استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات (اطلاعیه تحویل مدارک)

استخدام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

 

خبر ۳۱ شهریور ۱۴۰۰: اطلاعیه تحویل مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت ، مدارک خود را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل خدمت خود تحویل دهند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع تمامی پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت می رساند، برای مشاهده اطلاعیه و زمان مراجعه برای تحویل مدارک به دانشگاه ها و موسسات آموزشی پژوهشی به قسمت

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه (به تفکیک دانشگاه ها) اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ مرداد ۱۴۰۰: دریافت کارت آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ (منبع: سایت سازمان سنجش)

ضمن آرزوی موفقیت سایت  استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال ۱۴۰۰  فعال گردید. آزمون ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ – پیرو انتشار اطلاعیه های مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰،  ۲۴/۰۳/۱۴۰۰ و ۲۶/۰۳/۱۴۰۰ با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۲۷/۰۳/۱۴۰۰) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:

 ـ اصلاحیه مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

– رشته تحصیلی علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات (کد ۳۴۳۸۴) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۱) (شغل کارشناس برنامه ریزی ۱) اضافه می‌گردد.

– رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات تمامی گرایش ها (کد ۳۱۷۶۶) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۵) (شغل کارشناس شبکه) اضافه می‌گردد.


خبر ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ – شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام پیمانی افراد در وزارت علوم تحقیقات و فناوری منضم به بخشنامه های شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۳/۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ سازمان مذکور و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری ، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی به شرح زیر اعلام میگردد:

بخش اول: تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است:
الف) موسسه:
کلیه دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری که به استناد ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از شمول مقررات حاکم بر دستگاه های قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بوده و تابع مقررات و آئین نامه های مصوب هیات های امنا می باشند.
ب) ایثارگران:
ب-۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵ )درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-۲ ) ایثارگران سهمیه پنج (۵)درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و
صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

بومی:
نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (برای حیطه تخصصی( با ضریب یک و چهار دهم۱/۴ ) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.
شرایط بومی بودن:
۱ -شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد،ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
۲ -استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم مندرج در آگهی ( ممهور به مهر نیروی انتظامی ) پاسگاه یا کلانتری محل در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره ۱ :داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
تبصره ۲ :افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی می شوند، ضروری میباشد.
تبصره ۳ :مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد.

تبصره ۴ :نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) در آزمون کتبی با ضریب یک و چهار
دهم (۱/۴ )محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران؛
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
۱۰ .به استناد ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی
در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدام پیمانی در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
۱۱ .داشتن حداکثر سی و پنج (۳۵ )سال سن برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵ )سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.
تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند.

تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
تذکر:
ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت )تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت( و همچنین در خصوص معافیت دائم )تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم ، آخرین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری میباشد؛( ۱۴۰۰/۰۳/۲۲) ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری (۱۴۰۰/۰۳/۱۸ )میباشد.

برای دریافت دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

لینک ثبت نام


خبر ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ –  سیستم ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و پارکهای علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ فعال گردید.

  • مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ می باشد.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

دانلود دفترچه راهنمای آزمون 


خبر ۹ خرداد ۱۴۰۰: اعلام جزئیات آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتا در رشته‌های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می‌شوند، ثبت نام برای برگزاری آزمون این گروه از نیروها که اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ به شمار می رود، از روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه آغاز می شود.
ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی بوده و تا روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.
متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام در زمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ به درگاه اطلاع رسانی  سازمان سنجش‌ آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.
دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.
در این راستا دکتر اباصلت خراسانی مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌های عمومی جذب نیرو نداریم، افزود: در این راستا سازمان اداری و استخدامی کشور با ۱۹۸۰ مجوز استخدام برای مراکز آموزش عالی موافقت کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۹۵۰ مجوز استخدامی را تامین اعتبار کرده است.
وی تاکید کرد: بر اساس نیاز سنجی‌هایی که ستاد وزارت علوم انجام داده است، نیروهای مورد نیاز دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتاً در رشته‌های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می‌شوند.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه فرایند برگزاری آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با جذب این نیروهای متخصص، بخش عظیمی از مشکلاتی که هم اکنون در نگهداری، تعمیر و حفظ آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور وجود دارد، به صورت اساسی حل می‌شود.
دکتر خراسانی گفت: در نظر داریم برای مراکز آموزش عالی و پژوهشی آزمون جداگانه و اختصاصی برگزار شود.
وی با بیان اینکه این آزمون استخدامی به صورت متمرکز خواهد بود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم به همراه وزارت علوم پای کار هستند تا انشالله این تکلیف را هرچه سریع‌تر به انجام رسانیم.
دکتر خراسانی با اشاره به معرفی سه برابر ظرفیت نیروها و اینکه دستگاه‌ها می‌توانند با انجام مصاحبه، نیروهای برگزیده خودشان را انتخاب کنند، افزود: تمام دانشگاه‌ها نیازسنجی و سهمیه‌بندی شده‌اند و بر مبنای نیاز و سهمیه‌ای که به تایید روسای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری رسیده، اقدام خواهیم کرد.
مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در پایان با تاکید بر حضور نیروهای شرکتی در این آزمون اظهار کرد: توصیه می‌کنیم نیروهای شرکتی که واجد شرایط بوده و رشته شغلی شان مرتبط است حتماً در این آزمون شرکت کنند، زیرا برای تبدیل وضعیت شان پیش‌بینی‌هایی انجام گرفته که به این ترتیب یکی دیگر از مشکلات آموزش عالی نیز حل می‌شود.


خبر ۵ خرداد ۱۴۰۰- اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً بصورت اینترنتی از روز سه شنبه مورخ ۱۸/۰۳/۱۴۰۰ آغاز و در روز شنبه مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت) و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.
لازم به توضیح است آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ۲۲/۰۵/۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.


خبر ۲۷ اسفند ۹۹ – برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در فروردین ماه سال آینده

دکتر اباصلت خراسانی، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در فروردین ماه سال آینده خبر داد.
برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در فروردین ماه سال آینده

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با پی گیری ها و نیاز سنجی هایی که ستاد وزارت علوم انجام داده، نیروهای مورد نیاز دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتاً در رشته های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضردر رشته های عمومی جذب نیرو نداریم، افزود: در این راست ا سازمان اداری و استخدامی کشور با ۱۹۸۰ مجوز استخدام برای مراکز آموزش عالی موافقت کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۹۵۰ مجوز استخدامی را تامین اعتبار کرده است.

دکتر خراسانی افزود: به حمدالله فروردین ماه آزمون سراسری استخدام پیمانی غیرهیئت علمی را برای کل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برگزار می کنیم و انتظارمان این است که افرادپذیرفته شده در آزمون در ماه های اردیبهشت و خرداد کار مصاحبه شان انجام شود و از اول تیر ماه در مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول به کار شوند.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم با بیان اینکه فرایند برگزاری آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، اظهار داشت: با جذب این نیروهای متخصص، بخش عظیمی از مشکلاتی که هم اکنون در نگهداری، تعمیر و حفظ آزمایشگاه های دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری سراسر کشور وجود دارد، به صورت اساسی حل می شود.

دکتر خراسانی با بیان اینکه تلاش می کنیم در فروردین ماه سال آینده آگهی استخدام منتشر شود، گفت: با توجه به اینکه یک آگهی استخدام هم در اردیبهشت و خرداد سال آینده برای کلیه دستگاه های سراسر کشور منتشر می شود، می خواهیم برای مراکز آموزش عالی و پژوهشی آزمون جداگانه و اختصاصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه این آزمون استخدامی به صورت متمرکز خواهد بود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم به همراه وزارت علوم پای کار هستند تا انشالله این تکلیف را هرچه سریع تربه انجام رسانیم.

دکتر خراسانی با اشاره به معرفی سه برابر ظرفیت نیروها و اینکه دستگاه ها می توانند با انجام مصاحبه، نیروهای برگزیده خودشان را انتخاب کنند، افزود: تمام دانشگاه ها نیازسنجی و سهمیه بندی شده اند و برمبنای نیاز و سهمیه ای که به تایید روسای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری رسیده، اقدام خواهیم کرد.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در پایان با تاکید بر حضور نیروهای شرکتی در این آزمون اظهار داشت: توصیه می کنیم نیروهای شرکتی که واجد شرایط بوده و رشته شغلی شان مرتبط است حتماً در این آزمون شرکت کنند، زیرا برای تبدیل وضعیت شان پیش بینی هایی انجام گرفته که به این ترتیب یکی دیگر از مشکلات آموزش عالی نیز حل می شود.


خبر ۱۷ دی ۹۷ – شرایط و ضوابط جذب ۸۵ درصد ورودی دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم گفت: پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی محدودیت سنی ندارد و بازماندگان سال‌های قبل هم می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

 


خبر ۲۳ آذر ۹۷ – طرح وزارت علوم برای سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری در حوزه صنعت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از طرح وزارت علوم برای سربازی فارغ‌التحصیلان دکتری در حوزه صنعت خبر داد.به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران در خصوص برنامه و ایجاد فرصت برای نزدیکی صنعت و دانشگاه گفت: این نقد همیشه به دانشگاه و حوزه صنعت، وجود داشته است و این ارتباط باید دوطرفه باشد. شاید انتظار از دانشگاه‌ها بیشتر بوده و شاید هر دو طرف باید عنوان متقاضی و تامین‌کننده داشته باشند. اما دانشگاه‌ها در یک سال گذشته تلاش بیشتری برای ارتباط با حوزه صنعت داشتند و کارهای اثرگذاری انجام شده است، اما متاسفانه خیلی عمومیت نداشته تا به آن پرداخته شود.

وی افزود: در یک سال گذشته برای تقویت این ارتباط، چند کار انجام شده است؛ اول اینکه برای کارهای علمی که مشکلی از صنعت را حل می‌کند و کاربردی است در آیین‌نامه، ارتقای اساتید دانشگاه را براساس امتیازات آنها قرار دادیم. امتیازاتی که از فعالیت در این حوزه می‌گیرند باید در مقابل مقالات چاپی آنها، وزن مناسبی داشته باشد؛ لذا این امر یک مشوق برای این افراد است تا در حوزه صنعت حضور پیدا کنند.

وزیر علوم یادآور شد: فعالیت دیگر این است که برای دانشجویان به‌خصوص دانشجویان فنی و مهندسی و رشته‌های کشاورزی، کارآموزی و کارورزی را در صنعت تعریف کردیم. منابعی هم برای حمایت آنها در نظر گرفتیم تا در حوزه صنعت این زمان را بگذرانند. نکته دیگر اینکه مصوبه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم تا اعضای جوان هیئت علمی که در بدو ورود پیمانی هستند، موظف شوند حداقل ۶ ماه را در حوزه صنعت بگذرانند. این کار ارتباط دانشگاهیان با حوزه صنعت است.

وی گفت: اقدام دیگر ما برای این حوزه طرح سربازی فارغ التحصیلان دکترای مرتبط با صنعت در حوزه صنعت است. با ستاد کل نیروهای مسلح، این طرح به تفاهم رسیده و در ایام پیش‌ِرو انجام خواهد شد. این کار باعث ارتباط بیشتر این دانشجویان خواهد شد و خیلی از آنها در بخش صنعت خواهند ماند.

غلامی در خصوص بازنشسته‌های وزارت علوم گفت: بازنشستگان سال ۹۵ پاداششان را دریافت نکرده بودند که خوشبختانه با تامین منابع مالی پاداش بازنشستگی اساتید بازنشسته در سال ۹۵ پرداخت شد. بازنشستگان سال ۹۶ برای همه کسانی که تا تاریخ ۹۶/۱۲/۱۸ بازنشسته شده‌اند پرداخت شده و در ۱۰ روز باقی‌مانده انتهای سال گذشته، افراد زیادی بازنشسته شدند که منابع این افراد تامین شده و تا آخر آذرماه به آنها پرداخت خواهد شد. افرادی که در سال ۹۷ بازنشسته شدند بعد از آذرماه پرداخت می‌شود.

وزیر علوم درباره بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه وقتی به مجلس می‌رود ممکن است دچار تغییراتی شود، اما در بخش‌های خوب لایحه ۹۸ این است که ما در حوزه پارک‌های علم و فناوری توانستیم چیزی در حدود ۷۰ درصد رشد برای بودجه این پارک‌ها داشته باشیم. در همه استان‌ها پارک داریم و در کل کشور ۴۳ پارک علم و فناوری وجود دارد. این پارک‌ها وظیفه دارند از شرکت‌های جوان که عموماً از فارغ‌التحصیلان جوان هستند حمایت کنند. این پارک‌ها با این اعتبار، حمایت‌هایشان گسترده خواهد شد و برای کارآفرینی و اشتغال پایدار تاثیرگذاری خود را چندین برابر می‌کنند. از این پارک‌ها عموماً شرکت‌های دانش‌بنیان خارج می‌شوند.

غلامی در پایان این گفت‌و‌گو در خصوص تبدیل وضعیت افراد قراردادی وزارت علوم گفت: ما دو گروه در دانشگاه داریم؛ یکی کارمندان و دیگری اعضای هیئت علمی دانشگاه، که از لحاظ وضعیت استخدامی تفاوت‌هایی دارند. کارمندان دولت تابع قوانین سازمان امور استخدامی کشور هستند. در گذشته افرادی که برای دانشگاه کار می‌کردند حقوق آنها از طریق دانشگاه واریز می‌شد اما به‌عبارتی بیشتر حالت موقت داشتند؛ اما از سال گذشته علی‌رغم اینکه قرارداد آنها سالانه بسته می‌شود حقوق آنها از خزانه دولت پرداخت می‌شود، تقریباً شبیه وضعیت پیمانی‌ها و قراردادی‌ها، این وضعیت دیگر نشان‌دهنده وضعیت موقت نیست و شبیه به مستمر است. این افراد شامل جریان استخدامی و بازنشستگی نیز می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۲۳ آبان ۹۷ – جذب ۲۲ هزار استاد در ۸ سال گذشته در دانشگاه ها 

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هشت سال گذشته ۲۲ هزار استاد، جذب دانشگاه ها شدند.
به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، محمدرضا رضوان طلب در جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اظهار کرد: در هشت سال گذشته ۶۰ هزار و ۳۱۴ پرونده جذب در اولویت بررسی بود و تاکنون ۲۲ هزار و ۶۵۲ متقاضی برای جذب، تایید شده اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی، افزود: طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ تعداد یک هزار و ۱۸۳ پرونده بند ‘ز’ و بند ‘پ’ قانون برنامه ششم توسعه در هیئت مرکزی جذب تایید شده است.
رضوان طلب گفت: در مورد تبدیل وضعیت نیز ۶۸۳ متقاضی پیمانی به رسمی قطعی و ۳۱۴ متقاضی هم به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت پیدا کرده‌اند.
بر اساس اعلام روز چهارشنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جواد محمدی دبیر هیئت عالی جذب نیز در این جلسه گفت: حدود ۳۰ هزار عضو هیئت علمی بعد از مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب دانشگاه ها شدند در حالی که پیش از این ۵۰ هزار نفر جذب شده بودند.
این جلسه به ریاست محمد علی کی‌نژاد و در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


 خبر ۲۱ مهر ۹۷ – وزارت علوم امریه سربازی جذب می کند 

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در راستای تکمیل سهمیه نیروی امریه خود از بین دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد شرایط به‌ صورت امریه خدمت سربازی جذب می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مجوزهای اخذ شده، در نظر دارد در راستای تکمیل سهمیه نیروی امریه خود از بین داوطلبان(دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی امریه سربازی) واجد دارای شرایط، به‌ صورت امریه خدمت سربازی در مراکز تابع استان‌ها و تهران در رشته های مورد نیاز دعوت به همکاری کند.

لذا آن دسته از متقاضیان که تمایل دارند به عنوان امریه در این مرکز خدمت مقدس سربازی خود را سپری کنند تا ۸ آبان ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند با مراجعه به لینک http://lms.mjazb.ir/amform نسبت به ثبت درخواست و مدارک مورد نیاز اقدام کنند. نتایج اولیه در تاریخ ۱۱ آبان ماه اعلام می شود.

شرایط جذب نیروی امریه:

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی امریه سربازی باید داری شرایط زیر باشند:

۱- دارا بودن یکی از شرایط الزامیست.

الف- خانواده ایثارگران (فرزند یا برادر شهدا، جاویدالاثرها، جانبازان، آزادگان، و فرزند رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه جبهه)

ب- ایتام

ج- افراد متاهل

د- افراد معاف از رزم

ه- افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی

و- نخبگان، استعدادهای برتر، حافظان قرآن و قاریان برتر

ز- دارای حداقل ۶ ماه سابقه بسیجی فعال

۲- دارای شرایط مورد اشاره در فراخوان(قسمت مهارتهای مورد نیاز)

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۵ شهریور ۹۷ – درخواست هیئت عالی جذب از وزارت علوم درباره متقاضیان جذب

 جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهربانو نخعی، محمد شریف‌زاده، سید مصطفی شریفیان، عبدالرحمن رستمیان، سیدعلی حسینی، محمود کاظمی برای عضویت هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شدند.
در ادامه جلسه؛ جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب، با اشاره به نرخ ماندگاری پرونده‌ متقاضیان جذب در دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار تسریع در رسیدگی به این درخواست‌ها شد.
در همین زمینه رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارتخانه گفت: با همکاری روسای دانشگاه‌ها در حال پیگیری و تسریع در فرآیند جذب هستیم.
سپس رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: براساس روح مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه‌های علمی و دانشکده‌‌ها می توانند نظرات مشورتی خود را در زمینه جذب اعضای هیئت علمی به هیئت‌ای اجرایی جذب ارائه دهند و با توجه به این موضوع، دعوت از نمایندگان آن‌ها در جلسات هیئت‌های اجرایی بلامانع است.
همچنین با رای مثبت اعضای هیئت عالی جذب مقرر شد کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات توسط هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه دبیر هیئت عالی جذب ضمن اشاره به استخراج شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها از منظر اسناد بالا دستی گفت: مقرر شده این شاخص‌ها در جلسات آتی بررسی شود.
دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نحوه توزیع بودجه جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ بود که پس از ارائه گزارش تهیه شده در این زمینه، اعضای هیئت خواستار واگذاری توزیع این بودجه به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم شدند.
در ادامه جلسه، نماینده سازمان اداری و استخدامی گزارشی از مجوزهای تخصیص یافته برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از جانب این سازمان ارائه کرد و گفت: بر اساس نسبت استاد به دانشجو و قانون برنامه ششم توسعه مجوزها توزیع می شود که از ۱۲ هزار تخصیص یافته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز از ۵۰۰ مجوز استفاده نشده است و همچنین ۷۰۰ مجوز در سال ۹۶ تخصیص داده شده و برای نخبگان نیز در دونوبت ۲۰۰ مجوز بنا به نیاز تخصیص داده شده است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تخصیص ۱۹۰۴ مجوز جذب از سال ۹۲ تا ۹۶ به این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: بیشترین زمان ارسال پرونده تا ۷ الی ۹ ماه بعد از فراخوان است و تقریبا ظرف مدت یک سال پرونده‌ها در هیئت مرکزی جذب بررسی و اتخاذ تصمیم می‌شود.
وی افزود: ارسال پرونده‌های گذشته نیز حتما باید به صورت الکترونیکی باشد.
سپس کی‌نژاد گفت: با توجه به لزوم رعایت تقویم تعیین شده برای جذب، باید به دانشگاه‌ها اطلاع داده شود که باید به صورت الکترونیکی اطلاعات را ثبت کنند.
وی افزود: همچنین دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید مانند دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست‌های خود را در سامانه مخصوص بارگذاری کنند تا هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت اقدامات لازم را برای اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی انجام دهد.

منبع :خبرگزاری تسنیم


خبر ۲۷ مرداد ۹۷ – شرط جدید برای جذب اساتید جوان

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت:‌ برنامه داریم به اعضای هیات علمی جوان آموزش های لازم برای ورود به عرصه تدریس را ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند صبح امروز در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور در وزارت علوم گفت: از سال ۹۸ اعضای هیات علمی جوان کشور باید ۶ ماه دوره های تخصصی مربوط به دروسی که خوانده اند را بگذرانند.
وی افزود: این دوره ها به صورت نیمه وقت و تمام وقت خواهد بود و برای شرایط استخدامی این افراد الزام آور است.
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این طرح برای دیگر اعضای هیات علمی به صورت اختیاری خواهد بود و امتیاز مثبت برای آنها خواهد داشت.
برومند با اشاره به اجرای طرح ساز و کار اختصاص بودجه های پژوهشی در وزارت علوم گفت: از ابتدای مهر ماه این طرح اجرا می شود.
وی افزود: این طرح در تمامی حوزه ها از جمله علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر نیازهای کشور را به صورت فراخوان اعلام می کند و اعضای هیات علمی برای رفع این نیازها گرنت علمی دریافت خواهند کرد.
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: طی چهار هفته آینده اولین ویرایش این طرح به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ارسال خواهد شد.
برومند اظهار داشت: موضوع توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از برنامه های معاونت پژوهشی وزارت علوم به شمار می رود که در این راستا به موضوع افزایش کیفیت توجه خواهد شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر دستاوردهای خوبی در پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها داریم اما نیازمند یک جهش وسیع هستیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: تمرکز بر چالش های ملی کشور به خصوص چالش های زیست محیطی از اولویت های وزارت علوم است که در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.
برومند با اشاره به جایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: باید بستری فراهم شود تا اعضای هیات علمی در همه حوزه های تخصصی خود بتوانند ارتباط دقیق و مستمر با بخش ها، دستگاه ها و سازمان های مربوطه خود داشته باشند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر طرح های صنعتی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اجرا می شود اما باید موضوع افزایش کیفیت را در این پروژه ها مد نظر قرار دهیم که در این راستا نیازمند مدیران تحقیقاتی هستیم بنابراین باید برای تربیت این مدیران آموزش های لازم را ارائه کنیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تمرکز بر برنامه محور کردن فعالیت های پژوهشی از دیگر اولویت های وزارت علوم است چرا که نباید فعالیت های پژوهشی بر اساس وظایف روزمره دنبال شود.
برومند با بیان اینکه شناسایی توانمندی اساتید، دانشجویان و دانشگاه ها در مناطق مختلف کشور بسیار مورد توجه است افزود: ما نمی خواهیم دو دانشگاه تهران یا صنعتی شریف داشته باشیم بلکه هر دانشگاهی باید اولویت ها و برنامه های خود را به صورت منطقه ای و ملی دنبال کند.
وی اظهار داشت: شکل گیری تیم های پژوهشی بسیار مورد اهمیت است چرا که چالش های کشور نسبت به گذشته متفاوت تر شده و برای رفع آنها نیازمند فناوری های گوناگون و تیم های تخصصی هستیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: یکی از نیازهای امروز وزارت علوم ایجاد نظام آماری است که در حال حاضر با معاونت های مختلف وزارت علوم صحبت کردیم و قرار است یک نظام آماری یکپارچه در این وزارتخانه تشکیل شود.

منبع : خبرگزاری مهر


 خبر ۱۶ مرداد ۹۷ – اعلام آمادگی وزارت علوم برای کمک به آموزش و پرورش در رفع کمبود معلم

وزیر علوم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمادگی این وزارتخانه را برای کمک به تامین کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور غلامی وزیر علوم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمادگی این وزارتخانه را برای «کمک به تامین کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش» اعلام کرد.

در این نامه آمده است: وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های پیش‌‌ِرو و به‌ویژه پنج سال آینده با موج گسترده‌ای از بازنشستگی روبه‌رو می‌شود. به‌طور حتم موضوعاتی چون حفظ کارآیی و پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات عمومی، فراهم کردن شرایط مناسب و همکاری و همگامی برای تامین نیروی انسانی جوان و کارآمد متناسب با نیازهای آموزش و پرورش کشور و هماهنگ با خروج نیروهای بازنشسته مهم‌ترین دغدغه مسئولان وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر علوم در نامه خود به رئیس جمهوری آورده است، هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، با نگاهی واقع‌بینانه و ژرف در جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کل کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر ظرفیت‌های مصوب و محورهای مطرح در برنامه راهبردی و نیز با رعایت ماموریت مندرج در اساسنامه دانشگاه مذکور، تصمیم‌هایی درخصوص تعیین شیوه و روش‌های پذیرش تا سال ۱۴۰۴ دوره پیش‌خدمت و حین خدمت اتخاذ کرده است.

دکتر غلامی درخصوص دوره پیش‌خدمت، سه اقدام را برشمرده است: ۱ ــ پذیرش از دیپلم و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (دوره کارشناسی) با جذب سالیانه ۱۰ هزار دانشجو (۴۰ هزار دانشجو در یک دوره چهارساله)، ۲ ــ پذیرش سالانه ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم از طریق برگزاری دوره یک‌ساله کسب شایستگی معلمی بر اساس مفاد ماده «۲۸» اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳ ــ پذیرش سالانه ۱۰ هزار نفر از طریق برگزاری دوره کارشناسی با مشارکت سایر دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و موسسات علمی آموزشی معتبر (۲+۲) از میان دانشجویانی که حداقل سه نیم‌سال و حداکثر پنج نیم‌سال تحصیلی را با موفقیت گذرانده‌اند گزینش کرده و امکان ادامه تحصیل آنان را در دانشگاه فرهنگیان برای اخذ دانشنامه کارشناسی آموزش فراهم کند، مطرح کرده است.

وی در این نامه بر توانمندسازی معلمان مشغول به فعالیت از طریق فراهم کردن زمینه ورود به دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد سالیانه به‌میزان سه هزار و ۸۰۰ نفر و دوره دکتری سالیانه به‌میزان ۱۰۰ نفر را به‌صورت دوره حین خدمت تاکید کرده است.

غلامی آورده است که در اجرای تصمیمات اتخاذشده فوق، سالیانه ۳۰ هزار نفر نیروی جدید آماده ورود به آموزش و پرورش شده و همچنین نسبت به ارتقا و توانمندسازی ۳۹۰۰ نفر از نیروی انسانی موجود اقدام می‌شود.

وی در این نامه تصریح کرده است؛ بر اساس برآوردهای جدید، میزان بازنشستگان فراتر از ظرفیت‌های ایجادشده در دانشگاه فرهنگیان می‌باشد و در کوتاه‌مدت می‌بایست در یک برنامه ضربتی، با تاکید بر روش‌های مختلف از جمله ماده ۲۸ اساسنامه، زمینه تامین زودهنگام نیروی انسانی آموزش و پرورش را با تکیه بر دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خوب کشور فراهم کرد و بدین ترتیب نیاز به اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را نیز بیش از پیش تامین نمود.

وزیر علوم در نامه خود به دکتر روحانی، اجرای قانون برنامه ششم توسعه و به‌منظور افزایش سهم آموزش‌های مهارتی، توجه به تربیت دبیر فنی را نیز گره‌گشای موانع توسعه دانست و از آن جایی که «حدود ۳۸ درصد دانش‌آموزان در دوره‌های کاردانش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به‌سر می‌برند»، نیاز به دبیران رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای را یکی از نیازهای اساسی کشور عنوان کرده است.

وی در ادامه آورده است: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با دارا بودن ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده مستقل دختران و پسران و جمعیت دانشجویی حدود ۲۰۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور می‌تواند فرصت‌های مناسبی را نیز برای تربیت کادر آموزشی مدارس متوسطه کاردانش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فراهم کند که این مهم علاوه بر پاسخ به کمبود معلمان در نظام آموزش و پرورش، خود زمینه‌ساز مناسبی برای جذب دانش‌آموختگان این دانشگاه خواهد بود.

غلامی در پایان آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرایی کردن موارد فوق در کمک به تامین کادر آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۱ تیر ۹۷ – وزارت علوم امریه سربازی جذب می کند

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در راستای تکمیل سهمیه نیروی امریه خود از بین دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد شرایط به‌ صورت امریه خدمت سربازی جذب می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در فراخوانی خطاب به دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی امریه سربازی، اعلام کرد، این مرکز بر اساس مجوزهای اخذ شده و در راستای تکمیل سهمیه نیروی امریه خود از بین داوطلبان واجد شرایط زیر، به‌ صورت امریه خدمت سربازی در مراکز تابع استان‌ها و تهران در رشته های مورد نیاز دعوت به همکاری می کند.
بنابراین آن دسته از متقاضیان که تمایل دارند بعنوان امریه در این مرکز خدمت مقدس سربازی خود را سپری کنند، می توانند تا ۱۵ تیر ماه با مراجعه به لینک http://lms.mjazb.ir/amformنسبت به ثبت درخواست و مدارک مورد نیاز اقدام کنند لازم به ذکر است نتایج اولیه در تاریخ ۲۱ تیر ماه اعلام می شود.
شرایط جذب نیروی امریه:
۱. دارا بودن یکی از شرایط الزامیست.
الف- خانواده ایثارگران (فرزند یا برادر شهدا، جاویدالاثرها، جانبازان، آزادگان، و فرزند رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه جبهه).
ب- ایتام.
ج- افراد متاهل.
د- افراد معاف از رزم.
ه- افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی
و- نخبگان، استعدادهای برتر، حافظان قرآن و قاریان برتر
ز- دارای حداقل ۶ ماه سابقه بسیجی فعال
۲- دارای شرایط مورد اشاره در فراخوان(قسمت مهارتهای مورد نیاز).

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۲ خرداد ۹۷ – توضیحات وزیر علوم درباره تایید مدارک دانشگاه‌ها برای استخدام

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اعتبار مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها برای استخدام در مشاغل توضیحاتی را به معاون رئیس جمهور ارائه داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره «اعتبار مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها برای استخدام در مشاغل» خطاب به جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور توضیحاتی داد که به شرح زیر است:

«با توجه به پرسش‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اعتبار مدارک دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای استخدام در مشاغل که شماری از پرسش‌ها ناشی از تنوع زیر نظام‌های آموزش عالی و شیوه‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی است به استحضار می‌رسانم:

مدارک تحصیلی تمام دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی، روزانه، شبانه، و نوبت دوم، حضوری، نیمه حضوری و الکترونیکی در مقاطع، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری از حیث ارزش تحصیلی از نظر این وزارتخانه قانونی و دارای اعتبار یکسان است.

براین اساس دارندگان مدارک مذکور برای استخدام و استقرار در پست‌های سازمانی در ادارات و دوایر دولتی (اعم از مراکز دانشگاه، صنعتی و…) متناسب و منطبق با رشته و مقطع تحصیلی خود از ظرفیت و قابلیت کافی برخوردارند.

با توجه به توضیحات خواهشمند است به منظور اطلاع رسانی و رفع شبهات احتمالی و تنویر افکار عمومی دستور فرمایید مراتب به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت و خدمات کشوری ابلاغ شود.»

منبع: خبرگزاری دانشجو


خبر ۶ خرداد ۹۷ – ۱۲ هزار مجوز جذب در اختیار وزارت علوم

نماینده سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: از ۱۲۰۰۰ مجوز جذب در اختیار وزارت علوم، ۵۰۰ مجوز هنوز استفاده نشده و اجازه تخصیص ۷۰۰ مجوز در سال ۹۶ داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازهیات عالی جذب، جلسه ۲۰۹ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت ۱۳۹۷ به ریاست محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شهربانو نخعی، دکتر محمد شریف‌زاده، دکتر سید مصطفی شریفیان، دکتر عبدالرحمن رستمیان، سید علی حسینی، محمود کاظمی برای عضویت هیات مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شدند.
در ادامه جلسه، دبیر هیات عالی جذب به آمار ماندگاری پرونده ها در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در پاسخ گفت: روسای دانشگاه‌ها در حال پی‌گیری و بررسی تسریع در فرایند جذب هستند.
در ادامه رئیس هیات عالی جذب تاکید کرد براساس روح مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه‌ها و دانشکده ها در امر جذب می‌توانند مشاوره دهند. لذا می‌توان از آنها در هیات اجرایی جذب حسب مورد دعوت کرد.
همچنین مقررشد کمیته تجدید نظر و یا رسیدگی به شکایات توسط هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.
در ادامه جلسه، دبیر هیات عالی جذب به استخراج شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها از منظر اجرای فرآیند جذب در وزارتین و دانشگاه آزاد در راستای اجرای اسناد بالا دستی اشاره کرد و مقررشد این شاخص‌ها در جلسه آتی بررسی شود.
بررسی نحوه توزیع بودجه جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ دستور بعدی جلسه هیات عالی جذب بود که گزارش مزبور قرائت شد.
در ادامه اعضای جلسه خواستار واگذاری توزیع این بودجه به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم شدند.
در ادامه جلسه، نماینده سازمان اداری و استخدامی گزارشی از مجوزهای داده شده برای جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از جانب این سازمان ارائه کرد.
وی گفت: بر اساس نسبت استاد به دانشجو و قانون برنامه ششم توسعه مجوزها توزیع شده است که از ۱۲۰۰۰ مجوز در اختیار وزارت علوم ۵۰۰ مجوز هنوز استفاده نشده است و اجازه تخصیص ۷۰۰ مجوز در سال ۹۶ داده شده است. برای نخبگان نیز دردونوبت دو مجوز ۱۰۰ تایی بنا به نیاز صادر شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲ دی ۹۶ – جذب پنج هزار نیروی قراردادی در مجموعه وزارت علوم

خبرگزاری صدا و سیما: معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم: در مجموعه وزارت علوم بیش از ۱۵ هزار نفر کارمندان قراردادی است که پنج هزار نفر از آنان در آینده نزدیک جذب می شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم در نشستی با اعضای شورای دانشگاه یزد که در این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای دانشگاه، بر لزوم بهره وری تأکید کرد.
دکتر حسین عسکریان ابیانه اظهار داشت: اساس کار بهره وری این است که با انرژی کمتر بتوان خروجی و نتیجه بیشتری را دریافت کرد، در این صورت ما می توانیم انرژی را تقسیم کنیم و در حوزه های مختلف از آن بهره برداری کنیم.
دکتر عسکریان افزود: از مواردی که باید در شیوه مدیریت مد نظر قرار گیرد کوچک کردن چارت ها است. هر چقدر چارت سازمانی گسترده تر باشد در هم ریختگی آن نیز بیشتر خواهد بود. اکنون در دانشگاه یزد ریاست دانشگاه توانسته تیم خوبی از مدیران را گردهم آورد و نوعی از مدیریت نهادی و نه قائم به فرد را ارائه کند. این یک نقطه مثبت برای دانشگاه یزد است که ما نیز در وزارت خانه باید آنرا مد نظر قرار دهیم.
وی در پاسخ به سوالات و مسائل مطرح شده سامانه یکپارچه سازی را یکی از اقدامات خوب و در راستای دولت الکترونیک دانست.
معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم با تأکید بر اهمیت توازن بین کارمندان و اعضای هیئت علمی گفت: نسبت هیئت علمی ۴۵۰ به ۳۵۶ کارمند خبری خوشحال کننده است. اما این نسبت باز هم زیاد است. نسبت متناسب را می توان یک کارمند به دو عضو هیئت علمی در نظر گرفت.
وی رشد بودجه را به مدل های طراحی شده معطوف دانست و بازنشستگی زودتر از موعد را نیز فرآیندی در جهت چرخش کارمندان و ورود نسل جدید به این حوزه دانست.
در ادامه محمد عبدالحسینی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی در دانشگاهها گفت: در مجموع وزارت علوم حدود ۱۵۰۰۰ نفر کارمند قرار دادی دارد. وی افزود: در تدوین آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی ماتلاش کرده ایم با همکاری کارشناسان و متخصصان آئین نامه را به نحوی تنظیم کنیم که از مشکلات آنان کاسته شود.
دکتر مهرالله رخشانی مهر، مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم نیز در سخنانی کوتاه مدیریت و کارکرد تیم مدیریتی دانشگاه یزد را نمونه ای خوب برای جامعه علمی کشور دانست.

 


خبر ۲۲ خرداد ۹۶ – طرح تکنسین سرباز در وزارت علوم بررسی می شود

خبرگزاری مهر : سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از ارائه طرح تکنسین سرباز به وزارت علوم خبر داد و گفت: این طرح در وزارت علوم در حال بررسی است و قرار شده سهمیه ای برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای صبح امروز در نشست خبری که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گزارشی از برنامه های این دانشگاه ارائه کرد.
وی گفت: اولین کاری که انجام دادیم تشکیل شورای راهبری دانشگاه فنی و حرفه ای بود که وظیفه این شورا نهایی کردن برنامه ها و اهداف دانشگاه است که ما امیدواریم برنامه راهبردی دانشگاه را تا قبل از مهر ماه نهایی و از سال جدید آن را اجرایی کنیم.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: یکی از برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد شغل است در حال حاضر ما دو هزار عنوان شغل در کشور داریم ولی در کشورهای خارجی بالای ۱۵ هزار عنوان شغل وجود دارد و ما می توانیم در طول یکی، دو سال صدها شغل در کشور ایجاد کنیم. مشکل اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای فرسوده شدن تجهیزات دانشگاه است که ما نیازمند این هستیم که این تجهیزات را به روز کنیم. خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان مجلس برای بازسازی و نوسازی تجهیزات این دانشگاه اختصاص داده است.
تشکیل ستاد تولید و اشتغال
شمس در ادامه از تشکیل ستاد تولید و اشتغال در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون صد طرح پژوهشی به این ستاد ارائه شده که بیشتر این طرح ها قابلیت تجاری سازی را دارند که ما در این ستاد از این طرح ها حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند در بحث تجهیزات و بازسازی آنها به دانشگاه های دیگر کمک کند همچنین در بحث کارورزی دانشجویان دانشگاه های دیگر نیز می تواند با دانشگاه ها همکاری کند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه به تولیدات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خیلی از تولیداتی که در این دانشگاه صورت گرفته به دلیل عدم ساماندهی از آن استفاده نشده، درصدد هستیم در داخل کشور و خارج از آن نمایشگاه هایی برای ارائه تولیدات فنی و حرفه ای راه اندازی کنیم.
شمس در ادامه به فعال کردن خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و تصریح کرد: ما در این زمینه برنامه هایی را اجرایی کرده ایم و خیرین می توانند در تولید کارگاه، تجهیز کارگاه، به دانشگاه فنی و حرفه ای کمک کنند و ما برای اینکه بیشتر از ظرفیت این خیرین استفاده کنیم، از آنها خواسته ایم تا خود نیز مشارکت داشته باشند و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند و این باعث شده استقبال ها در این بخش بیشتر شود.
ایجاد بازارچه های فصلی محصولات دانشگاه
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین از ایجاد بازارچه های فصلی از محصولات دانشگاه متناسب با شرایط منطقه ای خبر داد و گفت: در حال طراحی وبسایت فروش مجازی محصولات دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم تا از این طریق هم بتوانیم محصولات این دانشگاه را به فروش برسانیم.
شمس در ادامه از تهیه دستورالعملی برای ثبت مالکیت فکری و اختراعات دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم که اختراعات دانشجویان فنی و حرفه ای را ثبت کنیم و همچنین برند این دانشگاه را راه اندازی کنیم.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مشکلات این دانشگاه را عدم استفاده از توان دانشجویان عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم از مشارکت دانشجویان هم در طرح ها و هم در تولیدات استفاده کنیم.
وی در ادامه به فعالیت های بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت:در این زمینه برنامه هایی اجرایی شده است، نمایشگاه هایی را در خارج از کشور راه اندازی کرده ایم به دنبال این هستیم برای دوره های آموزشی افرادی را از خارج از کشور دعوت کنیم و در حال حاضر با کشور آلمان، فرانسه، عراق و تاجیکستان همکاری داشته ایم و به دنبال جذب دانشجوی خارجی نیز هستیم و اولین گروه دانشجویی ما از مهر ماه از کشور تاجیکستان فعالیت خود را در دانشگاه فنی و حرفه ای آغاز خواهند کرد و همچنین ۱۰ نفر از دانشجویان آلمانی در دانشکده شریعتی دختران دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.
شمس با بیان اینکه برنامه بعدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه توانمندسازی کارکنان و اعضای هیات علمی است، گفت: ۳۵۰۰ نفر از نیروهای دانشگاه بین ۲۰ تا ۲۷ سال به شکل قراردادی کار کرده‌اند که با مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و قرار شده این مشکل برطرف شود.
وی اضافه کرد: همچنین بیشترین مدرسان دانشگاه حق‌التدریسی هستند به طوری که بیش ۷۰۰ نفر بیش از ۷ سال به صورت حق‌التدریسی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کار کرده‌اند که مجلس این مشکل را هم حل کرده است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: بیش از این دانشگاه فنی و حرفه‌ای عضو هیات علمی نداشت و مدرس یا دبیر در این دانشگاه تدریس می‌کردند ولی در حال حاضر عضو هیات علمی هم داریم.
وی با بیان اینکه سرانه هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار پایین است، گفت: با تعداد ۲ هزار دانشجو حدود ۳ هزار عضو هیات علمی، مدرس و دبیر داریم که به دنبال طرحی برای افزایش این تعداد هستیم.
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۵ مرکز رشد در ۱۵ استان
شمس افزود: در حوزه پژوهش و فناوری نیز طرح توسعه‌ای را نیز در دستور کار داریم و برای راه‌اندازی ۱۵ مرکز رشد در ۱۵ استان برنامه‌ریزی کردیم.
وی با اشاره به طرح‌های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ،گفت: در حوزه آموزشی متناسب با سند تحول آموزش و پرورش پیش می‌رویم و ارتباط نزدیکی با آموزش و پرورش داریم،‌ همچنین به دنبال توسعه مراکز و رشته‌ها و استانداردسازی آنها هستیم به طوری که رشته‌های بدون کارایی باید تعطیل شوند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: کادر آموزشی دانشگاه نیاز به بازمهندسی جدی دارد و تدوین سند آموزشی را نیز در دست اقدام داریم.
وی در رابطه با توسعه بخش فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ‌ای، اظهار داشت: در بخش فرهنگی طرح رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی را در دستور کار داریم زیرا در بسیاری از خوابگاه‌ها با مشکلات جدی مواجه‌ایم که صندوق رفاه دانشجویان برای ساماندهی آنها قول داده است.
وی ادامه داد: رستوران‌های دانشگاه نیز سنتی هستند و به همین دلیل در حال سیاست‌گذاری کلان بر روی ساماندهی رستوران‌ها هستیم.
شمس اضافه کرد: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار پایین است به طوری که کمترین سرانه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تعلق دارد.
سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای در ادامه در پاسخ به سوال مهر درباره ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: بحث ادغام از ابتدا مطرح نبوده بلکه بحث تجمیع بوده که آن نیز در سند آمایش آموزش عالی بررسی می شود ولی بیشتر به دنبال این هستیم که ببینیم این دو دانشگاه چگونه می توانند با یکدیگر همکاری داشته و به یکدیگر کمک کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره طرح تکنسین سرباز گفت: این طرح توسط دانشگاه فنی و حرفه ای به وزارت علوم ارائه شده است و در حال بررسی است، ستاد فرماندهی کل نیز با آن موافقت کرده است و به دنبال این هستیم کارگاه هایی را ایجاد کنیم تا دانشجویان در قالب این طرح در این کارگاه ها فعالیت کنند و امیدواریم تا تابستان نهایی شود.


خبر ۱۸ اسفند ۹۵ – برگزاری آزمون استخدامی وزارت علوم در اردیبهشت ماه

خبرگزاری دانشجو : معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با تهیه سند نیروی انسانی وزارت علوم، سهمیه استخدامی مراکز آموزش عالی در حال نهایی شدن با سازمان امور اداری و استخدامی است و اردیبهشت ماه سال ۹۶ آزمون استخدامی برگزار می‌شود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در همایش سراسری مدیران امور اداری و پشتیبانی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، گفت: با توجه به تهیه سند نیروی انسانی وزارت علوم، سهمیه استخدامی مراکز آموزش عالی کشور در حال نهایی شدن با سازمان امور اداری و استخدامی است و ان‌شاءالله اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ آزمون استخدامی برای جذب نیروی جدید برگزار می‌شود.
وی افزود: نیروهای قرار دادی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در این آزمون شرکت کنند با توجه به سنوات خدمت دارای امتیاز خواهند بود و با توجه به نمره آزمون، بررسی سوابق و مصاحبه تخصصی بهترین نیروهای انسانی برای دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بیان داشت: سند توسعه منابع انسانی دانشگاه‌های کشور با کار کارشناسی سه ساله به اتمام رسید و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارائه شد و براساس این سند، به نسبت هر ۲۰ نفر دانشجو در دانشگاه‌ها یک استاد و به ازای هر استاد یک کارمند خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ در همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، آیین نامه استخدامی کارکنان اجرا شده است، گفت: پس از ۳ سال تجربه اجرا و بررسی نقاط ضعف و قوت، اصلاحاتی در این آئین نامه اعمال شده است که در نیمه اول سال ۱۳۹۶ در هیات امنای تک تک دانشگاه‌ها به صورت جداگانه مطرح و تصویب خواهد شد.


خبر ۲۹ دی ۹۵ – آغاز ثبت‌نام امریه خدمت سربازی در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم

خبرگزاری آنا: مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز ثبت‌نام متقاضیان برای جذب در طرح امریه سربازی این مرکز خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناروی، در این طرح برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مورد نیاز مرکز جذب در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برای انجام خدمت نظام‌وظیفه در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کار گرفته می‌شوند.
هدف از این طرح تامیین بخشی از نیاز‌های نیروی انسانی مرکز جذب اعضای هیات علمی است. متقاضیان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در سامانه ثبت‌نام متقاضیان امریه سربازی به آدرس http://lms.mjazb.ir/form/ ثبت‌نام کنند.
این طرح فقط مربوط به متقاضیان امریه سربازی است و متقاضیان هیات علمی طرح سربازی نمی‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید


خبر ۲۸ تیر ۹۵ – برنامه‌های وزارت علوم برای اشتغال فارغ التحصیلان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های گذشته بیشتر بحث توسعه کمی را در آموزش عالی داشتیم و اکنون توجه به کیفیت و حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم مدنظر است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد فرهادی با بیان این مطلب در کرمانشاه، افزود: اکنون موضوع آمایش آموزش عالی مطرح است که بر اساس نیازهای اساسی کشور و مناطق، رشته‌های دانشگاهی توسعه یابند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بر لزوم توسعه دوره‌های عملی در دانشگاه‌ها تاکید داریم و  همچنین تاسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان مدنظر است تا دانش و ایده به سمت تولید محصول سوق داده شود.
وزیر علوم گفت: جهت گیری دیگر این است که خصوصا رشته‌های تحصیلات تکمیلی همراه با اجرای پروژه و طرحی کاربردی باشد و نیازی از جامعه را حل کند.
وی افزود: سال گذشته رشته‌هایی که بالای ۱۰ سال قدمت داشتند به خصوص رشته های فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه مورد بازنگری قرار گرفتند و جهت گیری به سمتی است که در این رشته‌ها کارهای عملی بیشتر دیده شود.


اطلاعیه درخصوص اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبان زیر که موفق به کسب حدنصاب گردیده اند، می رساند تا با دردست داشتن مدارک (اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی) جهت انجام مصاحبه به آدرس تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان نجات اللهی، نبش خیابان سپند، پلاک ۱۳۰ مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی در روز چهارشنبه مورخ ۱۵/۷/۱۳۹۴ مراجعه نمایند.

کارشناس امور اداری و رفاهی

ردیف نام نام خانوادگی مقطع رشته دانشگاه
۱ گیتی شاکری کارشناسی ارشد اقتصاد تهران
۲ مسعود تیموری کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی تهران
۳ الهام نورائی پور کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علم و صنعت ایران
۴ محسن عینی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی شاهرود
۵ مرضیه اسماعیل زاده کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی علامه طباطبایی
۶ حسن ابراهیمی کارشناسی ارشد اقتصاد صنعتی شریف
۷ نرگس جاویدی عبدالهزاده اول کارشناسی ارشد اقتصاد تهران
۸ نوین هاشمی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی تهران

کارشناس برگزاری همایش ها

ردیف نام نام خانوادگی مقطع رشته دانشگاه
۱ فائزه قاسمی دکترا روابط بین اللمل تهران
۲ مهسا اسفندیاری کارشناسی علوم سیاسی شهید بهشتی
۳ علی اصغر غفوری شعار کارشناسی ارشد روابط بین اللمل تهران
۴ جاهد امیراصلانلو کارشناسی ارشد علوم سیاسی تهران
۵ علیرضا آقایی کارشناسی ارشد روابط بین اللمل علامه طباطبایی
۶ محمدرضا رحمت خواه دربان کارشناسی ارشد علوم سیاسی تهران
۷ حسنیه ارباب فضلی کارشناسی ارشد روابط عمومی علامه طباطبایی
۸ حنانه اکبری نوری کارشناسی علوم سیاسی تهران

کارشناس برنامه ریزی

ردیف نام نام خانوادگی مقطع رشته دانشگاه
۱ رضا امیری کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی تهران
۲ مریم نصرتی نیا کارشناسی ارشد مدیریت سیستم ها ازاد واحد تهران جنوب
۳ مهیا عسگر شهبازی کارشناسی ارشد مدیریت سیستم ها خواجه نصیر طوسی
۴ کژال رشیدی کارشناسی ارشد مدیریت سیستم ها علوم اقتصادی

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

کارت ورود به جلسه :

برای دریافت کارت ورود به جلسه اینجا کلیک نمایید

 خبر ۵ مرداد ۹۴ – اطلاعیه درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۳۹۴

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در آزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۳۹۴ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون:

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه مورخ ۹۴/۵/۶ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای  ۱، ۲، ۴، ۵ ، ۶ ، ۱۳ و ۱۴ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۴/۵/۹ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتیکه نسبت به بندهای ۳ ، ۷،  ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ (جنس، دین، عنوان پست سازمانی، زبان تخصصی، مقطع تحصیلی و عنوان رشته تحصیلی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده مسوول رفع نقص مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه به شرح ذیل مراجعه نمایند.

۲ـ چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی داوطلب با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص داوطلب همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده مسوول رفع نقص مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۳- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده مسؤل رفع نقص مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

تذکر: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با پرینت کارت شرکت در آزمون قابل دسترسی است پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون:

نماینده مسوول رفع نقص در روز پنجشنبه ۹۴/۵/۸ صبح از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص (به شرح آدرس ذیل) مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده مسوول رفع نقص کارت می‌گردند، آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون به شرح ذیل می‌باشد.

آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

تهران – خیابان انقلاب – خیابان استاد نجات اللهی(ویلا)-خیابان شهید فلاح پور- دانشکده معماری دانشگاه غیر انتفاعی سوره

د‍ ـ تذکرهای‌ مهم‌ :

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌  ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) صبح روز جمعه ۹۴/۵/۹  آغاز می‌گردد.

۳- در ورودی ِحوزه امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب میگردد و با داوطلبان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جدول زمانی و نکات مهم

  • مهلت ثبت نام : مهلت ثبت نام از روز سه‌شنبه ۲ تیر‌ماه ۱۳۹۴ تا پایان روز سه‌شنبه ۹ تیر‌ماه ۱۳۹۴ است
  • زمان برگزاری آزمون: آزمون در روز جمعه تاریخ ۹ مردادماه ۹۴ منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
  • توجه ویژه : در طی مراحل ثبت نام از کلیک برروی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرور گر بر روی کامپیوتر خود جداً خودداری نمایید در غیر اینصورت به صفحه اصلی بازگشته و مراحل ثبت نام را دوباره انجام دهید
  • توجه ویژه : ثبت نام  شما فقط وقتی تکمیل گردیده است که در مراحل ثبت نام در یک صفحه مجزا از سیستم ثبت نام شماره پرونده  ۵ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت نمایید.
  • توجه ویژه : در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند ثبت نام‌ داوطلبان می توانند در ساعات اداری بجز ایام تعطیل با شماره‌ ۰۲۱-۸۸۹۱۹۸۹۴ و ۰۲۱-۸۸۹۱۹۸۹۵ تماس حاصل فرمایند.

چه کسانی می توانند ثبت نام کنند

  • ۱: داوطلبان باید اطلاعیه ثبت‌نام را به طور کامل مطالعه کرده باشند
  • ۲: داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در اطلاعیه ثبت‌نام را داشته باشند
  • توجه ویژه : داوطلبان بایستی سریال ‌ثبت‌نام ۱۲ رقمی آزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- سال ۱۳۹۴ به مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ ریال معادل پنجاه هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه نمایند

 

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی در سال ۱۳۹۴ می‌رساند، ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۴/۲ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۹۴/۴/۹ پایان می‌پذیرد.لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون وفراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند. لازم به ذکراست استخدام در این مرکز بصورت قرارداد انجام کارمعین می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام

۱- داشتن تابعیت ایران.

۲- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مندرج در قانون اساسی.

۳- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۴- عدم محکومیت به فساد اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوءپیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد. (با تأیید مراجع ذیصلاح)

۵- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردان ها.

۶- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم قانونی برای آقایان.

توضیح: کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نمی‌باشد و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از تاریخ ۹۴/۴/۲ باشد.

۷- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت، پیمانی و یا بازخرید سایر دستگاههای اجرایی باشند.

۸- نداشتن تعهد انجام کار در سایر سازمان ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی.

شرایط اختصاصی استخدام

۱- حداکثر سن داوطلبان، با مدرک کارشناسی (متولدین ۱۳۶۴/۰۱/۰۱ به بعد) و کارشناسی ارشد و دکتری (متولدین ۵۶/۱/۱ به بعد) می‌باشد .

توضیح۱: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۵/۲۹) خدمت نموده اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل.

ب) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

توضیح۲: چنانچه در مراحل استخدامی یا سایر مراحل بعدی مشخص شود که داوطلبی شرایط سنی لازم را دارا نبوده است، موضوع استخدام وی منتفی خواهد شد.

۲- حداقل معدل کل برای متقاضیان استخدام در مقاطع کارشناسی (۱۶) و کارشناسی ارشد و دکتری (۱۷) می‌باشد.

۳- رشته های تحصیلی مورد نیاز مرکز مطابق جدول مندرج در آگهی به شرح ذیل می‌باشد.

مقاطع و رشته های تحصیلی مورد نیاز

مقطع تحصیلی رشته تحصیلی پست سازمانی تعداد مورد نیاز
کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت (دولتی، اجرایی و بازرگانی)، اقتصاد، علوم اداری، حسابداری کارشناس امور اداری و رفاهی ۲ نفر
کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روابط بین‌الملل، روابط عمومی(علوم ارتباطات) اجتماعی ، مطالعات منطقه‌ای، علوم سیاسی کارشناس برگزاری همایش‌ها ۲ نفر
کارشناسی ارشد و دکتری سیاستگذاری عمومی، مدیریت سیستم‌ها، توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، مدیریت استراتژیک کارشناس برنامه‌ریزی ۱ نفر

توضیح۱: صرفاً مدارک تحصیلی مؤسسات آموزشی عالی که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری می‌باشد؛ ملاک عمل قرار خواهندگرفت.

توضیح۲: تاریخ فراغت از تحصیل کلیه داوطلبان باید قبل از تاریخ ۹۴/۵/۱ باشد.

مراحل ثبت نام:

۱- مراجعه به سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org .

۲- تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور

۳- ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.

عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد.(عکس تمام رخ)

عکس اسکن شده باید با فرمت JPG باشد.

اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.

تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.

حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

۴- پرداخت وجه ثبت نام: متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت نام در آزمون استخدامی می بایست از روز سه شنبه تاریخ ۲/۴/۹۴ تا پایان روز سه شنبه تاریخ ۹/۴/۹۴ پس از مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به واریز مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ (پانصد هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت نام درآزمون استخدامی مرکز مطالعات و همکار‌ی‌های علمی بین‌المللی از طریق درگاه اینترنتی موجود در صفحه ثبت نام با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.

توضیح ۱ : متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.

توضیح ۲ : به ثبت نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی شود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۹۴/۵/۶ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه تاریخ ۹۴/۵/۹ منحصراَ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ساعت شروع برگزاری آزمون و محل برگزاری آزمون در هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

مواد آزمون

الف) مواد آزمون توانمندی‌های عمومی شامل:

۱-فناوری اطلاعات. ۲- ادبیات فارسی. ۳- معارف اسلامی. ۴- زبان انگلیسی – عمومی. ۵- هوش و استعداد تحصیلی.

توضیح : اقلیت‌های دینی از پاسخگوئی به سؤالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی شامل :

ردیف عنوان شغلی مواد آزمون
۱ کارشناس امور اداری و رفاهی ۱-مبانی سازمان و مدیریت. ۲- منابع انسانی و رفتار سازمانی. ۳-مالیه عمومی و بودجه ریزی. ۴-اقتصاد کلان. ۵-آمار کاربردی. ۶-زبان تخصصی (عربی- انگلیسی- فرانسه) *
۲ کارشناس امور برگزاری همایش‌ها ۱-اصول روابط بین الملل. ۲- اصول و مبانی روابط عمومی. ۳- سازمان‌ های بین المللی. ۴- حقوق بین المللی عمومی. ۵- مطالعات منطقه‌ای و مسائل سیاسی و اقتصادی جهان سوم. ۶- زبان تخصصی (عربی- انگلیسی- فرانسه) *
۳ کارشناس برنامه ریزی ۱- ریاضی و آمار. ۲- اقتصاد خرد و کلان . ۳- روش تحقیق. ۴- مدیریت استراتژیک، تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری. ۵- اصول و مبانی برنامه‌ریزی توسعه. ۶- زبان تخصصی (عربی- انگلیسی- فرانسه) *

*داوطلبان باید توجه داشته باشند که در درس زبان تخصصی، فقط به سوالات زبان انتخابی خود در هنگام ثبت نام (عربی یا انگلیسی یا فرانسه) پاسخ دهند.

** سؤالات هر دو آزمون توانمندی‌های عمومی و تخصصی به صورت چهار گزینه‌ای و پاسخ غلط دارای نمره منفی می‌باشد.

تذکرات

۱- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۴ برابر ظرفیت مورد نیاز در هر یک از پست‌های سازمانی از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (۶۰ درصد) را کسب کرده‌اند، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام و اسامی آنان حداکثر ۲ ماه بعد از تاریخ آزمون از طریق پایگاههای اطلاع رسانی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۲- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون به منزله پذیرش در استخدام محسوب نمی گردد و استخدام داوطلبان براساس نمرات آزمون و مصاحبه صورت می پذیرد.

۳- چنانچه در هرمرحله از بررسی‌های مرکز مشخص شود داوطلبی در زمان ثبت نام دانشجو بوده و تاریخ فارغ التحصیلی وی پس از موعد مقرر شده در آگهی است، استخدام وی در مرکز منتفی خواهد شد.

۴- در صورتی که داوطلبی با مدارک تحصیلی بالاتر و یا پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در آگهی، درآزمون شرکت نماید، از استخدام و ادامه اشتغال وی در هر مرحله ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش میسر می‌باشد. ضمناً اسامی پذیرفته شدگان نهائی پس از تایید مراجع ذی صلاح از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۶- در صورتی که مرکز درهر یک از مراحل استخدام حتی در خلال دوره آزمایشی متوجه عدم رعایت اصل صداقت در ثبت اطلاعات و تکمیل فرم ثبت نام از سوی متقاضی استخدام شود، موضوع استخدام کان لم یکن تلقی خواهد شد.

توضیحات مهم

۱- صرف شرکت در آزمون استخدامی تا پایان مراحل استخدامی شامل آزمون عمومی و تخصصی، مصاحبه، گزینش و … هیچ گونه تعهد استخدامی برای مرکز ایجاد نمی نماید.

۲- ثبت نام زمانی تکمیل می‌باشد که مراحل با موفقیت انجام شده و شماره رهگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام شود.

۳- ثبت نام متقاضیان صرفاً بصورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org بوده و نیازی به ارسال مدارک نمی‌باشد. به تقاضاهای حضوری و یا مدارک ارسالی از طریق پست ترتیب اثر داده نخواهد شد و تعهدی را نیز برای مرکز ایجاد نخواهد کرد.

۴- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ثبت اطلاعات ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه پس از توفیق متقاضیان در مرحله آزمون کتبی و بررسی و تطابق مدارک استخدامی آنان با شرایط مندرج در آگهی حاضر و یا در هر مرحله از بررسی های بعدی (مراحل مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی، دوره آموزشی و…) مشخص شود، داوطلبی واجد شرایط عمومی و اختصاصی اشاره شده در متن آگهی نبوده است، ادامه رسیدگی به وضعیت استخدامی و استمرار خدمت وی در مرکز منتفی خواهد شد و در این صورت داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

۵- قبل از واریز وجه ثبت نام لازم است متقاضیان از احراز شرایط خود با مفاد آگهی استخدام اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

۶- از آنجایی که از نفرات برتر در مرحله آزمون عمومی و تخصصی (پس از اعلام اسامی در سایت مرکز) برای شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت بعمل می‌آید، لذا مقتضی است داوطلبان دقت لازم را در خصوص درج تلفن های ضروری تماس (در فرم تقاضانامه) مبذول نمایند.

داوطلبان‌ می‌توانند پس‌ از مطالعه‌ دقیق‌ اطلاعیه ثبت نام در صورت‌ نیاز برای‌ کسب‌ راهنمایی‌ ‌در ساعات‌ اداری‌ با شماره‌ تلفن ‌های‌: ۹۵-۸۸۹۱۹۸۹۴-۰۲۱ تماس‌ حاصل‌ نموده و یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org سوالات خود را در میان بگذارند و از مراجعه حضور خودداری نمایند.

لینک ثبت نام

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۳)

  1. بهار گفت:

    من با لیسانس غیر انتفاعی شهرستان حاضر نیستم مجانی ئو بدون آزمون برم استخدام شم برای سمت رفاهی یا همایش !!
    اصلا وجهه و پرستیژ نداره !

    یعنی وضعیت ایران در این حد!

  2. مجید گفت:

    خروجی دانشگاه های شریف، تهران، امیر کبیر، لیاقت اش رو دارن
    فقط نمیدونم حاضر میشن ۵۰ ت پول بدند برا ازمون یا نه
    اما به شخص ه هزار تومن ام حاضر نیستم بدم!!!!!!!!!

  3. نگین گفت:

    ۵۰ هزااااااااااااااااااااااااااااااااار تومن
    خدای من
    مگه قراره چقدر حقوق بدن؟
    مگه قراره چند نفر استخدام کنن؟
    انصاف داشته باشین شما رو به خدا

  4. سارا گفت:

    من مدیریت بازاریابی ورزشی هستم می خواستم بدونم می تونم ثبت نام کنم?

  5. هانیه گفت:

    منم متاسفم که اولا واسه ۵ نفر آزمون از طریق سنجش میگیرن دوما ۵۰۰۰۰ تومن !!! اینجا واقعا سر گردنست

  6. رضا گفت:

    خسته نباشید
    این همه متن برای استخدامی پنج نفر
    زحمت کشیدند

  7. آرزو گفت:

    فکر می کنم که بیشتر از این تعدادی که ذکر شده استخدام صورت بگیره. ( البته امیدوارم).

  8. عباس گفت:

    سلام
    دوستان. من ندیدم در مورد این که واسه کدوم شهر نیرو میخوان؟؟؟؟؟؟ مدیر جان شما راهنمایی کن

  9. عباس گفت:

    برا ۵ نفر ۵۰تومن مگه داریم

  10. قاصدک گفت:

    ۵۰,۰۰۰ تومن چه خبره؟؟؟؟

  11. مجید گفت:

    جای تاسف داره واقعا
    برای استخدام پنج نفر آزمون میگیرن!!؟
    اونم از طریق سازمان سنجش!!؟

  12. الهام گفت:

    من کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات رو دارم… می تونم در این ازمون شرکت کنم؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها