ارائه دهیم.
وی در خصوص اقدامات اشتغالزایی اداره کل تعاون در مناطق محروم خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در مناطق محروم مستلزم شناسایی ظرفیت‌های موجود و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که باید با همکاری همه دستگاه ها صورت بگیرد. ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا از راه هایی همچون تشکیل تعاونی ها و یا استفاده از توان سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق محروم فراهم کنیم.
علیزاده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال با ظرفیت‌های دانش بنیان و فناوری های نوآورانه یکی از سیاست‌های دولت است تصریح‌ کرد: این مجموعه‌ها را می‌توان به تعاونی و غیرتعاونی تقسیم کرد. ارتباط ما با دانشگاه ها بسیار نزدیک است و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم. در حال حاضر بیش از ۵ شرکت دانش بنیان فعال در گیلان داریم و تشکیل این شرکت ها در برنامه‌های کاری ما لحاظ شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اغلب فرآیند اداری تشکیل شرکت‌های تعاونی نیز بصورت الکترونیکی انجام می شود افزود: در حال راه اندازی میز خدمت برای کاهش مراجعات مردمی هستیم. در برخی بخش‌ها همچون روابط کار هنوز زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک وجود ندارد اما تا جاییکه ممکن باشد، سیاست ما ارائه خدمات الکترونیک و جلوگیری از مراجعات حضوری است.
وی گفت: ما به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم و لازم است در این مسیر دستگاه های اجرایی یاری دهنده ما باشند و برای به حداقل رساندن انحراف تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.
علیزاده افزود: اشتغالزایی یکی از ابزار ایجاد رفاه اجتماعی است. تلاش ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن از ظرفیت های موجود در استان برای ایجاد مشاغل پایدار بهره بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از جامعه کارگری نیز از جمله وظایف ما محسوب می‌شود و خدمات متنوعی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهیم . از جمله برنامه‌هایی که برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین قشر کارگر و خانواده‌های آن ها در برنامه داریم، برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۸ شهریور ۹۷ -اشتغال ۱۰ درصدی استان کرمان در حوزه تعاون

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته نزدیک به چهار هزار فرصت شغلی در تعاونی ها ایجاد شده و ۱۰ درصد اشتغال استان در حوزه تعاون بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسماعیلی عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: در استان کرمان بیش از پنج هزار تعاونی وجود دارد و ما یکی از استان های مطرح در زمینه تعاونی در کشور هستیم.
وی افزود: در سال گذشته در استان کرمان ۲۱۹ تعاونی با پنج هزار و ۴۷۸ عضو و با سرمایه هفت میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.
اسماعیلی عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به چهار هزار فرصت شغلی در تعاونی ها ایجاد شده که ۱۰ درصد اشتغال استان در حوزه تعاون بوده است و ۲۵ درصد تا ظرفیت اشتغال فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه سیاست کلی که وزارت تعاون دنبال می کند روستا تعاون است، بیان کرد: در سال جاری در سطح استان کرمان ۲۶ روستا تعاون و در نیمه دوم سال گذشته ۷۹ تعاون روستا در سطح استان تشکیل شده است.
دیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه روستا تعاون رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: از ابتدای طرح روستا تعاون تاکنون ۱۰۵ روستا تعاون در سطح استان تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۷ شهریور ۹۷ – تعاونی‌های خراسان رضوی برای ۱۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سه هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه ثبتی تعاونی‌ها در استان است، گفت: تعاونی‌ها برای ۱۱۵ هزار نفر در سطح استان اشتغال ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سنجری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، به بیانات رهبر مقام معظم رهبری درباره تعاون اشاره و گفت: نگاه مقام معظم رهبری به تعاون به‌عنوان یک بخش اقتصادی صرف نیست بلکه در همه بخش‌ها می‌تواند موثر باشد، به همین دلیل رویکرد اصلی تعاون ایجاد همدلی و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین مردم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاریخ مملو از شرایطی است که نشان می‌دهد تعاونی‌ها چقدر قادرند علاوه بر افزایش درآمد، مردم را برای ورود به تشکل‌های مدنی توانمند بسازند؛ بنابراین اصولی را که تعاونی‌ها بر پایه آن بنا شده‌اند، در کلام مقام معظم رهبری می‌بینیم.

وی اهمیت بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌های تولیدی برشمرد و افزود: هدف اصلی در تعاون فقط کسب درآمد و انتفاع نیست بلکه اهمیت آن در این است که در همه بخش‌ها براساس تصمیمات خود مردم است و دولت کمترین نقش را دارد،سرمایه مال مردم است، مدیریت دست مردم است و منافع به نسبت مساوی بین مردم تقسیم می‌شود و مهم‌تر از همه این که بازرسی هم از طرف مردم تعیین می‌شود و اگر اختلافی هم پیش بیاید در اتاق‌های تعاون توسط مردم حل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به پشتوانه‌های قانونی بخش تعاون هم اشاره و اظهار کرد: بخش تعاون به لحاظ پشتوانه‌های قانونی هم یک بخش بسیار غنی و قوی است، دو اصل از اصول اصلی قانون اساسی یعنی اصل ۴۳ و ۴۴ برای تعاون تعریف شده و اهداف و چشم اندازهای آن را مشخص کرده است.

وی افزود: بحث سیاست‌های کلان اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای کاهش تصدی‌گری بخش دولتی که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، اولویت به بخش تعاون داده شده است.

سنجری ادامه داد: در قوانین برنامه‌های توسعه کشور چه در برنامه پنجم چه برنامه ششم به بخش تعاون سهم داده شده و بخش تعاون در کنار سایر ارکان اقتصادی دیده شده و برای آن سهمی معادل حداقل ۲۵ درصد در اقتصاد هدف‌گذاری شده یا در بازار پولی و مالی گفته شده حداقل سهم ۱۵ درصدی در نظر گرفته شده است.

سنجری با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها از لحاظ اقتصادی یکی از کلیدی‌ترین راه‌های توسعه پایدار در کشورهای مختلف است، افزود: تعاون علاوه بر قوانینی که در کشورمان داریم، بخشی است که پشتوانه بین‌المللی دارد چرا که اتحادیه‌های بین‌المللی تعاون را در سازمان ملل داریم.

وی ادامه داد: شعار اتحادیه بین المللی تعاون در روز جهانی تعاون که ۱۶تیرماه بود «توسعه پایدار با تعاون» اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اهداف مهم تشکیل تعاونی‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور را، رشد اقتصادی، فقرزدایی،ایجاد اشتغال و کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت دانست و گفت: امروز در کشور دو چالش عمده بیکاری و تامین معیشت مردم وجود دارد و در حل هر دو مشکل توسعه بخش تعاون می‌توانند ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون واسطی بین دولت و مردم است اضافه کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم برای عبور از این بحران‌های اقتصادی و تامین کالاهای اساسی مردم با شبکه قوی توزیع که در تعاونی‌های مصرف در سطوح مختلف کارمندی و کارگری داریم نگرانی‌های مردم را کم کنیم.

سنجری با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه دوم کشوری را در تعداد تعاونی‌ها دارد، اظهار کرد: هفت هزار تعاونی فعال در سطح استان داریم که در بیست گرایش شکل گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه بخش تعاون اعتماد مردم است، افزود: سه میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۲۰۰هزار نفری استان عضو تعاونی‌ها هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با استناد به آمارهای موجود گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه ثبتی تعاونی هاست که آورده مردم است ونقشی که در حوزه اشتغال داشته برای ۱۱۵ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ۴۹ درصد تعاونی‌های استان تولیدی، ۴۴درصد در حوزه خدمات و ۱۳ توزیعی هستند و تعاونی‌های استان به لحاظ موضوع فعالیت ۳۴درصد خدماتی،۲۳ درصدکشاورزی، ۱۴ درصد صنعتی، ۶ درصد مسکن و ۲۴ درصد در سایر گرایش‌ها طبقه بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۹۴ تعاونی در استان تشکیل و حدود ۷هزار فرصت شغلی ایجاد شده، به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد و تامین اقلام مورد نیاز مردم هم اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد فراورده‌های دامی و لبنی، هشت درصد محصولات زراعی و باغی و پنج درصد گوشت سفید و تخم مرغ در استان تولید تعاونی‌ها است.

سنجری اضافه کرد: ۲۲ تعاونی برای ارایه خدمات به مرزنشینان ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفت راهبرد اساسی برای توسعه بخش تعاون دنبال می‌شود،گفت : ترویج فرهنگ تعاون، توانمندسازی مدیران تعاونی‌ها، تحکیم شبکه‌های ارتباطی بین تعاونی‌ها، تامین منابع مالی مورد نیاز تعاونی‌ها، تقویت بازاریابی و برندسازی و تامین نظارت بر تعاونی‌ها از مهم‌ترین راهبردهای ما است.

برگزاری یازده نمایش برای ترویج فرهنگ تعاون، برپایی بیش از صد و یازده هزار نفر-ساعت آموزش برای توانمندسازی مدیران تعاونی ها، عقد یازده تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف و دانشگاه‌ها، و تخصیص پانصد و ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها از جمله اقداماتی بود که مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به آنها اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۱۰شهریور ۹۷ – امسال ۹۵۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد می شود

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت تدبیر و امید ، امسال به ایجاد ۹۵۰ هزار شغل جدید و حمایت از بنگاه های اقتصادی و تولیدی متعهد شده است.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان آبیک واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز اظهار داشت: دولت با حمایت از بنگاه های اقتصادی درصدد توسعه اشتغال و کارآفرینی است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که موضوع اشتغال را در ابعاد پایدار، فراگیر، روستایی، طرح کارورزی و کارآموزی دنبال کنند.
وی افزود : حمایت از بنگاه‌های اقتصادی برای تامین مواد اولیه از دیگر اقدامات حمایتی دولت تدبیر وامید در بخش تولید به شمار می رود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت در زمینه اشتغال روستایی برنامه‌های مدونی دارد، گفت: اکنون با پشتوانه ارزی به میزان یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه بانکی درصدد هستیم تا با رونق کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال پایدار روستایی ایجاد شود.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید زمینه ماندگاری روستاییان درمحل سکونت خود فراهم شود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار روستایی فراهم می‌شود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح کارآموزی، گفت: شرایطی فراهم کرده‌ایم تا بنگاه‌های اقتصادی در صورت نیاز دانش آموختگان رشته‌های فنی را به ‌صورت کارورز به ‌کار گیرند.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه دولت در طرح کارآموزی ، بیمه مسئولیت مدنی و پرداخت ماهانه ۳۰۰ هزار تومان را تقبل کرده است، بیان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی افراد مشغول در طرح کارآموزی را جذب کنند، دولت نیز مسئولیت ۲ سال بیمه کارفرمایی را بر عهده خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشورسال گذشته از ۶۰۰ میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از یک هزار و۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: دراین مدت سازمان بهزیستی ۵۷ هزار نفر و کمیته برای ۱۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کردند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنیاد شهید نیز به نهادهای حمایتی برای ایجاد اشتغال اضافه شده است، گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن برنامه های جدید شاهد کاهش بیکاری در کشور باشیم.
محسنی بندپی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه آبیک توانسته است یک خط تولید سیمان با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن را در عراق راه‌اندازی کند، گفت: مواد اولیه در استان البرز فرآورده شده و در عراق تبدیل به سیمان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت طرح‌های بسیار زیادی باقابلیت اشتغال‌زایی افتتاح‌شده است، گفت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار دولت است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه در این وزارتخانه دبیرخانه‌ای برای رفع موانع کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی ایجادشده است تا شاهد ریزش نیرو نباشیم.
محسنی بندپی در بخش دیگری به مشکلات اقتصادی کارگران اشاره کرد و بیان داشت: به تازگی دولت در نشستی فوق‌العاده اعلام‌ کرد که تامین کالاهای اساسی اقشار کم‌درآمد و همچنین حمایت‌های اجتماعی از این افراد در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه ۵ دهک پائین جامعه از حمایت نقدی برخوردار هستند.
وی به مشکلات ارزی صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بند «و» قانون بودجه سال ۹۷ شرایطی فراهم‌شده است تا این قشر بتوانند حالت تهاتر داشته باشند.


خبر  ۲۴ تیر ۹۷ – امیدواریم امسال بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در اردبیل ایجاد کنیم

استاندار اردبیل از ابراز رضایت اکثر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از راه‌اندازی پنجره واحد حمایت از اشتغال پایدار روستایی در استان اردبیل خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، ‌اکبر بهنامجو در جلسه شورای اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفر فشرده‌ای را به استان اردبیل انجام داد و با حضور در اکثر شهرستان‌ها از نزدیک در جریان طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی قرار گرفت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ تیر ۹۷ – امسال ۲ هزار شغل در شهرستان آق‌قلا ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تا پایان امسال ۲ هزار شغل در شهرستان آق‌قلا ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: سال گذشته تعهد اشتغال استان ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل بود که در پایان سال با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت، این تعداد به بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ شغل افزایش یافت.
وی افزود: برای امسال با تاکید استاندار تعهد اشتغال استان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد. برهمین اساس تا پایان امسال ۳۰ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: شهرستان آق‌قلا هم ظرفیت‌های خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارد و می‌توان با تعامل با دستگاه‌های اجرایی، تعهدات شهرستان را عملی کرد.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ای که برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است تا پایان امسال ۲ هزار شغل در آق قلا ایجاد می‌شود.
مازندرانی با اشاره به پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف به متقاضیان گفت: طرح اشتغال فراگیر، تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی و طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار از جمله طرح‌های اشتغالزایی در استان است که تسهیلات خوبی هم تاکنون به استان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: متقاضیان می‌توانند درخواست‌ها و طرح‌های خود را به کارگروه‌های شهرستانی ارائه دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد و در مورد میزان تسهیلات پرداختی آنها، تصمیم‌گیری شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۲ خرداد ۹۷ – جذب ۲هزارمیلیارد ریال تسهیلات اشتغال در چهارمحال وبختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغالزایی استان در حوزه های مختلف جذب شد.

حفیظ الله فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه اشتغال فراگیر از ۸۰۱ طرح متقاضی، ۴۳ طرح در دست بررسی در بانک های عامل است و ۱۹ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده است.
وی، میزان اعتبار تخصیصی به استان در حوزه اشتغال فراگیر را ۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۵۴ میلیارد ریال جذب شده و برای یک هزار و ۲۷۷ نفر اشتغالزایی کرده است.
فاضلی همچنین از جذب ۸۶ درصدی اعتبارات حوزه مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده شد که از این میزان ۱۳۵ میلیارد ریال جذب شده است.
وی با اشاره به تایید ۲۶۲ طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در استان، اظهار کرد: در این حوزه ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که از این میزان یک هزار میلیارد ریال جذب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حوزه خود اشتغالی نیز ۱۹۰ طرح با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در زمینه صنایع دستی و فرش و ۱۸ طرح صنعتی و صنفی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به تصویب رسید و در حال دریافت تسهیلات است.
فاضلی افزود: دستگاه های اجرایی استان متعهد هستند تا در پایان امسال ۱۳ هزار شغل ایجاد کنند که بیشترین میزان تعهد بر عهده اداره کل صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
به گزارش ایرنا، تعداد بیکاران چهارمحال و بختیاری ۶۳ هزار نفر اعلام شده است.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز ۹۶ با ۲۱ درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
کارشناسان نبود زیرساخت های توسعه از قبیل فقدان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و طرح های کشاورزی پربازده، ضعف مدیریت در بهره گیری از ظرفیت های نسبی این استان از جمله در حوزه گردشگری و ناتوانی در جذب اعتبارات را از عوامل مهم افزایش نرخ بیکاری و عدم توسعه یافتگی این استان عنوان می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

خبر ۸ خرداد ۹۷ – ایجاد ۱۰۲ فرصت شغلی در شهرستان بیرجند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی راستگو ظهر دوشنبه در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند، اظهار کرد: بر اساس مصوبات کارگروه استان سهمیه اشتغال تعهدی سال ۹۷ شهرستان بیرجند دو هزار و ۱۶۲ نفر بوده که بین ۱۹ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از مجموع اشتغال های ایجاد شده ۱۵ نفر مربوط به بخش ساختمان توسط اداره کل راه و شهرسازی در سامانه ثبت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق سهمیه اشتغال شهرستان بیرجند تمام توان خود را به کار گیرند، گفت: طی سال گذشته ۲۲ مجوز مشاغل خانگی نیز در شهرستان بیرجند صادر شده است.
وی ادامه داد: از مجموع پروانه های مجوز خانگی دو فقره طرح های پشتیبان و ۲۰ فقره طرح های مستقل بوده است.
راستگو با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: از مجموع اعتبار مشاغل خانگی ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای طرح های پشتیبان و شش میلیارد و ۵۰ میلیون ریال مربوط به طرح های مستقل بوده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید ظرف یک هفته با متقاضیان اخذ تسهیلات تماس و در صورتی که تسهیلات را نمی خواهند افراد جدیدتری را معرفی کنند، بیان کرد: ۳۳۸ نفر با مبلغ ۳۴میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده و ۲۵۴ نفر به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با اشاره به اعتبارات اشتغال زایی بند (د) تبصره ۱۶ مربوط به نهاد حمایتی کمیته امداد و اداره بهزیستی، اظهار داشت: سهمیه این اعتبارات در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیرجند ۹۹ میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال برای ۴۲۱ طرح بوده است.
وی ادامه داد: تا کنون ۳۹۲ طرح با ۶۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
راستگو با بیان اینکه سهمیه بهزیستی شهرستان بیرجند در اعتبارات اشتغال زایی بند (د) تبصره ۱۶ حدود ۱۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال بوده است، افزود: تا کنون ۸۵ طرح به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی و ۷۴ طرح به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ ملیون ریال توسط بانک ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تا کنون ده جلسه کمیته فنی جهت بررسی ۴۹۴ طرح برگزار شده است، گفت: از مجموع طرح هایی که مورد بررسی قرار گرفته تعداد ۴۶۹ طرح تایید شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند ادامه داد: تا کنون ۹۴ طرح به بانک ها معرفی و تنها ۱۳ طرح با مبلغ ۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۱۹۷واحد پذیرنده در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان بیرجند ثبت نام شده است، گفت: دو هزار و ۹۲ کارورز ثبت نام و ۱۴۷ کارورز در طرح شش ماهه کارورزی جذب شده اند.

منبع : خبرگزاری مهر

 


خبر ۱۴ آبان ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ به منظور انجام مصاحبه استخدامی

پیرواطلاعیه مورخ ۹۶/۰۷/۰۴ این سازمان، بدین‌وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس اطلاعیه مذکور و نتایج مندرج درکارنامه آنهاجهت بررسی مدارک به‌دستگاه مربوطه‌معرفی گردیده‌و مدارک واطلاعات خوداظهاری آنها توسط دستگاه استخدام‌کننده بررسی و تأیید گردیده می‌رساند، که براساس اعلام نتیجه بررسی مدارک از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط (دستگاه‌های‌اجرایی استان‌البرز، سازمان‌پزشکی‌قانونی‌کشور، سازمان‌دامپزشکی کشور، وزارت‌امور خارجه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مسکن، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، ، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان انتقال‌خون ایران، سازمان‌حسابرسی و موسسه‌آموزش عالی‌علمی- کاربردی‌صنعت آب‌وبرق) نتایج مربوط به معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه استخدامی در قالب کارنامه برروی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. لذا داوطلبان فوق‌الذکر می‌بایست با توجه به نتیجه مندرج در کارنامه خود و توضیحات‌ ذیل این اطلاعیه اقدام لازم معمول دارند. همچنین با توجه به اینکه مصاحبه‌های استخدامی اکثر دستگاههای فوق‌الاشاره‌از ابتدای هفته‌آینده شروع‌خواهد شد، لذا داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه استخدامی موظفند در طول هفته جاری با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی دستگاه استخدام‌کننده ذیربط، از شرایط، زمان و مکان مصاحبه استخدامی خود مطلع شوند.

توجه:

• عدم مراجعه داوطلب معرفی شده برای انجام مصاحبه استخدامی در زمان و مکان تعیین شده، به منزله انصراف از ادامه روند استخدام بوده و داوطلب حق اعتراض و پی گیری نخواهد داشت.
• از آن جایی که در مرحله بررسی اطلاعات خوداظهاری داوطلبان و مدارک آنها توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، تعداد محدودی از افراد معرفی شده فاقد شرایط احراز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین آزمون متمرکز فراگیر بوده‌اند، لذا در هریک از شغل‌محل‌ها و سهمیه‌های استخدامی مربوط، نفرات بعدی با توجه به ترتیب نمرات فضلی و رتبه مکتسبه در سقف حداکثر سه برابر ظرفیت، انتخاب و جهت بررسی مدارک معرفی گردیده‌اند و تأکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تایید مدارک معرفی گردیده‌اند و تأکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تأیید مدارک و اطلاعات ثبت‌نامی آنها امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین مسؤولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن دفترچه ثبت‌نامی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده برعهده داوطلب می‌باشد.
• بدیهی است در هر مرحله از آزمون، مسابقه و جذب محرز شود که داوطلب به اشتباه و یا به عمد اطلاعات خلاف واقع اعلام نموده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه ثبت‌نامی است، داوطلب از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود.
تذکر: پذیرفته‌شدگان نهایی‌هریک ازسهمیه‌های آزاد، ایثارگران‌و معلولین‌عادی در سقف تعیین شده، صرفاً در صورت صحت مدرک و تأیید اطلاعات ثبت‌نامی و به ترتیب نمرات فضلی (حاصل از ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه تخصصی)، به‌تعداد یک برابرظرفیت موردنیازاعلام شده دردفترچه ثبت‌نامی فوق‌الذکر، انتخاب و به گزینش معرفی خواهند شد.

در خاتمه اضافه می‌نماید که واحد پاسخگویی غیرحضوری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۶ منحصراً در رابطه با کارنامه آزمون برای کلیه داوطلبان آماده پاسخگویی به سؤالات می باشد. لذا داوطلبان در صورت نیاز می توانند سؤالات خود را در خصوص مندرجات کارنامه حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند واز مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است پاسخگویی به مکاتباتی که بعد از تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ ارسال گردد، مقدور نخواهند بود.

برای مشاهده کارنامه اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۵ مهر ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون چهارمین نتایج امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

با توجه به سؤالات برخی از داوطلبان در خصوص درج عبارت «داوطلب گرامی با توجه به نمره مکتسبه در آزمون علی‌رغم کسب حد نصاب نمره لازم، بدلیل محدودیت سهمیه پذیرش، در رقابت با سایر داوطلبان در اولویت معرفی برای بررسی مدارک قرار نگرفته‌‌اید.» در کارنامه آنان، به اطلاع می‌رساند:

براساس «ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد دردستگاههای اجرایی» منضم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۵۷ مورخ ۹۳/۰۷/۱۹ ، معرفی داوطلبان جهت بررسی مدارک و مصاحبه استخدامی حداکثر تا تعداد سه (۳) برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا براساس بالاترین نمره امکان پذیر بوده و میزان ظرفیت استخدامی هریک ازدستگاههای اجرایی به تفکیک شغل محل‌های مربوطه در زمان ثبت‌نام در «دفترچه راهنمای ثبت‌نام چهارمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور» به اطلاع تمامی متقاضیان استخدام رسانده شده است.

مضافاً اینکه در این ازمون در برخی موارد از میان ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون‌های استخدامی، تعداد افراد شرکت‌کننده در آزمون که حداقل نمره را کسب نموده بیش از ظرفیتهای اعلام شده در آزمون بوده که با توجه به ظرفیتهای استخدامی اشاره شده در زمان ثبت‌نام، صرفاً تا سه برابر ظرفیت ‌های موصوف، به ترتیب نمره فضلی از بالاترین نمره مکتسبه، جهت بررسی مدارک و مصاحبه استخدامی دعوت به عمل آمده ودرج عبارت مذکور به معنی قبولی در آزمون نبوده است.


خبر ۲۲ مرداد ۹۶ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

  • کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۶/۵/۳۱ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
  • کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح اعلام شده در اطلاعیه اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید


خبر ۷ مرداد ۹۶ – ایجاد۲۵۹۶ شغل در استان سمنان

خبرگزاری فارس : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از ایجاد دو هزار و ۵۹۶ شغل در این استان خبر داد و گفت: ۲۱ درصد این اشتغال‌زایی سهم سمنان است.

اسماعیل غنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس در سمنان ضمن بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری دو هزار و ۵۹۶ شغل در استان سمنان ایجاد شده، افزود: ۲۱ درصد اشتغال‌زایی این استان در شهرستان سمنان انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۳.۵ درصد اشتغال‌زایی در استان سمنان در سه ماهه نخست سال انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بود، باید در سه ماه اول اشتغال‌زایی در این استان به ۲۵ درصد می‌رسید.
غنیان با اشاره به اینکه اکثر شرکت‌های صنعتی و تجاری از خردادماه آغاز به کار می‌کنند، اظهار داشت: انتظار می‌رود تا در سه ماه دوم سال جاری شاهد رشد چشمگیر در زمینه اشتغال‌زایی استان سمنان باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه بر اساس تجربه‌های به‌دست‌آمده در سال‌های گذشته در فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه اشتغال‌زایی کمتر است، گفت: امیدواریم تا در شهریورماه شاهد رشد اشتغال‌زایی و رسیدن به ۵۰ درصد در این زمینه باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار کرد: طرح کارورزی در استان سمنان به‌صورت جدی اجرایی شده و گزارش سه ماه اول سال نیز به‌صورت تفکیک شده به‌دست‌ آمده است.
غنیان ادامه داد: ۷۸ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی استان سمنان به ثبت رسیده است.
وی گفت: سه هزار و ۲۷ کارورز در استان سمنان در سه ماه اول سال جاری ثبت‌نام کردند که این تعداد در شهرستان سمنان و سرخه با ۴۰ نفر بیشترین کارورز در استان است و همچنین در شهرستان میامی کارورز ثبت‌نام‌شده نداشتیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: امیدواریم تا در ادامه امسال شاهد اشتغال‌زایی در این استان باشیم؛ چراکه بیکاری در استان تأثیرات منفی را به همراه خواهد داشت.


۲۱ خرداد ۹۶ – ایجاد سال گذشته ۲۳ هزار شغل در کرمانشاه 

باشگاه خبرنگاران جوان : معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۲۳ هزار نفر در کرمانشاه مشغول به کار شدند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مختار احمدی افزود: در برخی موارد مشاغل ایجاد شده از آنچه که هدفگذاری شده بود هم بیشتر بوده است.
وی میزان اشتغال ایجاد شده در استان طی سال گذشته(بر اساس آمار سامانه رصد) را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و فزود: بیشترین میزان شغل ایجاد شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به میزان ۱۲ هزار شغل، کمیته امداد بیش از ۴۶۰۰ شغل و جهاد کشاورزی بیش از ۲۳۰۰ فرصت شغلی بوده است.
به گفته این مسئول، آمار مشاغلی که در سامانه رصد ثبت می‌شود الزاما مربوط به افرادی نیست که بیمه تامین اجتماعی برای آنها برقرار شده و مشاغل خرد، خانگی، خودش اشتغالی و … را نیز شامل می‌شود.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میزان مشاغل ایجاد شده در استان در سال ۹۴ را نیز بیش از ۳۲ هزار مورد و در سال ۹۳ نیز بیش از ۲۵ هزار مورد اعلام کرد.
احمدی بیان کرد: هنوز آمار نهایی اشتغال هدفگذاری شده برای سال ۹۶ مشخص نشده، اما سازمان صنعت، معدن و تجارت رقم ۱۵ هزار نفر و جهاد کشاورزی نیز ۹ هزار نفر را اعلام کرده است.
احمدی با اشاره به اینکه این تسهیلات به غیر از تسهیلات دستگاه‌های حمایتی بوده است، افزود: سال گذشته کمیته امداد در مجموع ۸۷.۵ میلیارد تومان (۵۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سفر هیات دولت) و بهزیستی نیز ۱۳.۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده است.


 

۲۰ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد ۱۵۵۰ فرصت شغلی در شهرستان ابرکوه

خبرگزاری ایرنا : رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: باپرداخت ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات ، بیش از یکهزار و۵۵۰ فرصت شغلی سال گذشته دراین شهرستان ایجاد شد.
ناصر زارع عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه این تعداد شغل در بخش های مختلف واحدهای تولیدی، صنعتی، مشاغل خانگی ، خدماتی و رفاهی ایجاد شده، اظهارکرد: از این تعداد، مشخصات ۷۳۶ نفر در سامانه رصد این اداره ثبت شده است.
وی افزود: بخش کشاورزی شهرستان ابرکوه ظرفیت خوبی در زمینه تولید و اشتغال دارد که سال گذشته با تشکیل ۹ تعاونی در حوزه کشاورزی زمینه اشتغال ۱۱۳ نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است.
این مسئول ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی که دولت درسالهای گذشته با آن روبرو بود، در شهرستان ابرکوه با تلاش هایی که صورت گرفت، تعطیلی واحدهای تولیدی را شاهد نبودیم .
رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی ابرکوه ادامه داد: سال گذشته ۲۰ واحد تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با سرمایه ثبتی ۸۷۴ میلیون ریال تشکیل و زمینه اشتغال ۱۴۵ جویای کار فراهم شد.
زارع تاکیدکرد: هم اکنون در این شهرستان ۸۰۰ فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در رشته های اقتصاد، کشاورزی، حسابداری، رایانه، روانشناسی، حقوق، مدیریت و جغرافیا وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری و زنجیره تولید محصولات کشاورزی فراهم است و با سرمایه گذارانی که در این زمینه ها فعالیت کنند، همکاری می شود.
بیش از ۵۰۰ کارگاه و واحد اقتصادی درزمینه های خدماتی، صنعتی، معادن، تعاونی، کشاورزی وساختمانی در شهرستان ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت بیش از پنج هزار کارگر را فراهم کرده اند .
ابرکوه با ۵۱ هزار نفر جمعیت در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.


 

۱۱ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد اشتغال برای۶۱۱۴ نفر در همدان

خبرگزاری فارس : مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سال گذشته برای ۶ هزار و ۱۱۴ نفر در استان همدان از طریق مشاغل خرد و کوچک شغل ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، احمد توصیفیان عصر امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه کارخانه رخشان ارد شهرستان رزن که به مناسبت روز کارگر برگزار شد افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی برای رفاه جامعه به ویژه کارگران صورت گرفته که از جمله آن افزایش نرخ‌های دستمزد کارگران به میزان ۳ تا چهار درصد بیش از نرخ تورم بود که سبد معیشتی کارگران در محاسبات منظور شد.
وی گفت: دو برابر شدن حق مسکن و تعلق گرفتن پایه سال‌های مزد به کارگران قراردادی از سال ۹۲ بخشی دیگر از خدمات به این قشر عزیز و زحمتکش است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای تداوم و رشد تولید و اشتغال برنامه‌هایی در نظر گرفته است که طرح کارورزی یکی از این برنامه‌هاست ادامه داد: این طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را هدف‌گیری می‌کند و سعی می‌کند بخشی از مزد را به کارآفرینان و کارفرماها بدهند و افراد با  این حمایت‌ها جذب بازار کار می‌شوند.
وی از دیگر برنامه پیش‌بینی شده این اداره سرمایه‌گذاری روی مهارت آموزشی و ارتقای مهارت‌ها دانست و گفت: مهارت‌آموزی روستاییان و اجرای طرح‌های سیار آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است.
توصفیان از اجرای طرح مهارت‌آموزی با عنوان «هر کارجو، یک مهارت» در استان همدان با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: استان همدان در کشور به عنوان پایلوت اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» است که در این طرح نیز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها شناسایی شده و با توجه با آن یک محصول توسط روستا تولید خواهد شد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی همدان از پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیار ریال تسهیلات خرد و خوداشتغالی توسط صندوق کارآفرینی امید،کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی و امید در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۶ هزار و ۱۱۴ نفر در مشاغل خرد و کوچک شغل ایجاد شده است.
وی کاهش زمان رسیدگی مراجع حل اختلاف کارگیری و کارفرمایی را از دیگر توفیقات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به ۴ هزار و ۷۰۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف  و صدور یک‌هزار و ۲۰۸ رأی سازشی در مراجع حل اختلاف در سال گذشته انجام شده است.
توصیفیان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۲ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و ۱۲۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته رونق تولید با ۸۵۰ مصوبه برگزار شد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی بانوان با حضور ۶۰ غرفه و پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هر غرفه‌دار توسط صندوق کارآفرینی امید، پرداخت تسهیلات اشتغالزا توسط بانک‌های عامل از محل‌های مختلف، ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل جدید (۹ هزار و ۵۰۰ نفر به بیمه شده جدید و مشاغل خرد وخانگی که بیمه نشده‌اند) و ثبت ۷ هزار و ۹۲۳ نفر در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین تحویل ۹۷ درصد تعاونی‌های مسکن مهر استان از مهمترین اقدامات اداره کار و رفاه اجتماعی استان همدان است.

 


۹ اردیبهشت ۹۶ – برنامه ۱۰ گانه اشتغال 

خبرگزاری مهر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه ۱۰گانه برای رشد اشتغال و تولید گفت:افتخار می‌کنم که کارگرزاده بوده و خود نیز کارگر بوده‌ام و سختی‌های زندگی کارگری را به خوبی می‌دانم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی امروز (جمعه ۸ اردیبهشت) در سخنرانی پیش از خطبه  نماز جمعه  تهران گفت: نیاز ایران امروز نیاز به برانگیختن درونی است و آنچه رهبری چند سالی است در مورد اقتصاد مقاومتی می‌گویند، بدین معنی است که کشور برای اینکه بتواند پرقدرت و با عظمت شود باید در یک فرصت محدود خود را نیرومند سازد و جامعه به یک جامعه تولید و اشتغال محور تبدیل شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در جامعه تولید محور، پول، پول نمی آورد و سفته بازی جایی ندارد، بلکه تولید و کارگر در آن شرافت دارند.
وی تاکید کرد:  امسال باید همه ارکان جامعه و سیاست و فرهنگ، تولید محور شوند و کرامت انسانی در آن ها اتفاق بیفتد.
این عضو کابینه دولت یازدهم ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد گفتمان اشتغال در کشور گفت: در چهار سالی که این گفتمان ایجاد شده است، بچه کارگر بودن حرمت پیدا کرده است و من خود افتخار می کنم که کارگر زاده بوده و خود نیز کارگر بوده‌ام و سختی‌های زندگی کارگری را به خوبی می دانم.
ربیعی در مورد کارهای صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته اشتغال ایجاد شده است و طرح قابل قبولی را دنبال می کنیم که در آن، سرمایه گذاری، رشد و اشتغال ایجاد می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین یک برنامه دهگانه به طور آزمایشی در چند استان کشور اجرا شده در آن برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مشوق های خوبی پیشنهاد شده است.
ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین طوری برنامه ریزی کرده ایم که مزد بر تورم پیشی گیرد، کارگران بیمه داشته باشند، حاشیه نشین ها فاقد دفترچه سلامت، تحت پوشش قرار گیرند و قدرت خرید افزایش یابد.
ایجاد ۲ میلیون شغل در دولت یازدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: الحمدالله حوادث ناشی از کار در این دوره کاهش یافته و ما به سمت یک امنیت شغلی با مفاهمه‌ در حال حرکت هستیم و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر منجر شده که طی ۴ سال نزدیک به ۲ میلیون شغل ایجاد کنیم.
ربیعی گفت: اما به دلایل متعدد از جمله باز شدن پنجره جمعیتی که نیروها با تأخیر وارد بازار کار شدن و همچنین به دلیل اینکه نیروهایی که وارد بازار کار می‌شوند، در این دوره خصوصیات خاصی دارند و به دلایل دیگری نیازمند ایجاد شغل بیشتری هستیم.
وی افزود: روزگاری با ۶۰۰ هزار شغل می‌توانستیم پاسخگوی بازار کار باشیم اما امروز باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شود که بیش از ۷۰۰ هزار نفر از آنها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.
ربیعی به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرموده‌اند که باید به وضع کارگران بیشتر رسیدگی شود و مراقب بازنشستگان بود، اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را می‌فهمیم، من خودم هم کارگرزاده بوده‌ام، در محله کارگری به دنیا آمده‌، کارگری کرده و زندگی تلخ و فقر را درک می‌کنم.
وی با اشاره به حقوق کم بازنشستگان برای اداره زندگی گفت: ما در این مدت به نوعی برنامه‌ریزی کردیم که مزد را بر تورم پیشی دهیم، هر چند که کافی نیست و باید بر روی قدرت خرید برنامه‌ریزی بیشتری کرد.
ربیعی با بیان اینکه تعداد زیادی کارگر غیر رسمی بودند و ۱۰ میلیون فقیر و حاشیه‌نشین فاقد دفترچه بیمه سلامت بودند، اظهار داشت: طی این مدت به لطف خدا و سایه مقام معظم رهبری ما این کار را به جلو بردیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طی این مدت برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی کرده‌ایم تا قدرت خرید و افزایش دستمزد به مرور افزایش یابد و تثبیت شغل از جمله برنامه‌های ما بوده است.
وی با تأکید بر اینکه من معتقدم که راه نجات کشور، راه تولیدگرا شدن و راهی است که در اقتصاد مقاومتی نهفته است، افزود: در طی این سال‌ها سعی کردیم با فراز و نشیب همین مسیر را دنبال کنیم.
ربیعی گفت: علامت درست، جامعه‌ای است که فرهنگ کار در آن شکل گرفته باشد و همه تولید کنند و ارزش افزوده ایجاد کنند که همین راه نجات جامعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: راه نجات جامعه آن است که کارگر در آن با شرافت زندگی کند و به کارگر بودن خود افتخار کند و ما سپاسگزار هستیم که در فرمایشات رهبری این مطالب را می‌بینیم و پشت‌گرم می‌شویم و این مطالب را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: امروز دیگر کسی از درد درمان با داشتن نگرانی از درمان به فقر سقوط نمی‌کند و ما به دنبال آن هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که هر ایرانی که دفترچه بازنشستگی ندارد، بتواند یک بازنشستگی ارزان قیمت بگیرد.
ربیعی با بیان اینکه نیروی کار غیر رسمی زیاد است، بیان داشت: اینها را باید به سمت رسمی شدن آورد و به سمت ایجاد امنیت زندگی آینده حرکت دهیم.
وی افزود: من امروز آمدم تا به نمایندگی از همه تولیدکنندگان از مقام معظم رهبری سپاسگزاری کنم و همه توان خودمان را برای ایجاد امنیت شغلی و برای بهبود زندگی بازنشستگان و کارگران و برای آنانی که چشم امید به یافتن کاری دارند، تلاش کنیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: همچنین طوری برنامه ریزی کرده ایم که مزد بر تورم پیشی گیرد، کارگران بیمه داشته باشند، حاشیه نشین ها فاقد دفترچه سلامت، تحت پوشش قرار گیرند و قدرت خرید افزایش یابد.


 

۶ اردیبهشت ۹۶ – اشتغال ۹۰۰ هزار نفری در سال جاری

خبرگزاری ایسنا : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کارگر صبح امروز (سه شنبه) از ایستگاه شماره یک آتش نشانی بازدید کرد و پس از صحبت با آتش‌نشانان راهی کارخانه کیان تایر شد و با کارگران این کارخانه تولید تایر به گفتگو نشست.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه این دو بازدیدها که  با همراهی محجوب، دبیرکل خانه کارگر و سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفت، با حضور در جمع خبرنگاران نوید تحقق اشتغال ۹۰۰ هزار نفری برای سال ۱۳۹۶ داد و افزود: در سال جاری با آمادگی در زیرساخت ها و برنامه ریزی پیش رو می توانیم نوید ایجاد اشتغال برای ۹۰۰ هزار نفر را  در بخش های مختلف به ویژه صنایع کوچک را بدهیم.
وی افزود: کارخانه کیان تایر برای من یادآور خاطرات بسیاری است چرا که در ابتدای انقلاب برای راه اندازی تشکل های کارگری زیاد به اینجا می آمدم لذا امروز به اینجا آمدم تا هفته کارگر را جشن بگیریم. این کارخانه در سال ۸۷ روند تعطیلی آن آغاز شد و در دوره های اخیر با حمایت دولت و کارگران بار دیگر احیا شد.
تلاش می کنیم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه بیمه درمانی نباشد
وی ادامه داد: جدیدا ۴۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شده اند و ظرفیت بکارگیری ۱۰۰ نفر دیگر را نیز دارد. البته مالکیت این کارخانه با مشکلاتی مواجه است که با حل آن می توان تسهیلاتی برای نوسازی و به روز رسانی تکنولوژی ها پرداخت کرد تاکنون نیز کمک هایی به این کارخانه شده است. دانش کارگری در این کارخانه خوب است و با تغییر تکنولوژی می توان تا ۴۰۰ نفر دیگر نیز به این مجموعه اضافه کرد.
وزیر کار با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال توسط مقام معظم رهبری گفت: به لحاظ جهت گیری هایی که رهبری پیش روی ما گذاشتند تشکر می کنم. در سال گذشته در حوزه کارگران ساختمانی رشد مناسبی نداشتیم در سال جاری همه کارگران ساختمانی که در سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند دارای بیمه درمانی خواهند شد در حقیقت تلاش می کنیم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه بیمه درمانی نباشد.
ربیعی با بیان اینکه اشتغال ۹۰۰ هزار نفری در سال ۱۳۹۶ محقق می شود تاکید کرد: عهد و پیمان ما با رهبری است و تلاش می کنیم هر خانواده ایرانی تجربه یک شغل با کرامت را داشته باشد.
وی با اشاره به بازدید از ایستگاه شماره یک آتش نشانی که نخستین ایستگاه آتش نشانی تهران است و گفتگو با آتش نشانان گفت: با توجه به داغ ملی که در سال گذشته برای ساختمان پلاسکو داشتیم امسال همزمان با آغاز هفته کارگر برای همدردی و اعلام همبستگی جامعه به این ایستگاه آتش نشانی رفتیم.
وی افزود: بیشتر صحبت آتش نشانان درخصوص شیوه بازنشستگی و سخت و زیان آور بودن شغلشان بود که بخشی از این خواسته که مربوط به تامین اجتماعی بوده است سعی کرده ام حل کنم، اما بخشی نیز در رابطه با شهرداری تهران است که با توجه به حضور اعضای شورای شهر تهران در این بازدید امیدواریم پیگیری شود.
وزیر کار در پاسخ به سوالی درخصوص کارگران ساختمان پلاسکو نیز گفت: پلاسکو برای ما باید نماد بسیاری از چیزها باشد با غم کارگران آتش نشانی شریک هستیم و رسیدگی به موضوعات همه کارگران این حادثه وظیفه ما است. در این حادثه بیمه بیکاری را پرداخت کردیم. در بخش حمایت مالی نیز در قالب وام ، کار در حال انجام است اما به دلیل ایجاد هماهنگی کمی زمانبر است اما تامین اعتبار شده و ما هم پیگیری می کنیم.
به گزارش ایسنا، ربیعی به همراه محجوب و سرخو در بازدید مشترک خود از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی واقع در میدان حسن‌آباد تهران، با ادای احترام به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به ماموران ایستگاه شاخه‌های گل اهدا کردند و ماموران آتش نشان نیز مشکلات صنفی خود را با این نمایندگان کارگری مطرح کردند.
آتش نشانان در طرح مشکلات خود به موضوعاتی همچون محرومیت ماموران آتش‌نشان از شمول قانون استخدام کشوری، تعلق نگرفتن برخی مزایای مزدی به آتش‌نشانان کارگر، محاسبه نشدن برخی مزایای مزدی دوران اشتغال در مستمری دوران بازنشستگی و مسئله مسکن کارکنان سازمان آتش‌نشانی اشاره کردند که در مقابل وزیر کار قول پیگیری این مطالبات آتش نشانان را داد.
به گزارش ایسنا، وزیر کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه پس از این دو بازدید با همراهی کارگران جهت تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی راهی حرم مطهر امام راحل شدند.


۲ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد هفت هزار فرصت شغلی از سوی بخش خصوصی گلستان

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۴ موسسه و شرکت کاریابی بخش خصوصی (غیردولتی) فعال در استان سال گذشته برای ۷ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کردند.
به گزارش روز شنبه ایرنا از این اداره کل، سعید مازندرانی در جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه اشتغال استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: این اداره کل علاوه بر ارائه سیاست های بازار کسب و کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال تلاش دارد.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ مورد وام مشاغل خانگی از محل صندوق کارآفرینی امید و بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شد که اسفند ۹۵ نیز ۱۰ میلیارد ریال به این منابع اضافه شد که زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
مازندرانی به ۱۱ هزار تعاونی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال قبل ۱۴۴ تعاونی تشکیل شد که ۸۵۰ نفر از این طریق مشغول به کار شدند.
به گفته وی؛ ۴۰ درصد تعاونی های استان فعال هستند و در سال جدید منحل نمودن تعاونی های غیرفعال در دستور کار است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های خلاقانه برای فراگیری مهارت و تجربه کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت آزمایشی (پایلوت) در گلستان انجام شد و ۵۴۷ نفر در واحدهای کارگری مشغول به کار شدند و با اصلاحاتی که در طرح کارورزی انجام شد، بیمه کارورزان جذب شده واحدهای کارگری تا ۲ سال توسط دولت پرداخت می گردد.
وی در خصوص تلاش ها برای کاهش نرخ بیکاری نیز گفت که در شرایط کنونی ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری مستلزم ایجاد هشت هزار شغل است و برای کاهش نرخ بیکاری به میزان یک درصد، باید ۲ برابر این میزان اشتغال ایجاد کنیم.
سرمایه گذاری نیاز رونق تولید و ایجاد اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، سرمایه گذاری بیشتر دراستان را راهکار رونق تولید و ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری بوده و همه دستگاه ها و سازمان ها باید در جهت جذب سرمایه گذاری تلاش کنند.
محمود ربیعی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی استان در سال جاری رشد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: سرمایه بانک ها، اعتبارات ابلاغی و سرمایه گذاری ها در استان باید به سمت تولید و اشتغال مولد هدایت شود.


 

۳۰ فروردین ۹۶ – ظرفیت ایجاد ۵۰۰هزار شغل در پوشاک

خبرگزاری مهر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: دولت آماده حمایت از اشتغال مولد است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسه کارگروه تخصصی شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تقویت اشتغال و اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف گفت: دولت آماده حمایت از اشتغال مولد است.
وی با بیان اینکه اشتغال باید همراه با رشد حاصل شود تصریح کرد: قطعاً رشد بدون اشتغالزایی ثمربخش نخواهد بود. از این رو برنامه‌ریزی‌های دولت همواره این بوده که همگام با افزایش رشد، خلق شغل نیز صورت بگیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در کشور به کارگزار ایجاد شغل و کلینک‌های ایجاد شغل نیاز داریم گفت: این کلینک‌های تسهیل‌کننده و حمایتی باید در سطح استان و ملی به ترویج اشتغال بپردازد، ضمن اینکه ما به ادبیات جدیدی برای ایجاد اشتغال نیاز داریم و در جلسات آتی شورای عالی اشتغال بحث خلق ادبیات را در حوزه اشتغال باز هم پیگیری خواهیم کرد.
رئیس شورای عالی اشتغال با بیان اینکه کشور نیازمند گروهی همفکر و محمل‌دار در حوزه اشتغال است گفت: اساسا باید سیاست‌ها و تدابیری که در این حوزه اتخاذ می‌شود از یک همفکری هدفمند و جهت‌دار برخوردار باشد. در غیر این صورت به صرف برنامه‌ریزی نمی‌توان به خلق شغل کمکی کرد. البته در کنار ایجاد شغل باید به فکر افزایش بهره‌وری باشیم.
ربیعی همچنین به آمارهایی که در زمینه ایجاد شغل در سال گذشته ارائه شده بود اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید کفش در استان خراسان سال گذشته حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و به صورت کلی ما در حوزه پوشاک ظرفیت ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را داریم چرا که مثلاً در ترکیه دو میلیون نفر و در بنگلادش ۲۰ میلیون نفر در حوزه پوشاک مشغول به کار هستند.
وی در پایان افزود: اهمیت برگزاری جلساتی از این دست تقویت کار بین دستگاهی و بررسی بسته مصوب اشتغال دولت است. چرا که هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه و وزارت کار در حوزه اشتغالزایی و خلق ادبیات جدید در اشتغال اهمیت قابل توجهی دارد.
در ادامه جلسه عیسی منصوری معاون توسعه و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارش خود در خصوص برنامه ویژه اشتغال و تقسیم کار دستگاهی در سطح ملی و استانی پرداخت.
منصوری با بیان اینکه اشتغال و ایجاد فرصت شغلی جدید مقوله‌ای فرابخشی بوده و نیازمند هماهنگی و مشارکت فعال دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و غیر دولتی با بخش خصوصی گفت: تفاهم در سطوح مدیریتی و سیاستگذاری و سپس مشارکت در اجرا عنوان پیش نیاز پیاده‌سازی موفق یک برنامه اجرایی در قالب تقسیم کار مشخص دستگاهی شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرایی شدن برنامه ششم توسعه و تحرک‌بخشی در بازار کار برای ایجاد فرصت‌های شغلی از اهداف اصلی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای فراهم نمودن زمینه‌های اجرایی برنامه یاد شده مشخص نمودن وظایف و فعالیت‌های هریک از نقش‌آفرینان آن اعم از دستگاه‌های اجرایی، عمومی، غیردولتی و بخش غیر خصوصی است.
معاون توسعه و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به ایجاد ساختار هماهنگ بین دستگاهی گفت: بدیهی است که سیاست‌های مداخله‌گرانه دولت در حوزه بازار کار و طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا می‌تواند طیف وسیعی از برنامه و اقدامات باشد.
وی افزود: در لایه کلان آن از لحاظ اشتغال به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی و نقطه آغاز بسیاری از سیاست‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و در لایه میانی به کارگیری ابزار نهادی در توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار و در لایه‌های خرد مداخله دولت برای فعال‌سازی، توسعه و متعادل‌سازی طرفین عرضه و تقاضای بازار کار مهم و قابل توجه بود.

 


۱۵ فروردین ۹۶ – سند اشتغال سال ۹۶ تهیه می‌شود

خبرگزاری مهر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان از تهیه و تدوین سند اشتغال و سرمایه گذاری سال ۹۶ این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در استان طی سال گذشته اظهار داشت: این برنامه ریزی ها با همکاری دستگاههای اجرایی، بانک ها و همچنین با مدیریت و نظارت مدیریت ارشد استان و معاون اقتصادی استانداری لرستان صورت گرفته است.
سرمایه گذاری ۴ هزار میلیاردی در حوزه اشتغال
وی با بیان اینکه طی سال گذشته اقدام به تهیه و تدوین سند اشتغال و سرمایه گذاری استان شد عنوان کرد: بر اساس این سند مقرر شد که در حوزه اشتغال استان سه هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه اشتغال استان صورت گیرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان با بیان اینکه در این راستا سهم هر کدام از دستگاههای اجرایی، بانک ها، بخش خصوصی و … مشخص شد گفت: در نهایت با اقدامات صورت گرفته حاصل و خروجی کار در حوزه سرمایه گذاری حوزه اشتغال استان به چهار هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسید.
آشتاب با بیان اینکه در این زمینه شاهد تحقق ۱۱۱ درصدی تعهد مدنظر بودیم گفت: در این راستا سهم منابع بانکی از سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه اشتغال دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بود که این میزان با برنامه ریزی صورت گرفته به سه هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان پرداختی رسید.
وی همچنین سهم اعتبارات دولتی در این حوزه را ۹۳۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۰۹ میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان همچنین سهم بخش خصوصی را در این زمینه ۶۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: عملکرد بخش خصوصی در این زمینه با برنامه ریزی صورت گرفته به ۸۹۱ میلیارد تومان رسید.
آشتاب بیان داشت: در مجموع سهم بانک های دولتی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه اشتغال استان طی سال گذشته ۸۵درصد و بانک های خصوصی نیز ۱۵ درصد بود.
آهنگ کاهش نرخ بیکاری در لرستان قابل قبول است
وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تعداد بیکاران استان در سال ۹۲ حدود ۱۱۳ هزار نفر بوده است گفت: این در حالیست که اگر طی دولت تدبیر و امید فعالیت های اقتصادی در استان صورت نمی گرفت این عدد به ۱۶۱ هزار نفر می رسید.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تعداد بیکاران استان در دولت تدبیر و امید به ۸۷ هزار نفر کاهش پیدا کرده است گفت: این امر با فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در استان تحقق پیدا کرده است.
آشتاب گفت: همچنین در این مدت ۲۶ هزار نفر انباشت بیکاران استان را داشته ایم که برای آنها ایجاد اشتغال شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در لرستان در سال ۹۱ حدود ۲۰ درصد و در سال ۹۲ نیز ۱۷.۱ درصد بوده است گفت: این عدد در سال ۹۳ به ۱۴.۹ درصد، در سال ۹۴ به ۱۳.۳ درصد و در سال ۹۵ به ۱۳ درصد رسیده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان با تاکید بر اینکه روند ایجاد اشتغال در لرستان مثبت بوده و آهنگ کاهش نرخ بیکاری در استان قابل قبول است گفت: در حال حاضر لرستان در رتبه ۹ کشور در زمینه آمار بیکاری قرار دارد.
سند اشتغال سال ۹۶ تهیه می شود
آشتاب با بیان اینکه بر اساس سند اشتغال و سرمایه گذاری لرستان مقرر شده که در سال ۹۵ حدود ۲۵ هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی در استان ایجاد شود گفت: این عدد در نهایت ۲۵ هزار و ۸۰۳ فرصت شغلی تا پایان سال شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تهیه و تدوین سند اشغال لرستان طی امسال بیان داشت: در این راستا سرمایه گذاری شش هزار میلیارد تومانی در حوزه اشتغال استان طی امسال پیش بینی شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماع لرستان با اشاره به راه اندازی سه کمیته تخصصی تولید، سرمایه گذاری و اشتغال برای تهیه و اجرای سند اشتغال استان طی امسال گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این سند تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال باید تدوین شود.

 


۱۴ فروردین ۹۶ – ایجاد اشتغال با تکیه‌بر ظرفیت‌های بومی استان‌ها

خبرگزاری مهر : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال ایجاد شغل با تکیه‌بر ظرفیت‌های بومی هر استان هستیم.
به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم امضای برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار «تکاپو» که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل درکشور ایجاد کردیم که برخی آن را نمی بینند و می گویند ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد.
وی افزود: سال ۸۸ یک میلیون و ۸۴۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که این تعداد در سال ۹۲ به یک میلیون و ۸۳۰ هزار شغل و در سال ۹۵ به یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ظرفیت های اشتغال در ۷ استان شناسایی و برنامه ریزی برای فعال کردن آنها انجام شده که راه اندازی مدرسه کفش مشهد نیز در همین راستا صورت پذیرفته است.
ربیعی تصریح کرد: کشور ما در مناطق مختلف دارای ظرفیت های اشتغال زایی بسیار خوبی است که با تکیه بر آنها قادر خواهیم بود در سال جاری شغل های زیادی ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: سیاست گذاری دولت تقویت عرصه هایی است که شغل زیادی ایجاد می کنند و در این راستا تقویب مشاغل محلی، اشتغال با تاکید بر مناطق محروم ، اتصال مشاغل خانگی به بخش های بالادستی و طرح تکاپو مورد تاکید قرار دارد.
وزیر کار در ادامه با تاکید بر توجه به حوزه «آی سی تی» گفت: در این راستا کارگروهی برای رفع موانع کسب و کار در  این حوزه تشکیل شده و ابعاد مختلف آن نیز مدنظر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بسته کاملی برای حمایت از اشتغال در بخش «آی سی تی» تهیه شده  که می تواند نقش مهمی در اشتغال عمومی داشته باشد  و امیدواریم به عنوان اولین بسته به تصویب هیئت دولت برسد.
ربیعی تاکید کرد: دولت، دانشگاه و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع مثلث در این حوزه باید پای کار بیایند و پیشنهاد ما این است که تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت های حوزه «آی تی» و «آی سی تی» به بخش خصوصی واگذار شود.

 


۲۱ اسفند ۹۵ – تهیه سند اشتغال کردستان آماده است

خبرگزاری ایسنا : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند اشتغال استان کردستان آماده شده است و در برنامه داریم سال آینده ۲ درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز در حاشیه افتتاح مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز در هشت هزار مترمربع ساخته شده است و به عنوان قطب آموزش و سنجش کشور عمل خواهد کرد و حتی در دیپلماسی مهارتی و اعزام نیروهای فنی و حرفه‌ای و آموزش مربی برای کشورهای همسایه هم از این مرکز استفاده خواهد شد.
وی افزود: حوزه‌های آی تی، برق و الکترونیک، عمران و صنعت ساختمان، طراحی دوخت، صنایع دستی و آموزش‌های الکترونیکی در کانون فعالیت این مرکز هستند و سعی می‌کنیم سایر ظرفیت‌های منطقه را هم در این مکان مورد توجه قرار دهیم.
وزیر تعاون ادامه داد: استان کردستان در حوزه گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارد که این حوزه را هم سعی می‌کنیم در کانون فعالیت این مرکز قرار دهیم.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: مردم منطقه کردستان بسیار با استعداد هستند و امروز از ۱.۵ میلیون دلار صادرات بازی ما حدود ۱۲ درصد آن از استان کردستان صورت می‌گیرد.
ربیعی به بازی “شوفر” که توسط جوانان استان کردستان ساخته شده اشاره و تصریح کرد: این بازی در کشور فرانسه فقط یک میلیون نفر بازدید داشته و در ۷۰ کشور این بازی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ما به مهارت در کنار آموزش عالی، نیازمند هستیم و برای بهتر زندگی کردن و اشتغالزایی باید حتما به سمت مهارت افزایی پیش برویم.
وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بحث صلاحیت حرفه‌ای در دولت مطرح شده و به کمیسیون علمی دولت ارجاع داده شده است. مدرک صلاحیت حرفه‌ای یک مدرک قابل قبول و بالایی در سطح بین المللی و کشور خواهد بود و حتی موسسات هم باید مدرک صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند.
وی افزود: باید با جایگزینی مدارک دانشگاهی با مهارت و مدارک صلاحیت حرفه‌ای، بیشتر به ایجاد اشتغال کمک کنیم.
ربیعی در مورد خصوص واگذاری برخی از طرح‌های بخش دولتی به بخش خصوصی هم در ادامه گفت: هر سال دستگاه‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کنند و این واگذاری به معنای رها کردن نیست و ما تسهیل گری و حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی برنامه دولت است، تصریح کرد: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از آموزش‌ها توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و بیشتر آموزش‌های گران قیمت را دولت انجام می‌دهد و این سیاست دولت است.
وزیر تعاون در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: سند اشتغال استان کردستان آماده شده است و از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و صنایع بزرگ سعی خواهیم کرد، اشتغال را در استان افزایش دهیم.
وی به سفر رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیک به استان کردستان خبر داد و گفت: در این سفر سه طرح بزرگ در حوزه فولاد، در حوزه لاستیک سازی و پتروشیمی آغاز و یا به بهره برداری می‌رسد.
ربیعی خاطرنشان کرد: کردستان در حوزه آی تی، آی سی تی، گردشگری و سنگ‌های تزیینی ظرفیت مناسبی دارد و در برنامه داریم سال آینده حدود ۲ درصد نرخ بیکاری کردستان را کاهش دهیم.


۱۵ اسفند ۹۵ – ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار تن در خوزستان

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به این که امسال در مجموع برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ تن در استان شغل ایجاد شده است، گفت: از مجموع ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغی به بانک‌ها برای تسهیلات مشاغل خانگی، حدود ۳.۵ میلیارد هنوز باقی‌مانده است.
به گزارش ایسنا منطقه خوزستان، سیدنور محمدپور در هفتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در خصوص اعتبارات ابلاغی در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: کل اعتبارات ابلاغی سال گذشته، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک ملی، ۶ میلیارد تومان به بانک صادرات و سه میلیارد تومان نیز به بانک ملت اختصاص یافته است.
وی افزود: تمام اعتبارات ابلاغی بانک ملی جذب شده است. بانک ملت از اعتبارات ابلاغی خود سه میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان یعنی حدود ۶۵ درصد و بانک صادرات نیز ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان یعنی ۷۱ درصد از اعتبارات ابلاغی خود جذب کرده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در مجموع از اعتبارات ابلاغی، ۱۱ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان جذب سهمیه برای حدود ۲ هزار و ۶۲۶ تن انجام شده و در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغی هنوز باقی مانده است.
محمدپور تصریح کرد: از بانک‌های عامل می‌خواهیم که اطلاعات خود را در سامانه مشاغل خانگی وارد کنند تا بتوانیم راستی‌آزمایی لازم را انجام دهیم و به مسئولان ذی‌ربط گزارش دهیم.
وی در خصوص وضعیت سامانه رصد، گفت: تعهد دستگاه‌ها در سامانه رصد، ایجاد شغل برای ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر بود که حدود ۱۲۲ درصد تعهد دستگاه‌ها در زمینه اشتغال محقق شده است؛ یعنی بر اساس سامانه رصد برای ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر شغل ایجاد شده ‌است. از ۲۲ دستگاه اجرایی که در سامانه حضور دارند، حدود ۱۷ دستگاه بیش از ۱۰۰ درصد از تعهدات خود را محقق کرده‌اند و چهار دستگاه دیگر نیز کمتر از ۵۰ درصد از تعهدات خود را عملی کرده‌اند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به دستور استاندار مبنی بر مشارکت دیگر دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال‌زایی در استان، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک جلسه برگزار شود تا علاوه بر تشویق دستگاه‌ها، آن‌ها بتوانند تعهدات جدید خود را اعلام کنند.

 


 

۲۵ بهمن ۹۵ – استخدام ۱۰۸ نیروی کار جدید از طریق ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه

خبرگزاری ایرنا : رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: امسال ۱۰۸ نیروی کار از طریق بند (واو) ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه کشور جذب واحدهای کارگری این شهرستان شدند.
علی حسن زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته با وجود تنگناهای اقتصادی در برخی کارگاه های این شهرستان، هشت واحد کارگاهی ضمن حفظ نیروی انسانی به کار گمارده شده، جذب نیروی جدید بومی نیز داشتند.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین کارگاه های محلات، واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو است که با جذب ۳۰ نیروی جدید در مجموع ۲۰۰ نیروی فعال دارد..
حسن زاده افزود: بر اساس بند (واو) ماده ۸۰ به منظور ترغیب کارفرمایان برای استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال در بنگاه های اقتصادی و کارگری، کارفرمایانی که در چارچوب این ماده قانونی اقدام به جذب نیروی کار کنند در مدت پنج سال از تخفیف ۹۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه کارگری برخوردار می شوند.
وی اظهارکرد: بر اساس این بند کارفرمایانی که از طریق بند (واو) ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه اقدام به جذب نیروی کار می کنند در سال نخست از ۹۰ درصد حق بیمه کارگری بهرمنده شده و این تخفیف در نهایت در مدت پنج سال به ۵۰ درصد کاهش می یابد.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: سال گذشته نیز ۱۱۰ نفر نیروی کار جدید از طریق بند (واو) در ۲۱ کارگاه تولیدی این شهرستان جذب شدند.
حسن زاده افزود: نرخ بیکاری شهرستان محلات حدود دو درصد از میانگین استانی کمتر است.
وی گفت: نرخ بیکاری این شهرستان هفت درصد است که از نظر شاخص کار در رتبه ششم استان مرکزی قرار دارد اما از نظر تعداد دانش آموخته جویای کار، محلات در جایگاه سوم استان جای دارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۰ در مجموع یکهزار و ۶۳۳ نفر بیکار در این شهرستان وجود دارد و در مجموع محلات از ثبات رویه در شغل پایدار برخوردار است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، ماهی زینتی و سنگ نما درکشور محسوب می شود.


 

۱۰ بهمن ۹۵ – ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد بیش از ۲ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صابر مظاهری صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد را جدی بگیرند اما دستگاه‌ها سامانه رصد را جدی نمی‌گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از میان دستگاه‌های استانی تنها ۹ دستگاه کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن، دامپزشکی، اداره تعاون و کار، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، حمل و نقل و پایانه‌ها و بهزیستی اطلاعات خود در قالب ۲ هزار و ۳۸۱ نفر در قالب تسهیلات خود اشتغالی و.. را در سامانه وارد کردند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال مهم‌ترین دغدغه دولت و نظام است، گفت: دستگاه‌های استانی ورود اطلاعات و عملکرد خود را در سامانه رصد وارد کنند.
این مسؤول با اشاره به استخدام فله‌ای در برخی ادارات افزود: ادارات حتی اگر استخدام‌های فله‌ای دارند چرا آن را وارد سامانه نمی‌کنند، ضمن اینکه دستگاه، ادارات، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر نهادها که با حجم وسیعی از نیروی کار مواجه هستند اطلاعات ایجاد اشتغال را ثبت کنند که اگر دستگاه‌ها اطلاعات خود را وارد کنند اشتغالی بیش از ۴ هزار فرصت ایجاد شده است.
مظاهری بیان کرد: دستگاهی مانند کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌ها اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند که تمامی اطلاعات این دستگاه‌ها در سامانه رصد ثبت شود.
وی در پایان از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به استان خبر داد و افزود: متقاضیان با معرفی اداره‌کل به بانک رفاه تسهیلات این فرصت شغلی را جذب کنند.

 


 

 

۶ بهمن ۹۵ – اشتغال ۳۹۲ نفر با ۳۹ پروژه در لرستان

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از بهره‌برداری ۳۹ پروژه در دهه فجر خبر داد.
علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در دهه مبارک فجر ۳۹ پروژه اقتصادی را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: این پروژه‌ها مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید است.
آشتاب اضافه کرد: این پروژه‌ها در قالب تعاونی اقتصادی و مسکن مهر هستند و حجم سرمایه‌گذاری آنها ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغال آنها ۳۹۲ نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف اجرا خواهیم کرد که از جمله می‌توان به نواخته شدن زنگ انقلاب در همه واحدهای کارگری، تجلیل از مقام شامخ شهدای کارگر، مسابقات فرهنگی-ورزشی و دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و… اشاره کرد.

 


 

۳ بهمن ۹۵ – ۹ هزار اشتغال در مازندران ثبت شده است

خبرگزاری مهر : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۶۷ اشتغال در سامانه ثبت شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال در خصوص تبصره ماده ۲۶ گفت: با تلاش مضاعف بانک‌های عامل، دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی روند پرداختی‌ها نسبت به گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته که این امر بیانگر هماهنگی بیشتر بانک‌ها و دستگاه‌ها است اما هنوز نیاز به تلاش بیشتری وجود دارد.
وی در ادامه افزود: ۶۷ درصد از معرفی و ۶۳ درصد از تخصیصی، پرداختی داشته‌ایم که امیدواریم با حدود سی درصد باقی‌مانده همچون سال قبل به ۱۰۰ درصد برسیم.
وی بابیان اینکه امیدواریم تا پایان سال حداقل سه هزار مورد اشتغال وارد سامانه شود، اظهار داشت: تا ۶ آذرماه حدود پنج هزار و ۳ نفر ثبت اشتغال از دستگاه اجرایی داشته‌ایم که تا امروز این میزان به نزدیک دو برابر یعنی ۹ هزار و ۶۷ نفر رسیده که این امر مبین ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی است اما متأسفانه دستگاه‌ها این میزان را در سامانهٔ رصد ثبت نکرده‌اند.


 

 

۲ بهمن ۹۵ – ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در لرستان 

خبرگزای ایسنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی آشتاب اظهار کرد: طرح تکاپو یک طرح علمی و مطالعه شده که به مرحله اجرا در آمده است.
وی افزود: امیدواریم با تعریف طرح تکاپو و با نظارت دقیق و همت همگان یک اشتغال پایدار و یک درآمد مستمر در استان داشته باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در طرح تکاپو بعد از آموزش، هنرجویان وارد بحث تولید و بازار کار می‌شوند، تصریح کرد:  جمعیت بیکار در استان لرستان بسیار بالاست و نگاه به طرح تکاپو یک نگاه امیدبخش است.
آشتاب اضافه کرد: با اجرای کامل طرح تکاپو زمینه اشتغال ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در استان فراهم می‌شود

 

 


۲۰ دی ۹۵ – ثبت ۷۰۷ فرصت شغلی و محقق شدن ۷۰ درصد اشتغال در بندرلنگه

خبرگزاری فارس : رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرلنگه گفت: آمار اخذ شده از سامانه ملی رصد حاکی از ثبت ۷۰۷ فرصت شغلی است که با این رقم ۷۰ درصد از عملکرد اشتغال شهرستان بندرلنگه محقق شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، عباس رمضانی ظهر امروز در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بندرلنگه، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری ۱۰۳۲ مورد ایجاد شغل توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان بندرلنگه را پیش‌بینی کردیم که آمار اخذ شده از سامانه ملی رصد حاکی از ثبت ۷۰۷ فرصت شغلی است که با این رقم ۷۰ درصد از عملکرد اشتغال شهرستان محقق شده است.
وی افزود: در حال حاضر با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخشداران شهرستان بندرلنگه در اکثر روستاها شرکت تعاونی توسعه و عمران روستایی ثبت شده است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: با اعتباراتی که دهیاری‌های شهرستان دارند می‌توان در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با احداث خانه‌های صنایع دستی و گردشگری زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرد.
رمضانی با اشاره به تاسیس شرکت تعاونی صنایع دستی انگشتان طلایی بندرکنگ با همکاری شهرداری این بندر، تصریح کرد: امیدواریم با تاسیس این تعاونی ترویج بوم‌گردی، توسعه فعالیت گردشگری و بستر مناسبی در شرایط فعلی برای رونق اقتصاد شهرستان ایجاد شود.
وی در پایان یادآور شد: راه‌اندازی پنجشنبه و جمعه بازار بندرکنگ باعث رونق اقتصادی و توجه هر چه بیشتر به صنایع دستی در این شهرستان خواهد شد.

 


۸ آبان ۹۵ – ایجاد اشتغال قابل توجه در تولید کفش و پوشاک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درتحلیل کارشناسان بین المللی و داخلی به این نتیجه رسیدیم که ابتدا در زمینه پوشاک و سپس کفش می توان درکوتاه مدت به نتایج مطلوب ایجاد اشتغال دست یافت.
به گزارش بولتن نیوز، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی در دومین نشست تخصصی توسعه صنعت پوشاک واتصال به زنجیره ارزش جهانی افزود: صنایع پوشاک بخش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان ملی است.
وی در این نشست که در مجموعه تلاش برگزار شد افزود: درصنعت پوشاک و در یک فرایند زمانی می توان اشتغالزایی خوبی در این بخش ایجاد کرد. مثلا بنگلادش در بخش پوشاک ۲۰میلیون شغل و ترکیه حدود ۲ میلیون شغل ایجاد کرده اند.ایران هم در یک چشم انداز قابل قبول می تواند به اشتغالزایی خوبی در این بخش دست یابد.
به گفته وی مطالعات اولیه حدود سه سال با رفت و آمد کارشناسان بین المللی به ایران منجر به شناسایی و مطالعه تجارب کشورهایی شبیه به ایران شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد : تمرکز برصنایع پوشاک و کفش همزمان دارای اثر دوگانه ای براقتصاد مقاومتی و اشتغال هستند و می توان در زمانی کوتاه به پاسخ های مناسب دست یافت.
ربیعی به موفقیت های کسب شده در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی )و زنبور عسل اشاره و این گونه موارد را ایجاد اشتغال خاص دانست.
وی تاکید کرد : برای حل موانع چند کار باید همزمان باهم دنبال شود.هماهنگی های درون دولتی به طور مداوم پیگیری می شود.مسائل شما (نمایندگان صنایع پوشاک ) نیز شنیده و پیگیری و تسهیل می شود . تولید کنندگان پوشاک خواستار افزایش سهم بازار هستند که طبیعی است اما بطور کلان باید این نوع درخواست ها درقالب اتحادیه ها ، کانون ها وتشکل ها رخ دهد.
وی ادامه داد: ما نیز در عرصه عمل دربرخی از موارد با تقسیم کار به هم افزایی (سینرژی) روابط افقی صنعت پوشاک کمک می کنیم تا در کنار یکدیگر قرارگیرند .
ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود درجمع نمایندگان صنایع پوشاک و مقامات حاضر در جلسه تصریح کرد : برخی از مطالعات ما نشان داد مساله نام و نشان و برند واقعیتی است که نمی توانیم آن را انکار کنیم .
وی اظهار داشت:برند سازی نیز کاردشواری است البته ما برندهای خوب و خوش نامی داریم اما گرفتن سهم در بازارجهانی و افزایش سهم ایران در بازار منطقه هدف ما است.
وی نسبت به تداوم همکاری با بخش های مختلف صنعتی اظهار امیدواری کرد و گفت : حتی می توان با اندیشیدن تدبیرهای درست در سال ۹۵ نیز شاهد آثار اولیه ای در گسترش بخش صنعت پوشاک کشور، مصرف ملی و داخلی و کسب سهمی از برندهای جهانی باشیم .
سهم اشتغال درصنعت پوشاک با حفظ نساجی و متکی بر صادرات ،تسهیل قوانین کسب و کار،موضوع گمرک و تسهیل امور گمرکی و قوانین حمایت از صادارت از جمله مورادی بود که فعالان بخش پوشاک درگفت و گو با وزیربر حل آنها تاکید داشتند.
ربیعی در زمینه های یاد شده خواستار ارائه جزئیات بیشتر در قالب قانون موجود و آئین نامه ها شد.
به گزارش ایرنا، یکی از طرح های اشتغال که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم پیگیری می کند، «طرح تکاپو» است که بر اساس آن وزارتخانه درصدد است بنگاه ها با ظرفیت تولید پایین را ارتقا بخشد و واحدهای کوچک را برای هم افزایی به واحدهای بزرگ متصل کند.
این طرح در رسته هایی طراحی شده است که می تواند اشتغالزا باشد و به طور عام تاکید بر بنگاه های خرد و متوسط دارد.

 


 

۲ آبان ۹۵ – ایجاد ۵۸۵۳ شغل جدید دراستان قزوین

 

خبرگزاری مهر : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۵۸۵۳ شغل جدید در استان ایجاد شده که بخش کشاورزی و صنعت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن باغستان برگزار شداظهارداشت: ازمجموع ۱۴ مصوبه جلسات کارگروه اشتغال تاکنون ۵ مصوبه اجرایی شده و ۹ مصوبه درحال اجراست.
وی افزود:تا پایان مرداد ماه آمار بیمه شدگان اجباری بالغ بر ۱۵۲ هزار و ۲۳۱ نفر اعلام شده که مستمری بگیران
۸۲۹۵ نفر و شغل های جدید ۵۸۵۳ و بیمه اجباری ۴۶۶۱ مورد است.
بابایی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور نرخ بیکاری استان به کمتر از نرخ کشور رسید که این کار با تلاش همه دستگاههای اجرایی حاصل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سامانه رصد بیشترین اشتغال با ۸۱۱۷ فقره در شهرستان قزوین ایجاد شده و در این میان جهاد کشاورزی با ۲۸۳۱ مورد و صنعت با ۲۶۰۵ شغل بیشترین فعالیت را داشته اند.
ابراهیمی پاک: ۲۰ هزارهکتار آبیاری مدرن در استان اجرا می شود
نیازعلی ابراهمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: امسال قرار است در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوش آبیاری مدرن قرار گیرد که تاکنون ۳ هزار هکتار آغاز شده و دو هزار هکتار در مرحله تفاهم نامه است.
وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید با کمک بخش خصوصی، کشاورزان و حمایت دولت آن را عملیاتی کنیم.
ابراهیمی پاک یادآورشد: با اجرای این طرح می توان امیدوار بود ضمن افزایش میزان عملکرد در واحد سطح مدیریت منابع آبی نیز محقق شود.


 

۴ مهر ۹۵ – هر سال ۶۷۰هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاون تحرک چشمگیری را در کشور شاهد بودیم، گفت: با توجه به طرح تکاپو در زمینه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.به گزارش ایسنا، جمشید تقی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلاتی که نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت استان در این جلسه مطرح کردند، اظهار کرد: تمام آنها را شنیدم و قول می‌دهم که تک تک آنها را به صورت مکتوب به وزیر اعلام کنم.وی با اشاره به مهمترین برنامه این وزارت، افزود: مهمترین برنامه وزارت کاستن از رنج مردم و افزایش رفاه اجتماعی است که در حوزه رفاه اجتماعی دولت دارای دو نشان شاخص امنیت غذایی و بیمه‌ها است که حرف اصلی در این حوزه را وزارت کار زده است.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش تعاون تحرک چشمگیری را در کشور شاهد بودیم. با توجه به طرح تکاپو در زمینه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.تقی‌زاده اضافه کرد: با توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی روابط خوبی بین این دو قشر ایجاد شده است و هر اندازه که این تشکل‌ها گسترش یابد، قدرت وزارتخانه نیز افزایش می‌یابد اما در بحث روابط کار به تحول نیاز داریم.وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلفی برای تنظیم روابط کار به وجود آورده‌ایم از جمله کارگروه تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای که تفاهم نامه‌ای را نیز برای اعزام کارگر ماهر به ایرلند امضا کرده‌اند. در زمینه بیمه بیکاری نیازمند تحول اساسی هستیم.
همچنین با فعال کردن کلینیک‌های کار و اشتغال سعی در شناسایی بازار کار داشته‌ایم. در زمینه صندوق‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام شده است اما نیاز به یک جراحی اساسی دارد.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیمه سلامت، اظهار کرد: تا کنون ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و امیدواریم مجلس نیز در برنامه ششم از بیمه سلامت حمایت کند.تقی زاده با اشاره به جنبش‌های کارگری گفت: جنبشی را برای شنیدن حرف‌های کارگران ترتیب داده‌ایم که انتظار داریم اصفهان در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.وی با اشاره به سقف مدیریتی چهار ساله، افزود: استراتژی دولت بر این مبناست که هر مدیر تا چهار سال در سمت ریاست بماند و پس از آن مدیر جدید از بدنه همان اداره انتخاب شود. ممکن بود اگر سقف چهار ساله ریاست وجود نداشت، آقای قادری همچنان در این سمت باقی می‌ماند.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در روزهای گذشته با افراد زیادی برای انتخاب مدیر جدید مصاحبه کردیم و ۲۰ آیتم برای انتخاب مدیر جدید تعیین کردیم. در آخر محسن نیرومند را انتخاب کردیم و پس از آن یک ماه طول کشید که وی را متقاعد کنیم که این سمت را بپذیرد تا کسی دیگر را برای ریاست این اداره کل به اصفهان منتقل نکنیم. تقی‌زاده گفت: استراتژی وزارت این گونه است که مدیر جدید ابتدا به عنوان سرپرست منصوب شود و بعد از جمع‌بندی برنامه‌هایش پس از دو سه ماه به عنوان مدیرکل تثبیت شود.وی در واکنش به صحبت‌های یکی از حضار در جلسه مبنی بر اصلاح قانون کار و اینکه این قانون نیازمند نظرخواهی از کارگران و کارفرمایان است و اینکه آنها خواهان استرداد این لایحه هستند و همچنین اصلاح اصل ۱۴۸ قانون اساسی، گفت: این موضوعات را شنیدم و تمام آنها را به عنوان یک مقام اجرایی از مجلس پیگیری خواهم کرد.

 

 


۱۸ شهریور ۹۵ – اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر با اجرای طرح تکاپو

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، یکی از معضلات مهم جامعه را در بحث اشتغال دانست و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی را در اشتغالزایی موثر خواند.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید مازندرانی عصر امروز در آئین افتتاح متمرکز پروژه‎های تعاون استان گلستان که در شهرستان علی‎آبادکتول برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما از جمله استان گلستان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‎کند در بخش دولتی به دلیل محدودیت اشتغال، محدودیت قانونی و اداری نمی‎توانیم شاهد ایجاد اشتغال باشیم تنها عرصه‎ای که باقی می‎ماند بخش خصوصی و تعاونی است.
وی با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی مقررات خوبی برای تقویت تعاونی در نظر گرفته است، تصریح کرد: استفاده از معافیت‎های بیمه‎ای و مالیاتی، برخورداری از تسهیلات کم‎بهره، اولویت داشتن تعاونی‎ها در استفاده از مزایدات دولتی از جمله حمایت قانون از بخش تعاونی است.

* مردم با تعاونی‎های توسعه و عمران مشارکت کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه خدمت به مردم در هر سطح و جایگاهی باید سرلوحه باشد، افزود: افتتاح پروژه‎های تعاون که یک حرکت نمادین است به منظور گسترش فرهنگ تعاون و تعاونی است بخش اعظمی از پروژه آکادمی علم و قدرت علی‎آبادکتول به همت ورزش و جوانان انجام شد اما به دلیل اینکه ذات فعالیت تعاونی بوده و توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز گرفته است در پروژه‎های هفته تعاون قرار دارد.
مازندرانی با تأکید بر اینکه نتیجه و برون‎داد فعالیت ما باید خدمت‎رسانی به مردم باشد، اظهار کرد: یکی از عرصه‎های خدمت‎رسانی به مردم عرصه تعاون است که همه ساله از ۱۳ الی ۱۹ شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
وی افزود: یکی از کارهای مهمی که در راستای اشتغالزایی شهرستان علی‎آباد کتول می‎توان انجام داد بحث تعاونی‎های توسعه و عمران است که آحاد جامعه بالاخص دهک پایین جامعه می‎توانند تمامی پروژه‎های عمرانی و اجتماعی را بدون هیچ‎گونه برگزاری مناقصه و مزایده‎ای بر عهده بگیرند.

* مردم با عضویت در تعاونی توسعه و عمران باعث تقویت بخش اقتصادی می‎شوند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از مسئولان خواست تا جوانان فارغ‎التحصیل که مشکل اشتغال دارند را ساماندهی کرده و با عضویت آحاد مردم در تعاونی توسعه و عمران میزان مشارکت در بخش تعاونی را تقویت کنند تا بخش اقتصادی نیز رونق بگیرد.
مازندرانی با اشاره به اینکه ۱۱ اداره و صندوق زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‎کنند، ابراز کرد: این اداره کل با این ظرفیت می‎تواند حوزه اشتغال را به خوبی ساماندهی کند.
وی از اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر با اجرای طرح تکاپو در استان گلستان خبر داد و گفت: طرح تکاپو در چهار بخش گردشگری، شیلات، آی‎تی، نوغانداری و ابریشم زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را فراهم خواهد کرد تسهیلات این طرح‎ها از طریق صندوق کارآفرینی امید تامین می‎شود.
مازندرانی از تلاش‎های اسدالله قره‎خانی نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی که پیگیر سرمایه‎گذاری تامین اجتماعی در استان گلستان به ویژه شهرستان علی‎آباد کتول هستند قدردانی کرد.


۱۵ شهریور ۹۵ – توسعه تعاونی های فعال وایجاد تعاونی های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال

 

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی در جلسه هماهنگی مراسم های هفته تعاون گفت : توسعه تعاونی های فعال وایجاد تعاونی های دانش بنیان یکی از راه حل های اشتغال بعنوان بنگاه های کوچک زودبازده در استان است.
به گزارش شهروندالبرز ،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ، مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز ،در جلسه ستاد هماهنگی مراسم هفته تعاون با حضور رئیس اتاق تعاون،مسئولین بخش تعاون اداره کل ونیز ،رئیس بانک توسعه تعاون و نیز مسئولین اتحادیه های تعاونی های استان البرز برگزار گردید با تاکیدبر اینکه نگاه کیفیتی به بخش تعاون برتر از نگاه کمیتی آن در توسعه اشتغال وتولید است اظهار داشت : توسعه تعاونیهای توانمند وفعال وایجاد تعاونیهای دانش بنیان یکی از راه حلهای اشتغال بعنوان بنگاههای کوچک وزودبازده دراستان است.
مهندس خلیلی در این جلسه که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید با اشاره به کارهای خوبی که در هفته دولت با مشارکت مسئولین و مدیران استان انجام پذیرفت مشکل اشتغال را همچنان از معضلات مبتلا به استان وخواست اصلی مردم عنوان نمود وگفت : هر چند در سفرهای شهرستانی درهفته دولت اقدامات خوبی در جهت توسعه وآبادانی شهرستانهای استان صورت پذیرفت ولی آنچه در تمام مناطق ، مورد درخواست مردم بود معضل بیکاری فرزندان آنان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که باید با توجه به عزم دولت در جهت رفع مشکلات مردم برای آن چاره جویی نمود.
وی با بیان اینکه می توان بجای پرداخت ماهیانه یارانه ها به خانوارها از آن در سرمایه گذاری در تولید وصنعت جهت توسعه اشتغال استفاده نمود گفت : اگر بجای پرداخت بالسویه  ماهیانه یارانه ها به خانوارها  این میزان تجمیع ودر اختیار تولید قرار میگرفت و یا معافیتهای مالیاتی برای صنعت گران وکارآفرینان وتعاونگران درنظر گرفته می شد دیگر بیکاری در جوانان به اینگونه ایجاد نمی شد .
مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی با اشاره به سیاه نماییهای فعالیتهای دولت تدبیر وامید از سوی عده ای در کشور ابراز داشت : دولت در سه سال گذشته تمام تلاش خود را در جهت بهبود فضای اقتصاد وسرمایه گذاری انجام داده است اما متاسفانه سیاه نمایی ها باعث کند شدن حرکت در مسیر توسعه اقتصادی می گردد.اگر دولت کاری انجام نداده است پس توفیق درمذاکرات وبرجام ودر نتیجه آن رفع تحریمهای بیمه ای کشتی ها ،صادرات وواردات نفت وامنیت سرمایه گذاری درکشور چگونه صورت پذیرفته است؟
وی همچنین بااشاره به اینکه تعاونی در کشور یک بنگاه اقتصادی است خواستار تغییر نگرش به کارکرد تعاونیها بعنوان بستری برای ایجاد اشتغال با تجمیع سرمایه های خرد مردم گردیده وگفت : باید بجای ارائه امارهای غلط و غیر واقعی در تعداد تعاونیها به کیفیت این بخش مهم اقتصادی توجه نماییم زیرا با تعدادی اندک تعاونی اما فعال و با  حضور افراد صاحب فکر وتوانمند در اقتصاد واشتغال در انها با مدیریت سرمایه های خرد وکوچک مردم می توان تعاونیها را محملی قوی برای اشتغالزایی وتولید در تمامی عرصه های مطرح نمود.
مهندس خلیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره کل در خصوص پالایش تعاونیهای استان وتوانمندسازی انها افزود : این اداره کل با استفاده از ظرفیت پژوهشگران نسبت به پالایش تعاونیهای استان در سال گذشته وابتدای سالجاری اقدام نموده است  که ۷۰۰ تعاونی غیر فعال شناسایی شده و در مرحله انحلال قرار گرفته اند همچنین مقرر شده است از تعاونیها باقی مانده با هماهنگی پژوهشگران وروسای ادارات تابعه آنهایی که مشکوک به فعال هستند مجدد پالایش گردند وسپس با احصا آمار دقیق از تعاونیهای فعال وتوانمند نسبت به برنامه ریزی ،آموزش و هدفمندسازی ونیز  ساماندهی فعالیت آنان اقدام گردد.
وی همچنین با اشاره به انعقاد قرار دادبا صداوسیما برای ساخت برنامه های ترویجی بخش تعاون ونیز مشارکت مدیران تعاونیهای فعال برای حضوردر سیمای استان البرز در راستای معرفی فعالیتهای تعاونیها اظهارداشت : باید با انجام برنامه های تبلیغی وترویجی در بخش تعاون  نگاه مردم به ظرفیتهای بخش تعاون واهمیت آن در ایجاد اشتغال تغییر کند واقبال مردم به بخش تعاونی افزایش یابد.
مهندس خلیلی با اشاره به برنامه های هفته تعاون ونیز تاکید بر با شکوه برگزار شدن این هفته به منظور نشان دادان ظرفیتهای این بخش ، فعالیت حوزه تعاون اداره کل را مطلوب اعلام نموده وگفت : بخش تعاون اداره کل بعنوان یکی از بخشهای زیرمجموعه یکی از فعالترین بخشهای این اداره است وسریعترین مکاتبات وپاسخگویی به مراجعان با همکاری مدیر و کارکنان این بخش در اداره کل صورت می گیرد و هماهنگی خوبی نیز در جهت اجرای مطلوب برنامه های هفته تعاون  با همکاری اداره کل نیز اتاق تعاون استان نیز برقرار است وتمامی حوزه ها ومعاونتهای این اداره کل نیز می بایست در اجرای مطلوب برنامه های هفته تعاون فعالیت نموده وحضور فعال داشته باشند.
وی همچنین هدف از تعیین یک هفته به نام تعاون را فرصتی برای تبلیغ تفکر تعاون دانسته وتصریح کرد : این هفته در حقیقت مبلغ ومروج تفکر تعاون است وباید از این فرصت در جهت نشان دادن اقتصاد از دید مدیریت تعاونی به مردم استفاده گردد وظرفیتهای این بخش واهمیت آن در اقتصاد واشتغال کشور نشان داده شود.
در ادامه مهندس علی محمد مدیریت بخش تعاون این اداره کل برنامه های هفته تعاون را تشریح نموده وگفت : در هفته تعاون امسال برنامه هایی با هماهنگی با تشکلات تعاونی استان صروت می پذیرد که مهمترین  آنها برگزاری جشنواره تعاونیهای برتر در ۱۵ شهریور ، دیدارتعاونگران با مسئولین استان و نمایندگان محترم مجلس ، افتتاح طرحهای تعاونی،برنامه تجلیل از تعاونیهای برتر ملی در وزارتخانه،سخنرانی پیش از خطبه های مدیر کل محترم تعاون کاردر نماز جمعه وحضور تعاونگران در این مراسم عبادی درروز جمعه وحضور مدیر کل محترم در صداوسیمای استان است که از تاریخ ۱۳شهریور الی ۱۹ شهریور برگزار میگردد.
در این جلسه همچنین هر یک از اتحادیه های تعاونی ورئیس اتاق تعاون استان در خصوص مسائل مرتبط با توسعه بخش تعاون پیشنهاداتی ارائه نمودند ودر خصوص فعالسازی بخش تعاون در اقتصاد واشتغال استان ؛ پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت بخش تعاون، توانمندسازی و آموزشهای تخصصی در تعاونی ها ،شناسایی نخبگان بخش تعاون وبالا بردن سطح کیفی فعالیتهای تعاونی ونیز ارائه تسهیلات به تعاونیهای صادرات محور به تعاونیها وآسیب شناسی مشکلات تعاونیها  مطالبی را بیان کردند .


 

۱۱ شهریور ۹۵ – جوانان شغل را برابر با استخدام ندانند

خبرگزاری ایسنا: ایجاد ۶۰۰ هزار شغل تا پایان سال جاری، احیای ۱۶ هزار بنگاه تعاونی و تشکیل اتاق فکر زنان کارگر از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح تکاپو با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، صندوق کارآفرینی امید و معاونت تعاون وزارتخانه خبر داد و گفت که با اجرای این طرح تا پایان سال ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.
وی گفت: صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان با کارمزد ۴ درصد در اختیار افراد آموزش دیده و متقاضیان ایجاد مشاغل خرد قرار می‌دهد.
ربیعی درعین حال از جوانان خواست تا شغل را مصادف با استخدام ندانند و با تکیه بر ابتکار و خلاقیت و نوآوری‌های خود به سمت تولید حرکت کنند.
وزیر کار همچنین با تاکید بر ایجاد جنبش عظیم کارآفرینی در کشور، گفت: برای تقویت اقتصاد و رسیدن به رشد و توسعه پایدار، باید نیروهای ماهر تربیت کنیم و با بهره‌گیری از نیروهای ماهر انسانی جنبش کارآفرینی را تقویت کنیم.
وی همچنین از احیای ۱۶ هزار و ۶۷۷ بنگاه تعاونی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: وزارت تعاون درصدد است با جلوگیری از تعطیلی بنگاهها مانع از بین رفتن اشتغال شود و سطح معیشت مردم پایین نیاید.
تشکیل اتاق فکر زنان کارگر خبر دیگری بود که از سوی مشاور امور بانوان وزیر کار اعلام شد.
آنطور که وحیده نگین گفته قرار است در این اتاق فکر نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، معاونت روابط کار وزارتخانه، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حضور پیدا کرده و مسایل مربوط به زنان کارگر را مورد بررسی قرار بدهند.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کار همچنین از تدوین پیش‌نویس سند حمایت اجتماعی از زنان خبر داد و گفت: پیش نویس سند در اختیار معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته است و در صورت اجرایی شدن، از هدر رفت سرمایه در انجام کارهای موازی جلوگیری می‌شود.
در هفته ‌ای که گذشت معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل به منظور افزایش بهره‌وری نیروهای کار خبر داد.
به گفته سید حسن هفده‌تن، کار مطالعاتی در این زمینه برای بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر استان صورت گرفته و این طرح با هدف افزایش خلاقیت میان نیروهای کار و واحدهای تولیدی اجرا خواهد شد.
معاون روابط کار وزیر کار متذکر شد: این طرح در گذشته هزینه بر بوده ولی اکنون با اصلاحات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آماده اجرا است و همه واحدهایی که طرح ارزشیابی مشاغل را اجرا نکرده باشند می‌توانند به صورت آزادانه طرح را به اجرا درآورند.
وی کاهش حوادث کار و بیماری‌های شغلی، ساماندهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و احیای هیاتهای سازش را از برنامه‌های در دست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.
در هفته‌ای که گذشت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی تفاهم‌نامه خدمات آموزشی امضا کردند.
بر اساس این تفاهم‌نامه ۶۲۵۰ دوره آموزشی معادل ۲.۵ میلیون نفر ساعت برای ۱۰۰ هزار نفر از شاغلین واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی کشور از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه خواهد شد تمام استانداردهای بین المللی در این خصوص رعایت شده است.
برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون کشور در بوستان گفت‌وگو از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.
این نمایشگاه به مناسبت هفته تعاون و با رویکرد عرضه توانمندی‌ها و دستاوردهای بخش تعاون کشور برگزار شد.
در این نمایشگاه ۵۰ درصد از تعاونی‌های تولیدی، ۱۷ درصد تعاونی‌های خدماتی، ‌ ۱۰ درصد تعاونی‌های مصرف، ۱۰ درصد تعاونی صنایع دستی و ۵ درصد تعاونی‌های فرش دستباف کشور حضور دارند و آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می‌گذارند.
برگزاری نمایشگاه در دو بخش پیش‌بینی شده که بخش دوم آن، آبان ماه سال جاری و و با رویکرد عرضه توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی برگزار خواهد شد.


 

۷ شهریور ۹۵ – باید به وسیله تعاون کار ایجاد کرد و به اشتغال رسید

خبرگزاری صداو سیما : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تابه حال آنچه در توان داشته ایم انجام داده ایم .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، علی ربیعی در برنامه نگاه یک شبکه سیما در بیان بخشی از فعالیتها و دستاوردهای این وزارتخانه در دولت جدید افزود: درچارچوب اجرای طرح اشتغال و ایجاد کار، در سال قبل اقدامات بسیاری انجام شد که امسال با همت بیشتری در دست اقدام است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید


 

۶ شهریور ۹۵ – ایجاد هزار شغل تا پایان سال ۹۵ در کشور

خبرگزاری میزان :  وزیر تعاون، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طرح تکاپو توسط سازمان فنی حرفه ای، صندوق کارآفرینی امید و بخش تعاون این وزارتخانه دنبال می شود و تا پایان سال ۹۵ به واسطه این طرح ۶۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علی ربیعی با اشاره به اینکه طرح تکاپو از سال ۹۳ و به صورت پایلوت با ۷ استان شروع شد، افزود: در سال ۹۴ پیگیری های جدی در این راستا برای توسعه مشاغل دانش بنیان انجام شد.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در طرح تکاپو آموزش های اولیه توسط فنی حرفه ای ارائه می شود و طی برنامه ای رسته های شغلی شناسایی و فرد آموزش دیده آغاز به کار می کند.
ربیعی گفت: در بخش طراحی مشاغل نیز این افراد رها نمی شوند، بلکه با استفاده از طراحان مطرح داخلی و خارجی به آنها کمک می شود.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با ارائه تسهیلات ۴ درصد سود، افراد آموزش دیده و متقاضی برای ایجاد مشاغل خرد حمایت می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در بازدید امروز ۱۱ طرح به عنوان الگوی استان افتتاح شد گفت: در این رابطه ۷۵ شغل به صورت مستقیم و ده ها شغل دیگر به شکل غیر مستقیم ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: باید این فعالیت های زنجیره وار ادامه پیدا کنند، چراکه با ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه این مشاغل ایجاد شده و سود سرشار آن با توجه به ایجاد اشتغال پایدار بیشتر است.
ربیعی با بیان اینکه بر اساس ایجاد مشاغل خرد به خصوص در بخش صنایع دستی مزد بالایی نصیب فعالان این عرصه می شود گفت: در بخش تولید پوشاک یک تولید کننده البرزی برای توسعه تولید تعهد کرده و شرط این امر را کنترل واردات خارجی اعلام کرد.
وی افزود: در طرح تکاپو سازمان آموزش فنی حرفه ای آمادگی کامل برای آموزش افراد متقاضی را دارد و پس از آن صندوق کارآفرینی امید تکیه گاه محکمی برای حمایت از این افراد محسوب می شود.
وزیر کار عنوان کرد: از جوانان انتظار می رود که شغل را مصادف با استخدام ندانند بلکه با ابتکار و نوآوری به سوی تولید حرکت کنند.
وی گفت: طرح تکاپو توسط سازمان فنی حرفه ای، صندوق کارآفرینی امید و بخش تعاون این وزارتخانه دنبال می شود و تا پایان سال ۹۵ بواسطه این طرح ۶۰۰ هزار شغل تضمین می شود.


 

۳۰ مرداد ۹۵ – حق بومیان از ظرفیت اشتغال استان‌ها حفظ می‌شود

خبرگزاری ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرحی برای حفظ سهمیه بومیان از ظرفیت اشتغال منطقه تدوین شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اشتغال استان بوشهر گفت: این طرح در شورای عالی اشتغال مطرح شده و به زودی جزییات آن ارائه می شود.
وی افزود: راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای در همه شهرها مصلحت نیست چرا که هزینه زیادی می طلبد ولی در این زمینه این مراکز به ویزه در شهرهای پرجمعیت مورد تاکید است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرانه بازنشستگان را نسبت به شاغلان نامطلوب خواند و گفت: باید به ازای یک بازنشسته ۳۶ نفر در حال کار داشته باشیم ولی در کشورمان به ازای یک بازنشسته ۶ شاغل وجود دارد.
ربیعی افزود: در سال ۹۲، هشت هزار میلیارد تومان بودجه درمان اجتماعی بود و این در حالی است که امسال به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و برای آن ۸ هزار میلیارد تومان دیگر هم در نظر گرفته شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر برداشتن موانع پیش روی تحصیل کودکان تصریح کرد: در کشور ۱۷۰ هزار کودک از تحصیل بازمانده اند که با برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم داریم آنها را به مدرسه بازگردانیم.
وی با اشاره به خدمات دولت برای بهبود وضع اقتصادی کشور گفت: دولت زمانی که روی کار آمد تورم ۳۵ درصد را تجربه می‌کردیم.
ربیعی بیمه کردن ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین و حمایت غذایی از ۱۱ میلیون نفر را از برنامه های حمایتی دولت عنوان کرد و افزود: فقر غذایی، معیشتی، مسکن و درمان از فقرهای شناسایی شده در کشور است که برای برطرف شدن هر کدام از آنها برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است.
وی همچنین با بیان این که استان بوشهر ظرفیت های بالایی در زمینه های مختلف اقتصادی و معیشتی دارد، افزود: نداشتن مهارت یکی از مشکلات جوانان جویای کار در استان بوشهر است و این مشکل باید برطرف شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری‌های مسئولان بوشهر برای حل مشکلات اشتغال استان بیان کرد: قبل از دولت یازدهم ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده اشتغال و خوداشتغالی در استان بوشهر وجود داشت که در سه سال گذشته این رقم به ۶ هزار و ۷۷۰ پرونده رسیده است.
ربیعی از افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر نیز خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این سفر انجام شد که ازجمله آن می توان به افزایش ۲۵ تخت به بیمارستان تامین اجتماعی استان بوشهر، فعال سازی مرکز فنی و حرفه ای در کنگان، ایجاد ساختمان  درمانگاه تامین اجتماعی دیر و بررسی ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی خارگ اشاره کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عصر چهارشنبه تا شامگاه دیشب میهمان استان بوشهر بود و در این سفر به شهرستان‌های جنوبی استان دیر، کنگان، عسلویه و جم رفت و ضمن بررسی مشکلات حوزه کاری خود در این شهرستان‌ها، در مراسم رونمایی از هشت محصول جدید در پتروشیمی جم، همایش مسئولیت‌های اجتماعی عسلویه و همایش تشکل‌های کارگری جم شرکت کرد و تفاهمنامه طراحی و ساخت مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان دیر امضا شد.


۱۱ مرداد ۹۵ – خلاء قانونی در زمینه توقف کار در گرمای شدید

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که در زمینه توقف فعالیت کارگران در گرمای شدید در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد، گفت:‌ ستاد مدیریت بحران هر استان طبق اختیارات خود در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند که ما نیز ملزم به رعایت آن هستیم.
رضا میرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ‌در قانون کار ماده، ‌بند، یا تبصره‌ای که کارفرما را در شرایط آب و هوایی خاص، ملزم به جلوگیری از ادامه فعالیت کارگران کند، وجود ندارد اما این موضوع در اختیارات ستاد مدیریت بحران هر استان قرار دارد.
وی افزود: اگر ستاد مدیریت بحران در جلسات خود طبق شاخص‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌دهد، تصمیمی مبنی بر جلوگیری از ادامه فعالیت کارکنان یا کارگران در شرایط خاص آب و هوایی اتخاذ کند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قادر است تا کارفرمایان و مجموعه را ملزم به رعایت قانون و دستور ستاد مدیریت بحران کند.
میرانی خاطرنشان کرد: ‌اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبیعتا مجری قانون کار است و در زمینه تعطیل کردن فعالیت کارگران و کارکنان در گرمای شدید هوا، در قانون کار خلاء قانونی وجود دارد و اگر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و به قانون کار اضافه کنند، همه ملزم به رعایت آن هستند.
وی عنوان کرد:‌ اگر دولت برای جبران زیان ناشی از توقف فعالیت کارگران در شرایط آب و هوایی خاص تمهیداتی بیاندیشد، کارفرمایان در این شرایط از فعالیت کارگران خود جلوگیری خواهند کرد و در این‌صورت دیگر شاهد مرگ یک کارگر ساختمانی در اثر گرمای شدید نخواهیم بود.

 


 

 

۲۹ تیر ۹۵ – ایجاد ۲ درصد اشتغال در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس : مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت‎نام حدود ۱۱ هزار بیکار در کاریابی‎های این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد رهبری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در یک نمونه آماری صحیح و متقن تقریبا ۱۱ هزار نفر بیکار در کاریابی‎های استان گلستان ثبت‎نام کردند که نتایج قابل توجهی به دست آمد که از این تعداد بیکار ۵۷ درصد را آقایان و ۴۳ درصد را بانوان تشکیل می‎دهند.
وی با اشاره به وضعیت سواد بیکاران ثبت‎نام شده در کاریابی‎های استان گلستان تصریح کرد: این وضعیت به تفکیک ۳۶ درصد لیسانس، شش درصد فوق‎لیسانس، ۲۹ درصد دیپلم، ۱۰ درصد دیپلم و ۱۱ درصد راهنمایی بوده است.
* ۴۲ درصد بیکاران مهارت ندارند
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه فارغ‎التحصیلان دانشگاهی بیشترین میزان بیکاران مراجعه‎کننده را به خود اختصاص دادند، ابراز کرد: از ۱۱ هزار ثبت‎نام کننده بیکار حدود ۵۲ درصد آنها دارای مهارت هستند و ۴۲ درصد آنها مهارت لازم را ندارند.
به گفته رهبری؛ سن جویندگان کار در سنین ۲۵ الی ۳۴ سال معادل ۵۸ درصد بوده است که این رقم نشان می‎دهد جویندگان کار در این سنین مرحله جوانی را پشت ‎سر گذاشتند، سن جویندگان کار در سنین ۱۵ الی ۲۴ سال معادل ۲۴ درصد است.
وی جوانان را بیشترین جویندگان کار دانست و بیان کرد: ۸۲ درصد مراجعه‎کنندگان را جوانان و افرادی که باید در سنین اشتغال قرار بگیرند تشکیل می‎دهند.
* فرصت‎های اشتغال در بخش کشاورزی هنوز ناشناخته است
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به میزان فرصت‎های شغلی گفت: بیشترین فرصت‎های شغلی به ترتیب ۵۷ درصد در بخش خدمات، ۴۱ درصد در بخش صنعت و تنها دو درصد در بخش کشاورزی بوده است.
رهبری با تاکید بر اینکه فرصت‎های اشتغال در بخش کشاورزی هنوز برای ما ناشناخته است، افزود: یکسری مشاغل نوین و آی‎تی‎محور در بخش کشاورزی تعریف نشده است خدمات کشاورزی، بورس و فروش الکترونیکی از مواردی است که باید اقدام جدی در این زمینه صورت بگیرد.
وی همچنین به وضعیت سواد به کار گمارده‎شدگان اشاره کرد و گفت: ۷۶ درصد لیسانس، هشت درصد فوق‎دیپلم، یک درصد فوق‎لیسانس، ۱۱ درصد دیپلم و دو درصد بی‎سواد بودند که ۹۶ درصد آنها دارای مهارت و چهار درصد فاقد مهارت بودند.

* ۲۷ درصد مراجعه‎کنندگان بیکار دارای مدرک دکترا از دانشگاه‎های معتبر بودند
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: وضعیت سن به کارگمارده‎شدگان در سنین ۲۵ الی ۳۴ سال حدود ۲۵ درصد بودند و سنین ۱۵ الی ۲۶ سال حدود ۳۶ درصد بودند.
رهبری یکی از نگرانی‎های جدی را در تاخیر برای ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: دسترسی به مدرک آسان در دانشگاه‎ها یک معضل جدی است، یکی از نگرانی‎های استان از سال ۱۳۹۸ به بعد است و با ورود بیکاران تحصیلات عالیه از فوق لیسانس به بالا مواجه خواهیم شد.
وی افزود: در سال جاری ۲۷ درصد مراجعه‎کنندگان بیکار دارای مدرک دکترا از دانشگاه‎های معتبر به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی بودند.
به گفته این مقام مسئول بیشترین بیکاری در رشته‎های محیط زیست، کشاورزی، فنی مهندسی، حسابداری بوده است و کمترین بیکاری در بخش بهداشت و درمان بودند.

 


 

 

۲۶ تیر ۹۵ – اجرای دو برنامه در راستای ایجاد شغل 

خبرگزاری میزان : وزیر کار با اعلام اجرای ۲ برنامه در سال جاری به منظور اشتغال‌زایی گفت: نمی‌توان به یک‌باره دستمزدها را افزایش داد.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید فاصله منفی نسبت دستمزدها با تورم را ترمیم کرد، از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار رفاهی به جامعه کارگری خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با انجام کارهای کارشناسی دقیق، توانست فاصله منفی میزان دستمزدها با نرخ تورم را ترمیم کرده و با عقلانیت در این مسیر گام برمی دارد.
ربیعی با اشاره به درخواست جامعه کارگری برای افزایش دستمزدها افزود: یکی از استراتژی‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ترمیم دستمزدها بوده که البته باید توجه داشت که در این مسیر به یک‌باره نمی‌توان اقدام کرد و باید توان کارفرمایان را هم در نظر گرفته و مبنا را بر عقلانیت قرار دهیم.
وی افزود: دولت طی سه سال گذشته با برنامه ریزی‌های مدون توانست میزان دستمزدها را از نرخ تورم پیش بیاندازد به گونه‌ای که این موضوع در تأمین اجتماعی حداقل حقوق‌ها به بیش از ۳۴ درصد و در حقوق‌های کشوری ۲۰ درصد افزایش داده شد.
ربیعی یادآور شد: این در حالی است که در سال‌های قبل، نرخ تورم از میزان دستمزدها پیشی گرفته بود و بر اساس آمارهای موجود این فاصله ۷۶ درصد بالاتر از دستمزدها بود. وی از تزریق بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پول رفاهی به جامعه کارگری خبر داد و گفت: سیاست ما مبارزه با فقر است و در این راستا ۱۱ میلیون نفر از جمعیت فقیر حاشیه نشین کشور را بیمه کرده و سرانه آنها را از ۲۳۰ هزار ریال به ۳۶۰ هزار ریال رسانده‌ایم که کاری بزرگ است.
وزیر کار افزود: هم اکنون جمعیت ۲۰ میلیون روستایی و ۱۰ میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه‌ای برخوردار هستند. وی با اشاره به برنامه‌های سال جاری دولت در حوزه اشتغال زایی گفت: امسال دو عنوان برنامه برای اشتغال در دست اجرا داریم که یکی مبتنی بر رشد اقتصادی ۵ یا ۶ درصدی است و دیگری رشد اشتغال فراگیر فقرزداست که بر این اساس آموزش فنی و حرفه‌ای را به روستاها می‌بریم.
وی ادامه داد: برای اجرای هر دو برنامه فوق، امسال در ۲۲ استان اقداماتی آغاز شده که با مزیت‌های شغلی هر استان سازگاری و مطابقت دارد.


 

 

۲۱ تیر ۹۵ – ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری اولویت اصلی است

خبرگزاری مهر : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری اولویت اصلی در سالجاری است.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس جزایری بعد از ظهر یک شنبه در کارگروه اشتغال استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری اولویت اصلی در سالجاری است، اظهار داشت: با فعال کردن واحد های نیمه تمام اشتغال قابل توجهی در سطح استان ایجاد می شود.
وی افزود: باید از همه ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال در سطح استان استفاده شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با ایجاد اشتغال برای جوانان بسیاری از مشکلات در این استان حل خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید زمینه فروش بیشتر واحد های تولیدی استان فراهم شود تا تولید در این استان افزایش پیدا کند و اشتغال بیشتر ایجاد شود.

 


 

 

۱ تیر ۹۵ – ۱۰۵۲ نفر در سامانه رصد برای اشتغال در استان قزوین ثبت شده است

خبرگزاری مهر : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۰۵۲ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند و با این کار اطلاعات و آمار دقیق وضعیت مشاغل ایجاد شده رصد و کنترل می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی دوشنبه شب در سومین جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری قزوین برگزارشد اظهارداشت: با برنامه ریزی در دستگاههای اجرایی برای اشتغال، میراث فرهنگی تعهد ۲۵۰۰ شغل، بسیج سازندگی ۴ هزار شغل، سهم صنعت ۱۱ هزار و ۳۸۵ فرصت شغلی، در صنعت ساختمان پیش بینی شده است.
وی افزود: ایجاد نظام جامع بازار کار از برنامه های مهمی است که امسال باید اجرا شود تا با داشتن اطلاعات و آمار دقیق و درست بتوانیم برنامه های مدونی را در حوزه اشتغال پیاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآورشد: طرح حرکت و تکاپو از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری در دست اجراست تا بتوانیم در این زمینه ارزیابی بهتری از کارها داشته باشیم.
بابایی یادآورشد: در استان قزوین بدنبال یک حلقه اتصال هستیم و توجه به کارهای کوچک و خرد در اولویت قرار دارد تا با کمترین تسهیلات و کوتاهترین زمان بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.
برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استانی

وی از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استانی هم خبرداد و اظهارداشت:در جشنواره امسال هیچ محدودیتی برای کارفرمایان نداریم و افراد بیشتری مورد ارزیابی و نظارت برای انتخاب قرار می گیرند.
بابایی در خصوص ثبت مشاغل در سامانه رصد هم گفت: تاکنون ۱۰۵۲ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده اند و امسال باید پس از رفع نواقص سامانه به گونه ای عمل کنیم تا پس از خروج از شغل افراد ثبت نام شده بتوانیم تغییرات را نیز اعمال کنیم تا اطلاعات به روزی از وضعیت اشتغال استان داشته باشیم.

 


 

۲۷ خرداد ۹۵ – دستگاه های اجرایی ایجاد ۱۵ هزار و ۵۲۷ فرصت شغلی را تعهد کردند

خبرگزاری ایرنا : مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان امسال تعهد کرده اند ۱۵ هزار و ۵۲۷ شغل را ایجاد و در سامانه رصد ثبت کنند.
به گزارش ایرنا هوشمند صفایی چهارشنبه در شورای اشتغال استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۲۴۰فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی در استان معرفی شده است.
وی گفت: در سال گذشته دستگاه های اجرایی استان ۲۶ هزار فرصت شغلی را ایجاد و در سامانه رصد ثبت کردند.
صفایی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش مشاغل خدماتی در استان کارهای خوبی انجام گرفت بیان کرد: پارسال یک فرد متخصص در بخش مشاغل خدماتی وارد کار شد و تعداد زیادی را در استان مشغول به کار کرد اما بعد از سه ماه کار کردن به دلیل مشکلاتی که در استان داشت و فعالیت در استان را رها کرد و در حال انجام همین کار در استان اصفهان است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه اضافه کرد: در خوزستان گره و مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران زیاد است.
در ادامه نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیان کرد: برخی بانک ها مدعی هستند به دلیل نبود شعب بانکی در برخی شهرها امکان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان وجود ندارد برای حل این مشکل می توان سهمیه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی را بر اساس وجود شعب بانک های عامل در شهرهای مختلف تقسیم بندی کرد.
امید حاجتی در ادامه با اشاره به همایش فرصت های سرمایه گذاری که شش ماه گذشته در کیش برگزار شد اضافه کرد: در این همایش برخی دستگاه های استان شرکت کردند و ۲۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶۸ هزار میلیارد تومان از سوی استان در این همایش ارائه شد.
وی گفت: در این همایش قرار دادهایی به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منعقد شد، این میزان سرمایه گذاری پنج برابر اعتبار عمرانی است که به استان اختصاص داده می شود.
حاجتی عنوان کرد: نیاز است تا دبیرخانه ای به منظور بررسی و پیگیری پروژه هایی که در این همایش برای استان منعقد شده است راه اندازی شود، با گذشت شش ماه از انعقاد این قرار دادها تا کنون کار اجرایی انجام نگرفته است.

 


 

 

ایجاد فرصت های شغلی جدید از طریق ICT

خبرگزاری ایسنا : معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از فناوری‌های اطلاعات به عنوان ابزار توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای نام برد و تاکید کرد: امروز ICT با خلق فرصت‌های شغلی جدید، آموزشهای مهارتی را به آموزشهای اثربخش تبدیل کرده است.
محمد امین سازگارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: IT ابزار مهم و ارزشمندی است که استفاده از آن در تعامل با بسیاری از مراکز داخلی و بین المللی ضروری است تا آنجا که امروز حتی دور افتاده‌ترین نقاط و مراکز مجهز به تجهیزات نرم افزاری و الکترونیکی نیز تحت تاثیر IT و ICT قرار دارند.
وی تاکید کرد: در حوزه آموزشهای مهارتی باید از تجربه سایر بخشهای کشورمان و تجربه‌های جهانی استفاده کنیم زیرا فناوری اطلاعات یکی مهمترین ابزارهای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از گسترش تعامل بخش دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با آموزشگاههای آزاد این سازمان خبر داد و آمادگی سازمان متبوع خود را در صورت نیاز به جلب حمایت مجلس از آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد اعلام کرد.
سازگارنژاد بزرگترین چالش آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد را، اقتصادی کردن این آموزشگاهها عنوان کرد و گفت: در زمینه‌هایی که به تامین و تخصیص اعتبار در بخش خصوصی نیاز باشد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد را بازوی حمایتی این سازمان نام برد و تاکید کرد: باید با ایجاد ظرفیتهای جدید در حمایت و هدایت آموزشگاههای آزاد و رونق فعالیتهای آنها اقدام کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۵)

  1. یه بنده خدا گفت:

    من فوق لیسانس مهندسی برق قدرت بیکار
    خواهرم فوق لیسانس فیزیک بیکار
    برادرم لیسانس مهندسی برق بیکار
    پارتی نداریم کار دولنی بگیریم
    شرکت های خصوصی هم برای مشاغل مهم فنی و تخصصی پارتی می خوان و برای انبار داری تو سایت های استخدامی می زنند
    این ارقامی که برای استخدامی میدید از کجا اومده؟
    مازندران که شرکت نداره تا استخدامی داشته باشه:)))))))))))))

  2. مصطفی گفت:

    با سلام
    بنده دیپلم هستم اما در زمینه برق قدرت الکترونیک ، انواع جوشکاری (گاز اسکلت نرده co2…..) اب ، طراحی ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی ، تاسیسات ، کفپوشهای جدید سه بعدی مهارت دارم و دارای دو اختراع هستم اما حتی برای نگهبانی هم نتونستم استخدام بشم.

  3. امین گفت:

    من ۲ ساله لیسانس عمران دارم
    هیج جا کار نیست
    هر جا میری یا از آدم یه سابقه ۵ ساله می خوان
    یا هم باید پارتی داشته باشی که من ندارم
    به نظرتون من چیکار کنم
    باتشکر

  4. نیشابوری گفت:

    ۲۹ سالمه با مدرک لیسانس حقوق،علاقه من به ارگانهای دولتی ام هیچ جا استخدامم نکرد و نمیکنه

  5. عليرضا گفت:

    سلام.لیسانس شیمی دارم ویک سال و نیم بیکارم هرجاهم میرم سابقه کار میخان.توروخداکمکم کنید.

  6. ما ایرانی هستیم گفت:

    طبق قانون اساسی کشور داشتن معافیت پزشکی مانعی برای استخدام نیست.

    قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی
    ‌ماده واحده – استخدام افراد دارای معافیت پزشکی درصورتیکه واجد شرایط مورد احتیاج دستگاه مربوطه باشند بلامانع است.
    ‌تبصره – کلیه وزارتخانه‌ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی، بانکها، شهرداریها و سازمانها و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است‌موظفند مواردی را که مانع استخدام می‌باشد قبلا اعلام نمایند.
    ‌تاریخ تصویب ۱۳۷۷٫۲٫۲۳

    ‌تاریخ تایید شورای نگهبان۱۳۷۷٫۲٫۳۰

    اگرچه قانون به صراحت اعلام کرده که استخدام افرادی که معافیت پزشکی گرفته اند بلا مانع است و فقط در موارد خاص مصادیق شرایطی که مانع استخدام است باید اعلام شود اما هر روز شاهد درج آگهی‌های استخدامی‌مراکز دولتی، نیمه دولتی، بانک‌ها و مراکز خصوصی هستیم که اعلام می‌کنند :«الزامی‌است که متقاضیان، کارت پایان خدمت یا معافیت غیر پزشکی داشته باشند»

    این به آن معناست که این افراد از حق طبیعی شان برای استخدام محروم خواهند بود و گزینه‌های بالقوه استخدامشان به طرز چشم گیری کاهش خواهد یافت.
    اما این که کارفرما، همه دارندگان معافیت‌های پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند، با معیار عقل و قانون همخوانی ندارد، زیرا احتمال دارد مثلا فردی با توجه به نابینایی یک چشم، از انجام خدمت سربازی معاف شده باشد، اما برای کار در یک بانک، بسیار توانمند و موفق باشد.

  7. سمیرا شکرریز گفت:

    سه سال پیش فوق لیسانس مترجمی زبان گرفتم. از او موقع تا حالا فقط تونستم با ترجمه کارای دانشجویی اونم به صورت فصلی یه خورده درآمدی داشته باشم. اینو دیپلم هم که داشتم می تونستم انجام بدم. همه جا گشتم علاوه بر کامپیوتر دوره هتلداری گردشگری خیاطی و هزار تا دوره دیگه هم دیدم اما با تمام این مهارت ها هم نتونستم کاری که مناسب باشه پیدا کنم. حتی حاضر شدم هر جای کشور هم که امکانش بود برم اما فقط با یه عده کلاه بردار مواجه شدم. دیگه نمی دونم چه کار کنم. راهنمایی ام کنید.

  8. دوست گفت:

    برای چند تا فیش انقدر هیاهو برای این همه بیکار حتی یک خبر۱۰ ثانیه ای در رسانه پخش نمیشه.

  9. دوست گفت:

    این مراکز که بیکارا اسم نوشتن کجاست ما ندیدیم؟!

  10. مختاری گفت:

    من ۳۲ساله با ۶سال سابقه کاراداری دفتری درشرکت تعاونی ورشته تحصیلی مدیریت والان بعداز فوت پدرم به شدت دنبال کارهستم وساکن تهران هستم

  11. فاطمه گفت:

    من ۳۲ساله با ۶سال سابقه کاراداری دفتری ورشته تحصیلی مدیریت والان بعداز فوت پدرم به شدت دنبال کارهستم وساکن تهران هستم

  12. سیاوش گفت:

    سلام

    لیسانس مکانیک دارم کجا کار هست یه ساله دنبال کارم

    راهنماییم کنید خدا اجرتون بده
    سنمم۲۳ساله

  13. حامد گفت:

    سلام.معماری خوندم بهترین شرکتهای بزرگ خارج از کشور دعوت به کار شدم اما تو مملکت خودم دارم بخاطر کار درجا میزنم.والا بخدا ظلم کردن مسئولین در حق دهه۶۰تی ها.نسل سوخته حساب میشیم

    • مصطفی گفت:

      بهترین شرکتای خارجی دعوت به کارت کردن اونوقت تو تو این مملکت دنبال چی می گردی؟منتظری شرایط بهتر بشه؟

  14. Yasin گفت:

    سلام من فوق دیپلم برق قدرت هستم دوسال سربازی رفتم و از زندگی عقب افتادم الان هم هرجا میرم کار گیرم نمیاد و یا باید از بند پ استفاده کنی که منم ندارم

  15. مهران گفت:

    سلام من فوق لیسانس علوم سیاسی گرایش روابط بین الملل هستم
    و ۲سال است که منتظر استخدام و یا کارمرتبط با رشته ام هستم
    سربازی هم معاف کفالت پدر هستم راهنمایی کنید

  16. علی گفت:

    آقا من فوق لیسانس مهندسی مکانیک
    چرا آزمون های استخدامی اینقدر شرایط سنی پایین داره …هیچ آزمونی به من که متولد ۶۳ هستم نمیخوره…ما باید چیکار کنیم؟

  17. حسین بیکار گفت:

    معماری خوندم بیکارم کمکم کنید

  18. الهام گفت:

    منم لیسانس آمار دارم و بیکارم

  19. lili گفت:

    سلام.خواهشا یکی این خواسته هارو به مسئولین انتقال بده:
    ۱- حذف شرایط سنی یا لاقل بالاتر بردن سن در آزمون های استخدامی
    ۲- استخدام خانم ها در وزارت هایی مثل نفت و پتروشیمی و….آخه خانما چه گناهی کردن بعداز اینهمه هزینه و درس وزحمت نباید استخدام بشن!!!!!!!

  20. حسن گفت:

    فیشهای نجومی بیمه، مدیران بانکها و وزارت بهداشت کجا و حال بیکاران کجا
    هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

  21. ناهید گفت:

    ببخشید کجا باید رزومه رو فرستاد؟
    یا شغل و رشته های مرتبطش،رو دید؟

  22. لیلا گفت:

    با سلام. شرایط و نحوه ثبت نام و کجا می تونیم ببینیم؟

  23. mohadmad گفت:

    با سلام حدود ۳سال قبل میخواستم اموزشگاه تاسیس کنم تو روستا که یک شغلی واسه خودم ، ۲نفردیگه و اموزش برای نوجوانان وجوانان تا زمانی که به حرف بودگفتندخوبه خوبه اما زمانی به دریافت مجوز و غیره، رفتم گفتند جز اشتغال محسوب نمیشه رفتم طرح دیگه ای دادم گفتند اون هم نمیشه اما الان میگن میشه بعد از ۳سال حالا که هم میری میگن باز اومدی کار واست پیدا نشد

  24. سجاد گفت:

    منم لیسانس کام\یوتر دارم همکار بیکاران هستم

  25. آسو گفت:

    کارشناسی ICT از سال ۱۳۹۱ دارم ولی هنوز بیکار…

  26. مصطفی گفت:

    من‌ لیسانس ICT. هستم در سال۱۳۹۳. تا کنون شغل پیدا نکردم ساکن شیراز هستم

  27. افسون گفت:

    با سلام متن و شرایط این آگهی کجا منتشر شده؟ازچه طریقی می تونیم از سمت ها و ردیف های شغلی و استان های استخدام کننده مطلع بشیم لطفا لینک سایت رو معرفی کنید.ممنون

  28. فرزانه سیف پور گفت:

    من مهندس نرم افزار کامپیوتر فارغ التحصیل سال ۸۹ تا حالا موفق به اشتغال نشده ام خواهشمندم لطفا رسیدگی کنید ساکن زاهدان هستم ولی حاضر به کار در تمام نقاط استان هستم

    • محمدی گفت:

      با سلام
      شما می توانید آزموزشگاه ازادفنی وحرفه ای تاسیس کنید جهت اطلاعات بیشتر به نزدیکترین مرکز آموزش فنی وحرفه ای محل خود مراجعه فرمائید

    • saba گفت:

      سلام خانم سیف پور
      شما میتونید یک رزومه به شزکت مهندسی آی کن دفتر اهواز بفرستید

      • سمیرا شکرریز گفت:

        سه ساله مدرک فوق لیسانس زبانمو گرفتم و هنوز بیکام حتی با وجود اینکه دوره های گردشگری و هتلداری و کامپیوتر و هزار تا مهارت دیگه هم داشتم نتونستم کاری پیدا کنم. تو شیراز زندگی می کنم اما حاضر شدم هر جای کشور هم شده کار کنم. دیگه نمی دونم کجا رو سر بزنم. راهنمایی ام کنید

        • هادی گفت:

          با سلام،
          بنده تعجب میکنم با این همه توانایی چرا شما از بیکاری مینالید….!!! لطفا به خودتان و تواناییتون ایمان داشته باشید….
          برای پیدا کردن شغل مورد پسند و لایق شما باید چکمه های فولادی پوشید…

      • اهوازی گفت:

        آره دیگه هرکجا کار نباش اهواز هست چون بومی استخدام نمیکنند.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها