استخدام سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ (خبر جدید)

استخدام سازمان بهزیستی

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

خبر ۶ شهریور ۱۴۰۰- اطلاعیه آزمون استخدامی فرزندان شهداء و جانبازان منتشر شد

بررسی مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدامی فرزندان شهداء و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان طی اطلاعیه آغاز فرآیند بررسی مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدامی فرزندان شهداء و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای کلیه داوطلبان معرفی شده برای مرحله بررسی مدارک در آزمون استخدامی فرزندان شهداءوجانبازان هفتاد درصد و بالاترسال ۱۴۰۰، بدین وسیله مدارک لازم جهت تایید اطلاعات خوداظهاری این دسته از داوطلبان به شرح ذیل اعلام می‌گردد؛

تذکر مهم: عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر اعلام شده، به منزله انصراف از سایر مراحل استخدامی تلقی می‌گردد.

به اطلاع آن دسته از افراد معرفی شده در سایت سازمان سنجش جهت بررسی مدارک، می رساند :

داوطلبان مذکور موظفند جهت ارائه و بررسی مدارک خود از روز دوشنبه مورخ ۰۸/۰۶/۱۴۰۰ تا حداکثر روز پنج شنبه مورخ ۱۱/۰۶/۱۴۰۰از ساعت ۸ تا ۱۵ با به همراه داشتن مدارک ذیل به آدرس:گرگان-خیابان شهید بهشتی-بهشت دهم-اداره کل بهزیستی گلستان-اداره نیروی انسانی و پشتیبانی(شماره تماس:۳۲۲۴۱۰۶۲) مراجعه نموده و پس از تحویل آنها، رسید دریافت نمایند.

۱- ۴قطعه عکس ۴ x۳پشت نویس شده که در سال جاری گرفته شده باشد.

۲- اصل کارت ملی و تصویر پشت و روی آن.

۳- اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن.

۴- اصل مدرک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه) درمقطع تحصیلی ثبت نام شده درامتحان مشترک ممهور به مهردانشگاه وتصویرآن؛

۵- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی و تصویر آن برای آقایان.

۶- اصل کارت شناسایی ایثارگری یامعرفینامه از بنیادشهید و امورایثارگران ومراجع ذیصلاح

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان بهزیستی اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ – لیست دعوت به مصاحبه تخصصی هشتمین آزمون استخدامی منتشر شد

لیست افراد دعوت شده به مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان بهزیستی استان در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان، براساس برنامه ریزی بعمل آمده، مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان بهزیستی استان در سه برابر ظرفیت مرحله اول هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی درهفته آتی از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ بر اساس جدول زیر برگزار می شود.

آدرس مکان مصاحبه تخصصی : گلستان، گرگان، خیابان شهید بهشتی، نبش بهشت دهم، اداره کل بهزیستی گلستان

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


خبر ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ – اطلاعیه پذیرفته شده مرحله دوم آزمون استخدام اداره کل بهزیستی استان سمنان

براساس برنامه ریزی بعمل آمده از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۱ (حداقل طی سه ماه آینده) به ترتیب رشته شغلی ، از طریق تماس تلفنی از پذیرفته شدگان مرحله دوم آزمون استخدامی جهت انجام مصاحبه تخصصی دعوت بعمل خواهد آمد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی این اداره کل اطلاعیه ی را در خصوص انجام مصاحبه تخصصی از پذیرفته شدگان مرحله دوم هشتمین آزمون مشترک دستگاه های اجرایی صادر کرد .

متن اطلاعیه بدین شرح است :

بسمه تعالی

قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده مرحله دوم هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

براساس برنامه ریزی بعمل آمده از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۱ (حداقل طی سه ماه آینده) به ترتیب رشته شغلی ، از طریق تماس تلفنی از پذیرفته شدگان مرحله دوم آزمون استخدامی جهت انجام مصاحبه تخصصی دعوت بعمل خواهد آمد.

آدرس محل مصاحبه : سمنان – میدان کوثر – بلوار معلوم غربی – نرسیده به پمپ بنزین جلالی – اداره کل بهزیستی استان سمنان

با توجه به پیش بینی امتیاز جهت دارندگان موارد ذیل ، چنانچه دارای مستندات مربوطه می باشید مدارک لازم را در روز مصاحبه به همرا داشته باشید .

۱-مدرک زبان انگلیسی معتبر(IELTS،TOFFEL،MSRT،TOLIMO )

۲-برگزیدگان علمی دانشجویی: مقتضی است داوطلبانی که دارای رتبه اول در مقطع تحصیلی میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود را دارا می باشند ،کارنامه تحصیلی خود که رتبه داوطلب درآن ذکر شده و یا گواهی معتبر از دانشگاه در روز مصاحبه ارائه نمایند. همچنین ارائه گواهی معتبر برای برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی ضروری می باشد.

۳- کتاب تالیفی و یا ترجمه

۴- گواهی ثبت اختراع مورد تایید مراجع ذیصلاح (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و یا بنیاد ملی نخبگان )

۵-مستندات مربوطه جهت دارندگان مقام در المپیادهای علمی، جشنواره های معتبر علمی (خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی ) و فناوری، هنری، فرهنگی و ادبی، دینی، رسانه، کودکان و نوجوانان، زنان، دولت و نهادها، سینمایی

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان بهزیستی اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۵ آبان ۹۷ – پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به ۲۰۵ مددجوی بهزیستی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن رحیمی صبح امروز در جمع معاونان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتبار کل تخصیص یافته برای تسهیلات اشتغالزایی معتادان بهبودیافته، زنان سرپرست خانوار و معلولان، ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان است که از زمان ابلاغ تا ۱۲ آبان، ۵ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان از طرف بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی افزود: ۲۸۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد، ۲۰۵ نفر به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات تاکنون اشاره کرد و افزود: علیغم کاهش اعتبارات در سال جاری نسبت به سال قبل این درصد جذب طی ۴ ماه از زمان ابلاغ تاکنون بسیار عالی است.

رحیمی بیان کرد: ۸ نفر از بیرجند با مبلغ ۱۳۵ میلیون، ۹ نفر از فردوس با ۱۳۴ میلیون، ۲۲ نفر از نهبندان با ۲۹۸ میلیون، ۳۹ نفر از قاین با ۵۵۵ میلیون، ۶ نفر از درمیان با ۹۵ میلیون، ۸ نفر از سربیشه با ۱۰۶ میلیون، ۱۸ نفر از بشرویه با ۳۰۴ میلیون، ۱۹ نفر از سرایان با ۲۸۲ میلیون، ۱۶ نفر از زیرکوه با ۱۸۳ میلیون، ۷ نفر از خوسف با ۱۲۳ میلیون و ۵۳ نفر از طبس با ۹۸۸ میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی شده که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان‌تر صورت پذیرد.

معاون اشتغال و خود کفایی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی بانک‌ها کل مبلغ تکلیفی از سوی بانک مرکزی را به سازمان بهزیستی ابلاغ نمی‌کنند خاطرنشان کرد: بانک صادرات ۲۰ درصد، بانک‌های تجارت، ملت و سپه ۵۰ درصد از کل مبلغ تکلیفی را ابلاغ کرده‌اند که این موضوع برای شهرستان‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

رحیمی یادآور شد: در بازرسی‌ها اگر فردی که وام را دریافت می‌کند تجهیزات لازم برای شروع کار را خریداری کرده باشد کل مبلغ وام آزاد می‌شود در غیر این صورت وام به صورت مرحله به مرحله آزاد می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – بهزیستی کردستان حدود سه هزار نفر را صاحب شغل می کند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و از محل اعتبارات اشتغالزایی، حدود سه هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد امسال صاحب شغل می شوند.

صباح قریشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبارات اشتغالزایی این نهاد امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و تنها ۲۳۵ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال و بدلیل شرایط موجود تنها ۵۸ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شد، افزود: با این اعتبار جذب شده تاکنون ۴۹۲ شغل در حوزه کسب و کار برای مددجویان زیر پوشش ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: همچنین در این مدت از محل صندوق توسعه ملی ۷۹ طرح عمده اشتغال روستایی در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و زنبورداری در روستاهای این استان ایجاد شد.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این اشتغال های روستایی ایجاد شده و مابقی نیز در مراحل پایانی قرار دارند، ابراز امیدواری کرد در نیمه دوم امسال و با همکاری بیشتر بانک های عامل بتوانیم تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال را محقق کنیم.
قریشی یادآور شد: سال گذشته تعهد این نهاد در حوزه اشتغال، ایجاد سه هزار و ۵۰۰ شغل با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال بود که تا پایان سال حدود سه هزار مورد آن محقق شد.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی این سازمان به مددجویان، معلولان و معتادان بهبود یافته اعطا می شود، گفت: اعتبارات اشتغالزایی بر اساس جمعیت زیر پوشش در میان شهرستان ها توزیع خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک معرفی خواهند شد و میزان پرداخت تسهیلات اشتغال بستگی به نوع شغل ایجادی و نظر کارشناسی دارد.
۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۴ مرداد ۹۷ – ایجاد ۱۹ هزار شغل در بهزیستی کشور

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: ۱۹ هزار فرصت شغلی پایدار امسال برای مددجویان این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شده است.

« مهناز کاشی » روز یکشنبه در حاشیه نشست آموزشی اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه تعهد شده اشتغال این نهاد حمایتی امسال ۵۰ هزار و ۴۷۷ فرصت شغلی است.
وی اظهار داشت: ۱۱ هزار میلیارد ریال منابع مالی امسال در راستای تحقق فرصت های شغلی مددجویان بهزیستی کشور تخصیص شده است.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ۶ هزار میلیارد ریال از این منابع مالی اشتغالزا به صورت قرض الحسنه و پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.
کاشی گفت: سهمیه ایجاد شغل برای مددجویان بهزیستی کشور در سال گذشته ۴۷ هزار و ۶۱۹ اشتغال بود که ۵۶ هزار و ۶۷۷ فرصت شغلی محقق شد.
وی افزود: اعتبار اشتغالزایی سال گذشته بهزیستی کشور ۹ هزار میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آن از منابع بانکی به صورت قرض الحسنه جذب شد.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی عنوان کرد: این نهاد حمایتی نیازمندی جامعه هدف را شناسایی و اولویت بندی کرده است و راهبردهای جدی در آموزش مهارت های شغلی و کسب و کار ارائه می کند.
کاشی گفت: خدمات بهزیستی در حوزه تسهیل امور و توانمندسازی حوزه اجتماعی به سرپرست خانوار، زنان در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی، فرزندان زنان سرپرست خانوار و در حوزه توانبخشی به معتادان بهبود یافته، افراد آلوده به ایدز، هپاتیت و معلولان ذهنی و جسمی – حرکتی است.
وی یادآور شد: تثبیت اشتغال مددجویان جامعه هدف را از اولویت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و در این راستا مددجویان به صورت هدفمند برای ایده های اشتغال آماده می شوند و دریافت تسهیلات با موفقیت همراه می شود.
در این نشست روسا بهزیستی و کارشناسان اشتغال و کارآفرینی با شیوه های نوین تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مددجویان این نهاد حمایتی آشنا شدند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۸ مرداد ۹۷ -۲۸۵۰ شغل ویژه مددجویان بهزیستی استان کردستان ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال دو هزار و ۸۵۰ مددجو در استان فراهم و امسال نیز ۷ هزار خانوار جدید مشمول دریافت مستمری شدند

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱ اردیبهشت ۹۷ – حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی ۱۴ درصد افزایش می یابد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۴ درصدی حقوق مستمری بگیران از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی ۱۴ درصد افزایش می یابدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین تودیع و معارفه «زهرا امینی» مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، گفت: افزایش ۱۴ درصدی حقوق مستمری بگیران در سال ۹۷ در نظر گرفته شده که از اردیبهشت سال جاری عملیاتی خواهد شد.
وی از اجرای طرح‌های پیشگیری در بخش‌های سوء مصرف مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: تلاش برای کاهش طلاق و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با جدیت در دستور کار است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، افزایش مهارت‌های زندگی، فرزندپروری و توانمندسازی مددجویان خبر داد و افزود: ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در سطح کشور برای کاهش آسیب‌ها راه‌اندازی شده است، همچنین جلوگیری از آسیب‌ها و کمک به افرادی که در معرض خطر هستند، از برنامه‌های اورژانس اجتماعی است.
محسنی بندپی، جامع ترین و کامل ترین لایحه از دولت به مجلس را لایحه حمایت از افراد معلول عنوان کرد.
در ادامه، «علی آقا زاده» استاندار استان مرکزی در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مدیر کل و پرسنل بهزیستی کشور، اذعان کرد: خدمت در جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی یک فرصت استثنایی و بسیار سازنده است که هر کسی این افتخار نائل نمی‌شود.
«زهرا امینی» مدیرکل جدید بهزیستی استان مرکزی، هدف بهزیستی را ارتقای سطح رفاه اجتماعی و معیشت قشر محروم و آسیب دیده جامعه عنوان کرد و یادآور شد: امیدوارم با جلسات هم اندیشی که در آینده برگزار می کنیم و با تکیه بر مشارکت های مردمی این نگرانی ها را کاهش دهیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


۲۳ شهریور ۹۶ – فراخوان دعوت به همکاری اداره کل بهزیستی استان آذربایجان غربی

اداره کل بهزیستی استان  آذربایجان غربی (معاونت پیشگیری) به استناد دستورالعمل ارسالی در نامه شماره ۷۰۰/۹۶/۶۴۴۶۶ مورخ ۹۶/۵/۰۷ بهزیستی کشور جهت اجرای برنامه کشوری آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها از بین متقاضیانی شاغل و غیر شاغل که دارای مدرک تحصیلی دکتری، کارشناسی ارشد و یا کارشناسی در رشته های پزشکی ومامایی،پرستاری،بهداشت،آموزش بهداشت ومشاوره ژنتیک می باشند از طریق مصاحبه و سپس گذراندن دوره آموزشی ویژه مربیان به عنوان مربی آموزشی دعوت به همکاری مینماید .

  • مدارک مورد نیاز :
  1. تکمیل و ارسال فرم مندرج در آگهی
  2. عکس ۳×۴ جدید پشت نویسی شده یک قطعه
  3. کپی کارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان
  4. کپی کلیه صفحات شناسنامه
  5. کپی کارت ملی
  6. کپی مدرک تحصیلی (گواهی انشایی از دانشگاه محل تحصیلمورد قبول است)

توجه:

  1. مدارک ارسالی به هیچ عنوان مسترد نشده و به مدارک ناقص ترتیب اثرداده نخواهد شد
  2. متقاضیان می بایست مدارک مورد نیاز را کامل و بدون نقص حداکثر تا ۱۵ روز از تاریخ درج این آگهی از طریق دبیرخانه بهزیستی شهرستان و یا ستاد بهزیستی ارسال نمایندروی پاکت ارسالی عنوان متقاضی شرکت در فراخوان همکاری در برنامه آگاهسازی را قید نموده و در صورت هر گونه ابهام و پرسش با شماره تلفنهای سازمان سرکار خانم مال بین تماس حاصل نمایند.

* این همکاری هیچگونه تعهدی ازجمله استخدام برای اداره کل بهزیستی استان ایجادنخواهدکرد.

 برای دریافت فایل فرم درخواست همکاری کلیک کنید .

 


خبر ۲۲ مرداد ۹۶ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

  • کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۶/۵/۳۱ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
  • کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح اعلام شده در اطلاعیه اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید

 


خبر ۱ مرداد ۹۶ –حقوق کارکنان بهزیستی افزایش می یابد

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان این سازمان در آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در جمع کارشناسان و مدیران بهزیستی قزوین با اشاره به اینکه کارکنان بهزیستی با وجود کار سخت و طاقت فرسا از حقوق و مزایای عادلانه ای برخوردار نیستند، افزود: با توجه به نگاه مثبت دولت به کارکنان بهزیستی، حقوق همکاران ما افزایش پیدا می کند.
وی، افزایش حقوق و مزایای کارکنان بهزیستی را یکی از مطالبه های جدی همکاران خود دانست و اظهار کرد:‌ در همین راستا سازمان بهزیستی سال گذشته از مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خواست ارزیابی میزان حقوق و مزایای دستگاههای اجرایی را نمود تا مشخص شود سازمان بهزیستی در این خصوص چه جایگاهی دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در اصلاحیه حقوق و مزایای دستگاههای اجرایی که مجلس از دولت تقاضا کرد رئیس جمهوری تکلیف کرد کارکنان بهزیستی مانند کارکنان آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضریب مخصوص برخوردار شوند.
وی ادامه داد: بحث استخدام یا تغییر وضعیت نیروهای قراردادی کار معین، فعلا در دولت منتفی است زیرا بر حسب قانون، دولت استخدام جدید ندارد اما رایزنی‌هایی در حال انجام است که برای مشاغل مربوط به اورژانس اجتماعی، پایداری شغلی ایجاد شود و در همین راستا، مجوز خرید خدمت برای این نیروها صادر شده است.
محسنی بندپی خاطر نشان کرد: سرمایه انسانی در این سازمان بسیار حائز اهمیت است چرا که کمتر سازمانی این اندازه نیروی متخصص دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بین دریافتی و مزایای برخی از سازمان‌ها و وزارت‌خانه ها فاصله و شکافی بسیار زیادی وجود دارد، افزود: همه کارشناسان سختی کار در بهزیستی را قبول دارند اما تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده است.
وی در ادامه افزود: بازنگری حقوق و مزایا، توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی، افزایش مستمری مددجویان از جمله برنامه‌هایی بوده که برای برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بهزیستی تنها متولی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیست بلکه این مسئولیت چند وجهی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این خصوص پای کار بیایند.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار شاهد بودیم مستمری مددجویان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: در سال‌ جاری قرار است ۱۵۰ واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور مستقر شود.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه که موضوع پیشگیری از اختلالات ژنتیک قبلا با مصوبه دولت باید توسط وزارت بهداشت و با همکاری بهزیستی صورت می‌گرفت،گفت: با گذشت یک سال از این مصوبه، وزارت بهداشت نتوانسته هنوز آن را اجرا کند.
وی در ادامه گفت: تولد سالانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور این سازمان را بر آن داشت تا طرح پیشگیری از معلولیت را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.
محسنی بندپی در پایان گفت:‌ در برنامه‌ ششم توسعه، متولی سلامت اجتماعی، بهزیستی است در حالی که قبلا این سازمان فقط تصدی‌گری این حوزه برعهده داشت.
در حال حاضر ۲۲ هزار نفر در سازمان بهزیستی کشور مشغول به خدمت هستند.


خبر ۱۹ فروردین ۹۶ – ایجاد ۱۷۶۵ شغل در توسط بهزیستی لرستان طی سال گذشته

‌خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد ۱۷۶۵ شغل در جهت جامعه هدف بهزیستی استان طی سال قبل خبر داد.
‌به گزارش ایسنا‌، دکتر اسدالله حیدری در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان به نامگذاری سال جدید به نام “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در سال جدید همه همکاران با همدلی، همکاری و همت مضاعف، سعی و توان خود را در تحقق اهداف این شعار به کار ببندند.
وی درباره برنامه‌های سال جدید گفت: بنا به تاکید رئیس جمهور، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع می‌بایست در اولویت کارها قرار بگیرد و با هم‌افزایی و همفکری ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم و با مستندسازی فعالیت‌ها، نظارت جدی بر مراکز دولتی و غیردولتی، تلاش در جهت صرفه‌جویی منابع و توزیع عادلانه وظایف کارکنان و دریافت پیشنهادات راهبردی همکاران و اعمال آنها در اجرای برنامه‌ها اهداف سازمان را تحقق ببخشیم.
وی با اشاره به ایجاد ۱۷۶۵ شغل در سال گذشته خاطرنشان کرد: برش کشوری ما ۱۳۷۸ شغل بوده که توانسته‌ایم، ۳۸۷ شغل بیش از تعهد خودمان ایجاد کنیم.
مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: این میزان شغل ایجاد شده با هدف توانمندسازی جامعه هدف و تحقق اهداف اشتغالزایی سازمان از طریق اعطای تسهیلات خوداشتغالی، کمیسیون ماده۲۶، سرمایه کار بلاعوض و پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی ایجاد شده و امیدواریم در سال جدید با تلاش بیشتر بتوانیم خدمات مضاعفی و بهتری به جامعه هدف ارائه کنیم.

 


خبر ۱۶ اسفند ۹۵ – دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی در سال آینده ۳ برابر می‌شود

خبرگزاری ایسنا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از وجود بالغ بر یک‌میلیون نوبت در صف دریافت خدمات معلولین در سطح کشور خبر داد .
به گزارش ایسنا، دکتر حسین نحوی‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر رقمی بالغ بر یک‌میلیون پشت نوبتی خدمت در کشور داریم که به دلیل فراوانی جامعه هدف خدمت‌رسانی به آنها به نوبت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: البته این رقم به این معنا نیست که یک‌میلیون معلول در صف دریافت خدمت هستند بلکه برخی معلولین به چند قلم خدمت نیاز دارند و یا ممکن است برخی از برخی خدمات بهره‌مند و در برخی خدمات در نوبت دریافت خدمات باشند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از کمبود اعتبارات به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهزیستی در کشور نام برد و تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه دستگاه‌های متعددی در سطح کشور به کار خدمت‌رسانی به معلولین اشتغال دارند اما عدم هماهنگی و تعامل بین این دستگاه‌ها سبب شده که کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده شود.
خانواده‌ها معلولیت فرزندان خود را پنهان می‌کنند
وی از مشکلات فرهنگی به‌عنوان مهمترین چالش پیش روی بهزیستی و معلولان نام برد و گفت: هنوز جامعه ما با ذات معلولیت‌ها آشنایی دقیقی ندارد و از همین رو گاه خانواده‌ها معلولیت فرزندان خود را پنهان و یا انکار می‌کنند و لذا همین مسائل فرهنگی سبب می‌شود که فرآیند درمان و خدمات‌رسانی با معلولین با تاخیر انجام شود.
وی از پوشش بیمه‌ای به عنوان دیگر چالش جدی پیش روی معلولان نام برد و خاطرنشان کرد: در اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا خدمات توانبخشی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند اما در ایران متاسفانه اینگونه نیست و بیمه‌ها به معلولیت‌ها به مثابه یک خدمت لوکس مثل عمل زیبایی نگاه می‌کنند اگر چه برخی بیمه‌ها امروز برخی عمل‌های زیبایی را تحت پوشش قرار دادند اما همچنان خود را از ارائه خدمات توانبخشی به معلولین مبرا می‌دانند.
نحوی‌نژاد از فقدان هماهنگی بین دستگاه‌ها به عنوان دیگر چالش بهزیستی در ایران نام برد و گفت: کمبود اعتبارات تخصیصی دیگر چالش جدی پیش روی سازمان بهزیستی در کشور است البته خوشبختانه دولت تدبیر و امید هم در برنامه ششم توسعه و هم در لایحه بودجه سال ۹۶ اعتبارات خوبی برای سازمان پیش‌بینی کرده است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تقدیر از نگرش مثبت دولت روحانی به معلولان و بهزیستی افزود: براساس این لایحه دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی در سال ۹۶ سه‌برابر می‌شود. اگرچه معتقدیم با وجود این توجه بسیار ویژه، مشکلات معلولان همچنان پابرجا خواهد بود.
وی از معاونت توانبخشی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این سازمان خدمات‌رسان نام برد و اضافه کرد: چیزی قریب ۷۰ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی در سراسر کشور از طریق این معاونت اجرایی می‌شود.
معاون سازمان بهزیستی با اشاره به ضد و نقیض بودن آمار جمعیتی معلولین در ایران خاطرنشان کرد: تا پیش از این معمولا نه تنها در ایران که در سطح دنیا گفته می‌شد که ۱۰ درصد جمعیت کشور معلول و ۳ درصد آن دارای معلولیت بارز و اثرگذار است اما در سال ۲۰۱۱ سازمان بهداشت جهانی برآوردی به دست دارد که براساس آن ۱۵ درصد جمعیت ما دارای انواع معلولیت‌ها هستند اگرچه بخش زیادی از این معلولیت‌ها مانند کم‌شنوایی یا معلولیت ذهنی بسیار خفیف و…چندان به چشم نمی‌آیند لذا تقریبا کلیه آمار و ارقام ارائه شده تقریبا غیرواقعی است و هر کدام با توجه به برخی از شاخص‌ها ممکن است سرشماری شده باشند.
نحوی‌نژاد با اذعان به اینکه مخاطبان ما در توانبخشی بهزیستی معلولان بارز هستند گفت: این افراد کسانی هستند که دارای معلولیت بارز بوده و اگر خدمات توانبخشی دریافت نکنند قادر به اداره امورات زندگی خود نیستند.
وی ادامه داد: براساس تحقیقات میدانی بهزیستی بین ۱.۵ تا ۲ درصد جمعیت کشور در شمار معلولین بوده و نیازمند دریافت خدمات مختلف از بهزیستی هستند.
وی با اشاره به پژوهش‌های جداگانه بهداشت جهانی، سازمان ملل و برخی نهادهای بین‌المللی در ایران و دیگر کشورها، تصریح کرد: آمار سازمان‌های بین‌المللی نیز حکایت از این دارد که آمار واقعی معلولان در ایران نیز همین ۱.۵ تا دو درصدی هستند که بهزیستی اعلام کرده و سایر آمار ارئه شده فاقد اعتبار هستند چرا که آمار واقعی معلولین در کشورمان که با آمارهای جهانی نیز انطباق دارد همین ۱.۵ درصد جمعیت کشور است لذا شمار معلولین در ایران حدودا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.
معاون بهزیستی کشور با بیان اینکه همه این یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معلول در بهزیستی دارای پرونده هستند گفت: برای تعیین معلولیت افراد معمولا باید افراد از دو گلوگاه بگذرند نخست کمیسیون‌های تشخیص معلولیت و دوم کمیته‌های توانبخشی که نیازهای افراد معلول را احصاء می‌کند .
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد معلولین در ایران زن و ۶۵ درصد آنان مرد هستند اضافه کرد: معلولین جسمی-حرکتی بیشترین فراوانی را در بین معلولین در ایران دارند.
وی  درباره چرایی فراوانی بالای معلولین جسمی-حرکتی اظهار کرد: عامل بیشتر این معلولیت‌ها حوادث جاده‌ای و رانندگی است.
وی با بیان اینکه معلولین ذهنی دومین رتبه را از نظر فراوانی در کشور دارند خاطرنشان کرد: معلولان مرتبط با شنوایی، بینایی(روشندلان)، بیماران حاد و مزمن و اختلالات گفتاری به ترتیب در رتبه‌های بعد معلولان در ایران از نظر شاخص تعدد و فراوانی قرار دارند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با قاطعیت می‌توان که شمار معلولان را همین رقم اعلام شده برشمرد و یا ممکن است آمار واقعی تفاوت معناداری با این رقم هم داشته باشد، گفت: برآورد ما بر این است که چیزی حدود ۲۰۰ هزار معلول دیگر نیز در کشور وجود دارد که این عده به دلایل مختلفی مثل پنهان‌کاری خانواده‌ها، مشکلات فرهنگی، صعب‌العبور بودن محل زندگی و…در آمار اعلامی بهزیستی شمارش نشده باشند.
وی از وجود بیش از ۱۰۰هزار بیمار روانی تحت‌پوشش بهزیستی در کشور خبر داد و افزود: بهزیستی خدمات مختلفی به این جامعه هدف ارائه می‌دهد.
نحوی‌نژاد با اشاره به کاهش نیروی انسانی در بهزیستی گفت: تعداد نیروی انسانی بهزیستی در ۱۰ سال اخیر روند نزولی داشته و با بازنشستگی هر سه نیروی انسانی یک‌نیروی جدید جذب سازمان شده است.
معاون بهزیستی با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر ۲۹ هزار کارمند دارد گفت: سازمان تلاش کرده در این مدت با استفاده از ظرفیت سمن‌ها، خیریه‌ها و فعالان بخش خصوصی و نهادهای معدنی این جای خالی را پر کند.
وی از وجود ۲۶ هزار نهاد مدنی فعال در کشور خبر داد و افزود: فعالیت‌های این نهادهای مدنی زیر نظر سازمان بهزیستی است.
وی با بیان اینکه نهادهای مدنی و سمن‌ها به ۱۱۰ هزار معلول خدمات ارائه می‌دهند گفت: ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت به جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند.
اورژانس‌های اجتماعی به بیش از ۳۲۰ شهر می‌رسند
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اورژانس‌های اجتماعی به عنوان یکی از مراکز بسیار مفید در بهزیستی نام برد و گفت: در حال حاضر بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ شهر در ایران از اورژانس اجتماعی بهره‌مند هستند.
وی از برنامه بهزیستی برای توسعه اورژانس‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: با پیشنهاد دولت تدبیر و امید و تایید مجلس شورای اسلامی قرار است در سال ۹۶ مراکز اورژانس اجتماعی در ۱۶۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر دیگر کشور راه‌اندازی شود.
نحوی‌نژاد با تقدیر از خدمات بهزیستی در استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر بسیاری از شاخص‌ها بالاتر از میانگین‌های کشوری قرار دارد.بهزیستی سمنان از نظر بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌های دوم تا ۶ کشور قرار دارد .ضمن اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه بهزیستی برخوردار است و می‌تواند در زمینه وسائل کمک توانبخشی نیز به استان‌های دیگر نیز کمک کند.

 


خبر ۲۳ بهمن ۹۵ – ایجاد ۱۸۰ مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی امسال ۶۳۰ مورد بوده و تاکنون ۱۸۰ مورد شغل ایجاد شده است.
علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه سهمیه مسکن استان ۲۳۵۸ واحد است، گفت: از این تعداد ۲۱۲۰ واحد تاکنون جذب شده و مابقی در حال جذب است.
وی، مجموع واحدهای واگذار شده را ۱۲۰۳ واحد اعلام کرد و در خصوص تعداد واحدهای در حال ساخت نیز افزود: تاکنون ۹۱۷ واحد ساخته شده که از این تعداد ۷۵۶ واحد بالای ۹۰ درصد، ۱۶۱ واحد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۳۸ واحد در سال ۹۴ واگذار شده و ۴۰۰ واحد نیز آماده واگذاری است.
عرب‌نژاد در خصوص میزان اشتغال‌زایی برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی گفت: تعهد بهزیستی طی سال گذشته ۶۳۰ مورد بوده در حالی که میزان اشتغال ایجاد شده طی این مدت ۹۳۸ مورد بوده است.
وی اظهارکرد: تعهد اشتغال بهزیستی امسال ۶۳۰ مورد بوده و تاکنون ۱۸۰ مورد شغل ایجاد شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در خصوص مشارکت‌های مردمی نیز گفت: اعتبارات جهیزیه طی سال گذشته مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال بوده که به ۱۳۴ زوج پرداخت شده است.
عرب‌نژاد افزود: اعتبارات جهیزیه طی سه ماهه نخست امسال به میزان ۲۷۰ میلیون ریال بوده که به ۱۸ زوج پرداخت شده است.
وی ادامه داد: افراد پشت نوبت در واحدهای اجتماعی و توان‌بخشی در مجموع ۴۴۰ نفر است که نیازمند تخصیص اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در ادامه در خصوص عملکرد حوزه معاونت پیشگیری نیز از انجام ۴ طرح ملی در راستای گسترش خدمات مشاوره ژنتیک برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: پوشش بالای ۹۷ درصدی برنامه غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان با هدف پیشگیری از معلولیت‌ها، ساماندهی مراکز مشاوره اجتماعی استان از دیگر اقدامات انجام شده معاونت بهزیستی است.
عرب‌نژاد در خصوص عملکرد حوزه معاونت اجتماعی نیز گفت: طرح توانمندسازی اجتماع محور محلات با رویکرد کاهش فقر در دو شهرستان بیرجند و درمیان، راه‌اندازی خانه امن ویژه زنان خشونت دیده طی سال گذشته، اجرای طرح جامع ارزیابی مهدهای کودک و درجه‌بندی تمام مهدهای کودک شهری و روستایی و تدوین شناسنامه اجتماعی استان از اقدامات حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان است.
وی، اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر خانواده (مراقبت در منزل) ۱۲۰ نفر تحت پوشش در شهرستان‌های بیرجند و قاین، ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر مراقب طرح، طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه C.B.R، پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت روستایی استان، شناسایی ۹۱۳۱ معلول در مناطق روستایی، تحت‌پوشش قرار گرفتن ۴۰ نفر از معلولین پناهنده افغان را از جمله اقدامات حوزه معاونت توان‌بخشی اعلام کرد.

 


خبر ۱۶ بهمن ۹۵ – ایجاد ۱۳۰۰ شغل توسط اداره کل بهزیستی لرستان

خبرگزاری مهر : مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال موفق به ایجاد هزار و ۳۴۲ شغل برای جامعه هدف این نهاد شده ایم.
به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله حیدری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای معاونین بهزیستی استان سهم برش ایجاد اشتغال توسط بهزیستی را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: از تعداد ۱۶۰۰ شغل سهم اداره کل بهزیستی، در ۱۰ ماهه امسال موفق به ایجاد هزار و ۳۴۲ شغل شده ایم.
وی با تبیین وضعیت اشتغال در سال جاری تصریح کرد: از آمار فوق ۶۲۷ شغل مربوط به معلولین، ۲۲۸ شغل در حوزه حمایتی و ۲۳۵ شغل نیز به افراد بهبود یافته تعلق گرفته و ۲۵۲ سهم باقی مانده شامل متقاضیان کمیسیون ماده ۲۶ است.
مدیرکل بهزیستی استان لرستان با بیان اینکه از همه مدیران و کارکنان می خواهیم به شاخص های ارزیابی و مستندسازی فعالیت های سازمانی توجه جدی کنند و نتایج فعالیت ها را به دفاتر و مراجع کشوری ارسال کنند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از طرح های اشتغال زا پایدار نیستند که باید کارشناسان تدابیر لازم در خصوص پایدار کردن اشتغال را مدنظر قرار دهند و نباید صرفاً  به پرداخت تسهیلات بانکی یا معرفی به کارفرما بسنده کنند بلکه راهکارهای علمی برای پایدار کردن اشتغال را بیابند و عملی کنند.

 


خبر ۲۶ آبان ۹۵ – استخدام سازمان بهزیستی استان کرمان

حوزه معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان از متقاضیان به شرح ذیل جهت فعالیت در بخش خصوصی (راه اندازی مراکز اقامتی میان میان مدت ، مراکز کاهش آسیب و مزاکز درمان سرپایی) دعوت به همکاری می نماید.

ردیف برنامه تعداد مدرک تحصیلی شهرستان
۱ واگذاری مرکز گذری ۱ مرکز پزشک – پیراپزشک(کارشناس ارشد یا کارشناسی مامایی ، پرستاریو علوم آزمایشکاهی ) کهنوج
۲ مرکز اقامتی میان مدت مردان و زنان هر کدام ۱ مرکز پزشک جیرفت
۳ مرکز اقامتی میان مدت مردان ۱ مرکز پزشک نرماشیر
۴ مرکز اقامتی میان مدت مردان ۱ مرکز پزشک عنبر آباد
۵ مرکز اقامتی میان مدت زنان ۱ مرکز پزشک سیرجان
۶ مرکز اقامتی میان مدت زنان ۱ مرکز پزشک بم
۷ مرکز درمان سرپایی ۱ مرکز حداقل پزشک عمومی فاریاب
۸ مرکز درمان سرپایی ۱ مرکز حداقل پزشک عمومی بم
۹ مرکز اقامتی میان مدت مردان ۱ مرکز پزشک راور

لذا متقاضیان می توانند ظرف مدت ده روزه کاری از تاریخ انتشار این آگهی و با مراجعه به بهزیستی شهرستان های محل سکونت ، تقاضای همکاری خود را به همراه با مدرک تحصیلی ارائه نمایند . در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر باشماره تماس ۳۱۲۱۱۰۰۵ دفتر پیشگیری از اعتیاد تماس حاصل فرمایند .

 


خبر ۱۰ مهر ۹۵ – ضرورت استخدام ۳ درصدی سازمان بهزیستی در کهگیلویه

خبرگزاری ایسنا : نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس اعمال ۳ درصدی استخدامی سازمان بهزیستی در حوزه انتخابیه‌اش را خواستار شد.
به گزارش ایسنا، «عدل هاشمی‌پور» در دیدار با جامعه ناشنوایان در دهدشت افزود: همه تکالیفی که خداوند بر عهده انسان‌ها گذاشته برای این است که انسان‌ها خود را بسازند، چون اگر خود را بسازیم دل‌هایمان جای حقیقت می‌شود و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنیم.
وی با بیان این‌که علما، پیامبران و امامان از قبل خود را ساخته بودند، خاطرنشان کرد: ما مسئولین خود را نشناخته‌ایم، چون اگر خود را شناخته بودیم به این جامعه توجه می‌کردیم.
نماینده کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با توجه به سهمیه ۳ درصدی سازمان بهزیستی در به‌کار گیری جامعه هدف گفت:آیا در استان به این استخدامی عمل شده، چطور در دیگر شهرستان‌ها صورت اجرایی پیدا کرده اما در کهگیلویه عملی نشده است، مدیریت را به‌نحو صحیح انجام دهید.
هاشمی‌پور تصریح کرد: در کشور به اندازه کافی قانون تصویب شده اما عمل به قانون و نظارت بر اجرای آن ضعیف است.
وی  اعمال استخدامی ۳ درصدی سازمان بهزیستی در کهگیلویه را خواستار شد.
هاشمی‌پور اظهار کرد: طبق آیه قران کسانی که به مشکلات جامعه هدف بی‌توجه باشند کر، کور، گنگ و لال هستند.
نماینده کهگیلویه در مجلس افزود:چرا از جامعه هدف در کمیته امداد بکار نگرفته‌اند، امیدوارم این حرف من به گوش مدیرکل کمیته امداد استان برسد.
وی با بیان این‌که با نشستن و منتظر ماندن کارها پیش نخواهند رفتف گفت: باید با کمک گرفتن از بخش خصوصی برای برطرف کردن مشکلات تلاش‌های مثمرثمر انجام دهیم.
هاشمی‌پور ارایه طرح از جامعه هدف را خواستار شد و خاطرنشان کرد:ما هم کوتاهی نخواهیم کرد و از حق و حقوق شما دفاع می‌کنیم.
وی از سفر زیارتی کربلای معلی برای ناشنوایان در تاسوعا و عاشورای حسینی در سال‌جاری خبر داد.

 


خبر ۲۸ شهریور ۹۵ – ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی قزوین

 

خبرگزاری فارس : مدیرکل بهزیستی استان قزوین از گسترش اشتغال پایدار برای فرزندان تحت سرپرستی در مراکز بهزیستی این استان خبر داد.
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی در نخستین بازدید خود به همراه اعضاء هیأت رئیسه بهزیستی استان قزوین از شیرخوارگاه حلیمه که ظهر امروز صورت گرفت، از گسترش اشتغال پایدار برای فرزندان تحت سرپرستی در مراکز بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و حفظ کرامت فرزندان مقیم در مراکز و شیرخوارگاه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره‌ بهزیستی استان قزوین است.
وی ادامه داد: توسعه جلب و جذب مشارکت‌های مردمی استان در راستای بهبود وضعیت زندگی فرزندان شیرخوارگاه حلیمه از اولویت‌های اداره‌کل بهزیستی قزوین است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین از تهیه ساختمان ویژه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست دارای بیماری‌های خاص روان در این استان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با کمک خیران همیشه در صحنه استان قزوین بتوانیم با ساخت مرکز مختص این فرزندان خلأهای موجود در کیفیت نگهداری فرزندان تحت سرپرستی را رفع کنیم.
وارثی عنوان کرد: خانواده اصلی‌ترین واژه و بهترین محیط برای نگهداری فرزندان است و تمام سعی بهزیستی استان قزوین در این است که با هدف نگهداری فرزندان در محیط خانواده اقدام به بازتوان کردن خانواده‌های این قشر از جامعه کند.
این مسؤول بیان کرد: بنا به دلایل مختلفی فرزندان بی‌سرپرست از داشتن خانواده محروم هستند که مقرر شده با تسریع در واگذاری فرزندان تحت سرپرستی به خانواده‌های متقاضی طبق مقررات زمینه‌های زندگی مناسب را برای آن‌ها مهیا کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در سازمان بهزیستی طی چند سال گذشته قانون و دستورالعملی با عنوان «شبه خانواده یا امین موقت» شکل گرفته است که کودکان تا ۶ سال در شیرخوارگاه‌ها و از ۶ سال به بالا در مراکز خصوصی و یا دولتی نگهداری شوند.
وارثی تصریح کرد: این دستورالعمل وظایف قانونی نگهداری، تعلیم و تربیت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را فراهم می‌کند که زمینه انتقال موقت و یا دائم آن‌ها به خانواده و جامعه را بر عهده می‌گیرد.
وی ضمن تشکر از تلاش‌های مسؤولان مؤسسه فرشتگان راه آسمانی در چند سال اخیر از اقدامات آنان در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی فرزندان تحت سرپرستی استان قزوین تقدیر کرد.


خبر ۲۵ شهریور ۹۵ – ایجاد سازمان بهزیستی در کشور بیش از تعهد خود اشتغال

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: تعهد سال گذشته این سازمان در زمینه اشتغالزایی ۴۰ هزار نفر بود در حالی که بهزیستی حدود ۴۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، قاسم عبدالله زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۶۰ تا ۶۵ درصد مشاغل ایجاد شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته برای معلولان بوده است.
وی گفت: تعهد سالجاری سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر است.
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده، افزود: تمامی مشاغل ایجاد شده در سال گذشته از سوی بهزیستی کشور از محل منابع مالی این سازمان بوده است.
عبدالله زاده بیان کرد: هم اکنون حدود ۲۰ هزار دانشجوی معلول پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در کشور تحصیل می کنند که ایجاد اشتغال برای آنان دشواری ها و شرایط خاص خود را دارد.
وی ابراز داشت: انتظار می رود، دستگاههای مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان این استان همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی استان داشته باشند.
وی با اشاره به ارزشمند بودن کار و تلاش، گفت: فرهنگ کار در جامعه تا حدودی ضعیف است که باید بیش از پیش تقویت شود.
عبدالله زاده اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور هیچ محدودیتی در زمینه تامین منابع مالی به منظور توسعه اشتغال روستایی برای معلولان در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان ها ندارد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مسکن مورد نیاز معلولان این استان پیگیری ها و اقدام های لازم را انجام دهند.
۱۸ هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با ۶ دهم درصد بیش از میانگین کشوری حدود ۲.۷ درصد است.

 


خبر ۱۷ شهریور ۹۵ – تحقق۸۹ درصدی اشتغال مددجویان بهزیستی از طریق تسهیلات بانکی

خبرگزاری ایسنا : معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۸۹ درصد اشتغال مددجویان بهزیستی از طریق تسهیلات بانکی محقق شد.
محسن مروی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی، افزود:  از محل تسهیلات بند (ج) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۴ زمینه اشتغال ۸۳۲ نفر از مددجویان تحت پوشش فراهم شده است.
مروی اظهارکرد: این شغل‌ها جزو مشاغل کسب و کار خرد “خود اشتغالی” است که بطور متوسط برای هر طرح ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات و در مجموع ۸۷۷ میلیارد ریال پرداخت شده است .
وی ادامه داد: از محل سایر راه‌های اشتغال ۱۰۶ فرصت شغلی ایجاد و در مجموع تا پایان سال ۹۴، ۹۳۸ شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است .
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۷ فرصت شغلی ایجاد شده و تعهد امسال‌۶۳۵ نفر است.
مروی بیان کرد: بیشترین افراد جویای کار در بهزیستی معلولان هستند که با توجه به مشکلات جسمی بسیاری از کارهای سخت را نمی‌توانند انجام دهند و در این بخش بدلیل استقبال کم کارفرمایان، بخشی ازتسهیلات کارفرمایی هزینه نمی‌شود.
وی، افراد جویای کار در بهزیستی را ۴ هزار۴۰۹ نفر اعلام کرد که باید در سکیل آماده‌سازی شغلی قرار بگیرند و برای اشتغال آنها اقدام شود.
مروی گفت: تسهیلات  خود اشتغالی بهزیستی در سال ۹۵ از محل تبصره ۲۶ نسبت به سال گذشته بالغ بر ۶۰ درصد کاهش یافته و به ۴۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال رسیده است .
معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یادآورشد: اداره کل بهزیستی استان در بحث اشتغال رتبه دوم کشور را دارا است.


خبر ۱۰ شهریور ۹۵ – ۳ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی در خرمدره پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم : رئیس بهزیستی خرمدره با تاکید بر همکاری بانک‌های عامل در ارائه خدمات به متقاضیان درخواست وام گفت: سال قبل میزان ۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی در خرمدره پرداخت شد.
میترا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان  با اشاره به اینکه بهزیستی شهرستان خرمدره پنج سال حق بیمه افراد زیرپوشش خود را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان بهزیستی دارای شرایط یکسان نیست.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته از طریق منابع بهزیستی و نیز پرداخت تسهیلات برای ۷۷ نفر مددجو فرصت شغلی ایجاد شده است، بیان کرد:  از این تعداد ۴۴ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
رئیس بهزیستی خرمدره با اشاره به موانع و مشکلات در بخش خوداشتغالی به مددجویان گفت: اصلی‌ترین موانع و مشکلات در این بخش عدم همکاری بانک‌های عامل و ضمانت‌های بانکی هستند.
وی ابراز کرد: باید رویکرد جامعه نسبت به معلولان تغییر پیدا کند توانایی معلولان کمتر دیده می‌شود و مردم و کارفرمایان معلول را یک فرد کم توان می‌بینند در صورتی که معلولان دارای توانایی‌های بالاتری نسبت به افراد سالم هستند.
رحمانی تصدی‌های قابل واگذاری از طریق واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در بهزیستی شامل مهدهای کودک، مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان، کلینیک‌ها و اورژانس‌های مددکاری اجتماعی، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی، مراکز توانبخشی معلولان، مراکز حرفه‌آموزی معلولان، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، مراکز خدمات مشاوره ژنتیک، مراکز درمان و بازتوانی، خانه‌های کودکان و نوجوانان و خانه‌های آماده‌سازی مجتمع‌های خدمات بهزیستی عنوان کرد.
رئیس بهزیستی خرمدره با اشاره به طرح خوداشتغالی مددجویان عنوان کرد : سال گذشته میزان تسهیلات پرداختی در بخش خوداشتغالی به مددجویان ۳ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: بهزیستی به دنبال آن است تا با توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود آن‌ها را از چرخه حمایتی خود خارج کند که این خروج باید به صورت موفق باشد که در این راستا مهم‌ترین استراتژی ایجاد اشتغال برای این افراد هدف است.

 


خبر ۳ شهریور ۹۵ – ۳میلیارد تومان؛ تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی فنوج

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ۲۵۳ نفر از مددجویان، معلولان واقشار آسیب پذیر جامعه در این شهرستان پرداخت شده است.
«زهرا آبزر» ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: دولت تدبیروامید توجه ویژه ای به شهرستان فنوج دارد و برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان، معلولان و اقشار آسیب پذیر جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی با تشریح خدمات دولت تدبیروامید در حوزه بهزیستی شهرستان فنوج بیان کرد: راه اندازی ۲۴ روستامهد وتوزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک، ساخت ۱۱ واحد منزل مسکونی ویژه خانواده های دو معلول و ثبت ۶۵ خانواده نیازمند تسهیلات مسکن در سامانه، شناسایی ۳۵۰ معلول جدید در روستاهای دور افتاده از طریق طرح CBR از جمله کارهای مهم دولت در این شهرستان است.
وی زیرپوشش قرار دادن و معاینه سه هزار و ۵۰ کودک ۳ تا ۶ سال در طرح تنبلی چشم وثبت در سامانه، برگزاری کلاسهای آموزشی آسیبهای اجتماعی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان و شرکت در نمایشگاه استان را از دیگر فعالیت های اداره بهزیستی در یک سال گذشته عنوان کرد.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فنوج گفت: در مجموع ۶۲۷ خانواده با جمعیت هزار و ۷۳۵ نفر زیرپوشش و حمایت اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.
آبزر از همکاری و توجه مدیرکل بهزیستی سیستان وبلوچستان و فرماندار فنوج به اداره تازه تاسیس بهزیستی فنوج قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولان و قشرهای مختلف مردمی خدمات خوبی به افراد نیازمند ارایه شود.
فنوج مرکز شهرستان فنوج با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر و ۱۵۶ روستا و آبادی در ۵۰۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

 


خبر ۲۳ تیر ۹۵ – ۸۵۱ نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی استان بوشهر شاغل شدند

خبرگزاری ایرنا : مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته هدف گذاری بهزیستی استان بوشهر بر ایجاد ۴۴۱ شغل بود که با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار شمار اشتغال هدف گذاری شده با افزایش ۱۸۰ درصدی به ۸۵۱ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، خدیجه پوربهی روز سه شنبه به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز اشتغال ۵۴۱ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی استان بوشهر هدف گذاری شده است.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته تاکنون ۱۴۵ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر با ایجاد اشتغال مناسب برای آنان از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.
پوربهی تامین مسکن افراد زیرپوشش بهزیستی را از دیگر خدمات بهزیستی خواند و گفت: پارسال ۲۷۴ مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر که بیشتر در روستاها سکونت دارند احداث و به آنان واگذار شد.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ارتباط با شمار معلولان این استان نیزافزود: ۲۰ هزار معلول در استان بوشهر شناسایی و خدمات گوناگون درمانی، تجهیزاتی و مالی به آنان ارائه می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهر یادآورشد: در قالب این طرح ۳۲ هزار و ۳۲۷ کودک سه تا شش سال استان بوشهر زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که یک هزار و ۳۸۱ کودک مبتلا به اختلالات بینایی شناسایی و زیر پوشش درمان قرار گرفتند.
پوربهی در ارتباط با طرح غربالگری سنجش شنوایی نوزادان نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نوزاد در استان بوشهر تحت اجرای طرح غربالگری سنجش شنوایی قرار گرفتند و طی این طرح نوزادان بیمار تحت امور درمانی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و ۹۳۰ نفردر قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در عرصه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مند شدند که خدمات توانبخشی در زمینه واگذاری ویلچر، عصا و کاشت حلزون تنها بخشی از خدمات ارائه شده در قالب طرح مذکور است.
پوربهی در ارتباط با مهمترین چالش اداره کل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: همکاری نکردن برخی از دستگاه های اجرایی چالش این اداره کل است و حل مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های جامعه کاری فرابخشی است و مشارکت سایر دستگاه را می طلبد.
وی در ارتباط با بحران طلاق در استان بوشهر نیز گفت: در سال گذشته یک هزار و۳۷۹ زوج درخواست طلاق داشته و برای مشاوره به بهزیستی مراجعه کردند که طلاق۱۳۰ نفر از زوج ها با ارائه افزایش مهارت های زندگی منجر به سازش و ۳۸۸ نفر دیگر نیز در دست اقدام هستند.
پوربهی همچنین با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از سوء تغذیه کودکان و نوزادان در استان بوشهر گفت: در قالب این طرح یکهزار و ۱۴ کودک و نوزاد زیر پوشش طرح قرار گرفته و روزانه حداقل یک وعده غذای گرم دریافت می کنند.


 

خبر ۲۱ تیر ۹۵ – بهزیستی زنجان برای اشتغال مددجویان‌ ۵ سال حق بیمه پرداخت می‌کند

خبرگزاری تسینم : معاون بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش‌های خویش فرمایی و کارفرمایی گفت: ۴۸۶ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در استان ایجاد شده است.
نعمت ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان بهزیستی دارای شرایط یکسان نیست.
وی تصریح کرد: بهزیستی به دنبال آن است تا با توانمندسازی مددجویات زیرپوشش خود آن‌ها را از چرخه حمایتی خود خارج کند که این خروج باید به صورت موفق باشد که در این راستا مهم‌ترین استراتژی ایجاد اشتغال برای این افراد است.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای مددجویان به‌ویژه معلولان را حمایت و اجرای طرح‌های تشویقی دانست و بیان کرد: با ایجاد تسهیلات ویژه برای کارفرمایان برای به‌کارگیری افراد تحت پوشش می‌توان اشتغال زیادی را برای این افراد ایجاد کرد.
ملکی با اشاره به  طرح اشتغال مددجویان بهزیستی و فرصت‌های شغلی ایجاده شده برای آن‌ها ابراز کرد: تعهد و برش استانی ۴۱۶ مورد شغل خواهد بود که از راه‌های متفاوت ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۱۶ مورد فرصت شغلی برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این مشاغل از طریق منابع ۳۰ گانه‌ای که بهزیستی در دست اجرا دارد ایجاد و محقق می‌شوند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان زنجان با اشاره به طرح خوداشتغالی مددجویان عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداختی در بخش خوداشتغالی به مددجویان به ۸۰ میلیارد ریال می‌رسد.
ملکی عنوان کرد: برای کارفرمایان علاوه بر ارائه تسهیلات به ازای به‌کارگیری افراد معلول سهم بیمه‌ای این افراد برای پنج سال توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی ابراز کرد: کارفرمایان می‌توانند برای دریافت توانمندی‌های مددجویان به کارشناسان اشتغال این اداره مراجع کنند.

 


 

خبر ۱۹ تیر ۹۵ – ۸۷ نفر استخدامی بهزیستی در سال گذشته در استان زنجان

باشگاه خبرنگاران جوان: درصد از استخدامی های اغراد در سازمان های دولتی مربوط به معلولین است.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به این که ۳ در صد از استخدام های کشور مختص معلولین است عنوان کرد:در سال گذشته در استان زنجان ۸۷ نفر استخدام شدند.
محمدی قیداری در ادامه افزود:بهزیستی سازمانی تخصصی و در مرحله ی بعدی حمایتی است.
وی در ادمه بیان کرد:از هر ۱۰۰نفر اسخدام ۶۰۰ نفر معلول در ادارات و سازمان های دولتی استخدام می شوند.


 

خبر ۲۹ خرداد ۹۵ – استخدام اداره بهزیستی استان خراسان جنوبی

اداره بهزیستی استان خراسان جنوبی در نظر دارد از متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی کارشناس و کارشناس ارشد در رشته های پزشکی، مامایی، پرستاری بهداشت، آموزش بهداشت، بهداشت (عمومی، خانواده و مادر و کودک) و مشاوره ژنتیک برای اجرای برنامه کشوری آموزش آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها از طریق موسسات بخش غیر دولتی تحت نظر بهزیستی به عنوان مربی آموزش دهنده دعوت به همکاری می نماید.
لذا متقاضیان می توانند ظرف مدت یک هفته (تا پایان وقت اداری شنبه ۵ تیر ماه) پس از انتشار این آگهی و در ساعات ۸ الی ۱۴ با شماره ۹- ۳۲۴۰۰۰۷۰ داخلی ۱۳۶ تماس حاصل نمایند.


 

خبر ۲۴ خرداد ۹۵ – دستگاههای دولتی زمینه اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی را فراهم کنند

خبرگزاری ایرنا : استاندار فارس از یاری رساندن به مجموعه بهزیستی بعنوان یک وظیفه انسانی و ایمانی یاد کرد و گفت : دستگاه های دولتی باید زمینه اشتغال افراد تحت پوشش این مجموعه را بیش از پیش فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی افشانی یکشنبه شب در مراسم افطار مجموعه بهزیستی فارس افزود: دستگاههای اجرایی باید در این مسیر گام های جدی تری بردارند و به توانمند سازی افراد تحت پوشش این مجموعه اهتمام ورزند.
وی گفت : در مجموعه افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی افرادی با استعدادهای ویژه وجود دارند که باید متولیان امر با شناسایی این استعدادها در راستای اشتغالزایی این افراد و مسیر استفاده جامعه از دستاوردهای این افراد مستعد را ایجاد کنند.
استاندار گفت : انسان های بزرگی که به فراتر از خود می اندیشیند، نوع دوستی، عشق به هم نوعان و تلاش برای رفع مشکلات انسان های دردمند را دغدغه خود می دانند و مشکلات دیگران را مشکل خود می پندارند؛ چنان که سعدی نیز گفته است:بنی آدم اعضای یک پیکرند – که در آفرینش ز یک گوهرند.
استاندار ازمرتبه والای انسان هایی که برای حل مشکلات دیگران تلاش کرده و درد دیگران را درد خود می دانند سخن بمیان آورد و افزود: خیرین نیک اندیش و نیک کردار در عرصه های مختلف مانند خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز و از همه مهم تر خیرینی که برای رفع مشکلات خانواده بهزیستی و کمیته امداد تلاش می کنند، در این عرصه پیشتازند.
استاندار فارس با تصریح بر اینکه در طول دوران خدمت خود در عرصه های مختلف از هیچ کس به اندازه خیرین درس نیاموخته است، ادامه داد: از خیرین درس های زیادی آموخته ام؛ اما مهم ترین درس آن ها این بود که آن ها دارای احساس مسئولیت اجتماعی بالایی هستند و با این احساس در مسیر خدمت به دیگران قدم بر می دارند و منافع مردم و جامعه را بر منافع خود مقدم می دارند.
افشانی با تاکید بر این که ترجیح منافع جامعه و مردم بر منافع شخصی نیاز جامعه ما است، گفت: فرهنگ سازی کار بزرگ خیرین است و در جامعه ای که برخی تلاش می کنند بیندوزند، آن ها می کوشند که به دیگران ببخشند.
وی با تاکید بر این که کمک به بهزیستی، وظیفه ای انسانی و ایمانی است، اظهار داشت: فرزندان عزیز بهزیستی ظاهراً در بخشی از حواس بشری و حرکت های جسمانی نقصانی دارند؛ اما چه بسا قدرت نهفته ای در آن ها وجود داشته باشد که اگر شناخته شده و مورد توجه قرار گیرد می تواند انسان های بزرگی را تحویل جامعه دهد؛ چنانکه یکی از فیزیک دان های بزرگ دنیا نیز دارای معلولیت هایی بود اما توانست در علم فیزیک دستاوردهای زیادی داشته باشد.
استاندار فارس با اشاره به این که اگر توانمندی های فرزندان عزیز بهزیستی به خوبی شناسایی شود و قدرت نهفته در آن ها مورد توجه قرار گیرد، ما هرگز آن ها را ضعیف نمی پنداریم.
افشانی با بیان این که توانمندسازی کار بسیار مهم و اثربخشی در خصوص فرزندان عزیز بهزیستی به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: اگر فرصت خوبی برای این فرزندان فراهم شود در آینده نه تنها نیازی به کمک جامعه نخواهند داشت، بلکه کمک کار جامعه خواهند بود.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای فرزندان بهزیستی به وظیفه مدیران دولتی در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی مدیران دولتی سهمیه پنج درصد فرزندان بهزیستی را رعایت نمی کنند در حالی که این سهمیه حداقل حق این انسان های عزیز و شریف است.
استاندار فارس تاکید کرد: همه مدیران دولتی به عنوان وظیفه ای اجرایی، انسانی و ایمانی به موضوع اشتغال فرزندان بهزیستی توجه کنند و بدانند که آن ها باید شغلی شرافتمندانه داشته باشند و جامعه نیز در این شرایط از آن ها بهره لازم را خواهد برد.
وی تصریح کرد: توانمند سازی و ایجاد اشتغال وظیفه همه آحاد جامعه به خصوص مدیران دولتی در برابر فرزندان بهزیستی است.
در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان فارس گزارشی از عملکرد این اداره کل در ارائه خدمت به افراد تحت پوشش ارائه کرد.
این گزارش حاکیست ، استاندار فارس در این مراسم افطاری با مدیران ،کارکنان و افراد تحت پوشش این سازمان به گفت و گو نشست و از نزدیک در جریان فعالیت ها و موانع پیش روی این مجموعه قرار گرفت .


 

 خبر ۱۷ خرداد ۹۵ – کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان بوشهر است

خبرگزاری مهر: بوشهر – مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان بوشهر است.
به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه پوربهی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: مدیریت ارشد استان بوشهر توجه ویژه‌ای به بهزیستی داشته است و شاهد همکاری و تعامل مناسبی برای اجرای طرح‌های مورد نظر در این حوزه هستیم.
وی به فعالیت ۴۶۷ نفر در سازمان بهزیستی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در بهزیستی استان، ۲۴۹ پست سازمانی متصدی ندارد و امیدواریم شاهد تقویت نیروی انسانی در این سازمان باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۶۵ نیرو از این سازمان بازنشسته و از سازمان خارج شده‌اند، خاطرنشان کرد: کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان بوشهر است و امیدواریم مشکلات تامین نیرو در این سازمان حل شود.
وی از ارائه بیش از ۱۵۰ فعالیت و خدمت تخصصی توسط سازمان بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: این خدمات از بدو تولد تا پس از مرگ ارائه می‌شود که تلاش می‌شود بهترین خدمات را به جامعه تحت پوشش ارائه کنیم.
پوربهی از فعالیت ۱۶۸ مهدکودک در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۱۶۷ مرکز به بخش خصوصی واگذار شده است و فقط یک مرکز دولتی در سطح استان فعالیت دارد.
وی از ارائه خدمات به چهار هزار و ۳۰۰ زن بی‌سرپرست در استان بوشهر خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و زنانی که مشکلات خاص دارند حمایت می‌کند.


 

فراخوان اداره کل بهزیستی کرمان 

 

اداره کل بهزیستی استان کرمان به منظور راه اندازی مراکز ذیل از افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط دعوت به همکاری می نماید.

۱- مرکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن – مرد و و زن

۲- مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی دختر بالای ۱۴ سال

۳- مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی پسر بالای ۱۴ سال

۴- مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی دختر بالای ۱۴ سال

۵- مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین جسمی حرکتی پسر بالای ۱۴ سال

۶- مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان (شهربابک)

۷-مجتمع مسکونی ویژه سالمندان (سیرجان)

۸- مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا (جیرفت )

۹- خانه پناهگاهی پسران بالاب ۱۴ سال

شرایط لازم :‌

تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم سوء پیشینه کیفری

دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم غیرپزشکی

سکونت در شهرستان محل تاسیس مرکز

دارا بودن حداقل ۲۵ سال سن (برای مجتمع مسکونی ویژه سالمندان حداقل ۳۰ سال )

برخورداری از سلامت کامل روانی (به تایید پزشکان معتمد اداره بهزیستی)

دارا بودن مدرک تحصیلی روانپزشکی،پزشکی عمومی- کارشناسی و بالاتر در رشته های روانشناسی- توانبخشی- مددکاری و پرستاری (متقاضیان تاسیس مراکز شبانه روزی بیماران اعصاب و روان)

دارا بودن تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مرتبط با امور توانبخشی (روانشناس- فیزیوتراپ- کاردرمان- گفتار درمان- پرستار- مددکار اجتماعی- علوم تربیتی- مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی- بینایی سنجی- ارتوپدی فنی- شنوایی شناسی- مدیریت توانبخشی و پزشک) ویژه متقاضیان تاسیس مراکز شبانه روزی و پناهگاهی

دارا بودن مدرک دکتری پزشکی (عمومی یا تخصصی) یا حداقل تحصیلات کارشناسی در رشته های پرستاری- فیزیوتراپی-کاردرمانی- مددکار اجتماعی- مدیریت توانبخشی- روانشناسی- ارتوپدی فنی- گفتار درمانی و بهداشت عمومی ( متقاضیان تاسیس مراکز شبانه روزی جسمی )

دارا بودن مدرک دکتری پزشکی (عمومی یا تخصصی) یا حداقل تحصیلات کارشناسی در رشته های پرستاری- فیزیوتراپی-کاردرمانی- مددکار اجتماعی- مدیریت توانبخشی- روانشناسی- مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ( متقاضیان تاسیس مراکز شبانه روزی سالمندان)

دارا بودن مدرک دکتری پزشکی (عمومی یا تخصصی) یا حداقل تحصیلات کارشناسی در رشته های پرستاری- فیزیوتراپی-کاردرمانی- مددکار اجتماعی- مدیریت توانبخشی- روانشناسی- مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ( متقاضیان تاسیس مجتمع مسکونی سالمندان)

تبصره ۱:‌در مواردی که متقاضی شخصیت حقوقی باشد، حداقل یکی از اعضای هیات مدیره باید دارای تحصیلات مندرج در بندهای بالا با توجه به مرکز مورد تقاضا باشد.

تبصره ۲:‌انتخاب فرد واجد شرایط با انجام مصاحبه تخصصی و با توجه به توانمندیهای علمی، تحصیلی ،تجربی و اقتصادی متقاضیان توسط حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی استان کرمان و در نهایت تایید بهزیستی کشور صورت میپذیرد.

درخواست میشود حداکثر تا ۱۰ روز تقاضای خود را از طریق بهزیستی شهرستان مربوطه به اداره کل بهزیستی استان – معاونت توانبخشی ارسال فرمایید.


 

خبر ۳ دی ۹۳ استختام :  برگزاری مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۱/۳/۲۶

مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی مورخ ۹۱/۳/۲۶از ششم دی ماه امسال بمدت ۶ روز در محل ستاد بهزیستی استان اصفهان برگزار می گردد.

سید مسعود حسینی نسب، معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان اصفهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: در این مرحله از مجموع افرادی که در مرحله اول پذیرفته شده و شرایط لازم را داشتند ۳۶۶ نفر انتخاب و در مصاحبه تخصصی شرکت می نمایند. وی در خصوص نحوه انتخاب افراد برای مصاحبه تصریح کرد: افرادی که حداقل نمره عمومی و تخصصی را کسب و از طرف استانداری استان به این اداره کل معرفی شدند پس از راستی آزمایی مدارک و احراز شرایط مندرج در آگهی استخدام با رعایت شرایط بومی بودن، و بالاترین نمره بر اساس اولویت های تعیین شده برای مصاحبه تخصصی دعوت می شوند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان اصفهان پیرامون چگونگی برگزاری مصاحبه تخصصی اعلام نمود: از تاریخ ششم دی ماه روزانه با ۶۰ نفر در سه گروه تخصصی مصاحبه خواهد شد و پذیرفته شدگان این مرحله می توانند با مراجعه به سایت بهزیستی استان اصفهان از تاریخ حضور خود در این مصاحبه آگاه شوند.

جهت اطلاع از زمان مصاحبه اینجا کلیک کنید

خبر ۲۸ تیر ۹۳ استختام :  به اطلاع پذیرفته شدگان ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی استان کردستان مورخ ۹۱/۱۱/۲۷ می رساند ِ مصاحبه علمی از تاریخ ۹۳/۵/۱۱ شروع می شود .

لطفا اطلاعات بیشتر را از لینک ذیل دانلود کنید.

دانلود کنید

خبر ۲۲ تیر ۹۳ –  نارضایتی از روند نامطلوب استخدام معلولین در مراکز دولتی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از عملکرد شهرداری در زمینه عدم مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای معمولان انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر،مرتضی مکاریان ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بر لزوم مناسب سازی مبلمان شهری زنجان تاکید کرد و افزود: مناسب سازی مبلمان شهری در بهزیستی امر بسیار مهمی است و اگر یک معلول،سالمند،کودک نتواند در جامعه حضور داشته باشد توانمند سازی آنان توسط بهزیستی بی معنی خواهد بود.
وی با بیان اینکه عدم مناسب بودن مبلمان شهری زنجان مشکلات متعدد برای معلولان و حتی شهروندان ایجاد کرده است ادامه داد: از شهرداری انتظار داریم که به جد وارد کار شده و نسبت به رعایت حقوق شهروندی معلولان اقدام کند تا معضلات این قشر از جامعه کاهش می یابد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان  از عملکرد شهرداری در این زمینه به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه شهرداری زنجان کاستی های فراوان دارند که هیچ توجه جدی به اماکن و مبلمان شهری و تسهیل عبور و مرور آنها صورت نمی پذیرد و حتی در برخی مواقع نیز باعث منع عبور و مرور آنان می شوند.
مکاریان بر لزوم عملیاتی شدن طرح حمایت از حقوق معلولین در استان تاکید کرد.
۱۲ محور مهم برای بهزیستی نوین در نظر گرفته شده است
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۱۲  محور مهم برای بهزیستی نوین در نظر گرفته شده است افزود: افزایش سرمایه های بهزیستی و توجه ویژه به سمن ها که سرمایه های اجتماعی کشورمان هستند بیشترین بهره برداری صورت بگیرد.
مکاریان از سیاست اعتماد سازی با خیرین گفت و افزود: روش های مناسبی را جهت جذب مشارکت ها که مردم بتوانند زکات خود را به بهزیستی انتقال دهند در حال اجراست.
مکاریان با انتقاد از عدم توجه ادارات استان به استخدام معلولان در دستگاههای دولتی افزود: معلولین به رغم داشتن معلولیت دارای استعدادها و توانمندی در زمینه های مختلف هستند که متاسفانه ادارات دولتی از این امر غفلت کردند
وی با اشاره به اینه طبق قانون هر دستگاه دولتی موظف به استخدام یک نفر معلول است متاسفانه طی سال گذشته تنها شش نفر در ادارات دولتی استان استخدام شدند که این تعداد آمار جای انتقاد از ادارات دولتی استان را دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر لزوم توسعه تعامل با رسانه ها  تاکید کرد و ادامه داد: در سال جاری با توجه به شعار سال به دور از سیاست زدگی و با تعهد اخلاقی، شعارگرایی را به عمل تبدیل خواهیم کرد.

خبر ۷ خرداد ۹۳ – اشتغال ۱۸۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سبزوار

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی ۶ سال گذشته یک‌ هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز زیر پوشش بهزیستی، مشغول به کار شده‌اند.
خبرگزاری فارس: اشتغال ۱۸۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سبزوار
محمدحسین هادوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار مددجو در سطح شهرستان جویای کار هستند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر مددجوی این سازمان هستند.
وی بابیان اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش اشتغالزایی بسیار کم است، تصریح کرد: مددجویان زیادی در بحث اشتغال به سازمان مراجعه می‌کنند، اما به دلیل کمبود اعتبارات در این زمینه نمی‌توانیم در زمینه اشتغال ورود جدی پیدا کنیم.
هادوی‌فر با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های دولتی نیز در زمینه اشتغال معلولان بهزیستی اقدام و استقبال جدی نکرده‌اند، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و تلاش و پیگیری زیاد، طی ۶ سال گذشته تاکنون در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز تحت پوشش بهزیستی، دریافت وام خود اشتغالی، معرفی به کارفرما و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و… مشغول به کار شده‌اند.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار با تأکید براینکه معلولیت عیب نیست و نمی‌تواند سدی برای شکوفا شدن توانمندی افراد باشد، ادامه داد: اکثر مددجویان سازمان بهزیستی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، و این یک افتخار بزرگ برای سازمان است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان سازمان بهزیستی دارای مدارک فنی و حرفه‌ای هستند، یادآور شد: خوشبختانه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای هرساله تعدادی از مددجویان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که در زمینه اشتغالزایی برای آنان بسیار مهم و مفید است.
گفتنی است، بیش از ۱۲ هزار خانواده زیر نظر اداره بهزیستی سبزوار هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر شامل معلولین زیر پوشش این اداره می‌شوند.

خبر ۳۱ اردیبهشت ۹۳ – اشتغال ۱۰ هزارمربی در مهدهای کودک‌ بهزیستی اصفهان

خبرگزاری تسنیم: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۴۲ مهد کودک در استان فعالیت می‌کنند که ۱۷۰ مهد در روستاها و باقی در شهرها فعال هستند و در سال آموزش ۹۲، ۴۰ هزار کودک با حضور ۱۰ هزار مدیر و مربی را تحت پوشش قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سعید صادقی شامگاه سه شنبه در نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۴۲ مهد کودک فعال زیر نظر بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۷۰ مهد در روستاها و مابقی در شهرها فعال هستند که در سال آموزش ۹۱-۹۲، ۴۰ هزار کودک از شیرخوار ۲ ماهه تا پیش دبستانی را با حضور ۱۰ هزار مدیر و مربی را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: در برنامه توسعه مسئولیت صدور مجوز مهدهای کودک به بهزیستی داده شد که به صورت غیر مستقیم نیز اشتغال ایجاد کرده، به طوری که ۲۹۰۰ نفر را در مناطق محروم روزانه فضای گرم راده و در این زمینه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بهزیستی در این مهدهای کودک شهریه‌ها را تسهیل کرده و ۵۰ آدینه مهد را با هماهنگی ستاد اقامه نماز تشکیل داده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: توافقات لازم با آموزش و پرورش برای محتوای آموزش پیش دبستانی انجام شده و درباره استانداردهای فضای آموزشی ما زیر مجموعه وزارت رفاه هستیم که با تدبیر مسئولان اجرائی تلاش شده تا مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی با بیان این‌که بلاتکلیفی دستگاه‌ها، میراث بد در چند سال گذشته بوده، افزود: باید در مسائل آموزشی تکلیف دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشخص شود و ما در بهزیستی ۱۰ درصد پیش دبستانی را آموزش داردیم و در کشور رتبه سوم را در تعداد پیش‌دبستانی داریم.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه با بیان این‌که باید تفاوت مهدکودک با پیش دبستانی مشخص شود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که با توجه به مسائل پیش رو از جمله محتوای آموزشی، نیروی انسانی و فضای آموزشی، کارگروهی با حضور نماینده استانداری، اداره کل نوسازی ، آموزش و پرورش و بهزیستی تشکیل و موانع در این راه برطرف شود.
رسول زرگرپور بیان کرد: در راستای یکسان‌سازی متن و محتوای آموزشی و یکپارچه سازی صلاحیت‌های آموزشی مقرر شد که بهزیستی استانداردهای آموزش و پرورش را در آموزش پیش دبستانی رعایت کند و بهزیستی مجوز لازم را در غیر از شهرستان اصفهان برای دیگر شهرستان‌ها صادر کند.

خبر ۲۰ فرودین سال ۹۳ – استخدام های جدید سازمان بهزیستی پس از مشخص شدن ظرفیت جذب صورت میگیرد.

رئییس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰ هزار نفر از کارجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان متبوع خود در سال ۹۲ خبر داد. و خاطر نشان ساخت : در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار شغل برای مددجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

دکتر همایون هاشمی افزود : معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در حال حاضر در حال بررسی وضعیت جذب نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی از جمله سازمان بهزیستی کشور است و به محض اینکه ظرفیت جذب نیروی انسانی جدید در سازمان بهزیستی هم گام با سایر دستگاههای اجرایی فراهم شد، نسبت به جذب نیرو اقدام میکنیم.

خبر ۱۲ بهمن ۹۲  -استخدام در شیرخوارگاه های کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز استخدام ۴۶۱ نفر برای شیرخوارگاه‌های کشور در سال آینده خبر داد.

محمد نفریه در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مسئول سیاست خانواده و امور کودکان و نوجوانان کشور که در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه دفتر امور کودکان و نوجوانان از حوزه‌های بسیار پر کار است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همیشه دغدغه دفتر امور کودکان بوده است وضعیت شیرخوارگاه‌های کودکان است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته رئیس جمهور از مراکز بهزیستی بازدید داشته است، افزود: ایشان دستور ویژه صدور مجوز استخدامی‌را برای شیرخوارگاه‌های بهزیستی کشور داده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجازه استخدامی‌برای ۴۶۱ نفر از سوی ریاست جمهوری و وزیر رفاه صادر شده است که این جذب نیرو سال آینده اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته روند کاهشی مهدهای کودک روند رو به افزایش پیدا کرده است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ مهد کودک از سال گذشته تا‌کنون به مهدهای کودک سراسر کشور اضافه شده است.

خبر ۱۷ دی ۹۲ – استخدام ۹۰۰ نفر در بخش ستادی سازمان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ۹۰۰ نیروی جدید جذب بخش ستادی این سازمان شوند.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار کار، به آخرین وضعیت جذب ۳۴۰۰ نیروی انسانی جدید در سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت مجوز جذب این نیروها در سال گذشته در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت که بخش استانی آن نیز جذب شد.اما متاسفانه بخش ستادی آن هنوز عملیاتی نشده است. هاشمی با بیان اینکه “جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی کشور در بخش استانی از طریق استانداری عملیاتی شد”. خاطر نشان ساخت : ما از طریق ستاد مرکزی، سهمیه و مجوز استخدام را در اختیار استانداری ها قرار دادیم و آنها نسبت به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیروی انسانی واجد شرایط اقدام کردند

خبر ۲۰ مهر ۹۲ –  سال اشتغال برای بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف تحت پوشش این سازمان در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۰۰ فرصت شغلی مربوط به حق استخدام سه درصدی معلولان در سازمان‌هاست.

همایون هاشمی در حاشیه دومین کنگره توانبخشی حرفه‌ای ایران با اشاره به طرح دانش‌ کار که توسط سازمان بهزیستی به اجرا در خواهد آمد، گفت: این طرح یک طرح ضربتی توسعه اشتغال است که دارای ویژگی‌های اجتماع محوربودن، حمایت تخصصی و استفاده از تجربیات گذشته است که اگر بتوانیم این طرح را تا دو سال آینده به مرحله اجرا درآوریم می‌توانیم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای معلولان طراحی کنیم که قسمت عمده‌ای‌ از نیازهای سازمان را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۷ مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود داشت، اظهار کرد: پس از ‌آنکه وزیر کشور از وجود پشت نوبتی‌های کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد سازمان بهزیستی در این راستا اقدام کرد و هم اکنون بیش از ۷۴۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته برای بهزیستی سال مسکن بود، تاکید کرد: امسال را سال توسعه اشتغال در نظر گرفته‌ایم و با طرح ضربتی دانش کار و در نظر گرفتن منابع موجود در راستای اشتغال جامعه هدف تحت پوشش سازمان اقدام خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته ۴۸ درصد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان را افزایش داده‌ایم، گفت: در این دو سال علاوه بر افزایش میزان مستمری‌ها رایانه‌های مرتبط با سازمان را نیز بیش از ۳۵ درصد رشد داده‌ایم و این در حالی است که سازمان بهزیستی با مشکلات منابعی مواجه بود.

هاشمی از پیش‌بینی جمع‌آوری یک‌هزار میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی توسط سازمان بهزیستی جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تاکنون برای سالمندان هنرمند هیچ رقمی را هزینه نکرده‌ است، گفت: این مجموعه از قبل توسط جهاد دانشگاهی آماده شده بود و ۲۵ نفر ظرفیت داشت و عملا یک فعالیت مشارکتی بود.

وی افزود: قرار است تعدادی از خیرین توسعه خدمات توانبخشی نیز در این زمینه ورود کنند تا فاز دوم کار بدون تکه به هزینه‌های دولتی انجام شود هر چند که سازمان بهزیستی ۳۰ میلیون تومان را تا پایان سال تعهد کرده است

خبر ۳۱ شهریور ۹۲ – استخـــدام ۳۱۰۰ نیـروی جـدید در سـازمان بهــزیستی

دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از استخدام ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در سازمان متبوع خود در سال جاری خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی روز یکشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار به آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی در سال جاری در دو فاز برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود. در فاز اول این برنامه، کار جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی افراد به‌کارگیری می‌شوند.
هاشمی با اعلام اینکه فاز اول برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی با همکاری استانداری‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شد، افزود: آزمون استخدامی مربوطه در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر مراحل پایانی استخدام افراد طی می‌شود و پذیرفته‌شدگان نهایی به زودی به‌کارگیری می‌شوند.
وی افزود: پس از تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفت تعداد نیروی انسانی مورد نیاز براساس این چارت مشخص شد و در فاز اول، برنامه جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

استخدام ۳۱۰۰ نیروی دیگر در سال جاری
رئیس سازمان بهزیستی کشور به فاز دوم استخدام نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در این فاز به منظور جایگزینی نیروهای بازنشسته سازمان و براساس قانون مربوطه در این زمینه، صورت می‌گیرد.
وی افزود: براساس قانون، سازمـــان اجازه دارد به ازای هر ۳ نیروی خروجی، یک نیرو استخدام کند. در این راستا تاکنون ۹۳۰۰ نیروی سازمان بهزیستی بازنشسته شده‌اند که در جایگزینی آنان تاکنون نیرویی جذب نشده است. براین اساس به‌دنبال جذب ۳۱۰۰ نفر در سال جاری در جایگزینی نیروهای بازنشسته هستیم.
هاشمی به پروسه جذب این افراد اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری انجام گرفته و با تایید این معاونت، برنامه جذب افراد عملیاتی و آزمون استخدامی مربوطه برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این مهم قطعاً در سال جاری عملیاتی می‌شود و این افراد جذب سازمان بهزیستی می‌شوند. این نیروها در ستاد و کلان‌شهرهـــا (مناطق غیرمحروم) جذب می‌شوند.

حل مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگــــــری از این نشست خبری به رفع مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفته است، جایگاه قانونی برای جذب نیروهای اورژانس اجتماعی ایجاد شده است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی کــــــه در این زمینه صورت گرفته، مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی در ۲۹ استان کشور حل شده است و با قرارداد کار معین به‌کارگیری شده‌اند.
هاشمی تصریح کرد: ۲ استاد باقی‌مانده نیز قول داده‌اند به زودی مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی خود را حل کنند و آنان را تبدیل وضعیت کنند.
رئیس سازمان بهزیستی از ارائه لایحه‌ای به دولت در راستای یکپارچه‌سازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این زمینه مهیا شده است و در صورت تصویب هیئت دولت اورژانس اجتماعی در سراسر کشور یکپارچه می‌شوند.

ثبات شغلی اولویت اصلی سازمان در ایجاد اشتغال
هاشمی فرآیند توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی را شامل اشتغال، مسکن و بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته حدود ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ایجاد شد که به دلایل مختلف جزء با ثبات‌ترین مشاغل محسوب می‌شوند.
وی افزود: به جهت اهمیت موضوع ما به صورت روزمره در این زمینه گزارش‌گیری می‌کنیم و براساس نتایج این گزارشات به این نتیجه رسیدیم که مشاغل ایجاد شده توسط سازمان بهزیستی از ثبات کم‌نظیری برخوردارند.
رئیس سازمان بهزیستی به دلایل این ثبات شغلی اشاره کرد و گفت: سازمان از شبکه بسیار منسجمی در سراسر کشور برخوردار است. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار واحد غیردولتی در حوزه خدمات سازمان بهزیستی مشغول به کار هستد که ما آن‌ها را مکلف کرده‌ایم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از افراد تحت پوشش سازمان به‌کارگیری کنند.
وی افزود: بر این اساس واحدهای غیردولتی در صورتی مجوز فعالیت می‌گیرند که یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مددجویان واجدشرایــــط سازمان تامین کنند. به همین دلیل مشاغل ایجاد شده توسط سازمان از ثبات شغلی کم‌نظیری برخوردارند.

مشاغل خانگی و خرد
هاشمی اولویت ایجاد اشتغال برای مددجویان واجدشرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سال جاری در قالب مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: اعتبار تخصیصی به سازمان در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان از توجه جدی دولت در توسعه اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد.
وی افزود: این اعتبار توزیع استانی شده و با بهره‌ بسیار پایین در اختیار متقاضیان واجدشرایط قرار می‌گیرد.

تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی از در دستور کار قرار گرفتن ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان در سراســـر کشور خبر داد و گفت: فاز پایلوت ایجاد این تعاونی‌ها در استان‌های تهران، یزد، کرمان، خراسان رضوی و تعداد دیگری از استان‌ها اجرایی شد و با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کار یک اقدام بسیار مثبت و اثربخش بوده است، به همین دلیل ایجاد این تعاونی‌ها را در سایر استان‌ها در دستور کار داریم.
وی افزود: نگاهمان در ایجاد این تعاونی‌ها، سهام‌دار کردن و شریک کردن جامعه هدف سازمان بهزیستی است. قصد داریم مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را با ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با کار تعاونی و مفهوم تعاونی بیش از پیش آشنا کنیم و از این طریق در راستای توانمندسازی آنان حرکت کنیم.

بیمه مربیان مهدهای کودک
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از این نشست خبری از بیمه اجتماعی مربیان مهدهای کودک خبر داد و گفت: از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه برای بیمه حدود ۵۰ هزار مربی مهدکودک اعتبار حاصل شده است که در این راستا کار ثبت‌نام مربیان آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ هزار مربی نیز ثبت‌نام و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر از استخدام ۶۷۰۰ نفر در سال جاری
نرگس پرستاری رئیس مرکز فناوری اطلاعـــات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی نیـــــز در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بازارکار آخرین وضعیت جذب ۶۷۰۰ نفر در سازمان بهزیستی در سال جاری را تشریح کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی گفت: در فاز اول جذب نیـ‌ـروی انسانی در سازمان بهزیستی ۳۶۰۰ نفر با همکاری استانداری‌ها و بر حسب نیاز هر استان جذب شدند.
وی افزود: سهمیه هر استان تخصیص یافته و کار تمام شده است. به محض اینکه کد شناسه پذیرفته‌شدگان اخذ شود این افراد به کارگیری می‌شوند.
پرستاری افزود: براساس اقداماتی که تاکنون صورت گرفته این ۳۶۰۰ نفر حداکثر تا یک ماه آینده به‌کارگیری می‌شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی بخش قابل توجهی از این ۳۶۰۰ نفر را نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تصمیم گرفته شد نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی با توجه به تجارت ارزنده‌ای که طی سال‌ها فعالیت در سازمان به دست آورده‌اند، از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت یابند.
پرستاری در رابطه با آغاز عملیات اجرایی جذب ۳۱۰۰ نفر دیگر در سازمان بهزیستی نیز گفت: این ۳۱۰۰ نفر برای به‌کارگیری در کلان‌شهرها و ستاد مرکزی سازمان استخدام می‌شوند. مکاتبـــات لازم در راستای جذب این افراد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری انجام گرفتــه و به دنبال اخذ مجوز این مهم از این معاونت هستیم.
وی افزود: به محض اینکه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری مجوز مربوطـــه را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد، ما آمادگی برگزاری آزمون استخدامی و جذب افراد واجدشرایط را داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتبـــــاطات و تحول اداری سازمان بهزیستی از برگزاری جلسه‌ای با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: قول مساعد برگزاری این جلسه را از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری گرفته‌ایم. امیدواریم با برگزاری این جلسه، برنامه اجرایی جذب این ۳۱۰۰ نفر در سازمان بهزیستی آغاز شود و افراد در سال جاری به‌کارگیری شوند، زیرا سازمان در حوزه منابع انسانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.
وی افزود: براساس قانون، سازمان می‌بایست به ازای هر ۳ نیروی خروجی یک نفر را جذب کند که این اتفاق متاسفانه نیفتاده و به همین دلیل بسیاری از پست‌های سازمان بهزیستی در ستاد و استان‌ها بلاتصدی هستند.
پرستاری به آمار پست‌های بلاتصدی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: آمار این پست‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است، در برخی از استان‌ها تا ۶۰ درصد پست‌ها بلاتصدی هســـتند کــــه امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیروی انسانی، بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در پایان تصریح کرد: : کمبود نیروی انسانی قطعاً بر کیفیت خدمت‌رسانی سازمان به افراد تحت پوشش خود تاثیر منفی خواهد داشت.

خبر ۳ اردیبهشت ۹۲ – رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در سال گذشته ۴ هزار نفر از طریق استانداری ها جذب مراکز استانی سازمان بهزیستی شدند تصریح کرد: جذب این تعداد نیروی انسانی در سال گذشته یک اقدام مهم و قابل توجه در حوزه ی جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی بود.

هاشمی به ارتقای شغلی نیروی انسانی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ده سال بود که کارکنان سازمان بهزیستی ارتقاء شغل نیافته بودند که با پیگیری های سال گذشته این مهم را عملیاتی کردیم.وی افزود در حال حاضر کارکنان سازمان بهزیستی مانند کارکنان بخش بهداشت و درمان سختی شغل می گیرند.رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نیروی شرکتی در سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت نیست،گفت با برنامه ریزی های انجام شده،نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شدند.

جذب نیروی انسانی در قالب طرح مهرآفرین :

پیش از این دکتر فانوسی معاون امور توسعه مدیریت،منابع و امور مجلس سازمان بهزیستی جذب هر گونه نیروی انسانی جدید را منوط به سرنوشت طرح مهرآفرین عنوان کرد و گفت : سهمیه استخدامی سازمان بهزیستی حدود ۳۲۰ نفر پیش بینی شده بود،اما باید ببینیم،با بازبینی،تصویب و ابلاغ بخشنامه ی مهرآفرین،این تعداد به چه میزان اعلام میشود.

طبق بخشنامه ی مهرآفرین،یک سهمیه ی جدا برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

دکتر کوروش فانوسی تصریح کرد: چارت تشکیلاتی سازمان بهزیستی در حال حاضر کامل نیست و برای تکمیل چارت،نیازمند جذب نیروی انسانی می باشیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۹)

  1. ابوالفضل گفت:

    خیال همه شما رو راحت کنم پارتی داشته باش دیپلم داشته باش = استخدام

  2. شیما خورشیدی گفت:

    با سلام منیک دختر ۳۲ ساله کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دارم از کرج هستم توروخدا کمک کنید تا در بهزیستی استخدام بشم بخدا نیاز دارم

  3. ع گفت:

    با سلام احتراما
    من یک دانشجوی کارشناسی IT هستم ۱۰ سالیست که با معلولیت ۷۵ درصد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل شهرستان پارس آباد مغان هستم…من یک سالیست که ۷۰۰ تومان به دانشگاهم بدهی دارم هرروز میرم پیش رییس بهزیستی هیچ کمکی نمیکند به ما…من یک جوان بال پر شکسته ام دلم تفریح و ورزشو کلاسهای آموزشی موسیقی فرهنگی هنری میخواد ولی همش رییس بهزیستی میگوید بودجه ندریم با اخلاق تند ….تورا خدا کمکم کنید که به کجا مراجعه کنم به کجا شکایت کنم ….لطفا راهنماییم کنید

  4. somaye گفت:

    سلام. ببخشید میدونم خیلی دیر شده برا جواب دادن اما الان ج میدم چون بهتر ازهیچیه/
    من قسمت توانبخشی کار میکنم. اتفاقا یه همکار جدید پیدا کردم لالی مرکز زده.
    برا کلینیک براتون میپرسم

  5. sasa گفت:

    سلام خوبین دوستان……
    somaye خوبی…….من دوسال نیروی امریه لالی بودم //شما کدوم قسمت بهزیستی misبودین؟؟؟؟؟ الان امریه م تموم شده دنبال کارم// بنظرشما امکانش هست اونجا کلینیک مددکاری بزنم؟؟؟؟؟

  6. مریم گفت:

    سلام بچه ها… کسی میتونه منو کمک کنه…
    تو یه رشته شغلی مددکاری اجتماعی چه منابع تخصصی باید بخونم….
    نمونه سوال هم گیر نیووردم که اشنا بشم..
    خواهش میکنم اگه کسی میدونه بهم کمک کنه..
    منتظرم ممنون

    • موسی مرتضایی گفت:

      سلام مریم خانم من فردا صبح حدود ۱۰ صبح میتونم راهنمایی کنم الان چون شیفتم نمیتونم سرم شلوغه

  7. ماهان گفت:

    سلام . کسی میدونه حقوق و مزایای سازمان بهزیستی چنده ؟دریافتی هاشون چقده؟

    • 320 گفت:

      سلام دوست عزیز.
      بهزیستی حقوق مزایای خوبی نداره از نظر رفاهی هم فوق العاده ضعیفه .
      من یکساله استخدام پیمانی هستم با حقوق ۱۲۰۰۰۰۰استخدام شدم اما دریافتیم۱۰۰۰۰۰۰ تومنه .
      درکل نسبت به سایر ادارات ، پایینتره .
      یعنی شاید بهزیستی توی لیست ادارات از نظر حقوق جزء ۴ تای آخر باشه .
      امیدوارم برات مفید باشه.

      • باران گفت:

        سلام ببخشید جدا حقوقتون اینه؟!من غیر مرتبط کار می کنم که مدرکمو دیپلم قبول کردن ماهی ۲۳۰۰ میدن میگم کمه.خیر سرم می خواهم مرتبط استخدام بشم

  8. سدنا گفت:

    باسلام بچه ها من قبول شده بهزیستی هستم دراستان همدان مامصاحبه رااردیبهشت ۹۲ رفتیم الان منتظرکداستخدامی هستیم اصفهان باراول مصاحبه میگیره یادفعه دوم؟

    • م.ک گفت:

      ما اصفهانی ها قراره یا مدرک تحویل بدیم یا آزمون . اول آزمون کتبی بعد تحویل مدارک بعد مصاحبه تخصصی دوباره تحویل مدارک بعد تحقیقات بعد گزینش مجدد تحویل مدارک……….

  9. ارام گفت:

    سلام حسین
    یعنی چی؟
    لطفا واضح تر و دقیقتر تو ضیح بدید

    • حسین گفت:

      این همه جوونو سرکار گذاشتن برای سه سال اخرش. میگن اولویت با قراردادی های خود اون سازمانه
      شهرداری هام همینطورن. بهتره قبل از شرکت در ازمونها شرایطو بخونیم که اولویت با کیه؟ اگه به کارمندای خودشون باشه اصلا شرکت نکنید. در واقع دارید پول آینده کارمندای خودشونو تامین میکنید.

    • بیکار بخت برگشته گفت:

      آره حسین راست میگه. به شخصه دیدم که اولویت رو میدن به قراردادی های اون سازمان. بهزیستی رو که من مطمئنم و دیدم.

      • روزگار سخت گفت:

        ما فکر کردیم رئیس جمهور جدید عدالت محورتره. در صورتی که فرقی با قبلی نداره.

  10. somaye گفت:

    دوست عزیز شرمنده دیر جوابتو دادم.

  11. somaye گفت:

    سلام دوست عزیز
    ببخشید دیر جواب دادم.
    زیر نظربهزیستی.
    برا مصاحبه آقای جعفری از کتاب کاپلان و کودکان استثنایی ازم سوالاتی پرسیدم. گفتن رفتنم تو مرکز گفتن باید از چندتا مرکز دیدن کنم. اهواز میشد برم دزفول هم همینطور.

  12. somaye گفت:

    بهزیستی مسجدسلیمان
    مشغول به کارهستم.

    • بیکار دلسوخته به somaye گفت:

      سلام. شما توی مرکز اعصاب و روان زیر نظر بهزیستی مشغول هستید یا توی واحدهای بهزیستی؟ مثل امور اجتماعی و پیشگیری و توانبخشی؟ من متوجه منظورتون نشدم.در ضمن از مراحل استخدامیتون بیشتر بگید لطفاً . ممنون میشم.
      اینکه مراحل مصاحبه و گزینش چطور بود؟ چیا پرسیدن؟ و …..
      متشکرم

  13. somaye گفت:

    سلام عزیزم. رشته م روانشناسی بالینی/
    تو مرکز اعصاب و روان مشغول هستم.

  14. somaye گفت:

    اگه کسی خوزستانی هست بگه .خوشحال میشم براش کاری کنم.

    • بیکار دلسوخته گفت:

      سلام به somaye .
      لطفا بفرمایید رشته تون چی بوده و کجای بهزیستی مشغول شدید؟ از مراحل استخدامی هم برام بگید. متشکر

    • f.my گفت:

      سلام دوست عزیز .من این هفته باید برم پیش آقای حعفری مصاحبه بدم برای مسئول فنی توانبخشی
      میشه بپرسم آقای جعفری معمولا برای مصاحبه چ سوالاتی میپرسن؟؟؟

  15. ن.م گفت:

    سلام بنده دانشجوی ترم آخر حسابداری هستم و خیلی تمایل دارم که در سازمان بهزیستی مشغول به کار بشوم ممنون میشم زمان استخدامی رو ب منم اطلاع دهید.

  16. م . د (کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی) از شیراز گفت:

    با سلام. من تو آزمون استخدامی بهزیستی شرکت نکردم به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت ولی امیدوارم همه دوستانی که حقشون هست در آینده نزدیک برن سرکار. از یه منبع نسبتا موثق شنیدم که تکلیف استخدامیا تو استان خودمون تا اسفند مشخص میشه.
    ان شاء اله که خبرهای خوبی از استخدامی های بهزیستی بشنوید.
    یا حق.

  17. areya گفت:

    سلام من دیگه به استخدام در جمهوری اسلامی امیدوار نیستم حقیقتا دنبال راهی برای اسان مردن هستم امیدی هم برای زندگی ندارم از بس دنبال کار دویدم جانم به لب امده .کارشناس زبان خارجه

    • یک شاغل گفت:

      سلام ناامیدنشید منم دوسال دنبال کارگشتم خدا یک کار توپ قسمتم کرد امیدتون به خداباشه

  18. از شیراز گفت:

    دوستان هر کسی داره مراحل استخدامی رو میگذرونه تو رو خدا بیاد بگه که چی شده و چه جوریه. مرسی

  19. از تبریز گفت:

    سلام منم به مصاحبه دعوت شدم از گروه شغلی کارشناس امور اجتماعی یکشنبه هفته بعد مصاحبه دارم دیروز بهم زنگ زدن
    بچه تو برگه م نوشته مصاحبه تخصصی . به نظرتون فقط همین تخصصی و علمی یا عقیدتی هم هست؟
    اقاهه تو گزینش به من گفت تسلط به زبان هم برسیده میشه

  20. بهزیستی گفت:

    سلام مدیر چرا صفحهاستخدام استانداری آذربایجانشرقی به روز نمیشه؟توروخدا یه کاری بکن

  21. بهزیستی گفت:

    سلام کسی رفته مصاحبه بهزیستی؟مدرک زبان ضروری هست؟چه سوالاتی بیشتر میپرسن؟توروخدا هرکی میدونه جواب بده

    • baran گفت:

      سلام دوست عزیز-بله برای استخدام زبان انگلیسی مهمه من تمام دوره هاشو تمام کردم ولی مدرک تافل نگرفتم. یک متن می دن بخونی بعد در مورد متن از تون سوال می پرسن. یک مقدار هم در مورد خودتون خانواده تون سوال می کنن.مثلا سن، وضعیت تاهل،چند تا خواهر برادر هستین.تحصیلاتتون.

  22. بهزیستی گفت:

    سلام من ازبهزیستی تبریز رشته مددکاری قبول شدم میشه بگین تو مصاحبه چیا میپرسن تخصصی چی بخونم رشتم روانشناسیه

    • baran گفت:

      سلام.کتاب مددکاری اجتماعی رو حتما بخون.تاریخچه مددکاری مهمه روز بهزیستی رو می پرسن.بهزیستی زیر نظر چه ارگانی است از من مراحل رشد گلبرگ رو پرسیدن ودر مورد اختلالات اضطرابی پرسیدن که به چند بخش تقسیم شده و در کدام قسمت راهنمای تشخیص اختلالات روانی قرار دارد.

  23. سلیمه گفت:

    سلام فوق لیسانس روانشناسی عمومی. وشدیدا نیاز به کار دارم.

    • مددکار اجتماعی گفت:

      با سلام. دوستان من تو آزمون بهزیستی شرکت نکردم، ولی شنیدم که تو اسفند قراره نیروهای جدید رو بگیرن. ان شاء اله که همه تون برید سر کار. یا حق

  24. عزیزه گفت:

    باسلام و خسته نباشید.از مصاحبه مرحله دوم استخدامی خرداد۹۲ چرا خبری نمیدهید.چگونه از نتایجش باخبر بشیم.توروخدا جواب
    بدهید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها