چالش جدی بازنشستگی ۲۰۰ هزار معلم در دو سال آینده

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: بازنشستگی ۲۰۰ هزار معلم در طی دو سال آینده یک چالش بسیار جدی است.
اکبر مولایی در نشست انتخابات اعضای هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن خوشامدگویی به مسئولان و خیرین حاضر در نشست با اشاره به تشریح عملکرد، امکانات و کمبودهای دانشگاه اظهار کرد: ما در یک برهه بحرانی تربیت معلم هستیم و با پذیرش و اضافه شدن سهمیه ۲۵ هزار دانشجومعلم جدید دانشگاه فرهنگیان کشور، یک سهمیه حداقل ۴۰۰ نفری به تعداد دانشجویان فعلی ما اضافه و آمار دانشجویان خوابگاهی ما به ۱۸۰۰ نفر خواهد رسید.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در طول تاریخ تربیت معلم که از سال ۱۳۴۲ در استان بوشهر آغاز شده برای نخستین بار شاهد این تعداد پذیرش دانشجومعلم هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز و حدود ۱۶ هزار معلم دارد، بیان کرد: در دو سال آینده ما با بحران بازنشستگی حدود ۲۰۰ هزار معلم معادل یک پنجم کل فرهنگیان کشور مواجه هستیم و این آمار در استان ما سالانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است که در سال آینده این آمار به ۱۳۰۰ نفر بازنشسته خواهد رسید.

به گفته وی جایگزینی این تعداد یعنی اینکه دانشگاه ما توانایی تعلیم و تربیت ۱۳۰۰ دانشجومعلم را در یک سال داشته باشد که باید در یک دوره چهار ساله به تحصیل در این دانشگاه بپردازند و در این راستا نگران این هستیم که دانش آموزان ما در جای جای این استان کلاس هایشان تعطیل شده یا مجبور شویم که معلمی چند پایه را تدریس کند.

مولایی خاطرنشان کرد: آمار نگران کننده این است که سالانه در اول مهر بین ۸۰ تا ۲۰۰ نفر سربازمعلم را در سیستم آموزش و پرورش به کار می گیریم که تخصص لازم برای آموزش دانش آموزان را ندارند و همین مسائل ما را بر آن می دارد که هر چه جدی تر به کار تربیت معلم اهتمام بورزیم تا این مشکلات را مرتفع سازیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اضافه کرد: وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان می طلبد که همه بزرگان، مسئولان، فرهنگیان و خیرین استان که دل در گرو تربیت معلم و آموزش دارند به کمک ما بشتابند تا بتوانیم مسئولیتی که بر دوش ماست را به نحو احسن به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی تصریح کرد: ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر که مهد تربیت معلم در استان بوشهر است هم اکنون ۴۶ سال قدمت دارد که باید در آینده نزدیک پذیرای حداقل ۸۰۰ نفر دانشجو باشد و قدمت ساختمان پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز به سال ۶۸ برمی گردد که باید پذیرای حدود ۱۰۰۰ نفر دانشجو باشد و این محیط ها در گذر سال ها به نوسازی نرسیده اند.

اکبر مولایی به دلایل این امر تاسف برانگیز اشاره کرد و افزود: شاید برخی دلایل آن این باشد که سال های سال تربیت معلم به باد فراموشی گرفته شده و متاسفانه اهتمام جدی برای تربیت معلم نبوده یا اینکه تامین معلم از کانال هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اعمال شده کما اینکه ما در سال ۸۸ ما ۱۱۰ هزار نفر استخدامی از کانالی غیر از تربیت معلم داریم به طوری که باید به این واقعیت تلخ اشاره کنیم که بسیاری از خدماتی ها ادارات وارد کلاس های درس بدون پشتوانه لازم آموزشی شدند.

این مسئول با اشاره به حضور رهبر انقلاب در اردیبهشت ماه سال ۹۷ در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این حضور نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه فرهنگیان و سرآغاز حرکتی بزرگ در راستای تحول همه جانبه در این دانشگاه بود و مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که تنها راه ورود به آموزش و پرورش باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد و هیچ معلمی بدون تحصیل در این دانشگاه وارد بدنه آموزش و پرورش نشود و این مسئولیت همه ما را صد چندان کرده که در راستای لبیک گفتن به منویات رهبری تلاش خود را برای فراهم کردن بسترهای لازم برای کار تربیت معلم بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در راستای کاستن از مشکلات دانشگاه فرهنگیان و توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد مختلف بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با اساسنامه مدون شکل گرفته و در استان های زیادی این بنیاد شکل گرفته و بناست با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشوری این بنیاد در نشست امروز، بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز شکل گرفته و بتوانیم به همت خیرین به ترمیم دانشگاه در همه ابعادش همت بگماریم.

منبع : بازار کار

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. عباس آقایی گفت:

    درود. شما که میگید چالش این همه فارغ التحصیل دانشگاهی چرا اینا رو در آموزش و پرورش به کار نمیبرن. به عنوان مثال بنده خودم فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه شیراز هستم و در یکی از برترین دانشگاه های کشور درس خوندم. چرا آموزش و پرورش من رو استخدام نمیکنه

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها