نتایج آزمون تصدی منصب قضا ۱۳۹۶ اعلام شد

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و دریافت کارنامه خود اقدام کنند.
براساس این گزارش حجت الاسلام علیرضا امینی جمعه ۲۴ آذر روز برگزاری آزمون تصدی منصب قضا سال ۹۶، در نشست خبری اعلام کرده بود، درحال حاضر حدود ۱۱ هزار قاضی مشغول کار هستند که ۱۰ هزار و ۲۹۰ نفر در دادگستری های سراسر کشور، ۴۰۰ نفر در مراجع قضایی، ۲۰۰ نفر در سازمان های تابعه و ۵۰ نفر در ستاد فعالیت می کنند و کمتر از ۲۵ درصد قضات، حوزوی و بقیه دانشگاهی هستند.
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با بیان اینکه قبل از برنامه پنجم توسعه، بیش از هفت هزار همکار قضایی در قوه قضائیه فعالیت می کردند، اظهار کرد: پس از برنامه پنجم توسعه و اجازه جذب ۸۰۰ قاضی در هر سال، تعداد قضات به ۱۱ هزار نفر افزایش یافت و پنج هزار و ۴۰۰ نفر از آغاز سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ جذب دستگاه قضایی شده اند.
وی ادامه داد: آزمون های مختلف استخدامی امور اداری و تصدی منصب قضا در شورای حل اختلاف امسال با حضور ۷۸ هزار متقاضی برگزار شد که آزمون تصدی منصب قضا در محاکم و دادسراها، آخرین آزمون عمومی سال ۱۳۹۶ است که امروز درحال برگزاری است.
امینی درباره نحوه جذب قضات در استان های مختلف کشور و وجود استانداردهای لازم برای این منظور، گفته بود استاندارد براساس جمعیت و تعداد پرونده ها برای استان ها تعیین می شود؛ یعنی یک شاخص آمایش سرزمینی و شاخص دیگر تعداد پروندها است.
وی اظهار کرد: اگر در سال ۱۳۹۰ حدود ۹ میلیون پرونده داشتیم اکنون بیش از ۱۵ میلیون پرونده داریم؛ طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر سال باید ۸۰۰ قاضی و به ازای این تعداد قاضی چهار برابر کادر اداری جذب می شدند، همچنین قضاتی به دلیل بازنشستگی یا بازخرید هر سال از مجموعه دستگاه قضایی خارج می شوند که به دلیل کمبود اعتبارات دولت، جذب کادر اداری به ازای جذب قضات انجام نشده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها