پردرآمدترین مشاغل برای زنان ایران

با وجود این که مردم از بیکاری گلایه هایی دارند و شاید بازار کار برای زنان محدودتر هم باشد، اما زمینه‌های کاری وجود دارند که درصد زیادی از آنها در اشغال زنان است ، کارهایی که دستمزد و درآمد بسیار بالایی برای آنها به ارمغان می آورد.

حدود ۳.۵ میلیون نفر از زنان ایرانی به عنوان یک کارمند رسمی اداری دارای حقوق و دستمزد هستند و البته گروه زیادی هم در زمینه های مختلف دیگر و بخش خصوصی و دیگر بنگاه های خدماتی و اقتصادی مشغول کار هستند.

بررسی بازار شغلی ایران، شغل‌های زیر را به عنوان شغل‌هایی پردرآمد و دارای شرایط کاری مناسب برای زنان بدست داده‌است.

سالن‌های زیبایی

سالن‌های زیبایی یکی از پرطرفدارترین و سودآورترین شغل‌ها برای زنان ایرانی با تحصیلات دانشگاهی یا بدون تحصیلات دانشگاهی هستند و زیرمجموعه‌های زیادی را از میکاپ آرتیست و ناخنکار گرفته تا طراح حرفه‌ای عروس و … در بر می‌گیرد.

درحالیکه حدود نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌دهند، ایران در خاورمیانه بعد از عربستان صعودی داری دومین بازار بزرگ آرایش و لوازم آرایشی بوده و در جهان دارای رتبهٔ هفتم می‌باشد.

در این خصوص می‌توان گفت که درآمد نسبی یک آرایشگر ماهیانه حدود ۴ میلیون تومان بوده، درحالیکه کف حقوق مصوب وزارت کار بسیار کمتر از مقدار فوق است، البته این میزان درآمد برای آرایشگری که سالن برای خودش باشد و کارمندان و متخصصان دیگری را در زمینه‌های مختلف آرایشی استخدام کند می‌تواند به ماهیانه ۱۲ میلیون تومان نیز برسد.

پزشکی

پزشکی یکی دیگر از شغل‌های پردرامد زنان است. پزشکی تنها شغل در حوزهٔ سلامت است که درامد بالایی برای زنان دارد. طبق آمار، ۹۰٪ از پرستاران و حدود نیمی از پزشکان زن هستند که درواقع می‌شود گفت که بیش از ۱۴۰ هزار پزشک عمومی و متخصص خانم در کشور وجود دارد.

میانگین درآمد ماهیانه‌ی یک متخصص بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که گاه چندین برابر هم می شود.

وکالت

وکالت هم یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد برای زنان است. یکی از بهترین جنبه‌های شغلی وکالت رضایت کاری است. وکلا در مواردی مانند طلاق که یک مسئلهٔ رو به رشد است، ارثیه و اختلافات ملکی مورد نیاز هستند و درآمد سالیانهٔ آنها از ۸۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

عکاسی و فیلم‌برداری

عکاسی هم درحال تبدیل شدن به یکی از مشاغل پردرآمد است، مخصوصا عکاسی از مجالس؛ چراکه بنظر می‌رسد زوج‌ها با خرج کردن هزینهٔ بالا در این زمینه مشکلی ندارند.

بسیاری از موسسات آموزشی هم هستند که نحوهٔ عکاسی و کار با برنامه‌های ادیت عکس را آموزش می‌دهند که این صنعت از این حیث هم می‌تواند درآمدزا باشد.

پکیجی که توسط آتلیه‌های عکاسی برای یک مراسم عروسی عادی ارائه می‌شود از ۱۰ میلیون تومان آغاز شده و تا ۲۰ میلیون تومان و بیشتر هم می‌رسد. عکاسی به دنیا آمدن فرزند اول‌تان هم می‌تواند چیزی حدود ۵ میلیون تومان برایتان خرج بردارد.

بانکداری و آموزش

با اینکه فقط ۲۴٪ کارمندان در تمام بانک‌های کشور را زنان تشکیل می‌دهند اما این شغل به دلیل امنیت کاری، ثبات حقوقی و دسترسی به مزایایی مانند وام‌ها، یکی از مشاغل پرطرفدار در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و گفتنی است که سالانه تعداد زیادی از زنان در امتحانات استخدامی بانک‌های سراسر کشور ثبت‌نام می‌کنند.

میانگین درآمد یک کارمند خانم در بانک از ۲ میلیون تومان شروع شده و تا ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

حدود ۳۳٪ از نیروی کاری زنان در ایران، متمرکز در صنایع آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی هستند؛ ودرواقع می‌شود گفت که حدود نیمی از معلمین در ایران زن هستند. اما سهم همین زنان در آموزش دانشگاهی ۲۰٪ است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها