مشکل قانونی استخدام برخی معلولان در دستگاه های دولتی

استخدام سه درصد معلولان در دستگاههای دولتی مشکل قانونی دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاههای دولتی با مشکل مواجه است به همین دلیل کمتر اجرایی می شود بنابراین باید با ارائه لایحه از سوی دولت این مشکل قانونی برطرف شود.
سید جواد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب درمورد اشتغال دو هزار نابینا در دستگاههای دولتی افزود: تا کنون کمیسیون اجتماعی مجلس چندین بار جلساتی با مصری و محصولی وزرای رفاه سابق و فعلی تشکیل داده و به مسئولان این وزارتخانه نیز تذکراتی را ارائه کرده است.
چندی پیش محمود نژاد رئیس جامعه معلولان ایران عنوان کرده بود که متاسفانه وزارت رفاه پس از گذشت دو سال هیچگونه میلی برای تحقق وعده وزیر رفاه وقت برای اشتغال دو هزار نابینا ندارد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سه درصد از استخدامهای دولتی باید به معلولان اختصاص پیدا کند و این قانون فقط درمورد استخدامهای بالای ۳۳ نفر صدق می کند. این در حالی است که تعدادی از سازمانها و ارگانها در سال کمتر از این تعداد را استخدام می کنند به همین دلیل در بسیاری از سازمانها این موضوع رعایت نمی شود.
در حال حاضر ۵۲۰ هزار نابینا و نیمه بینا و همچنین ۱۲۰ هزار نابینای مطلق درکشور زندگی می کنند که نرخ بیکاری در میان نابینایان ۴۰ درصد است.
زمانی با اشاره به مشکل قانون
استخدام معلولان گفت: برای اشتغال معلولان با توجه به مشکلاتی که این قشر از افراد جامعه با آنها مواجه هستند باید اقدامات اساسی صورت گیرد در حالی که متاسفانه حتی قانون سه درصد استخدام آنها نیز با مشکل روبرو است که باید برطرف شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس آمادگی رسیدگی و حل مشکل استخدام معلولان را دارد اظهار داشت: رفع مشکلات معلولان در اولویت برنامه های کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و سعی می کنیم که مشکل استخدام این افراد به صورت ارائه لایحه ای از سوی دولت برطرف شود تا بار مالی نیز در بر نداشته باشد و شورای نگهبان آن را تائید کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها