بخش کشاورزی ۲۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرد

مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی ۲۷ درصد از اشتغال استان را تامین کرده است گفت: در سال ۹۷ تا کنون ۲۷۰۰ نفر شغل در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی اصغر نقی‌ئی پیش از ظهر امروز در نشست خبری این سازمان با موضوع ارائه گزارش عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم اشتغال بخش کشاورزی از اشتغال استان طبق آخرین آمار سالیانه سازمان برنامه‌ریزی ۲۷ درصد است.
وی با بیان اینکه تعهد اشتغال بخش کشاورزی امسال ۳۶۰۰ نفر پیش بینی شده است عنوان کرد: ۲۷۰۰ نفر به میزان ۷۵ درصد سهمیه اشتغال تا پایان دی ماه محقق شده و تا پایان سال برای بیش از ۳۶۰۰ نفر اشتغال زایی خواهیم داشت.
مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد: هزار میلیارد تومان طرح در دست احداث در بخش کشاورزی داریم که تا پایان برنامه ششم این مبلغ به عرصه فعالیت می‌رسد.
نقی‌ئی با بیان اینکه سهمیه همدان از تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله نخست به مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان به بانکها ابلاغ شد گفت: جهاد کشاورزی استان رتبه نخست جذب اعتبارات روستایی را در مرحله اول به مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان کسب کرده است.
وی با اعلام اینکه سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی تا پایان دی ماه در حوزه کشاورزی همدان انجام گرفت بیان کرد: جذب اعتبار از منابع بودجه ۹۶ با قطعیت ۵۴۷ میلیارد تومان بود که بالاترین میزان در طول سالهای اخیر بوده است ضمن اینکه این رقم منهای منابع داخلی است.
مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی از ورود سرمایه گذار استقبال می‌کنیم افزود: طرح‌های بخش کشاورزی دارای توجیه اقتصادی بوده و سرمایه گذاری‌های کلان و اشتغالزایی در این بخش نیز شاهد این ادعا است.
کشاورزی با هدف تامین غذای سالم جامعه عهده دار وظیفه سنگینی است که اگر بخش کشاورزی تضعیف شود به طور قطع سایر بخش‌های اقتصادی نیز تضعیف و متوقف می‌شوند.
وی بیان کرد: ستاد تسهیل استان همدان امسال در بخش کشاورزی ۵۰ مورد مصوبه به تصویب رسانده که ۱۳ مورد از مصوبات به طور کامل اجرا شده و ۳۷ مورد در دست اجراست ضمن اینکه قسمت بزرگ مشکلات در حوزه کشاورزی در ستاد تسهیل مربوط به مباحث بانکی و مالیاتی می‌شود.
مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه۲۲۸ میلیارد تومان در بخش کشاورزی همدان سرمایه‌گذاری شد گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری مربوط به بخش صنایع تبدیلی با ۳۸ میلیارد تومان و ۳۷ میلیارد تومان در بخش دامداری صنعتی بوده است.
نقی ئی عنوان کرد: اقتصادی‌تر کردن بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌هایی است که به دنبال آن هستیم. در بخش کشاورزی حدود ۹۳ واحد فعالیت شناسنامه دار داریم که مجوز برای آنها صادر شده است و همه فعالیت‌ها دارای توجیه اقتصادی، فنی و مالی هستند.
وی با بیان اینکه استفاده از منابع سرمایه گذاری به عنوان یکی از عوامل مهم تولید از دیگر اقدامات در این بخش است افزود: آب، زمین، نیروی انسانی و سرمایه و سرمایه گذاری از ارکان این بخش است که در بحث آب کمبود داریم و به دنبال مدیریت مصرف آب هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها