چگونگی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی/ کمبود ۱۱۶ هزار معلم برای مهر ۹۷

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش با تشریح روند برگزاری دوره مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آتی همچنان از مشکل کمبود نیرو خبر داد.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش  ؛ درباره وضعیت برگزاری دوره های مهارت آموزی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش که  تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی  برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای جذب ۱۷ هزار نیروی جدید کاملا مشخص شده است و بعد از  برگزاری آزمون اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه روند برگزاری آزمون و اعلام نتیجه تا قبل از نیمه دوم مرداد انجام شود؛ شروع دوره های مهارت آموزی را از تابستان کلید می زنیم و در این مورد دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دوره اعلام آمادگی کرده است.

چهاربند با بیان اینکه دوره های مهارت آموزی علاوه بر تابستان در طول سال تحصیلی برای مهارت آموزان  تداوم دارد، گفت: با احتساب شروع دوره های مهارت آموزی از نیمه دوم مردادماه، مهارت آموزان حدود ۲۵۰ ساعت آموزش‌های اولیه  در تابستان  می‌گذرانند و پس از آن برای حضور در کلاس درس آماده می‌شوند و سایر آموزش های معلمی در حین فعالیت آنها خواهد بود.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش بیان کرد: اگر شرایط پذیرش در آزمون استخدامی تا اتمام نیمه اول مردادماه به نتیجه نرسد؛ فرصت کافی برای آموزش های اولیه مهارت آموزان وجود ندارد بنابراین آنها بدون این آموزش ها وارد کلاس های درس شده و پس از آن دوره‌های آموزشی در طول سال تحصیلی برای این افراد در نظر گرفته می شود.

روش های جبران کمبود نیرو برای سال تحصیلی آینده

چهاربند درباره وضعیت نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده تصریح کرد: براساس  بررسی‌ها ۱۱۶ هزار کمبود نیروی انسانی در مدارس داریم که با وجود جذب  ۱۷ هزار نیروی جدید همچنان با کمبود شدید معلم مواجه هستیم؛البته برای جبران این کمبود از ۷۵ هزار نیروی غیرموظف استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه با احتساب نیروهای غیرموظفی حدود ۲۴ هزار کمبود نیرو همچنان وجود دارد، گفت: سال گذشته کمبود نیروی انسانی از طریق اضافه کاری حدود ۸ تا ۱۰ ساعت در هفته برای معلمان شاغل، به کارگیری نیروهای حق التدریس آزاد، مربیان پیش دبستانی  و معلمان طرح خرید خدمات آموزشی، همکاری پاره وقت با  بازنشستگان فرهنگی و حدود ۲۱۰ هزار ساعت در هفته تدریس مدیران و معاونان مدارس جبران شد.
رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال هم امیدواریم با اتخاذ روش های تامین معلم در سال گذشته مشکل کمبود نیرو در مدارس را برای مهر ماه  برطرف کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها