حفظ اشتغال ۱۱۹۴۸ نفر در کردستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای کامل مصوبات کارگروه رفع موانع تولید موجب حفظ اشتغال ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر در واحدهای تولیدی این استان خواهد شد.

پیمان الماسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تا پایان آذر امسال اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع بکار کارگروه تا پایان آذر امسال ۸۱ جلسه کارگروه در استان تشکیل شده است.
وی تعداد پرونده های مطرح شده در این جلسات را ۵۳۲ فقره خواند و افزود: ۸۴۷ مصوبه هم طی این جلسات کارگروه به تصویب رسیده که ۵۵ درصد آن انجام شده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: از تعداد کل مصوبات این کارگروه ۳۷۰ مصوبه مربوط به این سازمان و مابقی مربوط به دیگر دستگاه های اجرایی استان است.
وی اضافه کرد: ۳۳۹ مصوبه به عبارتی ۴۵ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید این استان در دست اقدام و پیگیری است.
الماسی یادآور شد: از تعداد مصوبات در دست اقدام ۱۹۱ مصوبه بانکی، ۸ مصوبه مالیاتی و ۱۴۰ مصوبه هم مربوط به سایر بخش ها است.
وی گفت: با اجرایی شدن ۳۹۴ مصوبه در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۸ هزار و ۳۷۶ نفر اشتغال تثبیت شده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با اجرای کامل مصوبات این کارگروه میزان اشتغال حفظ شده به ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر خواهد رسید.
الماسی اظهار داشت: تعدادی از مصوباتی که هنوز اجرایی نشده به این دلیل بوده که اجرای آن در اختیار مسئولان استان نبوده بنابراین به کارگروه ملی ارجاع داده شده است.
وی با اشاره به اینکه دلیل تعدادی از مصوبات اجرا نشده هم به انجام نشدن تعهدات متقاضیان برمی گردد، تاکید کرد: در طول سه سالی که از تشکیل این کارگروه می گذرد همواره مصوبات آن را بازخوانی و پیگیری کرده و می کنیم.
آیین نامه اجرایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از ۱۸ خرداد سال ۹۴ ابلاغ شد و جلسات کارگروه در دو سطح کارشناسی و کارگروه اصلی همزمان با سراسر کشور در کردستان هم تشکیل شد.
حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
۱۸۰ هزار نفر در این تعداد واحد صنفی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها