اعتراض به وزیر نفت برای عدم رعایت قانون در استخدام وزارتخانه

گروه سیاسی- عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان خوزستان و کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت در خصوص استخدام در وزارتخانه اعتراض دارند، گفت: ما خواستار رعایت قانون و توجه به نیروهای بومی و مناطق محروم در استخدامها هستیم.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به  انتشار عمومی آگهی استخدامی اخیر وزارت نفت گفت: فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری است اما تصمیم اخیر در وزارت نفت برای استخدام افراد تحصیلکرده مغایر با این عدالت محوری است.

وی افزود: تعریف شرایط یکسان برای سراسر کشور در استخدام وزارت نفت مصداق بارز بی عدالتی و اجحاف در حق مناطق محروم، ضعیف و کم برخوردار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، افزود: طبق این ماده دولت و بخصوص وزارت نفت باید در استخدام نیروها، نیروهای بومی را در اولویت قرار دهد چرا که این ماده به صراحت می گوید که کلیه دستگاههای اجرائی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاههای اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند درطول اجرای قانون برنامه، در طرحهای(پروژه‌های) خود و درشرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکتها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (درشرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

گلمرادی تاکید کرد: بی توجهی وزارت نفت به قانون موجب اعتراض کمیسیون انرزی مجلس و همچنین مجمع نمایندگان خوزستان به وزیر نفت شد و این اعتراض در نامه های جداگانه به اطلاع وزیر رسید.

وی افزود: انتظار ما از وزیر نفت این است تا ضمن بازنگری اصلاح آگهی استخدامی وزارت نفت، نسبت به بومی گزینی و رعایت قانون بخصوص ماده مذکور توجه لازم داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در صحن مجلس به بیژن زنگنه وزیر نفت تذکر داده، گفت: اینجانب از وزیر نفت خواستم تا به عدالت و انصاف در گزینش و استخدام صنعت نفت از طریق اصلاح شرایط و ضوابط از قبیل معدل و سابقه و سایر موارد با تعریف استثنائات برای متقاضیان استان خوزستان با توجه به پایین بودن معدل متقاضیان به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی ناشی از گرمای بالای ۵۰ درجه و وجود ریزگردها، توجه داشته باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. جعفری گفت:

    تاکی ژن خوب!!! تاکی تبعیض!!! بقیه حق زندگی ندارن؟!!! سهمیه شهرهای نفت خیز چه شد ؟!! وزارت نفت چرا پاسخگو نیست؟!!

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها