جذب ۲۰ هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در آموزش پرورش

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

حسین خنیفر روز شنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای آموزشی شهرستان کاشان درگفت و گو با خبرنگاران، دانشگاه فرهنگیان را حاکمیتی و مامورگرا دانست و افزود: رسالت اصلی این دانشگاه تامین کادر آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید از روش‌هایی مانند به کارگیری سرباز معلم، نهضت سوادآموزی و معلم بازنشسته فاصله بگیرد، بیان کرد: پارسال ۴۱ هزار ردیف در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت که امسال این رقم به ۴۳ هزار نفر شامل ۲۵ هزار ردیف پیوسته و ۱۸ هزار نفر ردیف مهارت آموز افزایش یافته است.

رییس دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: این مهم باید تا سال ۱۴۰۲ به این سبک ادامه یابد تا بتوانیم نیاز آموزش و پرورش که حدود ۸۷ هزار نفر معلم است را برطرف کنیم، گرچه نیاز واقعی این وزارتخانه ۱۲۸ هزار نفر معلم است.

وی همچنین کیفیت و کمیت را دو بال هم حرکت در نظام دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: ساخت سراهای دانشجویی، شادابی خوابگاه‌ها و به روزآوری امکانات و تجهیزات وسایل سرمایشی و گرمایشی و در صدر برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

خنیفر با توجه به امکانات موجود در پردیس‌ها و مرکزهای استان‌ها، بیان کرد: تا پایان امسال خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت ۴ هزار نفر در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر دانشجو در ۲۰ رشته اصلی ۹۱ مرکز و پردیس ۳۱ مرکز استان کشور به تحصیل اشتغال دارند که از مهر امسال شمار دانشجویان از ۱۱۰ هزار نفر عبور خواهد کرد چون نیاز آموزش و پرورش بیش از این شمار است.

رییس دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی مشکلات پردیس دختران فرهنگیان کاشان، رایزنی در خصوص راه اندازی مرکز پسران دانشگاه فرهنگیان و مکان یابی و جایگزینی ساختمان دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران کاشان به این شهرستان سفر کرد.

هم اکنون ۲۵۰ نفر دانشجوی دختر شامل ۱۷۰ نفر پیوسته و ۸۰ نفر مهارت آموز در دانشگاه فرهگیان کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها