استخدام استانداری مرکزی سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام استانداری مرکزی

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

خبر ۱۳ بهمن ۹۷ – ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی درشهرستان خمین 

استاندار مرکزی گفت: در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۰۵ پروژه در شهرستان خمین افتتاح یا کلنگ زنی شد که بهره برداری از این طرح ها ۵۱۱ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱۴ مهر ۹۷ – حمایت از ایجاد کسب و کار در بخش معدن مدنظر قرار دارد

استاندار مرکزی گفت: حمایت از کسب و کار در حوزه معدن منوط به پرداخت سهم یک درصدی معادن از فروش مواد معدنی است که با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده بعد از ظهر پنجشنبه در شورای معادن استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه فعالیت تعدادی از معادن در این استان تخریب هایی را به همراه داشته، بیان کرد: متاسفانه تعدادی از این معادن با توجه به تخریب‌هایی که در جاده‌ها به دلیل تردد ماشین‌هایشان داشته اند تاکنون هیچ اقدامی برای ترمیم این بخش‌ها نکرده اند.
وی اضافه کرد: در جلسات برگزار شده قبلی از ابتدای سال تاکنون، در نظر گرفته شد تا سهم یک درصدی فروش معادن به صورت کامل اخذ نگردد، این به دلیل این بود که مشکلات و تبعاتی برای معدن داران در شرایط اقتصادی موجود ایجاد نشود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: سهم یک درصدی که از فروش مواد معدنی توسط دولت گرفته می‌شود، قانون است و معادن در این زمینه با مشکلی مواجه نیستند.
آقازاده توضیح داد: فعالیت برخی از معادن برای استان سود و منفعتی ندارد و بیشتر تولیدات این معادن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و فقط شاهد بروز خسارت‌هایی برای استان هستیم، البته در این بخش ما نیز کم کاری‌هایی داشته‌ایم، زیرا به درستی از قانون اخذ یک درصد از فروش مواد معدنی معادن استفاده نکرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: شناسایی معادنی که سبب تخریب جاده، کشاورزی و محیط زیست می‌شوند باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا بسیاری از این معادن با توجه به فعالیت خوبی که دارند قطعا می توانند یک درصد از فروش مواد معدنی خود را برای رفع این مشکلات هزینه کنند.
استاندار مرکزی عنوان کرد: ما هرگز به دنبال این نیستیم که امنیت شغلی معدن داران را دچار مشکل و چالش کنیم، بلکه از حوزه کسب و کار به ویژه در بخش معادن حمایت خواهیم کرد، اما معادنی که سبب بروز مشکلات و تخریب می‌شوند باید سهم یک درصدی خود از فروش مواد معدنی را پرداخت کنند.

منبع : خبرگزاری مهر


خبر ۲۰ مرداد ۹۷ – سالانه ۱۵ هزار شغل در استان مرکزی ایجاد می شود

استاندار مرکزی گفت: سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی در این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، «سیدعلی آقازاده» عصر چهارشنبه در جریان گفت و گوی تلفنی با همشهریان از طریق سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم با دولت) در محل استانداری مرکزی، افزود: این میزان اشتغالزایی اگر چه نقش مهمی در حل مشکل بیکاری دارد اما کافی نیست و باید ایجاد ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی جدید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت همه جانبه از صنایع کوچک و بزرگ استان گام های مهمی در تامین اشتغال جوانان برداشته اما همچنان تعداد قابل توجهی از جوانان استان مرکزی بیکار هستند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: حل مشکل اشتغال نیازمند جذب سرمایه گذار در همه بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: منابع دولت برای توسعه عرصه های اشتغال و تولید به تنهایی کافی نیست و سیاست راهبردی دولت در این امر بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سایه حمایت هدفمند از آنان است.
آقازاده ادامه داد: بر اساس آمار اداره کل بازرسی استانداری در برنامه های پیشین گفت و گوی تلفنی با مردم، بخش عمده ای از درخواست هایی که مرتبط با دستگاه های حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بوده است برآورده شده اما در زمینه اشتغال هنوز توفیق چندانی حاصل نشده که این مهم نیازمند رسیدگی جدی مسئولان است.
وی بیان کرد: ارتباط مستقیم با مردم و پیگیری مشکلات آحاد جامعه یکی از وظایف مهم مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عصر امروز ۲۵ نفر از شهروندان استان مشکلات و درخواست های خود را از طریق گفت و گوی تلفنی سامانه سامد با استاندار مرکزی در میان گذاشتند.
گلایه از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی، تنگناهای تسهیلات اشتغالزایی و درخواست فرصت شغلی مهمترین درخواست ها از استاندار مرکزی بود.
استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۳ مرداد ۹۷ – تصویب ۳۰طرح اشتغالزایی حوزه صنعت و کشاورزی در ساوه 

فرماندار ساوه گفت: ۳۰ طرح اشتغالزای صنعتی، معدنی و کشاورزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری مرکزی، محمد بهاروند اظهار داشت: ۲۷ طرح بخش صنعت و معدن و سه طرح بخش کشاورزی با مبالغ کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی صندوق توسعه ملی به تصویب کارگروه اشتغال شهرستان ساوه رسید.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب ارگان هایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و نیز بانک های عامل که عملکرد قابل قبولی در جذب تسهیلات بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ داشتند، خواستار تعامل و همکاری بیشتر برای جذب به موقع تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی بند ب قانون بودجه سال ۹۷ شد.
فرماندار ساوه افزود: سهم تسهیلات مشاغل خانگی ابلاغی به استان در سال ۹۷ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد ریال است. همچنین به تازگی تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه در خصوص ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری منعقد شده که بر این اساس، به افراد تحت پوشش کمیته امداد،‌ بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیلات اشتغال با نرخ شش درصد پرداخت می شود.
وی ادامه داد: مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این سه نهاد حمایتی در استان مرکزی افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است که پیش بینی می شود برای سه هزار و ۶۳۹ نفر از افراد تحت پوشش شغل ایجاد شود.
فرماندار ساوه گفت: از محل اعتبارات بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ برای ۳۹۳ تن از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان ساوه شغل ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۸ مرداد ۹۷ – فراهم سازی زمینه اشتغال در حوزه اصناف استان مرکزی

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: فراهم سازی زمینه اشتغال در حوزه اصناف، ۲۰۰هزار شغل در استان مرکزی ایجاد می کند که ظرفیت بالایی است و بایستی در این راستا برنامه ریزی شود.

جمشید زند در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی سه ماه اول سال جاری، یک هزار و ۸۲۶ فقره پروانه صنفی در استان مرکزی صادر شده که بیشترین آن به میزان یک هزار و ۲۹۵ فقره مربوط به شهرستان اراک و کمترین به میزان ۲۰ فقره مربوط به شهرستان آشتیان است.
وی با اشاره به اینکه اصناف در روند توسعه کشور نقش دارند و نیاز است که مطالبات این حوزه به صورت موثر دیده شود، افزود: حوزه اصناف استان مرکزی می تواند تا ۲۰۰ هزار اشتغالزایی داشته باشد که باید از این ظرفیت به شکل بهینه بهره برد، بنابراین می طلبد حلقه مدیریتی در سطح کلان و استان نگاه ویژه به اصناف داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه اصناف بیش از ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می کنند، نیاز است که بیش از گذشته به نقش اصناف در اقتصاد توجه شود و حمایت های لازم از این فعالان اقتصادی صورت گیرد.
زند تصریح کرد: طی سه ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۹۸۸ مورد بازرسی از واحدهای خرده فروش صنفی در استان مرکزی انجام شده که از این میزان دو هزار و ۴۸۵ مورد مربوط به اراک بوده است. همچنین طی این مدت ۲۶ فقره پروانه صنفی ابطال شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت یک هزار و ۱۲۸ مورد اخطاریه برای اصناف متخلف صادر شده که بیشترین اخطار به میزان ۴۷۶ مورد مربوط به اراک و کمترین اخطار برای اصناف کمیجان ثبت شده است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی اظهار داشت: همچنین طی سه ماه اول سال جاری ۴۱۷ مورد گزارشات مردمی در مورد اصناف ثبت شده که از این رقم ۲۱۱ مورد به عدم تشکیل پرونده به دلیل رضایت شاکی ختم شده و ۲۰۶فقره نیز منجر به تشکیل پرونده شده که از ۴۱۷ مورد گزارشات مردمی ۱۷۲ مورد مربوط به اراک است. همچنین طی این مدت ۳۵۴ واحد صنفی پلمپ و ۳۱۴ واحد صنفی هم فک پلمپ شده است.
زند، انعطاف پذیری بالا، نیاز به سرمایه کمتر و کارایی بالاتر سرمایه، خلاقیت و نوآوری بیشتر و ارزان تر، اشتغالزایی بیشتر، نسبت بالای ارزش افزوده در مقایسه با سرمایه به کار گرفته شده و… را بخشی از مزیت های اصناف در مقایسه با صنعت برشمرد.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: اصناف به لحاظ دارا بودن پایگاه اجتماعی و فرهنگی در میان اقشار جامعه می توانند به عنوان بازویی اجرای دولت در اقتصاد کلان نقش آفرینی کنند و بایستی زمینه این مهم بیش از پیش فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۳ تیر ۹۷ – ایجاد ۲۰۰۰شغل با بهره برداری از پروژه های صنعتی در خمین

فرماندار خمین گفت: هم اکنون در ۱۱۷ واحد صنعتی خمین یک هزار و ۳۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و با بهره برداری از پروژه های بزرگ صنعتی این شهرستان برای دو هزار نفر شغل ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طهرانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در خمین، اظهار کرد: شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی است و نیاز است در اجرای پروژه زیر ساختی نواحی صنعتی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی آن برنامه ریزی و اقدام شود.
وی تامین برق ناحیه صنعتی خرم دشت از پست ۶۳ کیلو ولت به طول ۲۰ کیلومتر، احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان خمین، تامین آب و تخصیص ۴۰ لیتر بر ثانیه به شهرک و نواحی صنعتی خمین را از نیازهای صنعت خمین عنوان کرد و افزود: تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی نواحی صنعتی توسعه بخش صنعت شهرستان خمین را به دنبال خواهد داشت که نیازمند تامین اعتبار است.
فرماندار خمین بیان کرد: پروژه خط انتقال ۱۰ اینچ گاز به شهرک صنعتی در حال اجرا است و احداث پست ۶۳ کیلوولت ناحیه صنعتی شهید سعیدی مقرر شده است که در مهر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
طهرانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان خمین، ادامه داد: مهمترین مشکل شهرک گل و گیاه این شهرستان تامین آب مورد نیاز است که برای خرید چاه و تامین آب این شهرک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی از طرح های مهم در توسعه شهرستان خمین را طرح گردشگری محور دلیجان – محلات – خمین – شازند که از طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان خمین است، عنوان کرد و افزود: نیاز است در تکمیل و بهره برداری از پروژه محور خمین-شازند در راستای طرح توسعه گردشگری تسریع شود.
فرماندار خمین مهمترین مشکل در طرح های اشتغال روستایی شهرستان خمین را تهیه وثیقه و تغییر کاربری در مناطق روستایی و طرح های کارگاهی عنوان کرد و افزود: با توجه به رقم تخصیصی برای ایجاد اشتغال پایدار شهرستان خمین ۱۳۳ درصد عملکرد ارزیابی شده و می طلبد در جذب اعتبار مورد نیاز، بانک های عامل و کارشناسان در تصویب طرح ها بیشتر تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۲۷ خرداد ۹۷ – تصویب ۳۰۰ طرح ایجاد اشتغال روستایی در شهرستان ساوه

معاون استاندار مرکزی و فرماندار شهرستان ساوه گفت: بیش از ۳۰۰ طرح ایجاد اشتغال روستایی در شهرستان ساوه به تصویب رسیده که نیازمند چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بهاروند اظهار داشت: دستورالعمل اشتغال پایدار روستایی دی ماه سال گذشته ابلاغ شد و در این زمینه در نشست های هفتگی کارگروه اشتغال و کمیته فنی شهرستان ساوه مصوبات کاربردی و اثربخشی به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی از طریق دستگاه های اجرایی ارزیابی می شوند و پس از ثبت و جمع آوری در سامانه کارا برای تصویب به کارگروه ارائه شده و در مرحله بعد پرونده آن ها در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد.
فرماندار ساوه ادامه داد: پیگیری هایی در که تصویب و ارجاع پرونده های اشتغالزایی روستایی به بانک های عامل انجام شده با پرداخت به موقع تسهیلات به ثمر می رسد.
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان ساوه افزود: تاکنون ۳۰۳ طرح اشتغال روستایی با رقم تسهیلات چهار هزار میلیارد ریال و ایجاد چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در ساوه مصوب شده است.
بهاروند خاطرنشان کرد: ۱۰۴ طرح اشتغال روستایی در هفته های اخیر در کارگروه اشتغال ساوه تصویب شده که سه هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد می کند و نیاز به هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دارد.
وی ادامه داد: ۶۶ طرح از مجموع این پرونده ها با هزار میلیارد ریال تسهیلات و توان اشتغالزایی یک هزار و ۹۰۰ نفر به بانک های عامل معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۱۹ فروردین ۹۷ – ۲۰ درصد از اشتغال استان مرکزی در حوزه کشاورزی

استاندار مرکزی گفت: ۲۰ درصد از اشتغال این استان در حوزه کشاورزی و بخش های وابسته به آن است و بیش از ۹۰ هزار بهره بردار در عرصه کشاورزی استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع دامپروری پوریای ولی در اراک افزود: حوزه کشاورزی استان مرکزی دارای ظرفیت های زیادی است که متناسب با شرایط روز نیاز به بازتعریف دارد تا بتواند در اشتغالزایی، تولید ثروت و تقویت امنیت غذایی نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: به منظور افزایش بهره وری در تولید کشاورزی استان در بخش های زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات باید نگاه علمی بر مدیریت این حوزه حاکم شود و به ویژه شیوه های نوین مد نظر باشد.
استاندار مرکزی گفت: این استان از مناطق برخوردار کشاورزی کشور است و با توجه به اقلیم نیمه خشک نیاز است که توجه جدی به الگوی کشت و بهره گیری از محصولات کم آب بردر دستور کار قرار گیرد.
آقازاده خاطر نشان کرد: تقویت پیش آمادگی در برابر تهدیدهای حوزه های کشاورزی در استان سرمایه ای مدیریتی است و برای مثال نیاز است که در خصوص شیوع انواع بیماری های بازپدید و نوپدید الگوی بازدارنده و موثری وجود داشته باشد.
وی افزود: یکی از ارکان مهم در به روز رسانی حوزه کشاورزی آموزش تخصصی به بهره برداران و استفاده از پژوهش های کاربردی دانشگاهی است که این مهم باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.
مجتمع دامپروری ۶۰۰ راسی پوریای ولی در اراک، از سال ۱۳۶۰ با ۲۵ راس گاو فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و اکنون روزانه هفت تن شیر در این مجتمع تولید و برای ۲۳ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۷ بهمن ۹۶ – دریافت مجوز استخدام ۱۰۷ نفر در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک

سیدعلی آقازاده ظهر امروز در افتتاح ام. آر. ای و کلینیک بیمارستان امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: امروز در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) طرح‌هایی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال پروژه را افتتاح کردیم.

وی افزود: ما در استانی زندگی می‌کنیم که متاسفانه سرانه‌های پزشکی و درمانی آن پایین است و در همین راستا باید از مردم عذرخواهی کنیم و این قول را هم به مردم می‌دهیم که کارهایی که در استان در حال شکل‌گیری است در مدت کمتر از یک سال خود را به سطح متوسط کشور در بحث سرانه‌های درمان و خدمات پزشکی می‌رسانیم.
وی افزود: امروز ۲ هزار و ۵۰۰ متر درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی ایجاد شده که بسیار مورد نیاز مردم استان و استان‌های دیگر است.
استاندار مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های ام. آر. ای با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد که من از این مشارکت بخش خصوصی و هوشمندی دانشگاه علوم پزشکی بسیار خرسند هستم چون سبب می‌شود خدمات بهتری به کسانی که درمان را دنبال می‌کنند ارائه شود.
وی ادامه داد: رکوردی هم در همین بخش ام. آر. آی زده شد و در ۲۸ روز ۲۸۰ متر مترمربع ساخته شد که این موضوع یک اراده قوی است که انجام شد.
آقازاده خاطرنشان کرد: در راستای راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری و همان طور که قول دادیم، برای ۱۰۷ نیرو مجوز گرفتیم که امیدواریم تا یکی دو هفته دیگر نیروها جذب شوند و ما بتوانیم ۱۰۰ تخت بیمارستاتی را تا پایان امسال اضافه کنیم و امیدواریم ۵۰۰ تخت بیمارستانی هم بتوانیم در بیمارستان ولی‌عصر(عج) اضافه کنیم.
وی بیان کرد: همه ما تلاش می‌کنیم تا امور مربوطه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد زیرا اگر بیمارستان جدید ولی‌عصر(عج) راه‌اندازی شود حتما به سطح استان‌های متوسط از لحاظ خدمات درمانی می‌رسیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم


خبر ۱۴ بهمن ۹۶ – ایجاد ۶ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی

مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ایجاد شده است.
مصطفی آمره روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید ۴۴۶ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده درحالی که در مدت فعالیت ۲۵ ساله شرکت شهرکهای استان مرکزی تا پایان دولت دهم، یک هزار و ۲۶۴ واحد صنعتی در این شهرک ها به بهره برداری رسید.
وی، میزان سرمایه گذاری در شرکت شهرک های این استان را تا پیش از دولت تدبیر و امید، ۲۳ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در پنج سال اخیر ۲۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال سرمایه در نواحی و شهرک های صنعتی استان جذب شده که درصد تغییرات این مهم به بیش از ۱۰۶ درصد می رسد.
وی اضافه کرد: ۱۱۰ هزار و ۹۲ هکتار زمین تا سال ۹۲ در اختیار شرکت شهرک های استان مرکزی بوده است اما، در دولت تدبیر و امید یک هزار و ۲۱۲ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک های استان قرار گرفته که بر اساس محاسبات سالانه بیش از ۱۰ درصد رشد دارد.
آمره، میزان فضای سبز ایجاد شده در شهرک های صنعتی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید ۸۰ هکتار عنوان کرد و گفت: این شاخص تا پایان دولت دهم در مجموع ۱۷۵ هکتار بود.
وی عنوان کرد: در پنج سال اخیر ۱۴۶ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک های صنعتی استان تامین شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی بیان کرد: میزان برق تامین شده در نواحی و شهرک های استان نیز در پنج سال اخیر ۱۳۳ مگاوات بوده است.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد صنعتی رتبه نخست تنوع محصولات تولیدی، رتبه چهارم صنعت کشور و جایگاه دوم صنایع مادر تخصصی را دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


 

خبر ۲۵ دی ۹۶ -ایجاد ۲۲۶ شغل جدید در شهرستان خنداب

فرماندار شهرستان خنداب گفت: ۲۲۶ شغل جدید امسال توسط دستگاه های اجرایی مختلف در این شهرستان ایجاد شد.

حمید غیاثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۳ مورد از این فرصت های شغلی توسط اداره کل بهزیستی، ۴۷ شغل در کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۸۲ شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت، سه اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید و ۶۰ شغل نیز از طریق جهادکشاورزی در شهرستان خنداب ایجاد شده است.
وی گفت: ۸۵۶ مجوز مشاغل خانگی نیز امسال در شهرستان خنداب صادر شده که ۱۶ مجوز توسط اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، ۱۱۲ مجوز توسط صنعت، معدن و تجارت، هشت مورد در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، ۱۶۹ مجوز توسط سازمان جهاد کشاورزی، ۱۳۸ مجوز در صندوق کارآفرینی امید و ۴۱۲ مجوز نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در این شهرستان محقق شده است.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: عملیات اجرایی واحد تولید و فرآوری محصول کشمش کشاورزان خندابی امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.
غیاثی افزود: با ساخت و راه اندازی این واحد، زمینه تولید یک هزار و ۵۰۰ تن کشمش در خنداب فراهم می شود و اشتغالزایی حداقل ۱۷ نفر را خواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنین امسال عملیات اجرایی سیلو مکانیزه ذخیره سازی گندم شهرستان خنداب در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده است که با بهره برداری از آن برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
فرماندار شهرستان خنداب گفت: در بخش ترویج کشاورزی در سال جاری، درختی کردن باغ های انگور، تغییر الگوی کشت، بهره گیری از گیاهان کم آب بر و کشت دیم در دستور کار این شهرستان قرار دارد.
شهرستان خنداب با جمعیت ۵۸ هزار نفری در ۸۷ کیلومتری اراک یکی از شهرستان های ۱۲گانه استان مرکزی به شمار می رود.

منبع:خبرگزاری ایرنا

 


خبر ۵ مهر ۹۶ – ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی

خبرگزاری ایرنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اشغالزایی حدود چهار هزار و ۵۰۰ شغل در نقاط شهری و یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی نیز در نقاط روستایی استان مرکزی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این میزان اشتغالزایی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، ادامه داد: طرح های اشتغالزایی روستایی در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی، دامداری و مرغداری و طرح های اشتغالزایی شهری نیز در حوزه های صنعتی، معدنی، کارگاه های خانگی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی دیگر تا پایان امسال اندیشیده شده که در صورت همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این مهم نیز محقق می شود.
وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال همکاری و مشارکت بانک ها و دستگاه های اجرایی به بالاترین میزان ممکن رسید به طوری که بیش از ۹۵ درصد از تعهدات اشتغالزایی استان محقق شد.
فیلی اضافه کرد: همه بانک های خصوصی و دولتی اعتبارات چشمگیری را در مقوله اشتغالزایی به خصوص اشتغال روستایی در نظر گرفته اند که در صورت ارائه طرح های اشتغالزایی منطقی و با ظرفیت، افراد می توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی توضیح داد: یکی از بانک های عامل در استان مرکزی ظرفیت پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی دارد که جوانان برومند استان هم در شهرها و هم در روستاها می توانند از این ظرفیت ارزشمند در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار برای خود استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: صندوق توسعه ملی نیز یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغالزایی در نظر گرفته که مدیریت ارشد استان به دنبال بهره مندی حداکثری از این ظرفیت است.
وی ایجاد اشتغال روستایی را در شرایط کنونی بسیار ضروری دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش مناطق حاشیه نشین و در نتیجه افزایش انواع آسیب های اجتماعی ایجاد اشتغال مولد و ارتقای سطح معیشتی روستائیان در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است.
استان مرکزی یک میلیون ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر و یک هزار و ۲۱۰ روستا دارد.
از یک هزار و ۲۱۰ روستای استان مرکزی ۷۵۲ روستا دارای دهیاری هستند.


خبر ۱۷ مرداد ۹۶ – زمینه ایجاد ۶هزار اشتغال جدید در استان مرکزی

خبرگزاری ایرنا: معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: سرمایه گذاری شرکت خودرو سازی رنو فرانسه در ساوه زمینه ایجاد ۶ هزار اشتغال جدید در این شهرستان را فراهم می آورد
محمد بهاروند عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انعقاد قرارداد میان سازمان گسترش و ایدرو با رنو فرانسه در حوزه تولیدات خودرو فصل جدید همکاری های تجاری و صنعتی در خطه ساوه است.
وی ادامه داد: با استقرار رنو در شرکت بن رو ساوه، حدود ۶ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این واحد مشغول به کار خواهند شد.
معاون استاندار مرکزی بیان کرد: حجم اولیه قرارداد با طرف فرانسوی حدود ۴۰۰ میلیون یورو است که این مبلغ قابل افزایش است.
بهاروند گفت: مقرر شده این شرکت در سال نخست فعالیت، ۱۵۰ هزار دستگاه و در سال حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور کند.
وی افزود: ۶۰ درصد از آورده این همکاری مشترک تجاری از سوی طرف فرانسوی و ۴۰ درصد نیز با طرف ایرانی است که این مهم علاوه بر استفاده از مزیت های داخلی، قابلیت صادرات محوری دارد.
معاون استاندار مرکزی بیان کرد: طرف خارجی متعهد به انتقال تکنولوژی به داخل کشور است و تحقق این امر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
بهاروند تصریح کرد: در آینده ای نزدیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در بخش نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه سرمایه گذاری می شود.
وی بیان کرد: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی با همکاری کشور بلژیک و دیگر کشورهای خارجی آغاز شده و اقدامات مطالعاتی آن مانند تامین آب، برق، گاز و واگذاری زمین توسط دستگاه های اجرایی انجام شده است.
بهاروند عنوان کرد: مقرر شده ظرفیت این نیروگاه از هزار و ۲۰۰ مگاوات به هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش یابد.
شهرستان ساوه به عنوان دومین قطب جمعیتی استان مرکزی بیش از۲۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 


ˈسعید آقاصادقیˈ روز سه شنبه  افزود: آزمون استخدامی ۵۰۰ نفر از مجموع یاد شده در یک ماه آینده در استان مرکزی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این آزمون برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز در پست های بلاتصدی ۳۷ دستگاه دولتی در همه شهرستان های استان مرکزی به جز اراک برگزار می شود.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ بیان کرد: استخدام برای کلیه رشته ها شامل فنی و مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع کارشناسی به بالا است.

آقاصادقی توضیح داد: شرکت کنندگان در آزمون علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی استخدام شامل سن، نداشتن سوء سابقه و مصرف دخانیات باید تخصص لازم برای دستگاه مورد تقاضا را داشته باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان مشاغل حاکمیتی، خانواده های معظم شهدا و جانبازان در این آزمون به صورت رسمی و مابقی به صورت پیمانی جذب می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اضافه کرد: زمان و نحوه برگزاری آزمون توسط رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

آقاصادقی در خصوص مجوز ۵۰۰ نفر دیگر نیز توضیح داد: تا پایان سال جاری با برگزاری آزمونی این تعداد نیز در ادارت دولتی جذب خواهند شد.

 

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۳)

  1. صالحی گفت:

    با سلام
    اینجانب دارای مدرک کارشناسی حفاری و استخراج نفت با معدل ۱۶.۷۱ و همچنین مسلط به زبان انگلیسی میباشم . با توجه به این که خانم هستم علاقمند به همکاری میباشم

  2. amir گفت:

    مدیر کامنت های ۱۰۰سال پیش رو پاک کن حواست هست سر برگ این صفحه تو صفحه اصلی “آگهی استخدام استانداری مرکزی سال ۹۵” می باشد

  3. سجاد گفت:

    به پذیرفته شدگان اداره گمرک

    لطفا جهت تکمیل مدارک و اطلاع از ادامه ی مراحل استخدام، هر چه سریعتر با این شماره(گمرک ایران) تماس بگیرید.

    ۰۲۱۸۲۹۹۲۵۲۱ شماره ی گمرگ ایران

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها