استخدام دانشگاه های افسری ارتش ۱۴۰۰ (استخدام جدید)

استخدام دانشگاه های افسری ارتش

استخدام دانشگاه های افسری ارتش

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اینجا کلیک نمایید

خبر ۶ دی ۱۴۰۰: اطلاعیه دریافت کارت آزمون دانشگاه های افسری ارتش

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت آزمون دانشگاه های افسری ارتش فعال گردید.
همچنین آدرس محل برگزاری آزمون دانشگاه‌های افسری آجا اعلام شد.
توجه: آن دسته از داوطلبانی که در مدت زمان ثبت نام، اطلاعات خود را تکمیل ننموده و شماره پرونده ثبت نام دریافت نکرده اند، کارت ورود به جلسه آزمون را می بایست از منوی (کارت آزمون- ثبت نام ناقص) دریافت و یک قطعه عکس ۴*۳ را بر روی کارت الصاق و در روز آزمون کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.
زمان برگزاری آزمون: ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ – ارتش جمهوری اسلامی ایران

به منظور تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، پدافند هوایی ، هوایی ، دریایی وسازمان های تابعه خود جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران وادامه راه شهیدان ازبین جوانان مومن ،متدین، متعهد، علاقه مند به رزمندگی ،دارای روحیه انقلابی ،سلحشوری ،ایثارگری و بسیجی سراسر کشور همرزم می‌پذیرد. داوطلبان درحال تحصیل ودانش آموختگان رشته‌های ریاضی‌فیزیک ، علوم تجربی وعلوم انسانی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی دردانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

شروع خرید کارت و ثبت نام

از روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ الی دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
هزینه ثبت نام ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال (صد و پنجاه هزار تومان)، و غیر قابل استرداد می باشد.
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ الی ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
آزمون کتبی جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ساعت ۰۸:۰۰ صبح   (منابع آزمون) داوطلبان نظام آموزشی قدیم می بایست جهت آزمون منابع نظام آموزشی جدید را مطالعه نمایند
(حضور در حوزه امتحان یک ساعت قبل از شروع آزمون می باشد)

آدرس دفاتر عضویابی و گزینش آجا

۱- داوطلبان به هنگام خرید کارت آزمون می بایست نیروی مورد علاقه جهت تحصیل و خدمت را انتخاب نمایند، بدیهی است این انتخاب بایست با توجه به آگاهی و شرایط نیرو،علایق های فردی ، وضعیت تحصیلی و جسمانی فرد انتخاب گردد. تغییر در این انتخاب در هیچ یک از مراحل و فرآیند ثبت نام امکان پذیر نمی باشد.
داوطلبانی که نیروی مورد علاقه خود را نیروی هوایی یا نیروی زمینی انتخاب نمایند می توانند انتخاب دوم خود را از بین نیروی پدافند هوایی یا نیروی دریایی علامتگذاری نمایند.( با توجه به محدودیت سهمیه ها و امکان عدم قبولی در انتخاب اول ، داوطلبان در صورت انتخاب ثانویه شانس مجدد قبولی خواهند داشت. )
راهنمایی:
با توجه به سهمیه‌ های استخدامی وهمچنین مفاد بند ۳ شرایط اختصاصی ، بیشترین آمار جذب داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی جهت نزاجا و نداجا صورت خواهد پذیرفت بنابراین شایسته است داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی در هنگام انتخاب نیروی موردعلاقه خود، در این خصوص توجه داشته باشند.
داوطلبانی که توسط هر یک از نیروها عضویابی گردیده و فرم عضویابی را تکمیل نموده اند، بایستی حتما در هنگام خرید کارت و انجام ثبت نام نیروی مربوطه را انتخاب نمایند.
۲- فرآیند ثبت نام به صورت دو مرحله پیوسته (خرید کارت آزمون – تکمیل فرم ثبت نام ) می باشد. این دو مرحله توسط داوطلب می بایست با موفقیت کامل انجام گردد.
در پایان خرید موفق به داوطلب کد رهگیری خرید ارائه می گردد
در پایان تکمیل فرم ثبت نام شماره پرونده و اطلاعات کامل ثبت نام ارائه می گردد.
داوطلبانی که اقدام به خرید کارت نموده اند بایستی در اسرع وقت ثبت نام خود را کامل و شماره پرونده دریافت نمایند. و تکمیل ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند. عواقب عدم تکمیل ثبت نام مشمول شخص داوطلب خواهد بود.
۳ – داوطلبانی که فرآیند خرید و تکمیل ثبت نام را به اشخاص دیگر واگذار می نمایند(خانواده، دوستان – کافی نت و …)شخصا مسئول ثبت اطلاعات
می باشند.
۴- به هنگام خرید کارت از فیلد انتخاب حوزه ثبت نام باکمال دقت با توجه به محل سکونت خود، استان و حوزه را انتخاب نمائید.
توجه:
داوطلبان ساکن استان های  تهران – قم – البرز، حوزه آنها به صورت (نام استان، تهران) می باشد.
داوطلبان ساکن استان های اصفهان – یزد- چهارمحال بختیاری حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، اصفهان) می باشد.
داوطلبان ساکن استان های فارس – کهگیلویه و بویراحمد حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، شیراز) می باشد.
۵- مشخصات فردی و تحصیلی ،استان محل سکونت – حوزه ، نیروی مورد علاقه پس از خرید کارت در هیچ مرحله ای از ثبت نام قابل ویرایش نمی باشد.
(به هنگام خرید کارت دقت لازم را داشته باشید)

نکات قابل توجه

دانشجویان قبول شده نهایی سال های قبل که از خدمت و تحصیل در دانشگاه های افسری اجا انصراف ، رها یا اخراج شده اند ،حق خرید کارت و ثبت نام ندارند، لیست این نفرات در منوی سمت راست موجود است.
داوطلبان با سابقه بیماری ها و شرایط جسم و روان ذکر شده حق ثبت نام ندارند ، در صورت اقدام خرید کارت و ثبت نام علاوه بر مستردد نشدن هزینه ثبت نام از مراحل گزینش حذف خواهند گردید.
۱- تالاسمی مینور
۲- چاقی (BMI بالاتر از ۳۰)
۳- کوررنگی
۴- سابقه جراحی های وسیع
۵- مشکلات عمده ارتوپدی
۶- سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
۷- هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
۸-کلیه بیماری های صعب العلاج
۹-هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
۱۰- کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
۱۱- هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
داوطلبان دارای سهمیه (شاهد، جانباز، آزاده،فرزند نظامی، بسیج فعال)بایستی مدارک مربوط به سهمیه را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹به دفاتر محل سکونت  خود تحویل نمایند. در غیر این صورت امتیاز مربوطه کم لم یکن تلقی می گردد.

شرایط عمومی

۱- متدین به دین مبین اسلام.
۲- تابعیت جمهوری اسلامی ایران (عدم سابقه تابعیت بیگانه)
۳- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
۴ – اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
۵- کسانی که به عنوان عضو به ارتش ج.ا.ا می پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری ازاستقلال وتمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی مأموریت درهرجایی راداشته باشند.
۶- شاخصه های تدین وانقلابی بودن اصل بوده ودر همه مراحل موردتوجه قرارمی گیرد.
۷- استخدام افراد برمبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام براساس نیازسازمان می باشد.
۸- دراستخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثارو فداکاری توجه می گردد.
۹- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج.ا.ا.
۱۰- دارابودن حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال (تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۵) و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)
۱۱- حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می‌باشد.
۱۲- دارا بودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).
تبصره: حداقل قد برای عموم داوطلبان ۱۶۵ سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی ۱۰/۱۰  و برای سایر رشته‌ها حداقل ۸/۱۰ می باشد.
۱۳- فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.
۱۴- نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
۱۵- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .

شرایط اختصاصی

۱-سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
۲-داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی‌فیزیک ۱۴ و برای دیپلم علوم انسانی ۱۶ و حداقل معدل کتبی برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ۱۰ و برای دیپلم علوم انسانی ۱۴ می باشد.
برای داوطلبان در حال تحصیل (نظام جدید آموزشی) حداقل معدل های اشاره شده در سال دوم متوسطه (سال یازدهم) ملاک بوده و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه ( سال دوازدهم) خود رابا شرط حداقل معدل اعلامی و حداکثرتا قبل از شروع دوره جامعه پذیری نظامی مشترک( تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹) ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان نادیده تلقی می گردد.(فرزندان شاهد ،جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند).
** باتوجه به مفاد  بند ۲ شرایط اختصاصی، داوطلبانی که درحال تحصیل در سال آخر متوسطه می باشند .بایستی معدل کل وکتبی مدنظر را درهنگام پذیرش نهایی ارائه نمایند. درغیر اینصورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی می گردد.بویژه داوطلبان دیپلم علوم انسانی که بایستی حداقل معدل کل و کتبی ۱۴ را ارائه نمایند.
۳- جذب داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی فقط جهت تحصیل در رشته های : مدیریت دفاعی دانشگاه امام علی (ع) نیروی زمینی (دررسته های اداری پرسنلی،دارایی،آماد،دژبان ،ترابری و..)،آمادهوایی دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی وخاتم الانبیاء (ص) پدافندهوایی،مدیریت وکمیسردریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نیروی دریایی و حفاظت اطلاعات دانشکده فارابی صورت می پذیرد.
۴-جهت داوطلبان رشته خلبانی هواپیما حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می باشد.
رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل ۱۴ و معدل کتبی حداقل ۱۰ می باشد.
۵-قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی.
۶-فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان ، ایثارگران و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌باشند.
۷-بسیجیان فعال ، حافظان کل قرآن کریم وداوطلبان عضویابی شده از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
۸-دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت داشتن شرایط و ضوابط موردنظر می توانند ثبت نام نمایند.
۹- از پذیرفته شدگانی که دانشجوی سایر دانشگاه ها می باشند مشروط به ارائه برگه انصراف از تحصیل ثبت نام نهایی بعمل خواهد آمد.
۱۰- درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبان یکمی تا استواریکمی) می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط درکنکور اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش دردانشگاه نیرو/ سازمان متبوعه خود می باشند.
۱۱- امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی درارتش ج.ا.ا وجودندارد.
۱۲- امکان استخدام داوطلبان مشمول دارای اضافه خدمت سنواتی وجود ندارد.
۱۳- با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش، داوطلبان متأهل حق ثبت نام ندارند.
۱۴- نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی.

امتیازات

۱-تحصیل در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران(دانشگاه افسری امام علی(ع) ،دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی) شبانه‌روزی می‌باشد.
۲-پوشاک، تغذیه، آموزش ، بهداشت و درمان دانشجویان رایگان می‌باشد.
۳-به دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
۴-دانشجویان پس از طی ۷ ترم موفقیت آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوط اعطا می‌گردد.
۵-فارغ التحصیلان از تسهیلات ، وام های مصوب ، کارت اعتباری حکمت ، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد .

رشته های تحصیلی

دانشگاه افسری امام علی (ع) – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی زمینی شامل:
مدیریت دفاعی (زمینه های :اداری پرسنلی ،دارایی ، آماد، دژبان ، ترابری- مختص کلیه نیروها)
علوم دفاعی (زمینه های: پیاده، زرهی، ش.م.ه، بهداشت و درمان)
مهندسی دفاعی (زمینه های: استحکامات و عمران، الکترونیک، مخابرات و جنگال، مکانیک و الکترومکانیک ،مهمات)
مهندسی نگهداری وتعمیر بالگرد، مهندسی عمران ، خلبانی بالگرد ، کارشناسی ریاضی و کارشناسی فیزیک
دانشگاه افسری خاتم الانبیاء(ص) – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌ های عمومی نیروی پدافند هوایی شامل:
مهندسی فرماندهی وکنترل (زمینه های: اطلاعات عملیات (اطلاعات الکترونیکی، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات تصویری)، کنترل شکاری ، عملیات موشک)
مهندسی مکانیک (زمینه : تعمیر و نگهداری سامانه های دفاعی هوایی)
مهندسی برق (زمینه های: الکترونیک، مخابرات)
دانشگاه افسری هوایی شهید ستاری – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی هوایی شامل:
مهندسی نگهداری و تعمیر هواپیما ، مهندسی هوا فضا
مهندسی برق(زمینه های : مخابرات، الکترونیک، جنگال)
ترافیک هوایی(مراقبت پرواز) ، مدیریت آماد هوایی
مهندسی رایانه(زمینه :نرم افزار- مختص کلیه نیروها)
خلبانی پهپاد(مختص کلیه نیروها)
رشته های هوانوردی (زمینه های  :خلبانی شکاری و ناوبری هوایی)
دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی(ره) – نوشهر- ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی دریایی شامل:
تفنگدار دریایی ، مهندسی کشتی ، مدیریت و کمیسر دریایی ،مهندسی ناوبری و فرماندهی کشتی ، مهندسی الکترونیک ومخابرات دریایی
دانشگاه افسری علوم و فنون فارابی- ریاضی فیزیک، علوم تجربی وعلوم انسانی
علوم کاربردی اطلاعات (زمینه :حفاظت اطلاعات)
مهندسی برق(زمینه : جنگال)

 مواد، ضرایب و منابع آزمون ورودی

دروس عمومی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ ۹۸ چاپ ۹۹ چاپ ۱۴۰۰
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۴ ۱۸ دقیقه فارسی۱ فارسی۲ فارسی۳
زبان عربی ۲۵ ۲ ۲۰ دقیقه عربی – زبان قرآن۱ عربی – زبان قرآن۲ عربی – زبان قرآن ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فرهنگ و معارف اسلامی ۲۵ ۳ ۱۷ دقیقه دین و زندگی۱ دین و زندگی۲ دین و زندگی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زبان انگلیسی ۲۵ ۲ ۲۰ دقیقه انگلیسی۱ انگلیسی۲ انگلیسی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (ریاضی و فیزیک)

ریاضی فیزیک
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ ۹۸ چاپ ۹۹ چاپ ۱۴۰۰
ریاضی ۵۵ ۴ ۸۵ دقیقه هندسه ۱ – هندسه ۲
– آمار و احتمال
– حسابان ۱
– هندسه ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
– حسابان ۲ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
– ریاضیات گسسته (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فیزیک ۴۵ ۳ ۵۵ دقیقه فیزیک۱ فیزیک۲ فیزیک۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
شیمی ۳۵ ۲ ۳۵ دقیقه شیمی۱ شیمی۲ شیمی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (علوم تجربی)

علوم تجربی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ ۹۸ چاپ ۹۹ چاپ ۱۴۰۰
زمین‌شناسی ۲۵ ۱ ۲۰ دقیقه —– زمین شناسی ——
ریاضی ۳۰ ۴ ۴۷ دقیقه ریاضی۱ ریاضی ۲ ریاضی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زیست‌شناسی ۵۰ ۲ ۳۶ دقیقه زیست‌شناسی ۱ زیست‌شناسی ۲ زیست‌شناسی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فیزیک ۳۰ ۳ ۳۷ دقیقه فیزیک۱ فیزیک۲ فیزیک۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
شیمی ۳۵ ۲ ۳۵ دقیقه شیمی۱ شیمی۲ شیمی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (علوم انسانی)

علوم انسانی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ ۹۸ چاپ ۹۹ چاپ ۱۴۰۰
ریاضی ۲۰ ۴ ۲۵ دقیقه ریاضی و آمار۱ ریاضی و آمار۲ ریاضی و آمار۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
اقتصاد ۱۵ ۳ ۱۰ دقیقه اقتصاد —– —–
زبان و ادبیات فارسی ۳۰ ۲ ۳۰ دقیقه علوم وفنون ادبی ۱ علوم وفنون ادبی ۲ علوم وفنون ادبی ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زبان عربی ۲۰ ۱ ۲۰ دقیقه عربی – زبان قرآن۱ عربی – زبان قرآن ۲ عربی – زبان قرآن ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
تاریخ ۱۵ ۱ ۲۵ دقیقه

تاریخ ۱ تاریخ ۲ تاریخ ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
جغرافیا ۱۵ ۱ جغرافیای ایران جغرافیا ۲ جغرافیا ۳ کاربردی (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
علوم اجتماعی ۲۰ ۲ ۱۵ دقیقه جامعه شناسی ۱ جامعه شناسی ۲ جامعه شناسی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فلسفه و منطق ۲۵ ۱ ۲۵ دقیقه منطق فلسفه آشنایی با فلسفه اسلامی (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
روان‌شناسی ۲۰ ۱ ۱۵ دقیقه —– روان‌شناسی —–

زمان آزمون ورودی :

– آزمون ورودی رأس ساعت ۸ صبح مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ برگزار می‌گردد، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه  توسط داوطلبان الزامی می باشد.
درب ورودی حوزه ها یک ساعت قبل بسته خواهد شد.
جهت آگاهی از نشانی های محل برگزاری آزمون،ازمورخه ۱۴۰۰/۱۰/۰۳ به سایت گزینش و استخدام اجا مراجعه نمایند.

دفاتر گزینش و عضویابی

نشانی‌های دفاتر استخدام اجا جهت انجام هماهنگی های مورد نیاز و مراجعه داوطلبان خود  بشرح زیر می باشد:
۱ – تهران – اقدسیه- میدان ارتش – دفتر جذب و عضویابی ف آماد و پش مرکز نزاجا- دفتر استخدام نیروی زمینی ارتش ج . ا .ا – تلفن : ۲۶۱۲۷۳۶۹ – ۰۲۱
تهران : اتوبان فتح، کیلومتر ۱۲ جاده قدیم ،سه راهی شهریار جنب پادگان پشتیبانی منطقه۳ ذوالفقار، دفتر جذب و عضویابی غرب استان تهران واستان البرز
تهران : میدان امام حسین، خیابان دماوند ،خیابان حجت ، فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی دایره گزینش و استخدام ۳۵۷۴۳۲۷۵ – ۰۲۱
تهران : میدان رسالت، انتهای خیابان نیروی دریایی(کوهک)، مدیریت گزینش و استخدام نداجا ۷۳۹۵۵۳۵۱- ۷۷۲۲۶۰۰۷ – ۰۲۱
۲- ارومیه –  خیابان ارتش – جنب تالارمهدا- دفتر جذب وعضویابی – تلفن : ۳۳۴۳۸۸۱۰-۰۴۴
۳- اراک- کیلومتر ۴جاده خمین –  جنب پادگان مالک اشتر ناجا  –  فرماندهی آموزشهای پدافندهوایی آجا .-تلفن ۳۴۱۳۲۷۶۰-۰۸۶
۴- اصفهان – سه راه حکیم نظامی – جنب کلینیک فجر – دفترجذب وعضویابی مرکزآموزش توپخانه  – تلفن : ۳۶۲۰۲۰۱۹-۰۳۱
۵- اهواز – خیابان لشگر-نرسیده به بیمارستان شهید منفرد نیاکی-میدان توپ- جنب قرارگاه عملیاتی ل۹۲-دفتر جذب وعضویابی- تلفن: ۳۳۳۳۰۵۷۴-۰۶۱
۶- ایلام- میدان معلم- خیابان پیام – انتهای کوچه پیام۴-دفترجذب وعضویابی- تلفن: ۳۲۲۲۴۲۴۴-۰۸۴
۷- اردبیل- بزرگراه شهدا –ایستگاه سرعین- جنب پادگان شهید چمران-دفترجذب وعضویابی  – تلفن : ۳۳۷۱۰۱۲۲-۰۴۵
۸- بجنورد- انتهای خیابان فردوسی-میدان شهید شیرودی- دفترجذب وعضویابی  نیروی زمینی دراستان خراسان شمالی- تلفن : ۳۲۳۱۸۲۸۱-۰۵۸
۹- بندرعباس- جاده اسکله شهید باهنر – جنب درمانگاه تخصصی نیروی دریایی(سورو) – دفتر استخدام.  تلفن: ۳۳۴۲۳۰۰۹-۰۷۶
۱۰- بیرجند- خیابان ارتش- روبروی اداره اطلاعات استان (سه راهی عدل)- دفتر جذب وعضویابی استان خراسان جنوبی- تلفن: ۳۲۲۱۸۱۹۵-۰۵۶
۱۱- بوشهر- پایگاه دریایی بوشهر-  درب اول نیروی دریایی-  درب دژبان-  دفتر استخدام.- تلفن: ۱۹- ۳۳۴۴۴۲۱۲- ۰۷۷(داخلی ۳۰۴۶)
۱۲- تبریز- انتهای خیابان ارتش جنوبی – دفتر جذب وعضویابی استان آذربایجان شرقی – تلفن : ۳۵۴۲۰۶۳۰-۰۴۱
۱۳- خرم آباد – روبروی میدان اسد آبادی-به طرف مصلی- دفترجذب وعضویابی تیپ۱۸۴ – تلفن : ۳۳۳۰۹۰۰۳-۰۶۶
۱۴- رشت- خیابان رسالت – بالاتر از منازل سازمانی نیروی دریایی – جنب  مجتمع رفاهی باران- تلفن: ۳۳۳۳۹۹۷۵- ۰۱۳
۱۵- زاهدان – خیابان آزادی- روبروی سازمان قضایی ن.م –دفترجذب وعضویابی قرارگاه ل ۸۸ – تلفن : ۳۳۲۳۹۰۸۲-۰۵۴
۱۶- زنجان-میدان ارتش- جنب تالار ۲۲بهمن-دفتر جذب وعضویابی – تیپ ۲۱۶- تلفن:۳۳۵۳۸۰۶۰-۰۲۴
۱۷- سنندج- میدان ارتش، دژبانی تیپ ۱۲۸، پادگان شهید سرلشگر ایرج نصرت زاده، دفتر جذب و عضویابی تیپ ۱۲۸٫ تلفن: ۳۳۱۱۱۶۰۶-۰۸۷
۱۸- شاهرود- بلوار شهید مطهری-درب اول پادگان-جنب فروشگاه اتکا-دفترجذب وعضویابی استان سمنان- تلفن :۳۲۳۴۹۰۹۷-۰۲۳
۱۹-شیراز-میدان امام حسین(ع)- دفتر جذب وعضویابی فرماندهی و ارشد نظامی آجا دراستان فارس و کهکیلویه و بویراحمد تلفن: ۳۲۳۵۰۰۴۸-۰۷۱
۲۰- قزوین – چهار راه ولیعصر(عج)-میدان ارتش- جنب پادگان تیپ۱۱۶ –  دفتر جذب و عضویابی استان قزوین- تلفن : ۳۳۳۲۲۴۶۹-۰۲۸
۲۱- کرمان –خیابن شریعتی- خیابان معلم- روبروی سازمان قضایی نیروهای مسلح –دفتر جذب و عضویابی استان کرمان- تلفن : ۳۲۲۶۷۷۵۷-۰۳۴
۲۲- کرمانشاه-میدان لشگر-معاونت نیروی انسانی-دفترجذب وعضویابی قرارگاه منطقه ای غرب – تلفن :۳۷۲۳۱۸۱۸-۰۸۳
۲۳- گرگان- فلکه فخرالدین اسعد گرگانی – دفتر جذب وعضویابی استان گلستان- تلفن: ۳۲۲۲۹۴۹۹-۰۱۷
۲۴- مشهد- چهارراه استانداری–میدان دیدگاه لشگرجنب دادسرای نظامی قضایی ن. م-دفترجذب وعضویابی خراسان رضوی تلفن: ۳۸۵۹۴۲۶۹-۰۵۱
۲۵- نوشهر- خیابان شهیدعمادالدین کریمی- جنب مصلی- دانشگاه علوم دریای امام خمینی (ره) -دفتراستخدام- تلفن : ۵۲۳۵۳۰۸۳-۰۱۱
۲۶- همدان- میدان امامزاده عبداله-بلوار زینبیه-روبروی تالار پذیرایی پیام-دفترجذب وعضویابی استان همدان-تلفن: ۳۴۲۲۲۵۲۵-۰۸۱

 


خبر ۲۷ اردیبهشت ۹۹: اطلاعیه مصاحبه گزینش پذیرفته شدگان آزمون استخدام دانشگاههای افسری ارتش (منبع: سایت ارتش)

با توجه به شیوع بیماری (COVID-19) پذیرش داوطلبان جهت انجام فرآیند گزینش فقط منوط به استفاده از ماسک و دستکش می باشد
نکات مهم و مدارک مورد نیاز جهت ادامه فرآیند گزینش و استخدام:

خبر ۶ بهمن ۹۸: اطلاعیه تعویق زمان گزینش دانشگاههای افسری ارتش سال ۹۸ (منبع: سایت ارتش)

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شما، فرآیند گزینش دانشگاه های افسری اجا تا اطلاع ثانوی (فعلا تا بعد از تعطیلات نوروز) به تعویق افتاده است.


خبر ۲۹ بهمن ۹۸: زمان اعلام نتایج آزمون جذب دانشجو در دانشگاه های افسری ارتش (منبع: سایت ارتش)

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ نتایج اولیه آزمون کتبی از ساعت ۱۸:۰۰ سه شنبه ۹۸/۱۱/۲۹ در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. داوطلبان با استفاده از کد ملی و شماره داوطلبی می توانند وضعیت قبولی خود در نیروهای ۴ گانه اجا (زمینی – هوایی – دریایی – پدافند هوایی) را مشاهده و بر اساس ردیف نوبت و تاریخ درج شده در جلوی نامشان به همراه مدارک مورد نیاز به آدرس دفاتر و مرکز معاینات گزینش و استخدام نیروها مراجعه نمایند.


خبر ۸ بهمن ۹۸: دریافت کارت آزمون جذب دانشجو در دانشگاه های افسری ارتش

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ لینک دریافت کارت آزمون جذب دانشجو در دانشگاه های افسری ارتش فعال گردید.
زمان برگزاری آزمون: ۱۱/بهمن/۹۸ راس ساعت ۹ صبح

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

منبع: سایت ارتش


خبر ۳۰ آبان ۹۸ – استخدام دانشگاه های افسری سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹

ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، پدافند هوایی ، هوایی ، دریایی وسازمان های تابعه خود جهت پاسداری ازاستقلال وتمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران وادامه راه شهیدان ازبین جوانان متدین ،انقلابی و سلحشورهمرزم می‌پذیرد. داوطلبان درحال تحصیل ودانش آموختگان رشته‌های ریاضی‌فیزیک وعلوم تجربی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی در دانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

۱- داوطلبان به هنگام خرید کارت آزمون می بایست نیروی مورد علاقه جهت تحصیل و خدمت را انتخاب نمایند، بدیهی است این انتخاب بایست با توجه به آگاهی و شرایط نیرو،علایق های فردی ، وضعیت تحصیلی و جسمانی فرد انتخاب گردد. تغییر در این انتخاب در هیچ یک از مراحل و فرآیند ثبت نام امکان پذیر نمی باشد.

داوطلبانی که توسط هر یک از نیروها عضویابی گردیده و فرم عضویابی را تکمیل نموده اند،بایستی حتما در هنگام خرید کارت و انجام ثبت نام نیروی مربوطه را انتخاب نمایند.
۲- فرآیند ثبت نام به صورت دو مرحله پیوسته (خرید کارت آزمون – تکمیل فرم ثبت نام ) می باشد.این دو مرحله توسط داوطلب می بایست با موفقیت کامل انجام گردد.
– در پایان خرید موفق به داوطلب کد رهگیری خرید ارائه می گردد
– در پایان تکمیل فرم ثبت نام شماره پرونده و اطلاعات کامل ثبت نام ارائه می گردد.
– داوطلبانی که اقدام به خرید کارت نموده اند بایستی در اسرع وقت ثبت نام خود را کامل و شماره پرونده دریافت نمایند. و تکمیل ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند.عواقب عدم تکمیل ثبت نام مشمول شخص داوطلب خواهد بود.
۳ – داوطلبانی که فرآیند خرید و تکمیل ثبت نام را به اشخاص دیگر واگذار می نمایند(خانواده، دوستان – کافی نت و …)شخصا مسئول ثبت اطلاعات می باشند.
۴- به هنگام خرید کارت از فیلد انتخاب حوزه ثبت نام باکمال دقت با توجه به محل سکونت خود، استان و حوزه را انتخاب نمائید.
توجه::
– داوطلبان ساکن استان های تهران – قم – البرز، حوزه آنها به صورت (نام استان، تهران) می باشد.
– داوطلبان ساکن استان های اصفهان – یزد- چهارمحال بختیاری حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، اصفهان) می باشد.
– داوطلبان ساکن استان های فارس – کهگیلویه و بویراحمد حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، شیراز) می باشد.
۵- مشخصات فردی و تحصیلی ،استان محل سکونت – حوزه ، نیروی مورد علاقه پس از خرید کارت در هیچ مرحله ای از ثبت نام قابل ویرایش نمی باشد. (به هنگام خرید کارت دقت لازم را داشته باشید)

نکات قابل توجه:

دانشجویان قبول شده نهایی سال های قبل که از خدمت و تحصیل در دانشگاه های افسری اجا انصراف ، رها یا اخراج شده اند ،حق خرید کارت و ثبت نام ندارند، لیست این نفرات در منوی سمت راست موجود است.
داوطلبان با سابقه بیماری ها و شرایط جسم و روان ذکر شده حق ثبت نام ندارند ، در صورت اقدام خرید کارت و ثبت نام علاوه بر مستردد نشدن هزینه ثبت نام از مراحل گزینش حذف خواهند گردید.
۱- تالاسمی مینور
۲- چاقی (BMI بالاتر از ۳۰)
۳- کوررنگی
۴- سابقه جراحی های وسیع
۵- مشکلات عمده ارتوپدی
۶- سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
۷- هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
۸-کلیه بیماری های صعب العلاج
۹-هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
۱۰- کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
۱۱- هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان

زمان ثبت نام

ریاضی فیزیک – علوم تجربی: ۹۸/۰۹/۰۲ الی ۹۸/۱۰/۱۵

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: ۹۸/۱۱/۰۸ الی ۹۸/۱۱/۱۰

آزمون کتبی : جمعه ۹۸/۱۱/۱۱ ساعت ۰۸۰۰ صبح

(حضور در حوزه امتحان یک ساعت قبل از شروع آزمون می باشد)
داوطلبان دارای سهمیه (شاهد،جانباز،آزاده،فرزند نظامی،بسیج فعال)بایستی مدارک مربوط به سهمیه را حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۰ به دفاتر محل سکونت خود تحویل نمایند. در غیر این صورت امتیاز مربوطه کم لم یکن تلقی می گردد.

الف- شرایط عمومی:

۱- متدین به دین مبین اسلام.
۲- تابعیت جمهوری اسلامی ایران (عدم سابقه تابعیت بیگانه)
۳- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
۴ – اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
۵- کسانی که به عنوان عضو به ارتش ج.ا.ا می پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری ازاستقلال وتمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی ماموریت درهرجایی راداشته باشند.
۶- شاخصه های تدین وانقلابی بودن اصل بوده ودر همه مراحل موردتوجه قرارمی گیرد.
۷- استخدام افراد برمبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده وجذب واستخدام براساس نیازسازمان می باشد.
۸- دراستخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثارو فداکاری توجه می گردد.
۹- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج.ا.ا.
۱۰- دارابودن حداقل سن ۱۶ سال تمام و حداکثر ۲۲ سال (تا تاریخ ۹۸/۰۹/۰۲) و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)
۱۱- حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما ۲۰ سال می‌باشد.
۱۲- دارا بودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).
تبصره: حداقل قد برای عموم داوطلبان ۱۶۵ سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی ۱۰/۱۰ و برای سایر رشته‌ها حداقل ۸/۱۰ می باشد.
۱۳- فقدان محکومیت موثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.
۱۴- نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
۱۵- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .

ب- شرایط اختصاصی:

۱-سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
۲-داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی‌فیزیک ۱۴ و حداقل معدل کتبی ۱۰ برای تمامی رشته ها می باشد و برای داوطلبان در حال تحصیل (نظام جدید آموزشی۳-۳-۳-۳) حداقل معدل ۱۴ سال دوم متوسطه (سال یازدهم) ملاک بوده و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه ( سال دوازدهم) خود رابا شرط حداقل معدل کل ۱۴ ومعدل کتبی ۱۰حداکثرتا قبل از شروع دوره رزم مقدماتی مشترک(تا تاریخ ۹۹/۵/۰۱) ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان نادیده تلقی می گردد.(فرزندان شاهد ،جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند).
۳-جهت داوطلبان رشته خلبانی هواپیما حداقل معدل کل ۱۵ و حداقل معدل کتبی ۱۲ می باشد.
رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل ۱۴ و معدل کتبی حداقل ۱۰ می باشد.
۴-قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی.
۵-فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان ، ایثارگران و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌باشند.
۶-بسیجیان فعال ، حافظان کل قرآن کریم وداوطلبان عضویابی شده از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
۷-دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت داشتن شرایط و ضوابط موردنظر می توانند ثبت نام نمایند.
۸- از پذیرفته شدگانی که دانشجوی سایر دانشگاه ها می باشند مشروط به ارائه برگه انصراف از تحصیل ثبت نام نهایی بعمل خواهد آمد.
۹- درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبان یکمی تا استواریکمی) می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط درکنکور اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش دردانشگاه نیرو/ سازمان متبوعه خود می باشند.
۱۰- امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی درارتش ج.ا.ا وجودندارد.
۱۱- امکان استخدام داوطلبان مشمول دارای اضافه خدمت سنواتی وجود ندارد.
۱۲- با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش، داوطلبان متاهل حق ثبت نام ندارند.
۱۳- نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی.

ج- امتیازات:

۱-تحصیل در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران(دانشگاه افسری امام علی(ع) ،دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی) شبانه‌روزی می‌باشد.
۲-پوشاک، تغذیه، آموزش ، بهداشت و درمان دانشجویان رایگان می‌باشد.
۳-به دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
۴-دانشجویان پس از طی ۷ ترم موفقیت آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوط اعطا می‌گردد.
۵-فارغ التحصیلان از تسهیلات ، وام های مصوب ، کارت اعتباری حکمت ، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد .

رشته های تحصیلی

دانشگاه افسری امام علی (ع) – ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
رشته‌های عمومی نیروی زمینی
شامل: مدیریت دفاعی(گرایش های :اداری پرسنلی ،دارایی ، آماد،دژبان ، ترابری- مختص کلیه نیروها) ، علوم دفاعی(گرایش های: پیاده،زرهی،توپخانه صحرایی وموشکها،پدافندهوایی،ش.م.ه،بهداشت ودرمان)،مهندسی دفاعی(گرایش های:استحکامات وعمران،الکترونیک،مخابرات وجنگال،مکانیک والکترومکانیک ،مهمات) ، مهندسی نگهداری وتعمیر بالگرد، مهندسی عمران و خلبانی بالگرد

دانشگاه افسری خاتم الانبیاء(ص) – ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
رشته‌های عمومی نیروی پدافند هوایی
شامل: مهندسی فرماندهی وکنترل (گرایش های: اطلاعات عملیات ، کنترل شکاری ، عملیات موشک) ، مهندسی مکانیک (گرایش: تعمیرو نگهداری سامانه های دفاعی هوایی)، مهندسی برق (گرایش های :الکترونیک ،مخابرات)

دانشگاه افسری هوایی شهید ستاری – ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
رشته‌های عمومی نیروی هوایی
شامل: مهندسی نگهداری و تعمیرهواپیما ، مهندسی هوافضا ، مهندسی برق(گرایش های : مخابرات، الکترونیک،جنگال) ، ترافیک هوایی ، مدیریت آماد هوایی،مهندسی رایانه(گرایش:نرم افزار- مختص کلیه نیروها) ، خلبانی پهپاد(مختص کلیه نیروها) و رشته های هوانوردی(گرایش های :خلبانی شکاری وناوبری هوایی)

دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی(ره) – نوشهر- ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
رشته‌های عمومی نیروی دریایی
شامل: تفنگدار دریایی ، مهندسی کشتی ، مدیریت وکمیسر دریایی ،مهندسی ناوبری وفرماندهی کشتی ، مهندسی الکترونیک ومخابرات دریایی

دانشگاه افسری علوم و فنون فارابی- ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی
علوم کاربردی اطلاعات (گرایش:حفاظت اطلاعات) ، مهندسی برق(گرایش: الکترونیک)

مواد ، ضرایب و منابع آزمون ورودی

نظام قدیم (دارندگان دیپلم و پیش دانشگاهی)

دروس عمومی( تمام رشته‌ها)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی ۲۰ ۳ ادبیات فارسی ۲ و۳- زبان وادبیات فارسی عمومی پیش دانشگاهی
زبان عربی ۱۰ ۱ عربی۲و۳
فرهنگ و معارف اسلامی ۲۰ ۳ قرآن وتعلیمات دینی ۲ و ۳ –معارف اسلامی پیش دانشگاهی
زبان خارجی(انگلیسی) ۲۰ ۲ انگلیسی ۳- انگلیسی ۱و ۲ پیش دانشگاهی
هوش و استعداد تحصیلی ۲۵ ۳

دروس تخصصی (ریاضی فیزیک)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۴۰ ۳ هندسه ۱و۲- آمار ومدلسازی سال دوم- ریاضیات ۲- حسابان وجبر واحتمال سال سوم- هندسه تحلیلی ، ریاضیات گسسته وحساب دیفرانسیل وانتگرال پیش دانشگاهی
فیزیک ۳۵ ۳ فیزیک وآزمایشگاه ۱ و ۲ و۳- فیزیک پیش دانشگاهی
شیمی ۳۰ ۲ شیمی وآزمایشگاه ۲ و۳ – شیمی پیش دانشگاهی

دروس تخصصی(علوم تجربی)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۲۰ ۳ هندسه ۱- ریاضیات ۲ و ۳ – آمار ومدلسازی سال سوم- ریاضیات عمومی ۱ و ۲ پیش دانشگاهی
فیزیک ۲۰ ۳ فیزیک وآزمایشگاه ۱ و ۲ و ۳- فیزیک پیش دانشگاهی
شیمی ۲۰ ۲ شیمی وآزمایشگاه ۲ و ۳ – شیمی پیش دانشگاهی
زمین شناسی ۲۰ ۲ زمین شناسی سال سوم- علوم زمین پیش دانشگاهی
زیست شناسی ۲۵ ۳ زیست شناسی وآزمایشگاه ۱ و ۲ و ۳

نظام جدید(۳-۳-۳-۳)
دارندگان دیپلم سال قبل نظام جدید می بایست تمام منابع را مطالعه نمایند.
محصلین پایه یازدهم از منابع خوانده شده در نیم سال اول سال جاری و منابع سال های قبل

دروس عمومی( تمام رشته‌ها)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی ۲۰ ۳ ادبیات فارسی ۱و۲- ادبیات فارسی۳(بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲)
زبان عربی ۱۰ ۱ عربی ۱و۲ – عربی۳(بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )
فرهنگ و معارف اسلامی ۲۰ ۳ دین و زندگی ۱ و۲ – دین و زندگی ۳(بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲)
زبان خارجی(انگلیسی) ۲۰ ۲ انگلیسی ۱ و۲- انگلیسی ۳(بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲)
هوش و استعداد تحصیلی ۲۵ ۳

دروس تخصصی (ریاضی فیزیک)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۴۰ ۳ ریاضی ۱ – هندسه  ۱ و ۲ – آمار واحتمال سال یازدهم-  حسابان۱ – حسابان۲، هندسه۳ ،ریاضیات گسسته (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه۱۲ )
فیزیک ۳۵ ۳ فیزیک ۱ و۲-فیزیک۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )
شیمی ۳۰ ۲ شیمی ۱ و۲-شیمی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )

دروس تخصصی(علوم تجربی)

آزمون تعداد سوال ضرایب کتب منابع طرح سوال
ریاضی ۲۰ ۳ ریاضی ۱ و۲ –ریاضی ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )
فیزیک ۲۰ ۳ فیزیک ۱ و۲ –فیزیک ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )
شیمی ۲۰ ۲ شیمی ۱ و۲- شیمی۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )
زمین شناسی ۲۰ ۲ زمین شناسی سال یازدهم
زیست شناسی ۲۵ ۳ زیست شناسی ۱ و۲-زیست شناسی ۳ (بخش خوانده شده در نیمسال اول خاص محصلین پایه ۱۲ )

زمان آزمون ورودی :

– آزمون ورودی راس ساعت ۸ صبح مورخه ۹۸/۱۱/۱۱برگزار می‌گردد، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه توسط داوطلبان الزامی می باشد.
درب ورودی حوزه ها یک ساعت قبل بسته خواهد شد.

جهت آگاهی از نشانی های محل برگزاری آزمون،ازمورخه ۹۸/۱۱/۰۸ به سایت گزینش و استخدام اجا مراجعه نمایند.

توجه ۲: داوطلبان می توانند مشکلات مربوط به سامانه و فرآیند گزینش خود را از طریق منوی بالا گزینه ثبت مشکلات درج و پاسخ خود را دریافت نمایند.

برای مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام اینجا کلیک کنید

لینک ثبت نام

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳۲)

  1. ابراهیم گفت:

    سلام دندان تا چندتا پر کرده باشی گیر نمیدن؟؟؟

  2. محمد احمدی نسب گفت:

    ببخشید چجوری بفهمیم رتبه مون چند شد؟؟؟؟

  3. هادی نورالدین موسی گفت:

    سلام.من اطلاعاتم ثبت نشدولی پولم کم شدلطفا پولم رابرگردانید

  4. Mohammad گفت:

    من دیپلمم فنی بود.تغییر رشتش دادم تجربی.فقطم گفتن نیازه پیش دانشگاهی رو بخونی.ینی سوم و دوم رو نخوندم و دیپلمم تغییر کرد ب تجربی.حالا سوال دارم ک همین دیپلم کافیه؟یا نمرات و معدل سال سومم باشه باشه

    پاسخ لطفا

  5. امین گفت:

    سلام.من زانوهام اندازه دو سانت از هم فاصله داره بنظرتون واسه استخدامی گیر میدن

  6. Reza گفت:

    من دارم میرم ارتش
    ۲۰ سالمه دیپلم تجربی دارای تمام شرایطی ک گفته شده تو فراخوان
    کلی هم خوشحالم

  7. alireza گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید…میخواستم بپرسم ایرانی های غیر اصیل به هیچ وجه نمیتونن در دانشگاه های افسری شرکت کنند؟

  8. مم گفت:

    دوستان مواظب باشین مث من نشین از همه چی در اومدم ۲۰ تیر موعد اعزام بود که رفتم انصراف دادم الانم دروغ چرا بیشتر که فک میکنم میبینم پشیمونم ولی از یه طرفم باز خوشحالم که نرفتم

  9. احسان گفت:

    ســـــلام چرا رشته های انسانی ظرفیتشون تموم شده.

  10. علی گفت:

    سلام
    شنیدم استخدام لیسانسم دارین ولی منمن اطلاعیشو پیدانکردم ک بتونم ثبت نام کنم

  11. faribaabdollahi گفت:

    تبصره یا استثنایی برای معدل نیس .رشته علوم تجربی معدل سیزده؟؟

  12. ؟هادی گفت:

    سلام.ببخشین من امسال دیپلممو میگیرم میتونم ثبت نام کنم

    • رضا گفت:

      یعنی چی ثبت نام علوم انسانی تموم شد – مگه آزمون نداره – آزمون که ظرفیت نداره ؟ تو رو خدا سایت را برای انسانی و معارف بازکنید – مگه همه آزمون نمی دن – یعنی شما همه اینها که ثبت نام کردن را انتخاب کردید ظرفیت ندارید

  13. مسعود گفت:

    سلام .من معدلم کم هست .سال چهارم انسانی هستم.ولی قد و هیکلم خوب هست.میتونم ثبت نام کنم؟

  14. مهدی قربانی گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید،ببخشیدمن دیپلم مکانیک هستم می تونم تودانشگاه افسری ثبت نام کنم.

  15. مرتضی گفت:

    مگه برای استخدام ارتش ازمون هم میخواد؟! من ۲۱ ماه تو ارتش خدمت کردم جونم به لبم رسید تا تمام شد. اگر ارتش ماهی ۵ میلیون حقوق بده که یک چهام این عدد رو هم نمیده اصلان ارزش نداره. این فقط یک توصیه است.

  16. سجاد از نی ریز گفت:

    سلام…….واقعا عالیه……..ممنون از شما……..میشه تو دانشکده افسری تغییر رشته داد.؟؟.

  17. احمد کرمی فرد گفت:

    سلام دوستان من میخوام بدونم که ، ایا ما میتونیم از درجه داری تغییر وضعیت بدیم و بیاییم افسری ، لطفا جواب ؟
    ممنون

    • Mohammad گفت:

      سلام برادر.اگه رشته شما نظری باشه.میتونی بری ازمون افسری رو بدی.البته سنت باید بخوره.۱۶ تا ۲۲ سال اگه سربازی رفته باشی ک دوسالم بهت وقت داده میشه و اگه فرزند شهید یا فرزند جانباز و اینام باشی از شرط معدل و سن معاف میشی

  18. مهدی گفت:

    سلام برای رشته های فنی هم استخدامی هست ؟
    استخدام فقط مختص ۳رشته گفته شده هست؟

  19. بهنام گفت:

    سلام من دیپلم مکانیک هستم خواستم ببینم شرایط استخدام برای منم هس

  20. حسن گفت:

    به جز ارتش و نیروی انتظامی استخدام دیگه ای ندارن…. تموم پسرای فامیل ما رفتن ارتش … تنها من که فوق لیسانس دارم موندم خونه… وضع دیپلم ها بد نیست

  21. مهسا گفت:

    سلام، میشه بگید چه موقع خانم ها را استخدام میکنید، ممنون

  22. حسام گفت:

    تکلیفه اینایی که لیسانس دارن چیه پس همش دیپلم شد اینکه

  23. نانین گفت:

    وای وای چرا برا دختر ها اسختدامی ندارند

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها