استخدام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ (کلیه اخبار)

استخدام دانشگاه فرهنگیان

 

خبر ۳ شهریور ۱۴۰۰  – توصیه نامه بهداشتی پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

مدیریت امور پردیس های فرهنگیان استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای توصیه نامه بهداشتی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که زمان مراجعه برای مصاحبه داوطلبان می بایست رعایت نمایند، را ابلاغ کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، متن اطلاعیه مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی بدین شرح می باشد:
کلیه پذیرفته‌شدگان ضمن استفاده از ماسک حداقل فاصله‌گذاری اجتماعی (۱/۵ متر) را رعایت نمایند.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۱۷ مرداد ۱۴۰۰  – جذب ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان از مهرماه

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ترم پاییز مجازی برگزار می‌شود، گفت: در مهر ۲۰ هزار معلم جذب این دانشگاه می‌شوند.
آقای حسین خنیفر درباره جذب کارنامه سبز‌ها یا افرادی که با مدارک دیگر خواستار فعالیت در شغل معلمی هستند، گفت: برای این افراد ۲ پودمان آموزشی سنگین همراه با آزمون ورودی و مصاحبه برگزار می‌شود. البته پودمان کارورزی هم برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


 

خبر ۶ مرداد ۱۴۰۰  – تربیت ۱۶۸ هزار و ۶۵۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه ناگزیز هستیم تا سال ۱۴۱۰ معلم تربیت کنیم خبر داد دانشگاه فرهنگیان به ازای بازنشستگی فرهنگیان ا ۱۶۸ هزار و ۶۵۲ نفر تربیت کرده است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۲۲ تیر ۱۴۰۰  –  شـرایط ثبت‌نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد متفاوت است اما شرایط کلی پذیرش داوطلبان آزاد در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ شامل بومی بودن داوطلب، کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیر گروه مربوط ، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم، حداکثر سن ۲۴ سال در بدو ورود به دانشگاه است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۱۱ خرداد ۱۴۰۰  –  چالش جدی بازنشستگی ۲۰۰ هزار معلم در دو سال آینده

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: بازنشستگی ۲۰۰ هزار معلم در طی دو سال آینده یک چالش بسیار جدی است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۴ اسفند  ۹۹  –  معرفی ۲۵ هزار و ۴۹۷ مشمول استخدام به دانشگاه فرهنگیان

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تعداد ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر جهت گذراندن دوره به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی معرفی شدند و عملا وزارت آموزش و پرورش مطابق با قوانین تعیین تکلیف مصوبه مجلس شورای اسلامی به تکلیف قانونی عمل کرده است.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۳۱ شهریور ۹۹  –  تلاش برای جذب ۲۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

رییس دانشگاه فرهنگیان، هرم هیات علمی این دانشگاه را گسترش یافته خواند و تصریح کرد: در تلاش هستیم ۲۰۰ عضو هیات علمی جذب این دانشگاه شوند در این راستا پرونده ۱۶۰ نفر از این افراد بررسی شده و آماده استخدام هستند.

 

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۱۵ شهریور ۹۹  –  ورود ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تزریق ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹ خبر داد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره پروسه پذیرش دانشجویان جدید الورود و افزایش ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون سراسری ۹۹ برگزار شده، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، بنابراین دو حالت در پیش رو داریم، اگر قبل از سال تحصیلی نتایج اعلام شود، این نتایج به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و بعد از آن آموزش و پرورش بر اساس شرایط جذب و حد نصاب، ظرفیت را تعیین می‌کند.

 

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید


خبر ۳ اسفند ۹۸  –  جزئیات برگزاری دوره‌های مهارت آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره چگونگی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امسال توضیح داد.

دوره‌های مهارت آموزی حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های دوره مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی امسال اظهار کرد: کار گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی تمام شده و توزیع استانی هم انجام گرفته است؛ منتظر اعلام نتایج نهایی هستیم تا دوره‌های آموزشی را آغاز کنیم.

مشاهده کامل آگهی کلیک کنید

 

خبر ۱۰ آذر ۹۷ –  آخرین مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان

متقاضیان پذیرش در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تا ۳۰ بهمن فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

لینک ثبت نام


خبر ۱۰ آذر ۹۷ – افزون بر ۹ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان دانش آموخته شدند

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بابیان اینکه مهمترین وظیفه اصلی این واحد آموزش عالی تامین و تربیت نیروی متخصص برای آموزش‌ و پرورش است ، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۷ این واحد، ۹ هزار و ۲۰۰ معلم دانش آموخته را در اختیار وزارتخانه گذاشت .

رضا کچوئیان چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد، افزود: هم‌اکنون ۵۴ هزار دانشجو معلم در رشته‌های کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: ۲۴ هزار نفر از این تعداد مهرماه ۹۷ جذب شدند و بقیه مربوط به سال‌های تحصیلی ۹۲ تا ۹۵ هستند.
کچوئیان تعداد دانشجو معلمان کارشناسی ارشد را ۱۸۰ نفر بیان کرد و افزود: دانشجو معلمان یادشده در ۹۸ مرکز و پردیس‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنند که ۶۴ مورد از این تعداد پردیس و بقیه مرکز هستند.
وی بابیان اینکه این دانشگاه نهادی ماموریت گرا و درعین‌حال حاکمیتی است، تاکید کرد: ماموریت گرا به این معناست دانشجویان بعد از تحصیل شغل دارند و باید کیفیت آموزشی آنها را تضمین کنیم.
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون مهارت آموزان ورودی سال ۹۵ دانشگاه برای شرکت در آزمون جبرانی انتخاب اصلح در ۲۳ آذرماه جاری خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون گواهی شایستگی حرفه‌ای دریافت می‌کنند.
معاون دانشگاه فرهنگیان روز چهارشنبه در سفر به یزد منصور دهقان منشادی را به‌عنوان مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد معرفی و از خدمات فضل‌الله رضایی اردکانی تجلیل کرد.
مهارت آموزان افرادی هستند که بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سال ۹۵ شرکت کردند و برای آمادگی ورود به مدارس باید در آزمون جبرانی اصلح شرکت کنند.
هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانشجو معلم در ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۵ آذر ۹۷ – آخرین خبر در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هنوز ابلاغی به ما نشده است اما ظرفیت داریم تا ۱۰ هزار مهارت آموز جدید را هم جذب کنیم.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین نیروی انسانی در حوزه مشاوره از طریق این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان طی سال‌های اخیر به صورت تقلیلی فعالیت خود را دنبال کرده است، در حوزه تربیت مشاور غفلت داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به ۴۰ هزار دانشجوی جدید و تکمیل ظرفیت باید بخش مشاوره را تقویت کنیم که برای تحقق این هدف اقدامات قابل توجهی برای کیفیت‌بخشی در حوزه آموزش‌ها در نظر گرفتیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اگر ردیف استخدامی لازم به ما داده شود، بخش قابل توجهی از آن را به جذب مشاور اختصاص می‌دهیم تا از بین فارغ‌التحصیلان این رشته تحصیلی هم برای تدریس دروس روانشناسی هم به عنوان مشاور در مدراس از این افراد بهره بگیریم.

خنیفر از به کارگیری اساتید مشاوره با مدرک دکتری برای مراکز مشاوره محل تدریس خبر داد و گفت: این کار نیاز به ساماندهی دارد که البته برنامه آن در حال نگارش است.

وی درباره سهم رشته مشاوره در تکمیل ظرفیت دانشگاه، اظهار کرد: تکمیل ظرفیت متناسب با اعلام نیاز استان‌ها انجام شده است و بر همین اساس در ۱۶ رشته دانشگاه اعلام نیاز داشتیم و در شرایط فعلی استان‌ها همچنان در حال احصاء نیازها هستند تا به ما اعلام کنند و با توجه به فضای آموزشی موجود و نیاز مشخص شده ظرفیت به آنها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیشترین کمبود نیرو را در حوزه ابتدایی، مشاوره و تربیت بدنی داریم، گفت: سعی داریم تا در حوزه آموزش ابتدایی و مشاوره، آموزش‌های غنی و نیروی انسانی کافی را داشته باشیم.
امکان جذب ۱۰ هزار مهارت آموز جدید

خنیفر درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه مهارت آموزان ماده ۲۸ نیاز به بیتوته ندارند، امکان تکمیل ظرفیت داریم اما درباره پذیرش دوره‌های ۴ ساله که به صورت شبانه‌روزی است، بیش از ظرفیت اعلام شده امکان پذیرش نداریم.

وی تصریح کرد: درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی هنوز ابلاغی به ما نشده است اما ظرفیت داریم تا ۱۰ هزار مهارت آموز جدید را هم جذب کنیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۱۹ آبان ۹۷ – درخواست از وزارت علوم برای تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفری

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی با اشاره به رسیدگی به اعترضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام شد تا حق کسی ضایع نشود.

اسفندیار چهاربند (رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای رسیدگی به اعتراضات شرکت کنندگان آزمون ستخدامی آموزش و پرورش گفت: داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری کد شغل محل‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را انتخاب کرده بودند، فرآیند پذیرششان دو بخش کلی دارد؛ بخش اول امتیازی است که از آزمون سازمان سنجش و در آزمون سراسری به عمل می‌آید و داوطلبان در آنجا به اصطلاح شغل دبیری را انتخاب می‌کنند، در این میان دو برابر ظرفیت پذیرش از کسانی که حد نصاب را احراز کرده‌اند به مرحله بعدی معرفی می‌شوند که در واقع بخش دوم است.

وی ادامه داد: مرحله بعدی شامل سه فرآیند کلی از جمله معاینه، مصاحبه و گزینش است. در مرحله معاینه کسانی که استانداردهای لازم معاینات را برای پذیرش داشته باشند به مرحله بعدی یعنی مصاحبه راه پیدا می‌کنند که حداقل امتیاز در این مرحله کسب نمره ۷۴ از ۱۰۰ است.

چهاربند با بیان اینکه در این مرحله سه نفر از متخصصان و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان حضور دارند، گفت: یک نفر از این افراد به عنوان مسئول گروه مصاحبه کنندگان و دو نفر دیگر هم بر حسب تخصصی که دارند، پرسشنامه‌های استانداردی را اساس مصاحبه قرار می‌دهند. همچنین به گروه مصاحبه شونده یک دستورالعمل ارائه شده که طبق آن باید فرآیند مصاحبه را رعایت کنند و همه ملاحظات را در نظر بگیرند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تاکید کرد: بنابراین داوطلبان در مرحله مصاحبه از هر کدام از مصاحبه کنندگان امتیازی جداگانه می‌گیرند و مجموع نمره این سه نفر تعیین کننده کف امتیاز ۷۴ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز است. یعنی امکان دارد که یک داوطلب نمره ۸۰ یا یک داوطلب دیگر نمره ۶۰ بگیرد که این بر حسب امتیازات پرسشنامه‌ و مجموع نمره‌ای است که از گروه مصاحبه شونده کسب کرده‌اند.

وی افزود: آنهایی که بالای ۷۴ یا ۷۴ نمره را کسب کرده‌اند به سازمان سنجش معرفی و طبق ضوابط موجود گزینش می‌شوند، اما آنهایی که کمتر از ۷۴ نمره را کسب کرده‌اند به سازمان سنجش معرفی نخواهند شد.

چهاربند با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد از کل داوطلبان که ۳۲ هزار نفر هستند، در مراحل مختلف این آزمون قبول نشده‌اند، گفت: ۱۲ درصد یا به عبارت دیگر نزدیک به چهار هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موفق به قبولی نشدند.

وی در خصوص اینکه مرحله معاینه و مصاحبه اعتراض ندارد، گفت: میان سه مرحله‌ای که عنوان شد، تنها مرحله گزینش اعتراض دارد که بر اساس اعتراضات مجدد نتایج آزمون بررسی می‌شود، البته در برخی موارد اگر داوطلبی خیلی اصرار دارد و تصور می‌کند به هر دلیلی در حق او اجحاف شده و مستحق نمره بالاتری است، در مرحله مصاحبه از گروه مصاحبه شونده در خواست کردیم که مجدد وضعیتش را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در دستور العمل آزمون استخدامی آموزش وپرورش اعتراض در مرحله معاینه و مصاحبه قابل قبول نیست، اما برای اینکه این افراد اطمینان حاصل کنند در جمع نمرات و معدل‌گیری اشتباهی صورت نگرفته، ما این کار را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: فرآیند مصاحبه مجدد انجام نخواهد شد و اگر در اوراق سوالات، شمارش امتیازات یا فرآیند معدل‌گیری اشتباهی صورت گرفته باشد، این اشتباه قابل اصلاح است و اینها به فرآیند مصاحبه بر نمی‌گردد.

وی توضیح داد: با وجود چهار هزار ردیف باقیمانده‌ که درحال حاضر موجود است، ما حتی خواستیم از این فرصت استفاده کنیم تا اگر اشتباهی صورت گرفته با بررسی مجدد امتیاز داوطلبان بتوانیم آنها را جذب کنیم، اما اشتباهی مشاهده نشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی در پایان اظهار داشت: در هر صورت رسیدگی‌های لازم برای این مساله و اعتراضات انجام شده است تا حق کسی ضایع نشود، زیرا آموزش و پرورش هم علاقه‌مند است، پذیرش حداکثری داشته باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی با بیان اینکه تصمیم داریم از چهار هزار ردیف باقیمانده نیز استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر برای اینکه آن چهار هزار ردیف باقیمانده را تکمیل کنیم از وزارت علوم درخواست تکمیل ظرفیت کردیم. در صورت تایید وزارت علوم، این تکمیل ظرفیت نیز برای داوطلبان فرصت مناسبی است.

چهاربند اضافه کرد: فکر می‌کنم حداکثر تا هفته آینده وزارت علوم شرایط تکمیل ظرفیت را به ما اعلام کند.

منبع : خبرگزاری ایلنا


خبر ۲ آبان ۹۷ – نتایج بررسی مجدد احراز صلاحیت مهارت‌آموزان سال ۹۵ فردا اعلام می شود

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: نتایج بررسی مجدد احراز صلاحیت مهارت آموزان سال ۹۵، فردا اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در جمع کارشناسان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه در اردوگاه شهید باهنر تهران، از اعلام نتایج بررسی مجدد احراز صلاحیت مهارت آموزان سال ۹۵ خبر داد و اظهار کرد: مهارت آموزانی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند، می‌توانند فردا چهارشنبه دوم آبان ماه با مراجعه به سامانه سجفا از وضع نهایی اعلام شده خود مطلع شوند.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: افرادی که پس از طی این مرحله همچنان در وضع ناتمام به سر­ می‌برند، از فرصتی مجدد برای شرکت در آزمون جبرانی برخوردارند.
کچوئیان افزود: نتایج نهایی آزمون جبرانی، ملاک تعیین تکلیف وضعیت صلاحیت حرفه‌ای این دسته از افراد است.

منبع: خبرگزاری فارس


خبر ۲۴ مهر ۹۷ – آذرماه زمان برگزاری آزمون ا‌صلح جبرانی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از تقویت دوره‌های کارو‌رزی دانشجو معلمان و تغییر دیدگاه این حوزه خبر داد.

رضا کچو‌ئیان سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت کارور‌زی دانشجو معلمان این دانشگاه و کیفیت بخشی به این واحد درسی اظهار کرد: در فرآیند اجرای کارو‌رزی مشکلاتی وجود دارد و نیاز داریم تا دانشگاه و اساتید راهنما همچنین ادارات کل آموزش و پرورش همکاری بیشتر در این زمینه داشته باشند تا کار را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا اساتید کارور‌زی توانمند‌تری را به کار بگیریم تا دانشجو معلمان را بیشتر رصد کند و فعالیت آن‌ها به طور تخصصی تقویت شود در واقع نباید نگاه به دانشجو معلم در کلاس درس به عنوان یک مبصر باشد.

کچو‌ئیان از تعامل بیشتر با آموزش و پرورش برای دوره‌های کارو‌رزی خبر داد و گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این واحد درسی بیشتر مهارت دانشجو معلمان را نشان می‌دهد بنابراین نیاز به تمرین دارد تا در زمینه تدریس با توجه به آموخته‌های دوره دانشگاه خود آمادگی خود را افزایش دهند.

وی درباره کاهش زمان تحصیل دانشجو معلمان به سه سال و افزایش زمان دوره کارورزی بیان کرد: این تصمیم فعلا در مرحله کار کارشناسی است و بعد از بررسی های کامل به طور قطعی سرانجام آن مشخص می شود اما فعلا در حد یک ایده آن را در نظر داریم.
دریافت نکردن گواهی صلاحیت ۱۶۰۰ مهارت آموز

سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت شرکت‌کنندگان آزمون اصلح اظهار کرد: ۱۶۰۰ مهارت آموز در آزمون اصلح برگزار شده گواهی صلاحیت دریافت نکرده‌اند و به آن‌ها تا آذر ماه فرصت داده شد تا بار دیگر شانس خود را برای پذیرفته شدن در این آزمون و حضور در کلاس‌های درس امتحان کنند.

وی افزود: چنانچه مهارت آموزان در آزمون آذر ماه نتوانند گواهی صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کنند تعهد آن‌ها برای معلمی باطل خواهد شد و اجازه معلمی نخواهند داشت.

کچو‌ئیان درباره مهارت آموزان ورودی سال ۹۶ و ۹۷ گفت: به تمامی مهارت آموزان تاکید کردیم که پذیرفته شدن در آزمون اصلح شرط اصلی برای حضور در کلاس‌های درس است و به هیچ عنوان درباره پذیرش این آزمون اغما‌ضی صورت نمی‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۱۰ مهر ۹۷ – پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان واریز شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از اساتید و کارکنان بازنشسته دانشگاه فرهنگیان روز شنبه ۷ مهرماه در اعتراض به تاخیر در پرداخت پاداش‌ها برای پنجمین بار در محل این دانشگاه تجمع کردند. طی ملاقاتی که بازنشسته‌های دانشگاه با حسین خنیفر، ریاست این دانشگاه داشتند، وی اذعان داشته که تمام کارهای اداری از سوی دانشگاه فرهنگیان انجام شده‌است و حالا باید خزانه پول‌ها را به حساب افراد واریز کند.

جمعی از بازنشسته‌ها به نمایندگی از تمامی آنها به سازمان مدیریت رفتند و مجدانه خواستار واریز پاداش‌ها شدند و صبح روز بعد جمعا مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب تمامی بازنشسته‌ها واریز شد.

طبق پیگیری‌های ایلنا تمام ۱۹۸ نفر بازنشسته دانشگاه فرهنگیان پاداش پایان خدمت خود را به صورت کامل دریافت کردند.

علی خاکی، معاون مالی دانشگاه فرهنگیان با تایید این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: هفته گذشته ابلاغ اعتبار پاداش‌ها و تمام کارهای مربوط به آن در سازمان مدیریت انجام شده بود و در نهایت روز یکشنبه ۸ مهرماه پاداش‌ها به حساب بازنشسته‌ها واریز شد و تمام بازنشسته‌ها پادش خود را به طور کامل دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری ایلنا


خبر ۸ مهر ۹۷ – رایزنی برای جذب ۴۲۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان در تکمیل ظرفیت

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم رسمی استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم، شهادت امام حسین و یاران باوفایش و حادثه تروریستی اخیر در اهواز، به آغاز سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تربیت معلم مدال افتخار ۲۰۷ ساله دارد و ۱۰۰ سالگی مراکز تربیت معلم را در کشور شاهد هستیم.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات بشر، هنر معلمی است و فراهنر است چرا که روح آدم‌ها را درگیر می‌کند.
خنیفر با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم، افزود: یک احساس ملی به یک غفلت جدی در کشور ایجاد شده است و آن هم نسبت به معلم و تربیت معلم است.
وی با بیان اینکه تقویت معلم راه بالندگی کشور است، گفت: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ماست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلم خوب، یک شهر را به تلاطم در می‌آورد و آنقدر می‌تواند ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورد که کشور تکان بخورد.
وی با اشاره به اینکه معتقدم هنوز نظام آموزش عمومی بومی شده مخصوص به خود را پیدا نکردیم، گفت: در کشور ما شعار «ما می‌توانیم» مطرح شد و اگر خوب عمل شود، ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.
خنیفر به نقش معلم در شهروند خوب اشاره کرد و افزود: باید به دانشگاه پاسخگوی نیاز و خلا معلم تبدیل شویم.
وی به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم اما حتما باید افراد جذب شده یک دوره یک ساله آموزشی را بگذرانند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود.
وی ادامه داد: هیچ معلمی در جا نزده است و هیچوقت نظام آموزشی مانع تحصیل معلمان نشده است.
خنیفر افزود: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.
وی با بیان اینکه از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۱۴ هزار نفر برای دوره ابتدایی است، گفت: از ۱۷ هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲ هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفر باقیمانده انجام شود.
خنیفر با اشاره به فعالیت ۸۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، افزود: تقاضای ۴۰۰ هیات علمی در سال تحصیلی جدید داریم چرا که در سال ۱۴۰۴ تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰۸۰ نفر برسد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به ۱۲ ایراد به کتاب درسی در جلسه‌ای که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داد اشاره کرد و ادامه داد: موردی را در کتاب فارسی پسرم دیدم که خیلی تعجب کردم؛ در کتاب فارسی سال هفتم درسی است که مادر هر کاری می کند که پسرش به جبهه نرود و حتی شیرش را حرام می‌کند؛ ما خیلی ایثارگری داریم که می‌تواند در کتب درسی وارد شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۷ مهر ۹۷ – رایزنی برای جذب ۴۲۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان در تکمیل ظرفیت

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم رسمی استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم، شهادت امام حسین و یاران باوفایش و حادثه تروریستی اخیر در اهواز، به آغاز سال تحصیلی جدید دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تربیت معلم مدال افتخار ۲۰۷ ساله دارد و ۱۰۰ سالگی مراکز تربیت معلم را در کشور شاهد هستیم.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات بشر، هنر معلمی است و فراهنر است چرا که روح آدم‌ها را درگیر می‌کند.
خنیفر با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم، افزود: یک احساس ملی به یک غفلت جدی در کشور ایجاد شده است و آن هم نسبت به معلم و تربیت معلم است.
وی با بیان اینکه تقویت معلم راه بالندگی کشور است، گفت: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ماست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلم خوب، یک شهر را به تلاطم در می‌آورد و آنقدر می‌تواند ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورد که کشور تکان بخورد.
وی با اشاره به اینکه معتقدم هنوز نظام آموزش عمومی بومی شده مخصوص به خود را پیدا نکردیم، گفت: در کشور ما شعار «ما می‌توانیم» مطرح شد و اگر خوب عمل شود، ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.
خنیفر به نقش معلم در شهروند خوب اشاره کرد و افزود: باید به دانشگاه پاسخگوی نیاز و خلا معلم تبدیل شویم.
وی به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم اما حتما باید افراد جذب شده یک دوره یک ساله آموزشی را بگذرانند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود.
وی ادامه داد: هیچ معلمی در جا نزده است و هیچوقت نظام آموزشی مانع تحصیل معلمان نشده است.
خنیفر افزود: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.
وی با بیان اینکه از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۱۴ هزار نفر برای دوره ابتدایی است، گفت: از ۱۷ هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲ هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفر باقیمانده انجام شود.
خنیفر با اشاره به فعالیت ۸۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، افزود: تقاضای ۴۰۰ هیات علمی در سال تحصیلی جدید داریم چرا که در سال ۱۴۰۴ تعداد اعضای هیات علمی به ۲۰۸۰ نفر برسد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به ۱۲ ایراد به کتاب درسی در جلسه‌ای که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داد اشاره کرد و ادامه داد: موردی را در کتاب فارسی پسرم دیدم که خیلی تعجب کردم؛ در کتاب فارسی سال هفتم درسی است که مادر هر کاری می کند که پسرش به جبهه نرود و حتی شیرش را حرام می‌کند؛ ما خیلی ایثارگری داریم که می‌تواند در کتب درسی وارد شود.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۲۰ شهریور ۹۷ – جذب ۱۵۸ معلم در آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح شهرری گفت: امسال ۱۵۸ نفر ورودی های سال ۹۳ این دانشگاه فارغ التحصیل و جذب آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران می شوند.

علی بلاغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرهنگیان بعد از اینکه دوره بازآموزی و آموزش را طی کردند بر اساس نیاز جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی تصریح کرد: امسال نیز از طریق آزمون سراسری ۵۲۸ نفر در رشته های آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان عربی، آموزش ابتدایی و آموزش الهیات جذب این دانشگاه شدند.
بلاغی عنوان کرد: با توجه به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند ولی ظرفیت محدود رسالت این دانشگاه را سنگین تر کرده است.
وی گفت: با وجود همه مشکلات اگر حمایت های مسئولان در تامین نیازها و امکانات دانشگاه فرهنگیان بیشتر شود، آموزش و تامین نیروی فرهنگی با دقت و حساسیت بیشتری انجام می شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح شهرری گفت: این دانشگاه با هدف جذب نیروی مورد نیاز برای حوزه آموزش و پرورش تاسیس شده و امید می رود در آینده تمام نیروهای شاغل در حوزه آموزش و پرورش از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند.
وی یادآور شد: در حال حاضر دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه از بین دانش آموزان نخبه و دارای رتبه های بالا در کنکور سراسری انتخاب شده اند.
به گزارش ایرنا، پردیس شهید مفتح از سال ۱۳۵۴ تحت عنوان دانشسرای راهنمایی تحصیلی شهرری در شهرری شروع به فعالیت کرد و درسال ۱۳۵۸ به محل کنونی انتقال یافته و درسال ۱۳۶۰ تحت عنوان مرکز تربیت معلم شهید مفتح شهرری ادامه فعالیت داد و اکنون به عنوان یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان در شهرستانهای تهران می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۴ شهریور ۹۷ – اطلاعیه زمان و مکان مصاحبه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان

معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان با صدور اطلاعیه ای زمان و مکان مصاحبه پذیرفته شدگان علمی دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این اطلاعیه برنامه مصاحبه به شرح ذیل اعلام شده است :

پسران :

بر اساس حرف اول نام خانوادگی

یکشنبه ۹۷/۰۶/۰۴ حروف آ،الف،ب،پ،ت؛

دوشنبه ۹۷/۰۶/۰۵ حروف ج،ح،خ،د،ذ،ر،ز؛

سه شنبه ۹۷/۰۶/۰۶حروف س،ش،ص،ض،ط،ظ،ع،غ،ف،ق؛

چهارشنبه ۹۷/۰۶/۰۷حرف م

پنجشنبه ۹۷/۰۶/۰۸حروف ک، ن،و،ه،ی

جمعه ۹۷/۰۶/۰۹افراد جامانده،

دختران :

بر اساس حرف اول نام خانوادگی

یکشنبه ۹۷/۰۶/۰۴ حروف آ،الف،ب؛

دوشنبه ۹۷/۰۶/۰۵ حروف پ،ت ج،ح،خ،د،ذ،ر؛

سه شنبه ۹۷/۰۶/۰۶حروف ز، س،ش،ص،ض،ط،ظ؛

چهارشنبه ۹۷/۰۶/۰۷حروف ع،غ،ف،ق،ک،گ؛

پنجشنبه ۹۷/۰۶/۰۸حروف ل،م، ن،و،ه،ی

جمعه ۹۷/۰۶/۰۹افراد جامانده،

شروع پذیرش و مصاحبه

صبح ازساعت ۸الی ۱۲/۳۰

بعد از ظهر از ساعت ۱۴/۳۰الی ۱۸/۳۰

محل مصاحبه پسران:

سنندج،میدان سهروردی،پردیس شهید مدرس

محل مصاحبه دختران:

سنندج،خیابان تختی،پردیس بنت الهدی صدر


خبر ۹ تیر ۹۷- جذب ۴۰۰عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان

در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت‌ معلم و جذب ۴۰۰عضو هیات علمی در این دانشگاه مصوب شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در نوزدهمین جلسه هیات امنا دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای هیات رییسه و هیات امنا تشکیل شد، به اتفاق آرا و موافقت سید محمد بطحایی، تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم مصوب شد.

همچنین در این جلسه پس از بررسی‌های اعضا، جذب ۴۰۰عضو هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان مورد تایید قرار گرفت.

تصویب آیین‌نامه پیشنهادی فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه فرهنگیان به هیات امنا از دیگر مصوبات نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بود

منبع : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش


خبر ۲۹ خرداد ۹۷ – جذب ۴۱ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ردیف جذب ۲۴ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری ۹۷ در دوره‌های ۴ ساله دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مهم‌ترین رکن دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان هستند، اظهار کرد: امسال ردیف جذب ۲۴ هزار دانشجومعلم از طریق کنکور سراسری ۹۷ در دوره‌های ۴ ساله دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی پیش‌بینی‌ شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های کشور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۰ با تجمیع مراکز تربیت‌معلم سراسر ایران تاسیس شد و دارای ۹۸ واحد دانشگاهی در قالب ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز وابسته به پردیس است.

خنیفر مهم‌ترین هدف راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را تامین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش ذکر کرد و افزود: تربیت‌ معلمان فرهیخته و نخبه کشور با استفاده از تاثیر فعالیت‌های تربیت‌بدنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت، سلامت جسمی و روحی، اخلاق‌مداری و پویایی آنها با عنایت به الگوپذیری نسل‌های آینده از این گروه متخصص در جامعه اسلامی از جمله اهداف فعالیت این دانشگاه در کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با برشمردن برنامه‌های این دانشگاه در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به امر آموزش دانشجو معلمان، تبدیل رویکرد مهارت‌آموزی و مهارت ورزی به گفتمان غالب و تغییر نگرش در الگوهای ارتباطی مدیریتی از جمله مهم‌ترین راهبردهای مدیریت دانشگاه در خوزستان است.

منبع: خبرگزاری فارس


۱۴ اسفند ۹۶ – جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم در سال آینده

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده ۲۵ هزار دانشجومعلم را جذب کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


۱۴ اسفند ۹۶ – جذب ۳ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان تهران

سرپرست پردیس‌های استان تهران دانشگاه فرهنگیان از احیای مراکز تربیت معلم در این استان خبر داد و گفت: در سال آینده نزدیک به ۳ هزار دانشجومعلم در ۱۶ رشته تحصیلی جذب این دانشگاه خواهند شد.

پرویز انصاری‌راد سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ۹ مجموعه پردیس و مرکز در استان تهران به امر تربیت معلم مشغول هستند، اظهار داشت: ۲ پردیس دخترانه، ۲ پردیس پسرانه در کنار ۲ مرکز دخترانه و ۳ مرکز پسرانه به تربیت نزدیک به ۷ هزار دانشجومعلم در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، پیوسته، ارشد و مهارت‌آموزی مشغول هستند.
وی، معلمی را هنر و تربیت معلم را هنری بالاتر برشمرد و گفت: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم است و تربیت معلم کاری ارزشمند، شریف و توفیقی الهی است.
انصاری راد با بیان اینکه در کشورهای دنیا، اهمیت ویژه‌ای برای معلم و تربیت معلم قائل هستند، اظهار داشت: در دادگاه‌های ژاپن، شهادت یک معلم ۴ برابر شهادت افراد عادی است و در غرب و شرق دنیا به معلم و تربیت معلم بسیار بها می‌دهند.
سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی به امر تعلیم و تربیت بسیار تأکید شده است، تصریح کرد: کار معلمی از جنس رهبری و هدایت است و انسان‌ها نزد معلمان امانت هستند و دانشگاه فرهنگیان دایه‌دار تربیت معلمان شایسته طراز نظام جمهوری اسلامی است.
وی از جذب نزدیک به ۳ هزار دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان تهران خبر داد و افزود: در ۱۶ رشته تحصیلی با عنوان‌های آموزشی همچون ریاضی، زیست، فیزیک، جغرافیا، مطالعات اجتماعی، ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، الهیات و … دانشجو معلم جذب خواهند شد.
انصاری راد از احیای مراکز تریت معلم در استان تهران خبر داد و افزود: مراکز آموزش عالی که قدمت چندین ساله در تربیت معلم دارند، احیا شده است و مراکزی که در گذشته با یک‌دهم ظرفیت خود فعالیت می‌کردند، از سال آینده با تمام ظرفیت مشغول به فعالیت خواهند شد.
سرپرست مدیریت پردیس‌های استان تهران دانشگاه فرهنگیان در خصوص برنامه‌های این مدیریت در سال آینده، گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به صورت مدون، بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان، نشست با دانشجویان، انعقاد تفاهم‌نامه و ارتباط با نهادهای برون سازمانی، بهسازی کارکنان، فعال کردن بنیاد خیرین، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اساتید و کارکنان، تجهیز سایت‌های رایانه‌ای، ارتباط نزدیک با مدارس و ایجاد مدارس وابسته به دانشگاه فرهنگیان، برگزاری جلسات هیأت امنای استان با حضور استاندار تهران، ترمیم و ایجاد فضاهای جدید آموزشی، راه‌اندازی جشنواره‌های تدریس، کمیته کارورزی با استفاده از پیشکسوتان تربیت معلم و پیگیری تبدیل وضعیت مدرسان به هیأت علمی از جمله این برنامه‌هاست.

منبع:خبرگزاری فارس

 


۱۷ بهمن ۹۶ – اطلاعیه حضوری مهارت آموزان استخدام آموزش و پرورش استان کرمان

به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۶ وزارت آموزش و پرورش که مکان تحصیل آن ها دانشگاه فرهنگیان کرمان مشخص شده می رساند، پس از انجام مرحله ثبت نام غیرحضوری در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه با در دست داشتن مدارک ذیل جهت ثبت نام حضوری مراجعه کنند:

ارائه تصویر برابر با اصل سند تعهدنامه محضری ( موضوع مجوز شماره۱۱۴۷۲۵۷ -۱۱ اردیبهشت ۹۶ سازمان اداری واستخدامی کشور) به دانشگاه جهت ضبط در پرونده آموزشی.
پرینت کد رهگیری ثبت نام غیر حضوری
رونوشت (کپی) صفحه اول شناسنامه و در صورت داشتن توضیحات، صفحه مربوطه.
رونوشت (کپی) کارت ملی پشت و رو.
۲ عدد عکس تمام رخ ۴*۳ در سال جاری با پوشش و ظاهر مناسب و رعایت شئونات اسلامی.
رونوشت (کپی) کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت.
مجوز تحصیل همزمان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور از شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا خراسان خاص طلاب

شایان ذکر است برنامه آموزشی در ۱۴ هفته یک نوبته در ۴ روز هفته تنظیم شده است.

آدرس: کرمان – خیابان شهداء (زریسف)- دانشگاه فرهنگیان.


خبر ۱۵ بهمن ۹۶ –  اطلاعیه قابل توجه کلیه پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۳۹۶استخدام پیمانی وزارت آ.پ

با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک به کلیه پذیرفته شدگان به اطلاع می رساند محل ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان به آدرس زیر اعلام می گردد. لطفا در بازه زمانی تعیین شده با در دست داشتن کلیه مدارک مورد نیاز نسبت به ثبت نام حضوری اقدام نمایید.

خواهران: پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع در خیابان ۱۴ پادادشهر روبه روی خانه معلم اهواز. تلفن تماس : ۳۵۵۲۴۳۰۰-۰۶۱ آدرس اینترنتی pfzk.te.cfu.ac.ir

برادران: پردیس حضرت رسول اکرم (ص) واقع در جاده کوت عبدالله جنب پمپ بنزین مرعشی –انتهای خیابان نمایشگاه های اتومبیل. تلفن تماس ۳۵۵۶۸۱۵۵-۰۶۱

آدرس اینترنتی pra.te.cfu.ac.ir

مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری:

۱-ارائه تصویربرابر اصل سند تعهد نامه محضری (موضوع مجوز شماره۱۱۴۷۲۵۷-۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ سازمان اداری و

استخدامی کشور) به دانشگاه/پردیس مجری دوره

۲- رونوشت(کپی)صفحه اول شناسنامه و در صورت داشتن توضیحات صفحه مربوطه

۳-رونوشت (کپی) کارت ملی پشت و رو

۴- دوعدد عکس تمام رخ ۴×۳ در سال جاری با پوشش و ظاهر مناسب

۵-رونوشت(کپی) کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت

۶-مجوز تحصیل همزمان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور از شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا خراسان خاص طلاب

لازم به ذکر است محل تحصیل داوطلبان در استان متعاقبا مشخص خواهد شد.


۲۵ شهریور ۹۶ – جذب معلم فقط ازدانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری مهر : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:باید نگاه کارمندی از روی معلمان برداشته شود و متمایز با آنان برخورد شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان با خضور دربرنامه پرسشگر اظهار کرد: داوری مطلق نسبت به هر نظام آموزشی درست نیست، باید بر اساس شاخص‌هایی این قضاوت صورت گیرد و نمی‌توان مطلقاً گفت شرایط آموزش و پرورش نامناسب است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش با توجه به اینکه با یک جامعه دائماً در حال نو شدن در تعامل است باید از ایستایی دور شود.
علی‌رغم توفیقاتی که در آموزش و پرورش داشته‌ایم در بخش‌هایی که ناظر به کیفیت آموزش و پرورش است نیاز به تحول داریم.
زرافشان گفت:مدرسه آینده، تعبیر رئیس جمهور درباره مدرسه است و معلم محوری، سواد رسانه ای، تفکر انتقادی، شاداب‌سازی مدارس و توجه به مهارت‌آموزی از مسائلی است که در برنامه رئیس جمهور مورد توجه است.
وی افزود: استلزامات خوبی برای آموزش و پرورش در برنامه ششم دیده شده است، این مسئله و رأی خوبی که مجلس به وزیر آموزش و پرورش داد طلیعه خوبی برای سال تحصیلی جدید است و کاستی‌هایی وجود دارد اما نباید کاستی‌ها ما را به کلی نااُمید کند.
وی خاطر نشان کرد: از سال ۵۳ کار معلمی را آغاز کرده ام و ما دستاوردهای خوبی در سال‌های گذشته داشته‌ایم اما لازم است در بخش‌هایی برای بهبود شرایط، تحولاتی داشته باشیم.
دافشان تصریح کرد: سند تحول بنیادین متقین‌ترین سندی است که در آموزش و پرورش تولید شده است، اجرای این سند ملزوماتی دارد برای مثال یکی از زیرنظام‌های آن زیرنظام فضاست که باید مدرسه را برای دانش‌آموزان جذاب کنیم و این فضا محیطی برای زندگی کردن دانش‌آموزان باشد.
زرافشان گفت: شاداب سازی مدارس بدون داشتن فضای مناسب برای ورزش محقق نمی‌شود و حیاط‌های کوچک، شادابی دانش‌آموزان را کمرنگ می‌کند در حالی که شرایط مناسب و اهمیت دادن به حوزه تربیت بدنی و هنر به پیشروی تعلیم و تربیت کمک می‌کند. بودجه‌ها درست هزینه نمی‌شود و کلاس‌ها به یک اتاق تنزل یافته است که محیط خشک کلاس دانش‌آموزان را دلزده می‌کند.
وی افزود: بودجه‌ای که به مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی اختصاص داده شده مبلغ قابل توجهی است و این اقدامات کمّی هم در جهت اصلاح اوضاع آموزش و پرورش بسیار مهم است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خروجی دانشگاه فرهنگیان دو گروه هستند ، گروهی ۴ سال آموزش می‌بینند که برنامه درسی آنها مبتنی بر سند تحول تغییر کرد و سال گذشته برنامه درسی ۱۶ رشته اصلاح شد و گروه دوم بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.
زرافشان گفت: مطالبه جامعه آموزش و پرورش باید این باشد که آموزش شایستگی‌های حرفه‌ای معلمی باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان بگذرد.
زرافشان بیان کرد: از مجموع ۳۰۰ هزار معلم، ۵۰ هزار نفر از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند و با ادامه این روش آموزش و پرورش حرفه‌ای تحقق نمی‌یابد.جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست و لازم است به حقوق، شأن و منزلت معلمان اهمیت داده شود.
وی بیان کرد: نگاه کارمندی به معلمان باید اصلاح شود، ما درخواست کردیم تا زمان آزمون استخدامی معلمان تغییر کند و همزمان با بقیه دستگاه‌ها نباشد و اردیبهشت ماه انجام شود تا ما زمان کافی برای آموزش معلمان داشته باشیم اما موافقت نشد. دانشگاه فرهنگیان به ۱۵ هزار میلیارد بودجه عمرانی نیاز دارد، بودجه عظیمی در برنامه پنجم توسعه به دانشگاه‌های دیگری رفت و به دانشگاه فرهنگیان توجه نشد در حالی که با دقت بیشتر می‌توانست به این دانشگاه جذب شود.
وی گفت: مستقل از اینکه کنکور آثار مخربی دارد ما در درون آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس، روح دانش‌آموزان ۱۲ و ۱۵ ساله را آزرده می‌کنیم، در حالی که در سند بنیاد نخبگان بر عدم جداسازی و گسترش آموزش فراگیر تأکید شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:۲۰ ساله طرح فراگیر در خصوص دانش‌آموزان ابتدایی اجرا می شود، ازمجموع ۱۴۰ هزار دانش‌آموز استثنایی، ۷۰ هزار نفر در مدارس خاص هستند و ۷۰ هزار نفر در مدارس معمولی تحصیل می‌کنند و همه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش اتفاق‌نظر داریم که تنوع مدارس باید کاهش یابد و برای کاهش تنوع مدارس ابتدا باید شرایط و انتظارات جامعه اصلاح شود.
زرافشان گفت:وقتی صحبت از تحول می‌کنیم آن را مساوی با معلم می‌دانیم که برای داشتن معلم کارآمد باید دانشگاه فرهنگیان جدی گرفته شود و جذب معلم تنها از مجرای آن باشد.
وی افزود:دسترسی علمی کمّی خوبی در کشور وجود دارد اما سند تحول یک قدم بالاتر است و باید آموزش و پرورش را کیفی کرد که در آن مدرسه زندگی، مهارت‌آموزی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تحقق یابد و گام مورد انتظار برای تحول، عملیاتی کردن هدف ۵ سند تحول بنیادین است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شهید محسن حججی فارغ‌التحصیل رشته کاردانش بود،امسال موجی برای مهارت‌آموزی در کشور ایجاد شده و همه دستگاه‌ها به میدان آمدند و امیدواریم به برکت خون پاک این شهید این مسیر درست برای رشد کشور ادامه یابد

 

 


فراخوان متقاضیان همکاری با دانشگاه فرهنگیان

متقاضیان همکاری با دانشگاه فرهنگیان لازم است بخش‌های مختلف فرم زیر را بصورت کامل، تکمیل نمایند. بدیهی است تکمیل این فرم در راستای تشکیل بانک اطلاعاتی از علاقه‌مندان همکاری با دانشگاه بوده و تکمیل آن حقی را برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد. دانشگاه فرهنگیان درچارچوب ضوابط و مقررات برای انتخاب کادر مورد نیاز خود از این بانک اطلاعاتی نیز بهره خواهد برد. توجه توجه به منظور ثبت نام در فرم با استفاده از Internet Explorer ورژن ۸ یا ۹ استفاده نمایند یا Google Chrome و firefox اقدام نمایند و کد رهگیری دریافت نموده و از ثبت نام مجدد خودداری نمایند.


۲۵ تیر ۹۶ – گسترش دانشگاه فرهنگیان راه حل بحران کمبود نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش 

خبرگزاری خانه ملت: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون‌های استخدامی برای جذب نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش را روش صحیحی برای جبران کمبود معلم نمی‌داند.
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص سرعت گرفتن شیب بازنشستگی فرهنگیان در آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه طی ۷ تا ۸ سال آینده حدود ۴۰۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور بازنشسته می شوند با چالشی جدی در آموزش و پرورش روبرو خواهیم شد؛ لذا اگر برای آن از هم‌اینک چاره‌اندیشی نشود معضلات جدی به وجود می‌آید.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برنامه منظم و مدونی در رابطه به جایگزینی نیروی جدید به مجلس داده نشده، به همین دلیل این موضوع به دغدغه جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مبدل شده است.
وی با اشاره به جلسات برگزار شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش، اضافه کرد: اگر چه جلسات متعددی در این رابطه با مسئولان امر برگزار شده، اما هنوز برنامه آنها برای عبور از این معضل مشخص نیست.
سلیمی با بیان اینکه تعداد ورودی‌های کنونی آموزش و پرورش نمی‌تواند جبران‌کننده این خلأ باشد، اضافه کرد: آموزش و پرورش برای جذب نیرو با خلأ قانونی روبرو نیست و این وزارتخانه می‌تواند با گسترش دانشگاه فرهنگیان به جذب تعداد بیشتری نیرو اقدام کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای آموزش و پرورش باید با رویکرد تعهد، تخصص علمی و آگاهی به فوت و فن تدریس استخدام شوند، ادامه داد: متاسفانه اراده جدی در آموزش و پرورش برای حل این مشکل دیده نمی‌شود. از آنجا که دانشگاه فرهنگیان در جذب نیرو موفق نبوده، آموزش و پرورش سعی دارد از طریق آزمون استخدامی این خسران را جبران کند.

 


 

۱۹ تیر ۹۶ – آغاز تدریس ۱۳۵۰ دانش آموخته فرهنگیان از مهر ماه

خبرگزاری ایرنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: هزا و ۳۵۰ نفر از دانش آموختگان این دانشگاه از مهر ماه آتی سر کلاسهای درس حاضر می شوند.
سیدحسین مجتبوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهمن ماه امسال نیز ۷۷ نفر دیگر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به جرگه آموزگاران می پیوندند.
وی ادامه داد: ۵۲۸ نفر از این دانش آموختگان تحصیل کرده رشته های علوم تربیتی، الهیات، ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و مشاوره هستند. ۵۹۳ نفر دیگر نیز در رشته های علوم تربیتی تحصیل کرده اند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: ۲۲۹ نفر نیز که در مقطع کارشناسی پیوسته رشته های رشته های مشاوره، ادبیات، شیمی، ادبیات عرب و ارتباط تصویری تحصیل کرده اند سر کلاس درس می روند.
هم اکنون در خراسان رضوی دو پردیس دانشگاه فرهنگیان فعالیت دارند. مرکز تربیت معلم شهید بهشتی در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۱ با مجوز وزارت علوم به دانشگاه فرهنگیان ارتقاء یافت.

 

 


۴ تیر ۹۶ – دانشگاه فرهنگیان باید محور جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش باشد 

خبرگزاری خانه ملت : نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد بر اساس برنامه ششم توسعه باید استخدام‌های آموزش و پرورش عمدتا از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشد.
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی لازم در سال ۹۶، گفت: در حال حاضر هنوز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ وزارت مذکور تعیین تکلیف نشده‌اند از این رو ابتدا باید این افراد وضعیت مشخصی داشته باشند و سپس اقدام به برگزاری آزمون جدید شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تامین نیروی انسانی برای فعالیت در بنده آموزش و پرورش طبق اسناد بالادستی، اظهار کرد: اساسا بر اساس اسناد بالادستی خصوصا برنامه ششم توسعه باید استخدام‌های آموزش و پرورش عمدتا از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه احتمالا طی هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش در راستای بررسی آزمون‌های قدیم و جدید و حتی تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی برگزار خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس حتما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه‌های لازم را به مسئولان ارائه خواهند کرد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در شرایط کنونی باید اقدام به تبیین شرایط در خصوص نیروی انسانی مورد نیاز کند و در این راستا تدابیر خاصی برای تامین نیروی انسانی بیاندیشد تا در سال‌های آینده با مشکل جدی مواجه نشود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می‌شود.


 

۲۱ خرداد ۹۶ – جذب ۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در آزمون استخدامی امسال 

باشگاه خبرنگاران جوان : وزیر آموزش وپرورش گفت: تاریخ دقیقی برای آزمون استخدامی هنوز مشخص نبوده اما تعداد پذیرش از این طریق را حدودا هشت هزار فارغ التحصیل درنظر گرفتیم.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد زمان برگزاری آزمون استخدامی امسال و تعداد پذیرش در این دوره عنوان کرد: هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون امسال مشخص نکردیم اما قصد داریم تا قریب به هشت هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را به کار بگیریم.
وی ادامه داد: متقاضیان بعد از قبولی در قالب دوره ای یکساله  زیر نظر دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی معلمی می‌بینند سپس جذب و استخدام آموزش و پرورش خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش در مورد تعیین تکلیف شرایط سرپرستی در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: تعیین وضعیت سرپرست این دانشگاه و تصمیم گیری در این باره نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.
دانش آشتیانی در خصوص گزینه ای پیشنهادی برای ریاست دانشگاه اظهار کرد: فعلا آقای مهرمحمدی در پست سرپرستی دانشگاه مشغول فعالیت بوده و برای گزینه پیشنهادی نظری ندارم.
وی در رابطه با اعتراض دادستانی نسبت به تبرئه دخترش از اتهام قاچاق کالا که امروز در رسانه مطرح شده، بیان کرد: اطلاعی از این اعتراض و چگونگی آن ندارم و این مساله باید از طریق قانونی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.


 

۱۹ اردیبهشت ۹۶ – امسال ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند

خبرگزاری ایسنا : سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: امسال ۱۸ هزار دانشجو معلم ورودی سال ۹۲ این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و آماده جذب و خدمت در آموزش و پرورش می‌شوند.
به گزارش ایسنا، محمود مهرمحمدی در حاشیه سومین همایش ملی تربیت معلم در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته هم همین تعداد از فارغ‌التحصلیلان دانشگاه فرهنگیان از ورودی‌های سال ۹۱ جذب آموزش و پرورش شدند.
او گفت: بخشی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با جذب دانشجو معلم و از طریق کنکور سراسری انجام و بخش دیگر نیز با برگزاری دوره های مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی  آموزش و پرورش تکمیل می‌شود.
مهرمحمدی افزود: سال آینده حد اقل ۱۰ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری سال ۹۶  پذیرفته  می‌شوند و از ابتدای مهر سال ۹۶ نیز حدود ۲۵ هزار پذیرفته شده آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برای طی دوره‌های مهارت آموزی یک ساله  وارد این دانشگاه خواهند شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان به صورت محدود پیش بینی و اکنون ۲۷ کد رشته محل برای معلمان  شاغل در آموزش و پروش با مدرک کارشناسی پیش بینی شده است .
وی افزود: هم اکنون حدود یک دهم ظرفیت دانشگاه  فرهنگیان به دانشجویان ارشد اختصاص یافته که با افزایش این ظرفیت امکان پذیرش بیشتر دانشجو در این مقطع نیز فراهم خواهد شد .
مهرمحمدی با اشاره به بازنشسته شدن نزدیک به یکصد هزار معلم در دو سال آتی در آموزش و پرورش گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده حدود ۴۰ هزارنفر از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش به صورت مستقیم از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد و ما بقی این نیاز نیز می‌تواند  با استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها و تحت نظارت دانشگاه فرهنگیان تامین شود .

 


 

۲۷ فروردین ۹۶ – حقوق ۱۰ هزار استخدامی جدید مهرماه ۹۶ برقرار می‌شود

خبرگزاری فارس : سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص آخرین وضعیت ۱۰ هزار استخدامی جدید آموزش و پرورش، گفت: حقوق و ابلاغ این افراد از مهر ماه ۹۶ برقرار شده و دوره‌های آموزشی این افراد، اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می‌شود.
محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «کلاس و دوره‌های آموزشی ۱۰ هزار نیروی جدیدی که از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شدند، از چه زمانی آغاز می‌شود؟»، اظهار داشت: درباره شروع کلاس‌ها بنا داشتیم که از ۲۰ فروردین ماه ۹۶ کلاس‌ها آغاز شود اما چون اعلام اسامی، انجام مصاحبه و گزینش به طول انجامید، آخرین برآورد نشان می‌دهد از آغاز اردیبهشت ماه سال آینده دوره آموزشی را آغاز می‌کنیم.
وی افزود: در مهر ماه مطابق توافقی که با آموزش و پرورش شده است این دسته از پذیرفته شدگان وارد مدارس خواهند شد اما به شکلی که یکسال کماکان تحت نظر و تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان باقی خواهند ماند و با هدایت و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان، کار تدریس را انجام می‌دهند.
مهر محمدی با بیان اینکه در پایان یکسال کاری تدریس، آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار می‌شود و اگر در این آزمون موفقیت کسب کند، استخدام آنها در آموزش و پرورش قطعیت پیدا می‌کند، گفت: آزمون سنجش صلاحیت حرفه‌ای این دسته از پذیرفته شدگان بر اساس توافق‌ها در تابستان سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. ابلاغ این افراد از مهر ۱۳۹۶ آماده و حقوق آنها از مهر سال آینده برقرار می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پذیرفته شدگان از مهر ۹۶ وارد کلاس‌های درس می‌شوند و تحت نظر برنامه‌های هدایتی و حمایتی دانشگاه باقی خواهند ماند و کار و پروژه‌های خاصی را باید طبق برنامه دانشگاه انجام دهند؛ در پایان یکسال فعالیت در مدارس، در آزمون جامع صلاحیت حرفه‌ای شرکت و تکلیف آنها برای ادامه خدمت و کار یا احیانا عدم فعالیت مشخص خواهد شد.

 


 

۱۵ فروردین ۹۶ – ایجاد تعادل بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیازهای آموزش و پرورش

خبرگزاری خانه ملت: نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد راهکار رفع نگرانی کمبود معلم در مدارس، افزایش تعداد دانشجویان و ایجاد تعادل بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیازهای وزارت آموزش و پرورش است.
داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه تغییرات دو سال گذشته وزارت آموزش و پرورش در حوزه بازنشستگی نیروهای انسانی و روند افزایش این مهم موجب نگرانی شده است، گفت: بر این اساس مسئولان باید در مقابل روند افزایش بازنشستگان، تعادلی بین نیروهای ورودی‌ و بازنشستگان بوجود بیاورند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید کمبود نیروی انسانی را در درجه اول از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کند، اظهار کرد: در صورت نیاز مجدد به نیرو می‌توان بر اساس قانون کمبودها را از طریق جذب نیروی حق التدریس رفع کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تامین نیروی انسانی در دستورکار قرار دهد تا در آینده با مشکل مواجه نشود، ادامه داد: یکی از راهکارها برای رفع این مهم، افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ایجاد تعادل بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیاز آموزش و پرورش است تا بتوان از بروز مشکل در آینده جلوگیری کرد.
بررسی برنامه ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
محمدی تصریح کرد: دستگاه عظیم آموزش و پرورش در حوزه ساماندهی نیروی انسانی قابل مقایسه با سایر وزاتخانه‌های دیگر نیست از این رو مسئولان این وزارتخانه برنامه مربوط به ساماندهی نیروهایشان را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کنند تا پس از بررسی، بتوان تعادلی در این عرصه ایجاد شود.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتما در سال جاری طی جلسه‌ای با وزیر و معاونان آموزش و پرورش این موضوع بررسی خواهد خواهد شد تابتوان این مهم را برطرف کنیم.


 

۳۰ بهمن ۹۵ – جذب هیئت علمی قوی در دانشگاه فرهنگیان ضروری است 

خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جذب هیئت علمی قوی در دانشگاه فرهنگیان ضروری است.
به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی عصر جمعه در جمع کارشناسان و کارشناس مسئولان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار داشت: رسالت دانشگاه فرهنگیان بسیار سنگین است چرا که تربیت نیرو برای بزرگترین دستگاه کشور را برعهده دارد.
وی افزود: خروجی این دانشگاه خود مسئول تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز در همه بخش‌های جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: نیرویی که وظیفه تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز کشور را بر عهده دارد خود باید در همه حوزه‌ها توانمند باشد.
کرمی خاطر نشان کرد: جذب هیئت علمی قوی در دانشگاه فرهنگیان از جمله مواردی مورد نیاز این دانشگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه تزریق نیروهای متخصص به آموزش و پرورش را دارد بیان کرد: ما نیز تلاش می‌کنیم که بتوانیم تا حدتوان مشکلات پیش روی دانشگاه فرهنگیان استان تلاش کنیم.


خبر ۲۸ شهریور ۹۵: اعلام نتایج مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش (منبع: cfu.ac.ir)

ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و با آرزوی توفیق برای همه کسانی که نخستین بار جامه خدمت معلمی به تن می کنند، بدین وسیله به اطلاع مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش می رساند نتایج نهایی ارزشیابی پایانی دوره مهارت آموزی حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ به اطلاع ذینفعان خواهد رسید. همچنین زمان و چگونگی دریافت گواهی پایان دوره متعاقباً اعلام می گردد.


۲۷ شهریور ۹۵ – سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان: در برخی از رشته‌محل‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: در برخی از رشته‌محل‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.
حسن پیریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: به منظور رسیدن به توازن نیروی انسانی در برخی رشته‌محل‌ها در استان نیاز است از طریق آزمون‌های استخدامی و کنکور سراسری پذیرش داشته باشیم.
وی ادامه داد: در استان در برخی رشته‌محل‌های دوره ابتدایی و رشته‌محل‌های دوره دبیرستان با کمبود نیرو مواجه‌ایم و این در حالیست که استان‌های دیگر در این دو مورد دارای مازاد نیرو هستند.
پیریایی بیان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده برای رسیدن به توازن نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ سهمیه استان افزایش یابد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان تأکید کرد: برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ باید ورودی کنکور دانشگاه فرهنگیان به نحو چشمگیری افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۲۹ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: همچنین امسال برای اولین بار ۵۸۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان لرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 


 

۲۳ شهریور ۹۵ – فراخوان بکار گیری دانشجویان معلمان ورودی سال ۹۱ سهمیه استان کردستان

خبرگزری پانا : از سوی معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان فراخوان بکارگیری دانشجو معلمان ورودی سال ۹۱ سهمیه استان کردستان به جز رشته علوم تربیتی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اعلام شد .
به گزارش پانا کردستان ،طالب محمدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان کردستان با اعلام این خبر گفت : در اجرای مجوز  شماره ۹۸۴۴۵ – ۹/۶/۹۵ وزارت آموزش و پرورش این اداه کل در نظر دارد از تعدادی از دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال ۹۱  که تا بهمن فارغ التحصیل می شوند به صورت حق التدریس ( اضافه تدریس ) استفاده کند .
وی با اشاره به زمان سازماندهی این افراد گفت : سازماندهی دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال ۹۱ سهمیه استان کردستان به استثنای رشته علوم تربیتی که قبلا سازماندهی شده اند ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۳/۶/۱۳۹۵ در سنندج ، دبیرستان نمونه دولتی امام شافعی واقع در خیابان اکباتان کوچه اداره برق  انجام می شود .
به گفته وی دانشجویان باید شخصا راس  ساعت مقرر در محل اعلام شده حضور بهم رسانند و مسئولیت عدم حضور آنها بر عهده دانشجویان خواهد بود .


۱۷ شهریور ۹۵ – کمبود نیروی انسانی خلائی جدی در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان را خلائی جدی دانست و افزود: این خلاء در استان مرکزی بروز بیشتری دارد، اما همدلی و همراهی دست اندرکارن و دانشجویان موجب قوت قلب و راهگشای ایده‌های جدید است.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر سعید فخاری در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان شهیدباهنر اراک گفت: مرکز مشاوره پردیس شهید باهنر اراک همراه با چشم‌انداز و فضای سبز تعبیه شده است، همچنین دارای سه اتاق شامل اتاق پزشک، مشاوره فردی و مشاوره گروهی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به چنین مراکزی نیاز واقعی داشت و نبود آن یک خلاء بود، افزود: یک مولفه برای تربیت معلم نمونه تامین سلامت روانی وی است.
وی تصریح کرد: باید فضایی جهت تامین شاخصه‌های اصلی یک معلم همراه با توانمندی‌های عزت نفس، خودباوری، خویشتن‌داری و خودکنترلی ایجاد می‌شد و از جهت دیگری دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی شبانه‌روزی است از این رو یکی از مولفه‌های لاینفک آن می‌تواند حمایت روانشناختی و مشاوره‌ای به دانشجویان باشد.
رئیس پردیس پسرانه شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان اراک  در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر در پردیس شهید باهنر ۹۷۰ دانشجوی پیوسته و در پردیس دخترانه زینب کبری(س) ۵۷۰ دانشجوی پیوسته، همچنین ۲۵۰ دانشجوی ناپیوسته در اراک مشغول به تحصیل هستند که کلاس‌های درس دانشجویان پیوسته از شنبه تا چهارشنبه و دانشجویان ناپیوسته روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دایر است.
فخاری میزان اعتبار مرکز مشاوره مذکور را ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، مسئول فنی مرکز مشاوره پردیس شهید باهنر اراک گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر و زیربنای حدود ۱۲۰ متر در یک طبقه ساخته شده است.
مجتبی محمدی فراهانی افزود: مرکز مشاوره دانشگاه فرهنگیان از دو سال قبل آغاز به کار کرده است، اما امسال به همت مدیریت دانشگاه و حمایت‌های سازمان مرکزی ساختمان مجزا برای این مهم احداث شده است.
وی آمار مراجعه دانشجویان در این دو سال به مرکز مشاوره را حدود هزار و ۳۰۰ جلسه مشاوره و تعداد مراجعه کنندگان بیرونی را حدود ۱۲۰ مراجعه عنوان کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این مرکز در حال حاضر دارای چهار نیروی متخصص در زمینه مشاوره و روانشناسی است که خدماتی همچون مشاوره‌های عاطفی روانی در زمینه‌های افسردگی، اضطراب، کم‌رویی، خدمات مشاوره شغلی و ایجاد انگیزه شغلی، ارتباط شغل با مشاغل دیگر و ایجاد رضایت شغلی در دانشجویان و خدمات مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته، هدایت تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی، شیوه‌های مطالعه و ادامه تحصیل، همچنین در مشاوره‌ خانوادگی در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، ازدواج، زوج‌درمانی، و مشاوره‌های خانوادگی ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی در زمینه مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، مهارت‌های فردی و نشست‌های تخصصی در زمینه‌های خودشناسی، خودآگاهی و افزایش اعتماد به نفس از دیگر خدمات این مرکز خواهد بود.
محمدی تصریح کرد: تاکنون هزینه‌ای از هیچ کدام از مراجعین دریافت نشده است، اما امکان دارد که بنا بر سیاست‌های دانشگاه امسال از مراجعین خارج از دانشگاه هزینه‌هایی دریافت شود.

 


 

۱۱ شهریور ۹۵ – تعیین زمان انجام مصاحبه معرفی‌شدگان رشته‌های موردنیازآموزش وپرورش

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش از تعیین تاریخ و زمان انجام مصاحبه اختصاصی معرفی‌شدگان رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش برای سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار چهاربند بااشاره به تقویم زمان بندی آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ گفت: بررسی صلاحیت های عمومی و مصاحبه اختصاصی معرفی شدگان دو برابر ظرفیت رشته های مورد نیا ز آموزش و پرورش ازدهم  تا نوزدهم شهریورماه در پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی انجام می شود.
وی افزود: معرفی شدگان به منظور اطلاع دقیق از تاریخ، زمان، مکان و گروه بندی انجام مصاحبه به تارنمای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی www.srttu.edu و تارنمای پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان (مراکز مجری مصاحبه ) مراجعه کنند.
چهاربند تصریح کرد: همچنین براساس جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه مورخ ۲۰/۸/۱۳۹۴ به شماره ابلاغی ۱۱۱۳۶۱/ت ۵۲۴۰۰هـ مورخ ۲۵/۸/۱۳۹۴ ، هریک از داوطلبان معرفی شده  برای هزینه مصاحبه وبررسی صلاحیت های عمومی، باید مبلغ دویست و سی هزارریال به شماره حساب درآمدهای  اختصاصی  اداره کل آموزش وپرورش استان که اعلام خواهد شد ، واریز کرده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.
رئیس مرکزبرنامه ریزی منابع انسانی وفناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت موضوع و انجام بهینه مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان، از اداره کل آموزش و پرورش همانند سنوات گذشته تمهیدات لازم را جهت برگزاری مطلوب مراحل مصاحبه در نظر بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: نتایج مصاحبه اختصاصی حداکثر تا آخروقت اداری روز شنبه مورخ ۲۰ شهریورماه ۹۵ خواهد بود.


 

۱۰ شهریور ۹۵ – مصاحبه با ۲۴۰۰ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان در خوزستان 

خبرگزاری مهر: اهواز ـ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مصاحبه با ۲ هزار و ۴۰۰ داوطلب پذیرفته شده دو برابر ظرفیت مرحله اول دانشگاه فرهنگیان از جمعه دوازدهم شهریوماه جاری آغاز می شود.
محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور یک هزار و ۶۷۸ نفر داوطلب مرد و ۷۱۸ نفر داوطلب زن در مرحله نخست، اظهار کرد: از تعداد اعلام شده، حدود ۳۵۹ نفر زن و ۸۳۹ نفر مرد برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهند شد.
وی توضیح داد: با توجه به تعداد داوطلبان و براساس مصوبه کمیته نیروی انسانی اداره کل، مصاحبه با پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و انجام آزمایشات اولیه پزشکی از جمعه دوازدهم شهریورماه جاری در محل پردیس های رسول اکرم برای داوطلبان پسر و مرکز فاطمه زهرا برای دختران انجام می شود.
به گزارش مهر، داوطلبان باید مبلغ ۲۳ هزار تومان بابت معاینات پزشکی، انجام مراحل گزینش و مصاحبه به شماره حساب ۲۱۷۳۱۲۲۳۴۷۰۰۵ بانک ملی به حساب خزانه آموزش و پرورش به نام خدمات آموزشی و فرهنگی واریز کنند.


 

۱۰ شهریور ۹۵ – ۱۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند

نسیم آنلاین : علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت هفته دولت در رسانه ملی حضور یافت، اظهار داشت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی دارد، زیرا مدارس دولتی مخاطب عامه مردم هستند.
تحصیل ۸۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی
وی با اشاره به درصد حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی، خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۱۱ یا ۱۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.
فانی با بیان اینکه باید با انجام یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده تعداد مدارس خاص و غیردولتی کاهش پیدا کند تا جامعه دانش‌آموزی در یک محیط متعارف‌تر تحصیل کنند، گفت: در کشورهای دیگر نیز دانش‌آموزان تیز هوش و حتی دانش‌آموزان استثنایی در یک مدرسه با یکدیگر تحصیل می‌کنند که اکنون در وزارت آموزش و پرورش این کار تحت عنوان طرح تلفیقی انجام می‌شود.
پوشش ۸۴ هزار دانش‌آموز در طرح شهاب
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح شهاب در مدارس عادی دولتی، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ طرحی را تحت عنوان «طرح شهاب» ایجاد کردیم و در این روش دانش‌آموزانی که از بهره هوشی بالاتر از میانگین برخوردار هستند در همان مدرسه با نظارت و هدایت رشد داده می‌شوند.
وی افزود: در سال جاری ۸۴ هزار دانش‌آموز تحت طرح شهاب قرار گرفتند؛ همچنین بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ طرح شهاب را فراگیر می‌کنیم.
وی ادامه داد: در سال ۹۴ از هر استانی دو مدرسه به صورت آموزشی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند؛ در رابطه با مدارس تیزهوشان این نکته قابل توجه است که  شاخص‌ها را به سمت جهانی هدایت کنیم؛ در شاخص‌های جهانی از هر ۱۰۰ دانش‌آموز، ۳ دانش‌آموز به عنوان تیزهوش مطرح هستند.
روستا مرکزی، خوابگاه مرکزی و شبانه‌روزی برای جذب دانش‌آموزان در روستاها
فانی با مقایسه مدارس دولتی و غیردولتی عنوان کرد: در بدنه کلان وضعیت مدارس دولتی بهتر است؛ یکی از سیاست‌های جدی ما در دولت یازدهم عدالت آموزشی بوده است؛ یکی عدالت کمی و دیگری عدالت کیفی که ما می‌توانیم به جدیت بگوییم که هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن تمکن مالی از تحصیل باز نمانده است.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه داریم که تنها یک دانش‌آموز و یک معلم دارد، اما در دوره متوسط اول و متوسطه دوم اینگونه نیست زیرا درس‌ها تخصصی می‌شود.
وی تصریح کرد: در مناطق کم جمعیت نمی‌توانیم مدرسه دوره متوسطه تأسیس کنیم که در این خصوص چند روش داریم؛ نخستین روش روستا مرکزی و خوابگاه مرکزی است و روش دیگر ایجاد مدارس شبانه‌روزی است که هم خوابگاه و هم تغذیه دانش‌آموزان تأمین می‌شود.
پوشش ۸ هزار مدرسه در طرح تعالی مدرسه
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع کیفیت در مدارس خاطرنشان کرد: در بعد کیفیت راه طولانی در پیش داریم و برای اینکه کیفیت مدارس را ارتقاء دهیم عوامل نیازمند است که نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی، مدیریت آموزشی و موارد دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی افزود: یک روشی را در دو سه سال اخیر در دولت یازدهم تحت عنوان «طرح تعالی مدرسه» شروع کرده‌ایم که تاکنون ۸ هزار مدرسه تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: مدیریت مدرسه و مدیریت آموزشی در این طرح تقویت می‌شوند تا کیفیت مدارس افزایش یابد؛ این طرح تبدیل به یک برنامه شده است و ما امسال مدارس بیشتری را زیر پوشش می‌بریم؛ در مجموع این موارد گام‌هایی برای عدالت بخشی و کیفیت آموزش است؛ اگر مدیریت مدارس از تخصص و انگیزه لازم برخوردار باشند می‌توانیم امیدوار باشیم که کیفیت کار افزایش پیدا می‌کند.
تاکنون ۱۱ میلیون دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام شدند
فانی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان در مدارس و میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان تاکنون، گفت: در سال تحصیلی آینده حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور خواهیم داشت و این تعداد دانش‌آموزان ثبت نامشان یک فعالیت است و خانواده‌ها می‌گذارند نزدیک مهر ماه و یا حتی بعد از مهر تا این کار را انجام دهند.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون دانش‌آموز ثبت نام کرده‌اند و هنوز ۲ میلیون دانش‌آموز ثبت نام نکرده‌اند؛ یک سیستمی داریم تحت عنوان «سیستم سناد» که روزانه تعداد دانش‌آموزان را رصد می‌کنیم؛ بنابراین ثبت نام دانش‌آموزان یک پروژه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن کلاس‌های درس در کشور، گفت: در سال ۱۳۹۵، ۵۵۰۰ کلاس درس نوساز به مدارس اضافه می‌شود که تا پایان سال این رقم به ۱۱ هزار کلاس درس خواهد رسید.
خداحافظی با ۵۰ هزار بخاری نفتی دیگر تا مهر
وی با انتقاد از اینکه در طرح مسکن مهر نوعا مدرسه تعبیه نشده است، عنوان کرد:  ساماندهی نیروهای انسانی از مسایل مهمی است که وزارت خانه مبادرت به انجام آن می‌کند؛ امسال استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس را پیش گرفتیم و تا مهر ماه با ۵۰ هزار بخاری‌ نفتی دیگر در مدارس خداحافظی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: امسال ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.
فانی در پایان در خصوص موفق‌ترین عضو کابینه دولت یازدهم، گفت: جناب آقای ظریف جزو بهترین‌ها هستند؛ آقای طیب نیا نیز به نظر من بسیار موفق هستند.

 

 


۲۵ مرداد ۹۵ – پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم از طریق آزمون سراسری سال ۹۵

خبرگزاری فارس: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از پذیرش ۱۰ هزار دانشجومعلم از طریق آزمون سراسری سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی از طریق آزمون سراسری سال ۹۵ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده خطاب به داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستند، آمده است: بر اساس موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش برای تأمین بخشی از نیاز نیروی انسانی آموزشی و پرورشی خود، از میان شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ که مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شده‌اند،  تعداد ۱۰ هزار دانشجوی متعهد خدمت در رشته‌های مورد نیاز، (در مشاغل آموزشی و پرورشی ) جذب می‌کند.
داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اطلاعیه‌های اصلاحی سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق سایت آن سازمان اعلام خواهد شد مراجعه نمایند.
تذکر: به داوطلبان متقاضی رشته‌های آموزش و پرورش توصیه می‌شود انتخاب رشته‌های خود را به روزهای آتی انتقال دهند.

 


۲ تیر ۹۵ – امسال ۱۷۶۰۰ نفر در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در طول سال جاری در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های بخش سلامت خراسان شمالی به خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در وزارت بهداشت استخدام می‌شوند.
وی افزود: اساسا اولویت این استخدام‌ها در وزارت بهداشت مربوط به گروه‌های مختلف پرستاری و فنی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: توجه این وزارتخانه در استخدامی‌ها، به‌کارگیری نیروهای مناطق محروم است.
وی همچنین از بازنشستگی حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: کمبود بخشی از نیروهایی که از این وزارتخانه بازنشسته می‌شوند از طریق استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید جبران خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به اجرای بیمارستان‌های ۳۲۰ تختخوابی بجنورد و ۲۰۰ تختخوابی شیروان گفت: نیروهای موردنیاز این بیمارستان‌ها از طریق این وزارتخانه تامین خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این بیمارستان‌ها پس از تحویل به تجهیزات پزشکی موردنیاز مجهز خواهند شد.
وی با اشاره به طرح‌های مختلف بخش سلامت در خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، امکانات بخش درمانی و سلامت خراسان شمالی ارتقا یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور افتتاح هفت طرح سلامت خراسان شمالی به این استان سفر دوروزه‌ای داشت.
این طرح‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال و زیربنای ۱۳ هزار متر اجراشده است.

 


 

۱ تیر ۹۵ – آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان در انتظار پاسخ دولت

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون جامع ویژه دانشجو معلمان ورودی ۹۱ برای برگزاری، در انتظار پاسخ دولت است.
نعمت الله موسی پور معاون دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص وضعیت برگزاری آزمون جامع برای دانشجو معلمان ورودی ۹۱ گفت: پیش از این قرار بود این آزمون تحت عنوان ارزشیابی صلاحیت معلمین در مرداد ماه برگزار شود اما به دلیل مسائل حقوقی در حال حاضر منتفی است.
وی ادامه داد: برای برگزاری این آزمون با بخش حقوقی دولت مذاکراتی انجام شده تا شرایطی برای ایجاد آزمون فراهم شود اما با توجه به زمانی که داریم اجرایی شدن آزمون برای دانشجو معلمان ۹۱ مشکل به نظر می رسد.
موسی پور عنوان کرد: البته برگزار نشدن آزمون جامع برای دانشجو معلمان به معنای لغو آزمون جامع برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال گذشته نیست و برگزاری آزمون برای افراد مذکور به قوت خود باقی است.
معاون دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دلیل اصلی برگزار نشدن آزمون جامع برای دانشجو معلمان تفسیرهای متفاوتی است که در بحث صلاحیت گزینش مطرح است.
وی ادامه داد: برخی بر این عقیده هستند که دانشجو معلمان به دلیل آنکه مدرک خود را در دانشگاه فرهنگیان اخذ می کنند صلاحیت لازم برای ورود به حرفه معلمی را دارند و گزینش و آموزش در این دانشگاه برای وارد شدن به بازار کار کافی است اما برخی بر این عقیده هستند که علاوه بر آموزش در دانشگاه فرهنگیان نیازمند برگزاری آزمون جامعی هستیم تا صلاحیت ورود افراد به حرفه معلمی تعیین شود براین اساس تصمیم گیری قطعی به بخش حقوقی دولت واگذار شده و منتظر پاسخ دولت برای برگزاری یا عدم برگزاری آزمون هستیم.
موسی پور اظهار داشت: با وجود آنکه زمان کافی برای برگزاری آزمون جامع برای دانشجو معلمان ورودی ۹۱ وجود ندارد اما همچنان امیدواریم این مسئله به زودی روشن شود.
معاون دانشگاه فرهنگیان در خصوص پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته یادآور شد: بحث مصاحبه آزمون جامع آنها در حال برگزاری است و بخش های دانشی، عملکردی و کتبی نیز در مرداد ماه برگزار می شود.


 

 

 

۲۶ خرداد ۹۵ – پذیرفته شدگان آزمون استخدامی باز هم باید در آزمون جامع شرکت کنند

خبرگزاری میزان: معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:پذیرفته شدگان آزمون استخدامی باید در آزمون جامع که مرداد ماه برگزار می شود،‌شرکت کنند.منابع مورد مطالعه تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.
پذیرفته شدگان آزمون استخدامی باز هم باید در آزمون جامع شرکت کنند +ضوابط و محتوای منابعنعمت الله موسی پور درگفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در پاسخ به این پرسش که آیا پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که هم اکنون در حال گذراندن دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان هستند، باید در آزمون جامع شرکت کرده و پذیرفته شوند، اظهار  کرد: آزمون جامع برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مردادماه برگزارمی شود.
وی افزود: آزمون جامع متشکل از آزمون کتبی و مهارتی است که در بخش آزمون کتبی دو درس در هر رشته امتحان گرفته خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: دو تا سه موضوع در دروس  مختلف مد نظر است وپذیرفته شدگان باید توان ومهارتهای مربوط به شغل معلمی را کسب کرده باشند.
موسی پور ادامه داد: سه جنبه در بحث شایستگی های حرفه ای و دو موضوع درسی مد نظر است و در آزمون شفاهی از فرد می خواهیم تا در موقعیت های پیش بینی شده اقدام به تدریس کند که سه داور در رشته علوم تربیتی رشته تخصصی فرد و معاون پردیس یا رئیس گروه کارورزی‌،نحوه تدریس را ارزیابی کرده ودر رابطه با عملکرد فرد در شغل معلمی قضاوت می کنند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: آزمون کتبی،‌دانش و عملکرد فرد را می سنجند که در مرداد ماه برگزار خواهد شد اما اینکه محتوای آن شامل چه مواردی است هنوز مشخص نیست و هم اکنون در حال تهیه چارچوب سنجش هستیم و تا انتهای هفته آینده آن را منتشر خواهیم کرد.
موسی پور گفت: چارچوب سنجش در رابطه با دروسی است که افراد باید مطالعه کنند یعنی به آنها می گوییم که چه مفاد و موضوعاتی را برای آزمون جامع مد نظر بوده و منابع را نیز اعلام خواهیم کرد تا از هم اکنون اقدام به مطالعه کنند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان در خصوص اینکه اگر افراد در آزمون جامع پذیرفته نشوند،‌نمی توانند به شغل معلمی راه یابند،اظهار کرد: اگر فردی در آزمون پذیرفته نشد،‌ به فاصله یک هفته مجددا از او آزمونی گرفته می شود؛ تمام افراد چه در آزمون جامع پذیرفته شوند و چه پذیرفته نشوند از سوی دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهند شد و این وزارتخانه است که بر اساس نمره افراد تصمیم می گیرد تا آنها به شغل معلمی وارد شوند یا اینکه با آنها تسویه حساب خواهد کرد.

 


 

۲۲ خرداد ۹۵ – دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شوند

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ۱۸ هزارنیروی آموزش دیده برای حرفه معلمی امسال وارد بازارکار می شوند.
احمدعابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید گفت: همانطور که قبلا هم اشاره شده بود نیروهای آموزش دیده در دانشگاه فرهنگیان امسال به حرفه معلمی مشغول می شوند.
وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ هزار نیروی جدید در مدارس مشغول به تحصیل می شوند که این تعداد به دو شکل ۱۴  هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و قریب به چهار هزار نفر دیگر نیز از افرادی هستند که سال گذشته در آزمون استخدامی پذیرفته شده و دوره های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده اند.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: تاکنون هیچ نیروی جدیدی به آموزش و پرورش اضافه نشده و نیروهایی که از قبل برای حرفه معلمی پیش بینی شده بودند،ساماندهی می شوند.
عابدینی بیان کرد : برای اینکه این ۱۸ هزار نیرو امکان حضور در مدارس را داشته باشند بایستی مجوز فعالیت صادر شود که اکنون مراحل اولیه آن انجام شده است.
وی اظهار کرد : ۱۸ هزار نیرویی که به خدمت آموزش و پرورش در می آیند به صورت پیمانی استخدام می شوند هم چنین ممکن است نیروهایی نیز به صورت حق التدریس فعالیت داشته باشند که هنوز تعداد آن مشخص نیست.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش افزود: پس از آنکه وضعیت نقل و انتقالات و بازنشستگان به طور کامل روشن شود ،کمبود نیروی انسانی از طریق به خدمت گرفتن نیروهای حق التدریس جبران شده و تعداد آن ها به طور دقیق اعلام می شود.

 


 

 

ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان معلمان تا ۳ سال بعد از خدمت

خبرگزاری دانشجو : دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت دانشجویان معلمانی که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، گفت: متاسفانه با نزدیک شدن به زمان دانش آموختگی نخستین گروه از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، همچنان شاهد ابهامات جدی در خصوصی وضعیت استخدام و ادامه تحصیل دانشجو معلمان ورودی ۹۱ پس از فراغت از تحصیل هستیم که آینده حرفه‌ای دانشجویان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
وی افزود: بر اساس اظلاعاتی که به دانشجویان داده شده، دانشگاه در صورتی که تمام تلاش خود را بکار بندد تنها موفق به دانش آموختگی ۱۳ هزار نفر از ۲۲ هزار ورودی سال ۹۱ تا پایان شهریور ماه ۹۵ خواهد شد و بقیه دانشجو معلمان باید نیم سال اول سال تحصیلی را در دانشگاه بگذارنند. این بدان معنی است که این افراد که غالبا دانشجویان رشته‌های دبیری هستند باید تا سال تحصیلی ۹۶-۹۷ بلا تکلیف بمانند.
این دانشجو ادامه داد: از سوی دیگر برداشت‌های غیر قانونی از حقوق دانشجو معلمان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نشان داده که تنها با چند تبصره و بخشنامه داخلی براحتی می‌توانند قانون را نقض کنند و این شائبه را بوجود آورده است که براحتی می‌تواند از ادامه پرداخت حقوق به آنان خوداری کرده  یا در خوشبینانه‌ترین حالت اقدام به پرداخت حقوق بر اساس مدرک دیپلم کنند نه کارشناسی. دقیقا مثل معلمان مظلوم حق التدریس که سالهاست مورد استثمار آموزش و پرورش هستند.
این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: بحث منع ادامه تحصیل دانشجو معلمان نیز یکی دیگر از دغدغه‌های دانشجو معلمان است؛ ۹ خرداد ماه جاری موسی پور، معاون آموزشی دانشگاه اعلام کرد «این موضوع در حیطه اختیارات دانشگاه نیست و اجازه اتخاذ یا صدور حکم در این زمینه را ندارد، اما دانشگاه از مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کسب تکلیف کرده است. در این راستا به ما اعلام کردند که؛ دانشجو معلمان متعهد خدمت، باید به محل خدمت خودشان مراجعه کنند و به خدمت مشغول شوند و پس از سه سال خدمت می‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند. این لزوم به این معناست که آنها نمی‌توانند از دانشگاه مدرکی برای ادامه تحصیلی دریافت کنند، به عبارت دیگر دانشگاه از صدور گواهی و مدرک برای ارائه به دانشگاه های دیگر منع شده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ما فقط می‌توانیم گواهی فارغ التحصیلان را به آموزش و پرورش اعلام کنیم و  در عمل ما به همه دانشجو معلمان چه نخبگان و چه دانشجویان عادی باید اعلام کنیم از صدور گواهی تحصیلی برای ارائه مدرک جهت ادامه تحصیل آنها معذوریم».
وی یادآور شد: بر این اساس حتی دانشجویان نخبه و دارای عناوین و مقامات کشوری هم امکان ادامه تحصیل را تا ۳ سال بعد از خدمت خود ندارند، بنابراین دانشجویان رشته‌های دبیری که نیازمند اصلی ادامه تحصیل در دوره‌های ارشد هستند و تا سال ۹۶-۹۷ به سر کلاس نمی‌روند، باید حدود ۴ سال تا صدور گواهی پایان تحصیل خود صبر کنند. این در حالیست که ماده ۴ قانون متعهدین بخدمت مصوب سال ۶۹ بوضوح روشن می‌کند صدور گواهی تاییدیه تحصیلی فقط برای ادامه تحصیل دانشجو معلمان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش صادر می‌شود.
این دانشجو خاطر نشان کرد: براستی هدف آموزش و پرورش از منع ادامه تحصیل دانشجو معلمان چیست؟ آیا یک اضافه حقوق ناچیز که با ارائه مدرک بالاتر صورت می پذیرد، این چنین مسئولان آموزش و پرورش را به وحشت انداخته است؟ اضافه حقوقی که یک هزارم حقوق و مزایای برخی ارگان های دولتی هم نمی شود. آیا زمان آن نرسیده  که میان دیگر کارمندان دولت که چه دیپلمه باشند و چه دارای فوق دکتری یک کار را انجام می‌دهند و یک جور با مردم برخورد می‌کنند، با معلمانی که وظیفه تربیت آینده سازان این کشور را بر دوش دارد، تفکیک قائل شد؟ چگونه می‌توان به این تناقض پاسخ داد؟ وزیری که در بحث تضمین کیفی معلمان در سیمای ملی حتی به چهره و قد معلمان اشاره می‌کند و وعده می‌دهد از ورود معلمان زشت و کوتاه قد به آموزش و پرورش جلوگیری می‌کند امروز جلوی و رشد و بالندگی علمی آنان را می‌گیرد
وی یادآور شد: معلمانی که قرار بود با ورود به چرخه آموزشی کشور طوفانی به پا کنند و ساختار سنتی و عقب مانده آموزش و پرورش را ویران سازند و یک آموزش و پرورش نوین ایرانی- اسلامی برای تربیت انسان برتر را بسازند، امروزه باید مثل معلمان خسته سالهای گذشته بجای تلاش برای تعالی دانش آموزان خود به سوگ انواع مشکلات و مصایبشان بنشینند. چه کسی پاسخ این ستم ناجوانمردانه را خواهد داد؟ آیا این همان اجرای دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان نسبت به مسئله اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم توجه به نیازهای دانشجو معلمان است.
دانشجوی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان اولین حرکت جدی برای تحول بنیادین در ساختار آموزش و پرورش عقب مانده و سنتی کشور است. مسئولان دولت تدبیر و امید باید بدانند ننگ شکست دانشگاه فرهنگیان تا ابد بر پیشانی آنان باقی خواهد ماند .این مسئله مثل روز روشن است که شکست و عدم توفیق دانشگاه فرهنگیان به معنای تیر خلاص به ساختار تربیت معلم است. تربیت معلمی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است. مطمئنا انحلال دانشگاه فرهنگیان تنها موجبات شادی مخالفان سرسخت تربیت معلم را در پی خواهد داشت و هیچ سود دیگری ندارد.

 


 

۴ خرداد ۹۵ – لزوم جذب دانشجو به عنوان معلم در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان: یک کارشناس تعلیم و تربیت پیشنهاد کرد که بحث «دبیری» از دانشگاه فرهنگیان حذف شود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس نجار کارشناس تعلیم و تربیت در خصوص وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: فعلاً در آموزش و پرورش توازنی برای ورود و خروج نیروی انسانی وجود ندارد و دلیل آن هم این است که ورودی‌ها نسبت به خروجی‌ها کمتر است.
وی ادامه داد: ورودی‌های آموزش و پرورش تا قبل از اینکه دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود در سال‌های دور از طریق جذب در تربیت معلم انجام می‌‌شد که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال این اتفاق نیفتاد و ورودی نداشتیم؛ بر این اساس مدارس شروع به جذب معلم کردند و مشکلاتی مانند نیروهای آزاد، نیروهای پیش دبستانی و مربیان بهداشت برای آموزش و پرورش ایجاد شد.
نجار با اشاره به تغییر ساختار و دوره‌های تحصیلی در آموزش و پرورش، گفت: وقتی نظام ۳-۳-۶ اجرا شد، یک پایه به دوره ابتدایی اضافه شد و دوره‌ راهنمایی و دبیرستان به عنوان دوره اول و دوره دوم متوسطه نامیده‌ شدند.
این کارشناس تعلیم و تربیت اضافه کرد: در آن زمان یک چالش نیروی انسانی برای دوره ابتدایی ایجاد شد که معلم بسیار کم بود و از طرف دیگر در در دوره متوسطه به دلیل خالی شدن یک پایه، معلم‌‌ها مازاد شده بودند و از دبیری به معلمی نمی‌آمدند زیرا کلاس و ساعت کاری آنها فرق می‌کرد و در نهایت، توازن نیروی انسانی در ابتدایی و متوسطه به‌هم ریخت.
وی با بیان اینکه اتفاقی که باید می‌افتاد این بود که دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود و متناسب با نیازها نیرو تربیت کند که متاسفانه در این خصوص درست برنامه‌ریزی نشده است، افزود: به دلیل اینکه در مقطع ابتدایی نیرو نیاز داریم باید برای این مقطع نیرو پرورش دهیم، اما تمام کسانی که متقاضی هستند تمایل دارند در مقطع متوسطه باشند تا ابتدایی.
نجار گفت: اشتباهی که رخ داد این بود که علی‌رغم اینکه مقطع متوسطه نیرو نیاز ندارد، در مقطع متوسطه نیز افرادی را جذب کردند و برای نمونه در رشته شیمی، زیست و غیره افرادی که جذب شده‌اند دوباره در متوسطه مازاد می‌شوند و در ابتدایی نیز کارایی ندارند و دوباره ورودی‌ها با خروجی‌ها توازن ندارند.
این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه اعتقاد داریم باید با توجه به نیاز آموزش و پرورش، نیرو تربیت شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم به طور کل بحث «دبیری» از دانشگاه فرهنگیان حذف شود و وقتی جذب این دانشگاه می‌شود، عنوان «معلم» داشته باشد یعنی فقط آموزش ابتدایی و پیش‌دبستانی تدریس شود.
وی تأکید کرد: باید همه افراد که به دانشگاه فرهنگیان می‌آیند به عنوان «معلم» استخدام شوند و بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه معلمی برای اینکه بتوانیم نیروهای مقطع متوسطه را تأمین کنیم،اجازه داشته باشند به مقطع دیگر بروند به شرطی که ادامه تحصیل بدهند و با توجه به تلاش خود فوق لیسانس گرفته و وارد مقطع متوسطه شوند.
نجار یادآور شد: این افراد ۵ تا ۷ سال در مقطع متوسطه اول بوده و بتوانند ۸ سال پایان کار خود را  نیز به مقطع متوسطه دوم بروند؛ به این ترتیب یک معلم از ابتدای ورود، نامش معلم است و از آن طرف هم، وقتی فردی را دبیر می‌نامیم که مقطع ابتدایی و نیز دوره اول و دوم متوسطه را طی کرده است.
این کارشناس تعلیم و تربیت گفت: اولین ورودی دانشگاه فرهنگیان سال ۹۱ بود و خروجی آن مربوط به سال ۹۵ می‌شود؛ بنابراین باید برای سری های جدید، برنامه‌ریزی دقیق‌تر داشته باشیم و معلم برای مقطع ابتدایی جذب کنیم تا بتوانیم توازن نیروی انسانی را برقرار کنیم.

 

 


 

۲۵ اردیبهشت ۹۵ – برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت سالانه ۳۰هزار نیرو تدوین شد 

 

خبرگزاری تسنیم : رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است، گفت: این دانشگاه از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود مهر محمدی ظهر امروز در حاشیه سمینار دانشگاه هوشمند در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: تکلیف خیلی از مسائل و موضوعات مربوط به توسعه دانشگاه فرهنگیان از جمله تعداد دانشجویان دانشگاه در این برنامه مشخص شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و در صورت جذب دانشجو به  ۷۸ هزار نفر با استفاده از روش‌های متنوع پذیرش دانشجو و تربیت معلم در دوره‌های مختلف چهارساله، دو ساله و یک ساله می‌توانیم به ماموریت خود که تربیت نیروی انسانی در حد نیاز آموزش و پرروش است؛ عمل کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حدود ۳۰ هزار نیروی جدید در سال نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه ریزی توسعه دانشگاه در راستای تامین این ۳۰ هزار نیرو تدوین شده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه ثقل اصلی کار در دوره کارشناسی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بخشی از این ظرفیت برای کارشناسی ارشد و حدود نیم درصد از ظرفیت دانشگاه یعنی حدود ۴۰۰ نفر از مجموع ۷۸ هزارنفر در سطح دکترا در افق چشم انداز ۱۴۰۴ خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ نفر متخصص تعلیم و تربیت برای تامین استاد دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروهای متخصص در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپاست  و عمدتا از ضعف زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه ساختمان‌ها و تجهیزات این دانشگاه فرسوده هستند، عنوان کرد: برنامه دانشگاه این است که با تمام ظرفیت تمام امکانات تکنولوژیک را در جریان کار دانشگاه  فرهنگیان واردکند.
مهر محمدی تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی یادگیری الکترونیکی، تولید محتوای الکترونیکی، آموزش برخی از محتوای درسی با استفاده از الکترونیک و توسعه زیرساخت‌های و سامانه‌ها مدنظر است.

 


 

۲۲ اردیبهشت ۹۵ – جذب ۱۴ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش

 

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که امسال ۱۴ هزار نفر فارغ‌التحصیل و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی‌اصغر فانی عصر امروز در جمع فرهنگیان رفسنجان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اظهار داشت: امام در صحیفه نور خطاب به شاه می‌فرمایند «این آموزش و پرورش را به ما بسپارید اگر نتوانستیم اداره کنیم پس بگیرید».
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امام نگفتند خزانه یا نیروهای مسلح را به ما بدهید چراکه می‌دانستند اگر آموزش و پرورش را داشته باشند همه چیز دارند.
فانی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا آموزش و پرورش در اختیار ما است، تصریح کرد: آموزش و پرورش نسل آینده، مدیران و کارگزاران را تربیت می‌کند و یکی از کارکردهای حساس و مهم آن انتقال فرهنگ گذشتگان به آیندگان است.
وی، ارکان آموزش و پرورش را معلم، مدیریت، فضای آموزشی و … دانست و افزود: هر یک از این ارکان اگر نباشد مشکلاتی ایجاد می‌شود اما تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود.
فانی عنوان کرد: ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس ما پشت میز و نیمکت‌ها درس می‌خوانند که در چند سال آینده عهده‌دار اداره کشور می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سالی ۱۳۰ میلیون جلد کتاب در آموزش و پرورش چاپ می‌شود، گفت: بخشی از کتاب‌های سال ۹۶ چاپ و در انبار دپو شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر معلم نباشد تعلیم و تربیت تعطیل می‌شود چراکه آموزش و پرورش به وجود معلم خلاصه می‌شود و آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه هر کشور و معلم مهم‌ترین عنصر آن است.
فانی با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت باید حرف معلم را بشنود و مشکلاتش را حل کند، تصریح کرد: جلب رضایت معلم مشکل تعلیم و تربیت و رفتار و انحرافات اخلاقی اجتماعی را حل می‌کند.
فانی با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور همه مشکلات فرهنگی اجتماعی در آموزش و پرورش حل می‌شود، اظهار کرد: لازمه تربیت قدرت نفوذ است و لازمه قدرت نفوذ جلب اعتماد است و معلم می‌تواند جلب اعتماد کند.
وی تاکید کرد: تبعیض درازمدت بیش از ۶۰ سال بین معلمان و سایر کارکنان داریم و جامعه فرهنگیان انتظار ندارند دولت در این دو سال و هشت ماه از عمرش تمام فرق و تبعیض‌ها را حل کند، چرا که در این فرصت کم قادر به این کار نیست.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته طرح رتبه‌بندی را اجرا کردیم و حقوق در طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول دنبال می‌شود.
این مسؤول عنوان کرد: از دو سال پیش اعلام کردیم فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام در آموزش و پرورش قرار دارند.
فانی اظهار داشت: ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که امسال ۱۴ هزار نفر فارغ‌التحصیل و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
وی از پیگیری محاسبه سنوات حق‌التدریسی‌ها خبر داد و گفت: بخشی از انتقال معلمان رفسنجانی از جنوب امکانپذیر است.


 

۷ اردیبهشت ۹۵ – ۳۵۰ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش اردبیل استخدام می شوند

خبرگزاری ایرنا : اردبیل – ایرنا- مدیر کل آموزش وپرورش استان اردبیل از جذب وبکارگیری ۳۵۰ نفراز دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در این استان خبر داد.
احمد ناصری سه شنبه در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان مشگین شهر افزود: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده این تعداد از ابتدای سال تحصیلی آینده به استخدام آموزش وپرورش استان اردبیل در می آیند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸درصد از بودجه آموزش وپرورش صرف منابع انسانی می شود ، افزود: تدوین برنامه اقتصادی با استفاده از ظرفیت های موجود آموزش وپرورش در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه بزودی اردوگاه دانش آموزی شهرستان سرعین به مجتمع رفاهی وخدماتی فرهنگیان کشور تبدیل خواهد شد ،ازواگذاری وفروش اداره سابق آموزش وپرورش مشگین شهر به بخش خصوصی و ایجاد خانه معلم در این شهرستان خبر داد.
وی گفت: بر اساس برررسی های انجام شده ستاد اسکان فرهنگیان مشگین شهر در جریان تعطیلات عید امسال رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
ابراهیم امامی فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز در این جلسه با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی این شهرستان خواستار اتمام عملیات ساختمانی مدرسه خیر ساز یاس شهدای فرهنگیان وآموزشگاه مسکن مهر شد.


 

۷ اردیبهشت ۹۵ – آزمون استخدام مربی بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

 

خبرآنلاین: دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی مربی بهداشت آزمون استخدامی برگزار می کند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کابری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: ” با وجود کمبود مربی بهداشت در مدارسی و بیکار بودن فارغ التحصیلان این رشته چرا آموزش وپرورش آنهاغ را استخدام نمی کند؟”
در این باره مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد: امسال مربیان بهداشت و دو رشته امور پرورشی با برگزاری آزمون استخدامی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد .
او گفت: توافق های اولیه برای برگزاری آزمون استخدامی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده است اما زمان آزمون و تعداد دقیق مشخص نیست.
مهر محمدی تاکید کرد: اما این آزمون زمانی برگزار می شود که پذیرفته شدگان آن مرداد امسال به دانشگاه فرهنگیان معرفی و دوره ۱۱ ماهه برای ورود به مدارس در مهر ۹۶ را داشته باشند.

 


 

 

۵ اردیبهشت ۹۵ – جذب ۵ هزار معلم در سال جاری 

خبرگزاری فارس : سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه، برگزار می کند.
به گزارش فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت:امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است و خروجی های آن تحویل نظام آموزشی می شوند و دستاوردهایش از نظر کمی و کفی نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی در خصوص فارغ التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: یک‌ بخش افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شدند که حدود ۱۲ هزار نفر مهر ماه امسال وارد مدارس می شوند.
مهرمحمدی ادامه داد: ۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی در حال طی دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند که مهر ماه وارد مدارس می شوند.
وی در خصوص ورودی های امسال دانشگاه فرهنگیان اظار داشت: ظرفیت ما ۱۲ هزار نفر است که بخشی از طریق آزمون استخدامی و برخی از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دو روش در نظر گرفتیم اول اینکه ۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۵ هزار نفر از طریق آزمون سراسری یا برعکس انجام شود.

 

 

۳۰ فروردین ۹۵ – برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای برای پذیرفته شدگان در آموزش و پرورش

خبرگزاری ایرنا: تهران – ایرنا – سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تمامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پایان دوره، در یک آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه ای شرکت می کنند.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، محمود مهرمحمدی با اجباری خواندن شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت حرفه ای تمامی پذیرفته شدگان، ‌اظهار کرد: این آزمون برای کاستن از آسیب های احتمالی ناشی از ورود فارغ التحصیلان فاقد شایستگی به نظام آموزشی، برگزار می شود.
این گزارش حاکیست از مجموع پنج هزار نفر پذیرفته شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که در شهریورماه سال گذشته برگزار شد، تعداد ۳۷۰۴ نفر سهمیه آزاد و مابقی به سهمیه خانواده شده و ایثارگران تعلق دارد که از آذرماه ۹۴ برای طی کردن دوره آموزشی جذب دانشگاههای فرهنگیان، شهید رجایی و تربیت معلم شده اند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فشردگی گریزناپذیر دوره های مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهارکرد: چون پذیرفته شدگان دیر معرفی شدند و نتوانستیم از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ آنها را در اختیار داشته باشیم، دوره آموزشی یکساله آنان عملا به فرصت شش ماهه تقلیل پیدا کرد.
وی افزود: این مرکز برای پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش در تامین منابع انسانی و معلمان، به صورت خیلی فشرده و فوری این دوره ها را برگزار می کند، لذا طبیعی است که محدودیت‌هایی از نظر کیفیت متوجه کار شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: ارزیابی آموزشی ورودی های آزمون استخدامی باید جزو اولویت های سال ۹۵ باشد و با توجه به اطلاعات بدست آمده گزارش ها حکایت از شرایط مساعد نسبی دارد.

 


 

 

۲۱ فروردین ۹۵ – جذب دانشجو از بین دیپلمه‌های واجد شرایط سیاست اصلی دانشگاه فرهنگیان است

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش جذب دانشجو ازبین دیپلمه‌های واجد شرایط را سیاست اصلی دانشگاه فرهنگیان در جذب دانشجو عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، جذب دانشجو از بین دیپلمه‌های واجدشرایط را سیاست اصلی دانشگاه فرهنگیان در جذب دانشجو برشمرد و اظهار داشت: بر اساس مفاد اساسنامه و سیاست‌های هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، این موضوع پیگیری می‌شود.
وی از تدوین برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در تمام حوزه‌ها، خصوصاً در حوزه فرهنگی در هیأت امنای این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت آشنایی دقیق و عمیق دانشجومعلمان با فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی و کسب شایستگی‌های لازم برای انجام اثربخش و مفید، مسئولان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان رسالت خطیری برعهده دارند که من نام این رسالت را حاکمیت رویکرد فرهنگی ـ تربیتی در آموزش و پرورش گذاشته‌ام.
نوید ادهم همچنین طرح تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجومعلمان را از طرح‌های مطلوب در حوزه فرهنگ دانست و بر تکمیل و استمرار آن تأکید کرد.
عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان هویت و اعتبار دانشگاه را به شایستگی‌ها و توانمندی اساتید آن دانشگاه دانست و تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری اصلی در این حوزه انجام شود که وجود برخی مشکلات از جمله وضعیت هیأت علمی که تصمیم‌گیری درباره آن تنها در اختیار دانشگاه فرهنگیان و یا آموزش و پرورش نیست موجب شده است که هنوز شرایط مناسبی در این خصوص فراهم نیاید.


 

 

۱۹ فروردین ۹۵ – استخدام ۱۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس : معاون ارزیابی، نظارت و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون بالغ‌بر ۶۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سطح کشور تحصیل می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا کیانی صبح امروز در حاشیه همایش سه‌روزه زبان که با حضور مهمانان خارجی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد اظهار داشت: این همایش برای دومین‌بار است که در سطح کشور در راستای ارتقاء سطح تدریس زبان انگلیسی در کشور توسط این دانشگاه برگزار می‎شود.
وی افزود: امروز گستردگی زبان انگلیسی به‌گونه‌ای شده است که آن را فرامالکی کرده است و یادگیری آن برای ارتباط با جهان ضروری است.
معاون ارزیابی، نظارت و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در ادامه گفت: یادگیری زبان انگلیسی برای معلمان ضروری‌تر از افراد دیگر جامعه است چراکه آن‌ها آموزش‌دهنده نسل آینده هستند.
کیانی بابیان اینکه توجه به دانشجو معلمان امری مهم است، خاطرنشان کرد: چرا که اگر خواهان فرزندانی شایسته، علمی و دین‌مدار غیرظاهری هستیم اصلی‌ترین گزینه داشتن یک معلم با این ویژگی‌ها است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فعال هستند عنوان کرد: اکنون بالغ‌بر ۶۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سطح کشور تحصیل می‌کنند.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲۶)

  1. محمدی گفت:

    با سلام
    ببخشید من دانشجوی سال آخرکارشناسی اتاق عمل هستم ولی خیییلی به رشته معلمی علاقه دارم و چون شهریور امسال ۲۲ سال من تمام می شود و من حین تحصیل اجازه کنکور ندارم میخواستم درخواست کنم که ای کاش میشد تا حداکثر۲۵ سال میتونستن.اگه میتونید به گوش مسئولین برسونید
    خیلی متشکر

  2. محمد ز گفت:

    سلام مهندس صنایع هم به عنوان معلم جذب میکنند
    لطفا رشته ها را بگویید

  3. میلاد گفت:

    سلام خواهش میکنم یکی بگه که در چه رشته هایی دانشجو جذب میکنن و زمانش و هم بگین .
    ممنون

  4. ایرانی گفت:

    ای بابا!

    دل جوونارو بیخودی خوش کردین هیچ فایده ای هم نداره

    یه اسم دهن پرکن فرهنگیان روش گذاشتن جوونا رو بذارن سرکار فعلا تا ببینن چی میشه

  5. مریم گفت:

    لطفا رشته های مورد تقاضا و زمان و مکان آزمون یا مصاحبه را به طور دقیق بفرمایید

  6. سهیلا گفت:

    سلام
    دوستان این مصاحبه برای چه مرکزی هست؟ از کی شروع شده؟ چه مدرکی میخواد؟ میشه شرایطشو ب منم بگید و منم راهنماییم کنید؟
    ممنونتون میشم

  7. بابک گفت:

    لطفا اعلام رشته های درخواستی را اعلام فرماید.

  8. حسن گفت:

    سلام کسی میتونه راهنماییم کنه؟
    این ثبت نام برا چه مدرک تحصیلی هستش؟با مدرک مهندسی میشه ثبت نام کرد؟
    ممنون میشم کسی از دوستان جواب بده

  9. یک دوست گفت:

    سلاااام دوستان
    من شنبه مصاحبه داشتم تازه چند ساعتی هست برگشتم به شهر و دیارمون!!
    خیلی مفید و خلاصه عرض کنم که مصاحبه در ۴ مرحله انجام میشه
    ۱-معاینه پزشکی که چیز خاصی نیس
    ۲-روانشناسی که در مورد خودتون و….
    ۳-شغلی در مورد رشته ای ک قبول شدین و دانشگاه
    ۴ فناوری اطلاعات که سه بخش اینترنت، آفیس(اکسس نداشت) و مبانی و ویندوز

    به هیچ وجه احکام و عقیدتی سیاسی نپرسیدن از هیچ کدوم از مصاحبه شونده ها نپرسیدن
    مصاحبه چون مرحله به محله هست و هر بخش در اتاق جدا هست ۲ تا ۳ ساعت طول میکشه

    التماس عا
    موفق باشین

    • زهرا گفت:

      ممنون که جواب دادید ولی من بعد از مصاحبه جوابتونو دیدم چون امروز مصاحبه داشتم، فناوری رو چندان خوب ندادم امیدوارم خیلی تاثیرگذار نباشه،شما هم موفق باشید دوست عزیز

    • امور فرهنگی گفت:

      سلام یه دوست خوبی؟خوشی؟ از روز اعلام نتایج نبودی!!!
      یادته سوالات رو هر روز چند تاشو یاداوری میکردیم و اینجا میگفتیم…چه زود تموم شد. من فکر میکردم قبول نمیشم ولی خدارو شکر قبول شدم.خوشحالم شمام قبول شدی
      من ۱۷ ام میرم برای امور فرهنگی
      میشه درمورد شغلی و فناوری یه کمی با جزئیات بگی؟
      سپاسسسسسس

  10. امید گفت:

    دو روزِِ از شروع مصاحبه ها میگذره کسی اینجا نیست که یه اطلاعی به ما بده چه خبره؟ مباحث مطرح چه موضوعاتیه؟ خواهشاً کسی اگه رفته مصاحبه یه راهنمایی کلی هم شده بکنه

  11. زهرا گفت:

    سلام، دوستان لطفا اگه کسی اینجا هست که امروز به مصاحبه رفته راهنمایی کنه که موضوعات مطرح شده در مصاحبه چی بوده. ممنون

  12. لیلی گفت:

    وقتی شخصیت و برخورد کارمندای دانشگاهمون که یک دانشگاه سراسری هستو می بینم از کار کردن تو دانشگاه بیزار میشم رفتار سطح پایینشون که با بچه ها برای اینکه بگن ما حالیمونه مثلن دبیرستان رفتار میکنن نه یه دانشجو البته دانشگاه ما تک جنسیته و متاسفم برای مسیولین که دانشگاه های تک جنسیتی بوجود میارن ولی ارزشی قایل نیستن بهش البته من مقطع ارشد درس میخونم اما امیدوارم اگه استخدام دانشگاه شدین حرمت نگه دار و ارزش گذار دانشجو باشین و باعث رشد شخصیتی دانشجو بشین نه خورد کردن رشد شخصیتیشون

  13. re6 گفت:

    علی‌اصغر فانی در حاشیه برگزاری هفتمین مجلس دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است از سال آینده آموزش و پرورش از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به عنوان معلم استفاده کند، اظهار کرد: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل است.

    به گزارش مهر، فانی افزود: بر اساس اساسنامه دو نوع مدل پذیرش وجود دارد در مدل نخست داوطلبان دیپلم را از طریق کنکور سراسری جذب کرده و طی یک دوره چهار ساله در دانشگاه فرهنگیان آنها را تحت آموزش قرار می‌دهیم که این روش همچنان ادامه دارد.

    فانی با اشاره به روش دوم تصریح کرد: طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش در کنار روش جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که طی سال‌های اخیر هم در حال اجرا است می‌تواند از فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس سایر موسسات آموزش عالی هم برای جذب نیرو استفاده کند.

    وی افزود: دوره‌های آموزش یک ساله برای این افراد برگزار می‌شود و در این دوره‌ها حرفه معلمی را آموزش می‌دهیم.

    وزیر آموزش و پرورش درباره اجرایی شدن جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها از سال ۹۴ بیان کرد: هم‌اکنون در حال مطالعه دستورالعمل مربوط به این موضوع هستیم، اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت دارد و صحبت‌های مقدماتی را با این سازمان داشته‌ایم. امیدواریم نهایی شود تا بتوانیم جزئیات آن را اعلام کنیم.

  14. مصاحبه گفت:

    لطفا هر کس رفت مصاحبه بعدش بیاد بگه چجوری و چی میپرسن

  15. معصومه گفت:

    کسی خبر داره شروع به کار کیه؟؟؟

  16. ارنواز گفت:

    زمان و مکان مصاحبه در سایت دانشگاه اعلام شد

  17. زهرا گفت:

    دوستانی که قبول شدید کسی از زمان و مکان مصاحبه خبر داره؟

  18. مریم گفت:

    مدیر یا دوستانی که اطلاع دارند لطفا راهنمایی ام کنید»:
    این ایثارگری که میگن منظورشون اینه که خود فرد ایثارگر باشه یا از اعضای خانواده مثل پدر؟؟

  19. معصومه گفت:

    سلام ببخشید کسی نمیدونه شروع به کار این استخدامی کیه؟؟؟؟؟

  20. بیکار گفت:

    سلام. دوستان لطفا جواب بدین. این آزمون واسه عموم بود یا فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها