مدیران مالی پیشتاز کسب درآمد در سال ۱۳۹۳

در بررسی که از سوی یک شرکت کاریابی انجام شده است، یک مدیر مالی در اسفند ماه ۹۳ با سابقه کاری بین هفت تا ۱۵ سال، به طور متوسط ماهانه ۳۵ میلیون ریال دریافتی داشته که این مبلغ در موارد مختلف بین ۱۵ تا ۹۰ میلیون ریال متغیر بوده است.

به گزارش ایرنا از دومین گزارش سراسری حقوق و دستمزد کشور که از سوی موسسه ایران تلنت منتشر شده است، میزان دستمزدهای رایج کشور در ۲۲ گروه شغلی به تفکیک رده سازمانی و سابقه کار ارائه شده است.

در این ارزیابی علاوه بر اعلام میزان دریافتی کارشناسان، متخصصان و مدیران کشور، عوامل اثرگذار بر داشتن دریافتی بالاتر و برخی نگرانی ها و معضلات شاغلان مورد بررسی قرار گرفت که از این میان می توان به وضعیت مسکن شاغلان اشاره کرد.

این گزارش نتیجه ارزیابی دستمزد ماهانه بیش از ۳۶ هزار نفر از جامعه متخصصان و مدیران کشور در اسفند ماه ۹۳ است و هدف آن آگاهی کارفرمایان، مدیران و کارشناسان از میزان حقوق و دستمزدهای رایج در گروه های شغلی مختلف است.

در گزارش حقوق و دستمزد ایران تلنت، خالص دریافتی در هر گروه شغلی برای سه رده کارشناسی، سرپرستی و مدیریتی ارائه شده و در هر رده شغلی، میزان دریافتی افراد به تفکیک سابقه کار مشخص شده است.

اطلاعات ارائه شده در این بخش، متوسط دریافتی در جامعه و همچنین بازه رایج آن را نشان می دهد. طبق آمار به دست آمده از این ارزیابی شرکتها و سازمان ها براساس نوع فعالیت و تعداد پرسنل، در سمت های مشابه پرداخت های متفاوتی دارند که البته این تفاوت در سمت های مدیریتی بیشتر مشاهده می شود.

نتایج حاکی از آن است که دریافتی متخصصان در شرکت های فعال در زمینه کالاهای مصرفی (FMCG)، شرکت های سرمایه گذاری، نفت و گاز، مخابراتی و بانک ها در سمت های مشابه بالاتر از عرف بازار است و این در حالیست که شرکت های حسابداری، تولیدی و کامپیوتری کمتر از میزان رایج بازار پرداخت می کنند.

طبق نتایج به دست آمده، یکی از بزرگترین دغدغه های شاغلان در سال ۹۳ وضعیت حقوق و دستمزد آنها بوده که شامل مواردی نظیر پایین بودن سطح حقوق، عدم افزایش دریافتی متناسب با افزایش هزینه ها و همچنین تأخیر در پرداخت ها عنوان شده است.

این گزارش ادامه می دهد: البته آمار و ارقام نیز چنین مواردی را تایید می کنند به طوری که علیرغم تورم ۳۵ درصدی اعلام شده در پایان سال ۹۲، افزایش دریافتی شاغلان در سال ۹۳به طور متوسط ۲۵ درصد محاسبه شده که به طور عام در خیلی موارد جوابگوی هزینه های زندگی نبوده است.

یادآوری می شود، در سال ۹۴ افزایش حقوق اعلام شده توسط مسئولان، با در نظر گرفتن تورم سال گذشته و هم راستا با آن محاسبه شده است.

با توجه به اینکه وضعیت مسکن شاغلان نقش مهمی در هزینه های آنها دارد، در ارزیابی امسال این امر مورد بررسی قرار گرفته و طبق آمار بیش از یک سوم شاغلان کشور ماهانه اجاره می دهند و به طور متوسط ۳۵ درصد از دریافتی ماهانه خود را بابت اجاره پرداخت می کنند.

آمارهای یادشده بین زنان و مردان در رده های شغلی مختلف متفاوت است که جزئیات بیشتر آن در گزارش کامل حقوق و دستمزد آورده شده است.

در نتیجه معضلاتی که شاغلان با آن مواجه هستند جمعیت زیادی از آنان درصدد تغییر وضعیت فعلی خود هستند، به طوری که ۳۷ درصد در جستجوی کاری بهتر در شرکت دیگر و ۲۴ درصد در تلاش برای ارتقا یا تغییر وضعیت کاری خود در شرکت فعلی هستند.

برنامه شاغلان در سال جدید با توجه به گروه سنی و سابقه کاری آنها در شرکت فعلی متفاوت مشاهده شده است.

در این ارزیابی تأثیر شاخص هایی نظیر سطح تحصیلات، نوع دانشگاه، جنسیت، سابقه کار، گروه شغلی، رده سازمانی، فعالیت و سایز شرکت استخدام کننده در میزان دریافتی افراد مورد بررسی قرار گرفته و در میان همه این عوامل، ارتقا در رده شغلی بیشترین تأثیر را در رشد میزان دریافتی افراد نشان می دهد.

طبق آمار، میانگین دریافتی افراد با سوابق کاری برابر در رده مدیریتی به طور متوسط دو برابر رده کارشناسی در همان واحد است.

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها