اعزام نیروی کار در پی توافق هسته ای

رییس کانون انجمنهای صنفی کاریابیها و دفاتر مشاوره شغلی سراسر کشور گفت: به دنبال توافق هسته ای و بهبود رابطه با کشورهای غربی اعزام نیروی کار به این کشورها تسهیل می شود.
ˈبابک هاشمی پورˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به این که ایران تفاهمنامه های زیادی با دیگر کشورها برای اعزام نیروی کار دارد، ادامه داد: در سالهای گذشته به دنبال موضوع تحریم که بر اقتصاد کشور تحمیل شده بود کشورهای غربی از اعزام نیروی کار ایرانی به آن کشورها ممانعت می کردند.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر وضعیت اعزام نیروی کار به هیچ عنوان در وضعیت مطلوبی قرار نداشت.
هاشمی پور تفاهمنامه با کشورهای استرالیا، کره جنوبی و ایتالیا را مربوط به سال ۱۳۸۴ به بعد عنوان کرد و گفت: در این سالها متاسفانه علیرغم تفاهمنامه نتوانستیم نیروی کار اعزام کنیم.
این فعال بخش خصوصی در کاریابی های کشور خواستار تعامل بیشتر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بخش خصوصی در زمینه اعزام نیروی کار به خارج شد.
هاشمی پور رشته های مورد نیاز برای اعزام را به طور عام فنی و مهندسی عنوان کرد و گفت: رشته های پرستاری،مامایی و پزشکی هم بشدت مورد نیاز برخی از کشورها است اما متاسفانه نمره آزمون جامع انگلیسی این رشته ها باید هفت باشد .
وی ادامه داد: شاید به دنبال اجرای تفاهمنامه ها بتوانیم نمره آزمون زبان را برای رشته های پزشکی کمتر کنیم و افرادی که اعزام می شوند بتوانند چندماهی هم در کشور مقصد آموزش زبان را کسب کنند.
وی کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان را از جمله کشورهای برشمرد که می توانیم به آن کشورها نیروی کار اعزام کنیم.
هاشمی پور گفت: تفاهمنامه های اعزام نیروی کار با کشورهای غربی تاکنون راکد مانده که باید پس از توافق هسته ای و بهبود رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی ، موضوع اعزام پیگیری شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها