خاموشی ستاره خلیج فارس، فرصت شد/ به کارگیری ۶۰ نیروی جدید برای فاز ۲ و ۳

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره علت خارج شدن موقت این پالایشگاه گفت: بر اثر برخورد یک بیل مکانیکی با کابل برق ۶۳ کیلو ولت  که منجر  به از دست رفتن شبکه برق اصلی و اضطراری پالایشگاه و از سرویس خارج شدن پالایشگاه شده بود که در حال حاضر با رفع این اشکال  فعالیت پالایشگاه  از سر گرفته شده است.

محمدعلی دادور افزود: با تلاش پرسنل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرف مدت یک روز شبکه برق تعمیر و پالایشگاه متصل و همچنین انشعابات یوتیلیتی و فرآیندی مورد نیاز  برای راه‌اندازی و تولید تجاری فازهای دوم و سوم برقرارشد .

وی با اشاره به اینکه «این تصمیم برای خارج از نشدن از مدار، هنگام راه‌اندازی فاز های دوم و سوم  و یا اجرای عملیات پرریسک برای برقراری انشعابات مورد نیاز فازهای دوم و سوم در حین تولید فاز اول صورت گرفته»، تاکید کرد: با راه اندازی واحد های یوتیلیتی و تقطیر که  از فردا (یکشنبه صبح ) با استفاده از هیدروژن دریافتی از پالایشگاه بندرعباس واحد CCR به مدار تولید خواهد آمد .

به گفته مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با راه اندازی این واحد  نیز ، هیدرژن تولیدی واحد CCR واحد تصفیه هیدروژنی نفتا و پس از آن واحد ایزومریزاسیون وارد مدار می شود .

براساس این گزارش دادور در ادامه افزود: در مدت کوتاه از سرویس خارج شدن پالایشگاه با تلاش شبانه روزی همکاران مولد تولید برق شماره ۳ با ظرفیت ۴۰ مگاوات و همچنین بویلر HRSG شماره ۶ به ظرفیت ۱۲۵ تن در ساعت و بویلر B با ظرفیت ۲۷۵ تن در ساعت و پمپ سوم آب دریا با ظرفیت ۱۲۵۰۰ مترمکعب در ساعت با هدف پایداری بیشتر شبکه یوتیلیتی و تامین یوتیلیتی مورد نیاز فاز دو راه‌اندازی شده است .

دادور همچنین  با تاکید براینکه که از ابتدای آبان ماه با هدف رعایت صرفه و صلاح سهامدا ران تیم ممیزی انرژی با هدف شناسایی و کاهش سوخت و ضایعات تشکیل شده گفت: این اقدام منجر به کاهش سوخت و ضایعات از ده درصد خوراک پالایشگاه به کمتر از یک و نیم درصد از خوراک پالایشگاه شده با توجه به اینکه اعمال بعضی از این تغییرات  به توقف موقت فعالیت  پالایشگاه نیاز داشت در این مدت فرصت را غنیمت شمرده و تغییرات مورد نظر تیم ممیزی صورت گرفت .

به گفته وی همچنین به منظور پایین آوردن ریسک عملیاتی واحد تصفیه هیدروژنی نفتا با هدف تولید پایدار بنزین یورو ۵ در ورودی واحد ایزومریزاسیون سولفورگارد طراحی و نصب شد و انشعابات مورد نیاز تامین شده است .

دادور همچنین از تحویل  دومین محموله بنزین یورو۵ به  انبار نفت شهید رجایی بندرعباس تا عصر امروز خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس درمورد حقوق های  معوقه کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج فارس  و نیز کارکنان شاغل در شرکت‌های پیمانکار این پالایشگاه گفت:  از آبان ماه تاکنون سه ماه حقوق معوق کلیه کارکنان این پالایشگاه تسویه شده است.

دادور از شروع به کار ۶۰ نفر دیگر از قبول شدگان در آزمون ورودی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد:  با آموزش این نیروهای جوان در فاز یک برای راه اندازی فاز۲و۳پالایشگاه از توان این نیروهای جوان استفاده شود.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس پس از انجام تغییرات مدیریتی در اواخر مهر ماه صد نفر از پذیرفته شدگان در آزمون ورودی این شرکت که در دوره مدیریتی قبل به صورت غیرقانونی از کار برکنار شده‌بودند را به خدمت گرفت و با احتساب این ۶۰ نفر تاکنون اشتغال  ۱۶۰ نفر از نیروهای جوانی که حایز بهترین رتبه در آزمون ورودی شده بودند  را فراهم کرده است .

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها