استخدام وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۰(کلیه اخبار)

استخدام وزارت جهاد کشاورزی

استخدام وزارت جهاد کشاورزی

در این صفحه اخبار لحظه به لحظه اخبار وزارت جهاد کشاورزی اعلام میشود

داوطلبین محترم هشتمین آزمون مشترک دستگاههای اجرایی:
در صورت داشتن مدارک علمی، پژوهشی و … طبق جدول پیوست، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ مدارک مربوطه را به امور اداری استان محل قبولی ارایه نمایید.
بدیهی است مدارک ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده قابل پذیرش نخواهد بود.

خبر ۱۶ شهریور ۹۸ – ایجاد ۱۲۳۱ شغل در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۲۳۱ شغل با بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۲ مرداد ۹۸ – ۲۸ درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۸ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۷۵۰ هزار تن برنح سفید در گیلان تولید می شود.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۴ مرداد ۹۸ :۳۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی در خمین جذب شد

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی بخش کشاورزی امسال در این شهرستان جذب شد.
« عباس ارشدی » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات ۵۰ فرصت شعلی در فعالیت های کشاورزی خمین فراهم شده است.
وی اظهار داشت: ۳۱ مورد از این طرح های ارایه شده در این شهرستان در بخش دامداری ، ۱۵ مورد زنبورداری، ۲ طرح در بخش شیلات و ۲ مورد در حوزه گلخانه ای از مزایای تسهیلات اشتغالزا بهره مند شدند.
ارشدی افزود: به ازای هر اشتغال ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده و محل تامین اعتبارات آن نیز از بانک های عامل شهرستان و طرح های اشتغالزایی روستایی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین یادآور شد : برای مرحله دوم اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی شهرستان خمین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که ۴۰ هزار نفر آن ساکن روستاها هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۳۱ تیر ۹۸ : استخدام بیش از هزار نیرو در سازمان های جهاد کشاورزی کشور 

معاون وزیر جهاد کشاورزی : سهمیه هزار نفری برای استخدام در جهاد کشاورزی تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در سمنان گفت: در صورت تامین اعتبار این افراد در سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها استخدام می شوند اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.
طلایی افزود: علاوه بر این ۲۵۰ نفر از شهریور ماه ، با تامین اعتبار و دریافت آزمون با در نظر گرفتن شرایط بومی، تخصص، نخبگان و سهمیه ایثارگران جذب سازمان می شوند.


خبر ۱۷ تیر ۹۸ – زمینه اشتغال هزار نفر در گلخانه‌های یزد فراهم شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال با افرایش ۱۹۵ هکتار سطح زیرکشت گلخانه‌های استان زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر در این حوزه فراهم شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱ تیر ۹۸ -پرداخت ۲۱۴ میلیارد تومان برای طرح های اشتغال بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این سازمان ۲۱۴ میلیارد تومان به یکهزار و ۱۹۷ طرح کشاوری در استان پرداخت کرده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۸ خرداد ۹۸ – اشتغال در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۲۱ پروژه عمرانی، تولیدی انجام شده است که با اجرای این پروژه ها ۲۱۹ شغل بصورت مستقیم ایجاد شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۸ خرداد ۹۸ – یک سوم اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به لحاظ قابلیت های بالقوه در بخش کشاورزی یک سوم اشتغال جمعیت فعال استان به این بخش مربوط می شود.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۶ بهمن ۹۷ – ۵۲۰۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی اردبیل ایجاد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده برای پنج هزار و ۲۶۴ نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی کارآفرینی شده است.

 

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۴ بهمن ۹۷ – یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در قزوین پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان قزوین از پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در قزوین خبر داد.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۴ بهمن ۹۷ –  ۱۶۰۰ بیکار کهگیلویه و بویراحمدی صاحب شغل می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا از محل تسهیلات اشتغال فراگیر در بخش کشاورزی ۱۶۰۰ بیکار در استان صاحب شغل می‌شوند.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۵ بهمن ۹۷ –   ایجاد ‌۳۸ مرکز کشاورزی در سیستان و بلوچستان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارتقای توسعه خدمت رسانی به کشاورزان سیستان و بلوچستان، ۳۸ مرکز کشاورزی در استان ایجاد شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۱ بهمن ۹۷ –  بخش کشاورزی ۲۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرد

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی ۲۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرده است گفت: در سال ۹۷ تا کنون ۲۷۰۰ نفر شغل در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲ بهمن ۹۷ – ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر جهت صنایع کشاوری در یزد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش دو برابری واحدهای تکمیلی و صنایع تبدیلی کشاورزی در سطح استان یزد خبر داد.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۳۰ دی ۹۷ – اشتغال ۱۵۰ هزار نفر در بخش گل و گیاه

استاندار اردبیل واگذاری موفق مجتمع کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را در توسعه کشاورزی منطقه موثر دانست و گفت: اقدامات انجام گرفته در راستای جذب نیرو در این مجتمع توسط سرمایه گذار جدید انجام گرفته و در یک سال آینده ۲ هزار نفر نیرو جذب آن می شوند.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۲۶ دی ۹۷ – اشتغال ۱۵۰ هزار نفر در بخش گل و گیاه

مدیرکل دفتر امور گلخانه وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه گل و گیاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند، گفت: در حوزه تولید گل نرگس ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

[button style=”btn-success btn-lg” type=”link” target=”true” title=”لینک مشاهده ادامه خبر ” link=”http://www.estekhtam.com/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%db%b1%db%b5%db%b0-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%da%af%d9%84-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87/” linkrel=””]


خبر ۱۹ دی ۹۷ – جذب ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بخش جهادکشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایت ازتوسعه وایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی وعشایری دربخش کشاورزی در شهرستان خاتم جذب شده است.

لینک مشاهده ادامه خبر


خبر ۱۷ دی ۹۷ – تخصیص ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از تخصیص بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی گلوگاه از بخش های مختلف اشتغال زایی کارا، اشتغال فراگیر روستایی، مشاغل خانگی، طرح برکت و صندوق توسعه ملی خبر داد.

غلامرضا قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: در بخش اشتغال و پرداخت تسهیلات از محل طرح برکت برای توسعه بخش کشاورزی ۲۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که ۵۴ نفر به بانک معرفی شدند و ۳۰ درصد پرداخت انجام شده است.

وی بیان داشت: در بخش اشتغال کارا هم حدود ۲۰ میلیارد ریال به اشتغال در این بخش با سود ۴ تا ۶ درصد تخصیص داده شد که که ۳۳ نفر به بانک های عامل معرفی و در حال اخذ مدارک و پیگیری های لازم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اعلام اینکه از محل اشتغال فراگیر روستایی تعداد ۳ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند؛ خاطر نشان کرد: در این بخش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیلون ریال تخصیصی داده شد.

قنبری با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر با هدف تحرک در بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به اجرا درآمده است؛ افزود: تلاش داریم تا در راستای اشتغال زایی در این بخش و سرفصل های مختلف دیگر، اشتغال مناسب در بخش کشاورزی اتفاق افتد.

وی گفت: ایجاد اشتغال از محل صندوق توسعه ملی هم از دیگر طرح های ما در شهرستان بود که این تسهیلات به پروژه های بزرگی همچون کشتارگاه طهماسبی، شالیکوبی، صنایع بسته بندی و مرغداری ها اختصاص یافت و ۶ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بانک معرفی و موفق به اخذ تسهیلات شدند.

این مسئول افزود: پیگیری مستمر طرح ها در بانک های عامل، پیگیری جلسات رفع مشکلات طرح ها و هدایت مجریان به بانک ها و مرتفع کردن موانع در جذب تسهیلات، از عوامل مهم در جذب بیشتر تسهیلات است که با قوت توسط کارشناسان فنی انجام می شود.

قنبری گفت: روند جذب در استان ادامه دارد و بانک‌ها با سرعت بیشتری نسبت به بررسی پرونده‌ها و پرداخت نسهیلات اقدام کنند تا سهم مازندران در ایجاد اشتغال افزایش یابد.

منبع : خبرگزاری ایلنا


خبر ۸ دی  ۹۷- ایجاد اشتغال مولد با پرورش نژادهای برتر دام و طیور در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهارگفت: نژاد گاو دشتیاری، مرغ دشتیاری و گوسفند بلوچی، بزتالی و شتر در منطقه چابهار از فرصت های مهم اشتغالزایی هستند که در صورت توجه ویژه و سرمایه گذاری می توانند هزاران شغل ایجاد کنند و موجب توسعه و رونق اشتغال خانگی شوند.

‌به گزارش ایسنا-‌ به نقل از اداره جهادکشاورزی شهرستان چابهار، میرلاشاری اظهار کرد: این شهرستان و منطقه دشتیاری از نظر قابلیت های دامی سه نژاد دامی شاخص کشور را دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد‌.
این مقام مسئول افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تامین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در شهرستان چابهار برخوردار است‌.
وی بیان کرد: هم اینک ۶هزار راس از نژاد گاو دشتیاری در حوزه شهرستان چابهار وجود دارد‌.
وی ادامه داد: گوسفند نژاد بلوچی در برابر گرما و راهپیمایی های طولانی مقاوم و از استعداد زیادی درظرفیت تولید شیر و پشم و تامین گوشت نیز برخوردار است‌.
نورالدین میرلاشاری مرغ وخروس بومی دشتیاری که مهمترین خصوصیت بارز آن سریع کرچ شدن بوده و برای جوجه کشی است را در تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب دانست‌.
مدیرجهاد کشاورزی چابهار خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۱۴۴هزار واحد دامی شهرستان شامل ۶هزارراس گاو و گوساله ۱۱هزار راس گوسفند و بره، ۴۲هزار راس بز و بزغاله، هشت هزار و ۳۰۰نفر شتر و ۵۲ راس گاو میش در شهرستان چابهار وجود دارد‌.
میرلاشاری ادامه داد: بطور متوسط بالغ بر سه هزار و ۵۴۰تن شیر و هزار و ۲۴۰تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


خبر ۲ دی ۹۷ – مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب پیشرو در ایجاد اشتغال

مسئول طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: تا پایان آذرماه برای ۱۸۳ نفر در این شهرستان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محبوبه بابائی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۷۲میلیارد و ۶۳۶ میلیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب پیشرو در ایجاد اشتغالریال تسهیلات در حوزه های مختلف به بهره برداران پرداخت شده است .

وی گفت: تعهد جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب درسال ۹۷ برای ایجاد اشتغال ۱۵۴ نفر بود که تا کنون با ثبت ۱۷۷ شغل در سامانه رصد ، جهاد کشاورزی ۱۱۵ درصد تعهد خود را اجرایی کرده است.

در سال ۹۶ مدیریت جهاد کشاورزی با ایجاد ۱۲۶ شغل، جزء دستگاه های برتر ایجاد اشتغال در شهرستان بوده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۱۰ آذر ۹۷ – افزون بر ۶۰ درصد اعتبار طرح های اشتغال کشاورزی استان جذب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ درصد طرح هایی که امسال به بانک های عامل معرفی شدند مربوط به بخش کشاورزی بوده که افزون بر ۶۰ درصد اعتبار آنها جذب شده است.

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی جمعه شب در آیین پایانی نهمین نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان، هزینه کرد این اعتبارات را در کمک به رونق تولید و اشتغال بسیار تاثیرگذار خواند.
وی افزود: هم اینک در شرایط اقتصادی سخت امروز ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به صورت تملیکی به استان اختصاص یافته که بیش از ۵۰ درصد آن نقدی است.
وی اظهار داشت: این اعتبارات به کشاورزانی که شرایط اجرای این طرح ها را دارند تا سقف ۸۵ درصد به صورت بلاعوض پرداخت می شود که می توانند از قابلیت شرکت های مربوطه در این نمایشگاه استفاده کنند.
یوسفی با اشاره به اجرای ۱۱ هزار هکتار آبیاری تحت فشار تا قبل از تشکیل استان، گفت: این میزان اکنون به ۳۳ هزار هکتار افزایش یافته که با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی امسال امیدواریم هفت هکتار دیگر نیز اجرایی شود.
وی یادآور شد: همچنین در بحث عملکرد آبیاری نیز در دولت تدبیر و امید از ۳۷ درصد به ۴۴ درصد در پایان سال ۹۶ رسیده ایم که بر اساس برنامه ششم توسعه در صورت تامین اعتبار امیدواریم به ۶۰ درصد برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه بین ۷۰ تا ۸۵ درصد منابع تملیکی این سازمان به بحث بهره وری آب اختصاص می یابد، افزود: در این سال ها به زنجیره تولید نیز توجه بسیاری شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید به گونه ای عمل کنیم که بسیاری از فعالیت ها از صفر تا ۱۰۰ در واحدهای تولیدی اتفاق بیفتد تا صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و دیگر مباحث مربوط به حلقه های تولید را فراهم آوریم.
یوسفی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ از هفت هزار و ۵۰۰ تن به ۱۵ هزار تن در طول پنج سال گذشته، گفت: امسال نخستین محموله صادراتی گوشت مرغ را نیز از شهرستان شیروان به افغانستان داشته ایم.
وی افزود: همچنین زنجیره نوغانداری با استفاده از اعتبارات سفر رهبری در رازوجرگلان راه اندازی شده که از استان های پیشرو هستیم و جایگاه چهارم کشور را در تولید این محصول داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه برگزاری نمایشگاه کشاورزی را در انتقال دانش و فناوری روز دنیا به کشاورزان و بهره برداران این بخش و افزایش تولید بسیار تاثیرگذار خواند.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی محدودیت اقلیمی، به ناچار باید از روش های نوین در واحدهای تولیدی استفاده کنیم تا تولید پایدارتر و اقتصادی باشد.
یوسفی همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه به رشد سرمایه گذاری و بهره وری در واحدهای کشاورزی کمک می کند، گفت: به پشتوانه برگزاری نمایشگاه در ۹ سال گذشته، امسال حضور پررنگ شرکت ها را در نمایشگاه داشتیم که از رشد خوبی نسبت به سنوات قبل برخوردار بوده است.
وی از برخی غرفه داران نیز به علت نامناسب بودن وضعیت نمایشگاه گلایه کرد و افزود: لازم است در فرصت های پیش رو وضعیت نمایشگاه بهبود یابد تا خدمات بهتری به تشکل ها ارائه شود و آنان انگیزه بیشتری برای شرکت در نمایشگاه پیدا کنند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: در این نمایشگاه ۶۸ شرکت در قالب ۱۰۷ غرفه حضور یافتند که با استقبال خوب بهره برداران مواجه شد.
حسن نامجو با اشاره به انتخاب غرفه داران نمونه در نمایشگاه، وضعیت غرفه آرایی، حضور مدیران شرکت ها، آراستگی کادر اجرایی، سوابق حضور شرکت در سنوات قبل و همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی را از معیارهای انتخاب برگزیدگان برشمرد.
در پایان این آیین از ۱۴ شرکت برتر شرکت کننده در نهمین نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی تقدیر شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۵ آذر ۹۷  – اشتغال سه هزار و ۹۰۰ نفر در صنایع تبدیلی استان مرکزی

صنایع تبدیلی و تکمیلی سه هزار و ۹۰۰ نفر شغل در استان مرکزی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ معاون صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال ۱۷ طرح صنایع تبدیلی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال در استان مرکزی به بهره برداری رسیده که ۶۵ هزار تن به ظرفیت فرآوری، نگهداری و عمل آوری محصولات کشاورزی افزوده است.

باجلان افزود: با بهره برداری از این طرح ها ظرفیت فرآوری، نگهداری و فرآوری محصولات خام کشاورزی در استان مرکزی در مجموع به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش و برای ۱۴۰ نفر نیز به صورت مستقیم در استان اشتغال زایی شده است.

وی گفت: فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سه هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در این استان اشتغال زایی به همراه داشته است.

معاون صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: تولیدات بخش کشاورزی در استان مرکزی به حدود سه میلیون تن که این موضوع، توسعه و تقویت فناوری و تولیدات بازار پسند در دستور کار این مدیریت قرار داده است.

باجلان گفت: ۶۶ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال در کارگروه تسهیلات پایدار روستایی و عشایری و اشتغال پایدار استان مرکزی به تصویب رسیده که بهره برداری از این طرح ها ۳۵۰ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی در صنایع تبدیلی و تکمیلی استان افزوده و برای ۹۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال می کند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما


خبر ۲۶ آبان ۹۷ -تفاهم‌نامه ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی

تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی، صبح امروز در محل سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور محمدباقر نوبخت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی منعقد شد.

در این مراسم سیدحمید پورمحمدی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه حوزه کشاورزی از اهمیت فراوانی در اشتغال برخوردار است، اظهار داشت: زمانی که رشد اقتصادی به محاق می‌رفت، بخش کشاورزی بار رشد را به دوش می‌گرفت، همچنین در بخش امنیت غذایی اهمیت دارد، آنجایی که تحریم‌ها، دارو و امنیت غذایی را هدف قرار داده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه اشتغال در تبصره ۱۸ بودجه سال جاری گفت: ۱۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان منابع برای کشاورزی تجهیز شده که در ۱۰ رسته منتخب ۱۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی به اولویت‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: تثبیت مشاغل موجود، ارتقای توان تولید، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش واحدها و توسعه باغات در مرزها و اراضی شیب‌دار از اولویت‌ها هستند.

پورمحمدی به سهم دستگاه‌ها از تجهیز منابع اشاره کرد و یادآور شد: ۴ هزار میلیارد آن مربوط به منابع صندوق توسعه ملی، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن نظام بانکی، ۴ هزار میلیارد تومان ظرفیت قانون اعطای تسهیلات روستایی، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان و ۸۸۷ میلیارد تومان یارانه توسط سازمان برنامه تامین شده است.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۲۰ آبان ۹۷ – ۶۰درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خراسان جنوبی در بخش کشاورزی

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خراسان جنوبی به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امیرحسنخانی صبح یکشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه تجهیز و نوسازی ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی طبس بیان کرد: شهرستان طبس دورترین نقطه از مرکز استان است.
وی بیان کرد: علی رغم کمبود آب و گرمای هوای طبس اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی انجلم شده و می طلبد توجه ویژه ای به این بخش شود.
امیرحسنخانی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط علی رغم مصرف کم آب، تولید افزایش یافته است، گفت: در برخی از روستاها برنج، خرما، مرکبات و سبزیجات برداشت می شود.
امیرحسنخانی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی بیان کرد: ۶۰ درصد از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خراسان جنوبی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان بیان کرد: شهرستان طبس علاوه بر اینکه تامین کننده سبزیجات مورد نیاز خراسان جنوبی است، بخش عمده سبزیجات خراسان رضوی را تولید می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد دام در طبس بیان کرد: خشکسالی ها در چند نوبت دام این شهرستان را از بین برده بود و نیازمند اجرای این طرح بودیم.
امیرحسنخانی بیان کرد: مردم سخت کوش خراسان جنوبی آمادگی دارند طرح های پایلوت در استان اجرا و سپس در سایر مناطق اجرایی شود.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۱۲ آبان ۹۷ – یک سوم اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی محقق می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش کشاورزی یک سوم اشتغال کل استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که در نشست تخصصی مشترک استاندار اردبیل، هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان استان افزود: استان اردبیل با دارا بودن ۲۲۵ هزارهکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم، ۳۸ هزار هکتار باغات رتبه اول کاربری کشاورزی را در کشور داراست.

وی بیان کرد: استان اردبیل ۱۰۰ درصد چغندر بذری تولید داخلی، ۱۰۰ درصد سورگوم بذری تولید داخلی و ۸۰ درصد ذرت بذری نیاز کشور را تامین می کند و با تولید سالانه ۳ میلیون غده مینی تیوبر سیب زمینی یکی از قطب های مهم تولید سیب زمینی کشور محصوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در تولید عدس و کلزا رتبه اول، تولید سیب زمینی، سویا، هلو و شلیل و پرورش گاومیش رتبه دوم، تولید عسل رتبه سوم، تولید گندم و چغندر قندر رتبه پنجم، تولید حبوبات رتبه هفتم و تولید جوجه یک روزه ۱۰ درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

نیکشاد بیان کرد: قابلیت ها و توانمندی های استان اردبیل در بخش کشاورزی به گونه ای است که در تولید ۱۲ نوع محصول مهم و استراتژیک کشور دارای رتبه های اول تا هفتم کشوری است.

وی افزود: یک سوم اشتغال استان در بخش کشاورزی محقق می شود که ۴ میلیون راس واحد دامی، ۶ هزار و ۴۰۰ تن تولید عسل و ۱۰ درصد جوجه یکروزه کشور در استان اردبیل تولید می شود.

نیکشاد خطاب به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و استاندار اردبیل افزود: میزان آبی که در مناطق جنوبی استان به سفید رود سرازیر می شود ۵۰۰ میلیون مترمکعب در سال است و این درحالی است که کشاورزان شهرستانهای خلخال و کوثر تنها می توانند کمتر از ۲۰ درصد این آب برای مصارف کشاورزی استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در یک سال زراعی بتوانیم ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه ارس را به دشت اردبیل ومشکین شهر و گرمی هدایت کنیم اگر این کار بنا به هر دلیلی محقق نشود قطعا ً در آینده ای نزدیک ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی دشت اردبیل به دیم تبدیل خواهند شد و قطعا ً دشت مشکین شهر و شهرستان گرمی نیز خسارت های جبران ناپذیری خواهند دید .

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


خبر ۷ آبان ۹۷ – جذب ۶۹ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۶۹ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهاد کشاورزی جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خسرو شهبازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: از مجموع اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری سازمان جهادکشاورزی استان ۶۹ درصد آن جذب شده که بیش از نیمی از آن مختص به دامپروری است.

وی خواستار کمک برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی غرب کشور شد و عنوان کرد: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در سال ۴۰۰۰ تن عسل و ۳۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود افزود: در این استان سالانه ۶۳ هزار تن گوشت سفید و ۳۳۵ هزار تن شیر تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دام سنجابی از نژادهای برتر دامی در کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: ایل کرد از نژادهای برتر کشور است و اقدامات مناسبی برای شناسنامه‌دار کردن آن انجام شده است.

شهبازی گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و علوم دامی طرح ملی اصلاح نژاد سنجابی در سال گذشته به مرکز غرب کشور تبدیل شد و اصلاح پنج نژاد برتر دنیا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مرغداری‌ها یک غیرمجاز به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک باید ساماندهی شوند عنوان کرد: نظارت بر مواد غذایی باید به صورت سختگیرانه انجام شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 


خبر ۵ آبان ۹۷ – پرداخت حدود ۱۱میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در ساوجبلاغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از ایجاد زمینه اشتغال ۱۶۱نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، میرزایی با بیان اینکه این طرح با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سطح کشور به اجرا در آمده است گفت: جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشکیل بیش از ۹۰پرونده تسهیلات اشتغالزایی با مبلغی بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان، متقاضیان را برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا (طرح پویا) به بانک های عامل معرفی کرده است که از این تعداد ۳۷ پرونده به نتیجه رسیده و نزدیک به ۱۱میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ۱۶۱نفر پرداخت شده است

وی افزود: در زمینه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی تاکنون ۹نفر برای دریافت ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

میرزایی گفت: ۶۵۱نفر در سامانه رصد ثبت نام نهایی شده اند که این تعداد معادل ۱۰۸درصد سهمیه اختصاص یافته شهرستان است

منبع : خبرگزاری صداوسیما


خبر ۲۸ مهر ۹۷ – به دنبال جذب نیرو در وزارت جهاد کشاورزی هستیم

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت:با تمام توان به دنبال جذب نیرو هستیم و در این راستا مجوز جذب برای سازمان امور عشایر را هم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اسد پاریاد در نخستین دوره آموزشی سیستم‌های اداری(mis) که در بابلسر برگزار شد با بیان اینکه در حوزه امور اداری باید هر لحظه پاسخگوی ارباب رجوع و همکاران باشیم، اظهار کرد: ۷۱ هزار نیرو در وزارت جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند که نیاز وزارتخانه بیشتر از این عدد است.

وی درباره جذب و استخدام نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تمام توان به دنبال جذب نیرو هستیم و در این راستا مجوز جذب برای سازمان امور عشایر را هم پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: از سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخواست جذب نیروی کار مشخص برای وزارت جهاد کشاورزی کردیم که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد این اتفاق باشیم تا بتوانیم برای نیروهای بازنشسته جایگزین داشته باشیم.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران


خبر ۲۱ مهر ۹۷ – ۶ طرح کشاورزی خراسان جنوبی به کارگروه ملی ارسال شد

مسئول امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۶ طرح کشاورزی استان به کارگروه ملی ارسال شده که اکنون چهار طرح در مرحله تامین وثیقه و پرداخت است.

مهدی بهدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به زودی تسهیلات طرح های کشتارگاه فردوس، کارخانه عصاره داروهای گیاهی بشرویه، مجتمع گلخانه ای آبرسان کویر شرق در سرایان و کشتارگاه دام سنگین شهرستان خوسف پرداخت می شود.
‘طرح تولید شیرخشک سویا و دامی (۱۳ میلیارد تومان)، کشتارگاه طیور (۷ میلیارد تومان)، ساخت مجتمع گلخانه ای (۱۲ میلیارد تومان)، کشتارگاه صنعتی دام (۱۲ میلیارد تومان)، گلخانه سبزی و صیفی (۱۲ میلیارد تومان) و تولید عرقیات گیاهی و عصاره گیاهان دارویی (۲۳ میلیارد تومان) از جمله طرح هایی است که به کارگروه ملی ارسال شد.
طرح های اشتغال روستایی در ۲ گروه قرار می گیرند که یکی از این گروه ها طرح های زیر ۲۵۰ میلیون تومان است و در کمیته اشتغال شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین طرح های ۲۵۰ میلیونی تا ۶ میلیارد تومان در کارگروه استانی و از ۶ تا ۱۵ میلیارد تومان در کارگروه ملی بررسی و به بانک های عامل معرفی می شود.’
مسئول امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون به ۳۷۶ طرح اشتغال در بخش کشاورزی استان، ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: در حال حاضر ۴۰۸ طرح اشتغال به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان در استان انعقاد قرارداد شده است.
بهدانی تعداد طرح های مصوب بانک های عامل استان را ۴۳۵ طرح به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع از بهمن ماه ۹۶ تاکنون یکهزار و ۶۹۱ طرح کشاورزی به ارزش ۴۳۸ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و ۲۸۶ طرح به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان در بانک های عامل کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و توسعه تعاون در دست بررسی قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۷ مهر ۹۷ – ۲۵ درصد اشتغال مستقیم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵ درصد اشتغال مستقیم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی است.

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سهم استان چهارمحال وبختیاری ازاراضی مرغوب به علت کوهستانی بودن کمتر از یک درصد از اراضی کشور است، افزود:بخش کشاورزی دراستان ۲۵درصد اشتغال مستقیم و ۳۳درصد اشتغال غیر مستقیم را به خود اختصاص داده است که بیشتر ازمیانگین کشوری است.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بالا است، اظهار داشت: ارزش افزوده بخش کشاورزی دراستان ۲۹درصد است.
ارزش افزوده بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۲۹درصد است
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور ۱۷درصد است.
وی ادامه داد: محصولاتی دراستان دراولویت تولید هستند که دارای ارزش اقتصادی بالا و مصرف آب پایینی دارند.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توسعه کشت بادام و آبزی پروری دراولویت توسعه در این استان هستند.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۹ مهر ۹۷ – تسهیلات ۳۴۰ طرح اشتغال کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون تسهیلات ۳۴۰ طرح اشتغال در بخش کشاورزی به مبلغ ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان پرداخت شده که بیشتر در حوزه دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

مهدی بهدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون یکهزار و ۶۹۱ طرح کشاورزی به ارزش ۴۳۸ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی گفت: از این تعداد یکهزار و ۲۸۶ طرح به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان اکنون در بانک های کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و توسعه تعاون در دست بررسی است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین از مجموع طرح های معرفی شده به بانک های عامل ۴۰۵ طرح به مبلغ ۹۲ میلیارد تومان مصوب شده است.
وی گفت: از مجموع ۹۲ میلیارد تومان ۳۷۱ طرح به ارزش ۸۱ میلیارد تومان در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.
وی اشتغال پیش بینی شده برای مجموع طرح های ارسالی به بانک های عامل پنج هزار و ۶۰۰ نفر، انعقاد قرارداد شده یکهزار و ۱۲۲ نفر و پرداخت شده را ۹۸۵ نفر اعلام و اضافه کرد: تاکنون ۶ طرح بزرگ بالای ۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان به مبلغ ۷۹ میلیارد تومان به کارگروه ملی ارسال شده و در حال بررسی برای جذب تسهیلات است.
طرح تولید شیرخشک سویا و دامی (۱۳ میلیارد تومان)، کشتارگاه طیور (۷ میلیارد تومان)، ساخت مجتمع گلخانه ای (۱۲ میلیارد تومان)، کشتارگاه صنعتی دام (۱۲ میلیارد تومان)، گلخانه سبزی و صیفی (۱۲ میلیارد تومان) و تولید عرقیات گیاهی و عصاره گیاهان دارویی (۲۳ میلیارد تومان) از جمله این طرح هاست.
طرح های اشتغال روستایی در ۲ گروه قرار می گیرند که یکی از این گروه ها طرح های زیر ۲۵۰ میلیون تومان است و در کمیته اشتغال شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین طرح های ۲۵۰ میلیونی تا ۶ میلیارد تومان در کارگروه استانی و از ۶ تا ۱۵ میلیارد تومان در کارگروه ملی بررسی و به بانک های عامل معرفی می شود.
بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا طرح های بزرگ اشتغال به صورت مستقیم در کارگروه ملی مورد بررسی قرار می گیرد و استان به آن دسترسی ندارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۷ مهر ماه ۹۷ – ۸۵ میلیارد تومان به ۹۵۳ طرح اشتغالزا در بخش کشاورزی پرداخت شد

سنندج – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با همکاری بانک های استان ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۵۳ طرح کشاورزی از محل اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر تا امروز پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در جلسه کارگروه مشترک توسعه و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان کردستان اظهارداشت: همکاری بانک های استان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بخش کشاورزی استان کردستان قابل تقدیر بوده و سهم بانک کشاورزی بیشتر از بانک های دیگر است.

وی افزود: طرح های کلان که می تواند توجیه اقتصادی مناسبی در سطح ملی و استانی فراهم کند به عنوان طرح های اولویتی رسیدگی شده است که از این طرح ها می توان به طرح های گاوداری هزار راسی روز چنگ مریوان، مجتمع ایمان طیور، طرح پرواربندی گوسفند ایزدی، گلخانه کریمی، طرح ژینانوش مریوان، گاوداری هزار راسی و سه هزار راسی دهگلان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: جذب به موقع تسهیلات در راستای اثر بخشی برای جلوگیری از تاثیر تورم در این تسهیلات باید اولویت اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان باشد.

جعفری با تاکید بر اهمیت اولویت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، یادآور شد: توجه به توسعه کسب و کار، جذب سرمایه گذار توسعه و تکمیل ظرفیت های عرضه و توجه به طرح هایی با ساختار بخش کشاورزی در همه حوزه های، دام و طیور، زراعت و باغبانی، دامپزشکی و مکانیزاسیون، براساس رویکردهای مشخص شده از اولویت های سرملیه گذاری در این بخش است.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر بخش کشاورزی تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در بخش مکانیزاسیون ۱۴ میلیارد تومان و در بخش سرمایه در گردش نیز ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از اعتبارات بانک سینا نیز از ۲۵ میلیارد تومان سهم سال ۹۷ تاکنون هشت درصد معادل ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است که سال گذشته از سهم ۴۰ میلیارد تومان، ۲۸ میلیارد تومان جذب بخش کشاورزی استان کردستان شد.

جعفری اظهار داشت: نظارت بر روند اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش کشاورزی ضروری بوده و باید در همه مراحل اجرای طرح تا زمان بهره برداری نظارت کامل انجام شود.

پرداخت ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال پایدار و فراگیر

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال پایدار و فراگیر در استان کردستان پرداخت شده است.

اسعد فهیمی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش تا پایان مهر به طور کامل جذب می شود، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در صورت جذب کامل تسهیلات سرمایه در گردش مجدد این تسهیلات تخصیص داده می شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نوسانات ارزی مانعی برای اجرای پروژه های کلان استانی شده که به عنوان مشکلات بازماندگی طرح های شاخص نگران کننده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای جلوگیری از مشکلات ارزی در ساختار اجرای پروژه ها، تسهیلات باید به موقع جذب و پرداخت شود که پیگیری و اجرای این امر به عنوان یک اولویت در حال اجرا است.

فهمیمی اظهارداشت: حوزه اشتغال پایدار روستایی به عنوان یک اولویت تاثیر فراوانی در افزایش اشتغالزایی روستایی دارد بر این اساس در سال ۹۷ تاکنون ۶۲ میلیارد تومان در اشتغال پایدار و شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اشتغال فراگیر تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده به محض انجام بروزرسانی سامانه صندوق توسعه ملی، سهم سرمایه در گردش به طور کامل جذب می شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان در پایان بیان کرد: بخش کشاورزی استان کردستان بیشترین سهم جذب در اشتغال را به خود اختصاص داده است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲ مهر ۹۷ – پرداخت ۴۸۵ میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی استان بوشهر

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۴۸۵ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته در استان بوشهر پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خلعتی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ابلاغ اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۶ در زیر بخش های مختلف کشاورزی در مناطق برخوردار و غیر برخوردار استان، کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی اقدام به پذیرش و معرفی طرح های پیشنهادی به تعداد ۸۷۳ طرح با مبلغ ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، رفاه و توسعه و صادرات کرد.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۱۰ طرح با مبلغ ۴۸۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند.
وی بیان داشت: در بخش صنایع تبدیلی و غذایی هفت طرح با مبلغ ۲۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و در بخش سرمایه در گردش ویژه صادرات محصولات کشاورزی هشت طرح با مبلغ ۱۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی فوق استفاده کردند.
خلعتی افزود: در بخش شیلات تعداد ۶۶ طرح با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال، در بخش تولیدات دامی تعداد ۱۴ طرح سرمایه در گردش با مبلغ ۲۶ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال، در بخش گلخانه یک طرح با مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، در بخش آب و خاک تعداد هفت طرح با مبلغ ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و در بخش تولیدات گیاهی تعداد هفت طرح با مبلغ دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی فوق استفاده کردند.
وی ادامه داد: بخش صنایع تبدیلی و غذایی با ۵۱ درصد و بخش سرمایه در گردش صادراتی با ۲۵.۴ درصد بیشترین سهم از دریافت تسهیلات صندوق توسعه ۹۶ را داشته اند.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از کل تسهیلات پرداخت شده ۶۴.۸ درصد تسهیلات سرمایه ای و سهم تسهیلات سرمایه در گردش ۳۵.۲ درصد بوده است.
خلعتی گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور متمرکز است و طرح هایی که مراحل پیگیری و تصویب آنها در بانک های عامل و مراجع ذی ربط در زمان کوتاه تری انجام شود، در اولویت پرداخت قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۴ شهریور ۹۷ – پرداخت ۱۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت یک هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.
هاشم ولی پور مطلق در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری ردیف های مختلف اعتباری برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان ابلاغ و پرداخت شده است.

وی از پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون از این محل بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و افزود: از این محل نیز تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده است.
پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی
ولی پور مطلق، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را یکی دیگر از ردیف های اعتباری در بخش کشاورزی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان استان، عنوان داشت: همچنین به منظور جبران خسارات سرمازدگی اعتباراتی برای استان در نظر گرفته شده که از این محل نیز ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان تخصیص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اختصاص اعتبارات سامانه بهینه یاب به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: از زمان ابلاغ این اعتبارات تاکنون این اعتبارات به ۲۰ طرح کشاورزی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
ولی پور مطلق اضافه کرد: هنوز در نیمه نخست سال هستیم و پیش بینی می کنیم رقم این تسهیلات پرداختی تا پایان سال جاری به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۳ شهریور ۹۷ – ایجاد ۵۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح‌الله غریب شامگاه یکشنبه در مراسم معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: طی سه سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است که از ۱۵ به ۲۲ درصد رشد داشته است که این مهم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان تحقق یافته است.
وی گفت: اعتبارات مصوب بخش کشاورزی طی دو سال متوالی ۹۵ و ۹۶ حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.
پرداخت ۵۷۰ فقره تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی طی یک سال حدود ۵۷۰ فقره تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
غریب عنوان کرد: طی سه سال گذشته تاکنون تعداد ۶۲۵ پروژه با اعتبار ۳۹۱ میلیارد تومان در بخش کشاورزی بهره‌برداری شده است.
وی یادآور شد: بیش از ۳۰ درصد از طرح های آبیاری به روش نوین و پروژه‌های آب در دولت تدبیر و امید در این استان محقق شده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۰ شهریور  ۹۷ – اشتغال بیش از ۳۷۰۰ نفر در مراکز پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم در استخرهای پرورش ماهی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مهدیزاده اظهار کرد: این استان با بهره‌مندی از ۱۵۰۰ مرکز پرورش ماهی گرم آبی و ۲۷۰ مرکز پرورش ماهی سردآبی با تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن ماهی زمینه اشتغال برای این تعداد را فراهم کرده است.
وی با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در خراسان رضوی، افزود: این نوع ماهی در مجموعه استخرهای سرد آبی پرورش می‌یابد و برداشت آن در نیمه پایانی هرسال است. مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، بیان کرد: استفاده از پروتئین سفید در سبد غذایی خانواده سبب سلامتی و تندرستی می‌شود.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به شیوه‌های جدید پرورش ماهی در استخرهای کوچک اشاره کرد و افزود: این اقدام هم در کم‌کردن هزینه‌ها و هم افزایش تولید نقش موثری دارد همچنین برای امسال تولید بیش از ۱۱ هزار تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در استان پیش‌بینی می‌شود.
مهدیزاده اظهار کرد: طی دو سال گذشته رهاسازی ماهی گرم آبی و سردآبی در خراسان رضوی از یک میلیون قطعه به دو میلیون قطعه رسیده است.
وی گفت: سبزوار ۳۴ درصد تولید ماهی در خراسان رضوی را از آن خود کرده و شهرستان‌های چناران و کلات به ترتیب بیشترین ماهی را در استان تولید می‌کنند.
شهرستان تایباد دارای ۹ استخر پرورش ماهی است که از این تعداد هفت استخر گرم آبی و دو استخر دیگر سردآبی است همچنین سال گذشته بیش از ۵۵ تن انواع ماهی گرم آبی و سردآبی در این شهرستان تولید شد.
شهرستان مرزی تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: بازار کار


خبر ۱۳ مرداد – ایجاد ۱۰ هزار شغل در بخش شیلات چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از ایجاد ۱۰ هزار شغل در بخش شیلات در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

پرویز منصوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد ۱۰ هزار شغل در تولید ماهی قزل آلا در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در حال حاضر توسعه شیلات در این استان زمینه اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
وی بیان کرد: توسعه مزارع پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری موجب ایجاد اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.
فعالیت ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توسعه مزارع پرورش ماهی در این استان از برکات انقلاب اسلامی است که موجب بهره گیری از ظرفیت رودخانه ها و آب های جاری در این استان شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سالانه ۲۴ هزار تن ماهی توسط ۴۰۰ مزرعه پررش ماهی در این استان تولید می شود.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید ماهی سردآبی کشور را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۱ خرداد ۹۷ -صدور مجوز برای استخدام ۲۳۰۰ مهندس ناظر تولیدات کشاورزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی ماده ۵ و ۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و رای این کمیسیون برای استخدام ۲۳۰۰ مهندس ناظر تولیدات کشاورزی خبر داد.

روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار نشست امروز یکشنبه (۲۰خردادماه ) کمیسیون متبوعش مجلس، گفت: در این نشست ماده ۵ و ۶ قانون مدیریت خدمات کشوری از نظر پست سازمانی مورد بررسی قرار گرفت و بررسی بیشتر در این مورد به جلسات آتی موکول شد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ادامه بررسی طرح دو فوریتی استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و در پی آن کمیسیون به استخدام ۲۳۰۰ نفر از آنها که تاکنون جذب نشده بودند رای داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به مدعوان این نشست تصریح کرد: در این نشست نمایندگانی از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و اداره امور استخدامی کشور حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت


۱۷ اردیبهشت ۹۷  – ضرورت ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه اشتغال در بخش کشاورزی، گفت: در کنار این موضوع تولید نیز افزایش می‌یابد، از این‌رو باید در بخش کشاورزی محدودیت‌ها را کنار گذاشته و برای صدور مجوزهای لازم شرایط را برای سرمایه‌گذاری تسهیل کنیم.

به گزارش ایسنا، «اکبر فتحی» در جلسه کارگروه تولیدات دامی با بیان این مطلب اظهار کرد: همه کارگروه‌ها باید برنامه‌های خود را به صورت کمی ارائه کنند، کجا هستیم و به کجا خواهیم رسید.
وی گفت: تسهیل امور بهره‌برداران باید هدف جدی و اولویت اصلی ما باشد، تا آنجا که ممکن است امور دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد، باید این موضوع با برنامه انجام شود.
فتحی ادامه داد: باید برای برطرف کردن مشکلات مردم و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی اصولی با تعیین هدف ارائه داده و نسبت به نظارت و ارزشیابی در طول اجرای برنامه اقدام کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: ضروری است سازمان تعاون روستایی استان، تشکل‌های مجاز و غیرمجاز را ساماندهی کند تا بهره‌برداران بخش کشاورزی با هماهنگی لازم به تولید و هدفشان برسند، باید هیئت مدیره تشکل‌ها جزو تولیدکننده باشند تا به مسائل بخش آگاهی کامل داشته باشند.

منبع : خبرگزاری ایسنا


۸ اسفند ۹۶ -ایجاد هزار فرصت شغلی طی سال آینده در بخش کشاورزی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده یک هزار فرصت شغلی جدید در بخش های مختلف کشاورزی این استان ایجاد خواهد شد.

محمد رضا طلایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: این سازمان برای افزایش فرصت های شغلی در بخش کشاورزی و مدیریت بهینه منابع به دنبال بهینه سازی مصرف آب، توسعه کشت های گلخانه ای، گسترش باغ ها، جایگزینی گیاهان دارویی با کشت های آب بر و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
وی بیان داشت: همچنین توسعه مزارع پرورش ماهی به خصوص در بخش خاویار، استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزه در مزارع و تکمیل زنجیره تولید محصول های کشاورزی از جمله سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای اشتغالزایی در سال آینده است.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن طرح های فوق و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در بخش کشاورزی، از ظرفیت های صندوق توسعه ملی، اعتبارات درنظر گرفته شده برای اشتغال فراگیر روستاییان، اعتبارات ملی و استانی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
۱۲۳ طرح کشاورزی در سال جاری در قم به بهره برداری رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۲۳ طرح کشاورزی با اشتغالزایی برای ۶۳۶ تن در بخش های مختلف استان به بهره برداری رسید و ارزش افزوده تولید محصول های کشاورزی در قم با ایجاد شبکه صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزایش یافت.
این طرح ها شامل طرح های اصلاحی در بخش آب و خاک همچون تسطیح اراضی و آبیاری تحت فشار، بهبود تولیدات دامی همچون مکانیزه کردن مرغداری ها و دامداری های استان، بهبود تولیدات گیاهی همچون اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان مقام و کم آب بر، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تبدیل محصول خام به محصول نهایی در مسیر افزایش ارزش افزوده اقتصادی، ایجاد صندوق های حمایتی از کشاورزان در روستاهای استان برای حمایت مالی از بهره برداران بخش کشاورزی و خرید تضمینی برخی از محصول های کشاورزی است.
وی بیان کرد: به دنبال افزایش سهم اقتصادی بخش کشاورزی استان هستیم و در این زمینه طی سال های گذشته فعالیت های گسترده ای در حوزه آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و گیاهی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین حمایت های مالی و معنوی از کشاورزان در قالب طرح های مختلف از جمله خرید تضمینی برخی محصول ها، انجام شده است.
وی ادامه داد: در طول سال های گذشته با وجود کاهش سطح زیر کشت محصول های کشاورزی و مدیریت بهینه منابع آبی، میزان تولید افزایش و کیفیت آن ارتقا یافته است و این یک دستاورد مناسب برای بخش کشاورزی استان قم است.
طلایی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست های تغییر الگوی کشت، گفت: در طول سال های اخیر سطح باغ های پسته استان از سه هزار هکتار به ۱۲ هزار هکتار رسید و این روند افزایشی همچنان دنبال می شود.
وی افزود: با همکاری های سایر نهادهای استان قم برای مدیریت چالش های منابع آبی تصمیم گرفته ایم تا در ۲ مورد از دشت های استان طرح جامع تغییر الگوی کشت را برای نخستین بار در سطح کشور اجرا کنیم.
وی ادامه داد: کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی کارشناسی لازم در این زمینه صورت گرفته است و با آغاز کشت بهاره این طرح به مرحله اجرا درخواهد آمد.
در بخش کشاورزی کل اراضی قابل کشت استان قم معادل ۱۰۴ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان قم شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت شامل ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار کشت جو، پنج هزار و ۶۷۵ هکتار کشت گندم آبی، ۲ هزار و ۳۴۶ هکتار کشت کلزا و مابقی سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و سیفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۵ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است که هر سال به این میزان افزوده می شود.

منبع:خبرگزتری ایرنا


۶ اسفند ۹۶ – ایجاد هزار فرصت شغلی طی سال آینده در بخش کشاورزی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده یک هزار فرصت شغلی جدید در بخش های مختلف کشاورزی این استان ایجاد خواهد شد.

محمد رضا طلایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: این سازمان برای افزایش فرصت های شغلی در بخش کشاورزی و مدیریت بهینه منابع به دنبال بهینه سازی مصرف آب، توسعه کشت های گلخانه ای، گسترش باغ ها، جایگزینی گیاهان دارویی با کشت های آب بر و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
وی بیان داشت: همچنین توسعه مزارع پرورش ماهی به خصوص در بخش خاویار، استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزه در مزارع و تکمیل زنجیره تولید محصول های کشاورزی از جمله سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای اشتغالزایی در سال آینده است.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن طرح های فوق و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در بخش کشاورزی، از ظرفیت های صندوق توسعه ملی، اعتبارات درنظر گرفته شده برای اشتغال فراگیر روستاییان، اعتبارات ملی و استانی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
۱۲۳ طرح کشاورزی در سال جاری در قم به بهره برداری رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۲۳ طرح کشاورزی با اشتغالزایی برای ۶۳۶ تن در بخش های مختلف استان به بهره برداری رسید و ارزش افزوده تولید محصول های کشاورزی در قم با ایجاد شبکه صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزایش یافت.
این طرح ها شامل طرح های اصلاحی در بخش آب و خاک همچون تسطیح اراضی و آبیاری تحت فشار، بهبود تولیدات دامی همچون مکانیزه کردن مرغداری ها و دامداری های استان، بهبود تولیدات گیاهی همچون اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان مقام و کم آب بر، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تبدیل محصول خام به محصول نهایی در مسیر افزایش ارزش افزوده اقتصادی، ایجاد صندوق های حمایتی از کشاورزان در روستاهای استان برای حمایت مالی از بهره برداران بخش کشاورزی و خرید تضمینی برخی از محصول های کشاورزی است.
وی بیان کرد: به دنبال افزایش سهم اقتصادی بخش کشاورزی استان هستیم و در این زمینه طی سال های گذشته فعالیت های گسترده ای در حوزه آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و گیاهی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین حمایت های مالی و معنوی از کشاورزان در قالب طرح های مختلف از جمله خرید تضمینی برخی محصول ها، انجام شده است.
وی ادامه داد: در طول سال های گذشته با وجود کاهش سطح زیر کشت محصول های کشاورزی و مدیریت بهینه منابع آبی، میزان تولید افزایش و کیفیت آن ارتقا یافته است و این یک دستاورد مناسب برای بخش کشاورزی استان قم است.
طلایی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست های تغییر الگوی کشت، گفت: در طول سال های اخیر سطح باغ های پسته استان از سه هزار هکتار به ۱۲ هزار هکتار رسید و این روند افزایشی همچنان دنبال می شود.
وی افزود: با همکاری های سایر نهادهای استان قم برای مدیریت چالش های منابع آبی تصمیم گرفته ایم تا در ۲ مورد از دشت های استان طرح جامع تغییر الگوی کشت را برای نخستین بار در سطح کشور اجرا کنیم.
وی ادامه داد: کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی کارشناسی لازم در این زمینه صورت گرفته است و با آغاز کشت بهاره این طرح به مرحله اجرا درخواهد آمد.
در بخش کشاورزی کل اراضی قابل کشت استان قم معادل ۱۰۴ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان قم شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت شامل ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار کشت جو، پنج هزار و ۶۷۵ هکتار کشت گندم آبی، ۲ هزار و ۳۴۶ هکتار کشت کلزا و مابقی سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و سیفی جات اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۵ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است که هر سال به این میزان افزوده می شود.

منبع:خبرگزتری ایرنا


۲۳ بهمن ۹۶ – سال آینده اجازه جذب نیرو در وزارت جهاد کشاورزی را دریافت خواهیم کرد.

ابتدا تمام مدیران ارزیابی خواهند شد. سال آینده اجازه جذب نیرو را دریافت خواهیم کرد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی گفت: از ابتدای سال ۹۷ باید همه منتصبین پست مدیریتی گواهی احراز پست مدیریتی از پردیس ارزیابی مدیران را دریافت کرده باشند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، ابوالقاسم ورداسبی در آیین افتتاح پردیس ارزیابی مدیران سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بحث تربیت مدیران آینده با تلاش بسیار سال گذشته کانون توسعه و ارزیابی مدیران را راه اندازی کردیم.

وی افزود: در این راستا افرادی که مدیر هستند و می‌خواهند ارتقاء پیدا کنند باید گواهی احراز پست مدیریت را داشته باشند که بعد از ارزیابی به آنها ارائه می‌شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ کانون ارزیابی شروع به کار کرده است و فعالیت‌هایی اعم از شناسایی استعدادها، ارزیابی مدیران و توانمندسازی کارمندان را در دستور کار دارد.

ورداسبی تصریح کرد: در حال حاضر مصوبه ارزیابی مدیران به تمام سازمان‌ها ابلاغ شده است و در این دستورالعمل همه مراحل پیش بینی شده است و در این راستا نیز ابتدا تمام مدیران ارزیابی خواهند شد.

وی از افتتاح پردیس ارزیابی مدیران سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: با راه اندازی این پردیس چهار نفر ارزیاب و یک سر ارزیاب وجود دارد.

ورداسبی بیان کرد: برای شکل گرفتن این پردیس باید فضایی فراهم می‌شد که در حال حاضر با راه اندازی این پردیس این فضا فراهم شده است و ارزیابی از سازمان جهاد کشاورزی آغاز می شود و ابتدا جوانان و بانوان در نوبت ارزیابی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌ها باید ۱۱۲ نشانه رفتاری مدیران ارزیابی شود، یادآور شد: همچنین در جاهایی که کمبود نیرو و ضعف داریم سال آینده اجازه جذب نیرو را دریافت خواهیم کرد.


۱۱ بهمن ۹۶ – ایجاد ۳۵ هزار شغل در شهرک‌های کشاورزی ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: ۷۵۰۰ هکتار مجتمع و شهرک کشاورزی در ۲۹ استان کشور واگذار شده و پیش‌بینی این است که برای ۳۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اشرف منصوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد دهه فجر در محل این شرکت برگزار شد، به تلاش‌ انجام شده در عرصه اقتصاد و تولید ملی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ تا کنون ۱۱۵ مجتمع و شهرک‌ گلخانه‌ای، شیلات و دامپروری در ۲۹ استان کشور و در سطح ۷۶۲۷ هکتار تحویل شرکت شهرک‌های کشاورزی شده است.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما واگذاری شهرک‌های کشاورزی به بخش خصوصی است،‌خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای برای واگذاری به سرمایه‌گذاران ۷۰۰ هکتار آن واگذار شده و مابقی در حال جذب سرمایه‌گذار است.
وی اظهار امیدواری کرد: بهره‌برداری از این شهرک‌ها منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۵ هزار نفر بشود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان شیلات ایران خبر داد و گفت:‌ ۴۴ شهرک شیلاتی در سواحل آب‌های جنوب و شمال کشور پیش‌بینی شده که تا کنون ۱۰ مورد از آنها توسط مؤسسه نصر اجرا شده است.
وی با اشاره به نحوه واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت:‌ ۳۰ درصد از قیمت کارشناسی‌شده این شهرک‌ها به صورت نقد دریافت می‌شود و مابقی آن طی سه سال دریافت می‌شود و جالب‌تر اینکه با وجود مصوبه مجلس که از سال ۹۵ هرگونه واگذاری در عرصه‌های ملی را صرفا به صورت اجاره امکانپذیر دانسته است، اما شهرک‌های کشاورزی از این موضوع استثناء بوده و انتقال قطعی سند صورت می‌گیرد.
منصوری با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته و صرفه‌جویی در مصرف آب باید توسط راهکارهای مختلف باید در دستور کار قرار گیرد،‌ خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌ها یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب است که با توجه به کیفیت محصول می‌تواند برای توسعه صادرات هم بسیار کمک‌کننده باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران با ذکر مثالی از میزان آب محصولات در گلخانه و سطح زمین،‌گفت: برای تولید یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی در فضای باز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود، اما در فضای گلخانه این رقم به ۳۰ لیتر کاهش می‌یابد، یعنی می‌توان گفت مصرف آب در فضای باز زمین‌های کشاورزی ۱۳ برابر فضای گلخانه است.
وی ایجاد زنجیره تولید را در شهرک‌های گلخانه‌ای برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر یکی دیگر از محورهای اصلی شهرک‌های کشاورزی دانست و افزود: تلاش ما این است که برای ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران در شهرک‌های کشاورزی بروکراسی اداری را کوتاه کنیم، تا جایی که صدور مجوز برای متقاضیان یک روزه انجام شود.
منصوری همچنین به این نکته اشاره کرد که مایلیم صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، سردخانه‌ها را در شهرک‌های کشاورزی مستقر کنیم و تسهیلات لازم در این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران به نرخ سود تسهیلات در این حوزه اشاره کرد و گفت:‌ برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای در مناطق مرزی و محروم تسهیلات با سود ۴ درصد، در مناطق روستایی کم‌تراکم و جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود تسهیلات ۶ درصد و تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد ارائه می‌شود.
وی همچنین از آغاز تولید محصولات کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی ۴ استان کشور خبر داد و گفت: در استان‌های همدان، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کرمان بخشی از سازه‌ها جانمایی شده و تولید آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران اظهار امیدواری کرد: روز به روز فضای کشت گلخانه‌ای در کشور توسعه یابد، چرا که هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار هکتار سبزی و صیفی در فضای آزاد کشت می‌شود که اگر آن را به فضای گلخانه منتقل کنیم با یک دهم از این فضا می‌توانیم همان میزان محصول را تولید کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس


ایجاد اشتغال پایدار بخش کشاورزی سمنان در گرو توجه به صنایع فرآوری

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره وری محصولات تولیدی این استان در گرو توجه به صنایع فرآوری و بسته بندی بخش کشاورزی است.
سیدحسن میرعماد روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : این نهاد برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش آماده ارایه خدمات به فعالان اقتصادی است.
وی با بیان این که این سازمان برای واگذاری زمین، صدور مجوز و ارایه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، آماده انجام خدمات به بهره برداران است، اظهار داشت: در سمنان ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی مانند غذای آماده و در محصول دامپروری مانند مرغ بسیار زیاد است.
وی با اشاره افزایش تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش سطح کشت محصولات زراعی در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این راهکار در سال‌های اخیر،افزایش تولید به خصوص در محصولات استراتژیک استان به رشد ۳۳ درصدی رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد : سطح کشت گندم در استان سمنان سالانه حدود ۲ تا سه هزار هکتار کاهش پیدا کرده اما عملکرد و بهره‌وری این محصول تغییری نکرده است.
به گزارش ایرنا ، سمنان بیش از ۴۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد و حدود ۸۷ درصد آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰کیلومتر از کانال‌های انتقال آب استان نیازمند مرمت است.
بیش از ۶۰ درصد از کانال‌های انتقال آب سمنان به صورت سنتی آب را به اراضی انتقال می‌دهند و ۶۰۰ حلقه قنات در استان سمنان فعال هستند.
استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


۱ مهر ۹۶ – عزم جدی محیط زیست و بخش کشاورزی البرز در اشتغال زایی 

خبرگزاری ایرنا : اداره کل حفاظت محیط زیست وسازمان های جهادکشاورزی ونظام مهندسی کشاورزی استان البرز در نشستی مشترک بر اشتغال زایی اعضاء سازمان نظام مهندسی تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، باهدف تسهیل ورود فارع التحصیلان محیط زیست وکشاورزی استان البرز به بازار کار، اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز و سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در یک هم اندیشی به بیان راهکارهای قانونی و اجرایی شدن تفاهم نامه ملی ازپیش تنظیم شده سازمان نظام مهندسی وکشاورزی وسازمان حفاظت محیط زیست در استان البرز پرداختند.
دراین نشست ناصر شمس آذر، رییس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به لزوم به روز رسانی و اجرایی شدن تفاهم نامه فی مابین اداره کل وسازمان نظام مهندسی با این پرسش که آیا در موضوع برون سپاری، قانونگذار درحیطه وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بخشهای دیده شده یا خیر، اشاره داشت که طرفین و همچنین جهادکشاورزی استان می توانند نقش عمده ای در اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست در استان البرز ایفا نمایند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این نشست با اشاره به وجود ظرفیت های اشتغالزایی مناسب در آزمایشگاه های معتمد به ویژه مدیریت پساب و پسماند استان گفت: خوشبختانه درقانون هوای پاک مصوب اخیر مجلس که به دستگاه های متولی ابلاغ شده ، لزوم نظارت وحضور یک کارشناس محیط زیست به عنوان مسئول HSE صنعت در صنایع کشور می تواند نقطه عطفی درتسهیل ورود به بازار کار فارغ التحصیلان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی تلقی شود.
فردین حکیمی افزود: این مهم مستلزم ابلاغ آیین نامه های اجرایی قانون هوای پاک ازسوی سازمان مرکزی می باشد که طی ماه های آتی به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ می گردد.
سرپرست محیط زیست استان البرز به لزوم کارورزی وآموزش این فارغ التحصیلان در آزمایشگاه های معتمد، صنایع متقاضی و ادارات زیرمجموعه بعد از تایید و اعلام نظر روسای سازمان های محیط زیست و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اشاره کرد و ادامه دادکه عزم اداره کل حفاظت محیط زیست ازطریق هماهنگی باسازمان مرکزی، طرح درکارگروه اشتغال و توسعه پایدار و همچنین پیگیری های لازم تاحصول نتیجه دربرون سپاری وظایف غیرحاکمیتی جدی برشمرد.
درادامه مسعود کریمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان البرز نیز در این نشست اشاره داشت که فارغ التحصیلان جوان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی، می بایست با طرح خواسته های صنفی خود، مهارت آموزی متناسب باشغل و تحصیلات و در صورت صدور مجوز مراجع ذیصلاح با احداث دفاتر نظارتی در مناطق حوزه استحفاظی استان البرز سهم عمده ای درمدیریت زیست محیطی استان البرز ایفا نمایند.
در ادامه معاون نظارت و پایش محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۰آزمایشگاه معتمد موجود در استان، امورخدمات رسانی به حدود ۳۰۰۰ صنعت فعال انجام می دهند، گفت: احداث آزمایشگاه های جدید ازطریق اخذ گواهی فعالیت از دفتر پایش فراگیرسازمان حفاظت محیط زیست کشور می تواند سهم قابل توجهی در تحقق بندهای تفاهم نامه ایفا نماید.
کیوان رحیمی با اشاره به تدوین دستورالعمل قرق اختصاصی مناطق آزاد ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این عرصه می تواند بعد از تعیین الزامات زیست محیطی ازسوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و از طریق سازمان جنگل ها و مراتع در اختیار اعضاء سازمان نظام مهندسی قرارگیرد.
درپایان این نشست مقررشد صورتجلسه و مکاتبه مشترک از موضوعات مطروحه دراین جلسه جهت کسب تکلیف ازسازمان های متبوع صورت گیرد و پس از تایید مراجع ذیصلاح، موضوع ازطریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان البرزبه اعضاء اطلاع رسانی گردد.

 

 


۷ شهریور ۹۶ – ایجاد ۲ هزار شغل در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری تسنیم : رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۳۰ پروژه با ۲ هزار اشتغال و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب امشب در شورای ادارای استان با بیان اینکه ضریب خوداتکایی ما در حوزه کشاورزی به ۸۰ درصد رسیده است، اظهار داشت: امروز ضریب ارزش افزوده در استان چهارمحال و بختیاری ۲۹ درصد است و این نشان دهنده اهمیت محصولات کشاورزی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۹۱ پروژه در استان افتتاح شد، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان بود که بخشی از ان کمک بلاعوض یا کم بهره ‌بوده است.
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته ۲۲۸ طرح تسهیلات دریافت و به بهره‌برداری رسیدند که ۱۳۳ میلیارد تومان این طرح‌ها تسهیلات بوده است.
غریب با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین در استان خاطرنشان کرد: با توجه به میزان کاهش بارندگی استان تولیدات ما امروز به ۱.۴ میلیون تن رسیده و ۵۰ درصد اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین است همچنین امسال حدود ۱۰ هکتار از اراضی مجهز به این سیستم می‌شود.
وی با اشاره به اجرای ۲۳۰ پروژه تا پایان امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۳۰ پروژه با ۲ هزار اشتغال و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری برسد، ۶۰ میلیارد تومان این تسهیلات بلاعوض است.

 

 


۵ شهریور ۹۶ – اشتغالزایی بیش از ۱۹۰۰ نفر با پروژه های جهاد کشاورزی زنجان

خبرگزاری ایرنا : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت و با بهره برداری از ۵۴ پروژه در بخش کشاورزی با ۲۴۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال اعتبار، اشتغالزایی یکهزار و ۹۶۳ نفر در استان محقق خواهد شد.
حسین جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۴ پروژه قابل بهره برداری جهادکشاورزی در هفته دولت شامل ۴۴ پروژه سرمایه ای با ۱۳۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال و ۱۰ پروژه عمرانی با بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال است.
به گفته وی، واحدهای گوساله پرواری، گاوشیری و گوسفند داشتی هر کدام یک واحد در حوزه تولیدات دامی، هشت پروژه پرورش آبزیان سردآبی، واحدهای بسته بندی چاشنی و ادویه، فراوری زیتون، بسته بندی انواع میوه و صیفی هر کدام یک واحد و ۲ واحد بسته بندی حبوبات و غلات از پروره های سرمایه ای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۸ پروژه آبیاری نوین با ۶۳۵ هکتار در این استان به بهره برداری خواهد رسید.
جعفری اظهارکرد: بهره برداری از پروژه های آبیاری نوین طی هفته دولت موجب تثبیت اشتغال ۳۴۳ نفر و پروژه های سرمایه ای نیز برای ۸۲ نفر تثبیت شغل به دنبال دارد.
به گفته جعفری، پروژه های عمرانی در بخش کشاورزی نیز برای یکهزار و ۵۳۸ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن از انواع محصولات کشاورزی این استان به کشورهای روسیه، کویت، بحرین، هلند، ترکیه، آلمان، مالزی، اتریش، مجارستان، بلژیک، لهستان، قطر، آذربایجان، افغانستان و ارمنستان صادر شده است.
طی سال ۹۵، ۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال ۹۴، رشد ۳۴ درصدی داشت

 


۱۹ تیر ۹۶ – اشتغالزایی تحقیقات محور اولویت راهبردهای امسال جهاد کشاورزی است

بازار کار : معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اشتغالزایی تحقیقات محور در مناطق روستایی و تکیه بر شیوه های نوین و علمی در کسب و کار حوزه کشاورزی، برنامه های مهم و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است.
کاظم خاوازی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک افزود: انتقال این یافته ها به مزارع و عرصه های کشاورزی تاثیر بسزایی در افزایش و پایداری تولید و اشتغال در مناطق روستایی دارد و این مهم تحت عنوان طرح نوین ترویج در سطح کشور در حال اجرا است.
وی ادامه داد: بر این اساس تالار ترویج دانش کشاورزی در این سازمان ایجاد شده و تمام این یافته ها به صورت رایگان در اختیار کارشناسان و مروجان قرار گرفته است.
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خاطر نشان کرد: به منظور انتقال یافته های کشاورزی به مزارع و عرصه ها، امور تحقیقاتی از حالت حضوری در مرکز پژوهشی کشاورزی خارج شده است و مراحل تحقیق به مزارع و ابعاد عملی و تولید انتقال یافته تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.
خاوازی گفت: سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی هیچ گونه محدودیتی در منابع مالی برای اجرای طرح های پژوهشی مورد نظر بهره برداران ندارد و این منابع برای رفع مشکلات این بخش در اختیار استان ها و ستاد ها قرار گرفته است و تا بر اساس آن کارهای موثر را پیش نهاد و در قالب این طرح ها اعتبار مورد نظر تخصیص یابد.
معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: با توجه به نامگذاری سال و لزوم اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، توجه به بخش کشاورزی به عنوان پایه و اساس اقتصاد نقش مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصادی استان و کشور به همراه دارد.
ظفر افشون افزود: اجرای سیاست ها و استراتژی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در دراز مدت و حضور حداکثری تولیدات بخش کشاورزی در بازارهای داخلی و جهانی با اجرا و توجه هرچه بیشتر به طرح ها تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی محقق می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به کمبود آب کشاورزی و قرار گرفتن این استان در منطقه خشک و نیمه خشک اقدام های مناسبی در راستای افزایش بهره وری از آب کشاورزی انجام شده است و باید برای خروج از این مشکلات، تصمیمات شایسته ای صورت پذیرد.
علی بابایی، آموزش و ترویج کشاورزان را برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و آموزش کشاورزان نقش مهمی در افزایش و تولید محصولات با کیفیت و صادرات این محصولات به خارج از کشور دارد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی در راستای انجام اهداف سازمان و رفع نیازهای و مشکلات استان از برنامه های این مرکز است.
غلامرضا گودرزی افزود: تقویت ارتباط تحقیقات، اجرا و تدوین را از دیگر برنامه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی است و تلاش می شود این مهم با هماهنگی هرچه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی با این مرکز محقق شود.
در این آیین از خدمات حمیدرضا دری تقدیر و غلامرضا گودرزی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی معرفی شد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.


۱۸ تیر ۹۶ – شهرک کشاورزی اندیمشک ۱۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با بهره‌برداری از شهرک کشاورزی اندیمشک در اراضی پادگان امام رضا(ع) یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
به گزارش فارس هدایت‌الله موسویان اظهار کرد: برنامه اداره جهاد کشاورزی حرکت در مدار تولید، حمایت از تولیدکنندگان، استفاده از روش‌های علمی برای بهره‌وری هرچه بیشتر، بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی در راضی کشاورزی شهرستان است.
وی افزود: ۲۳۸ هکتار زمین در ارضی پادگان امام رضا(ع) در شهرستان اندیمشک برای احداث شهرک کشاورزی اندیمشک اختصاص یافته و با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اندیمشک و مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان اندیمشک مجوزهای لازم اخذ شده است.
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از شهرک کشاورزی اندیمشک در اراضی پادگان امام رضا(ع) یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد می‌شود تصریح کرد: شهرک کشاورزی اندیمشک در ۳ فاز که فاز اول آن ۵۰ هکتار بوده و به احداث گلخانه اختصاص داده شد.
وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی در فاز اول شهرک گلخانه‌ای اندیمشک بیان کرد: جوانان بیکار، علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه کشاورزی و جوانان جویای کار می‌توانند پس از اعلام شرایط واگذاری از طریق رسانه‌ها مطلع شده و در جهت استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.
موسوی در پایان با اشاره به تقسیم ۵۰ هکتار گلخانه در بین جوانان جویای کار خاطر نشان کرد: اولویت در واگذاری طرح در شهرک کشاورزی با جوانان بومی در شهرستان بوده که پس از واگذاری برای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات بانکی با بهره بانکی کم تعلق خواهد گرفت.


۶ خرداد ۹۶ – وزارت جهادکشاورزی با مشکل جذب نیرو مواجه است

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی با مشکل جذب نیرو مواجه بوده گفت: ۱۸ هزار نیرو به ازای خروج هر ۵۱ هزار نفر از وزارت کشاورزی جذب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ابوالقاسم ورداسبی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهادکشاورزی با اشاره به مشکلات نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این وزارتخانه و سازمان‌های وابسته خود از سال ۸۹ با خارج‌ شدن نزدیک به ۶ هزار نیروی انسانی از مجموعه خود روبرو بود که در مقابل این خروج نیرو، هیچ جذب نیرویی در سازمان انجام نشده است.

وی افزود: در سال ۹۵ با امضای تفاهم‌نامه‌ای تصمیم بر این شد تا به ازای خارج شدن هر ۵۱ هزار نیروی انسانس از مجموعه وزارتخانه، ۱۸ هزار نیرو جذب شود که به سبب مشکلات مالی، بازنشستگی پیش از موعد و بازخریدها متوقف شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها ۱۰ هزار نفر در قالب ناظر مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها فعالیت دارند از این تعداد ۱۲۰ نیرو سهم استان مرکزی شده است.

ورداسبی بیان کرد: ناظران به عنوان مسئول پهنه‌های وسیعی هستند که تمامی امور از جمله مباحث مرتبط با دام، نباتات، زراعت و آبیاری تحت فشار زیر نظر آنان انجام می‌شود و براساس تفاهم نامه امضا شده ۱۰ هزار نیرو به عنوان ناظر جذب شدند و مابقی براساس سند توسعه منابع انسانی جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار خروج نیروی انسانی بحث خارج شدن مدیران را از گردونه نیروهای جهادکشاورزی شاهد بودیم و بانک اطلاعاتی برای جایگزینی این مدیران وجود نداشت.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: به همین منظور الگوی شایستگی عمومی از سوی وزارت جهادکشاورزی تبیین شد و در آن افراد باید به منظور تصدی در پست مدیریت دارای گواهی شایستگی احراز پست مدیریتی باشند که به سبب موفق نبودن برخی دستگاه‌ها طبق تصمیمات گرفته شده مقرر شد که این گواهی از سال ۹۷ اجرایی شود.

ورداسبی عنوان کرد: این الگو جدا از تخصص فرد، شایستگی‌های عمومی را در قالب ۱۱۲ نشانه رفتاری که سبب تربیت مدیران آینده می‌شود را بررسی می‌کنند و درصورت نبود مشکل و نقص، گواهی شایستگی احراز پست مدیریتی برای افراد صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری انجام می‌شود می‌توان گفت این الگو نقش موثر و به‌سزایی در تهیه بانک اطلاعاتی و سرمایه شناسی مدیریتی در جهادکشاورزی است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه تشکیلات وزارت جهادکشاورزی به سبب تنوع اقدامات در قالب یک اداره کل میسر نیست گفت: اعتراض در این باره به سازمان اداری استخدامی ارائه شده که در صورت تایید پیشنهادات تشکیلات جدید سازمان به عنوان پایلوت در استان مرکزی اجرایی می‌شود هر چند این تغییرات به معنی دگرگونی کامل تشکیلات نبوده و هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده است.

ورداسبی عنوان کرد: همچنین پرداختی کارکنان این وزارتخانه در مقایسه با حجم کاری آنها برابر نبوده و در این راستا رایزنی‌هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شده و تلاش شده ۲۰ تا ۲۵ درصد برای تمامی کارمندان بهسازی حقوق در نظر گرفته شود.


۲۰ اردیبهشت ۹۶ – ایجاد ۳۴۰۰شغل ازطریق صندوق های خرد زنان روستایی در هرمزگان

خبرگزاری مهر : مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: جهاد کشاورزی هرمزگان با راه اندازی صندوق های خرد زنان روستایی باعث ایجاد ۳هزار و ۴۰۰ شغل در مناطق روستایی استان شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، غلامرضا نظرنژاد بیان داشت: در استان ۸۳ صندوق خرد زنان با ۳هزارو ۴۰۰ عضو و اعتباری بالغ  بر ۱۷۰۰میلیون تومان فعالیت می کنند.
نظر نژاد افزود: عمده فعالیت های صندوق های خرد زنان روستایی در مشاغلی همچون دامداری، پرورش طیور، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و فعالیت های خدماتی هستند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق خرد زنان روستایی نقش مهمی در تولید وایجاد شغل پایدار دارد اظهارداشت: ارتباط با استان های دیگر باهدف تبادل تجربیات، تشکیل گروهای کار آفرینی و مبادله کالاهای تولیدی از مهمترین برنامه ها برای فروش محصولات تولیدی  صندوق های خرد زنان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
نظر نژاد اضافه کرد: همچنین راه اندازی مغازه هایی در سطح شهر بندرعباس با همکاری صنف کشاورزان ، اداره بهداشت و شهرداری به منظور عرضه محصولات تولید شده به شهروندان از اهداف ما است.
وی گفت: در راستای حمایت مالی از صندوق های خرد زنان امسال پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از دیگر برنامه های سازمان جهادکشاورزی است.

 

 


۶ فروردین ۹۶ – آغاز اقدامات جهاد کشارزی استان اردبیل در مسیر افزایش تولید و اشتغال 

خبرگزاری ایرنا : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز اقدامات این سازمان در مسیر افزایش تولید و اشتغال در سال جاری خبر داد.
عدیل سروی روز شنبه افزود: در سال مزین به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری این سازمان برای تامین امنیت غذایی و تثبیت استقلال و خودکفایی با ارائه شایسته ترین خدمات به کشاورزان تلاش خواهد کرد.
او گفت: امسال با روحیه جهادی با جدیت بیشتری در اجرای مگا پروژه ملی پایاب سد خدا آفرین ، توسعه روش های نوین آبیاری ، اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت محصولات جدید با نیاز آبی کمتر و راندمان تولید و ارزش اقتصادی بالاتر و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تلاش می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی همچنین بر حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و اصلاح نژاد دام روستایی در مناطق مختلف این استان تاکید کرد.
میزان کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل ۷۷۸ هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.
استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، ۱۲۰ هزار بهره بردار ، ۴.۲ میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش ۲۸ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش ۳۸ درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
پارسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از ۷۴۰ هزار تن گندم و خرید ۵۵۰ هزار تن از آن از رتبه ۱۱ به ۴ کشوری ارتقا یافت.
استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه تولید سیب زمینی رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده و قطب فعال در تولید سیب زمینی کشور است.
استان اردبیل با تولید حدود ۸۰۰ هزار تن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد سیب زمینی کشور را تولید می کند که از لحاظ کیفیت ، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است.
سیب زمینی تولیدی اردبیل از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات آن نسبت به ارقام اروپایی برتر است.

 


۲۶ اسفند ۹۵ – جذب ۷۶۷ ناظر کشاورزی در کرمانشاه

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷۶۷ ناظر کشاورزی در استان کرمانشاه جذب کردیم و جایی برای نشستن کارمند نداریم.
به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بحث استخدام ناظرین جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مرحله نخست تعداد ۵۶۷ نفر در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جذب شدند و در مرحله دوم نیز دویست نفر بکارگیری شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۷۶۷ نفر از ناظرین در جهاد کشاورزی استان بکارگیری شدند، افزود: در این بخش کرمانشاه رتبه دوم کشوری را دارد.
شهبازی بابیان توضیحات بیشتر گفت: در مجموع ده هزار نفر از میان ۱۴ هزار نفر واحد شرایط جذب شدند، افزود: بحث های آموزشی، مقالات علمی و تألیفات، مدارک تحصیلی لیسانس ده درصد، فوق لیسانس بیست درصد و دکتری بیست و پنج درصد به عنوان آیتم های امتیازات لحاظ شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: علی رقم اینکه در مرحله اول جذب تعدادی از افراد مدرک فوق دیپلم داشتند اما سخت گیری نکردیم.
شهبازی بیان کرد: در مرحله دوم دویست نفر از ناظرین جذب شدند و مابقی را ذخیره گذاشتیم و اعلام کردیم اگر استان های دیگر جذب نکردند آن سهمیه را به ما اضافه کنند.
وی بااشاره به اینکه با وجود استخدام ناظران اما تنها تجمع ناظران جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی را شاهد هستیم، گفت: از مجموع دویست نفر ناظر تعداد صد و ده نفر خانم هستند، این افرادی که جذب شدند کارمند جهاد کشاورزی هستند اما طبق قانون به مدت ده سال در پایین ترین پست سازمانی قرار میگیرند و از امروز دویست نفر ناظر جذب شده مشغول بکار می‌شوند.
شهبازی با بیان اینکه هم اکنون پست سازمانی خالی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نداریم، افزود:  در بخش های مختلف با چالش جدی کمبود نیرو مواجهیم.
شهبازی با بیان اینکه سهمیه استان برای استخدام ۳۵۰ نفر اما تعداد جذب شده بیش از دو برابر شد، افزود: ظرفیت ما برای استخدام کارمند اشباع شده و جا برای نشستن کارمند دیگر نداریم.
وی تأکید کرد: ظرفیت صندلی های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای استخدام کارمند اشباع شده و تا بیست و پنج سال دیگر نیازی به نیروی اداری نداریم.
شهبازی افزود: ظرفیت. دانشگاه ها در رشته کشاورزی ده برابر نیاز کارمند اداری است اما در بخش کشاورزی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، افراد جذب شده برای بحث نظارت همه جانبه بر محصولات و ارتقأ بهره وری آب بکار گیری میشوند، به هرکدام ۲۵۰ کشاورز و برای هرکدام ۵ روستا با مزرعه و مشخصات دادیم تا نظارت داشته باشند و عملکرد هم خوب بوده و شاهد افزایش بهره وری بودیم.


 

۱۵ اسفند ۹۵ – جذب ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی کرمانشاه

خبرگزاری خانه ملت : نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:دستگاه های ذی ربط و وزارت جهادکشاورزی باید نسبت به استخدام حدود ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی استان کرمانشاه اقدام کنند.
وزیرکشاورزی نسبت به جذب ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی کرمانشاه اقدام کند/ اهتمام مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برای رفع مشکلات ناظرین کشاورزی
سیدقاسم جاسمی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درخصوص وضعیت ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی استان کرمانشاه،اظهار داشت: دستگاه های ذی ربط و وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به استخدام حدود ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی استان کرمانشاه اقدام کنند.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مجوز جذب حدود ۱۰ هزار نفر را در سال گذشته از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده است، که باید بین استان‌های مختلف تقسیم می‌کرد که تعدادی از این سهمیه نیز باید به استان کرمانشاه اختصاص پیدا می‌کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در استان کرمانشاه حدود ۳۰۰ نفر از ناظرین کشاورزی که تحصیلات دانشگاهی دارند،از بین خانم ها و آقایان وجود دارند که حدود ۱۰ سال نیز کار تجربی انجام داده‌اند و به صورت عملی به بخش کشاورزی و توسعه کشور کمک کرده‌اند.
جاسمی با بیان اینکه سن بعضی از این ناظرین بالا رفته و تشکیل خانواده هم داده اند ولی هنوز در جهت جذب آن‌ها اقدامی نشده است، متذکر شد: این ناظرین کشاورزی با حداقل حقوق به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند ولی هنوز هم بلا تکلیف هستند.
وی افزود: تقاضا داریم که وزیر جهادکشاورزی همچنان که به همه استان‌ها این سهمیه را داده اند، نسبت به جذب این ناظرین کشاورزی تا قبل از پایان سال توجه داشته باشد و از سوی وزیر دستور جذب آن ها صادر شود.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی گفت:تلاش مجمع نمایندگان این است که در اولین فرصت با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کنیم تا نسبت به جذب این ناظرین اقدام شود، همچنین تلاش می‌کنیم تا منابع کافی برای تامین استخدام ناظرین کشاورزی تهیه شود

 


 

 

۱۹ بهمن ۹۵ – استخدام ۱۳۵ مهندس ناظر کشاورزی در همدان

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از استخدام ۱۳۵ مهندس ناظر کشاورزی در همدان خبر داد و گفت: این افراد باید طبق قانون در مراکز جهاد کشاورزی مستقر شوند.
منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با ایجاد تنوع کشت در اراضی و تغذیه مناسب می‌توان خستگی را از خاک خارج کرد، گفت: سال گذشته ۱۳۵ نفر مهندس ناظر در زمینه ترویج کشاورزی استخدام‌ شده‌اند و باید طبق قانون در مراکز جهاد کشاورزی مستقر شوند.
رضوانی‌جلال با بیان اینکه با استخدام این ۱۳۵ مهندس ناظر، مراکز جهاد کشاورزی تقویت‌ شده است، تأکید کرد: مراکز جهاد کشاورزی روستاها در گذشته دچار کاهش شدید نیرو شده بودند.
وی با اشاره به اینکه هر مهندس ناظر مسئولیت ۸ روستا را بر عهده دارد، ادامه داد: ۵۰۰ تشکل کشاورزی در استان همدان وجود دارد که در کنار بخش خصوصی ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های ترویجی به شمار می روند.
وی با بیان اینکه ۳۶ درصد اراضی استان همدان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، افزود: درصد بیشتر زمین‌های استان همدان زیر کشت رفته است.
وی در رابطه با محصولات کم آب‌بر با بیان اینکه ۳۶ هزار هکتار سطح اراضی آبی استان همدان کم شده است، بیان کرد: باید در راستای کاهش وابستگی، محصولات دانه‌های روغنی کلزا کشت کرد که در این رابطه امسال نسبت به سال گذشته کشت کلزا ۸ برابر شده است

 


 

 

۱۷ بهمن ۹۵ – ۱۹۸ شغل در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری فراهم شد 

خبرگزاری مهر : مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح پروژه های بخش کشاورزی در دهه فجر برای ۱۹۸ نفر اشتغال ایجاد شد.
ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دهه مبارک فجر تعداد ۲۶ پروژه قابل بهره برداری در استان افتتاح می شود که از این مجموع شش پروژه دولتی و ۲۰ پروژه نیز با تسهیلات بانکی احداث شده است.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع خانوار های بهره مند از افتتاح پروژه های دهه فجر در این استان، ۱۳۷ خانوار هستند.
وی تاکید کرد: با افتتاح پروژه های بخش کشاورزی دهه فجر برای ۱۹۸ نفر اشتغال فراهم خواهد شد که ۸۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۳ نفر نیز به صورت غیر مستقیم هستند.
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با بهره برداری پروژه های دهه فجر ۲۶ روستا نیز بهر مند خواهند شد.

 


 

۱۰ بهمن ۹۵ – اجرای ۷۳ پروژه کشاورزی با ۳۴۰ میلیارد ریال و ۲۰۳ فرصت شغلی درگلستان

 

خبرگزاری ایرنا : همزمان با دهه فجر امسال تعداد ۷۳ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در حوزه کشاورزی گلستان به بهره برداری می رسد که به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.
به گزارش دریافتی ایرنا مختار مهاجر روز یکشنبه اظهارداشت که از این تعداد ۴۴ پروژه در بخش تجهیز سیستم های نوین آبیاری و تامین آب کشاورزی، ۱۳ پروژه در بخش تولید و پرورش دام و طیور، ۶ پروژه درحوزه منابع طیبیعی و آبخیزداری، ۳ پروژه امور عشایری، ۵ پروژه بخش باغبانی و دو طرح صنایع و تعاون روستایی است.
به گفته وی؛ در حوزه شهرستانی گرگان ۱۴ پروژه، علی آبادکتول ۱۳ پروژه، مینودشت ۱۲ پروژه، گنبدکاووس ۱۰پروژه، بندرترکمن ۶پروژه، آق قلا ۵ پروژه، آزادشهر۳ پروژه، بندرگز۲پروژه، رامیان ۲پروژه، کردکوی ۲پروژه، گالیکش۲پروژه، مراوه تپه ۲پروژه را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه ها ۵هزار و ۲۷۰ خانوار از مزایا و خدمات آن بهره مند و ۲۰۳ نفر مشغول به کار می شوند.
به گفته مهاجر؛ از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۰۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۷۶۸ نفر و بهره مندی ۴۳هزار و ۸۳۳خانوار در حوزه کشاورزی استان گلستان به بهره برداری رسیده است.
گلستان یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر جمعیت دارد که در ۳۰ شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی کرده و بیشتر روستاییان به حرفه کشاورزی در افزون بر ۶۵۰ هزار هکتار اراضی این حوزه مشغول هستند.


۳۰ دی ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۴۳۳ نفر دربخش کشاورزی آبیک 

باشگاه خبرنگاران جوان : ۴۳۳ نفر در ۹ ماهه امسال در بخش کشاورزی شهرستان آبیک مشغول به کار شدند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرجهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: سهمیه اشتغال در این شهرستان نسبت به سال گذشته از ۱۲۱ نفر به ۴۶۳ نفر افزایش یافته است که از رشد چهار برابری حکایت دارد .
به گفته بیژن لطفی، بیش از ۹۵ درصد از تعهد اشتغال جهاد کشاورزی دراین شهرستان محقق شده است.
وی اضافه کرد : تحقق این اشتغالزایی نشان از اثر گذاری سیاست های طرح رونق اقتصادی دولت از جمله پرداخت تسهیلات به واحد های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام بخش کشاورزی و دام و طیور است .


 

۲۱ دی ۹۵ – اشتغال ۲۲ درصدی در بخش کشاورزی لامرد

خبرگزاری فارس : سرپرست اداره جهاد کشاورزی لامرد گفت: آمار اشتغال در بخش کشاورزی لامرد ۲۲ درصد است.
به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، محمدصادق فانی عصر امروز در دیدار با امام‌جمعه بخش علامرودشت اظهار داشت: بر اساس بررسی صورت گرفته آمار اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان ۲۲ درصد است، ازاین‌رو می‌طلبد با برنامه‌ریزی کشاورزی لامرد را به سمت‌وسوی موفقیت ‌پیش برد.
وی افزود: در امر کشاورزی انداختن کارها به فردا لطمه بسیاری به کشاورزی می‌زند، پس باید ضمن حفظ روحیه جهادی در راستای پیشبرد کشاورزی این شهرستان قدم برداشت.
سرپرست اداره جهاد کشاورزی لامرد همچنین اشاره‌ای به اولویت کاری خود در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی، کشت دانه‌های روغنی ازجمله کلزا و … داشت و گفت: می‌کوشیم محصول سالم تولید و به بازار مصرف عرضه کنیم.
در ادامه امام‌جمعه بخش علامرودشت نیز در سخنانی گفت: ازجمله نهادها و اداراتی که در کار خود موفق بوده، جهاد سازندگی و نیز جهاد کشاورزی است و هرگاه نامی از جهاد آورده می‌شود ذهن آدم به سمت کارهای چشمگیر حرکت می‌کند.
حجت‌الاسلام احمد باقری‌نیا ادامه داد: یکی از ارکان مهم مملکت بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته ‌شده که تلاش بسیار شما را در این راه طلب می‌کند.
به گزارش فارس، پس‌ازاین دیدار امام‌جمعه بخش علامرودشت، سرپرست حوزه مدیریت جهاد کشاورزی لامرد، کارشناسان، رئیس و کارشناسان مرکز خدمات جهاد کشاورزی علامرودشت از مزرعه ۳۰ هکتاری آلوئه‌ورا در این بخش بازدید کردند.
در این بازدید مسائل فنی و توضیحات لازم از طرف مسؤولان طرح و مرکز خدمات جهاد کشاورزی ارائه شد. این طرح در سطح ۳۰ هکتار آلوئه‌ورا اجراشده و بزرگ‌ترین مزرعه کشت‌شده این محصول در جنوب کشور است.

 


 

۱۱ دی ۹۵ – اشتغال‌زایی بیش از ۶ هزار نفر در حوزه صنایع کشاورزی

خبرگزاری ایلنا : مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از صدور ۵۲۵ جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۸۹۷ نفر در حوزه صنایع کشاورزی خبر داد.
به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، بهاره دادلویی امروز شنبه (۱۱دی) افزایش ارزش‌افزوده، توسعه صادرات، کاهش ضایعات و همین طور کاهش ریسک را عمده فواید توسعه صنابع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است.
وی نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در کاهش حجم ضایعات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: هم اکنون ضایعات بخش کشاورزی حدود ۳۰ درصد است که ارزش این حجم از ضایعات ۳ تا ۵ میلیارد دلار برآورد می شود.
دادلویی بیان داشت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو دهه اخیر به صورت یک راهبرد مشخص در امر توسعه و برنامه ریزی روستایی در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفته است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از صدور تعداد ۴۰۹ جواز تاسیس صنایع کشاورزی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۲۸ تن و اشتغال‌زایی ۵ هزار و ۱۶۲ نفر در این استان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه صنابع کشاورزی همچنین موفق به صدور ۱۱۶پروانه بهره برداری با ظرفیت تولید ۶۲۰ هزار و ۹۰ تن و اشتغال‌زایی یک هزار و ۷۳۵ نفر در استان شده ایم.

 

 


۳ آذر ۹۵ – اشتغالزایی برای ۲۱۱ نفر از فعالان کشاورزی در شهرستان آوج

خبرگزاری مهر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای۲۱۱ نفر از علاقمندان بخش کشاورزی در این شهرستان شغل ایجاد شده است.
فریدون نقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری برنامه ابلاغی از سوی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برای  ۱۹۴ نفر سهمیه اشتغال تعیین شده بود.
وی افزود: بر این اساس با برنامه ریزی مناسب تاکنون برای ۲۱۱ نفر در این شهرستان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شده است.
نقی زاده؛ این میزان اشتغالزایی ایجاد شده را در زیر بخشهای کشاورزی شامل؛ زراعت، باغبانی، دام و طیور، صنایع تبدیلی و گلخانه ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی درست و تخصیص اعتبارات مناسب به بخش کشاورزی می توانیم شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این بخش در شهرستان آوج باشیم.


 

۲۴ مهر ۹۵ – جذب ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه اشتغال کشاورزی

باشگاه خبرنگاران جوان : در دوسال گذشته ۲ هزار و ۴۸۵میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خراسان شمالی جذب شد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: تسهیلات فوق برای زیر بخش های دام و طیور، صنایع کشاورزی ، باغبانی ، مکانیزاسیون ، شیلات و آب و خاک جذب شده است.
عبدالله یوسفی گفت : از این اعتبار ، هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال از منابع مختلف بانکی و مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال از سهم آورده متقاضیان طرح ها تأمین شده است.
وی افزود: جذب این میزان تسهیلات برای سه هزار و ۳۷۴ بخش کشاورزی اشتغال ابجاد کرد .
یوسفی گفت: در سال ۹۴ میزان سرمایه گذاری بخش کشاورزی نسبت به سال ۹۳ ، ۱۱ درصد و میزان اشتغال ۴درصد رشد داشته است.

 


 

۱۳ مهر ۹۵ – ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر در کامیاران

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت در کامیاران اشتغال دارند.
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران دراین باره گفت:امسال پیش بینی می شود بیش از ۷ هزار تُن ذرت ازسطح ۸۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شود
بهرام کوشکی گفت: یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت در کامیاران اشتغال دارند.
کوشکی افزود:امسال ذرت دانه ای از طریق سازمان بورس کشور با قیمت تضمینی به مبلغ ۱۰۳۶ تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.
وی گفت:این محصول بیشتردر مرغداری ها، دامداری ها و کارخانه های خوراک دام است عرضه می شود.


 

 

۶ شهریور ۹۵ – حجتی: مسئول ایجاد اشتغال درحوزه کشاورزی نیستیم

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه را بهره‌وری بیشتر محصولات عنوان کرد و گفت: بدهی دولت به گندم‌کاران از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در جلسه توسعه کشاورزی استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آب در حوزه کشاورزی تجدیدپذیر بوده و امسال وضعیت بارندگی در اغلب مناطق کشورمان مناسب بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم استفاده صحیح از منابع آبی در بخش تولید محصولات کشاورزی، ادامه داد: بیشترین خیار گل‌خانه‌ای در کشور را کشاورزان استان یزد تولید می‌کنند که سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارندگی در این منطقه رخ می‌دهد، بنابراین نباید فقط مناطق کم آب همچون بیرجند را مورد تأکید قرار داد و با استناد به کم آبی این منطقه بگوییم در کشور کم‌آبی داریم.
وی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار در استان‌های مختلف کشورمان از جمله آب کافی، زمین حاصل‌خیز، نیروی انسانی توانمند، آب و هوای مطلوب و… به استعدادهای خدادادی در وجود انسان‌ها اشاره کرد و گفت: کارهایی تاکنون انجام گرفته که نشان‌دهنده این است مردم باور دارند می‌توان کار کرد و البته برای انجام هر کاری زحماتی نیز وجود دارد.

* ناتوانی من در پیگیری مشکلات موجب زحمت کشاورزان شده است/ همگام با توسعه تکنولوژی پیش نرفته‌ایم
حجتی با اشاره به اینکه نارسایی و ناتوانی من در پیگیری مشکلات کشاورزان موجب شده این افراد دچار زحمت شوند، تأکید کرد: خیلی کارها می‌توانیم انجام بدهیم و باید اکنون در این حوزه ورود پیدا کنیم که چه اقداماتی را می‌توانیم انجام بدهیم که اثربخش باشد و تاکنون انجام نگرفته است.
وی با بیان اینکه از قابلیت‌های علم و تکنولوژی استفاده نکرده‌ایم و همگام با توسعه تکنولوژی پیش نرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید با شیوه‌های نوین و جدید درصدد بهره‌وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی و در نتیجه افزایش درآمد باشند.
وزیر جهاد کشاورزی از وجود بذرهای مقاوم به کم‌آبی که راندمان تولید را افزایش می‌دهد خبر داد و عنوان کرد: چندین سال قبل تفاهم‌نامه بین وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو مبنی بر تخصیص آب به ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی منعقد شد که در حال حاضر صحبت از ۴۴۷ هزار هکتار است و فعلاً ۲۰۰ هزار هکتار از این فرصت بهره‌مند شده‌اند.
وی توجه به داشته‌های کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: محور اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی بهره‌وری بیشتر محصولات بوده که از بذر شروع شده است که به‌عنوان مثال یک کشاورز در بوئین زهرا با استفاده از بذر مناسب و مالچ پلاستیک موفق شده ارتباط خورشید با رطوبت زمین را قطع کند و در نتیجه با مصرف ۲۸ لیتر آب برای تولید هر کیلوگرم خربزه، ۹۰ تن در هکتار تولید کرده است.

* تولید بذر هیربدی برای نخستین بار در کشور
حجتی از تولید بذر هیربدی برای نخستین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه جهاد کشاورزی خبر داد و بیان کرد: کشت نشایی و گل‌خانه‌ای در کاهش مصرف آب بسیار موثر است و دولت باید از کشاورزان حمایت کرده و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به‌کار می‌بندیم.
وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات لازم برای چگونگی تأمین پرداخت مطالبات گندم کشاورزان، اظهار داشت: میزان پرداختی به کشاورزان افزایش چشمگیری داشته است و مقرر شد از طریق فروش اوراق مشارکت در بورس بدهی‌ها به کشاورزان پرداخت شود.
حجتی با بیان اینکه دولت به‌دنبال حل مشکلات بخش کشاورزی است، خطاب به یکی از حضار که تقاضای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی داشت، گفت: ما مسؤول ایجاد اشتغال در این حوزه نیستیم و این قشر باید با دریافت آموزش توانمند شده و در بخش‌های مختلف همچون تولید گیاهان دارویی وارد شوند و به عبارتی می‌توان گفت تا بیل به‌دست نگیریم، نان درنمی‌آید.

 


 

۳۱ مرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار نفر در اردبی

خبرگزاری تسنیم : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت امسال تعداد ۴۸ طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در اردبیل به بهره برداری می رسد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی صبح امروز در جلسه هماهنگی افتتاح پروژه‌های کشاورزی اردبیل اظهار داشت: همزمان با هفته دولت امسال تعداد ۴۸ طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی در سطح استان اردبیل به بهره برداری می رسد که هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه اغلب پروژه های افتتاحی شامل ۳۶ طرح در حوزه آبیاری مدرن تحت فشار است، گفت: این پروژه ها در سطح ۷ هزار و ۶۷۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود که بیش از ۴۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان برای اجرای آنها سرمایه گذاری شده و بهره برداری از آنها زمینه اشتغال مستقیم برای ۳ هزار و ۸۱۵ نفر را ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ۴ طرح مربوط به صنعت مرغداری و گاوداری، ۴ پروژه  لوله گذاری و کانال انتقال آب، ۲ پروژه پرورش ماهی و ۲ پروژه احداث استخر و کانال های آبرسانی و احداث سد از دیگر طرح هایی بوده که همزمان با هفته دولت در سطح استان افتتاح می‌شود.
سروی با اشاره به پروژه های مرغداری که در هفته دولت در اردبیل افتتاح می شود، بیان کرد: از جمله طرح ها در این حوزه تولید جوجه یک روزه به ظرفیت سالانه ۳۰ هزار قطعه بوده که با سرمایه گذاری ۵۳ میلیون تومانی در روستای دویل بخش هیر افتتاح شده و زمینه اشتغال ۱۰ نفر در این واحد فراهم می‌شود.
وی بهره‌برداری از طرح های صنعت پرورش ماهی و آبزی پروری در استان را زمینه ساز افزایش سالانه ۳۰ تن آبزی به محصولات استان در این حوزه دانست و گفت: راه اندازی استخرهای ذخیره آب و سدها نیز که به منظور استفاده حداکثری از منابع آب انجام می شود برای ۲۱۵ نفر در سطح استان ایجاد اشتغال می‌کند.


 

۷ مرداد ۹۵ – ایجاد۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در یاسوج

باشگاه خبرنگاران جوان : تولیدات محصولات کشاورزی استان با وجود افزایش تولید اما نیازهایی دارد که در صورت توجه می تواند زمینه ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم را به دنبال داشته باشد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛به اعتقاد کارشناسان بخش کشاورزی به دلیل ظرفیت های ایجاد اشتغال، امنیت غذایی،خودکفایی ملی و افزایش درآمد مردم به ویژه در مناطق روستایی از اهمیت خاصی برخوردار است.
کشت محصولات کشاورزی به صورت دیم، پایین بودن میزان آبیاری نوین، کمبود اعتبار برای تکمیل طرح های بزرگ از چالش های جدی رونق کشاورزی در این استان است.
افزایش دوبرابری تولید گل رزهلندی، ۲۵درصدی محصولات ارگانیک، پنج برابری تولید گیاهان دارویی و افزایش سه برابری گندم نسبت به سه سال پیش گوشه ای از دستاوردهای بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:اجرای هفت طرح توسعه کشاورزی این استان نیازمند دو هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.
جعفر گوهرگانی افزود: اجرای ۱۴هزار هکتار آبیاری تحت فشار با یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال،توسعه باغ در هفت هزار هکتار از زمین های شیبدار با ۵۶۰ میلیارد ریال ، تبدیل بخشی از زمین های دیم به آبی با ۵۰۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح های کشاورزی چشم انتظار اعتبار در کهگیلویه بویراحمد است.
وی اظهارکرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های نوین آبیاری در ۱۴هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری برای بهره وری از کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های مستعد، پیشگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از آب و خاک با ۴۹۰ میلیارد ریال،راه اندازی صندوق حمایت از کشاورزان در شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه برای بهره گیری از ۴۹درصد اعتبارات دولتی با ۱۵۰ میلیارد ریال ، ساماندهی اراضی کشاورزی مناطق عشایری این استان با ۲۰ میلیارد ریال و تکمیل مجتمع گلخانه ای باشت با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از نیازهای ضروری رونق کشاورزی در این استان است.
گوهرگانی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح ها تا دو سال آینده بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت این طرح ها برای توسعه کشاورزی، خودکفایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملی شدن این پیشنهادها ،کشاورزی این استان را متحول خواهد کرد.
گوهرگانی ابراز کرد: مقامات بلندپایه کشوری از برخی از این طرح ها بازدید و متولیان استانی نیز آنها را در سفر هیات دولت برای تامین اعتبار مطرح خواهند کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار هکتار زمین کشاورزی این استان در دولت یازدهم به آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد.
جعفر گوهرگانی افزود: برای هر هکتار از این زمین های کشاورزی ۸۵ میلیون ریال از سوی دولت و ۱۵ میلیون ریال از سوی بهره بردار هزینه شده است.
وی با اشاره به این که میانگین تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین ۵۰۰ هکتار در سال بوده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه برابر افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون در ۲۷ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان طرح های آبیاری تحت فشار انجام شده است.
وی ابراز داشت: هم اکنون پنج هزار هکتار از اراضی این استان در حال انجام عملیات اجرایی تجهیز به آبیاری تحت فشار است.
گوهرگانی بیان کرد: سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد که ۴۰ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شد.
وی افزایش بهره وری ، سهولت آبیاری ، امکان آبیاری زمین های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک ، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت در روش های سنتی که منجر به بیماری هایی مانند دیسک ، کمردرد و درد مفاصل در کشاورزان می شود را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار شناسایی شده است که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این طرح نیاز است.
وی افزود: در صورت تجهیز این میزان زمین به آبیاری تحت فشار حداقل ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی سالیانه ۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، از سال ۹۲ تا ۹۴ حدود دو هزار و ۲۲۲ هکتار به سطح باغ های این استان افزوده شده است.
جعفر گوهرگانی افزود: در سال ۹۲ حدود ۶۳۹ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۷۵۳ هکتار و در سال ۹۴ حدود ۸۳۰ هکتار توسعه باغات در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی بیان کرد: سیب، مرکبات، انگور،انار و زیتون از جمله درختان کاشته شده در کهگیلویه و بویراحمد است.
گوهرگانی اظهار کرد: خرید و توزیع نهال استاندارد، تجاری سازی باغ ها، نظارت بر کاشت اصولی، تغذیه و آموزش از مهم ترین اقدام هایی است که در راستای دستیابی به اهداف کمی و کیفی توسعه ی باغ های استان انجام شده است.
رئگوهرگانی ادامه داد: در راستای اجرای طرح اصلاح و افرایش بهره وری در سال ۹۲ حدود ۱۴۳ هکتار از باغات قدیمی استان اصلاح شد و اصلاح سالیانه ۲۱۰ هکتار از باغات نیز در دستورکار قرار دارد.
وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تولید محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۸ هزار تن بود که این میزان ۹۳ بیش از۱۹۷هزار تن و در سال ۹۴ حدود ۲۱۵ هزار تن بود است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای ۲۴ هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این استان سالانه حدود ۹۶ میلیون مترمکعب آب در استان صرفه جویی می شود.
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه این میزان آب صرفه جویی به اندازه حجم مخزن یک سد متوسط است، افزود: با اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار معادل سه هزار مترمکعب آب در هر فصل صرفه جویی خواهد شد که از این حیث اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کاهش مصرف آب اولویت حیاتی بخش کشاورزی خواهد بود.
گوهرگانی اظهار کرد: پروژه ۱۳۰ هکتاری کاکان در بویراحمد، ۲۰۰ هکتاری آبلش و ۳۵۰ هکتاری امامزاده جعفر گچساران از جمله بزرگترین پروژه های آبیاری تحت فشار کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدگفت: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی به این استان اختصاص یافته است.
شهرام عسکری افزود: این اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی مانند تراکتور و دیگر ماشین های دنباله دار با دوره بازپرداخت پنج ساله و کارمزد ۱۵ درصد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و در صورت نیاز امکان جذب اعتبار بیشتری برای پرداخت به کشاورزان وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی در این استان به کشاورزان پرداخت شد.
عسکری با بیان این که سود تسهیلات ماشین آلات کشاورزی که در سال گذشته ۱۸ درصد بود افزود: کاهش سه درصدی کارمزد این تسهیلات امکان استقبال کشاورزان را بیشتر کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ضریب بهره وری از ماشین آلات کشاورزی در این استان امسال نسبت به سال ۹۲ به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
جعفرگوهرگانی افزود: میزان بهره وری از ماشین آلات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۹۲ هشت دهم درصد اسب بخار در یک هکتار بود هم اکنون به یک و شش دهم درصد اسب بخار در هر هکتار رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بانکی مهمترین دلیل این افزایش بهره وری بوده است.
گوهرگانی بیان کرد: افزایش بهره وری از ماشین آلات کشاورزی ضمن پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نقش مهمی در رفاه بهره برداران دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد میزان ارزش سرمایه گذاری تولیدات بخش کشاورزی این استان پیش از عملیات فرآوری و بسته بندی آنها را افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
جعفر گوهرگانی افزود: میزان تولیدات بخش کشاورزی در حوزه های مختلف نیز سالانه افزون بر۸۰۰ هزار تن است.
وی از پیش بینی ۲۶میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی این استان تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: با صادرات تنها حدود ۳۰۰ تن محصول باغی و زراعی این رقم نیز تحقق یافتنی است.
گوهرگانی عسل، سیب ، گیاهان دارویی، ماهی قزل آلا وگوشت قرمز را عمده ترین محصولات صادراتی بخش کشاورزی این استان دانست و گفت: میزان تولید سیب در استان سالانه افزون بر ۹۰ هزار تن است.
وی ابراز داشت: نبود برنامه ریزی مناسب ، عدم تعامل بین بخشی و کمبود بازرگانان فعال را از مهمترین ضعف های مهم در میزان کاهش صادرات غیرنفتی این استان بویژه در حوزه کشاورزی دانست.
گوهرگانی از صادر شدن بخشی از محصولات کشاورزی و دامی این استان در خارج از شبکه و گمرک خبر داد و گفت: اکنون حدود ۸۰هزار راس دام سبک از طریق گمرک استان هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی تصریح کرد: در صورتی که این تعداد راس دام از طریق گمرک کهگیلویه وبویراحمد و به صورت منظم و منسجم از استان خارج شود حدود ۴۰ درصد میزان پیش بینی صادرات ۲۶ میلیون دلاری در سال جاری نیز تحقق خواهد یافت.
گوهرگانی با بیان اینکه برای توسعه صادرات استان در بخش کشاورزی برنامه پنج ساله ای نیز تدوین شده است، گفت: بر اساس این برنامه سالانه حدود ۱۰ درصد باید به میزان صادرات این بخش اضافه شود.
وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات و دغدغه های جدی واحدهای تولیدی و دامی بخش کشاورزی در استان دانست و گفت: هم اکنون بیش از یکهزارو ۵۰۰متقاضی این بخش منتظر دریافت تسهیلات بانکی هستند.
گوهرگانی میزان اعتبار مورد نیاز در قالب این تعداد پرونده را افزون برشش هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویرگفت: سطح زیر کشت محصول ارگانیک، گل رز و گیاهان دارویی در این استان امسال نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیر داشته است.
شهرام عسکری با اشاره به افزایش ۲۵درصدی سطح زیرکشت محصولات ارگانیک امسال نسبت به سال گذشته افزود: طرح تولید محصول ارگانیک در سطح دو هزار و ۵۰هکتار از مزارع و باغ های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده در حالی که سال گذشته این طرح در یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین اجرا شد.
وی بیان کرد: این طرح در شهرستان های مختلف این استان اجرا می شود.
محصول ارگانیک به محصولی گفته می شود که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر علف هرزکش ها، قارچ کش ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می شود، رشد می کنند.
وی اظهار کرد:طرح رهاسازی زنبور، کفشدوزک و کرم در مزارع و باغ های هدف اجرای طرح از یک هفته پیش آغاز شده و به صورت مرحله ای در یکهزار هکتار باغ مرکبات، ۴۰۰ هکتار حبوبات،۳۰۰هکتار سیب، ۲۰۰هکتار گوجه فرنگی و ۱۵۰ هکتار باغ انار اجرا می شود.
وی با اشاره به اهمیت تولید محصول ارگانیک برای سلامت مصرف کنندگان بیان کرد: افزایش میزان محصولات سالم و ارگانیک در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال برای تولید ارگانیک در این استان تصویب شده است.
وی با اشاره به اقلیم چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمادگی اجرای توسعه تولید محصولات ارگانیک در صورت تامین اعتبار در هفت هزار هکتار باغ مرکبات، دو هزار هکتار باغ سیب و ۵۰۰ هکتار از باغ های انار این استان وجود دارد.
عسکری گفت:در صورت تحقق چنین امر مهمی می توان از ظرفیت قابل ملاحظه صادراتی محصولات کشاورزی ارگانیک به نفع کشاورزان و اقتصاد استان استفاده بهینه کرد.
وی بیان کرد: ساماندهی فروشگاه های غیرمجاز سم و نهالستان ها، کاهش مصرف بی رویه انواع سموم و برنامه ریزی برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک از خدمات مهم سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان نسبت به سال ۹۲ به بیش از پنج برابرافزایش یافت.
شهرام عسکری افزود: هم اکنون ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی استویا، بابونه، نعناع فلفلی و به لیمو است در حالی که سطح زیر کشت گیاهان دارویی این استان در سه سال گذشته ۱۰ هکتار بود.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم هشت تا ۱۵ نفری در هر هکتار از گیاهان دارویی، تولید و درآمد ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی از کشت گیاهان دارویی بیان کرد: توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی از راهبردهای دولت برای رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است.
عسکری پرداخت تسهیلات بلاعوض بین پنج تا ۹۰ میلیون ریال، تسهیلات بانکی،حمایت برای سم پاشی و خشک کردن از جمله کمک های دولت برای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان ذکر کرد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کشت گل محمدی به عنوان یکی از گونه های گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه ده نو و کاکان برای نخستین بار در این استان در سال جاری خبر داد.
عسکری ابراز کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و ویراحمد پاییز امسال زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.
وی اظهارکرد: کشت این گیاه با تقویت سفره های آب زیرزمینی، درآمد زایی، اشتغالزایی، توسعه صنعت گردشگری و تلطیف هوا نقش مهمی در توسعه دارد.
عسکری تصریح کرد: این گل نسبت به خشکی و فقر خاک مقاوم و یک محصول راهبردی و اقتصادی است که در ۱۴ استان کشور کشت می شود.
وی عنوان کرد: این گیاه در سال سوم به مرحله گل دهی می رسد که در هر هکتار ۱/۵ تن گل استحصال و از هر چهار تن نیز یک کیلوگرم اسانس تولید که ارزش ریالی هر کیلو اسانس نیز ۳۰۰ میلیون ریال است.
عسکری اشتغالزایی در هر هکتار گل محمدی را دو نفر ذکر کرد.
وی افزود: در حال حاضر ظرفیت کاشت بیش از ۱۰هزار هکتار گل محمدی در استان وجود دارد که در صورت تحقق این امر کهگیلویه وبویراحمد تا چند سال آینده به یکی از قطب های مهم این محصول در کشور تبدیل می شود.کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۷۰درصد از آن به صورت دیم کشت می شود.
حجم نزولات آسمانی در این استان سالانه بیش از ۱۱میلیارد مترمکعب است و این استان حدود ۱۰ درصد آب شیرین کشور را در اختیار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار هزار و ۴۰۰ چشمه و ۱۰ رودخانه دائمی و فصلی است.

 


 

 

۵ تیر ۹۵ – ایجاد بیش از ۳ هزار شغل توسط جهاد کشاورزی قزوین

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۳ هزار و ۸۶۲ نفر توسط جهاد کشاورزی در استان ایجاد اشتغال شود.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید سه مقوله تولید، صادرات و اشتغال را عملی کرد تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی ادامه داد: سند اشتغال استان تنظیم و نوشته شده و پیش بینی می شود در سال جاری ۳ هزار و ۸۶۲ نفر توسط جهاد کشاورزی در استان ایجاد اشتغال شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سند توسعه صادرات استان نیز تدوین شده که از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی استان قزوین سهم بخش کشاورزی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است و باید توانمندی های کشاورزی هر شهرستان برای صادرات را در نظر گرفت تا تعهد ایجاد شده برای صادرات بخش کشاورزی استان محقق شود.
وی به رعایت استانداردهای لازم برای تولید محصول با رویکرد صادرات تاکید کرد و افزود: توجه به صادرات علاوه بر پایداری در این بخش، زمینه را برای ایجاد اشتغال جدید فراهم خواهد کرد.
ابراهیمی پاک تصریح کرد: استان قزوین زمینه صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی را دارد  بنابراین باید از این بستر مناسب کشاورزی به خوبی استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: این استان در زمینه انگور و کشمش، خشکبار، پسته، زیتون، سبزی و صیفی و  تولیدات دام و طیور همچون گوشت سفید، تخم مرغ و محصولات لبنی قابلیت صادرات دارد .


 

 

۳۱ خرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با افتتاح ۶۴ پروژه در هفته جهاد کشاورزی

خبر آنلاین : کل سرمایه‌گذاری انجام شده ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل آورده متقاضی و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.
به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: افتتاح ۶۴ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان، برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.
منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همداناظهار داشت: در هفته جهاد کشاورزی ۶۴ پروژه به ارزش ۲۹ میلیارد تومان به‌ بهره‌برداری می‌رسد که برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.
وی با اعلام اینکه ۲۸ پروژه در زمینه آب و خاک آماده بهره‌برداری شده است، گفت: این پروژه‌ها برای ۹۳ نفر اشتغالزایی به همراه داشته و در مجموع ۲۷ هزار و ۱۹۳ میلیون ریال برای این تعداد پروژه سرمایه‌گذاری شده است.
وی اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را از مهمترین پروژه‌های این بخش دانست و گفت: ۲۱ پروژه آبیاری تحت فشار در ۳۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی همدان اجرا شده که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۱ پروژه در بخش تولیدات دامی آماده بهره‌برداری است که برای این پروژه‌ها ۴۷ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده و در مجموع برای ۳۴ نفر اشتغالزایی داشته است.
وی با اعلام اینکه ۱۹ پروژه به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در بخش تولیدات گیاهی آماده بهره‌برداری و افتتاح است، گفت: اجرای این پروژه‌ها سبب اشتغالزایی برای ۵۱ نفر شده است.
رضوانی جلال ایجاد گلخانه سبزی و صیفی و احداث باغ میوه را از مهمترین پروژه‌های این بخش برشمرد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲۶ هزار و ۴۴۷ مترمربع گلخانه و ۱۹ هکتار باغ میوه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه استان همدان از نظر منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب تاثیرگذاری بالایی دارد که خوشبختانه استقبال خوبی از ایجاد گلخانه در همدان شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه مجوز احداث بیش از ۷۰ هکتار گلخانه در همدان صادر شده است، تصریح کرد: میزان مصرف در گلخانه یک دهم اراضی کشاورزی است و همچنین می‌توان بهره‌برداری بالایی از آب موجود نیز داشت.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی با اقداماتی همچون توسعه سیستمهای آبیاری تحت فشار و ایجاد گلخانه به دنبال مصرف بهینه آب است تا بتوان بهره‌برداری مناسبی از این منابع محدودی آبی در استان همدان داشت.


 

 

۲۴ خرداد ۹۵ – تحقق اشتغالزایی پایدار برای جوانان در راستای اقتصاد مقاومتی

امیربنده ای از ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فارغ التحصیل روستایی در راستای تحقق بخشی به اجرای فرامین رهبر انقلاب خبرداد.
اقتصاد مقاومتیرئیس جهاد کشاورزی شهرستان املش در گفتگو با خبرنگار املش ما ، از بهره گیری تمام امکانات موجود جهت تحقق بخشی به اجرای فرامین رهبر انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار نمود : مدیریت جهاد کشاورزی با شناسایی  متقاضیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در روستاها اقدام به اشتغال زایی پایدار نموده است.
مسعود امیربنده ای افزود : با برنامه ریزی صحیح ، بهره گیری از متخصصین و استفاده صحیح  از منابع بانکی می توان در راستای اشتغالزایی تاثیر گذار بود و لازم است جوانان روستایی از این فرصت بهره مند شوند.
وی ادامه داد : در این راستا  پرورش ماهی قزل آلا ، کشت توت فرنگی ، کشت نیشکر و پرورش گل و گیاه زینتی از جمله پروژه های در دست اجرای مدیریت جهاد کشاورزی املش است که امیدواریم با استقبال جوانان این امر محقق و نقش تاثیر گذاری را در اشتغال زایی ایفا نمائیم.


مهندسان ناظر جهادکشاورزی لرستان خواستار تعیین وضعیت استخدامی خود شدند

خبرگزاری ایرنا : جمعی از مهندسان ناظر جهادکشاورزی لرستان صبح چهارشنبه با حضوردر مقابل ساختمان استانداری لرستان، خواستار تعیین تکلیف و ضعیت استخدامی خود شدند.به گزارش ایرنا این عده می گویند که تعداد آنها ۸۰ نفر بوده که از سال ۱۳۷۷ تاکنون به عنوان مهندس ناظر فعالیت کرده اند.
آنان عنوان کردند: علیرغم تحمل مشکلات فراوان ، بازرسی های بسیار در اراضی و رفت و آمدها ، تاکنون استخدام نشده اند.
این افراد ادعا کردند: کار مصاحبه و گزینش آنان نیز انجام شده و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده ردیف استخدامی و محل خدمت آنان نیز مشخص شده اما در استان عنوان می شود که به دلیل نبود چارت سازمانی ، امکان استخدام این افراد وجود ندارد.
مدیر امور اداری جهاد کشاورزی لرستان در این خصوص به ایرنا گفت: سال گذشته از مجموه ۷۶۴ پرونده استخدامی تشکیل شده، ۶۴۵ نفر بکارگیری شده اند.
فتح الله خسروی افزود: برای سالجاری تاکنون هیچگونه مجوزی از وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده و امکان استخدام بدون مجوز وزارتخانه وجود ندارد.
به گفته وی ۶۴۵ نفر استخدام شده نیز بر اساس اولویت ها و به طور قانونی بکارگیری شده اند.

 


 

خبر ۱ اسفند ۹۴ : میزان اشتغال در بخش کشاورزی در ده سال اخیر به کمترین حد رسید (منبع : خبرگزاری مشرق)

گروه اقتصادی مشرق- بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد در دولت یازدهم به جای ایجاد شغل، شغل‌های موجود کاهش یافته است.
بانک مرکزی در خلاصه تحولات اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۳ از منفی شدن روند اشتغالزایی در دولت روحانی خبر داد.
* کاهش اشتغال بخش کشاورزی به پایین‌ترین رقم یک دهه اخیر
بر اساس گزارش بانک مرکزی، موجودی اشتغال بخش کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۱۰۱ هزار نفر کاهش یافته و به ۳.۸ میلیون نفر رسیده است.
بدین ترتیب سهم بخش کشاورزی از کل اشتغال کشور به کمترین میزان (۱۷.۹ درصد) در ۱۰ سال اخیر سقوط کرده است.
در بخش صنعت نیز تعداد شاغلان تا پایان سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۱۲۲ هزار نفر کاهش داشته و به ۷.۲ میلیون نفر رسیده است. در این مدت مجموع شاغلان بخش خدمات هم ۱۸۷ هزار نفر کمتر شده و به ۱۰.۳ میلیون نفر رسیده است.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرده که در سال مذکور بیش از ۱۶۱ هزار فرصت شغلی نیز از مجموع شاغلان روستایی کشور کاسته شده است.
به عنوان مثال برای طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی، فقط ۳.۲ درصد از سهمیه ۳ هزار میلیارد تومانی ابلاغی به بانک‌ها تحقق یافته است.
پیش از این رسانه‌ها بر اساس گزارش‌های مرکز آمار از منفی شدن روند اشتغال در دولت یازدهم خبر داده و نوشته بودند: در طول ۲۷ماه فعالیت دولت تدبیر و امید، هرماه ۵۳۵۲ نفر در ایران شغل خود را از دست داده اند.
مقایسه نتایج طرح آمارگیری فصلی نیروی کار در پاییز ۹۴ با تابستان ۹۲ نشان می دهد در تابستان۹۲، ۲۲.۱۹۱.۲۴۴ نفر در ایران شاغل بوده اند، اما این آمار در پاییز ۹۴ به ۲۲.۰۴۶.۷۳۳ نفر رسیده است.
به این ترتیب خالص ایجاد شغل از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون منفی ۱۴۴.۵۱۱ نفر بوده است و با احتساب ۲۷ ماه (دو سال و ۳ ماه) از عملکرد این دولت، هر ماه ۵.۳۵۲ ایرانی شغل شان را از دست داده اند.


 

استخدام ۲۰ هزار کارمند در جهاد کشاورزی تا دو سال آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۸۱ و قبل از ادغام دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازندگی ۱۵۰ هزار نفر کارمند بود و این رقم امسال به ۶۲ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، امروز در نشست معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رئیس جمهور گفت: در بخش منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی دو سند مطالعه شده و به سازمان مدیریت ارائه شده که امیدواریم به زودی با هماهنگی‌ صورت گرفته، تصویب شود.

وی افزود: یکی از این سندها سند توسعه و سازماندهی نیروی انسانی است که در سال ۸۱ و قبل از ادغام دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازندگی ۱۵۰ هزار نفر کارمند داشت و امسال به ۶۲ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۳۰ هزار پست خالی در وزارتخانه داریم، در حالی که این وزارتخانه تنوع و گستردگی وظایف زیادی دارد که از دل دهستان‌ها تا مراکز خدمات مشاوره‌ای و علمی در سطح شهرها پراکنده است.

جوادی بیان داشت: از ابتدای سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶ تعداد ۲۰ هزار و ۴۶۱ نفر جذب نیرو خواهیم داشت، در حالیکه تا پایان سال ۹۴، ۵۴ هزار نفر از ما جدا می‌شوند.

وی افزود: در راستای قانون، در سال‌های گذشته ما هزار نفر مهندس ناظر جذب شدند که ۱۳۵۰ نفر آنها تامین اعتبار نشدند و البته در برخی رشته‌ها مانند اقتصاد کشاورزی، صنایع غذایی و حسابداری با توجه به گستردگی وظایف بخش کشاورزی و اضافه شدن وظایف قانون تمرکز بازرگانی بخش کشاورزی در این رشته‌ها کمبود نیرو داریم که امیدواریم به زودی برطرف شود.

 


 

خبر ۱۸ بهمن ۹۳ استخدام: استخدام و جذب ۵۶۵ ناظر بخش کشاورزی

خرم آباد – ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از جذب و بکارگیری ۵۶۵ مهندس ناظر کشاورزی در دو رشته علوم دامی و علوم کشاورزی طی بهمن ماه جاری خبر داد.

مهرداد غضنفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا حکم استخدامی این افراد ۱۱ بهمن ماه جاری ابلاغ شده و در حال حاضر تمامی انها در مراکز و ادارات مختلف مشغول بکار هستند.

وی اظهار داشت: امسال با پیگیری های انجام شده، سهمیه استخدام مهندسین ناظر بخش کشاورزی استان در سال جاری به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به مقام نخست جهاد کشاورزی استان در تولید گندم و بهره برداری از حق تشویقی استان در این خصوص و رایزنی های انجام شده با توجه به سطح بالای بیکاری در استان، سهمیه استخدام مهندسان ناظر از ۲۶۲ به ۵۶۵ نفر افزایش یافت.

وی در مورد نحوه بکارگیری این افراد تصریح کرد: در ارتباط با محل کار ناظران نیازهای مناطق و شرایط متقاضیان در نظر گرفته شده که نوع فرآیند موجب رضایت بخشی مهندسان شده است.

وی با اشاره به اینکه با بکارگیری این تعداد مهندس ناظر ، بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر ازجمله خانواده این افراد از این خدمت بهره مند می شوند گفت: این افراد باید به عنوان ناظران و مروجان بخش کشاورزی از طریق دانش خود دست‏آوردهای نوین کشاورزی را به سطح مزارع منتقل کنند و در صفوف تولید یار و همراه کشاورزان باشند.

غنفری اضافه کرد:سهمیه لرستان از ۵۶۵ نفر به بیش از ۶۰۰ نفر نیز افزایش یافته که مابقی این افراد، تا پایان امسال مشغول بکار می شوند.

حدود پنج هزار فارغ التحصیل بیکار رشته کشاورزی در لرستان وجود دارد.

خبر ۱۶ شهریور ۹۳ استخدام : استخدام ۸۰۰۰ ناظر گندم در کشور تا پایان اسفند ماه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: معاونت راهبردی ریاست جمهوری جلسه مشترکی با معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده که طبق آخرین مصوبه این جلسه تا پایان اسفند ماه ۸ هزار نفر به عنوان ناظر گندم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش مهر، محمود حجتی بعد از ظهر جمعه در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید با توجه به نیاز کشور، تولید کشور و میزان نیازهای مطرح کشور واردات محصولات کشاورزی بر اساس نیاز و توازن صورت گیرد و در زمانی که هنگام برداشت محصولات کشور خودمان است از ورود این محصولات جلوگیری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مراحل آخر استخدام ناظرین گندم به سر می بریم، گفت: آنچه که در زمینه استخدام ناظرین گندم به وزارت جهاد کشاورزی مربوط است تمام شده و در مراحل آخر گزینش این ناظرین به سر می بریم و به دنبال ابلاغ حکم این افراد هستیم.

حجتی بیان کرد: اکنون از ۸ هزار ناظر گندم تعداد ۳ هزار نفر کار خود را شروع کرده اند که عملیاتی شدن این موضوع در ابتدا به معاونت اجرایی ریاست جمهور و پس از آن به استان ها مرتبط می شود که به یاری خداوند دیگر افرادی که منتظر استخدام به عنوان ناظرین گندم هستند با تامین اعتبارات لازم به عنوان ناظرین گندم در کشور مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: تا آنجایی که در جریان استخدام ناظرین گندم قرار دارم معاونت راهبردی ریاست جمهوری جلسه مشترکی با معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده که طبق آخرین مصوبه این جلسه تا پایان اسفندماه تمامی این ۸ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان ایکه واردات گوشت قرمز یکی از نیازهای جامعه است، گفت: در سال ۱۳۹۳ تراز گوشت کشور اگر مثبت نباشد منفی نیست و به این علت که ما اکنون یکی از صادرکنندگان برتر گوشت در سطح خاورمیانه قرار داریم باز هم با این وجود نیازمند واردات گوشت از کشورهای منطقه و خاورمیانه هستیم.

حجتی بیان کرد: ما از نظر واردات و صادرات گوشت یکی از برترین های منطقه هستیم و در سطح کشور از میزان ۱۰۰ درصدری مصرف گوشت، ۹۵ درصد در کشور تولید و ۵ درصد از منابع خارجی تامین می شود که این مقدار از واردات یکی از الزام های کشور است و طبیعی است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر به استان خراسان رضوی رفع مشکلات کشاورزان و دامداران است، گفت: علت اینکه به استان خراسان رضوی سفر داشته ام در ابتدای امر به علت رفع مشکلات کشاورزان و دامداران و دیدار با مسئولان، نمایندگان و همچنین اطلاع از وضعیت دستگاه های دولتی و علت دوم سفر به استان خراسان رضوی سفر ریاست محترم جمهور به استان خراسان رضوی است.

خبر ۸ شهریور ۹۳ استختام :  اعلام نتایج سه برابر ظرفیت استخدام اداره کل جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی

برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت اینجا را کلیک نمایید

خبر ۲۰ مرداد ۹۳ استختام : تمام مهندسین ناظر بخش کشاورزی استخدام می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا نیمه اول بهمن ماه امسال تمام مهندسین ناظر بخش کشاورزی استخدام خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد علی جوادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت تعامل سازنده با سران سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.
وی تصریح کرد: پس از گذشت یک سال از فعالیت‌های دولت کشور به آرامش رسیده که اکنون توسعه اقتصادی، کشاورزی، اشتغال و مهار تورم از دولت انتظار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان مرکزی برای وزارت جهاد کشاورزی جزو استان‌های با اهمیت است، به واسطه پتانسیل‌های خوبی که در بخش  کشاورزی در این استان وجود دارد، انتظار می‌رود این استان به نقش خود در توسعه کشاورزی جامه عمل بپوشاند.
جوادی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که دولت و مجلس به آن می‌پردازد، شاه‌بیت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است، گفت: برای محقق شدن تولید داخلی اتکا به پتانسیل‌های موجود داخلی امری ضروری است و باید مورد عنایت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احصا آمار صحیح و دقیق بخش کشاورزی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: با توجه به اهمیت آمار اجرا و انجام فرآیند جمع‌آوری آمار بخش کشاورزی از پنجم مهر ماه آغاز خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از اصلاح الگوی کشت خبر داد و بیان داشت: در راستای اصلاح الگوی کشت در کشور برنامه‌ریزی انجام شده و در سال آتی در سه استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.
جوادی ابراز امیدواری کرد در برنامه پنج ساله، اصلاح الگوی کشت در تمامی استان‌ها اجرایی شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی سه قوه با توجه به کمبود منابع آب و خاک مناسب در کشور مبارزات بی‌امان با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در صندوق توسعه ملی و استفاده از تسهیلات کم بازده در بخش کشاورزی در راستای توسعه کشاورزی صورت گرفته است.
جوادی با اشاره به جایگاه استان مرکزی در بخش کشاورزی بیان کرد: این استان از لحاظ مدیریت و نیروی انسانی کارآمد در عرصه‌های دفاع مقدس و تولید کشاورزی وضعیت مناسبی داشته و مهد مفاخر بزرگی چون دکتر قریب بوده است.
وی با اشاره به تصویب قانون استخدام مهندسین ناظر بخش کشاورزی گفت: تمامی مهندسین شامل تا یازدهم بهمن ماه امسال به استخدام بخش کشاورزی در می‌آیند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خواستار تحول، بازسازی و اصلاح امور، توجه به اخلاق مداری، همدلی و رونق بخش کشاورزی استان توسط مدیریت جدید جهاد کشاورزی شد.

خبر ۳۰اردیبهشت ۹۳ – ۱۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی استخدام می شوند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استخدام ۱۰ هزار نفر از مهندسان کشاورزی گفت: این افراد طی سال جاری به صورت تدریجی جذب می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جوادی عصر دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در جمع خبرنگاران به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: به منظور بازسازی نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی و با تلاش های دولت تدبیر و امید و همچنین پیگیری های جهاد کشاورزی و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری صورت ‎جلسه‎ ای در خصوص استخدام مهندسان کشاورزی تنظیم شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل کشاورزی به صورت تدریجی از خردادماه تا پایان سال جاری جذب وزارت جهاد کشاورزی می شوند.
جوادی اذعان داشت: در مرحله نخست مراحل گزینش و استخدام هفت هزار و ۲۰۰ نفر از مهندسان ناظر کشاورزی انجام و بقیه افراد طی مرحله دوم جذب خواهند شد.
وی به وجود دو سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: برای هرکدام از این سازمان ها سهمیه جداگانه اختصاص خواهد یافت.

خبر ۲۰ اردیبهشت ۹۳ -استخدام ۳۰۰ نفر مهندس کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهداف سازمان برای خدمت به جامعه کشاورزی و تولیدکنندگان مقدم بر تمام مسائل است، گفت: خوشبختانه اقدامات لازم برای استخدام ۳۰۰ نفر از مهندسان کشاورزی ناظر به عمل آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کریم مهری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر جدید هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است جلسات ترویجی و اهداف بهبود عملکرد با محوریت بهره وری بصورت ماهانه برگزار شود، اظهار کرد: در این زمینه ابتدا باید نیازها احصاء و برآورد شده و بعداً به فکر راه چاره بود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های سازمانی، مبتنی بر آموزش و ترویج قرار گرفته و توسعه و تداوم خواهد یافت و در این راستا، تمام بهره‌برداران زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان باید در امور تولیدی اطلاعات و دانش لازم را کسب تا راه به سوی پایداری این بخش مهم از اقتصاد هموار شود، افزود: باید راندمان تولید در واحد سطح از افزایش لازم و هدفمند برخوردار شود و این امر با ارتقای سطح دانش وآگاهی تولید کنندگان نسبت به عوامل وشرایط تولید می تواند محقق و امکانپذیر شود.
مهری با بیان اینکه در راه ترویج کشاورزی با چالشهایی روبرو هستیم ادامه داد: نبود توان مالی کافی در این بخش نباید ما را از ادامه کار منصرف و از پیگیری اهدافمان مایوس سازد و در این مسیر نیز بدنبال مقصر نیستیم باید برای حل مشکلات با اتحاد و همدلی و با تفکر روبه جلو حرکت کنیم و هیچ مانعی را بزرگ نبینیم.
وی با بیان اینکه در حل موانع کاری با افکار آرمانی نمی توان به نتایج دلخواه رسید افزود: باید با تدبیر و همفکری و استفاده از دانش روز و تکنولوژی موجود با تکیه بر دانش بومی کشاورزان راهبردها مشخص شود.
مهری با بیان اینکه بایستی با رویکردهای اقتصادی، طرح های کشاورزی را پیش ببریم افزود: خوشبختانه که قانون تمرکز وظایف ابلاغ شده و مدیران سازمان منبعد با اختیار کامل خواهند توانست برای مسائل کشاورزی چاره اندیشی کنند.
وی با بیان اینکه اهداف سازمان در راستای خدمت به جامعه کشاورزی و تولیدکنندگان مقدم بر تمام مسائل می باشد افزود: خوشبختانه اقدامات لازم جهت  استخدام ۳۰۰ نفر از مهندسین کشاورزی ناظر به عمل آمده است.
در پایان این آیین  علی اکبر نژادرضا به عنوان مدیر جدید هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی معرفی و از خدمات علی رخ افروز  مدیر سابق این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

خبر ۲۰ اردیبهشت ۹۳ – حدود ۹۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی زنجان مشغول فعالیت هستند.

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تعداد بهره‌برداران در بخش کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: حدود ۹۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی زنجان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ۶۰ درصد از کل بهره‌برداران بخش کشاورزی استان زنجان دارای سن بالا هستند که از این میزان نیز ۵۰ درصد تحصیلات زیر دیپلم دارند.

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به ارتقای نیروی انسانی کارآمد گفت: ارتقای منابع انسانی توسعه یافته و کارآمد در بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: بحث بهره‌وری در بخش کشاورزی مدیریت مزرعه را می‌طلبد که از طریق ارتقاء سطح دانش کشاورزان می‌توان به مدیریت مناسب مزرعه و افزایش تولید در واحد سطح دست یافت.

تاراسی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان کشاورزی در بخش دولتی استان زنجان نداریم و با وضعیت بودجه فعلی هیچ برنامه‌ای هم تدوین نخواهد شد.

وی با اشاره به سازماندهی فارغ‌التحصیلان در استان زنجان خاطرنشان کرد: این فارغ‌التحصیلان می‌توانند در قالب شرکت‌های فنی و مهندسی فعالیت کنند.

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان زنجان به تعداد شرکت‌های فنی و مهندسی موجود در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون موفق شده‌ایم تعداد ۶۴ شرکت فنی و مهندسی را در استان تشکیل دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه آمادگی افزایش تعداد شرکت‌های فنی و مهندسی را در زنجان داریم، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در استان زنجان می‌توانند با ایجاد شرکت‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و واحدهای پرورش قارچ و… شروع به فعالیت کنند.

تاراسی ادامه داد: علاقه‌مندان به فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانند از تسهیلات مربوطه نیز بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به الگوی کشت در بخش کشاورزی به عنوان یکی از استراتژی‌های جهادکشاورزی اشاره کرد و متذکر شد: این موضوع تا حدودی تخصصی است و نیاز به کنکاش دارد و باید حتما با فرهنگ و استعدادهای هر منطقه مطابقت داشته باشد وگرنه ماندگار نشده و توسعه پایدار را به همراه نخواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در صورت ارائه الگوی کشت از سوی مسئولان کشورمان نسبت به اجرای آن در استان زنجان اقدام خواهیم کرد.

 

۷ هزار مهندس ناظر کشاورزی تا ۲ ماه آینده استخدام می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا دو ماه آینده با تأیید مجلس و ابلاغ دولت ۷ هزار نفر از مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در کشور استخدام می‌شوند.

محمدعلی جوادی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: براساس قانون مصوب مجلس و ابلاغ به دولت، استخدام این تعداد مهندس ناظر به انجام می‌رسد که مراحل کاری و تمهیدات لازم برای استخدام مرحله اول این مهندسان در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.
وی تصریح کرد: تا ماه آینده ۷ هزار نفر از مهندسان ناظر سراسر کشور موفق به استخدام در جهاد کشاورزی شده و در بخش‌های مختلف از توانمندی آنها استفاده می‌شود.
جوادی خاطرنشان کرد: معاونت توسعه و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری نیز با هدف تسهیل در استخدام این مهندسان و در راستای تأمین اعتبار لازم تلاش جدی و کوشش همه‌جانبه‌ای را انجام داده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز این امر به سرعت اتفاق بیفتد و مهندسان ناظر به تدریج در حوزه‌های مختلف به کارگیری شوند.

سکاندار جهاد کشاورزی اردبیل تا پایان سال معارفه می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: وضعیت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از حیث تغییر مدیریت ظرف همین ماه مشخص می‌شود.
جوادی در پاسخ به این سئوال که با تغییر هر دولتی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور نیز تغییر پیدا می‌کنند و این تغییر در سازمان جهاد کشاورزی استان چه زمانی روی می‌دهد، بیان کرد: وضعیت سازمان جهاد کشاورزی اردبیل و گزینه‌های مطرح شده برای تصدی این سازمان در استان اردبیل توسط عوامل وزارت جهاد کشاورزی در دست بررسی است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری خروجی این بررسی‌ها به اطلاع مردم برسد.
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود جمعی از نمایندگان استان طی نشستی با فرماندار شهرستان گرمی برای تصدی پست ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رأی داده‌اند، یادآور شد: این موضوع صحت ندارد و ما اطلاعی از پشت پرده این قضایا نداریم.
جوادی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بعد از تغییر دولت گروه‌هایی تشکیل شدند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز افرادی را معرفی کردند که بعد از بررسی‌های انجام شده رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها بین گروه‌ها و نمایندگان صورت گرفته و هم اکنون نیز این کار ادامه دارد که استان اردبیل نیز جزء همین استان‌هاست.
وی گفت:‌ اولویت اول دولت فعلی در پست‌های مدیریتی قابلیت افراد و گزینه‌های مدیریتی است و دولت با بررسی،‌ مصاحبه و کار میدانی با تأکید بر شایسته‌سالاری،‌ توانمندی و اعتدال مدیران خود را منصوب می‌کند.

خبر ۱۵ اسفند ۹۲ – دانش آموختگان کشاورزی فکر استخدام در ادارات و پشت میز نشینی را از سرشان بیرون کنند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموختگان بخش کشاورزی باید آستین ها را بالا بزنند و وارد کار اجرایی در بخش کشاورزی شوند از آنان خواست تا از اندیشه استخدام در ادارات و پشت میز نشینی بیرون آیند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈابراهیم رضایی بابادیˈ روز چهارشنبه در همایش ملی بررسی راهکار های افزایش تولید و مصرف حبوبات که در تالار بعثت برگزار شد، افزود: با اتکای به کشاورزی می توانیم کشور را از وابستگی ها رها کنیم و برای تحقق این مساله لازم است که برنامه های جامعی با بهره گیری از توان بسیج مهندسین کشاورزی کشور استفاده شود.
وی ادامه داد: ما از حضور بسیج در همه عرصه ها استقبال می کنیم زیرا با روحیه بسیجی می توان توسعه همه جانبه کشور و استان را برآورده کنیم.
رضایی بابادی با بیان اینکه بهره گیری از تکنولوژی های نوین در کشاورزی امروز اجتناب ناپذیر است، از مجموعه مدیریت کشاورزی و نیز کشاورزان استان خواست تا به سمت علم محوری در تولیدات کشاورزی گام بردارند و در این راه باید از توان کارشناسان تحصیلکرده بخش کشاورزی کمک گرفت.
وی دانش آموختگان بخش کشاورزی را به فعالیت عملی در حوزه کشاورزی دعوت کرد و وعده داد که به عنوان مدیر ارشد استان بسترهای لازم برای فعالیت آنان را فراهم خواهد کرد و از هر پیشنهاد و راهکاری برای توسعه بخش کشاورزی استقبال خواهم کرد.
استاندار کرمانشاه گفت: باید فرایند طولانی اعطای تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی را از میان برداریم تا با داشتن امکاناتی چون آب ،خاک و سرمایه های مالی و انسانی بتوانیم در زمینه افزایش عملکرد تولید در واحد سطح کارنامه موفقی از خود بر جا بگذاریم.
این همایش با حضور رییس بسیج مهندسین کشاورزی کشور و نیز متولیان بخش کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد که در پایان از کشاورزان نمونه، مخترع، پژوهشگر و مهندسین برتر بخش کشاورزی استان کرمانشاه نیز قدردانی شد.

خبر ۱۶ آبان ۹۲ – استخدام ۱۰ هزار کارشناس کشاورزی در کشور ۹۲

خبر ۸ تیر ۹۲ – ۱۰ هزار دانش آموخته فعال بخش کشاورزی در کشور امسال استخدام می شوند.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در قزوین گفت : مراحل نام نویسی از این دانش آموختگان با شناسایی ناظران واجد شرایط آغاز شده است و براساس دستور العمل جذب می شوند .

آقای مهندس منصور خاکی با اشاره به سامانه فراخوان دانش آموختگان کشاورزی افزود : اکنون بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموخته عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی کشور هستند .

وی اضافه کرد : داشتن حداقل ۲ سال متوالی سابقه فعالیت در بخش کشاورزی از شرایط استخدام است و جذب شدگان هم متعهد می شوند تا ۱۰ سال به صورت مداوم در مراکز جهاد کشاورزی خدمت کنند .

 

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۴۴)

  1. پرهام گفت:

    سن رو کم گذاشتن
    لطفا اطلاع بدید سن خیلی کمه

  2. فرید از خوزستان گفت:

    باسلام
    بنده تا زمان مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی ۳۱ ماه سابقه داشتم و در جهاد کشاورزی خوزستان برای استخدام در مرحله دوم تشکیل پرونده دادم ولی الان متاسفانه رییس سازمان جهاد کشاورزی مبگه بخاطر اینکه تامین اعتبار نشدیم نمیتونیم مرحله دوم شمارو جذب کنیم من زن و بچه دارم و ۳۵ سالمهواین همه سال به امید استخدام با حقوق کم کار کردم.بخدا انصاف نیست منو استخدام نکنن همه شرایط رو دارم چه فرقی بین من و اونایی که مرحله اول استخدام شدن هست.اخه با این سنم ۳۵ سال و زن و بچه کجا برم سرکار فوق لیسانس دارم.تورو خدا مشکل اعتبار استان خوزستان رو حل کنیید.۱۵۰ پرونده توی استان برای مرحله دوم مونده.تورو خدا فکری بحال ما بکنید.ممنونم

  3. فری گفت:

    سلام.۴ ساله فارغ التحصیل رشته کشاورزی شدم و تودانشگاه رتبه بودم با معدل۱۸.الان ازسربیکاری واجبار تو یه شرکت کشاورزی منشی هستم.خیلی نامردیه وبی انصافیه بخدا

  4. مهندس گفت:

    امریه کشاورزی هستم ۱۰ روز دیگه خدمتم تموم میشه. لیسانس کشاورزی هستم متسفانه اداره ذلیلی دارم استخدام نمیکنه

  5. بهزیستی گفت:

    بالاخره معلوم نشد حداقل استخدامیش کدوم ماهه

  6. س گفت:

    من اگر باغچه بانی میخواندم الان سر کار بودم آخر این چه مدارکی گرفتین. جهاد کشاورزی. ۵ بلدزر و ۵ فرغون ، دو دبه آب بسته اش هست اش کشاورزی انجام میشه. نیرو کار نمیخواد.

  7. سعید گفت:

    سلام منهم مثل شما هستم

  8. زهرا گفت:

    این استخدام جهادکشاورزی چه زمانیه؟ در چه رده شغلی نیاز هست؟نحوه ی استخدام به چه صورت؟ اطلاع رسانی کنید لطفا. زمانشو ایمیل کنید لطفا

  9. سعید گفت:

    سلام دوستان من کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش اب وسازه های هیدرولیکی هستم الان دوماهه توی وزارت جهاد کشاورزی استخدام رسمی شدم حقوقم خیلی کمه ماهی یه تومن، جهادکشاورزی بدرد نمیخوره بیکار بشینی بهتر از کار توی جهاد کشاورزی هست امیدوارم همتون موفق باشید

  10. نسرین گفت:

    سلام
    لطفا به قبولین مرحله اول آزمون استخدامی ۱۷/۳/۹۳ استانداری آذربایجان شرقی که مربوط به جهاد کشاورزی بود هم اشاره کنید.فقط اسامی قبولین مرحله اول رو اعلام کردن بردیم مدارک دادیم دیگه خبری نیست.

  11. سحر گفت:

    سلام
    لطفا بفکر ناظرین باقی مونده هم باشید
    اونها که بخاطر چند ماه کم داشتن سابقه نتونستن استخدام بشن و بشون قول آزمون رو داده بودند
    یکی مثل من که امسال سال هفتمه نظارتشه:(و نمیدونه الان باید رهاش کنه یا با همین حقوق ماهی ۲۰۰ تومان ادامه بده

    • هیچکس گفت:

      سلام،کسی پیگیر کار ناظرین نیست،حتی بعضی از دوستانی که استخدام شدن زیاد دوست ندارن استخدام جدیدی بشه،میگن از حقوق ماست…!!یادشون رفته چند ماه پیش کجا بودن.۲۰۰۰نفر از سهمیه ناظرین باقی مونده و معلوم نیست از کجا داره پر میشه

    • ايرج گفت:

      با سلام و عرض ادب احتراما” به استحضار می رساند بنده هم جزء ناظرین باقی مانده هستم و پی گیری زیادی نموده ام ولی دوستان در جریان باشید که در صورتی که از باقی مانده سهم ناظرین در صورت استفاده نکردن می شود با پی گیری و تلاش مجوز استخدام به این صورت که از هر ۵ نفر بازنشسته می توانند یک نفر به جای او بگیرند و این یک نفر را از ناظرین بگیرند که احتیاج به پی گیری از طریق معاونت نیروی انسانی وزارت خانه دارد لطفا” پی گیر باشید

  12. جمعی از ناظرین گلستانی گفت:

    باسلام خدمت تمامی مسئولین زحمت کش خواهش میکنم به این درخواست ما حتما رسیدگی کنید /آخر سال ۹۳ ما جزو استخدامی های جهاد کشاورزی بودیم حتی برامون حکم و فیش حقوقی هم صادر شد و در اویل سال ۹۴ گفتند که اعتبار برای شما نیامده شما فعلا باید منتظر باشد الان ۱۰ ماه میگذرد همچنان انتظار میکشیم تو رو خدا آقای جوادی بزرگوار شما که خیلی زحمت میکشد این مشکل مارو هم حل کنید / خداوند پشت و پناهتون باشد /خیلی ممنون

  13. حمید گفت:

    سلام یه سوال: رشته مهندسی آب و خاک دقیقا به کدوم ور غش میکنه؟! نه وزارت نیرو مارو میخواد نه جهاد کشاورزی تو هیچ استخدامی اسم رشته ما نمیاد ولی موارد امتحانیشون همه درسای تخصصی ماست

  14. هیچکس گفت:

    سلام،چرا به این همه جوون تشنه به کار که سالها هزینه کردن،تلاش کردن وعده ای میدین که امکانش کمه…بخاطر شرایط شغلی ،بسیاری از فارغ التحصیلان مسیرشونو بع سمت جهاد کشاورزی میارن ولی…شما ۱۰۰۰۰ ناظر استخدام کردین؟این ۷۰۰۰ تا هم آیا همشون حکمشون اومده؟حقوقشون مثل بقیست؟تامین اعتبار این ۲۰۰۰۰ نفر از کجاست؟قلبا امیدوارم که نه این تعداد…نصفه این رقم رو در ۵سال استخدام کنید…ناظر محترم نظر قبلی منو نزاشتین!دلیل لطفا

  15. ali گفت:

    سلام
    دانشجوی گیاهپزشکی هستم.خدمت هم تمام کردم.جویای کارم.آزمون جدید برا استخدامی هست یا نه؟با تشکر….

  16. بدشانس گفت:

    ببخشیدمیشه یکی جواب منوبده

  17. بدشانس گفت:

    سلام.جهادکشاورزی آیا زمین شناسی هم استخدام میکنه؟

    • رضا گفت:

      سلام من فرزند جانباز ۲۵ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های به ترتیب مکانیک ماشین های کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی از دانشگاه دولتی تهران و دارای کارت پایان خدمت از نزاجا می باشد. خوشبختم که طراحی وبسایت بلدم و وضع پدرم خوبه وگرنه فراشی بیمارستانم با التماس بهم می دادند.
      ایا همه باید برای کار برن تهران
      گرفتن کارت پایان خدمت می دونید یعنی چی

  18. علیرضا گفت:

    من دوسال در سال در سازمان جهدکشاورزی کار کردم اقا مهندس ناظری لغو شد وچون استخدام کردن و اینکه این استخئام انجام بشه باید بوجه داشته باشه الن ۳ دی ماهه دولت نتونسته پول کارمندارو بده به نظرون میتونه استخدام کنه

  19. محمد گفت:

    سلام ظاهرا به همه گرایش های کشاورزی کار هست جز گرایش های اقتصاد کشاورزی و مدیریت کشاورزی ، که منم هر دو رو خوندم.

  20. ندا گفت:

    من ارشد ماشین الات کشاورزی دارم. سخت ترین رشته کشاورزی. و کم کاربردترین در ایران
    واقعا واسه مسئولین متاسفم
    اگه ما بچه خودشون بودیم هم همین کارو باما میکردن؟
    امیدوارم روزی برسه اونها هم طعم نداری و سختی و بچشن به معنای واقعی کلمه…

  21. مریم گفت:

    اولا چطوری باید برا مهندس ناظر شدن اقدام کنیم که بعدا استخداممون کنن تو سایتا فراخوان می زنن؟

  22. صادقم گفت:

    آآآآخخخخخخخخخخخ
    هروز آه

  23. parisa گفت:

    سلام منم لیسانس آب وخاک دارم الانم تو ی شرکت کشاورزی عضوشدم…راضی نیسمممممممممم

    • عباس گفت:

      سلام پریسا خانوم منم الان سه ساله که مدرک لیسانس آبیاری زهکشی گرفتم و دو سالم سرباز جهاد کشاورزی ملایر بودم الانم ارشد خرم آباد قبول شدم ولی هیچ انگیزه ای بخدا ندارم، ولی با این حال امیدت بخدا باشه همه مثه هم هستیم ولی شرافتن اگه خبری از استخدامی شد خبر بدی ممنون

    • عباس گفت:

      سلام پریسا خانوم منم الان سه ساله که مدرک لیسانس آبیاری زهکشی گرفتم و دو سالم سرباز جهاد کشاورزی ملایر بودم الانم ارشد خرم آباد قبول شدم ولی هیچ انگیزه ای بخدا ندارم، ولی با این حال امیدت بخدا باشه همه مثه هم هستیم ولی شرافتن اگه خبری از استخدامی شد خبر بدی ممنون

  24. فاطمه گفت:

    سلام تا الان فکر میکردم آگهی استخدامی ها فقط برای رشته معماری اصلا یافت نمی شه اما دیدم رشته کشاورزیا از ما بدتر!!!!!!!!!!!!!!!!!

  25. shirko گفت:

    سلام خدمت همه شما فارغ التحصیلان کشاورزی،من ف .ل گیاهپزشکی دارم اما بیکارم .واقعآ این انصافه؟ مسولین خدا رو خوش نمیاد کار از دست شما بر میاد یه کاری کنید بریم سر کار ،دیگه بسته یه عمر از زندگی عقب موندیم

  26. علي گفت:

    اره خوب کار کمه من خودم لیسانس علوم دامیم دارم تو یه شرکت دیگه کار میکنم واسه ۷۰۰ تومن / شما بگید آخه چکار کنم کار نیست مجبورم

  27. خاکی گفت:

    سلام به میترا.واقعا کار عاقلانه میکنی و تغییر رشته میدی.من برا ارشدم هم کشاورزی خوندم و حالا مثل چی پشیمونم که چرا برا ارشد تغییر رشته ندادم و در ارزوی کار هستم که ارزویی محال بیش نیست. امیدوارم موفق باشی

  28. samira&m گفت:

    خداجووووووون من چرا باید کشاورزی میخوندم!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الانم………………………

  29. محمد گفت:

    بابا نمیدونم کی این رشته کشاورزی رو کشف کرد که زد همه ما رو بدبخت کرد ، هر چند خودمون انتخابش کردیم ، ولی آخه چراااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  30. محمدپور گفت:

    با سلام
    لیسانس گیاهپزشکی دارم.سرباز امریه جهاد کشاورزی هستم جویای کارم.آزمون جدید برا استخدامی هست یا نه؟با تشکر….

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها